Wat is christendom? Wat is islam?

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb even 1 minuut nagedacht. Alias had het al direct bij het goede end. Ik ben namelijk zelf een doorgewinterde Photoshopper intrigant en eersteklas vervalser. Dhana heeft geen weet van de kunsten van het vervalsen. O o o wat is dat tegenwoordig makkelijk. Dus ik heb het even goed bekeken. Conclusie? Fluitje van een cent. Je hebt geen idee wat je met digitale manipulatie zoal teweeg kunt brengen. Zowat alles!

Overigens wil ik jullie aandacht vragen voor het volgende. De Saoedi's weten als geen andere hufterige klootzakken in de wereld dat zij afstammen van de langdurig in stand gehouden achterlijkheid. Maar dat wil niet zeggen dat zij dom zijn. Integendeel. Wat je krijgt is een soort Hirsch Ballin effect. Je weet wel, die waanzinnig gelovige intellectuele politieke jurist idioot met een uitzonderlijk hoog IQ, die nog steeds overtuigd is van de heilzame werking van het meest walgelijke geloof aller tijden.

Niet de islam is de oorzaak van het kwaad, maar de rooms-katholieke kerk. Tenslotte is de islam ontstaan uit de achterlijke perversiteit van het christendom en de constructieve logica van het jodendom onder leiding van de terroristische smeerlapperij in Rome. Het sadisme en het genoeglijk folteren uit naam van een god uit de categorie eeuwige klootzakken was altijd zeer in trek bij de christenen uit de oudheid. Men wist niet beter. Net zoals nu de belevenis van de moslims die nog steeds in de diepte van de religieuze beerput vertoeven zonder ook maar enigszins een kik van protest te laten horen.

En mocht u het nog niet weten, diverse melkproducten waaronder lekkere toetjes zijn net zoals vaten olie afkomstig uit Saoedi-Arabië. Wat is het probleem? Wanneer was ook alweer de laatste aanslag in Europa door moslims? Dat bedoel ik. Expansief kapitalisme gemixt met diverse religieuze waanzin houdt de moed erin.

Ben ik even blij dat ik super atheïst ben. God? Ik zit elke morgen vroeg om 7.00 uur getrouw op de plee en denk dan altijd dat ik bovenop zijn beperkte gezichtsvermogen schijt! Mijn dag begint dus goed. Ik heb dan de grootste lol. Ik weet het. Het is fantasie. Maar dat effect heb je ook met neuken. Louter fantasie.

Het heidense islamitische Arabische theater van de macht en geldzucht
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Ali Yas »

Hans kruidt zijn posts naast peper nu ook met mercaptaan en zwavelwaterstof, maar dat verhaal over het christendom in de oudheid is natuurlijk baarlijke nonsens. Moordlust en christendom horen net zo min bij elkaar als islam en vrede.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Judaïsme, christendom, islam. What's next?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Hans kruidt zijn posts naast peper nu ook met mercaptaan en zwavelwaterstof, maar dat verhaal over het christendom in de oudheid is natuurlijk baarlijke nonsens. Moordlust en christendom horen net zo min bij elkaar als islam en vrede.
Wat is christendom? Wat is islam? Ik ken de bijbel als geen ander. En het klopt dat de leer van Jezus pijnloos is. O ja? Is dat zo? Jezus is niet de leer van God, maar de thora. Anders krijg je door toedoen van Jezus net een zelfde soort abrogatie als met Mohammed in de koran.

Jezus wordt geformuleerd als de zoon van God. Als de zoon van een raaskallend weerzinwekkend meedogenloos heidens monster die zijn boze opzet verleende aan een theatrale afschuwelijk onmenselijke uit de hand gelopen zelfbeheersing van opperste godsdienstwaanzin: het offer van zijn eigen zoon aan het kruis als klassieke herhaling van de hysterie van de joden in het geval van het gevraagde mensenoffer door God van zijn beste vriend Abraham met zijn enige geliefde zoon Isaak. Hoe verzin je het vandaag de dag om als 'moderne christen' daar nog steeds aan vast te houden, terwijl het humanisme en het zelfstandig kritisch denken allang zijn intrede heeft gedaan in de foei lelijke wereld van de godsdienstwaanzin? Om een of andere reden hangen christenen in de wereld - kennisbeschaving zij dank - tegenwoordig het humanisme aan. Dat kan dus niet gezegd worden van mohammedanen. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat Jezus vredelievend was en geen mens de keel heeft doorgesneden of daartoe heeft aangezet. Dit in tegenstelling tot het Arabisch ongeletterde beestmens en oorlogsmisdadiger Mohammed, de slachter van de woestijn.

Toe nou Alias! Natuurlijk ben ik voor het zogenaamde hedendaagse christendom. Maar het verleden is niet meer weg te poetsen uit de geschiedenis. Het verleden zoals het historische vermoorden van andersdenkenden in Noord- en Zuid-Amerika en het onderlinge afslachten in 'verlicht' Europa. De godsdienstwaanzin is en blijft nog steeds onveranderlijk: HET KRUIS als symbool van goedheid en de onmenselijke heidense nooit meer weg te denken waanzin van het geloof in God de vader of God de zoon of allebei en desnoods met daarbij nog een derde God in de functie van God de Heilige Geest! Drie geestelijk goed gestoorde kerels op een rij. Bedacht door wie anders dan de mens? Zoals alle goden en verlossers in hun tijd, bij gebrek aan kennis en gezond verstand!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door H.Numan »

Ali Yas schreef:Hans kruidt zijn posts naast peper nu ook met mercaptaan en zwavelwaterstof, maar dat verhaal over het christendom in de oudheid is natuurlijk baarlijke nonsens. Moordlust en christendom horen net zo min bij elkaar als islam en vrede.
Pardon? Is u geheel en al wakker? icon_wtf.gif

Moordlust en religie horen bij elkaar gelijk tosti's en kaas. Moordlust is bij uitstek een kenmerk voor monotheïstisch religies. In verreweg de meeste polytheïstisch religies is het vereren van een andere god absoluut geen enkel probleem. Verre van dat.

Pas als het aantal goden gereduceerd wordt tot 3 of minder beginnen mensen heel erg vervelend te worden. Met de beste bedoelingen, overigens. Want ze weten zekergeloven dat er maar 1 god is. Ergo, de rest aanbid stenen beelden en uit pure menslievendheid willen ze die afgodendienaren redden van een lot erger dan de dood. Door ze te doden, als ze niet bereid zijn om dat zelf in te zien.

Het Christendom was mogelijk iets minder erg dan het mohammedanisme, maar dat is puur relatief.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Ali Yas »

H.Numan schreef:Het Christendom was mogelijk iets minder erg dan het mohammedanisme, maar dat is puur relatief.
Laten we de discussie eens zuiver zien te krijgen, en de teller laten lopen van 50 tot 250 n.C. (daarna krijg je vermenging met wereldse macht, een factor waar het christendom niet voor bedoeld was). Kun je uit die eerste periode gebeurtenissen op enige schaal aanwijzen die vergelijkbaar zijn met de islamitische expansie?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Ozes »

In geen enkele periode pre-Islam was er iets in die trant te zien. Gewoon een van de duizenden mythes die ons weerhouden van een georganiseerd verzet.
Christendom was mogelijk iets minder erg dan het mohammedanisme, maar dat is puur relatief.
Een meer scheve vergelijking is niet denkbaar. Er is gewoon geen manier waarop zo'n statement te verklaren valt.
Dit is rechts in Nederland mensen, kent de eigen geschiedenis niet eens.

Duizenden aanvallen op Europa door de Moslims ontlokken na 400 jaar ongeveer de eerste van rond de 6 tegenaanvallen. Het Christendom begon direct de slavernij af te schaffen, en de eerste pausen spraken zich al direct uit tegen de in die tijd zeer gerechtvaardigde behandeling van joden en andere niet-Christenen.
Laatst gewijzigd door Ozes op di okt 02, 2012 4:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Pilgrim »

Het aantal slachtoffers van de uitwassen van het Christendom zijn slechts een fractie van de slachtoffers van de Islam en bij de Islam zijn het geen uitwassen maar normen. Dat is een cruciaal verschil. Het aantal slachtoffers van de Islam loopt in de honderden miljoenen! :cry:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Schepsel »

Wat zijn ''slachtoffers van het christendom/de islam''? Mensen die door inwoners van christelijke/baardlanden vermoord zijn, of mensen die in naam van die religie vermoord zijn?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:Wat zijn ''slachtoffers van het christendom/de islam''? Mensen die door inwoners van christelijke/baardlanden vermoord zijn, of mensen die in naam van die religie vermoord zijn?
Dat "in naam van" moet je eerst even preciseren. Wat bedoel je precies?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Schepsel »

Kan van alles zijn, religieuze (burger)oorlogen, religieus geïnspireerde massamoorden en genocides, enz enz enz.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:Kan van alles zijn, religieuze (burger)oorlogen, religieus geïnspireerde massamoorden en genocides, enz enz enz.
Ja goed. Maar ik kan in naam van, ik noem maar wat, Sinterklaas snoepgoed van kinderen afpakken. Dat is niet in de geest van dat feest, dus kan ik me niet met recht op Sinterklaas beroepen als mijn inspirator.

Laat ik de vraag anders stellen. Zou iemand hier mij een voorbeeld kunnen geven van misdaden die gepleegd zijn waarbij men zich met recht op het christendom beriep?

En met "christendom" bedoel ik natuurlijk een geheel van normen en waarden dat op het Nieuwe Testament teruggaat, anders is het hek van de dam. Dan kun je bijvoorbeeld ook beweren dat de islam een vorm van christelijk is, omdat de islam immers ook beweert christendom & jodendom 2.0 te zijn (maar ten onrechte, naar mijn smaak).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Pilgrim »

Ali Yas schreef:Zou iemand hier mij een voorbeeld kunnen geven van misdaden die gepleegd zijn waarbij men zich met recht op het christendom beriep?
Heksenvervolgingen? icon_think.gif
De tovenares zult gij niet laten leven. Ex. 22:18
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Ali Yas »

Ali Yas schreef:met "christendom" bedoel ik natuurlijk een geheel van normen en waarden dat op het Nieuwe Testament teruggaat,
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wat een leuk nieuws van HvdM!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef: Laat ik de vraag anders stellen. Zou iemand hier mij een voorbeeld kunnen geven van misdaden die gepleegd zijn waarbij men zich met recht op het christendom beriep?
Je kunt de vraag stellen zoals je wilt Ali, maar het doet niet af aan het feit dat in Zuid-Amerika mensen in de historie met geweld tot de orde van het - in dit geval - walgelijke fascistische christendom - werden geroepen. En wie niet horen wilde moest voelen. Het christendom zal nooit in mijn beleving het stempel van FASCISME verloren doen gaan. Elke religie is gerelateerd aan FASCISME. Ieder mens mag dit ontkennen. Maar het doet niets af aan de WAARHEID. De waarheid van het geheugen van de geschiedenis.

Waarom zijn types als jij zo hardleers? Numan heeft het toch haarfijn uitgelegd? Alle ellende is begonnen bij een klootzak (JA EEN) die beweerde dat er maar één god moest bestaan. Op straffe van vernietiging. Lekker zeg, zo'n lul die de massa weet te overtuigen van zijn ongelijk, zonder dat die massa dit in de gaten kreeg. We weten inmiddels toch dat de wereld vooral uit domme mensen bestaat. En die zijn vooral te vinden in het geloof. Ikzelf was ook zo'n dom iemand. Een lul. Een klootzak. Maar nu niet meer. In de aanleiding tot onze kennisbeschaving via de Grieken en de Romeinen werden vele goden aanbeden. En zo hoort het als gelovige. Ieder zijn eigen god. Maar dat is men verleerd. Men huppelt liever als onnadenkende lapzwans achter de een of andere verlosser van het goede aan, die de een-god formule predikt vanuit zijn eigen belang.

Wat was nu het voordeel van die verschillende goden-aanbidding? Dat iedere god beledigd kon worden. Want de beledigde god moest maar zijn eigen belang dienen. Nadenken! Hersens gebruiken! Zo moeilijk is dit toch niet? Mits we de juiste keuze maken. Het is dan de keuze van de twijfel in het gelijk door daar zinvol over te durven redeneren.

De mens is uniek. Maar niet alleen. Ook God schijnt in de beleving van psychisch zwak in hun schoenen staande personen uniek te zijn. Maar waar blijft dan die overeenkomst met de mens? De bijbel is primitief idiotisme! Lees maar mee!
Genesis 1:26 - Verder zei God: (ja ja, dat manneke kon nog praten ook - net zoals de mens dus) "Laten wij de mens maken naar ons beeld, overeenkomstig onze gelijkenis, . . .

Er staat dus NIET: Verder zeiden de goden: . . .

Desondanks is in de bijbel een plaats ingeruimd voor de werkelijkheid van de veelgoderij. Lees maar weer eens even mee in de bijbel!
Handelingen 17:23 - Toen ik bijvoorbeeld rondliep en zorgvuldig uw voorwerpen van verering gadesloeg, vond ik ook een altaar met het opschrift: 'Aan een onbekende God.' Waaraan gij daarom onwetend godvruchtige toewijding schenkt, dat verkondig ik u.
En wie verkondigde dit nu? Niet Jezus, maar de Fidel Castro onder de joden. De rebel. De betweter die alles vele malen beter wist dan Jezus. Een fundamentalist van het eerste uur die Jezus een plaats in de geschiedenis heeft doen toekomen zoals Che Guevara door Fidel Castro. Een regelrechte onbetrouwbare linkse Gutmensch dus. Op Paulus had Jezus of zijn goddelijke vader moeten anticiperen. Maar die twee mafketels deden niks. Die lieten Paulus maar uit zijn nek lullen en alles op zijn beloop laten.

Lees s.v.p Handelingen 17:23 er nog maar eens goed op na!

Paulus is de eerste versie van de verdwaalde opstandige irritante fascistische linkse Gutmensch zoals verpakt in het christendom.

ONTHOUDT GOED WAT IK GEZEGD HEB!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Religie is net zo links despotisch als de pest!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ja ja mensen.Wat Numan vertelt klopt als een zwerende vinger. Het zwaartepunt lag echter voor de Tweede Wereldoorlog. Daarna sudderde het nog een paar jaar door. Dat waren nu de tijden en de overtuigde en overtuigende mensen van het ware geloof: separatie, discriminatie en ik ben beter dan jij. Het ware christendom dus! Jezus Christus is het voorbeeld. Die begon ermee. Met te huichelen. Aan de ene kant was er niks mis met de wet (joodse wet), aan de andere kant deugde er weer niks van. Jezus was de voorloper van het polder model. Zo begon ook de Arabische gek Mohammed die ze zag vliegen. Nou ja, in ieder geval vertelde hij aan wie het horen wilde dat er opeens een engel voor zijn tent stond. Later werd een ieder in de woestijn in elkaar geramd die dit geesteszieke verhaal niet wilde aanvaarden. Waarom deed Jezus dit dan niet op deze manier?

Wat denk je jezelf? Die grappenmaker kreeg er de kans nooit voor. Hij stierf op zijn dertigste aan het kruis. En er is ons nooit verteld of hij seks had met een vrouw. Hoe dan ook had Jezus buiten de waard gerekend. En zijn vader die opperhoofd van alle goden was had hem vergeten in te lichten over het naderende onheil. God beschikte toen nog niet over een uitgebreid netwerk van betrouwbare informanten. Of wel natuurlijk, maar wilde hij liever zijn zoon kwijt dan rijk. Jezus was ziek in zijn hoofd. Teveel ambities die te dicht in de buurt van de eigen macht van de almachtige heerser God kwamen.

Dus van Jezus weten we nu, dat hij mogelijk huichelde net zoals Mohammed destijds. Met dit verschil dat we Jezus niet kunnen vastpinnen op het plegen van geweld. Laat staan moord en doodslag. Maar het is zeer waarschijnlijk dat dit wel gebeurd zou zijn als hij de koning over Israël was geworden. Want waarom zou de mens Jezus anders zijn dan al die andere joodse koningen die hem voorgingen? Allemaal moordenaarstuig van de hoogste richel. En dan heb ik het nog niet eens gehad over al dat smerige verraad dat traditioneel plaatsvond onder vader en zoon en de rest van de familie.

God de vader nam met Jezus blijkbaar geen enkel risico. Hij liet zijn zoon verraden en overleveren aan het plebs. Eenmaal aan het kruis, rekende Jezus zich nog even rijk dat zijn hemelse vader hem nog zou redden. Jezus had miljoenen engelen in gedachten die dit klusje wel even konden klaren door een ieder uit naam van vader God uit te roeien die de kruisiging van de zoon van God op zijn geweten had.

Maar het geweten van de mens is zuiver. Afhankelijk van wie er aan de macht is en gezag uitoefent over de mens. Arme Jezus. Het zag er allemaal zo veelbelovend uit. Voor mij blijft echter één ding recht overeind staan. Die zogenaamde lieve Jezus was net zo lief als Mohammed in het begin van zijn greep naar de macht en Jezus zou in het verlengde van de barbaar Mohammed hoogstwaarschijnlijk net zo'n despoot zijn geworden. Of niet. Maar dat zullen we nooit te weten komen. Gelet op het boosaardige karakter van zijn vader zou ik best weleens het gelijk aan mijn kant hebben. Gewoon even je kritisch zelfstandig gezond opererende verstand gebruiken en niet alles goed praten wat dat demonisch religieuze tuig in de geschiedenis heeft bewerkstelligd met hun eis van die ene god WAARAAN NIET GETWIJFELD MOCHT WORDEN.

Het kwaad is de mens. En God is mens. Dat beweerde hij namelijk zelf.

En dat is nog niet alles. Hij demonstreerde dit al in het begin van de praktijk van zijn bestaan. Wie dit niet geloven wil, bedenke dat hij geen vrije wil heeft en kiest voor het lezen van de bijbel, want daarin doet God uitgebreid verslag van zijn perverse walgelijke onmenselijke hoogstandjes. Want pervers dat was God. Anders bedenk je niet zoiets van satan in het paradijs als pratende en eerste mens verleidende circus boomslang. Nou ja, wat voor slang staat er niet bij in de bijbel. Misschien was het wel een struikgewas slang (versie van de Jehovah's Getuigen, die satan als buikspreker beschouwden, alsof de slang kon praten). Slordig hoor, dat altijd maar weer onvolledige in de bijbel!

Een ieder dient te vechten voor zijn eigen overleven tot het moment dat voor iedereen het doek valt. Breivik begreep dit als geen ander. Jezus ook. Maar beiden ontbeerden de steun van een grote achterban. Foute timing dus!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

(Nationaal) christelijke actie!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Ook wij kochten niks in een katholieke winkel.
Protestantisme is voortgekomen uit walging over de misselijk makende katholieke heidense gebruiken. Ha ha! En dan te bedenken dat de rooms-katholieke religie de enige werkelijke verwezenlijking was als opvolging en voortzetting van de bedenksels van het goddelijke slachtoffer Jezus.

Het is meer dan duidelijk dat er geen reet van klopt. Of waren katholieken soms geen christenen en navolgers van Jezus? Die grap heeft godverdomme meer dan duizend jaren geduurd voordat daar een einde aan kwam. Belachelijke flauwekul en te gek voor woorden waar miljoenen mensen als domme onnadenkende wezens nog altijd intrappen. Stom religieus vee! :lol:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Protestantisme heeft mijn keuze voorkeur zonder meer.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ozes schreef:Protestantse landen zijn de economisch sterkste en meest innovatieve landen ter wereld.
Ja, inderdaad! Nu je het zegt. Maar wat moeten we hieruit concluderen? Mag ik het zeggen? Zij zijn mensen die zich tenminste aan de leringen van Christus willen houden en veel beter hun verstand gebruiken dan de domme massa van katholieken die nog het meest lijken op al die moslims die voornamelijk analfabeet zijn.

Vanuit het protestantisme - volgens mij - werd er in Duitsland afstand genomen van Hitler. De katholieke kerk echter bejubelde Hitler. Nou ja, we kennen de reputatie van dat onsmakelijke geile vieze tuig te Rome, gezeteld in het Vaticaan. Fascisme heeft geen moeite met elkaar te herkennen. De nazi's werden vanuit de kerk in Rome aan een goed heenkomen geholpen naar Zuid-Amerika. Zuid-Amerika? Is dat niet het gebied met de meeste katholieken? Die neuken net zo belangrijk vinden als het knielen en vereren van het Maria beeld dat nog altijd maagd is volgens de rooms-katholieke achterlijkheid. Niet alle katholieken zijn fascisten, maar velen geven daar wel aanleiding toe om hen als zodanig te herkennen. Hirsch Ballin is zo'n voorbeeld. En die minister Donner! Balkenende dan weer niet in mijn optiek. Ergens mag ik die man wel vanwege zijn onnozelheid. Die herken ik namelijk ook in mijzelf. Fascisten zijn niet onnozel. Die zijn uiterst geraffineerd of lijden mogelijk aan een herseninfectie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: (Nationaal) socialistische aktie

Bericht door Ariel »

Jongelui, jullie wijken weer erg van het onderwerp "(Nationaal) socialistische aktie"af. Pilgrim houdt zijn topic liever schoon. Ik zal vanavond weer wat posten uit dit topic verplaatsen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat een leuk nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Ali Yas »

Desondanks is in de bijbel een plaats ingeruimd voor de werkelijkheid van de veelgoderij. Lees maar weer eens even mee in de bijbel!
Ja hoor eens Hans, ofwel je hebt er werkelijk niets van begrepen, of je neemt de vrijheid de zaak opzettelijk verkeerd te interpreteren. Die vrijheid gun ik je trouwens, vooral omdat je zo geplaagd wordt door de gedachte dat de mens geen vrije wil heeft.

Bij wijze van troost kan ik je nog verder helpen: mensen die de waarheid willen spreken zijn beperkt tot één armzalige optie. Dat wil je natuurlijk niet. Wie méér wil, wende zich in plaats daarvan tot de leugen. Het aantal afwijkingen van de waarheid is namelijk eindeloos, dat geeft alle vrijheid die je maar wilt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wat een linksachtig nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Desondanks is in de bijbel een plaats ingeruimd voor de werkelijkheid van de veelgoderij. Lees maar weer eens even mee in de bijbel!
Ja hoor eens Hans, ofwel je hebt er werkelijk niets van begrepen, of je neemt de vrijheid de zaak opzettelijk verkeerd te interpreteren. Die vrijheid gun ik je trouwens, vooral omdat je zo geplaagd wordt door de gedachte dat de mens geen vrije wil heeft.

Bij wijze van troost kan ik je nog verder helpen: mensen die de waarheid willen spreken zijn beperkt tot één armzalige optie. Dat wil je natuurlijk niet. Wie méér wil, wende zich in plaats daarvan tot de leugen. Het aantal afwijkingen van de waarheid is namelijk eindeloos, dat geeft alle vrijheid die je maar wilt.
Natuurlijk mijn beste! De mens maakt constant de verkeerde keuze wanneer het op waarheid aankomt. Dat beweer jezelf. Waarvoor hulde! Dat heeft niets met een vrije wil uitstaande. Want wie wil nu niet de juiste keuze in zijn leven maken? En wie wil nu werkelijk graag dood gaan? Dat wil toch niemand, behalve Alias, als ik je reactie juist interpreteer. Ik heb alle vrijheid die ik maar wil. Hoezo dat?

Omdat ik maling heb aan 'de waarheid' én de leugen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Ariel »

Topic gespiltst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Wat is christendom? Wat is islam?

Bericht door Ozes »

Ariel schreef:Topic gespiltst.
Uitstekend. Vond het topic van pilgrim te interressant om op zo'n zijspoor te laten komen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat een linksachtig nieuws uit Saudi Arabia

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ali Yas schreef:Want wie wil nu niet de juiste keuze in zijn leven maken? En wie wil nu werkelijk graag dood gaan? Dat wil toch niemand, behalve Alias, als ik je reactie juist interpreteer.
icon_wtf.gif Huh? Wat is hier nou weer mis gegaan?

Nou ja. Wist je trouwens dat de islam suïcidale trekjes heeft (het juiste antwoord: ja). Maar weet je ook waarom? Hierom: http://korancommentaar.blogspot.nl/2011 ... swens.html
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam is lam. Het christendom floreert in vrede

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wie kan dit beter uitleggen dan onze muzikale Frater Venantius? icon_thumbup.gif

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De hemeltelefoon

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een christen heeft de telefoon uitgevonden. Uiteraard uit naam van God. Nu is er ook internet waarmee God snel bereikt kan worden. En de islam? Islam? Is dat niet niet die woestijn sekte zonder ook maar ooit één uitvinding ten nutte van de mens tot stand gebracht te hebben? Christenen kunnen tenminste op een beschaafd rustige manier op hun knieën rechtop zittend bellen met God. De moslim hanteert zijn veel betere domme ouderwets achterlijke gewoonte. Hij valt vijf keer per dag ter aarde met zijn hoofd op de grond op zijn knieën met zijn achterwerk als ontvangkanaal naar boven gericht om contact te maken met zijn Arabische vertaling van God: 'allah'.

Afbeelding

Alles wat nodig is voor het bestaan van Satan is het geloof in God. (HvdM)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie