Kabinet gevallen.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Verkiezingretoriek? De VVD ziet haar stemmers weglopen, en gooit daarom maar weer een een feestelijke luchtballon op.
VVD wil versterkt toezicht langs onze grenzen om asielcrisis: ’Loketten dicht, systeem zit vol’

De VVD wil dat het toezicht langs onze grenzen met Duitsland en België wordt versterkt als gevolg van de asielcrisis. Ook moet overwogen worden de ’loketten een tijdje dicht te zetten’ nu het ’asielsysteem vol zit’.

Dat zei VVD-Kamerlid Ruben Brekelmans vrijdagavond bij OP1. Volgens de liberaal moet het kabinet naar ’drastische maatregelen’ kijken omdat ons asielsysteem op dit moment overvol is. Zo ontstonden er onder andere grote problemen in het overvolle aanmeldcentrum in Ter Apel, waar onder andere het Rode Kruis zich terugtrok omdat mensen geen eten en drinken hadden.

VVD’er Brekelmans stelt echter dat met mobiele grenscontroles veel meer asielzoekers die vanuit buurlanden naar ons land komen, staande kunnen worden gehouden. Zij kunnen dan teruggeplaatst worden naar onze buurlanden om daar de asielprocedure te doorlopen, aldus het Kamerlid.

Het kabinet heeft vrijdag juist een crisisstructuur uitgerold om komende weken en maanden extra plekken te realiseren voor asielzoekers. Zo wil het kabinet statushouders -mensen die een verblijfsstatus hebben- uit asielzoekerscentra halen en opvangen in ’tijdelijke voorzieningen’.

De VVD’er stelt dat Duitsland en Frankrijk eerder ook dergelijke controles hielden. „Als de instroom zo hoog blijft moet je ook kunnen zeggen: de loketten gaan hier een tijdje dicht, want het asielsysteem is vol.” Brekelmans erkende in de uitzending dat dat ’juridisch moeilijk’ is. „Maar wij vinden als VVD dat je naar dat soort drastische maatregelen moet kijken.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Paniek...HANS!!! HANS!!! Mogelijk meer kolen, straks ook meer lng en meer CO2
Jetten slaat alarm over levering energie komende winter

Om de leveringszekerheid van energie voor komende winter te garanderen sorteert klimaatminister Rob Jetten (D66) erop voor dat hij mogelijk op korte termijn al impopulaire maatregelen moet nemen. „Ik maak mij steeds grotere zorgen of in Europa alle gasopslagen wel gevuld kunnen worden”, aldus Jetten op het D66-congres in Den Bosch.

Volgens de Klimaatminister is de situatie zorgelijk nu Rusland onder andere Duitsland en Italië afknijpt met gasleveranties. Hij waarschuwde leden daarom alvast dat hij mogelijk ’maatregelen moet nemen om die leveringszekerheid te garanderen die iets meer CO2 uitstoten’.

Gedacht kan dan worden aan extra kolenstook. In de Tweede Kamer en bij deskundigen gaan al langer stemmen op om onze moderne kolencentrales -die nu vanwege klimaatmaatregelen deels dicht zijn- te heropenen. Nu draaien energiecentrales namelijk vooral op (geïmporteerd) gas. Dat gas zou -stellen deskundigen- beter ingezet kunnen worden om onze gasbergingen voor komende winter te vullen. Momenteel zijn de Nederlandse gasopslagen voor 47 procent gevuld.

Volgens Jetten staat het vullen van de opslagen in Europa ’onder druk’. Hoewel de situatie in Nederland volgens de bewindsman op dit moment relatief goed is, onder andere door energiebesparing en extra import van vloeibaar gas (LNG), wijzen deskundigen erop dat we in Europa een gezamenlijke gasmarkt hebben. Zo kunnen buurlanden een beroep doen op onder andere Nederland als leveringszekerheid in het geding komt.

Jetten zegt dat hij samen met staatssecretaris Hans Vijlbrief (Mijnbouw) ’bijna dag en nacht’ bezig is met de vraagstukken rond leveringszekerheid om te voorkomen dat we in het najaar in de kou zitten. Zo is er een groot crisisteam ingesteld dat op het ministerie van Economische Zaken en Klimaat scenario’s maakt voor het geval de gasleverancies verder wegvallen. Jetten beloofde leden dat zij zich geen zorgen hoeven te maken over extra CO2-uitstoot als impopulaire maatregelen genomen worden. „Dan nemen we voor komende jaren aanvullende maatregelen om de CO2-uitstoot te beperken, zodat we in 2030 de beloofde 60 procent reductie toch voor elkaar krijgen.”

Volgens Jetten moet het kabinet ook goed kijken naar de financiële gevolgen nu de prijzen voor consumenten ook flink omhoog zijn geschoten. „Maar wij moeten bereid zijn een prijs te betalen. Als Rusland wint, heeft Europa verloren.” Vijlbrief herhaalde zaterdag overigens het standpunt dat extra gaswinning in Groningen alleen in het ’uiterste geval’ wordt aangewend. Eerder uitten onder andere de onafhankelijke Mijnraad, onderzoekers van TNO en de Raad van State zich kritisch over dat standpunt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Roderick Veelo: ’Hoe bestaat het toch dat dit kabinet de dingen doet die het doet?’

Door WIERD DUK

„Hoe bestaat het toch dat dit kabinet de dingen doet die het doet?” Journalist, columnist en podcastmaker Roderick Veelo (1964) blijft zich verbazen over de manier waarop Nederland wordt bestuurd. „In dit land worden problemen vooruit geschoven, niet opgelost.” Deze situatie levert hem sinds 2016 een onuitputtelijk reservoir op aan onderwerpen voor zijn columns – eerst bij RTL, inmiddels bij De Telegraaf – en voor zijn podcast, die hij maakt met journalist Bert Brussen voor

Veelo bundelde een groot aantal van zijn stukken onder de titel De schijn regeert, columns waarin hij de hypocrisie van machthebbers, (internationale) influencers, grote ondernemingen en vertegenwoordigers van de media fileert. „Discussies gaan veel te veel over hoe je je presenteert, over de buitenkant, terwijl die vaak maar flinterdun is.”

Dat is heftig wakker worden voor een columnist: volgens premier Rutte is de oorlog in Oekraïne nu ook ’onze oorlog’. Wat zou je hierover schrijven?

„Bij Rutte vraag ik mij bij alles wat hij zegt af wat hij nou precies bedoelt. Het lijkt me in dit geval niet dat hij beweert dat ook wij worden aangevallen, want dat is niet zo. Hij zal het overdrachtelijk bedoelen: we moeten solidair blijven, wapens leveren, aan hun kant staan, duidelijk maken wie de agressor is: ’Als Kiev valt, zijn wij nog verder van huis’. Zoiets. Hij kan natuurlijk niet ineens artikel 5 van de NAVO - een aanval op één, is een aanval op allen - inroepen. Het lijkt mij ook een waarschuwing dat we ons moeten voorbereiden op moeilijker tijden want we worden hoe dan ook door die oorlog enorm geraakt.”

„Ja, de politiek van niet oplossen en maar blijven uitstellen levert enorm veel frustratie op, ook bij mij. Vaak betreft het onderwerpen waar ik al heel lang over schrijf: immigratie, woke, openbaar bestuur, klimaat; met name de bevolkingsgroei vind ik een belangrijk thema omdat veel van de problemen daarop zijn terug te voeren: de files, de vastzittende woningmarkt, de haperende integratie, stikstof. Als je daar niet op acteert kom je gewoon in de knel. En dat is in Nederland écht anders dan in andere landen want we leven in het dichtstbevolkte land van Europa. Dan denk je als columnist soms: hoe bestaat het toch? Zo’n Ankie Broekers-Knol, die als staatssecretaris voor asielzaken helemaal niets voor elkaar wist te krijgen, niet wat betreft de instroom, de illegalen die niet weggaan, de overlast, helemaal niks. Dan zou je met het aantreden van een nieuw kabinet verwachten: oké, dat dossier is voor de VVD, daar zetten we iemand als Bente Becker neer, iemand die een realistisch standpunt heeft, maar nee, dan kiest Rutte heel bewust voor Eric van der Burg, die, zoals we weten, een softie is op migratie en asiel. Ik vind dat ongelooflijk, zo’n keuze. Dan wil Rutte dus niks aanpakken op dat terrein. Denemarken doet het wel, die laten asielzoekers elders de procedures afwachten. Ik vrees dat we nu met die instroom zitten omdat asielzoekers niet meer naar Denemarken kunnen, die slaan onderweg linksaf. Als het Verenigd Koninkrijk hun deal met Rwanda gaat effectueren komen ook die asielzoekers naar ons toe. Dat geef ik je op een briefje.”

Zoveel incompetentie, zeggen complotdenkers, dat kán geen toeval zijn. Zij ontwaren een plan en noemen het ’omvolking’.

„Ik geloof niet dat er een afspraak is. Rutte vindt het probleem gewoon niet belangrijk. We zien bij immigratie een heel bijzondere combinatie waarin links en rechts met elkaar optrekken. Links vindt dat er in Europa voldoende plek is voor alle vluchtelingen in de wereld en het bedrijfsleven wil verse arbeidskrachten. Dat zei de voorzitter van VNO-NCW, Ingrid Thijssen, letterlijk: we hebben ze nodig. Waarom? Om de lonen laag te houden. Dat is geen complot of afspraak, dat zijn belangen. Wat betreft die term ’omvolking’: die wordt gebruikt door de schoolshooters, door de Breiviks en andere extreem-rechtse terroristen die wél geloven in een complot. Dus als je de term gebruikt, kleeft daaraan dat het gaat om een vooropgezet plan om de autochtone – overwegend blanke – westerse bevolkingen te vervangen door mensen uit het Midden-Oosten en Afrika. Dat gebruik is dus inefficiënt, je kunt het beter hebben over ’demografische verandering’; dat geeft precies aan wat er gebeurt.”

Je stelt in je columns schijnheiligheid aan de kaak, met als dankbaar voorbeeld Bono, de zanger van U2, van wie iedereen weet dat hij houdt van linkse praatjes terwijl hij rechts - via een fiscale Nederlandse constructie - z’n zakken vult.

„Ja, dat is de rode draad in het boek. Wij vinden met zijn allen heel belangrijk wat er aan de voorkant te zien is: een bedrijf als Unilever dat graag een wit voetje haalt bij de woke-beweging en zich inzet voor homo- en mensenrechten en rechtvaardigheid, maar in alle talen zwijgt over de executies van homoseksuelen in Iran, waar zij een fabriek hebben en een kantoor. In Amsterdam is de ’dekolonisering’ van de straatnaamborden belangrijker dan het aanpakken van de georganiseerde misdaad of van het straatgeweld tegen homo’s. De journalistiek speelt hierin ook een belangrijke rol. Ooit hadden PvdA’ers als Samsom en Spekman het nog over het ’etnisch monopolie’ op straatgeweld in de grote steden door Marokkaanse reljeugd, maar dat aspect te benoemen in de media werd een taboe. Het zijn nu ’jongeren’. Die zelfcensuur dient om niet te stigmatiseren, maar daarmee gaan belangrijke nieuwsfeiten verloren.”

Wat kan daar tegen worden ondernomen?

„Je ziet een tegenbeweging opkomen. Een streamingsdienst als Netflix had veel last van die woke-vraag om censuur onder de eigen medewerkers, maar zag de abonnees weglopen en zegt nu: take it or leave it. Daarmee keert de wal het schip als je het aan de markt over laat. Dat vind ik een goede ontwikkeling. Mensen zouden minder bang moeten zijn om zich uit te spreken, maar dan moet er eerst een voorhoede opstaan van opiniemakers, die zich niet laten censureren en die laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om je uit te spreken.”

Columnist Jan Kuitenbrouwer werd er recent uit gegooid bij de Volkskrant omdat hij het transgenderisme kritisch beschreef. Het duurt kennelijk nog even met die voorhoede.

Lachend: „Ja, het is nog niet zo dat iedereen denkt: ’Waar zijn we eigenlijk mee bezig?’

Voor hetzelfde geld wordt de cultuuroorlog alleen maar heviger, nu in het midden – na PvdA en CDA – ook de VVD dreigt te imploderen en de flanken elkaar te vuur en te zwaard bestrijden.

„Het politieke midden is weliswaar verkruimeld, maar ik kan me niet voorstellen dat die partijen zo dom zijn de noden van de Nederlandse bevolking te negeren en daarmee hun politieke zelfvernietiging te accepteren.”

We zien een VVD met een fractieleidster die te midden van een van de ernstigste crises sinds 1945 zichzelf profileert als een meisje dat ’trots’ is haar krullen en dat spinazie à la crême ’het goorste’ vindt ’wat er is’. Hoe gaat dit helpen?

„Die toespraak van Sophie Hermans was natuurlijk krankzinnig, maar ja, Mark Rutte heeft vakkundig alle concurrenten geloosd. Hij wil nog weer vier jaar door en iemand als Hermans kan hij sturen. Het is net zo’n rampzalig besluit als Van der Burg op migratie zetten, maar Rutte voelt geen enkele urgentie. Dat is alleen te verklaren doordat de VVD nog de grootste partij is en Rutte denkt de functie van premier tot in lengte der dagen te zullen bekleden.”

Het is tijd dat iemand als Pieter Omtzigt zich gaat mengen in de strijd om het torentje, vindt Veelo. „Omtzigt denkt heel autonoom over de problemen waar Nederland voor staat en hij kan rekenen op zo’n 21 zetels. Ik vind het hoopvol dat mensen niet kiezen voor uiterst-links of meelopen met FvD, dat ooit een redelijk alternatief leek, maar kiezen voor gezond verstand. Daar is een beduidend electoraat voor, maar het moet nu wel een keer gaan gebeuren.”

Nog even over de media, die jij een gebrek aan zelfkritiek verwijt. Wat moet anders?

„Ik hoop met dit boek mede het debat daarover aan te zwengelen. In mijn tijd bij RTL schreef ik kritische stukken over de omgang van de media met Donald Trump. Dat vonden sommige collega’s daar levensgevaarlijk want koren op de molen van de Trumpisten die immers de media zien als ’vijanden van het volk’; waarmee ze voorbijgingen aan het feit dat zijzelf al jaren heel kritisch zijn op een krant als de Telegraaf. In de VS had je dat beroemde moment waarop de New York Times zei: ’Shit, we hebben de winst van Trump niet zien aankomen, waarom weten we niet wat er leeft in de samenleving? Dit gaan we anders doen’. Dat duurde een half jaar en vervolgens zaten ze samen met de andere progressieve media in de tank met de loop gericht op Trump. Misschien is het wensdenken, als ik ervan uitga dat media bereid zullen zijn ook naar het eigen functioneren te kijken. Maar dat is dan de onverbeterljke journalist in mij.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Het wissen van SMS-jes. In de USA wisssen ze emails voor dezelfde reden als die Rutte ons geeft: plaatsgebrek. En met hetzelfde resultaat: niemand weet meer wat er gezegd/gedreigd/ beslist is door wie. Zie de overeenkomsten:
Hagerty then asked if Ratney disputed findings in a report on the incident by the Senate Committee on Homeland Security and Governmental Affairs Permanent Subcommittee on Investigations that he deleted emails related to the review of OneVoice grants.

Ratney said that this finding by the investigation was the result of a systematic issue at the State Department at that time, where there was no requirement to archive all of the routine emails that the State Department sent or received.

“At the time, the State Department—the email systems didn’t have the storage capacity to retain large numbers of emails in people’s inboxes. This was not unique to me,” said Ratney. “We were routinely instructed by our IT staff that if you don’t delete emails, especially those with large attachments, your inbox freezes and you stop getting emails. So that was a systemic problem that was addressed both by improvements in the technology and also a change to the policy about archiving of these messages.”
https://worldisraelnews.com/biden-midea ... srael-bias
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Rutte is onze baas want hij zegt wat wij MOETEN doen.
Maar is hij de premier van alle Nederlanders.? Welnee, zeker niet van mij want ik vindt dat het niet onze oorlog is. En dat moet ik wel vinden en daarvoor financieel bloeden.
De arrogantie toch van onze regenten die nooit een probleem hebben om het eind van de maand financieel te halen.
Rutte: ’Oorlog in Oekraïne is ook onze oorlog, daar moeten we het eens over worden’


Den Haag - De oorlog in Oekraïne is ook onze oorlog. Dat zei premier Mark Rutte vrijdag na de wekelijkse ministerraad. Volgens de minister-president moeten we het daar ’eens over worden’ en moet de Nederlandse bevolking bereid zijn de gevolgen daarvan -ook in de portemonnee- te dragen.

Rutte kreeg de vraag of we niet langzaam maar zeker steeds meer in een oorlog gerommeld worden die niet perse de onze is. „Die oorlog daar is de onze. Laten we het daar nou wel even met elkaar eens over worden”, aldus Rutte.


Hij wees erop dat we er ’alles aan doen’ om ervoor te zorgen dat ’Oekraïne de overwinning kan boeken’. Volgens Rutte is de ’rode lijn’ dat de NAVO niet in rechtstreeks conflict komt met Rusland. „Maar verder doen we alles wat we kunnen met financiële steun, militaire steun maar ook met hele zware wapensystemen. Nederland loopt daar redelijk in voorop. Dat is ook van de week weer bevestigd”, aldus de premier.

Hij wees erop dat Nederland samen met de Duitsers Pantserhouwitsers naar Oekraïne stuurt. „Veel zwaardere systemen zijn er niet. Dat doen we omdat dit onze oorlog is. Als dit fout gaat en wij zouden laten gebeuren dat Poetin Oekraïne kan bezetten, wat is het volgende? Eigenlijk is dat dus een directe bedreiging voor onze veiligheid”, zegt Rutte. Hij stelde dat het belangrijk is dat we bereid zijn „de gevolgen daarvan te dragen. Die gevolgen zijn er ook in onze portemonnee. Maar dat moeten we doen voor onze veiligheid en onze vrijheid.”

Later tijdens de persconferentie kwam Rutte overigens deels op zijn woorden terug. „Het is niet formeel dat wij in oorlog met Rusland zijn, dat zijn we niet. Maar het is praktisch ook onze oorlog. Oekraïne moet winnen, dat is echt van groot belang. In ieder geval moeten wij ervoor zorgen dat we er alles aan doen om voor hen die overwinning dichterbij te brengen”, aldus de premier.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1937887 ... ver-worden

Ooit (Vietnam tijd) gaven vele Amerikanen hun leven om 'het communisme' te stoppen. Toen werd ook de domino-theorie gebruikt als argument.
Nu zijn er in Rusland geen commies meer die de baas zijn maar het domino argument is wel weer tot leven gebracht:
"Als dit fout gaat en wij zouden laten gebeuren dat Poetin Oekraïne kan bezetten, wat is het volgende?"

Trouwens, de Russen geloven ook in de domino theorie en met goede reden: zij zien de EU en de NATO oprukken naar hun grondgebied.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
di jun 21, 2022 3:01 pm
Rutte is onze baas want hij zegt wat wij MOETEN doen.
Maar is hij de premier van alle Nederlanders.? Welnee, zeker niet van mij want ik vindt dat het niet onze oorlog is. En dat moet ik wel vinden en daarvoor financieel bloeden.
De arrogantie toch van onze regenten die nooit een probleem hebben om het eind van de maand financieel te halen.
Rutte: ’Oorlog in Oekraïne is ook onze oorlog, daar moeten we het eens over worden’

Spoiler! :
Den Haag - De oorlog in Oekraïne is ook onze oorlog. Dat zei premier Mark Rutte vrijdag na de wekelijkse ministerraad. Volgens de minister-president moeten we het daar ’eens over worden’ en moet de Nederlandse bevolking bereid zijn de gevolgen daarvan -ook in de portemonnee- te dragen.

Rutte kreeg de vraag of we niet langzaam maar zeker steeds meer in een oorlog gerommeld worden die niet perse de onze is. „Die oorlog daar is de onze. Laten we het daar nou wel even met elkaar eens over worden”, aldus Rutte.


Hij wees erop dat we er ’alles aan doen’ om ervoor te zorgen dat ’Oekraïne de overwinning kan boeken’. Volgens Rutte is de ’rode lijn’ dat de NAVO niet in rechtstreeks conflict komt met Rusland. „Maar verder doen we alles wat we kunnen met financiële steun, militaire steun maar ook met hele zware wapensystemen. Nederland loopt daar redelijk in voorop. Dat is ook van de week weer bevestigd”, aldus de premier.

Hij wees erop dat Nederland samen met de Duitsers Pantserhouwitsers naar Oekraïne stuurt. „Veel zwaardere systemen zijn er niet. Dat doen we omdat dit onze oorlog is. Als dit fout gaat en wij zouden laten gebeuren dat Poetin Oekraïne kan bezetten, wat is het volgende? Eigenlijk is dat dus een directe bedreiging voor onze veiligheid”, zegt Rutte. Hij stelde dat het belangrijk is dat we bereid zijn „de gevolgen daarvan te dragen. Die gevolgen zijn er ook in onze portemonnee. Maar dat moeten we doen voor onze veiligheid en onze vrijheid.”

Later tijdens de persconferentie kwam Rutte overigens deels op zijn woorden terug. „Het is niet formeel dat wij in oorlog met Rusland zijn, dat zijn we niet. Maar het is praktisch ook onze oorlog. Oekraïne moet winnen, dat is echt van groot belang. In ieder geval moeten wij ervoor zorgen dat we er alles aan doen om voor hen die overwinning dichterbij te brengen”, aldus de premier.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1937887 ... ver-worden

Ooit (Vietnam tijd) gaven vele Amerikanen hun leven om 'het communisme' te stoppen. Toen werd ook de domino-theorie gebruikt als argument.
Nu zijn er in Rusland geen commies meer die de baas zijn maar het domino argument is wel weer tot leven gebracht:
"Als dit fout gaat en wij zouden laten gebeuren dat Poetin Oekraïne kan bezetten, wat is het volgende?"

Trouwens, de Russen geloven ook in de domino theorie en met goede reden: zij zien de EU en de NATO oprukken naar hun grondgebied.
Rutte: ’Oorlog in Oekraïne is ook onze oorlog, daar moeten we het eens over worden’
Moeten is dwang en janken is kindergezang. We moeten ons helemaal niet een oorlog in laten rommelen die de onze niet is en onze burgers er de prijs voor laten betalen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Wat schandalig.
Acht Kamerfracties hebben een klacht ingediend tegen fractievoorzitter Thierry Baudet van Forum voor Democratie (FvD). Dat hebben de fracties, die een ruime meerderheid in de Tweede Kamer hebben, aan RTL Nieuws laten weten. Als de klacht wordt overgenomen, kan de Forum-leider voor minimaal een maand worden geschorst. Hij mag dan wel in de Kamer zijn en meestemmen, maar niet het woord voeren.

Coalitiepartijen VVD, D66, CDA, ChristenUnie en oppositiepartijen GroenLinks, PvdA, Partij voor de Dieren en Volt dienen de klacht in bij een speciale commissie die zich bezighoudt met de integriteit van de Tweede Kamer. Dat College van onderzoek integriteit heeft Baudet medio maart al berispt en een aanwijzing gegeven, omdat hij weigert nevenfuncties, giften en extra inkomsten in een openbaar register te melden. Dat is voor Kamerleden verplicht.

De Forum-leider heeft geen goed woord over voor de actie van de acht fracties. ‘Onder het mom van transparantie’ zetten de ‘acht kartelpartijen’ deze aanval in, zegt hij in een filmpje op Twitter. ,,Het gaat niet om mij. Ik voer strijd voor de bescherming van de democratie. Ik voer een strijd om het ambt van Kamerlid te beschermen tegen deze aanval daarop”, aldus Baudet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Weten we het nog?

20 februari 2021, De VVD verzuimt giften openbaar te maken
De VVD maakt giften niet openbaar, terwijl politieke partijen dat wel verplicht zijn. Dat zegt het platform voor onderzoeksjournalistiek Follow the Money (FTM) dat de VVD ‘kampioen fondsenwerving’ noemt.

Volgens FTM organiseert vastgoedondernemer Cor van Zadelhoff op eigen kosten zeker twee fondsenwervingsdiners per jaar voor de partij. Het platform becijferde dat deze avonden in geld uitgedrukt ten minste 12.772 euro waard zijn. “VVD-leden kunnen daar een vorkje prikken met coryfeeën, variërend van premier Mark Rutte tot (oud-)ministers en Kamerleden. Maar de VVD meldde donaties in natura van Van Zadelhoff niet.” Het is nog onbekend hoeveel geld er voor de komende verkiezingen is opgehaald.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Wie zei ooit dat als 'all the chips are down' dat dan democratie de dictatuur is van de helft plus 1 ?

Nu wordt gezegd: ruim tweederde van de Kamer.
Maar het is 8 van de 20 fractievoorzitters.
Maar elke fractievoorzitter vertegenwoordigt alle zetels van zijn partij wegens de partijdiscipilne.
Het is maar heel soms (met ethische morele zaken) dat verkozen volksvertegenwoordigers 'naar eigen geweten' mogen stemmen.

Zodoende kan zonder verdere gevolgen de stemmingen beperkt worden tot het vragen aan achtereenvolgens de fractieleiders van de grootste partijen. Zodra er dan 75 zetels geteld zijn is de rest niet meer van belang. Het is toneelspel om dan nog aan de rest te vragen wat ze stemmen.

We zagen ooit hoe toen Pechtold nog de baas was van D66 dat hij een liefdesnestje apartement kado kreeg (voor bewezen diensten?) van een ambassadeur.
Hij zei dat het privè is en de Kamer ging daarmee accoord.

Baudet zegt openlijk waar zijn geld vandaan komt (84.000 euro van zijn boeken) en welke functies die heeft. (en dat hij fatsoenlijk belasting betaalt daarover) Maar ja, dat weet de kamer wel maar niet officieel.

Tja dan die schorsing van een maand. Wat als hij daarna nog niet toegegeven heeft? Dan weer een maand enz. ? En iedere keer moet de kamer daarover stemmen. Wordt dat dan een maandelijks ritueel?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Het ging er vanmorgen hard aan toe tussen Klaver en Van der Plas. Ik moest weg vandaag, dus ik heb alleen de bijdrage van BBB kunnen beluisteren. In de auto heb ik naar het laatste stuk geluisterd. Caroline werd aangevallen door het giftige ventje Jesse. Wat een dweil is die knul
Stikstofdebat: woede over wetenschapstwijfel Van der Plas, coalitie zoekt speelruimte in stikstofkaart

Na hevige boerenprotesten debatteert de Tweede Kamer over de stikstofplannen van het kabinet. VVD-minister Christianne van der Wal verdedigt de forse stikstofreductie, partijen zoeken speelruimte om de pijn voor boeren te verzachten.

Na het boerenprotest met tienduizenden deelnemers gisteren verplaatst de stikstofdiscussie zich vandaag naar de Tweede Kamer, voor het debat over de stikstofplannen.

Het kabinet wil de stikstofuitstoot omlaag, van op plekken 12 procent tot maar liefst 95 procent in andere regio's. Vermoedelijk een derde van de veestapel zal daarom moeten verdwijnen. De Tweede Kamer is zwaar verdeeld over het dossier, al steunt een meerderheid de grote doelen om de natuur te verbeteren (min 50 procent stikstofuitstoot in 2030). Wel willen partijen grove uitschieters uit de stikstofkaart schrappen en betere perspectieven voor boeren.

Solo-Kamerlid Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging haalde hard uit naar het kabinet, dat volgens haar ‘de boer wil wegvagen’, volgens de BBB-leider is het de verborgen politieke agenda om de Nederlandse veestapel te halveren. ,,Het gaat om het goedkoop opkopen van landbouwgrond en duur te verkopen als bouwgrond. Komt er straks een parlementaire enquête naar het stikstofschandaal? Stuur het stikstofbeleid helemaal terug naar de tekentafel, het fundament is niet goed. Ik ben lid van de twijfelbrigade, ja, daar ben ik trots op.”

Van der Plas kreeg fel commentaar van andere partijen, die haar wetenschapstwijfel verwijten. ,,Je hebt populisme en je hebt plat populisme’’, haalde Jesse Klaver uit. ,,Dit is vergif!’’, aldus de GroenLinks-leider. Van der Plas blijft erbij dat ze twijfels heeft over de timing van een media-optreden van stikstof-expert Hordijk, die te gast was in Nieuwsuur. ,,Zou daar misschien invloed kunnen zijn van het ministerie?’’

Coalitiepartij CDA noemde het ‘kwalijk en ondermijnend’ dat Van der Plas een verborgen agenda schetst over halvering van de veestapel. ,,Alsof er een complot zou zijn. Dit is ondermijnend, dit gaat een grens over”, zei Kamerlid Derk Boswijk. VVD-Kamerlid Thom van Campen wijst er verder op dat het niet reëel is om snel alle Natura 2000-gebieden te halveren, zoals BBB voorstelt in het alternatieve plan met JA21. ,,Dan word je meteen teruggefloten door het Europees Hof.”

Maar ook binnen de coalitie klinkt felle kritiek na gemor in de achterban. Alleen D66 houdt hartstochtelijk vast aan de stikstofplannen, Kamerlid Tjeerd de Groot herhaalt dat het er slecht voor staat met de Nederlandse natuur: ,,Als de natuur een patiënt zou zijn, zou de dokter zeggen: er is nog maar 20 procent van uw gezondheid over, het gaat erg slecht.” De Groot vindt dat boeren een eerlijker prijs moeten krijgen voor hun producten. ,,En je moet verder kijken dan naar het stikstof, we moeten kijken naar alle natuur.” De D66'er wil een “plan B” van stikstofminister Christianne van der Wal voor het geval de provincies er niet in slagen de stikstofdoelen van het kabinet te vertalen in afdoende maatregelen.

,,Het kan niet zo zijn dat we nog jaren doorgaan met discussies”, zei De Groot. Hij hoopt en vertrouwt erop dat provinciebesturen ‘de moed hebben om aan de slag te gaan’, maar wil wel een stok achter de deur. De D66'er stelt vast dat bij het boerenprotest in Stroe ‘boeren naar de mond werd gepraat’ door wetenschappelijke feiten af te doen als meningen. De Groot vindt dat ‘misleidend en gemeen, temeer omdat andere geluiden niet welkom waren.” De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) raadde hem en andere coalitie-Kamerleden af om daarheen te gaan omwille van zijn veiligheid.

De stikstofproblematiek ontstond in mei 2019, toen de Raad van State oordeelde dat het hele stelsel waarmee de Nederlandse overheid de stikstofuitstoot reguleerde, in strijd was met Europese natuurwetgeving.

PvdA-Kamerlid Joris Thijssen en GroenLinks-leider Jesse Klaver leggen ook minister van Landbouw Henk Staghouwer het vuur na aan de schenen. ,,Ik begin steeds beter te begrijpen waarom de boeren zó boos waren’’, zegt hij over het totale gebrek aan perspectief dat de ChristenUnie-bewindsman de boeren biedt. Volgens Klaver komt zijn brief ‘in de buurt van broddelwerk’.

Toch voorspellen meerdere bronnen rond de regering dat de stikstofaanpak vandaag gewoon overeind zal blijven. Al zullen er vermoedelijk wel enkele toezeggingen volgen om de stikstofplannen zorgvuldig uit te voeren. ,,Maar dat waren we toch al van plan’’, aldus bronnen op het ministerie. Immers: de provincies hebben tot 1 juli 2023 om aan te geven hoe die invulling willen geven aan de stikstofplannen. En daarbij moeten óók de ‘industrie en mobiliteit’ een bijdrage leveren, aldus het kabinet eerder.

Klik om te zien hoeveel de stikstofuitstoot terug moet bij jou in de provincie. Lees door onder de kaart

Intussen loopt het stikstofdebat steeds hoger op. Voor- en tegenstanders roepen van alles, waarvan een deel hardnekkige onwaarheden zijn. Zo wordt bijvoorbeeld veelvuldig de suggestie gewekt dat alleen de boeren verantwoordelijk zijn voor de teruggang in de uitstoot van stikstof.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Tweede Kamerlid Wybren van Haga (BLVN) doet bij de politie aangifte nadat gisteren een agressieve man zijn woning binnendrong. Een team van de beveiligingsafdeling van de Tweede Kamer ondersteunt hem hierbij, bevestigt een woordvoerder.

De man drong gisteren de woning in Haarlem binnen en vroeg specifiek naar Van Haga. ,,Hij riep iets over een mitrailleur, vocht zich vervolgens letterlijk naar binnen en stond in de gang van mijn huis. Hij was duidelijk naar mij op zoek”, zegt Van Haga tegen deze site. Op dat moment waren medewerkers van een beveiligingsbedrijf toevalligerwijs bezig met de installatie van een nieuw alarm. ,,Zij hebben de man horizontaal naar buiten gewerkt en wisten daarmee erger te voorkomen. Ik ben die mensen echt ontzettend dankbaar.”


Je zou zeggen dat de man enige tijd vastgehouden zou worden. Maar nee. Hij is al weer vrij.
Bizar! Man die zich Wybren van Haga's woning invocht weer VRIJGELATEN

Het is totaal geschift, maar de man die de woning van Wybren van Haga binnenvocht - letterlijk - is door de politie diezelfde avond weer vrijgelaten. Volgens de politie is dat 'normaal.' Gek. Want ik meen me te herinneren dat een man die met een fakkel bij de woning van Sigrid Kaag stond en verder niets deed maanden in de cel is gegooid. Je gaat bijna denken dat er met twee maten gemeten wordt, afhankelijk van de politieke kleur van de betrokken politicus he?

Tijdens het debat over de niet-bestaande stikstofcrisis deze week kwam Wybren van Haga (BVNL) met ronduit schokkend nieuws. Een man had zich namelijk met geweld toegang verschaft tot zijn woning - waar zijn echtgenote en kinderen op dat moment waren. Eenmaal binnen schreeuwde hij iets over een mitrailleur. Uiteindelijk werd hij tegen de grond gewerkt en het huis uitgezet door medewerkers van een beveiligingsbedrijf die op dat moment toevallig een alarmsysteem aan het installeren waren.

De man is weer op vrije voeten
Voor Van Haga was dit natuurlijk een schokkende gebeurtenis. De man heeft zijn gezin letterlijk bedreigd en in doodsangst doen leven. Het zal je maar gebeuren. Een protest voor je deur, soit, maar een gek die werkelijk met grof geweld naar binnen gaat? Doodeng.

Maar nu komt het gekke van dit verhaal. Want op dezelfde dag dat de man werd ingerekend door de politie werd hij ook weer vrijgelaten.

Psychotische tokkie Max van den Berg staat met brandende fakkel bij woning Sigrid Kaag
"Dat is volgens de politie gebruikelijk als iemand verdacht wordt van huisvredebreuk. Nou, ik vind het bespottelijk. Deze man timmert erop los en daar wordt vervolgens een beetje laconiek over gedaan," zegt Van Haga hier zelf over. "Het staat in schril contrast met de straffen die tegenwoordig worden uitgedeeld aan mensen die politici bedreigen."

Raisa Blommestijn vindt deze gang van zaken óók compleet gestoord, zeker als je de manier waarop deze gek behandeld wordt met de wijze waarop een fakkeldrager bij de woning van Kaag keihard afgestraft werd. "Zes maanden cel voor de fakkeldrager die zich meldde bij Sigrid Kaag," schrijft Blommestijn. "Een man die met geweld de woning van Wybren van Haga binnendringt en iets roept over een mitrailleur wordt dezelfde dag weer vrijgelaten. Hoe valt dit uit te leggen?"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Oplaat (ex-VVD) stapt over naar BoerBurgerBeweging

Oud-VVD-Kamerlid Gert-Jan Oplaat heeft zich aangesloten bij de BoerBurgerBeweging (BBB) van Caroline van der Plas.

Oplaat en Van der Plas hebben dat samen bekendgemaakt op Facebook. "We zeiden ja tegen elkaar", staat daar bij een selfie van de twee. Het leek een beetje op een huwelijksaanzoek, schrijft RTV Oost.

Oplaat is voormalig raadslid, Tweede Kamerlid en voorzitter van de VVD in Overijssel. Op 13 juni zegde hij zijn lidmaatschap op. Aanleiding waren de stikstofplannen van het kabinet en de weigering van de partijtop om die plannen aan te passen ondanks een (nipt aangenomen) motie van VVD-leden om dat wel te doen.

Communistische trekjes
Oplaat vond dat de VVD "communistische trekjes" vertoonde. "Het is verworden tot een bestuurderskliekje rondom Rutte, dat dictaten uitdeelt", zei hij toen. "Rutte is omringd met jaknikkers, die de leden negeren."

Het is nog niet bekend wat Oplaat bij BBB gaat doen. Hij is voorzitter van de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie Nepluvi en vicepresident van de Europese brancheorganisatie Avec voor pluimveeslachterijen en kipverwerkers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

ik geloof niet dat deze politieke aardbeving realistisch is. Stel dat dit zo blijft. Waar haalt Caroline competente mensen vandaan die al die zetels op kunnen vullen, en Greoen Links en de PvdA die ook komen opzetten... :nietverstaan:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

GEVAARLIJKE GASSEN

Kooldioxide is na waterdamp het belangrijkste broeikasgas. Waterdamp is dus slecht voor het milieu alsmede kooldioxide en methaangassen. Scheten die mensen laten zijn niet goed te praten. Soms stinken winden, maar niet altijd. Wat altijd stinkt is de religie die mohammedanen (vies woord voor moslims) inademen. Hun religie is gebaseerd op de menselijke stank die het gedachtegoed van de historische Arabische pedofiel, psychopaat, terrorist, sadist en mensonvriendelijk serpent Mohammed veroorzaakte.

Poepwinden, ook wel scheten genoemd, zijn darmgassen zoals methaan, kooldioxide, waterstof en zwavelhoudende stoffen die in de darm door bacteriën worden geproduceerd. Het broeikaseffect dat het gevolg hiervan is, zorgt ervoor dat de aarde opwarmt, poolkappen smelten en het water in de zee stijgt. De mens is dus de grootste boosdoener, krijgt de schuld en kan beter direct uitgeroeid worden. Oorlogen en genocides helpen een handje, maar niet genoeg. In Afrika en andere moslimlanden wordt geneukt alsof er van een broeikaseffect geen sprake is. Ook zoogdieren, vogels, vissen en insecten laten winden. Ook die kunnen beter uitgeroeid worden. Een groot deel van de scheetwinden bestaat uit methaan, ongeveer de helft van de gezonde mensen produceert methaangassen. Mensen zijn dus gevaarlijk.

Politici zijn mensen. Zij zijn de gevaarlijkste onder de mensen. Zij zijn onbetrouwbaar en belazeren de boel. Domheid staat bij hen hoog in het vaandel

DE NATUUR LAAT ZICH NIET DWINGEN.

𝗟𝗮𝗮𝘁 𝘀𝘁𝗮𝗮𝗻 𝗱𝗼𝗼𝗿 𝗲𝗲𝗻 𝗲𝗲𝗿𝘀𝘁𝗲𝗸𝗹𝗮𝘀 𝗵𝘂𝗳𝘁𝗲𝗿, 𝗸𝗹𝗼𝗼𝘁𝘇𝗮𝗸, 𝘃𝗼𝗹𝗸𝘀𝘃𝗲𝗿𝗹𝗮𝗸𝗸𝗲𝗿, 𝗺𝗶𝘀𝗱𝗮𝗱𝗶𝗴𝗲 𝗮𝗿𝗿𝗼𝗴𝗮𝗻𝘁𝗲 𝗵𝗼𝗺𝗼𝗺𝗮𝗻 𝗠𝗮𝗿𝗸 𝗥𝘂𝘁𝘁𝗲, 𝗺𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿-𝗽𝗿𝗲𝘀𝗶𝗱𝗲𝗻𝘁 𝘃𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝗕𝗮𝗻𝗮𝗻𝗲𝗻𝗿𝗲𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗲𝗸 𝗡𝗲𝗱𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗱, 𝗱𝗶𝗲 𝘃𝗮𝗻𝘂𝗶𝘁 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝗴𝗲𝘀𝘁𝗼𝗼𝗿𝗱𝗲 𝗳𝗮𝘀𝗰𝗶𝘀𝘁𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝗮𝗹𝘁𝗶𝗷𝗱 𝗼𝗽𝗴𝗲𝗽𝗼𝗲𝘁𝘀𝘁𝗲 𝗺𝗶𝘀𝘀𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸 𝗺𝗮𝗸𝗲𝗻𝗱𝗲 𝗴𝗹𝗶𝗺𝗹𝗮𝗰𝗵𝗲𝗻𝗱𝗲 𝗴𝗲𝗲𝘀𝘁 𝗯𝗲𝘄𝗲𝗲𝗿𝗱𝗲 𝗱𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗼𝗼𝗿𝗹𝗼𝗴 𝗶𝗻 𝗢𝗲𝗸𝗿𝗮𝗶̈𝗻𝗲 𝗢𝗡𝗭𝗘 𝗼𝗼𝗿𝗹𝗼𝗴 𝗶𝘀.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

We hebben een foute regering. Onder leiding van een foute Mark Rutte

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
𝗛𝗘𝗥𝗦𝗧𝗘𝗟𝗣𝗟𝗔𝗡 '𝗚𝗥𝗜𝗘𝗞𝗘𝗡𝗟𝗔𝗡𝗗 𝟮.𝟬' 𝗞𝗥𝗜𝗝𝗚𝗧 𝗟𝗢𝗙 𝗜𝗡 𝗕𝗥𝗨𝗦𝗦𝗘𝗟:
'𝗘𝗘𝗡 𝗩𝗔𝗡 𝗗𝗘 𝗕𝗘𝗦𝗧𝗘 𝗣𝗟𝗔𝗡𝗡𝗘𝗡 𝗧𝗢𝗧 𝗗𝗨𝗦𝗩𝗘𝗥'


RTLNieuws - 16 april 2021

𝗛𝗮𝗻𝘀 𝘃𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝗠𝗼𝗿𝘁𝗲𝗹: 𝗡𝗲𝗱𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗱 𝘂𝗶𝘁 𝗱𝗲 𝗘𝗨 𝗵𝗮𝗱 𝗴𝗲𝗲𝗻 𝗮𝗿𝗺𝗼𝗲𝗱𝗲 𝗴𝗲𝗸𝗲𝗻𝗱. 𝗘𝗻𝗶𝗴𝗲 𝘃𝗼𝗼𝗿𝘄𝗮𝗮𝗿𝗱𝗲: 𝘄𝗲𝗴 𝗺𝗲𝘁 𝗠𝗮𝗿𝗸 𝗥𝘂𝘁𝘁𝗲, 𝗼𝗽𝗹𝗶𝗰𝗵𝘁𝗲𝗿, 𝘃𝗼𝗹𝗸𝘀𝘃𝗲𝗿𝗹𝗮𝗸𝗸𝗲𝗿, 𝗽𝘀𝘆𝗰𝗵𝗼𝗽𝗮𝗮𝘁 𝗲𝗻 𝘇𝗶𝗲𝗸𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗹𝗲𝘂𝗴𝗲𝗻𝗮𝗮𝗿-𝗹𝗮𝗰𝗵𝗲𝗻𝗯𝗲𝗸. 6% van de Nederlandse bevolking leeft onder de armoedgrens. Blunders, corruptie en smijten met geld in de verkeerde richting, vieren hoogtij dagen onder Mark Rutte.

Met de miljarden uit het Brusselse wederopbouwfonds zien de Grieken hun kans schoon om hun economie stevig aan te jagen en vooral anders in te richten na de coronacrisis. De eerste reacties uit Brussel zijn enthousiast. Al blijft het voorlopig een plan op papier.
(𝐻𝑣𝑑𝑀: 𝑈 𝑙𝑒𝑒𝑠𝑡 ℎ𝑒𝑡 𝑔𝑜𝑒𝑑! 𝐴𝑙 𝑏𝑙𝑖𝑗𝑓𝑡 ℎ𝑒𝑡 𝑣𝑜𝑜𝑟𝑙𝑜𝑝𝑖𝑔 𝑒𝑒𝑛 𝑝𝑙𝑎𝑛 𝑜𝑝 𝑝𝑎𝑖𝑒𝑟. 𝐴𝑙 𝑏𝑙𝑖𝑗𝑓𝑡 ℎ𝑒𝑡 𝑣𝑜𝑜𝑟𝑙𝑜𝑝𝑖𝑔 𝑒𝑒𝑛 𝑝𝑙𝑎𝑛 𝑜𝑝 𝑝𝑎𝑖𝑒𝑟. 𝐴𝑙 𝑏𝑙𝑖𝑗𝑓𝑡 ℎ𝑒𝑡 𝑣𝑜𝑜𝑟𝑙𝑜𝑝𝑖𝑔 𝑒𝑒𝑛 𝑝𝑙𝑎𝑛 𝑜𝑝 𝑝𝑎𝑖𝑒𝑟. 𝐽𝑎𝑤𝑒𝑙, 𝑝𝑎𝑝𝑖𝑒𝑟 𝑖𝑠 ℎ𝑒́𝑒́𝑙 𝑒𝑟𝑔 𝑔𝑒𝑑𝑢𝑙𝑑𝑖𝑔. 𝑍𝑜𝑖𝑒𝑡𝑠 𝑎𝑙𝑠 𝑑𝑎𝑡 𝑚𝑜ℎ𝑎𝑚𝑚𝑒𝑑𝑎𝑎𝑛𝑠𝑒 𝑘𝑢𝑡𝑏𝑜𝑒𝑘 𝐾𝑜𝑟𝑎𝑛 𝑤𝑎𝑎𝑟 𝑔𝑒𝑒𝑛 𝑚𝑎𝑙𝑙𝑒 𝑚𝑜𝑒𝑟 𝑣𝑎𝑛 𝑑𝑒𝑢𝑔𝑡.)

Na jaren van economische en financiële crises moet het in Griekenland nu eindelijk weer draaien om investeren en concurreren. De afgelopen zes maanden heeft de Griekse regering gewerkt aan een alomvattend herstelprogramma die de Griekse economie klaar moet maken voor de toekomst, getiteld 'Griekenland 2.0'.

𝟯𝟭 𝗺𝗶𝗹𝗷𝗮𝗿𝗱
Daarin zijn de miljarden uit het EU-wederopbouwfonds cruciaal. Griekenland krijgt 31 miljard euro uit het fonds van in totaal 750 miljard euro, grotendeels bestaande uit subsidies aan lidstaten in ruil voor economische hervormingen. Ter vergelijking: de zwaarst getroffen landen Italië en Spanje krijgen zo'n 70 miljard euro uit de pot, Nederland krijgt circa 6 miljard. (𝐻𝑣𝑑𝑀: 𝑒𝑛 𝑤𝑖𝑒 𝑙𝑒𝑔𝑡 𝑒𝑖𝑔𝑒𝑛𝑙𝑖𝑗𝑘 𝑎𝑙 𝑑𝑖𝑒 𝑔𝑟𝑜𝑡𝑒 𝑠𝑜𝑚𝑚𝑒𝑛 𝑔𝑒𝑙𝑑 𝑖𝑛? 𝐷𝑜𝑒𝑡 𝑑𝑒 𝐸𝑢𝑟𝑜𝑝𝑒𝑠𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑎𝑡𝑠𝑑𝑟𝑢𝑘𝑘𝑒𝑟𝑖𝑗 𝑑𝑎𝑡 𝑠𝑜𝑚𝑠 𝑑𝑖𝑒 𝑑𝑎𝑔 𝑒𝑛 𝑛𝑎𝑐ℎ𝑡 𝑑𝑒 𝑔𝑒𝑙𝑑𝑝𝑒𝑟𝑠𝑒𝑛 𝑙𝑎𝑎𝑡 𝑑𝑟𝑎𝑎𝑖𝑒𝑛?)
P.S.: ik ga vandaag met de familie (7 personen) 7 dagen naar Griekenland in een – uiteraard – vijf sterren hotel. Eens kijken wat er van al onze miljarden euro's terecht is gekomen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door King George »

Van dat bedrag van 31 miljard Euro hadden ze heel Nederland een weekje lang in een vijf sterren hotel kunnen plaatsen ter bevordering van de nijverheid in Griekenland. Maar wel nobel dat je naar Griekenland en niet naar Turkije gaat.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat ik niet naar het debat ga kijken. Slecht voor mijn bloeddruk om het hypocriete geschreeuw van Klaver en andere linkse lieden aan te moeten horen.

Ik vraag me af wat er gebeurd als er ineens iemand komt die zegt dat we de helft van alle kamerleden gaan ontslaan, of dat we hun salaris gaan halveren.

Of dat de regering verplicht de helft van alle auto van burgers invorderd. In elk dorp en stad moeten burgers willekeurig verplicht vanwege stikstof hun auto wegdoen.

Gaan de burgers die nu zo tegen de boeren zijn dat dan zonder te klagen doen?
Tweede Kamer in debat met Rutte over boerengeweld

De Tweede Kamer gaat donderdagavond met premier Rutte en justitieminister Yeşilgöz in debat over het geweld bij de boerenprotesten. Volgens geschokte Kamerleden is de grens bereikt met de bestorming van de woning van stikstofminister Van der Wal en een bezoekje van demonstranten aan de woning van CDA-Kamerlid Boswijk.

„Het loopt compleet uit de hand”, zegt GL-leider Klaver. Hij heeft een spoeddebat aangevraagd met de premier. Dat debat kan niet eerder worden gehouden dan donderdagavond, omdat premier Rutte op dit moment bij de NAVO-top in Madrid is. „We zijn allemaal geschokt van de beelden gisteren”, stelt Klaver. „Mensen die het huis van een minister bestromen. En het bericht van onze collega Derk Boswijk dat hij bij zijn gezin blijft, omdat het onveilig is.”

Boswijk was dinsdagavond in Den Haag, toen boeren bij zijn gezin thuis voor de deur stonden. Hij blijft de rest van de week thuis om zijn gezin te beschermen. Volgens VVD-fractievoorzitter Hermans zijn ’grenzen ver, ver overschreden’. Zij steunt het debat met Rutte, maar wil het stikstofdebat van afgelopen week niet overdoen. „Dit debat moet gaan over de veiligheidssituatie”, zegt Hermans.

Vrijwel alle partijen in de Kamer steunen het debat. Alleen SP-leider Marijnissen is kritisch. „Ik heb geen zin in een debat waarin we de afkeuring gaan uitspreken die nu al is uitgesproken”, zegt zij. Marijnissen gaat liever in debat over het perspectief voor mensen die in de knel zitten. Ook Kamerlid Omtzigt vraagt zich af wat het nut is van een debat over het boerengeweld. „Er moet gewoon gehandhaafd worden”, vindt Omtzigt. Hij wijst op de hoge straffen die er staan op het belemmeren van een Kamerlid in zijn werk. „Daar staat een levenslange gevangenisstraf op”, aldus Omtzigt.

Volgens BBB-leider Van der Plas ’is de wanhoop groot’ bij boeren. „Niet alleen bij boeren, het sluimert al heel lang, de onrust in de samenleving”, aldus Van der Plas. „Ik vind het heel goed dat dit debat wordt aangevraagd: we moeten het hebben over de protesten.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Onze bestuurders willen crises niet wegnemen maar verdiepen

Door LEON DE WINTER

Vorige week luisterde ik naar Marianne Zwagerman, online columnist bij De Telegraaf, in haar podcast ’Op z’n kop’. Zwagerman sprak in die podcast met emeritus-hoogleraar Han Lindeboom. Het gesprek was vorige week woensdag laat op de avond online gezet, en tijdens het grote stikstofdebat in het parlement van 23 juni werd verscheidene keren naar dat gesprek verwezen, met name door Pieter Omtzigt.

Professor Lindeboom is gepromoveerd op stikstof. En hij is lid van D66. Dus hij achtte het als zijn plicht om zijn bevindingen naar aanleiding van overheidsplannen over stikstof met zijn partij te delen. Maar dat werd hem ontraden. De partijtop, althans de mensen die hij had benaderd, stuurde hem het bos in en zijn kritische rapport werd terzijde gelegd.

Lindeboom wil elk Natura2000-gebiedje als zelfstandige eenheid bestuderen en veel genuanceerder te werk gaan dan de overheid tot nu toe voorstelt. Hij wees op fouten in het RIVM-rapport over stikstof, en legde uit dat die door het RIVM waren toegegeven, maar formeel werd met de correcties niets gedaan.

Als je de professor hebt aangehoord, hoor je aanbevelingen die zo redelijk en overtuigend zijn dat je je afvraagt waarom hij niet meteen door een vrolijke Mark Rutte werd gebeld – vrolijk, ja, omdat de professor hem mogelijkheden had kunnen aanreiken die het dreigende lot van veel boeren zal verlichten of beperken terwijl ze hun werk kunnen blijven doen. Lindeboom werd niet gebeld.

In een opvallende column in NRC Handelsblad schreef Louise Fresco, de briljante voorzitter van de Raad van Bestuur van Wageningen University & Research, een van de belangrijkste landbouwuniversiteiten in de wereld, dat Nederlandse boeren „tot de meest succesvolle en innovatieve ter wereld [zijn] dankzij het Plan-Mansholt, Europese steun en onderzoek.” Ook schreef Fresco: „Hoe je het ook meet – CO2 per gram geproduceerde eiwit of water per kilo tomaat – de Nederlandse landbouw is duurzamer en milieuvriendelijker dan die elders.”

Ik zou Fresco’s hele column hier willen citeren, maar laat ik me beperken tot de volgende kernzinnen: „Nergens is bij mijn weten de tegenstelling tussen stad en platteland zo scherp dat het belang van de natuur systematisch boven dat van boeren wordt gesteld. Hoe minder landbouw, hoe meer natuur lijkt het adagium geworden. Daarmee zijn we op de foute weg. Nederland is een grote tuin tussen bebouwde stroken. De boerenprotesten gaan ten diepste niet over uitstoot maar over onbegrip.”

Niet deskundig
Net als Lindeboom is Fresco een deskundige. Hun gelijken hebben zij in het parlement niet. En ook niet in het kabinet: Robbert Dijkgraaf is een hoogbegaafde man, maar is geen landbouw- of stikstofdeskundige; hij weet wel alles van zwarte gaten. We hebben als stikstofminister Christianne van der Wal, die een ’didactische graad HBO lesbevoegdheid’ heeft; let wel, daar kijk ik niet op neer. Maar als ik de taak van stikstofminister aangeboden had gekregen, had ik beleefd bedankt. Dat had mevr. Van der Wal ook moeten doen; zij heeft geen idee wat het periodieke systeem is, heeft geen benul van chemische verbindingen. Zij voert uit wat haar wordt opgedragen. Dus houdt zij zich, net als Mark Rutte, stil als Han Lindeboom in Zwagermans podcast uitlegt wat er mis is met de stikstofaanpak van de coalitie, en blijft ze nog steeds zwijgen als Louise Fresco „vele stedelingen en hoogopgeleiden” verwijt dat ze zijn gaan denken dat „in het dichtbevolkte Nederland landbouw een sta-in-de- weg [is] geworden.”

Alsof het nog niet dodelijk genoeg was, kwam Paul Jansen, onze hoofdredacteur, afgelopen zaterdag met een column over D66 en stikstof. Hij schreef dat D66 stelt dat tachtig procent van onze natuur is verdwenen, en hij vroeg D66 om onderbouwing. Hij kreeg twee grafieken: „Die gingen niet over natuuromvang, maar over een teloorgang van biodiversiteit – de talrijkheid van dieren en planten. In de eerste grafiek bleek als vertrekpunt de mondiale biodiversiteit in het jaar 1700 (!) gebruikt. Nederlandse data startten rond 1900 op circa index 40. Dus volgens dit model was toen al zestig procent van de planten en dierensoorten verdwenen. Of heeft hier nooit bestaan.”

Dinsdag kwam in het parlement een motie van Pieter Omtzigt in stemming over professor Lindebooms feitelijke kritiek op het stikstofrapport van het RIVM. Het parlement wees de zinnige motie af.

Crises niet wegnemen
Bevinden we ons in een fase van collectief verlies van werkelijkheidszin bij onze politici en bestuurders? Zeker. En toch is er over nagedacht. Onze bestuurders nemen geen contact op met dissidente deskundigen omdat zij de crises niet willen wegnemen maar willen verdiepen: een viruscrisis, een energiecrisis, een Ruslandcrisis, een klimaatcrisis. Desnoods fabriceren zij een crisis, zoals de stikstofcrisis. Daarmee willen zij een specifieke nieuwe devotie laten ontstaan, namelijk natuurdevotie, die een heilige drie-eenheid vormt met bescheidenheid en zuinigheid.

Het lijkt er sterk op dat onze politieke elites zich niet met feiten willen laten overtuigen. Met crises forceren onze elites hun agenda’s door onze strot. Want het doel – de groene utopie van een zuiver land voor zuivere gelovigen – is heilig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Premier Rutte verstuurde gemiddeld rond 1340 berichten per maand via oude Nokia

De Nederlandse minister-president Mark Rutte verstuurde tussen 1 november en begin mei gemiddeld rond 1340 berichten per maand via zijn Nokia 301-telefoon. Dat blijkt uit metadata die de regering zelf heeft geopenbaard.

Het gaat in totaal om 7433 berichten die zijn verzonden vanaf de Nokia 301 vanuit Nederland in de periode vanaf 1 november tot begin mei, toen de telefoon het begaf. Vanuit het buitenland is er geen onderscheid op de facturen tussen ontvangen en verzonden berichten en gaat het nog om in totaal 1257 berichten, schrijft Rutte. Als daarvan grofweg de helft verzonden berichten zijn, gaat het om gemiddeld ongeveer 1340 berichten per maand. Dat is gemiddeld meer dan 40 per dag.

Begin mei stapte Rutte over op een iPhone van niet nader genoemd type om berichten te versturen. Daarbij gaat het om 177 berichten in twee maanden. De premier tekent aan dat iMessage-berichten, berichten tussen iPhones onderling, niet op de factuur verschijnen.

Wel is daarmee informatie over het berichtenverkeer van de premier bij Apple beland. Immers, voor zijn iMessage-dienst zoekt Apple op of een telefoonnummer ook iMessage heeft. Daarvoor stuurt de Berichten-app elk telefoonnummer door naar Apple. Apple bewaart die metadata 30 dagen, schreef The Intercept enkele jaren geleden.

Van al die berichten zijn er 133 gearchiveerd in het departementale document management systeem. Nog eens 1612 berichten zijn aan ambtenaren gericht en kunnen dus nog in dat systeem bewaard worden, zo zegt Rutte. De rest van de berichten lijkt dus weg te zijn.

Rutte had de Tweede Kamer meer dan een maand geleden beloofd met deze informatie te komen. Hij schreef toen dat hij de informatie binnen een week wilde leveren, dat heeft nu dus meer dan een maand geduurd. Dat deed hij nadat hij eerst weigerde, ondanks dat GroenLinks-fractievoorzitter Jesse Klaver, onafhankelijk Kamerlid Pieter Omtzigt en PVV-leider Geert Wilders hem erop wezen dat hij die gegevens moest verstrekken vanwege artikel 68 van de Grondwet, die voorschrijft dat kabinetsleden alle gevraagde gegevens moeten verstrekken als dat niet in strijd is met het staatsbelang.

Rutte gebruikte jarenlang een Nokia 301 voor bellen en sms'en. Ontvangen en verstuurde sms'jes verwijderde hij, naar eigen zeggen omdat zijn telefoon anders te traag werd. De Nokia 301 kwam standaard met een archiveringsfunctie waarmee het mogelijk niet per se noodzakelijk was om berichten te verwijderen om de telefoon snel te houden. Rutte besloot zelf welke sms-berichten bewaard moesten blijven. Volgens veel Kamerleden is dat onaanvaardbaar, omdat hij daarmee naar eigen inzicht onwelgevallige zaken uit het archief kan houden en zo de controlefunctie van de Tweede Kamer lastiger zou maken.
https://tweakers.net/nieuws/198580/prem ... nokia.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door King George »

We wachten ook nog steeds op de € 1.000 per werkende.


Filmpje! Rutte verraadt ons alweer: geen extra steun voor lage- en middeninkomens

02/07/2022 12:33 143 reacties in Politiek

Michael van der Galien

Afbeelding

De destructie van de lage- en middenklasse gaat door. Mark Rutte heeft namelijk laten weten dat hij een belofte om die mensen te helpen toch maar gaat verbreken. Want er is zogenaamd geen geld voor. Dit terwijl er wel bakken met geld wordt uitgegeven aan 'stikstof' én aan 'steun voor Oekraïne..'

Dit is ronduit schandalig. Lagere en middenklasses worden door deze regering systematisch om zeep geholpen. De inflatie is enorm, mensen kunnen hun energierekening niet meer voldoen... maar het interesseert Mark Rutte allemaal niets. Eerder beloofde hij nog dat die mensen wél geholpen zouden worden. Maar dat gaat dus niet gebeuren.

Want ach, ze kunnen over drie maanden hun rekeningen weliswaar niet meer betalen, maar wat maakt dat Rutte uit? Die heeft betere dingen te doen. Zoals obsederen over die belachelijke, dictatoriale tirannieke stikstofplannen van hem. en zijn misdadige collega's in het kabinet.
Sam Hagens schreef:Er komt tóch geen 500 euro extra voor lage- en middeninkomens. Rutte was er positief over, maar constateert nu - op een vrij zakelijke toon - dat het qua uitvoering onmogelijk is. Volgens het CPB kunnen 1,2 miljoen huishoudens binnen drie maanden de rekeningen niet meer betalen.
>> Bekijk video << op Twitter.

Het ergste hieraan is niet dat de overheid niet 'gratis geld' uitdeelt. Subsidies en dergelijke zijn feitelijk niet heel effectief en behulpzaam. Sterker, je pakt geld af van mensen die hard werken en geeft het aan anderen.

Maar wat hier zo erg aan is, is dat deze mensen niet in de problemen komen omdat ze niet willen werken... maar omdat ze op de slachtbank gelegd worden door de overheid. Het is de staat die deze mensen financieel ruïneert.

Wat hier gebeurt is echt schandalig. En die domme, lafhartige Nederlanders accepteren het ook nog. Het doet je beseffen dat ons land eigenlijk niet meer te redden is.


DDS
Laatst gewijzigd door King George op zo jul 03, 2022 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Boudewijn Atsma

Re: We hebben een regering.

Bericht door Boudewijn Atsma »

"Mark Rutte heeft namelijk laten weten dat hij een belofte om die mensen te helpen toch maar gaat verbreken."

Ja, Rutte beseft dat een dergelijke toezegging leidt tot belastingverhoging voor burgers. Het socialistische verlangen om via de staat geld bij de ene groep te halen om een andere groep te helpen kent grenzen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door King George »

Dus stoppen wij met het binnenhalen, voortrekken en verwennen van asielimmigranten. Want die kosten ons alleen maar geld en we krijgen er alleen maar ellende voor terug. Dus stoppen wij met eindeloze contributieverhogingen aan de EU. Dus stoppen wij met gratis geld aan andere landen weggeven middels ontwikkelingshulp. Dus stoppen wij jarenlange miljarden verslindende oorlogsfinanciering van oorlogen die niet de onze zijn ver van ons bed vandaan. Mee eens, Boudewijn?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Boudewijn Atsma

Re: We hebben een regering.

Bericht door Boudewijn Atsma »

We stoppen met elk beleid waarvoor geen democratische meerderheid bestaat en waarvoor een zinnig alternatief bestaat.

Hierover zijn we het vast eens.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: We hebben een regering.

Bericht door King George »

Dus respecteren wij de democratische meerderheden welke er ooit bij referenda zijn uitgesproken. Dus is het ja, dan is het ja en is het nee, dan is het nee en alzo dient de regering te handelen.

Hierover zijn we het vast eens.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie