Wat is christendom? Wat is islam?

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Iedereen ziet het verschil. Maar moslims verdraaien waarheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat is christendom? Wat is islam?

Voor een makkelijk en juist antwoord dient de vraag anders gesteld te worden.

Wie was Jezus? Wie was Mohammed?

Zet die twee naast elkaar, dan heb je GOED en KWAAD in beeld.

Die twee historische mensen staan lijnrecht tegenover elkaar wat normen, waarden en kennisbeschaving betreft.

Probeer dat nu maar eens aan een moslim uit te leggen. Wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er ook met redeneren niet meer uit. Dat is ook lastig bij het volkomen ontbreken van een vrije wil in de mens. Maar hoe zit het dan met het maken van de juiste keuze? Duidelijk! Mohammedanen en kont vereerders van de historische Mohammed hebben nu eenmaal de keuze gemaakt dat alleen zij en niemand anders de beste mens zijn en al het andere onderworpen moet worden aan hun wil. Ehhh . . . de wil van Allah dus. Herstel - de wil van Mohammed. Maar dat zeggen ze er niet bij die klootzak hufters en intens domme weerzinwekkende godsdienstwaanzinnige op Arabische primitieve leest geschoeide onwetende zandhappers. :sheik:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Twee eenvoudige vragen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vragen in volgorde van belangrijkheid:

Vraag 1: Wat is christendom?
Hou het simpel! Het beste - echt allerbeste - antwoord is:

TOLERANTIE!

Vraag 2: Wat is islam?
Hou het simpel! Het beste en enige antwoord luidt:

INTOLERANTIE!

En bijna alle mohammedanen weten dit. Maar het is de schaamte, de schaamte en nogmaals de schaamte en hun eindeloze minderwaardigheidscomplex die hen verhinderen afstand te nemen van dit weerzinwekkende haat dragende mensonterende heidense satans geloof, groot gebracht door een achterlijke primitieve woestijn cultuur!

Het kan natuurlijk ook dat de mens geen VRIJE wil heeft. In dat geval verdient het aanbeveling het ettergezwel uit te branden of weg te snijden. Maar als een bepaalde massale penicilline kuur hetzelfde effect sorteert, ben ik voor. Nee, te duur. Dan toch maar het eerste. Alhoewel volgens de islamitische wijsheden (haddiths) kamelen urine een geneeskrachtige werking heeft op de mohammedaan. Echt? Ik merk eerder het tegenovergestelde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Twee eenvoudige vragen

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: En bijna alle mohammedanen weten dit. Maar het is de schaamte, de schaamte en nogmaals de schaamte en hun eindeloze minderwaardigheidscomplex die hen verhinderen afstand te nemen van dit weerzinwekkende haat dragende mensonterende heidense satans geloof, groot gebracht door een achterlijke primitieve woestijn cultuur!
De Islam is het rechtstreekse gevolg van die schaamte, onmacht en afgunst. Historisch gezien was het Midden Oosten in de jaren 500-600 nog altijd onder Romeinse, dus beschaafde invloed. De Christenen hadden daar hun voordeel mee gedaan, de Joden ook. Overal mooie tempels, amfitheaters, zwembaden met mozaiëkvloeren...kortom de mensen leefden daar goed. Wie slecht leefde, waren de rondtrekkende kamelenhoeders die niet in stenen huizen leefden zoals normale mensen, maar in tentjes in de woestijn. Een soort Roma zigeuners dus die het moesten hebben van bedelen, gappen en oplichterij. Wat ze ook probeerden, ze bleven even armoedig en achterlijk. Tot een van hen op het idee kwam om hen middels een paar opgetekende dwaasheden van eigen vinding wijs te maken dat zij in de gunst van een onzichtbaar vriendje stonden , Allah moest die dan maar heten. Uiteraard dat die armoedzaaiers daar wel oren naar hadden, nu hadden ze EINDELIJK iets om trots op te zijn. Dat is eigenlijk de ontstaansgeschiedenis van de Islam in een notendop. Daarom ook dat Islam steeds aantrekkelijk zal blijven voor luiaards en zwakbegaafden, het is de eenvoudigste manier om zelfrespect aan te kweken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam in een notendop

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Dat is eigenlijk de ontstaansgeschiedenis van de Islam in een notendop.
Eerst even mijn complimenten hiervoor. Een pracht stuk dat ik altijd bij mij moet dragen. Geen lange discussies in de kroeg of waar dan ook, maar even deze notitie afgeven: "Kijk, dit heb ik voor u. Islam in een notendop. Wanneer u dit leest zult u begrijpen wat er aan de hand is."
mercator schreef:Daarom ook dat Islam steeds aantrekkelijk zal blijven voor luiaards en zwakbegaafden, het is de eenvoudigste manier om zelfrespect aan te kweken.
Hoe vaak hebben we nu al niet gelezen dat er weer ergens een islamitische zelfontploffer zich uit naam van Allah heeft laten gelden? Wat verbaasd mij daarbij? Niet het aantal doden, maar het feit dat veel van die doden niets vermoedende mohammedaanse vrouwen en kinderen waren. Het kan niet anders zijn dan dat islam, dankzij zijn zwakbegaafdheid, het spoor volkomen bijster is geraakt.

Is de islamitische intolerante mensonterende godsdienstwaanzin nog te keren? Jazeker! Maar natuurlijk nooit van zijn leven met pappen, nat houden, en het pamperen van de voor onze kenniseconomie totaal ongeschikte schadelijke islamitische 'waarden'.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam in een notendop

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Is de islamitische intolerante mensonterende godsdienstwaanzin nog te keren? Jazeker!
Dat is zelfs heel eenvoudig. We moeten eerst de Islamgebieden indelen in diegene waar iets te halen valt wat wij nodig kunnen hebben, olie of mineralen. Dat zal dan het Arabische schiereiland zijn. Daar wordt de kolonisatie terug ingevoerd en leven de moslims onder Westerse dictatuur. De andere moslimgebieden die voor ons totaal nutteloos zijn-Afghanistan, Egypte, al die Afrikaanse armoelanden- laten we totaal links liggen. Geen technologie meer, geen geld, geen voedsel .
We moeten er vooral voor zorgen dat ze geen moderne vervoermiddelen hebben. Gewoon stoppen met het leveren van vliegtuigonderdelen is al voldoende.
Want je moet wel degelijk op de man spelen, op de moslim. Want aan Islam kan je helemaal niks doen, want de Islam is juist de identiteit van de moslim.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam in een notendop

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
mercator schreef: Dat is eigenlijk de ontstaansgeschiedenis van de Islam in een notendop.
Eerst even mijn complimenten hiervoor. Een pracht stuk dat ik altijd bij mij moet dragen. Geen lange discussies in de kroeg of waar dan ook, maar even deze notitie afgeven: "Kijk, dit heb ik voor u. Islam in een notendop. Wanneer u dit leest zult u begrijpen wat er aan de hand is."
Ik denk echt dat heel dat Islamgedoe niet meer is dan dat wat ik geschreven heb. Een normaal begaafd mens kon in die tijd ook Christen of heidene worden, maar die rondtrekkende sukkels deden dat net NIET, want dan zou blijken dat ze er nog altijd niets van zouden bakken. Er moest dus iets anders worden uitgevonden om hun ego wat op te krikken. En dat gedrag vertonen ze nu, 1400 jaar later, nog altijd. Ze weigeren zich in te passen in het comfort en de luxe van de Westerse beschaving. Hopen dat dat ooit zal gebeuren is een illusie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam stinkt naar rottend halal vlees

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Ze weigeren zich in te passen in het comfort en de luxe van de Westerse beschaving. Hopen dat dat ooit zal gebeuren is een illusie.
NEE! Dat zooitje walgelijke miserabele goedkope islamitische woestijn komedianten met hun intens achterlijke weerzinwekkende heidense schaamtereligie geniet met volle teugen van het comfort en de luxe van de Westerse beschaving die Allah in hun bekrompen heidense islamitische thuislanden niet bieden kon wegens gebrek aan geestelijke energieke potentie. Kortom: het Arabische mislukte heidense maangodje is een aanfluiting voor iedere zichzelf respecterende beschaving.

Islam dient vanaf nu in de hele westerse beschaving onmiddellijk opgedoekt te worden. In de Arabische levenloze woestijn is ruimte genoeg voor de door ons ongewenste islamitische parasieten uit het gedachtegoed van de afschuwelijke weerzinwekkende historische primitieve analfabetische Arabische criminele sadistische oorlogsprofeet Mohammed. :sheik: :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jesus Christ Superstar

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Deze muziek komt vanuit christelijke overtuiging. HEEEEEL erg mooi!



Jesus Christ Superstar is een rock opera uit 1970 van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice. De opera is een muzikale poppenkast dramatisering over de laatste week van het leven van Jezus Christus die begint bij zijn binnengaan in Jeruzalem en die eindigt met zijn kruisiging. Jezus moordde niet, dat liet hij over aan de net zo mystiek aan Jezus zijnde Mohammed. Moslims mogen niet veranderen van hun geloof. Daar staat verachting, uitsluiting en de doodstraf op. Dat gebeurt ook bij de Jehovah’s Getuigen. Maar die blijven beschaafd. Schelden niet, dreigen niet en moorden niet, zoals oprecht gelovige moslims opgedragen wordt in de koran! (een goede moslim kent de koran zoals atheïst Hans van de Mortel sr. en handelt dienovereenkomstig. Want als dat niet de wil van Allah is, wat is dan wel de wil van de waardeloze knecht van de historische psychopaat Mohammed?) Hadith deel 9:57 - Mohammed zei: "Al wie zijn islamitische geloof verandert, dood hem!". NOOIT vergeten! Islam is een sadistische moordzuchtige primitieve haatreligie.



Luister op zijn minst de eerste tien minuten. Zeer zeker de moeite waard.

Kunnen wij ons dit soort muziek voorstellen bij de historisch pedofiele Arabische oorlogscriminele woestijn rat Mohammed, regelrecht geboren met een DNA afkomstig uit Satans gedachtegoed?

NEEN! Want muziek en alles wat vreugde in het leven verschaft is binnen die achterlijke religie die islam heet taboe. Alles. Dus ook liefde en het genoegen beleven aan seks.
Koran sura 2:223 - Uw vrouwen zijn akker voor u; zo komt dan tot uw akker zoals gij maar wilt (Hans van de Mortel sr.: ook hier weer heeft de vrouw in islam geen waarde, zij wordt beschouwd als een soort hoer), maar doet iets daaraan voorafgaan vooruzelven (HvdM sr.: eerst misschien wat onaneren?). En vreest Allah en weet dat gij Hem ontmoeten zult. En geeft goede tijding aan de gelovigen.
Walgelijk en onmenselijk
De zelfbenoemde analfabetische profeet Mohammed was een psychopaat en roverhoofdman, oorlogscrimineel en grootste sadist aller tijden die vooral aandacht had voor zijn eigen ejaculatie, zoals alle analfabete geiten neukers in Allah's zandbak. Met uitzondering van alle rooms-katholieke pausen. De rooms-katholieke religie en de islam doen aan walgelijkheid en onmenselijkheid niet voor elkaar onder. Een normaal functionerend mens moet daar toch kotsmisselijk van worden.

Morele wanprestaties
Wat ik hier opsom heb ik niet uit mijn duim gezogen, de hele wereld weet dit. Hoe kan dat? Nogal simpel. Het staat allemaal in de geschiedenisboeken, het boek de bijbel en als doorslaggevend bewijs voor alle moslims: het haatboekje koran en zijn duizenden Hadiths. En niets, maar dan ook niets kan ontkent worden door welke imam of andere zieke godsdienstwaanzinnige dan ook. Geschiedkundig liggen de oorlogscriminele wandaden en morele wanprestaties van de over het paard getilde allereerste mohammedaan Mohammed onwrikbaar vast. In de boeken, in de overleveringen en overal op internet verkrijgbaar. Maar vooral door de eigen dwaze hysterische godsdienstwaanzinnige geloofsovertuiging van de belijdende moslim.

NOOIT!
Zal het ooit nog goed komen tussen praktiserende moslims en gezellige niet-gelovige mensen in ONZE kennisbeschaving? NOOIT. Want hoewel ik een rotsvaste atheïst ben in tegenstelling tot al de geestelijk gestoorde islamitische zandbak gelovigen, heb ik niks tegen Jezus. Of hij wel of niet bestaan heeft doet er niet aan toe. De hele wereld weet dat hij een goed mens was (dat hij een dwaas was doet hier niet ter zake). Jezus heeft geen mens gemarteld of gedood. Dit soort walgelijke eigenschappen heeft hij, aan de in de ogen van moslims glorieuze Arabische sadist, pedofiel en oorlogscrimineel Mohammed, overgelaten.

Islamitische propaganda voor het kwaad
En als we willen weten wie zo graag en overtuigend deze gore historische Arabische sadist en weerzinwekkende onmens vereren, hoeven we slechts om ons heen te kijken. De schandalige ongegeneerde hoofddoeken propaganda neemt in ONZE kennisbeschaving langzamerhand buiten proportionele verhoudingen aan. Hoe komt dit? Omdat 95% van de mensen dom is. Praktiserende mohammedanen kunnen best wel aardig zijn, maar ze blijven praktiserend onbetrouwbaar dom.

Kennisbeschaving
Een hoofddoek zal niet twijfelen. Integendeel, de hoofddoek wordt juist wat strakker aangetrokken in ONZE kennisbeschaving. Onze kennisbeschaving is gevormd door hoofdzakelijk niet-gelovigen, waaronder vooral de vele niet-gelovige joden in Israël. Gelovige joden maken slechts 20% in Israël uit. Smerige baarden, hoofddoeken en keppeltjes zijn daar de levende uitingsvormen van. Hoe geloviger de jood, hoe agressiever. Datzelfde geldt uiteraard voor de volgelingen van de historische criminele woestijn rat Mohammed. Toch bestaat er een groot verschil. Het is joden verboden vanuit hun geloofsovertuiging te moorden. In de islam is dit tegenovergesteld en juist een voorwaarde conform de leringen uit de koran.

Niet iedere mohammedaan is een terrorist, maar iedere terrorist is wel een goed-gelovige moslim met een juiste kennis van de koran.

Steeds meer hoofddoeken
Waarom zien we we zoveel van die walgelijke hoofddoeken propaganda op straat? Lees maar even mee in de koran, dan begrijpt u het tenminste.
Koran, sura 3:110 - Gij zijt geworden de beste gemeente die voortgebracht werd voor de mensen, doordat gij aanspoort tot het behoorlijke en afweert van het verwerpelijke en gij aan Allah gelooft. En zo de lieden van de Schrift geloofden, dan zou het beter voor hen zijn; onder hen zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn kwaad bedrijvers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Religieus Kattengejank

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik vraag mij af of Jezus dit leuk vindt. Zijn kruisdood werd in ieder geval een wereldwijd succes van terreur en onderdrukking. Maar moslims vinden dat zij veel beter zijn in het geloof in God. Dus hebben zij het stokje in Mekka overgenomen van Rome.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het mega grote kennisbeschavingsverschil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het christendom kent geen boek (bijbel) waarin de mens, die God onwelgevallig is gebleken, voortdurend tot in alle eeuwigheid (miljarden en miljarden jaren) continu gemarteld wordt in een vuuroven waarin hij niet dood kan gaan. De God van de christenheid mag dan weliswaar in het joodse gedeelte van de bijbel als een oorlogszuchtige god worden afgeschilderd - nergens in de bijbel lezen we dat God tot zulk een weerzinwekkende, onmogelijk te begrijpen, sadistische handeling in staat is.

Allah, de god-knecht van de psychisch gestoorde historische Mohammed, heeft volgens de Koran geen enkele moeite met het folteren van de mens. Vele bladzijden in de Koran geven hierover getuigenis. Waar het hart van de psychopaat vol van is, loopt de mond van over. In het geval van Mohammed geen mond maar vieze gore Arabisch stinkende bek.

Daarom en alleen daarom zijn voor mij de Koran, islam en Mohammed tezamen, de enige juiste ingrediënten die voor alle moslims een smakelijk religieus heidens gerecht wisten te bereiden onder de toepasselijke naam

GODSDIENSTWAANZINNIG KANKERGEZWEL 21e EEUW

Niet iedere mohammedaan is een terrorist, maar iedere terrorist is wel een goed-gelovige moslim met juiste kennis van de koran.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Ommekeer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

IMAM YASSIN ELFORKANI GAAT VOOR JEZUS!

Er zijn 257 soorten gladiolen en twee soorten mensen: normale mensen en moslims

Islam is een goedkope achterhaalde versleten smerige tweedehands achterstandsreligie die zijn wortels heeft in de Koran, het kanker verwekkende discriminerende haat zaai boek voor de oprechte moslim. Islam is van een dermate armoedige bouwvallige constructie dat het af te raden is er dichtbij in de buurt te komen.

Nu is er dan imam Yassin die een tijdje gestopt is met prediken in de moskee omdat hij – hoe kan het anders – flink bedreigd werd door oprecht gelovige moslims. Zes weken lang kon hij niet preken in drie moskeeën, niet in Amsterdam, niet in Utrecht en niet in Rotterdam.
Op de vrijdag voor kerst predikte hij voor het eerst weer. Zijn pleidooi voor zelfkritiek door moslims (waar ik al tientallen jaren op hamer) is er intussen niet minder dringend om geworden.

Wat is er nu precies fout aan deze imam dat oprechte moslims dwars zit?
Yassin Elforkani bepleit namelijk een islamitische theologie rond waarden als RECHTVAARDIGHEID, VRIJHEID, SOLIDARITEIT en BARMHARTIGHEID. Dit nu zijn de typische kenmerken van de leer van Jezus. Niks mis mee. Maar je kunt je natuurlijk onsterfelijk belachelijk en onder moslims gehaat maken door als quasi populaire imam deze christelijke waarden te verkondigen die in flagrante tegenspraak staan met wat het historische Arabische fascistische sadistische beestmens en oorlogsterrorist Mohammed de Arabieren leerde en waardoor uiteindelijk de Koran is ontstaan, een uitermate intolerant smerig fascistisch weerzinwekkend Arabisch broddelwerk vol haat tegen andersdenkenden, afgewisseld met discriminatie en walgelijke sadistische toespelingen. DAT IS ISLAM. DAT IS KORAN. DAT IS MOHAMMED. En dit alles is de vaste bagage van de mohammedaan, in de volksmond moslim genoemd. Zonder deze uitrusting is een moslim waardeloos. Maar natuurlijk ook MET!

Het moslim probleem hoeft niet langer een probleem te zijn. Wees atheïst, of wat ook leuk is, noem je voortaan christen, dan begrijpt iedereen dat je pleit voor rechtvaardigheid, vrijheid, solidariteit en barmhartigheid.

Uit de bijbel. Matthéüs 5:8 – Gelukkig zijn de zuiveren van hart, want zij zullen God zien. Ik heb niks gezien en moet dus nog wat geduld oefenen. Maar daarom niet getreurd, daar hebben we moslims voor met hun onuitstaanbare ‘Allah akbar’ gekrijs. Die zien namelijk wat wij niet kunnen zien. Dat zei ik: je hebt normale mensen en je hebt moslims.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Koran is de waarheid. Mijn god nog aan toe!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Duidelijk! Met moslims zal het nooit garen spinnen worden.

“Daarom is het zo belangrijk opnieuw scherp na te denken over ons geloof. We moeten er iets tegenover stellen."

Vraag: Wat stelt u er dan tegenover?
"Ik geloof dat er één waarheid is, de Koran en de soenna. Dat is een belangrijke bron, daar geloof ik in. Maar de islam is niet statisch, anders zou ze ook nooit kunnen passen in alle tijden en op alle plekken. De islam moet zich dus blijven ontwikkelen. Maar alle interpretaties van de Koran zijn mensenwerk - wees maar eens zo goddelijk om te begrijpen wat God bedoelt in de Koran; geen mens kan dat. We zullen dus tegen heilige huisjes moeten schoppen, in debat moeten met degenen die hun eigen interpretatie als heilig beschouwen. Er moet een nieuwe theologie komen in een Nederlandse context."

Met moslims - zelfs redelijke moslims - valt niet te redeneren
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De Koran is de waarheid. Mijn god nog aan toe!

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Maar alle interpretaties van de Koran zijn mensenwerk - wees maar eens zo goddelijk om te begrijpen wat God bedoelt in de Koran; geen mens kan dat. We zullen dus tegen heilige huisjes moeten schoppen, in debat moeten met degenen die hun eigen interpretatie als heilig beschouwen. Er moet een nieuwe theologie komen in een Nederlandse context."
Ik heb wel een idee hoe dat moet. Men zou alle Koranpassages kunnen schrappen die haaks staan op Bijbelverzen. 8-)
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Christendom kent humor.

Islam haat humor. Islam haat alles wat met het westen te maken heeft.

Een voorbeeld.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Mahalingam »

En daar gaan we weer:
De jonge vrome moslim is niet veel anders dan de jonge vrome christen
Een vergelijking van de geloofsbeleving van christenen en moslims is broodnodig, er zullen verschillen én overeenkomsten naar boven komen. Dat zou het beeld van vrome moslims kunnen doen kantelen, verwacht onderzoeker Daan Beekers aan het instituut voor Filosofie en Religiewetenschap van de Universiteit Utrecht .
[...]
Uit mijn kwalitatief onderzoek naar de geloofsbeleving van strikt praktiserende soennitische moslims en protestantse christenen, blijkt dat beide groepen worstelen met hun minderheidspositie in een pluriforme en overwegend seculiere maatschappij. Die sociale context stelt aanzienlijke uitdagingen aan hun geloofsleven. Doordat de jonge moslims en christenen druk zijn met hun studie of werk kost het hen vaak moeite tijd te vinden voor het gebed.
Hoe zo? Die Moslims moet 5 maal per dag poedelen en gynnastische bewegingen maken vergezeld van het uitspreken van mantra's en die Christenen zitten niet vast aan hoe vaak en wanneer.
En wat doet een geloof in de verdrukking?
Juist doordat deze jonge gelovigen ­volop in de samenleving participeren, staat hun geloof onder druk. Het dreigt voortdurend, en vaak ongemerkt, naar de achtergrond van het dagelijks leven te verschuiven. Mede in reactie hierop geven zowel de jonge moslims als de jonge christenen vorm aan een persoonlijk en toegewijd geloofsleven. Omdat een religieuze levenswandel niet vanzelfsprekend is, vergt het voortdurend onderhoud.
https://www.trouw.nl/opinie/de-jonge-vr ... ~a82e631c/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:En daar gaan we weer:
De jonge vrome moslim is niet veel anders dan de jonge vrome christen
Een vergelijking van de geloofsbeleving van christenen en moslims is broodnodig, er zullen verschillen én overeenkomsten naar boven komen. Dat zou het beeld van vrome moslims kunnen doen kantelen, verwacht onderzoeker Daan Beekers aan het instituut voor .
Wat wordt er weer een onzin verkondigd in dat artikel.

Streng gelovige Christenen bidden en danken voor hun eten, ze bidden in de kerk, en dat is het dan. Christelijke jongeren hoeven geen tijd vrij te maken voor het gebed.

Maar ja, ze doen er werkelijk van alles aan om Islam gelijk te trekken met het Christendom. Islam moet ons door de strot geduwd worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Ali Yas »

een persoonlijk en toegewijd geloofsleven
Dit is appels met peren vergelijken. De islam is bij uitstek uiterlijk, om niet te zeggen demonstratief. Het gaat om de rituelen en het afwerken van een checklist waaronder een bezoek aan Mekka. Gebed is niet iets persoonlijks, want de god van de islam houdt er geen vrienden op na en is principieel onkenbaar. Je zou kunnen zeggen dat de rituelen de religie zijn en dat is het bij het christendom precies niet: "God kijkt naar het hart". In Romeinen (H.14) staat het wel heel duidelijk:
De een gelooft wel dat hij alles eten mag, maar wie zwak is, eet plantaardig voedsel. Wie wel alles eet, moet hem niet minachten die niet alles eet. En wie niet alles eet, moet hem niet veroordelen die alles eet. God immers heeft hem aanvaard. Wie bent u, dat u de huisslaaf van een ander oordeelt? Of hij staat of valt, gaat alleen zijn eigen heer aan. (...) De een acht de ene dag boven de andere dag, maar de ander acht al de dagen gelijk. Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wat is islam? Wat is christendom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Rotte appels met smaakvolle peren vergelijken.

We hebben het over twee lijnrecht tegenover elkaar staande religies. De rotte appels zijn de moslims en de smaakvolle peren zijn de aangename doorgaans goed ontwikkelde christenen die zich niet herinneren dat er andere christenen zijn die in Jezus geloven en tegelijkertijd zichzelf opblazen, moskeeën afbranden of haat zaaien vanuit kennis van de Bijbel. Moslims doen dit wel vanuit de Koran. En uitgerekend met verve.

Als atheïst heb ik een grondige afkeer gekregen van mensen die zich uiten als moslim en aanhanger van de profeet Mohammed zijn. Hierdoor hebben zij in Nederland niet gekozen voor Jezus terwijl zij daar kansen genoeg voor krijgen aangeboden. Jezus is als profeet, waar niets op aan te merken is, bij iedere moslim bekend.

In de wereld van kennis en wetenschap herkent ieder eerlijk mens, gelovig of niet, Jezus als een vredelievende historische persoonlijkheid die goed kon onderwijzen en vergevingsgezind was. Daarentegen staat de profeet Mohammed in de wereld bekend als een pedofiele Arabische roverhoofdman die 'trouwde' met een meisje van zes jaar, genoemd Aisha, en haar verkrachtte toen zij negen was. Verder strekte zijn reputatie zich uit tot het overvallen en beroven van handelskaravanen in de woestijn. De profeet eindigde zijn criminele loopbaan met oorlog voeren tegen die Arabieren die hem niet wilde volgen in zijn geloofsovertuiging in een sadistische haatgod. In alle landen staat deze god van 1,7 miljard moslims bekend als Allah. Het Arabische schrift dat internationaal nergens meetelt, is volgens 1,7 miljard moslims de taal van God. En zo zijn er nog veel meer zaken die duidelijk maken dat moslims behoren tot de mislukte mensensoort 'moslims'.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Christendom 100 jaar geleden.



Daar is niets meer van over. Want de tijd heelt alle wonden. Maar moslims kennen geen vooruitgang in tijd. Zij doen daar verplicht niet aan mee. De islam is uitsluitend gebaseerd op stilstand, eerder op achteruitgang. Meestal op verzoek van islamgeleerden tot 1400 jaren terug in de tijd.

Afbeelding
Staphorst 1921

Afbeelding
Diemen, wekelijkse marktdag oktober 2018. (beeld Hans sr.)

Vergelijk de christelijke vrouw van 100 jaar geleden met de 'moderne' Marokkaanse moslimvrouw in onze samenleving anno 2018. Neem het verschil in ogenschouw. Bij de Marokkaanse moslimvrouw, met het haar helemaal bedekt, komt de rok tot aan de grond. Bij de Staphorster christenvrouw, is het haar niet helemaal bedekt, en houdt de rok tenminste nog een stuk boven de grond op.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

:heart: Een gemeenschappelijk kenmerk van de wonderen van Jezus in de evangeliën is dat hij deze gratis verrichtte.
:finger: Een gemeenschappelijk kenmerk van Mohammed in de koran is dat hij niets gratis verrichtte.


Jezus was geen dief, hij was geen geweldenaar. Hij predikte de vrede en was tegen elke vorm van onrechtvaardigheid. Zelfs de Romeinse afgezant kon geen kwaad in hem vinden.

Mohammed was een dief, een boef. Hij was een vechtersbaas die liet martelen en moorden. Hij was een walgelijke onmenselijke weerzinwekkende sadist. Hij predikte oorlog en geweld. Hij neukte alles wat los en vast zat. Zijn enige vorm van rechtvaardigheid was zijn eigen walgelijke levensgedrag rechtvaardigen. Hoe kreeg Mohammed (VZMH) dit voor elkaar? Daar had hij zijn mannetje voor, zijn digitale knecht Allah.

Allah keurde alles goed wat Mohammed (VZMH) fout deed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:Mohammed was een dief
Hoe noem je een dief die een ander voor zich laat stelen? Want uiteindelijk deed Mo met de meeste rooftochten zelf niet mee.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:Mohammed was een dief
Hoe noem je een dief die een ander voor zich laat stelen? Want uiteindelijk deed Mo met de meeste rooftochten zelf niet mee.
Uitstekende correctie.

Want de bij alle moslims geliefde profeet Mohammed (VZMH) martelde zelf geen mensen, maar liet dit martelen over aan zijn ondergeschikte sadisten alsof het de gewoonste lust bij moslims is. Mohammed was een schoft, een sadist, maar ik heb nog nooit een moslim deze waarheid horen spreken. Vandaar ook dat een normaal weldenkend mens een moslim NOOIT mag vetrouwen. Moslims behoren tot de grootste hypocrieten en vertrappers van de waarheid in het universum.

Vandaar ook dat moslims gerekend moeten worden tot de absolute mislukte mensensoort moslims.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie