Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramsey Nasr, Dichter des Vaderlands (dwz Nederland)

Bericht door mercator »

Scarlatti schreef: door mercator » zo dec 26, 2010 12:49 am

Antwerps stadsdichter, ja. Omdat hij links, homo en moslim is da's zowat het opperste genot voor de welmenende linksmens.
God ja zeg, je moet niet vragen hoe snel zulke figuren vergeten zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramsey Nasr, Dichter des Vaderlands (dwz Nederland)

Bericht door Ariel »

Nasr

Mr. M. Moszkowicz. jr

Een beroepsdeformatie is een lichamelijke of geestelijke afwijking als gevolg van het langdurig uitoefenen van een bepaald beroep.

De heer Ramsey Nasr is – behalve Dichter des Vaderlands – ook acteur. In de nieuwe VARA-dramaserie Overspel speelt hij de rol van officier van justitie (die door zijn vrouw bedrogen wordt).

In zijn artikel in NRC Handelsblad van 20 oktober 2011 heeft de schrijver Nasr zijn (acteer) rol van officier van justitie/inquisiteur met geestdrift vervolgd.

Is dit een typisch voorbeeld van een stoornis zoals hierboven beschreven? Of hebben wij hier te maken met een moedwillige beschadiging van onze minister van Buitenlandse Zaken, omdat meneer Nasr, van deels Palestijnse komaf, maar niet kan verkroppen dat Nederland ook onder deze minister nog steeds een bevriende natie van Israël is?

Onze ’Dichter des Vaderlands’ neemt grote woorden in zijn mond: hij noemt minister Rosenthal de man die alles krombuigt tot het recht lijkt. Hij duidt hem ook aan als onze man in Groot-Israël. Tussen neus en lippen door vermeldt hij nog fijntjes dat de minister met een Israëli getrouwd is.

Ook Geert Wilders krijgt ervan langs: hij zou oproepen tot etnische zuivering.

Vormen deze erupties van onze woordkunstenaar slechts een ondergeschikt onderdeel van een verder evenwichtig en op feiten gebaseerde analyse van het buitenlands beleid van minister Rosenthal inzake Israël?

Antwoord: néé, integendeel. Onze poëet bestaat het zelfs aan het papier toe te vertrouwen, dat wij (Nederland) de schepping van Über- en Untermenschen en een beleid van moedwillige zuivering gedogen en dat voor de minister een Israëli méér waard is dan een Palestijn. Waren het overigens niet Abbas en Hamas die onlangs één Israeliër gelijkstelden aan duizend Palestijnen?

Alsof deze uitspraken nog niet dwaas genoeg zijn, doet hij er nog een schepje bovenop: „Een Palestijn is vandaag een duizendste mens. Nog even, en dan de diaspora: opgelost, weg. Evenwicht.”

Wat een (impliciete) vergelijking! Néé, Nasr is géén antisemiet waarvoor hij vreest uitgemaakt te zullen worden. Hij is wél even goed de weg kwijt. Hopelijk vindt hij snel het evenwicht in zijn gedachten terug. Dan zal hij ook niet meer zo mal doen door een lans te breken voor een in woord en daad terroristische organisatie als Hamas, hoezeer deze ook in 2006 ’democratisch’ gekozen is. Tenzij hij van mening is, dat democratische terreur een streepje voor heeft op niet democratisch gekozen terreur, en dat extreme opvattingen (van sommige Israëlische politici) gelijkgesteld kunnen worden aan extreme, terroristische daden. Nasr doet zich voor als de man van

het evenwicht: van het evenwichtig denken en handelen. Als de verdediger van Hamas moet hij dan wel een aparte betekenis aan het woord ’evenwicht’ toekennen.

Hamas is namelijk van mening dat de vernietiging van Israël tot meer evenwicht in het Midden-Oosten zal leiden. Het evenwicht van Nasr is kennelijk het evenwicht van Hamas.

Bij deze stand van zaken is het verwijt van Nasr aan het adres van minister Rosenthal over diens weinig evenwichtig optreden in het Midden-Oostenconflict als een heus compliment op te vatten.

Terug naar het begin: Nasr lijdt helaas niet aan enige vorm van beroepsdeformatie. Hij meent wat hij zegt, zonder gekweld te worden door enige geestelijke afwijking als gevolg van het uitoefenen van zijn beroep als schrijver, dichter en acteur.

Maar wat bezielde hem dan? Had hij wellicht wat extra aandacht nodig omdat over een week zijn ’Mijn nieuwe vaderland. Gedichten van crisis en angst’ verschijnt, waarvan hij nota bene expliciet melding maakt onder zijn bewuste artikel in NRC Handelsblad?

’Wat is een Palestijn u waard, minister?’ zo luidde de kop boven het artikel.

Wat is aandacht u waard, meneer Nasr?

Dit alles speelde zich af in het hoofd van mr. Raab tijdens een strafzaak, waarin een op sensatie beluste officier van justitie – overigens in een geheel andere context – een requisitoir hield, dat kant noch wal raakte: ongenuanceerdheid, ernstig feitelijke onjuistheden, vooringenomenheid, diepe frustraties en onevenwichtige voorlichting voerden daarin de boventoon.

Nasr is niet de enige die graag de aandacht op zich vestigt. Maar wat mr. Raab betreft: lang leve de dag dat de nieuwe Dichter des Vaderlands wordt gekozen.

Bron. Telegraaf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramsey Nasr, Dichter des Vaderlands (dwz Nederland)

Bericht door King George »

Het dichtersbal is dus een politiek correct "Weg met ons!" festijn. Laat het mes maar eens gezet worden in de subsidiëring hiervan. Het mes snijdt dan aan twee kanten in het voordeel van Nederland.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramsey Nasr, Dichter des Vaderlands (dwz Nederland)

Bericht door Ariel »

Een Palestijn is vandaag een duizendste mens. Nog even, en dan de diaspora: opgelost, weg. Evenwicht.”
:laugh1: Wie wilde er duizend Palestijnen ruilen voor voor één Israelier? Was dat niet Hamas? Kan je zien hoeveel waarde Hamas aan een Palestijn hecht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ramsey Nasr, Dichter des Vaderlands (dwz Nederland)

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:
Een Palestijn is vandaag een duizendste mens. Nog even, en dan de diaspora: opgelost, weg. Evenwicht.”
:laugh1: Wie wilde er duizend Palestijnen ruilen voor voor één Israelier? Was dat niet Hamas? Kan je zien hoeveel waarde Hamas aan een Palestijn hecht.
:roll: :hypocrite:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Stadsdichters.

Bericht door Ariel »

Iedere stad, dorp of gehucht moet tegenwoordig een "stadsdichter" hebben. In Haarlem is dat deze knaap geworden.

Afbeelding

Gefeliciteerd Haarlem. :bestwishes:
Nieuwe stadsdichter van Haarlem Darryl Danchelo Osenga zong ‘mensen vergassen snap ik dat is ook zielig’

Vandaag werd bekend dat Darryl Danchelo Osenga de nieuwe stadsdichter wordt van Haarlem. In het persbericht staat:
  • Haarlem heeft gekozen voor een stadsdichterschap dat ruimte geeft aan nieuwe invloeden, over de traditionele grenzen van literaire genres heen. De benoemingscommissie Stadsdichter Haarlem in haar aanbeveling: “De commissie Stadsdichter heeft zich gebogen over vijftig veelzijdige inzendingen. Van keurig rijmende sonnetten tot spoken word – van vrij vers tot typografische experimenten: het is allemaal in hoge kwaliteit aanwezig in de Haarlemse poëzie.
    In Darryl Danchelo Osenga heeft de commissie een taal- en voordrachtskunstenaar gevonden die het stadsdichterschap een nieuwe richting zal geven. De liefde voor taal en voor de stad Haarlem spatten van zijn gedichten af. Osenga geeft een maatschappelijke invulling aan zijn dichterschap en beziet de stad vanuit een relatief nieuw perspectief. De commissie is ervan overtuigd dat hij Haarlem – héél Haarlem – poëtisch op de kaart zal zetten.”
Darryl Danchelo Osenga is ook bekend als rapper onder de naam Insayno. Zo maakte hij in 2012 een rap over de slavernij, getiteld ‘Zwarte bladzijde’ waarin hij de slavernij vergelijkt met de Holocaust.
  • Door de slaven kon Nederland z’n money maken.
    Hoe kunnen we zo doorgaan zonder ons kapot te schamen?
    Het verstoppen… Alleen maar over oorlog praten?
    De Holocaust is slechts een cover up voor domme schapen.
    Ik zie je denken: gast dit kan je niet doen
    8 miljoen joden? Ik praat hier over 18 miljoen slaven.
    De behandeling van de concentratiekampen
    is slechts een lachertje vergeleken [met] onze slavenhandel.
    Mensen vergassen snap ik dat is ook zielig,
    maar je moet je voor de grap eens verdiepen in marteltechnieken
    welkom in dit tedere landje
    waar we mensen kapot maakten en levend verbrandden
Volgens het persbericht wil Osenga zijn stadsdichterschap ‘inzetten om mensen te verbinden en om anderen te helpen de kracht van gedichten te ontdekken’. :razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Stadsdichters.

Bericht door Ariel »

Dat is snel... :razz: je kan tegenwoordig in dit computertijdperk niks meer zeggen, want al je woorden worden op een goudschaaltje gewogen en afgerekend. Ook woorden die je lang geleden geschreven hebt.

Nieuwe stadsdichter Haarlem spotte met Holocaust, CIDI wil gesprek

Afbeelding
Darryl Danchelo Osenga met opgeheven vinger tijdens een anti-zwarte piet betoging.

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft de gemeente Haarlem en Darryl Osenga, artiestennaam Insayno, uitgenodigd voor een gesprek over ’antisemitische teksten’ van de woensdag tot stadsdichter benoemde rapper. Ook op sociale media wordt met verbazing en verontwaardiging gereageerd op de benoeming van Insayno.

De gemeente Haarlem maakte woensdag bekend dat Osenga wordt benoemd tot de nieuwe stadsdichter van Haarlem. Hij volgt Willemien Spook op. Het college van burgemeester en wethouders neemt met de benoeming het advies van de Benoemingscommissie Stadsdichter Haarlem over.

„Om in aanmerking te komen voor de begeerde titel schreef Osenga onder meer het gedicht Zusje van de hoofdstad”, stelt de gemeente in een persbericht, waarin met geen woord wordt gerept over het verleden van de rapper: „In Darryl Danchelo Osenga heeft de commissie een taal- en voordrachtskunstenaar gevonden die het stadsdichterschap een nieuwe richting zal geven. De commissie is ervan overtuigd dat hij Haarlem – héél Haarlem – poëtisch op de kaart zal zetten”, aldus de gemeente Haarlem.

Kwetsend
Het CIDI stelt dat de rapper zich in een gedicht uit 2012 zeer kwetsend en antisemitisch heeft uitgelaten en hoopt dat rapper onvoorwaardelijk afstand neemt van zijn woorden. „Anders kan hij geen waardige stadsdichter zijn. CIDI is geschrokken van typeringen over de Holocaust in zijn songteksten.” Het gaat CIDI vooral om deze regels:
  • „8 miljoen joden? Ik praat hier over 18 miljoen slaven.

    De behandeling van de concentratiekampen

    is slechts een lachertje vergeleken [met] onze slavenhandel.

    Mensen vergassen snap ik dat is ook zielig.”
Aron Vrieler van CIDI zegt over deze passage uit het lied Zwarte Bladzijde: „Menselijk leed vergelijken is zinloos en onnodig. De opgevoerde vergelijking is bovendien geschiedkundig erg zwak, haatdragend en doet tekort aan iedere respectvolle herinnering aan menselijk leed. Beledigend voor de slachtoffers en overlevenden van de moordpartij op Joden in de Tweede Wereldoorlog. Hij heeft ook nog eens gezegd dat de Holocaust een cover up is voor domme schapen. Dat is niets anders dan het antisemitische stereotype dat Joden de samenleving in bedwang zouden houden met behulp van dit eigen collectieve leed. Dit is een grove belediging aan het adres van de miljoenen slachtoffers van de genocide.”

’In gesprek’
CIDI heeft de benoemingscommissie van de gemeente en de rapper laten weten in gesprek te willen: „Wij hopen dat Danchelo Osenga wijzer is geworden en dat ook ondubbelzinnig kenbaar wil maken.”

De gemeente Haarlem heeft de uitnodiging tot een gesprek van het CIDI ontvangen en laat namens de rapper weten dat hij hier graag gebruik van wil maken. De woordvoerder wil verder geen vragen van De Telegraaf beantwoorden en verwijst naar een schriftelijke verklaring die later vandaag naar buiten komt en een interview dat de rapper zal geven op de regionale omroep.

Het is donderdag niet gelukt om een reactievan Osenga zelf te krijgen. Wel liet de rapper in het Noordhollands Dagblad weten ’erg blij’ te zijn met de benoeming. Hij reageert ook op zijn veroordeling voor zijn aandeel bij de rellen in de Haagse Schilderswijk in 2015 na de dood van Mitch Henriquez die bij een arrestatie om het leven kwam. „Ik ben veroordeeld en heb een taakstraf gedaan. Het was jammer dat kranten mij noemden bij mijn artiestennaam, want ik was daar op persoonlijke titel.” De rapper zegt „een open en tof” gesprek met de burgemeester te hebben gehad „waarin alles ter sprake is gekomen. Zijn „fout” uit het verleden spijt hem, maar elk mens - ook hij - kan die ontstijgen ’door hard te werken’. „Je wordt niet zomaar stadsdichter. Als je fouten hebt gemaakt moet je bereid zijn om andere wegen in te slaan”, aldus de rapper in het Noordhollands Dagblad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Stadsdichters.

Bericht door King George »

We hebben van draaideurhitser Darryl Angelo Osenga nog wel wat meer vuile was om op straat te gooien. Papier is geduldig.

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Stadsdichters.

Bericht door Ariel »

Heeft iemand van jullie het winnende gedicht van deze woordkunstenaar stadsdichter gelezen?
Hier is het. Sterkte tijdens lezen en begrijpen van dit prachtige gedicht.

Met dank aan Don Arturo ....
Spoiler! :
Zusje van de hoofdstad

Dit is waar het begon
De eerste wagon haar plaats was op Haarlem station
Het nulpunt van de reis, voor velen de tussenstop of maar een perron
Maar zij tastte in het duister waardoor ze met moeite uit de schaduwen klom

Het beleg van Haarlem viel zwaar op ons bord
Tot de Prins van Oranje ons van de Spanjaarden verloste
Geschiedenis herhaalde zich, maar door de boekdrukkunst van Laurens Janszoon, besparen we coste(r)

Het zusje van de hoofdstad, met die ideologie werd men grootgebracht
Ondanks dat haar unieke karakter werd vormgegeven op de grote markt, viel zij altijd met haar neus in de boter, markt

Zij hoeft zich niet minder te voelen, zij heeft het Haarlemmermeer
Ik werd verliefd op haar schoonheid, nu telt zij een Haarlemmer meer

Op culinair vlak werd onze honger gestild
Muzikanten lieten hier hun voetsporen achter, ergens anders konden ze niet pieken of werden ze ondergesneeuwd

Als het ging om gezonde competitie waren de jongeren onderverdeeld
Maar raakte Rob Acda de gevoelige snaar, dan stonden we stil en werd je compositie beoordeeld op skill

Geen oog op de winst wanneer men zichzelf in zijn art verliest
Want als artiesten zich uit het patro, naat werken en op het toneel, schuren dan is er phill harmony

De muziekstad die haar eigen publiek wat unieks bracht
De mierzoete melodie in een diep glas, die zowel liefde, als verdriet bracht
Een raamwerk van diversiteit waarin ik het mozaïek zag

Haar vruchtbare voedingsbodem werd op deze aarde gebouwd
En toen we haar het hofje maakte is ze uitgegroeid tot een volwaardige vrouw

Zij is nooit om de tuin geleid, maar met de ware getrouwd,
Omdat ze op Bevrijdingsdag van iedere Haarlemmer houdt

Dus zij is beslist meer dan het zusje van de hoofdstad
Na ontsnapping aan de drukte was zij degene die de rust weer in m’n hoofd bracht

Dit is de plaats waar de reis begon
En ik wacht tot de trein het spoor binnenrijdt op mijn perron.
Dit is de plaats waar mijn reis begon
En aan het einde van mijn latijn, is dit ook, mijn eindstation.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Stadsdichters.

Bericht door Ariel »

Darryl ’Insayno’ Osenga niet langer stadsdichter Haarlem

wee dagen was hij Stadsdichter van Haarlem maar inmiddels zijn de wegen van de gemeente Haarlem en Darryl ’Insayno’ Osenga weer gescheiden. Osenga is daarmee niet langer stadsdichter van de Noord-Hollandse hoofdplaats.

„Het heeft mij zo’n 4 jaar gekost om op het punt te komen om stadsdichter te worden. Het heeft ze minder dan 2 dagen gekost om het van mij af te pakken”, aldus Osenga vrijdag in een post op Facebook.

Osenga schrijft in zijn bericht: „Al heb je de posts al jaren geleden verwijderd, al heb je er al afstand van gedaan, al was het satirisch bedoeld (terwijl hun favoriete comedians en politici de meest walgelijke uitspraken doen en het oprecht menen), je moet voor de rest van je leven boeten en bloeden.”

De gemeente Haarlem heeft op vrijdag nog geen verklaring gegeven.

Liet zich ’zeer kwetsend en antisemitisch uit’
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) stelde eerder deze week dat de rapper zich in een gedicht uit 2012 zeer kwetsend en antisemitisch heeft uitgelaten en dat het hoopte dat de rapper onvoorwaardelijk afstand neemt van zijn woorden.

Osenga heeft in 2015 een opruiiende rol gehad bij rellen in de Haagse Schilderswijk. De man is daarvoor ook veroordeeld.

Daarnaast, zo weet NH Nieuws, suggereerde hij dat de aanslag op de WTC-torens in Amerika niet had plaatsgevonden. Hij verstuurde ook kwetsende berichten op Twitter over joden en zei op het medium bijvoorbeeld 'kogel door je kankerkop' tegen een politicus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Stadsdichters.

Bericht door Ariel »

Heel zielig. Facebookpost van Darryl Osenga. Het is één aanklacht tegen de verrotte Nederlandse rechtse maatschappij.

Arme jongen. :cry:

Afbeelding
"Sorry, ik was gehackt"

Was een te makkelijke cop-out geweest die ik vaak genoeg online voorbij heb zien komen. Het verschil tussen mij en alle mensen die commentaar op mij hebben, mij met de dood bedreigen, mij uitschelden, haten, mijn pagina's spammen met de meest walgelijke berichten is dat ik mijn fouten kan erkennen en verantwoordelijkheid neem voor de dingen die ik heb gezegd of gedaan in het verleden.

Het verschil is dat ik er van leer als mens, dat ik groei als mens, dat ik ontwikkeling doormaak. Ieder mens maakt fouten en gaat de rest van zijn leven fouten maken. Ieder mens zegt domme dingen waar ze achteraf van denken: "Had ik niet moeten zeggen". Ieder mens maakt grapjes waarvan ze dachten dat het grappig was, maar uiteindelijk was dat het niet.

Al die ervaringen vormen je tot wie je nu bent. Die ervaringen hebben er voor gezorgd dat ik nu mensen kan raken, inspireren, bewegen, kan laten lachen of laten huilen. Dat is geen geboren talent, dat is iets wat je alleen kunt vergaren door een glasharde weg te bewandelen. Vrijwel iedere kunstenaar in welke discipline dan ook heeft de meest stomme shit gezegd, gedaan of op zijn minst gedacht. De keerzijde van een creatieve geest is dat het ook gepaard gaat met een hoop lelijkheid. Iets waar niemand het over wil hebben, maar wat ons wel allemaal op het hart ligt en waar we niets mee kunnen. Want zodra je er iets mee wilt, dan word je in een hoekje gedrukt waar je ook niks mee kunt.

Misschien ga ik te diep voor nu, misschien is dit niet relevant voor wat ik wil zeggen, misschien ook wel. Tijd zal het leren. Wat ik wel heb gezien is dat ik de afgelopen jaren keihard aan mezelf heb gewerkt, aan mijn kunstvormen om een betere kunstenaar dan ooit te worden en bovenal: Een beter mens. Ik durfde te reflecteren en mijzelf te ontwikkelen. Iets wat confronterend was, maar wel nodig.

Het heeft mij zo'n 4 jaar gekost om op het punt te komen om stadsdichter te worden. Het heeft ze minder dan 2 dagen gekost om het van mij af te pakken. Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets & posts uit het verleden om karaktermoord te plegen. Geenstijl, Powned, TPO hebben hele archieven vol en staan te trappelen om je weer met dezelfde vaart weer onderuit te trappen. Al heb je de posts al jaren geleden verwijderd, al heb je er al afstand van gedaan, al was het satirisch bedoeld (terwijl hun favoriete comedians en politici de meest walgelijke uitspraken doen en het oprecht menen), je moet voor de rest van je leven boeten en bloeden. Je mag niet groeien, je mag niet ontwikkelen. Kapot moet je zodra je je uitspreekt tegen racisme in Nederland. We zien dit aan de lopende band. Quinsy Gario, Sylvana Simons, Akwasi, Jerry, Mitchell etc. Ik kan hier eindeloos namen noemen van strijders die ergens voor stonden en tot op het bot kapotgemaakt worden door rechtse platformen.

Want laten we heel eerlijk wezen. Als ik mij nooit had uitgesproken tegen zwarte piet of racisme, dan was er geen haan die had gekraaid dat ik stadsdichter was geweest en jaren geleden wat stomme dingen had gepost. Meesten van jullie wisten niet eens dat er stadsdichters bestonden. Beter zelfs, ik lees iedere dag de meest racistische comments en daar gebeurt niks mee. Mijn inbox zit iedere dag vol met doodsbedreigingen, niets aan de hand. Meesten verliezen niet hun baan.

Zo heb je hier zelfs hooggeleerden op het gebied van slavernij geschiedenis die durven te beweren dat KLM-passagiers het slechter hadden dan mijn voorouders op een slavenschip wegens beenruimte. Had dat consequenties voor hun functie of titel? Nee hoor, absoluut niet zelfs. Ze worden er vaak nog voor beloond ook.

Moordende agenten komen weg met moord op een Arubaanse man. Mogen gewoon hun werk blijven doen, terwijl ik en velen anderen met mij nooit bij de politie zouden kunnen werken voor dingen die niet eens in de buurt komen van wat politie-agenten soms op hun kerfstok hebben. Ik kan eindeloos voorbeelden geven van de dubbele standaard, maar dat ga ik niet doen. Ik denk dat mijn punt duidelijk is.

Any ways: Lang verhaal kort: Ik ben geen stadsdichter meer.
Ik hoop dat al jullie zure-hatende-in-oude-tweets-en-posts-gravende-uit-context-halende-misgunners met een tevreden hart naar bed kunnen. Dat jullie er van genieten. Dat jullie denken: "YES, WE HEBBEN ZIJN TITEL VAN HEM AFGEPAKT! LEKKER VOOR HEM!"

Ik hoop het oprecht en dit is geen satire. Want als dat is waar je als mens voldoening uit haalt, dan heb je een langere weg te bewandelen dan ik. Dan gun ik je dat oprecht, want het is eigenlijk te triest voor woorden dat je geen voldoening uit het leven kan halen op andere manieren.

Als je al die tijd en energie die je spendeert aan het misgunnen en het kapotmaken van anderen, had gespendeerd en geïnvesteerd in iets nuttigs, dan had je zelf kunnen solliciteren naar stadsdichter.

Aan het einde van de dag kun je alles van mij proberen af te pakken, maar wat je niet van mij af kan pakken is mijn talent. Je gaat ermee moet dealen dat ik hier woon, leef en mij ALTIJD zal inzetten voor een betere maatschappij.

Kunst imiteert leven. Als je het niet eens bent met wat ik als kunstenaar doe, verander de condities waarin wij leven.

Groetjes, de ex-stadsdichter van Haarlem.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramsey Nasr, Dichter des Vaderlands (dwz Nederland)

Bericht door Ariel »

Ariel schreef:
do jan 29, 2009 1:51 am
Leuke knul.
Zo denkt hij over het Nederlandse volk. :D
Het doorslaan in extremen ziet hij in de Hollandse cultuur. ‘Dit volk hangt van paradoxen aan elkaar en het enige waar dit volk één in is, is hysterie. Ik kom in opstand tegen het enorme besef bij de mensen dat ze eeuwenlang van alles hebben gemist en het gevoel dat dat in één mensenleven ingehaald moet worden door het slikken van XTC, bungeejumpen, en LPF stemmen. Gevoelens moeten steeds groter, omdat ze niet meer echt worden beleefd. Leven op externe kicks. XTC is een instantmiddel om iedereen aardig te vinden, bungeejumpen een instantmiddel om nog iets van een religieus gevoel te beleven en LPF is een instantmiddel om alle problemen van de hele samenleving op te lossen. Dat noemen we dan het Oranjegevoel, die hysterie die van de ene modegril in de andere hopt. Dan is het de LPF, dan Geert Wilders en dan weer Ayaan Hirsi Ali. Hysterie, overdrijving, tactloosheid, gebrek aan klasse. Typisch Hollands’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Mahalingam »

"De gemeente Haarlem heeft op vrijdag nog geen verklaring gegeven."

Hier is de verklaring. Er is sprake van veranderd inzicht.
Verklaring van het college van Haarlem over de stadsdichter


Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlem heeft deze week bekend gemaakt wie als de nieuwe stadsdichter van Haarlem benoemd is. De keuze voor deze stadsdichter is tot stand gekomen na een selectieprocedure door een deskundige en onafhankelijke benoemingscommissie. Deze commissie heeft Darryl Danchelo Osenga voorgedragen. Het advies is overgenomen door het college. Voor de Benoemingscommissie Stadsdichter en het college was, naast zijn kwaliteit als dichter, een overweging dat hiermee meer groepen in de stad betrokken kunnen worden en hij een breed en nieuw publiek zou kunnen aanspreken.
De normale ambtelijke buzzwords dus. Verder:
Het college had niet alleen kennis genomen van de voordracht en het advies, maar ook van eerdere uitspraken en acties van Darryl Danchelo Osenga. Hierover heeft het college voorafgaand aan de benoeming met hem gesproken. In dit gesprek heeft hij nadrukkelijk afstand genomen van zijn eerdere uitspraken. Hierdoor had het college het vertrouwen dat Darryl Danchelo Osenga de functie van stadsdichter zou kunnen vervullen en groepen verbinden.
Kennelijk hadden de ambtenaren toen geen weet van al het vuil dat is komen boven drijven.
Er zijn nu nieuwe citaten.
Nadat de benoeming gepubliceerd is, kwamen nieuwe citaten van Darryl Danchelo Osenga naar voren die haaks staan op waarden waar de gemeente Haarlem voor staat. De discussie rond zijn persoon en zijn standpunten maken volgens het college een geloofwaardige invulling van het stadsdichterschap onmogelijk.
En ze zeggen dat ze beter uit hun doppen hadden moeten kijken.
Darryl Danchelo Osenga had zich in willen zetten voor de stad. Het college betreurt hoe dit proces is verlopen. Achteraf gezien constateert het college dat diepgaander onderzoek op zijn plaats was geweest waarmee deze gang van zaken had kunnen worden voorkomen. Het college heeft de benoeming inmiddels ingetrokken. In een gesprek met Darryl Danchelo Osenga heeft de burgemeester dit besluit toegelicht. Darryl Danchelo Osenga was geraakt maar toonde begrip voor het besluit van het college.
https://www.haarlem.nl/nieuws/verklarin ... dsdichter/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Pilgrim »

Aangifte bij de politie wegens haatzaaien en opruiing door Darryl Danchelo Osenga

Geplaatst op 25 september 2020

Afbeelding

Ik heb via GAB gecommuniceerd dat ik online bij de politie aangifte heb gedaan van haatzaaien en opruiing door Darryl Danchelo Osenga, de kersverse stadsdichter van Haarlem.

https://gab.com/Scheitleister/posts/104925774489251783

Ik ben ervan overtuigd dat alleen als wij allen tezamen actie ondernemen wij erin slagen dit soort malloten met hun halfgare oproepen, die helaas te vaak opvolging krijgen, een halt toe te roepen. Ik roep iedereen op eveneens een online melding bij de politie te doen.


Door: “Scheitleister”

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/25 ... lo-osenga/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Pilgrim »

Rapper Insayno stopt als stadsdichter van Haarlem! Heeft geleerd van z’n fouten maar is allemaal wel de schuld van “rechts Nederland”

Door Wout Willemsen, 25 september 2020

Afbeelding

Darryl Danchelo Osenga, beter bekend als rapper Insayno, en nóg beter bekend als ‘die idiote antisemitische complotdenker met z’n debiele uitspraken, heeft geleerd van z’n eigen fouten! Na een korte periode van bezinning is hij helaas gestopt als stadsdichter van Haarlem. Excuses zijn wat hem betreft verder niet nodig, want dat hem dit is overkomen is allemaal de schuld van “rechts Nederland”!

Insayno plaatste een enorm lang bericht op Facebook. Wat opvalt is hoe erg híj wel niet het slachtoffer is in dit hele verhaal. Meneer begint ook meteen lekker:

“Sorry, ik was gehackt”

Was een te makkelijke cop-out geweest (...). Het verschil tussen mij en alle mensen die commentaar op mij hebben, mij met de dood bedreigen, mij uitschelden, haten, mijn pagina’s spammen met de meest walgelijke berichten is dat ik mijn fouten kan erkennen en verantwoordelijkheid neem voor de dingen die ik heb gezegd of gedaan in het verleden.”


Ja, Darryl, heel nobel van je dat je ons niet direct voorliegt. Dank daarvoor! Ik hou die dik gedrukte zin even in het achterhoofd, oké? Verder is het heel inspirerend allemaal:

“Al die ervaringen vormen je tot wie je nu bent. Die ervaringen hebben er voor gezorgd dat ik nu mensen kan raken, inspireren, bewegen, kan laten lachen of laten huilen.”

Die laatste twee zijn in ieder geval al wel gelukt, ja. Vooral als je verder gaat lezen en ziet hoe deze “kunstenaar” z’n belachelijke uitspraken wijt aan z’n eigen creatieve geest:

“Vrijwel iedere kunstenaar in welke discipline dan ook heeft de meest stomme shit gezegd, gedaan of op zijn minst gedacht. De keerzijde van een creatieve geest is dat het ook gepaard gaat met een hoop lelijkheid. Iets waar niemand het over wil hebben, maar wat ons wel allemaal op het hart ligt en waar we niets mee kunnen. Want zodra je er iets mee wilt, dan word je in een hoekje gedrukt waar je ook niks mee kunt.”

Ga even na dat we het over deze, deze én deze uitspraken hebben. Maar misschien begrijpen we hem met z’n allen gewoon niet. Misschien begrijpt hij zichzelf ook niet:

“Misschien ga ik te diep voor nu, misschien is dit niet relevant voor wat ik wil zeggen, misschien ook wel.”

Waar het nu om gaat is dat Insayno vooral zelf overtuigd is van zijn persoonlijke groei. Kijk maar:

“Wat ik wel heb gezien is dat ik de afgelopen jaren keihard aan mezelf heb gewerkt, aan mijn kunstvormen om een betere kunstenaar dan ooit te worden en bovenal: Een beter mens. Ik durfde te reflecteren en mijzelf te ontwikkelen. Iets wat confronterend was, maar wel nodig.”

Tsjah, klopt wel wat hij zegt: Als je van mensen neer willen knallen met een AK-47 (omdat hij te lang in de rij moest staan) naar stadsdichter van Haarlem gaat, dan zijn er inderdaad vorderingen gemaakt! Chapeau!

Inmiddels zijn we ongeveer halverwege zijn bericht en zijn we nog geen excuses tegengekomen (*SPOILER*: die gaat er ook niet komen!). In plaats daarvan richt hij zijn pijlen op “rechts Nederland” en de tweedeling in de maatschappij. Het is namelijk niet zijn schuld dat hij wordt gepakt op z’n eigen idiote uitspraken uit het verleden, nee joh! Het is de schuld van GeenStijl, Powned en TPO! Die probeerden hem neer te sabelen toen hij zich begon uit te spreken tegen racisme. Hij is hier dus eigenlijk het echte slachtoffer! En hoppa! Uit het niets trekt hij de buitenlander-kaart:

“Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets & posts uit het verleden om karaktermoord[/b] te plegen. (...) Al heb je de posts al jaren geleden verwijderd, al heb je er al afstand van gedaan, al was het satirisch bedoeld (terwijl hun favoriete comedians en politici de meest walgelijke uitspraken doen en het oprecht menen), (...). Je mag niet groeien, je mag niet ontwikkelen. Kapot moet je zodra je je uitspreekt tegen racisme in Nederland. We zien dit aan de lopende band. Quinsy Gario, Sylvana Simons, Akwasi, Jerry, Mitchell etc. Ik kan hier eindeloos namen noemen van strijders die ergens voor stonden en tot op het bot kapotgemaakt worden door rechtse platformen.”

Poah, je kunt niet eens meer antisemitische uitspraken doen, mensen “een kogel door jouw kankerkop” wensen of zeggen dat je mensen neer wilt knallen. En als je je dan één keer uitspreekt tegen racisme... Ja, dán pakt rechts Nederland je ineens hè... Wat een smiechten zijn het ook!

“Any ways: Lang verhaal kort: Ik ben geen stadsdichter meer.
Ik hoop dat al jullie zure-hatende-in-oude-tweets-en-posts-gravende-uit-context-halende-misgunners met een tevreden hart naar bed kunnen. Dat jullie er van genieten. Dat jullie denken: “YES, WE HEBBEN ZIJN TITEL VAN HEM AFGEPAKT! LEKKER VOOR HEM!”


Nou, dat gaat zeker lukken Darryl! Ik geniet er inderdaad best wel van.

“Ik hoop het oprecht en dit is geen satire.

Want als dat is waar je als mens voldoening uit haalt, dan heb je een langere weg te bewandelen dan ik. Dan gun ik je dat oprecht, want het is eigenlijk te triest voor woorden dat je geen voldoening uit het leven kan halen op andere manieren.”


Nou nou, rustig aan zeg. Ik haal ook gewoon voldoening uit zat andere activiteiten hoor...

“Als je al die tijd en energie die je spendeert aan het misgunnen en het kapotmaken van anderen, had gespendeerd en geïnvesteerd in iets nuttigs, dan had je zelf kunnen solliciteren naar stadsdichter.”

Mwoah, ik denk dat ik nu ook wel een aardige kans maak. Ik bedoel, als dít het niveau is... En nog steeds geen ‘sorry’ hè! En hoe neemt hij z’n verantwoordelijkheid precies? Ik zie er niks van terug. Het ligt allemaal aan rechts, de ‘zielige haters’ en het racisme in dit land. Of zitten de Joden er misschien weer achter, Darryl?

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... nederland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Ariel »

In Haarlem is een Haarlems raadslid geschokt door foto met wapens. Ze zijn daar in Haarlem echt wakker .
De CDA burgervader Jos Wienen is lange tijd burgemeester van Katwijk geweest, en vandaar dat Katwijk nu met een forse hoeveelheid asielzoekers zit. Onze Jos, zoals mijn zus hem liefdevol noemt, want die kent hem persoonlijk, houdt wel van exotische persoonlijkheden. Waarschijnlijk was het Wienen zijn idee om Rapper Insayno in dienst te nemen. Nou hoop ik maar dat Jos niet te erg geschrokken is. :emm2:
’Antisemitisme en geweldsverheerlijking leidden tot breuk met Stadsdichter Haarlem’

„Het zijn antisemitische en gewelddadige uitlatingen die gezorgd hebben voor een vertrouwensbreuk tussen de gemeente en Osenga”, dat zegt raadslid Louise van Zetten van de lokale partij Hart van Haarlem. „Ook speelde een foto waarop de dichter is te zien tussen vrienden met automatische wapens mee. Daar zijn we echt door geschokt.”

Ze vervolgt: „Uitlatingen als ’Anne Frank had het best nog luxe vergeleken duizenden andere Joden. Zij woonde in het centrum van Amsterdam. Dat kan ik niet betalen.’ En: ’Soms wou ik dat ik een AK47 had’.”

Al sinds de benoeming van de rapper donderdag bekend werd, stak een storm van verontwaardiging op onder een aantal raadsleden in Haarlem. Van Zetten stelde als eerste vragen: „We hebben vernomen dat Osenga door het college uit zijn functie is ontheven. Maar met het wegsturen van Osenga zijn we met het college nog niet uitgepraat.”

Nog voor het vertrek van de Stadsdichter bekend was, spraken eerder vrijdagmiddag verschillende raadsleden met elkaar over de politieke gevolgen en werd een spoeddebat voorbereid. Van Zetten: „Er zijn ons allerlei uitspraken onder ogen gekomen. En die werden in app-groepjes tussen de raadsleden gewisseld. Andere en ergere citaten dan waarvoor de rapper donderdag op de regionale televisie zijn excuses heeft gemaakt. Ik denk dat de burgemeester wel aan voelde komen dat het Stadsdichterschap van Osenga onhoudbaar was geworden.”

Het raadslid noemt het opstappen van de rapper onvermijdelijk: „Haarlem heeft op een slechte manier zelfs internationaal het nieuws gehaald. Een mooie stad als Haarlem onwaardig.” Verschillende partijen hebben inmiddels een spoeddebat met het college aangevraagd, dat naar verwachting volgende week zal plaats vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Spoiler! :
Waarom bestuurders haatzaaiers omhelzen

Het zelfstandig naamwoord ’woordkunstenaar’ heeft een nieuwe betekenis. De term staat nu voor plegers van strafbare feiten die door de overheid beloond worden alsof ze iets eerbaars hebben gedaan. Zelfs wanneer zo iemand geweldoproepen of antisemitisme in z’n repertoire heeft, belet dat zijn schutspatronen niet om hem te begunstigen. U en ik zouden hiermee niet wegkomen.

De woordkunstenaar, wie kent ’m niet? Remember Akwasi, die na zijn geweldoproep op de Dam door het OM schuldig bevonden is, maar zijn zaak geseponeerd zag met het verzoek om excuses te prevelen. Ziehier het privilege van de woordkunstenaar: hij staat boven de wet en ontloopt vervolging door ’sorry’ te zeggen. Als troost voor dit justitiële ongemak kreeg Akwasi een prijs van de publieke omroep – de agressor beloond.

Ook provinciehoofdstad Haarlem ontdekte een woordkunstenaar met een strafbaar verleden: Darryl Danchelo Osenga, alias rapper Insayno. Hij werd tot stadsdichter benoemd dankzij een kreupel vers vol flauwe woordspelingen. Hoe laag wil je de literaire lat leggen? Er waren publicaties in de pers voor nodig om Haarlem deze fout te laten inzien.

Veroordeeld
Maar waarom verkoos Haarlem hem in eerste instantie? In 2015 werd hij veroordeeld voor opruiing tijdens rellen in de Schilderswijk. In zijn rap Zwarte Bladzijde horen we: ’De Holocaust is slechts een cover-up voor domme schapen’ en ’De behandeling van de concentratiekampen is slechts een lachertje vergeleken met onze slavenhandel’. Op Twitter blijkt dat hij een jarenlange obsessie met Joden versus moslims en slavernijslachtoffers heeft. ’Anne Frank had het nog best luxe’, vindt hij.

Een stroomstoring acht hij het ideale moment om winkels te plunderen; ook dweepte hij met wapens: ’Ik begin studenten die hun school neermaaien met een AK-47 steeds meer te begrijpen’ en ’Sta niet verbaasd te kijken als ik opeens een random gebouw in ren met een AK-47’. In 2013 twitterde hij: ’Volkert van der G. loopt vrij rond. Hopelijk is Geert Wilders zijn nieuwe slachtoffer.’ Na de terroristische massamoord in Parijs uit 2015 liet Insayno weten dat het in scene was gezet met actrices. In 2019 ontkende hij genocide door IS en dat 11 september een terroristische aanslag was.

Nepnieuws
Insayno verrijkt de stad die hem een voorbeeldfunctie gaf met een strafblad, onzindelijke uitspraken over Joden, Holocaust-ontkenning, polarisatie rond Joden en moslims, diefstaltips, verheerlijking van wapens en schoolschietpartijen, geweldoproepen tegen politici en nepnieuws over terreuraanslagen. Desalniettemin legden cultuurwethouder Meijs (GL) en burgemeester Wienen (CDA) de rode loper uit.

Niemand op het stadhuis had z’n huiswerk gedaan. Of het kon ze niet bommen. Alles mocht, zolang hij maar niet een gevestigde dichter was, zo’n ’oude, witte’ vakman. Waardeloos voor de lokale inclusiescore. En ze knepen hem op het stadhuis. Het college van B&W oogt roomblank, oei. De aflaat voor de ontbrekende diversiteit is deze benoeming. Aan Haarlem verkochten ze hem als een perfecte match.

Lerares
Ook de benoemingscommissie schoot tekort. Anders is het onverklaarbaar dat commissielid Martine Haasnoot, lerares op Haarlems Stedelijk Gymnasium, nota bene een dagdromer over ’school shootings’ zou voordragen. In 2017 gaf haar school een terreuralarm af, nadat een zestienjarige leerling op Facebook een ’grap’ plaatste over het neermaaien van medeleerlingen. De politie arresteerde hem. Staat juf Haasnoot, indien ze verlaat haar huiswerk gemaakt heeft, nog steeds achter Insayno? Mogen haar leerlingen tegenwoordig ook vuige taal over Joden uitslaan en dreigen met schietpartijen? Of is dat het privilege van de woordkunstenaar?

Zo groot is de kloof tussen de waarden en normen die thuis en in normale werkomgevingen beschaving stutten en de verwarring bij instituties die hun waardigheid laten vallen om maar divers te lijken. Pijnlijk zichtbaar wordt de dubbele maat van bestuurders en kunstcommissies die bang zijn om voor racist te worden aangezien als ze niet meedoen aan de woke-rages. Maar zelfs in deze mallemolen waarin kwaliteit als eerste sneuvelt, is het onvergeeflijk dat uit alle keuzemogelijkheden aan talenten met een multiculturele achtergrond juist een literair onbegaafde crimineel die zich abject over Joden uitlaat wordt gehonoreerd.

Twitter-smurrie
Toen de literaire website Tzum de Twitter-smurrie van Insayno openbaarde, versleutelde de stadsdichter meteen zijn account. Laf. Op het stadhuis stelden ze de angst om niet inclusief te lijken nog even boven het stadsbelang: ze mompelden obligaat iets over onaanvaardbare uitspraken over Joden, maar vergaten hun morele plicht bij antisemitisme en omhelsden hun dichtertje weer.

Niet de grenzen van het betamelijke, niet de afkeer van afzichtelijke uitspraken over Joden en aanslagen, niet het besef dat je criminelen geen voorbeeldfunctie moet geven noch het respect voor eigen burgers bepaalden de beslissing op dat stadhuis. Wat telde was het privilege van de woordkunstenaar. Tot vrijdagavond laat, toen bekend werd dat de gemeente Haarlem Insayno de titel alsnog heeft afgepakt. Er was kennelijk externe druk voor nodig om tot inkeer te komen.

Laat dat een les zijn voor bestuurders om deze dubbele moraal die mensen uit elkaar drijft niet door heel Nederland te laten woekeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
vr sep 25, 2020 11:12 pm
Aangifte bij de politie wegens haatzaaien en opruiing door Darryl Danchelo Osenga

Geplaatst op 25 september 2020

Afbeelding

Ik heb via GAB gecommuniceerd dat ik online bij de politie aangifte heb gedaan van haatzaaien en opruiing door Darryl Danchelo Osenga, de kersverse stadsdichter van Haarlem.

https://gab.com/Scheitleister/posts/104925774489251783

Ik ben ervan overtuigd dat alleen als wij allen tezamen actie ondernemen wij erin slagen dit soort malloten met hun halfgare oproepen, die helaas te vaak opvolging krijgen, een halt toe te roepen. Ik roep iedereen op eveneens een online melding bij de politie te doen.


Door: “Scheitleister”

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/25 ... lo-osenga/
Die stadsdichter heeft wel veel beeldspraak van een woordkunstenaar op z'n repetoire zeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door King George »

Ariel schreef:
za sep 26, 2020 10:26 am
Spoiler! :
Afbeelding
Spoiler! :
Waarom bestuurders haatzaaiers omhelzen

Het zelfstandig naamwoord ’woordkunstenaar’ heeft een nieuwe betekenis. De term staat nu voor plegers van strafbare feiten die door de overheid beloond worden alsof ze iets eerbaars hebben gedaan. Zelfs wanneer zo iemand geweldoproepen of antisemitisme in z’n repertoire heeft, belet dat zijn schutspatronen niet om hem te begunstigen. U en ik zouden hiermee niet wegkomen.

De woordkunstenaar, wie kent ’m niet? Remember Akwasi, die na zijn geweldoproep op de Dam door het OM schuldig bevonden is, maar zijn zaak geseponeerd zag met het verzoek om excuses te prevelen. Ziehier het privilege van de woordkunstenaar: hij staat boven de wet en ontloopt vervolging door ’sorry’ te zeggen. Als troost voor dit justitiële ongemak kreeg Akwasi een prijs van de publieke omroep – de agressor beloond.

Ook provinciehoofdstad Haarlem ontdekte een woordkunstenaar met een strafbaar verleden: Darryl Danchelo Osenga, alias rapper Insayno. Hij werd tot stadsdichter benoemd dankzij een kreupel vers vol flauwe woordspelingen. Hoe laag wil je de literaire lat leggen? Er waren publicaties in de pers voor nodig om Haarlem deze fout te laten inzien.

Veroordeeld
Maar waarom verkoos Haarlem hem in eerste instantie? In 2015 werd hij veroordeeld voor opruiing tijdens rellen in de Schilderswijk. In zijn rap Zwarte Bladzijde horen we: ’De Holocaust is slechts een cover-up voor domme schapen’ en ’De behandeling van de concentratiekampen is slechts een lachertje vergeleken met onze slavenhandel’. Op Twitter blijkt dat hij een jarenlange obsessie met Joden versus moslims en slavernijslachtoffers heeft. ’Anne Frank had het nog best luxe’, vindt hij.

Een stroomstoring acht hij het ideale moment om winkels te plunderen; ook dweepte hij met wapens: ’Ik begin studenten die hun school neermaaien met een AK-47 steeds meer te begrijpen’ en ’Sta niet verbaasd te kijken als ik opeens een random gebouw in ren met een AK-47’. In 2013 twitterde hij: ’Volkert van der G. loopt vrij rond. Hopelijk is Geert Wilders zijn nieuwe slachtoffer.’ Na de terroristische massamoord in Parijs uit 2015 liet Insayno weten dat het in scene was gezet met actrices. In 2019 ontkende hij genocide door IS en dat 11 september een terroristische aanslag was.

Nepnieuws
Insayno verrijkt de stad die hem een voorbeeldfunctie gaf met een strafblad, onzindelijke uitspraken over Joden, Holocaust-ontkenning, polarisatie rond Joden en moslims, diefstaltips, verheerlijking van wapens en schoolschietpartijen, geweldoproepen tegen politici en nepnieuws over terreuraanslagen. Desalniettemin legden cultuurwethouder Meijs (GL) en burgemeester Wienen (CDA) de rode loper uit.

Niemand op het stadhuis had z’n huiswerk gedaan. Of het kon ze niet bommen. Alles mocht, zolang hij maar niet een gevestigde dichter was, zo’n ’oude, witte’ vakman. Waardeloos voor de lokale inclusiescore. En ze knepen hem op het stadhuis. Het college van B&W oogt roomblank, oei. De aflaat voor de ontbrekende diversiteit is deze benoeming. Aan Haarlem verkochten ze hem als een perfecte match.

Lerares
Ook de benoemingscommissie schoot tekort. Anders is het onverklaarbaar dat commissielid Martine Haasnoot, lerares op Haarlems Stedelijk Gymnasium, nota bene een dagdromer over ’school shootings’ zou voordragen. In 2017 gaf haar school een terreuralarm af, nadat een zestienjarige leerling op Facebook een ’grap’ plaatste over het neermaaien van medeleerlingen. De politie arresteerde hem. Staat juf Haasnoot, indien ze verlaat haar huiswerk gemaakt heeft, nog steeds achter Insayno? Mogen haar leerlingen tegenwoordig ook vuige taal over Joden uitslaan en dreigen met schietpartijen? Of is dat het privilege van de woordkunstenaar?

Zo groot is de kloof tussen de waarden en normen die thuis en in normale werkomgevingen beschaving stutten en de verwarring bij instituties die hun waardigheid laten vallen om maar divers te lijken. Pijnlijk zichtbaar wordt de dubbele maat van bestuurders en kunstcommissies die bang zijn om voor racist te worden aangezien als ze niet meedoen aan de woke-rages. Maar zelfs in deze mallemolen waarin kwaliteit als eerste sneuvelt, is het onvergeeflijk dat uit alle keuzemogelijkheden aan talenten met een multiculturele achtergrond juist een literair onbegaafde crimineel die zich abject over Joden uitlaat wordt gehonoreerd.

Twitter-smurrie
Toen de literaire website Tzum de Twitter-smurrie van Insayno openbaarde, versleutelde de stadsdichter meteen zijn account. Laf. Op het stadhuis stelden ze de angst om niet inclusief te lijken nog even boven het stadsbelang: ze mompelden obligaat iets over onaanvaardbare uitspraken over Joden, maar vergaten hun morele plicht bij antisemitisme en omhelsden hun dichtertje weer.

Niet de grenzen van het betamelijke, niet de afkeer van afzichtelijke uitspraken over Joden en aanslagen, niet het besef dat je criminelen geen voorbeeldfunctie moet geven noch het respect voor eigen burgers bepaalden de beslissing op dat stadhuis. Wat telde was het privilege van de woordkunstenaar. Tot vrijdagavond laat, toen bekend werd dat de gemeente Haarlem Insayno de titel alsnog heeft afgepakt. Er was kennelijk externe druk voor nodig om tot inkeer te komen.

Laat dat een les zijn voor bestuurders om deze dubbele moraal die mensen uit elkaar drijft niet door heel Nederland te laten woekeren.
Niet de grenzen van het betamelijke, niet de afkeer van afzichtelijke uitspraken over Joden en aanslagen, niet het besef dat je criminelen geen voorbeeldfunctie moet geven noch het respect voor eigen burgers bepaalden de beslissing op dat stadhuis. Wat telde was het privilege van de woordkunstenaar. Tot vrijdagavond laat, toen bekend werd dat de gemeente Haarlem Insayno de titel alsnog heeft afgepakt. Er was kennelijk externe druk voor nodig om tot inkeer te komen.
Het was ook geen voortschrijdend inzicht, maar damage control. Een volgende keer herhalen ze weer in dezelfde fouten. Alleen een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Wat wel heel duidelijk is, is dat passief blijven toekijken geen zin heeft, maar dat het nodig is de bakens van passief naar actief te gaan verzetten. Dit voorbeeld geeft aan hoe een goede zaak het is dat de passivieit is doorbroken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door King George »

Met dank aan Peter Siebelt op twitter icon_thumbup.gif Als we dit gezelschap geen slachtersgilde wat hun eigen vlees keurt mogen noemen...


Dit is de Benoemingscommissie van het stadsdichterschap Haarlem:

Jaap Lampe (voormalig directeur Stadsschouwburg en Philharmonie Haarlem);
Bertram Mourits (Hoofd Collecties bij het Literatuurmuseum en freelance poëzieredacteur);
Joel Labadie-Cortes (rapper van Dos Hermanos); Lorenzo Labadie-Cortes (rapper van Dos Hermanos);
Joshua Baumgarten (dichter, spoken word-artiest);
Martine Haasnoot (docent Nederlands op het Stedelijk Gymnasium Haarlem);
Asis Aynan (schrijver en docent)
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Ariel »

Woede in Haarlem na 'geblunder' met ‘extreme’ stadsdichter: 'Onze stad staat voor paal’

In de Haarlemse politiek is grote verontwaardiging ontstaan over de kwestie met Darryl Danchelo Osenga, de stadsdichter die na twee dagen is ontslagen vanwege een grote reeks aan gewelddadige berichten op Twitter. VVD en Forum voor Democratie stellen dat er is geblunderd rondom de voordracht van de stadsdichter en eisen opheldering van het college. ,,Ik ben woest, de goede naam van onze stad is bedoezeld”, stelt Louise van Zetten (Hart van Haarlem) tegen deze site.

Osenga kwam deze week in opspraak door uitspraken die hij deed in een van zijn oudere liedjes. Daarin zou hij zich volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) zeer kwetsend en antisemitisch hebben uitgelaten. Ook is hij in het verleden in aanraking geweest met justitie. Hij werd in 2016 veroordeeld voor opruiing in de Haagse Schilderswijk na de dood van Mitch Henriquez.

Volgens het college was de gemeente op de hoogte van zijn eerdere acties en uitspraken en is voorafgaand aan zijn benoeming, afgelopen woensdag, met hem daarover gesproken. Hij zou tijdens dat gesprek nadrukkelijk afstand hebben gedaan van zijn eerdere uitspraken. Maar na zijn benoeming doken opnieuw vele controversiële berichten op ‘die haaks staan op waarden waar de gemeente Haarlem voor staat’, aldus B en W.

Heftig
Het ging om tientallen, zo niet honderden opruiende en geweldsverheerlijkende tweets waarin hij onder meer de aanslag op Bataclan ontkent en oproept om Geert Wilders te vermoorden. ,,Het werden er steeds meer en het liep redelijk vol met nieuwe uitspraken die heftig waren”, aldus een woordvoerster van de gemeente Haarlem. Zij geeft aan dat de discussie rond Osenga en zijn standpunten ‘een geloofwaardige invulling van het stadsdichterschap onmogelijk’ maken.

Ondertussen is het kwaad al geschied, zegt Louise van Zetten, fractievoorzitter van de lokale partij Hart voor Haarlem. ,,Dit is echt verschrikkelijk, onze stad staat mooi voor paal”, briest ze. ,,Deze jongen moest met zijn prikkelende teksten een frisse wind door Haarlem laten waaien, maar in de plaats daarvan is de goede naam van Haarlem bedoezeld. Ik heb hier geen woorden voor, zoveel is hier geblunderd.”

‘Majeure blunder’
Volgens de VVD is het verstandig dat het college de benoeming van de rapper heeft ingetrokken. Tijdens het extra raadsdebat zal het college verantwoording moeten afleggen ‘voor deze majeure blunder’, vindt Joris Blokpoel, woordvoerder cultuur. ,,Het college heeft heel naïef het advies van de commissie opgevolgd zonder zelf gedegen onderzoek te doen. We moeten er zo snel mogelijk achter komen wat hier allemaal is misgegaan.”

In een emotionele verklaring schuift Insayno de schuld in de schoenen van rechtse partijen en media. ,,Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets en posts uit het verleden om karaktermoord te plegen.”

Die verklaring schiet bij enkele partijen in het verkeerde keelgat. ,,De kritiek op hem is wijdverspreid, van links tot rechts”, zegt VVD’er Blokpoel. ,,Hij had beter kunnen zeggen dat hij begrip heeft voor andermans meningen en voor de situatie in plaats van te roepen dat hem groot onrecht is aangedaan. Want dat is niet zo.” Van Zetten vult aan: ,,Hij noemt het een jeugdzonde, maar al die extreme berichten over Bataclan en zijn voorliefde voor IS dateren van een paar jaar geleden. Dat kun je geen jeugdzonde meer noemen.”

Open kaart
Ook de andere partijen staan achter het besluit van het college. ,,Hij had meteen open kaart moeten spelen bij zijn aanstelling”, stelt Frank Visser, fractievoorzitter van Christenunie. ,,Juist een stadsdichter moet voor verbinding in de stad zorgen. Dat blijkt door al deze narigheid niet meer mogelijk. Wij zijn hierdoor erg overvallen. Heel vervelend voor alle betrokkenen.”

GroenLinks-voorzitter Jasper Drost, die de benoeming van de rapper aanvankelijk een ijzersterke zet vond, betreurt de gang van zaken. ,,De excuses die hij gemaakt heeft zijn voor ons ook niet voldoende. Ik ben best van mensen een tweede kans geven, maar zijn positie was door al die berichten niet meer houdbaar. Van geblunder wil ik nog niet spreken, maar dat we hier lessen uit moeten trekken staat vast”, aldus Drost, die stelt met een ‘kater’ wakker te zijn geworden vanochtend.

Vanwege de landelijke verontwaardiging die is ontstaan staat er donderdag een extra raadsvergadering op de agenda waarin de selectieprocedure uitvoerig onder de loep wordt genomen. ,,Of hier nu wel of geen onderzoek naar gedaan is: in beide gevallen heeft de commissie haar werk slecht gedaan”, stelt Johan Dessing van Forum voor Democratie Noord Holland. ,,Als er bij de selectieprocedure van een kandidaat stadsdichter controversiële teksten van een kandidaat naar boven komen dan had de selectiecommissie de maatschappelijke sensitiviteit moeten hebben om direct deze kandidaat af te wijzen. Het is bizar dat dit niet is gebeurd.”

In een verklaring erkent de gemeente dat er inderdaad fouten zijn gemaakt rondom de benoeming. ,,Darryl Danchelo Osenga had zich in willen zetten voor de stad. Het college betreurt hoe dit proces is verlopen. Achteraf gezien constateert het college dat diepgaander onderzoek op zijn plaats was geweest waarmee deze gang van zaken had kunnen worden voorkomen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Pilgrim »

Aan rapper Insayno

Posted on 26 september 2020 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Beste Darryl,

Gefeliciteerd!

Jouw kostje is gekocht.

Als je je tenminste als de sodemieter meldt bij mr. Charlotte Meindertsma.

Zij is een juriste die gespecialiseerd is in onder meer intellectueel eigendomsrecht en zij kan je rijk maken.

Je hoeft alleen maar de tekst die je gisteren op Facebook postte goed te registreren als jouw intellectueel eigendom en je kunt de komende jaren tientallen, zo niet honderden huilstruiken dikke vette rekeningen laten betalen zonder nog een dag te hoeven werken.

Het gaat om dit deel van de tekst die je plaatste nadat de gemeente Haarlem alsnog tot het helder inzicht was gekomen dat jij zo ongeveer de slechtste keus was die ze had kunnen maken bij het benoemen van een stadsdichter:

“Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets & posts uit het verleden om karaktermoord te plegen. Geenstijl, Powned, TPO hebben hele archieven vol en staan te trappelen om je weer met dezelfde vaart weer onderuit te trappen. Al heb je de posts al jaren geleden verwijderd, al heb je er al afstand van gedaan, al was het satirisch bedoeld (terwijl hun favoriete comedians en politici de meest walgelijke uitspraken doen en het oprecht menen), je moet voor de rest van je leven boeten en bloeden. Je mag niet groeien, je mag niet ontwikkelen. Kapot moet je zodra je je uitspreekt tegen racisme in Nederland. Want laten we heel eerlijk wezen. Als ik mij nooit had uitgesproken tegen zwarte piet of racisme, dan was er geen haan die had gekraaid.”

Wereldtekst.

Paar taalfoutjes maar.

Ik wed dat de Quinsy’s Gario, de Sylvana’s Simons, de Akwasi’s, de Jerry’s Afriyie, de Mitchells Esajas en noem al die andere pigmentverwende opruiers en kopschoppers maar op maar al te graag bereid zijn een deel van de subsidie die ze binnenharken jouw kant op te schuiven als ze die tekst legaal van je mogen knippen en plakken.

En als je klanten zoekt die het van hun eigen of papa’s geld willen en kunnen betalen, verwijs ik je door naar Sander Schimmelpenninck.

Ken je die?

Dat is een blank geprivilegieerd graafje uit Twente dat dag en nacht op social media kleurgenoten die niet links van PVV of Forum voor Democratie stemmen de moeder loopt te schelden, maar bij de minste of geringste weerstand begint te klagen.

Feitelijk de grootste jankneger van Nederland.

Hem zou ik dubbel tarief vragen.

Groet,

JanD

PS. Voor als je toch nog goed betaald werk zoekt: cadeautje! Ik dacht: dan hoef je het zelf niet te kopen, nu de gemeente Haarlem je ontslagen heeft.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-rapper-insayno/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Ariel »

Ook burgemeester Aboutaleb had /heeft Insayno ingehuurd.
Rotterdam huurt 'walgelijke rapper' in voor campagne

Raadslid Tanya Hoogwerf van Leefbaar Rotterdam heeft in een brief aan burgemeester Aboutaleb laten weten het verbijsterend te vinden dat de gemeente Rotterdam ''een weerzinwekkend figuur als rapper Insayno tot rolmodel in een publiekcampagne bombardeert.''

De dienst Stadsbeheer plaatste - net als in augustus- opnieuw een filmpje van deze rapper om mensen op de coronamaatregelen te wijzen. Insayno was een dag eerder tot stadsdichter van Haarlem benoemd. ‘’Sindsdien is er grote ophef ontstaan over walgelijke en krankzinnige uitspraken die hij in zijn rapnummers en op social media te berde heeft gebracht. Zo hoopte hij in 2013 dat Geert Wilders vermoord zou worden door de vrijkomende Volkert van der Graaf, vond hij het een goede remedie om FVD’er Yernaz Ramautarsing een kogel door zijn “kankerkop” te schieten, noemde hij concentratiekampen “slechts een lachertje” in vergelijking met slavenhandel, vindt hij de Holocaust een “cover-up voor domme schapen”, riep hij op tot plunderingen en werd hij veroordeeld voor opruiing en het bekogelen van politieagenten met stenen in de Haagse Schilderswijk’’, aldus Hoogwerf in de brief.

Des te ernstiger vindt zij het dat het bewuste filmpje een dag na het ontstaan van de ophef in Haarlem online is geplaatst. Haar conclusie is dus dat de gemeente Rotterdam ‘’heeft liggen slapen of, nog erger, de uitspraken van Insayno in eerste instantie niet als belemmering voor het uploaden van het filmpje zag.’’

Ze heeft Aboutaleb gevraagd of hij haar walging deelt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dichter des Vaderlands / Stadsdichter

Bericht door Ariel »

’Ik ben geen antisemiet’

Ex-Stadsdichter Darryl: het was ’digitaal cabaret’ :scratch:

„Ja, ik maakte die vergelijking tussen de jodenvervolging en het slavernijverleden van Nederland. Dat was nadat ik in Curaçao het slavernijmuseum had bezocht. Ik was enorm geschrokken. Ik had er geen idee van hoe wreed Nederlanders vroeger waren.

In een rapnummer zei ik zoiets als ’de behandeling van de concentratiekampen is slechts een lachertje vergeleken met onze slavenhandel’.”

Darryl Osenga (33) kijkt terug op een ultrakorte carrière als stadsdichter van de gemeente Haarlem. Al na twee dagen zag het stadsbestuur zich genoodzaakt zijn benoeming in te trekken. Aanleiding waren tientallen tweets van Darryl uit vroegere jaren die na zijn aanstelling boven water werden getild. De website Geenstijl vond ze en korte tijd later wist heel twitterend Nederland er van.

De bewuste tweets liegen er niet om, geeft de 33-jarige Haarlemmer toe. „Het was mijn manier van praten, van aandacht vragen voor sommige dingen. Veruit de meeste van mijn volgers op sociale media begrepen me. We zagen het als een soort digitaal cabaret.” Hij noemt een veelbekritiseerde tweet. „Anne Frank had het nog best luxe vergeleken met duizenden andere joden. Zij woonde in Amsterdam. Dat kan ik niet betalen.”

Manier
„Weet je”, zegt Darryl die rapper is onder de artiestennaam Insayno, „Het is een manier van praten die in mijn scene heel gewoon is. Ik ga nu niet heel braaf uitleggen dat het satire is, maar het was onze manier om de woningnood aan te klagen.’’
[icon_lol.gif]

Inmiddels weet de ex-stadsdichter dat Haarlem tegen dit soort engagement niet is opgewassen. Neem de ’grap’ over Anne Frank. „Eerlijk gezegd was die niet van mij maar van cabaretier Javier Guzman. Die maakte de vergelijking met Anne Frank in 2009 in zijn theatershow.’’ Hij toont een fragment dat op Youtube staat waarin het publiek er heel hartelijk om lacht.

Eerder bedacht Darryl wel dat zijn digitale geschiedenis hem op enig moment parten zou kunnen gaan spelen. ,,Ik dacht dat mijn oude tweets gewist waren. Blijkbaar toch niet. Dan zie je ook wat je digitale geschiedenis aan kan richten. Nu kom ik opeens uit de verf als antisemiet. Echt niet! Mijn hele persoonlijke geschiedenis heeft raakvlakken met onderdrukking.”

„Mijn ziel is gevormd door een samenleving waarin ik me miskend voelde. Ja, ik geloofde in complotten. Nu niet meer zo, al heb ik nog best vaak vragen en twijfels. Ik dacht heel vaak dat de samenleving er was om mij klein te houden, dat het mij niet vergund was om kansen te pakken. Ik kom uit een milieu waar iedereen er zo over dacht en ook nog denkt.”

„Ik werd door een paar mensen gewezen op die sollicitatie voor stadsdichter. Ik bedacht een spoken word. Ik besefte dat ik het wel een beetje positief moest aanpakken. Ik maakte er een film bij. Dat doe ik tegenwoordig steeds vaker. Kijk maar op mijn Instagram.”

„Je zou eens moeten weten hoe ontzettend blij ik was toen ik hoorde dat de jury mij uit vijftig inzendingen had verkozen. Het voelde alsof ik opeens iets moois mocht doen voor stad.”

„Ik fantaseerde over mijn volgende bijdragen aan de stad. Een stadsdichter moet verbinden, stond in de sollicitatie. Ik zag helemaal voor me dat ik daarin een rol zou kunnen spelen. Mijn volgende bijdrage zou gaan over de nieuwe skatehal in de stad, die is er gekomen door de inzet van hangjongeren, mensen uit mijn milieu. Ook mensen die zich nauwelijks gehoord voelen. Ik zag me al bruggen slaan. Want weet je, ik ben er echt wel achter gekomen dat de wereld anders in elkaar steekt dan ik vroeger dacht. Ik weet inmiddels wel dat niet iedere ambtenaar corrupt is. Jezus, wat heb ik me daarin vroeger vergist. Sinds een jaar of wat maak ik ook teksten voor overheden waar ik heel toffe mensen tegenkom. Dat had ik graag doorverteld.”

Strafblad
Na de voordracht van de jury moest het college van burgemeester en wethouders hem al dan niet aanstellen. De geschiedenis van Darryl was, ook gezien een aantekening in diens strafblad, niet onbevlekt, stelden ook burgemeester Wienen en wethouder Meijs vast. De stadsdichter in spe werd flink bevraagd door de bestuurders.

Enkele oppositiepartijen willen nu in een extra raadsvergadering tot in detail weten hoe het college, ook gezien de vroegere ’misdragingen’ van de rapper op sociale media, heeft kunnen besluiten de rapper de voorname positie van stadsdichter te gunnen.

Darryl ziet op tegen een verdere discussie, want hij wordt sinds zijn benoeming bestormd met verwensingen. Ook vanuit de politiek krijgt hij harde verwijten te horen. „Ik begrijp ze wel hoor, want voor wie de context van mijn berichten niet kent, heb ik heel verschrikkelijke dingen gezegd.”

„Ik heb mijn excuses aangeboden en dat meende ik tot in mijn hart. De burgemeester was daar best streng over, maar hij zei: ’Iedereen verdient een nieuwe kans. Als jij hier in Haarlem een brug kan slaan met mensen die op grote afstand van het bestuur staan, grijp ik die kans’.”

Donderdag komt de raad bijeen om over de zaak te praten. „Ik hoop dat ik op de publieke tribune mag zitten”, zegt Darryl. „Het praat toch anders als je elkaar in de ogen kunt kijken. Het praat in elk geval al een stuk makkelijker.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie