God

Plaats reactie
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

God

Bericht door indobelg »

….. Harry werd lijkbleek. De hond bleek slechts drie poten te hebben.’
Het moment dat ik een punt achter de allerlaatste zin van mijn verhaal typte en op de save-knop klikte betekende het begin van een geheel nieuwe geschiedenis.

Eerst had het geleken op een reis met een lift. Maar dan zonder bodem en wanden.
Mijn voeten waren losgekomen van de vloer van mijn werkkamer en ik steeg recht omhoog, dwars door het plafond, de dakpannen en hoger en hoger.
Onder me zag ik de verlichte contouren van de stad kleiner worden om samen te smelten met de rest van het nachtelijk landschap en uiteindelijk de wereld.
Weldra had ik ook die blauwe bol achter me gelaten en reisde, talloze kometen en sterrenstelsel passerend, met onnoemelijke snelheid door het universum.
Objecten die ik nog nooit had gezien en waarvan ik ook het bestaan niet vermoedde, schoten met een duizelingwekkende noodgang aan me voorbij.
Het eind van het heelal bleek te zijn gemaakt van een canvasachtig materiaal. Ook hier vloog ik zonder probleem doorheen om tot stilstand te komen in een gigantische zaal.
De wanden van de immense ruimte bleken te bestaan uit boekenkasten propvol boeken. Duizenden, miljoenen boeken. Kaften zover je maar kijken kon.

Op een verhoging in het midden stond een groot vormloos wezen. Eigenlijk deed hij me nog het meest denken aan een aardappel. De huid was zonder enige regelmaat bezet met zesentwintig ogen waarvan tien er mij aanstaarden. De overige waren gericht op een groot vel papier, dat hij in de hand van zijn enige arm klemde. Aan de schokkerige beweging van de ogen maakte ik op dat hij las wat erop stond.
Naast het wezen stond een slanke zuil met een rode knop aan de zijkant.
Tevreden gehum steeg op uit een opening bovenop de aardappel.
Het wezen balanceerde zonder benen op drie vierkante voeten, die opvallende gelijkenis vertoonden met grijze flessenbakken.
Het legde het papier neer en maakte een geluid, dat in de verte iets weg had van gelach.
Vijf ogen sloten zich, waarna het in één of andere vreemde taal tegen me begon te brabbelen. Op mijn niet-begrijpende blik werd ineens overgeschakeld op verstaanbare klanken.
‘Sorry, ik had hier net nog een Arabier. Even vergeten. Zo beter?’.
Ik knikte.
‘Leuk plot. Goed verzonnen’ zei hij. ‘De hond, die maar drie poten blijkt te hebben, hoe kom je erop?’.
Hij had het over mijn laatste verhaal, dat ik zojuist had afgerond.
‘Dank u. Kunt u me nu vertellen wat dit allemaal te betekenen heeft? Wie bent u?’
‘Je mag me noemen zoals je wilt. Maakt me niet uit. Ze hebben me in de loop der tijd allerlei namen gegeven: God, Allah, Jezus, Vader, Klaas, Teringlijer of gewoon Meneer. Je ziet maar. Ik luister overal naar’.
‘God?’.
‘The one and only’.
‘Onmogelijk’.
‘Waarom?’.
‘God schiep de mens toch naar zijn evenbeeld?’.
‘Ja, ja. Dat mochten jullie willen. Die wijsheid heb je zeker uit die bijbel van je gehaald. Goed verhaal is dat trouwens, het heeft een prominente plaats in deze bibliotheek, tussen Oorlog en Vrede en dokter Zhivago. Het is best leuk om eens een boek te lezen waarin je zelf figureert. Maar mijn evenbeeld? Nee hoor, ha ha. Jullie zijn niet op die planeet gezet om mooi te zijn’.
‘Waarom dan?’.
‘Om verhalen te schrijven natuurlijk. Voor mij’.
Ik moest die woorden op me laten inwerken.
‘Maar ze zijn op’ vervolgde het wezen.
‘Op?’.
‘Helemaal. Finito. Jij hebt de allerlaatste geschreven. Meer zijn er niet. Elk volgend verhaal wordt een herhaling van een vorige. Misschien een kleine variatie, maar in essentie hetzelfde’.
Het duizelde me. Hoe konden de verhalen nou op zijn?
‘Je gelooft me niet? Ik zal het je bewijzen’.
Het wezen bleek op zijn rug een soort buidel te hebben waaruit hij een rekenmachine tevoorschijn trok. Hierop begon hij te tikken.
‘Kijk, we nemen het totaal landoppervlak van de planeet... eh... aarde was het toch? Coëfficiëren dat met jullie herseninhoud. Trekken daarvan af de benodigde opslagruimte voor de dagelijkse beslommeringen, vermenigvuldigen dat met het gemiddeld aantal zomerse dagen van augustus minus het aantal poten van een schaap en komen dan op… 86003388829008978903 originele verhalen. Meer kunnen jullie er niet produceren. Dat is geen verwijt, maar slechts de constatering van een feit’.
Om zijn woorden kracht bij te zetten draaide hij de rekenmachine om en gunde mij een blik op de display.
‘Dat zijn er onnoemelijk veel, tóch?’ vroeg ik.
‘Zeker, maar wel een exact aantal. En jij hebt net de 86003388829008978903e geschreven’.
Het wezen stak de rekenmachine terug in zijn buidel en drukte op de rode knop naast hem. Er leek niets te gebeuren, maar ik kreeg toch een onaangenaam gevoel.
‘Wat hebt u net gedaan?’ vroeg ik.
‘Ik heb de wereld, jouw wereld vernietigd. Maar maak je geen zorgen, niemand heeft er iets van gemerkt. Alles is gewoon opgehouden te bestaan. Als er geen originele verhalen meer komen heb ik er niets meer aan’.
Het zweet brak me uit. ‘En wat moet ik dan?’.
De pieper begon te lachen. ‘Je wilde toch niet echt terug naar dat fantasiearme planeetje, hè?’.
‘Maar we hebben toch nog wel meer nut? Toch niet alleen maar verhalen neertikken?’
‘O ja, noem eens wat dan’.
‘We hebben bijvoorbeeld…’. Ik moest even denken. ‘… het broodrooster… de fiets… de lamp… de computer… uitgevonden’.
Ik geef toe, niet erg sterk, maar bedenk zo gauw maar eens wat.
Het wezen hief zijn hand op.
‘Heb ik al, heb ik al, heb ik al lang, heb ik ook al, wil ik niet’.
‘Maar we zijn toch ook erg gezellig?’.
‘Ik moet toegeven, in het begin waren jullie twisten en oorlogen wel amusant. Kon ik me uren mee vermaken. Maar op een gegeven moment heb je die ook wel gezien’.
‘Is de formule eigenlijk wel correct?’.
‘Twijfel je aan mijn kunde?’.
De toon was een beetje nors geworden.
‘Ja maar, stel nou eens dat ik weer terug zou gaan naar de aarde en dan opschrijf wat me nu overkomt…’.
‘Ja?’.
‘… dan zou dat toch verhaal 86003388829008978904 zijn, of niet? En behoorlijk origineel, al zeg ik het zelf’.
Alle zesentwintig ogen werden wijd opengesperd. Het wezen leek in verwarring. De aardappel trok zijn rekenmachine weer tevoorschijn en begon driftig te tikken. Zweet kwam op zijn lijf.
‘Shit shit shit’ hoorde ik hem mopperen.
Toen legde hij het apparaat opzij. ‘Ik moet dit even op mijn gemak narekenen’.
Daarna drukte hij opnieuw op de rode knop.
‘Jouw wereld bestaat weer’ mompelde hij.

Ik voelde de vloer onder me verdwijnen. Weldra zweefde ik opnieuw door het heelal en na verloop van tijd kwam de mij zo vertrouwde blauwe wereld weer in zicht.
Met een zachte plof belande ik in mijn stoel, achter het toetsenbord van de computer.
Ik opende een nieuw bestand en tikte alvast de titel van het verhaal:
86003388829008978904
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

leuk en lief :D
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Danae zei :
leuk en lief
Zoals Indobelg zélf trouwens!
Heb dit verhaal heerlijk gevonden, zoals alle verhalen van Indobelg.

Ik stel voor dat wie inspiratie heeft in deze thread neerpost hoe hij/zij god ziet (of niet ziet). Kan best interessant worden...

Dutch
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re:

Bericht door hans van de mortel »

Dutch schreef:Danae zei :
leuk en lief
Zoals Indobelg zélf trouwens!
Heb dit verhaal heerlijk gevonden, zoals alle verhalen van Indobelg.

Ik stel voor dat wie inspiratie heeft in deze thread neerpost hoe hij/zij god ziet (of niet ziet). Kan best interessant worden...

Dutch
Ik zie God als het luchtledige. Als gebakken lucht. Als een lucht die stinkt zonder molekulen en atomen. Kortom, een God zonder bestaansrecht. Kent iemand van ons misschien Dutch? JA? Nou, dan bestaat zij dus in werkelijkheid. God is een mythe buiten de werkelijkheid. Wie dit niet begrijpt, begrijpt zichzelf niet! :question:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: God

Bericht door Ariel »

Een topic uit de oude doos. Wat leuk, en wat een leuk verhaal.
Ik vraag me af hoe het met Indobelg is. Of hij nog leeft. De laatste keer dat hij hier kwam vertelde hij ons dat hij erg ziek was.. kanker, en geen geld had voor de dokter.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: God

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Een topic uit de oude doos. Wat leuk, en wat een leuk verhaal.
Ik vraag me af hoe het met Indobelg is. Of hij nog leeft. De laatste keer dat hij hier kwam vertelde hij ons dat hij erg ziek was.. kanker, en geen geld had voor de dokter.
En wanneer was het de laatste keer dat we wat van Dutch hoorden? Hoe staat het met haar? Dat was al weer lang geleden. :sly:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: God

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef: En wanneer was het de laatste keer dat we wat van Dutch hoorden? Hoe staat het met haar? Dat was al weer lang geleden. :sly:
Heel lang geleden! Maar zo gaat het in het leven dat niet bewust geleefd wordt, maar geredigeerd wordt door het verlangen om af te wijken van het patroon waar je ooit mee begonnen bent. Welk mens heeft zich nu werkelijk bewust en zelfstandig verlangend onder controle? NIEMAND TOCH! Wij allen zijn afhankelijk van de invloed die ons van buitenaf overkomt!

Dat zeg ik. De mens heeft GEEN VRIJE WIL! God bestaat niet. Net zo min als de aanname van de gedachte van Darwin. Een mens denkt. Dat is waar. Maar denkt hij zoals u en ik? In geen geval! Hij is een individu van het samenspel der dingen. :cry:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

God, slechts ontstaan uit een lullig woordje

Bericht door hans van de mortel »

Drie letters. Lulliger kan het niet. PIK, KUT, LUL zijn andere meer begrijpelijke woorden met drie letters.

Wie is er nu toch op dat onzalige woord GOD gekomen? Wie heeft dat bedacht? Wat is de etymologie van GOD?

Omdat de mens nog steeds niet begrijpt waarom hij moet sterven, begrijpt hij dus in feite NIETS. Hij weet dingen, maar begrijpen? Ho maar! Het is daarom steeds waarschijnlijker dat hij zich niet bewust is van zijn psyche. Ergens heb ik ooit gelezen dat de mens geen vrije wil heeft. Een logische gedachte. Zo simpel is dat. Maar terug naar het woord GOD. Zoals gezegd een uitermate lullig woordje zonder inhoud. Op elke verpakking in de winkel kunt u lezen wat de inhoud is. Zodat u geen kat in de zak koopt. God heeft blijkbaar geen verpakking nodig. Vindt u dat gek? IN HET GEHEEL NIET! Want hij is onzichtbaar en zijn houdbaarheidsdatum zou steeds elke keer bijgesteld moeten worden om in leven te blijven. Is hij er dan? Welnee! Hij is er nooit geweest. Anders hadden we dat wel geweten.

Slechts in de gedachten van mensen bestaat God. Als een dreigend gevaar dat nog uitgevonden moet worden.

Een paar dagen geleden stond een foto in de krant van die Suzuki-gek die een aanslag wilde plegen op een zware bus met daarin het komplete koninklijk huis geëtaleerd. Had hij dan een bomgordel om? Reed hij in een Hummer? Welnee, hij reed in net zo’n lullig autootje waarin ik mij pleeg voort te bewegen. Alleen mijn Suzuki Swift heeft een metallic blauwe kleur en geen sportvelgen en is van meer recente datum. En die bomgordel, een handvol met handgranaten of een repeteer geweer? Niets van dit alles. Kortom, van alles en nog wat werd er geschreven om de lezende en goedgelovige mens maar op het verkeerde been te zetten. Met als klap op de vuurpijl een foto in de krant van de broer van de Suzuki-terrorist. En iedereen kijkt ernaar en neemt het voor zoete koek aan wat er over geschreven wordt. Veel onzin dus.

Churchill mag dan als een groot staatsman in de geschiedenis zijn geëtaleerd. De werkelijkheid is natuurlijk anders. HIJ WAS BESLIST GEEN GROOT STAATSMAN! Hij was een vechtjas die niet op zijn mondje was gevallen. Dat was hij. Een op en top vechtersbaasje met prettige resultaten voor het nageslacht. Zo iemand zouden we nu nodig hebben om islam te pletten. Maar in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Waarschijnlijk nog steeds niet doorgedrongen tot de hersenloze massa van al die islamlijers.

En God? Ook God was geen groot staatsman, opperhoofd, koning of wat dan ook voor iemand aan wie je enige mate van gezag zou kunnen ontlenen. Maar God manifesteerde zich wel altijd als een plurk, een op en top vechtersbaasje, een haat zaaier pur sang. Maar het allerergste is nog dat God er zich niet voor schaamde een glasharde leugenaar te zijn. Tenminste, zo staat hij met al zijn fouten en tekortkomingen in de boeken en overleveringen aangekondigd. En wat dacht u hier van? Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben. (Exodus 20:3) Dus als ik het goed begrijp had God in die tijd al last van de nodige concurrentie. De vraag is dan gerechtvaardigd, gaat het hier om concurrentie-vervalsing of was die concurrentie terecht? Laat één ding duidelijk zijn, als die God van de joden, JHWH is de naam, zo goed was en voor een cent deugde dan hadden die joden met hun godje niet zo’n probleem gehad. De god van de joden was een god van niks. Een prutser met veel tamtam en tromgeroffel. Vandaar dat de joden steeds weer overliepen naar de concurrent. Dat kon toen, ook al kenden ze onze eigen Neelie Smit-Kroes nog niet. Wat joden parten speelden was dat hun god genas, maar dat het toeval incasseerde.

Ook in Openbaring komen we weer die concurrentie-angst tegen. Waarvoor in godsnaam? Er is toch maar één God, de monopolistische God, de God van optimale kwalitiet en eeuwige garantie! Waarvoor dan altijd die faalangst van God? Waarvoor dunne poep schijten als er geen concurrentie bestaat? Zelfs aan het einde van de bijbel slaat het klamme angstzweet God om de oren. Openbaring 17:14 - Dezen zullen strijden tegen het Lam (wordt Jezus mee bedoeld), maar het Lam zal hen overwinnen, omdat hij Heer der heren en Koning der koningen is. God mag zich dan zelf graag door de van wijn bedwelmde Johannes van Patmos laten vergelijken met de een of andere koning, maar hij vergeet hierbij dat hierdoor God zich wel verlaagt tot grote oplichters, hoerenlopers, veelvraters, dronkaards, moordenaars en wat de geschiedenis ons nog meer leert over hoog over het paard getilde koningen.

Welnu, als dit geen groter bewijs is van de onbelangrijkheid van God dan weet ik het niet. Van een almachtige Schepper zou je toch mogen verwachten dat hij zuiver koffie is. Dat hij te vertrouwen is. Dat hij . . . in alles BOVEN DE VELE TEKORTKOMINGEN van de mens staat. Maar nee hoor. De God die de mens zich nog niet zo lang geleden aangeschaft heeft is een slag in de lucht van de rede. Waarschijnlijk is het woord God ergens ontstaan in India. Hoe meer de mens ontdekt en te weten komt over zichzelf en bijna altijd in staat is om die mens te repareren, hoe minder hij begrijpt van het geestelijk functioneren. Hersenen vormen slechts de machinekamer van de mens. Valt de stroom uit - whoeps . . . ! Weg mens.

Ik weet het niet. Daarom zul je mij ook niet slap horen lullen over God, Jezus en al die andere achterlijkheid waar geen mens een half brood van kan kopen. Laat staan een heel brood. Datzelfde geldt voor al dat slappe gelul over de evolutietheorie. Een berg van een zich steeds verder opstapelende en onbegrijpbare oncontroleerbare onzin.

Evolutie staat naast God. Want ook Dawkins zegt ergens in een regeltje ergens in zijn fantastische boek ’The God Delusion:’ ”wij weten niet hoe het leven is ontstaan”. Wat heeft dan al dat geblahblahblah voor zin gehad? Het is zoiets als een thriller die je leest en die de spanning tot het hoogste niveau weet op te voeren, maar uiteindelijk niet thuisgeeft als het om de bekendmaking van de clou gaat. Wie was de moordenaar? Wie heeft het komplot beraamd? Vele vraagtekens, geen antwoorden. Kortom, wel veel vraagtekens opwerpen met feiten die gewoon neergezet worden als alledaagse herkenbare gebeurtenissen, om vervolgens alles tot een nutteloze brei van gebeurtenissen te reduceren door niet met de oplossing te komen. Daarvoor heeft men dit thrillerige boek niet aangeschaft. Maar juist in de verwachting bevredigd te worden in de door de ander opzettelijk opgeworpen verslavingsverschijnselen die aan het boek kleven. Zo’n boek zou voor geen meter moeten verkopen. En toch is het een wereldwijd groot succes. En terecht. Los van de aangehaalde evolutie-perikelen beantwoordt het fantastische boek van Dawkins wel degelijk aan de verwachtingen.

Het boek toont ons overzichtelijk en duidelijk aan dat God slechts voor de steuntrekker van de geest is. Een boek van 448 pagina’s met vele voorbeelden - niet met theorieën uit de doos van Pandora - maar uit de praktijk van alledag. Wat wil een mens nog meer om kennis van zaken over het woord God te verkrijgen?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: God

Bericht door Bloodgod »

We are all marked, almost as brutally as the Nazis marked Jews, Gypsies, Jehovah's Witnesses, and homosexuals. "Let me see your skin color, and I can tell if you are just. Let me know your sex, and I can tell you if you are kind. Tell me where how you seek God, and I will tell you if you are a bigot -- and tell me nothing about you as ‘you,' for you are a sociological construct."

Life is not politics. Life is faith. Life is family. Life is love. Life is a leisurely but serious stroll toward truth. Life is the delightful enjoyment of our differences and disagreements. Life is a vocation which is not drenched in partisanship. Politics, justice, and formal education should transitory, limited, and simple processes which do not interfere with the much more important business of life. But what should be is not: the left, the Inquisition of our lifetime, demands we all be orthodox and that heresy be crushed. There are no barriers of gentle mediation. There are no guardians of good gamesmanship. There are only agents of the Inquisition -- and the rest of us.

http://www.americanthinker.com/2009/05/ ... es_us.html
Living on enemy ground, I will not obey your law.
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: God

Bericht door indobelg »

Ariel schreef:Een topic uit de oude doos. Wat leuk, en wat een leuk verhaal.
Ik vraag me af hoe het met Indobelg is. Of hij nog leeft. De laatste keer dat hij hier kwam vertelde hij ons dat hij erg ziek was.. kanker, en geen geld had voor de dokter.
Ik leef nog ! De wetenschap heeft mijn kanker overwonnen. De verpleegsters in het Indonesisch ziekenhuis zeiden dat ik moest bidden tot de Almachtige. Ik werd toen heel boos, en ik zei : als bidden helpt, hebben we geen ziekenhuis en geen dokters nodig. God is niet nodig, laat de dokters hun werk doen !

Ik zei hun ook : Jullie willen toch ook niet dat een piloot in de cockpit alleen maar Halleluia roept en bidt tot God en verder even gaat slapen, want God zal het vliegtuig wel besturen ?

Ik was wel blij dat ik nog leefde, en ben onmiddellijk naar het Indonesisch gedeelte van het eiland Borneo vertrokken (dat men Kalimantan noemt) om daar in de jungle te leven met de Dayak stammen. Mijn broer had mij wat geld gezonden voor de reis van Bali naar Borneo.

De medicijnen van het regenwoud hebben ook bijgedragen tot mijn totale genezing.

Na 1 jaar in Borneo ben ik terug naar het eiland Bali gereisd, waar ik nu nog altijd woon.

Ik werk weer als free-lance vertaler Nederlands-Frans-Engels-Indonesisch en ook als advocaat.

Hier nog een verhaaltje :

God werd onlangs op het matje werd geroepen bij zijn Mama. Zij weet
dat het niet goed gaat met dit planeetje sedert de homo sapiens er
zijn stempel op wil drukken. En omdat God van zijn Mama dit
zonnestelsel onder zijn hoede kreeg, werd het dus tijd dat hij een
bilan opmaakte en dat presenteerde.

En hun gesprek ging als volgt:
Mama: Wat heb je daar onder je arm, zoon?

God: Eén van mijn ballen, mama. Ik noem die bal de Aarde..

Mama: Een blauwe bal. Mooi. Heb je daar mee geoefend?

God: Een beetje. Ik heb er een komeetje op losgelaten en er is één en
ander beginnen leven.

Mama: Leven schenken is geen spel. Je hebt toch alles onder controle?

God: Ja ja.

Mama: Kun je de dampkring stabiel houden?

God: Ja hoor.

Mama: Beseffen ze al iets over zichzelf?

God: Ja, er zijn van die rechtoplopende dingetjes die in staat zijn
met mekaar te communiceren en ze beseffen dat ze aan het communiceren
zijn.

Mama: Uit welke materie zijn die dingen opgebouwd?

God: Net als wij uit cellen en aminozuren.

Mama: Maar God, dat is door je broers en zussen ook al uitgeprobeerd
in hun galaxies. En dat is zo dikwijls mislukt.

God: Ma, bij mij is het wel gelukt. En trouwens, ik vond niks anders
om ze mee te bouwen.

Mama: En zijn ze in evenwicht?

God: Ja, daar heb ik ze de liefde voor laten ontdekken.

Mama: En hormonen?

God: Heu… ja, die hebben ze ook.

Mama: Dat gaat niet lukken, hé. Als je ze testosteron geeft, dan gaan
ze competitief worden. Je weet wat er met uw jongste broer gebeurd is…

God: Ma, ik heb ze liefde gegeven.

Mama: En verliefdheid?

God: Ja.

Mama: Dat gaat niet samen, jongen. Testosteron en verliefdheid dat
leidt tot heel veel verdriet.

God: Ze erg is dat ook weer niet. Dan hebben ze iets om over te communiceren.

Mama: Luister God, ik heb uw oudste broer gevraagd om ook eens naar uw
planeet te kijken… hij wist me te zeggen dat hij niet welkom was.
Volgens die rechtoplopende dingen bestaat uw broer niet eens!

God: Maar dat is toch veel te ingewikkeld voor hen… een wereld met zoveel goden.

Mama: Jij hebt hen dus doen geloven in dat verhaaltje van 1 God die
iemand stuurt om alles uit te leggen.

God: Wat had ik anders kunnen doen? Ze begonnen in zowat alles wat ze
zagen een God te zien. Mijn zussen en broers brachten hen in de war,
ma. Dus heb ik tegen een groep gezegd dat ik een kerel met een lange
baard heb gestuurd die zogezegd aan een kruis is opgehangen en aan een
ander groep heb ik verteld dat ik een kerel heb gestuurd die elke dag
vijf keer op zijn knieën gaat zitten om te bidden.

Mama: En is het nu beter? Vroeger konden ze elk hun goden hebben, nu
vechten ze om te zeggen dat alleen hun god de juiste is.

God: Ze zijn van mij, hé.

Mama: Ze vernietigen mekaar!

God: Ik heb hen een moraal gegeven en hen laten denken in goed en kwaad.

Mama: Ze zijn niet dom, hé. Ze zeggen gewoon dat zij het goede zijn,
en de andere het slechte. En ze gaan verder met mekaar te beduvelen.

God: Bah, ze zijn toch met genoeg.

Mama: Erger, ze zijn met teveel! Ze weten niet van ophouden met zich
te verplaatsen en te produceren. Ze pompen alles uit de bodem om toch
maar zo comfortabel mogelijk te leven. Wat ga je daar aan doen?

God: Weet niet. Als het slecht afloopt, dan begin ik wel ergens anders
opnieuw. Ik heb nog veel ballen over.

Mama: Nee, je gaat niet ergens anders opnieuw beginnen. Dit was de
laatste bal die ik door jullie laat verknoeien.

God: Maar er zijn er toch genoeg…

Mama: Ja, maar ik ben te oud geworden om steeds maar weer van nul
opnieuw te beginnen. Dus zorg ervoor dat je schepping zichzelf onder
controle houdt. Anders…

God: Laat maar, ma. Ik weet wat me anders te wachten staat…

Met zijn blauwe bal onder de arm verliet God de loft van zijn mams.
Zijn speelgoedje ging hem afgenomen worden. Tenzij hij met een sluwe
zet het tij nog kon keren…

Hij vroeg zich af wat het zou geven moest hij plots de maan met een
vingertik uit haar baan duwen en rakelings langs de aarde laten
passeren.

Of hij kon met een rietje de resterende oliebronnen opzuigen. En her
en der wat meer wind zetten.

Molenwiekend zette God zijn weg verder. En stak een nicotinekauwgum in
zijn mond. Ja, hij had de homo sapiens ook dit geheime wapen
meegegeven. Nicotine heeft immers een positieve invloed op de
hersentransmissie. Het doet de axonen optimaler werken waardoor
dementie afgeremd wordt.

God slikt zo’n zeven pakjes per dag.

En dat alles doet hij in afwachting van de clash tussen onze galaxie
en de Andromedanevel.

Cheers,

Indobelg
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: God

Bericht door Ariel »

Wat fijn om je weer te zien indobelg, en wat heerlijk dat je genezen bent. :razz:

Bedankt voor je verhaal. Leuk om een kijkje te mogen nemen in de keuken van God.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: God

Bericht door Scarlatti »

Ik ken je helemaal verder niet Indobelg dan uit dit topic en ik wil je graag feliciteren met je genezing en ook dat je zo ferm stelling hebt genomen tegen die idioterie van tot 'de Almachtige' te bidden.. werd daar allah mee bedoeld?

Zou ik dit verhaal van jou op mijn hyve De Stem vh Nederlandse Volk mogen zetten?

Grtz
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: God

Bericht door indobelg »

Scarlatti schreef:Ik ken je helemaal verder niet Indobelg dan uit dit topic en ik wil je graag feliciteren met je genezing en ook dat je zo ferm stelling hebt genomen tegen die idioterie van tot 'de Almachtige' te bidden.. werd daar allah mee bedoeld?

Zou ik dit verhaal van jou op mijn hyve De Stem vh Nederlandse Volk mogen zetten?

Grtz
Scarlatti
Ja Scarlatti, doe maar.

Hier nog een verhaaltje :

Harry werd lijkbleek. De hond bleek slechts drie poten te hebben.’
Het moment dat ik een punt achter de allerlaatste zin van mijn verhaal typte en op de save-knop klikte betekende het begin van een geheel nieuwe geschiedenis.

Eerst had het geleken op een reis met een lift. Maar dan zonder bodem en wanden.
Mijn voeten waren losgekomen van de vloer van mijn werkkamer en ik steeg recht omhoog, dwars door het plafond, de dakpannen en hoger en hoger.
Onder me zag ik de verlichte contouren van de stad kleiner worden om samen te smelten met de rest van het nachtelijk landschap en uiteindelijk de wereld.
Weldra had ik ook die blauwe bol achter me gelaten en reisde, talloze kometen en sterrenstelsel passerend, met onnoemelijke snelheid door het universum.
Objecten die ik nog nooit had gezien en waarvan ik ook het bestaan niet vermoedde, schoten met een duizelingwekkende noodgang aan me voorbij.
Het eind van het heelal bleek te zijn gemaakt van een canvasachtig materiaal. Ook hier vloog ik zonder probleem doorheen om tot stilstand te komen in een gigantische zaal.
De wanden van de immense ruimte bleken te bestaan uit boekenkasten propvol boeken. Duizenden, miljoenen boeken. Kaften zover je maar kijken kon.

Op een verhoging in het midden stond een groot vormloos wezen. Eigenlijk deed hij me nog het meest denken aan een aardappel. De huid was zonder enige regelmaat bezet met zesentwintig ogen waarvan tien er mij aanstaarden. De overige waren gericht op een groot vel papier, dat hij in de hand van zijn enige arm klemde. Aan de schokkerige beweging van de ogen maakte ik op dat hij las wat erop stond.
Naast het wezen stond een slanke zuil met een rode knop aan de zijkant.
Tevreden gehum steeg op uit een opening bovenop de aardappel.
Het wezen balanceerde zonder benen op drie vierkante voeten, die opvallende gelijkenis vertoonden met grijze flessenbakken.
Het legde het papier neer en maakte een geluid, dat in de verte iets weg had van gelach.
Vijf ogen sloten zich, waarna het in één of andere vreemde taal tegen me begon te brabbelen. Op mijn niet-begrijpende blik werd ineens overgeschakeld op verstaanbare klanken.
‘Sorry, ik had hier net nog een Arabier. Even vergeten. Zo beter?’.
Ik knikte.
‘Leuke plot. Goed verzonnen’ zei hij. ‘De hond, die maar drie poten blijkt te hebben, hoe kom je erop?’.
Hij had het over mijn laatste verhaal, dat ik zojuist had afgerond.
‘Dank u. Kunt u me nu vertellen wat dit allemaal te betekenen heeft? Wie bent u?’
‘Je mag me noemen zoals je wilt. Maakt me niet uit. Ze hebben me in de loop der tijd allerlei namen gegeven: God, Allah, Jezus, Vader, Klaas, Teringlijer of gewoon Meneer. Je ziet maar. Ik luister overal naar’.
‘God?’.
‘The one and only’.
‘Onmogelijk’.
‘Waarom?’.
‘God schiep de mens toch naar zijn evenbeeld?’.
‘Ja, ja. Dat mochten jullie willen. Die wijsheid heb je zeker uit die bijbel van je gehaald. Goed verhaal is dat trouwens, het heeft een prominente plaats in deze bibliotheek, tussen Oorlog en Vrede en dokter Zhivago. Het is best leuk om eens een boek te lezen waarin je zelf figureert. Maar mijn evenbeeld? Nee hoor, ha ha. Jullie zijn niet op die planeet gezet om mooi te zijn’.
‘Waarom dan?’.
‘Om verhalen te schrijven natuurlijk. Voor mij’.
Ik moest die woorden op me laten inwerken.
‘Maar ze zijn op’ vervolgde het wezen.
‘Op?’.
‘Helemaal. Finito. Jij hebt de allerlaatste geschreven. Meer zijn er niet. Elk volgend verhaal wordt een herhaling van een vorige. Misschien een kleine variatie, maar in essentie hetzelfde’.
Het duizelde me. Hoe konden de verhalen nou op zijn?
‘Je gelooft me niet? Ik zal het je bewijzen’.
Het wezen bleek op zijn rug een soort buidel te hebben waaruit hij een rekenmachine tevoorschijn trok. Hierop begon hij te tikken.
‘Kijk, we nemen het totaal landoppervlak van de planeet... eh... aarde was het toch? Coëfficiëren dat met jullie herseninhoud. Trekken daarvan af de benodigde opslagruimte voor de dagelijkse beslommeringen, vermenigvuldigen dat met het gemiddeld aantal zomerse dagen van augustus minus het aantal poten van een schaap en komen dan op… 86003388829008978903 originele verhalen. Meer kunnen jullie er niet produceren. Dat is geen verwijt, maar slechts de constatering van een feit’.
Om zijn woorden kracht bij te zetten draaide hij de rekenmachine om en gunde mij een blik op de display.
‘Dat zijn er onnoemelijk veel, tóch?’ vroeg ik.
‘Zeker, maar wel een exact aantal. En jij hebt net de 86003388829008978903e geschreven’.
Het wezen stak de rekenmachine terug in zijn buidel en drukte op de rode knop naast hem. Er leek niets te gebeuren, maar ik kreeg toch een onaangenaam gevoel.
‘Wat hebt u net gedaan?’ vroeg ik.
‘Ik heb de wereld, jouw wereld vernietigd. Maar maak je geen zorgen, niemand heeft er iets van gemerkt. Alles is gewoon opgehouden te bestaan. Als er geen originele verhalen meer komen heb ik er niets meer aan’.
Het zweet brak me uit. ‘En wat moet ik dan?’.
De pieper begon te lachen. ‘Je wilde toch niet echt terug naar dat fantasiearme planeetje, hè?’.
‘Maar we hebben toch nog wel meer nut? Toch niet alleen maar verhalen neertikken?’
‘O ja, noem eens wat dan’.
‘We hebben bijvoorbeeld…’. Ik moest even denken. ‘… het broodrooster… de fiets… de lamp… de computer… uitgevonden’.
Ik geef toe, niet erg sterk, maar bedenk zo gauw maar eens wat.
Het wezen hief zijn hand op.
‘Heb ik al, heb ik al, heb ik al lang, heb ik ook al, wil ik niet’.
‘Maar we zijn toch ook erg gezellig?’.
‘Ik moet toegeven, in het begin waren jullie twisten en oorlogen wel amusant. Kon ik me uren mee vermaken. Maar op een gegeven moment heb je die ook wel gezien’.
‘Is de formule eigenlijk wel correct?’.
‘Twijfel je aan mijn kunde?’.
De toon was een beetje nors geworden.
‘Ja maar, stel nou eens dat ik weer terug zou gaan naar de aarde en dan opschrijf wat me nu overkomt…’.
‘Ja?’.
‘… dan zou dat toch verhaal 86003388829008978904 zijn, of niet? En behoorlijk origineel, al zeg ik het zelf’.
Alle zesentwintig ogen werden wijd opengesperd. Het wezen leek in verwarring. De aardappel trok zijn rekenmachine weer tevoorschijn en begon driftig te tikken. Zweet kwam op zijn lijf.
‘Shit shit shit’ hoorde ik hem mopperen.
Toen legde hij het apparaat opzij. ‘Ik moet dit even op mijn gemak narekenen’.
Daarna drukte hij opnieuw op de rode knop.
‘Jouw wereld bestaat weer’ mompelde hij.

Ik voelde de vloer onder me verdwijnen. Weldra zweefde ik opnieuw door het heelal en na verloop van tijd kwam de mij zo vertrouwde blauwe wereld weer in zicht.
Met een zachte plof belande ik in mijn stoel, achter het toetsenbord van de computer.
Ik opende een nieuw bestand en tikte alvast de titel van het verhaal : De Aardappel.

Indobelg
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: God

Bericht door indobelg »

Ariel schreef:Wat fijn om je weer te zien indobelg, en wat heerlijk dat je genezen bent. :razz:

Bedankt voor je verhaal. Leuk om een kijkje te mogen nemen in de keuken van God.
Hier in Indonesie hebben de moslim organisaties een fatwa uitgevaardigd die NIEMAND zal volgen.

Lees hier in het Engels :

Many have been shocked to learn that 1,700 Muslim clerics of Nahdlatul Ulama (NU) — the largest Muslim organization in Indonesia — have issued an edict banning communication between sexes using mobile phones, and online social networks such as Facebook.

For Jani Sularto, her BlackBerry is an essential part of keeping connected with business partners and friends.

"The nature of my work requires that I continually check for incoming emails because many of our business partners are overseas," she said Friday.

"It all depends on individuals. I stay online 24 hours, but only log in to Facebook for two hours a day to get in touch with old friends," said Jani, who found her elementary school friends using Facebook.

"For me, this gadget has more advantages than disadvantages."

Jani is among the many mobile phone and Facebook users who may be affronted by the new edict.

NU spokesman Abdul Muid Shohib said communication using mobile phones was prone to adultery, especially between the sexes.

"Communicating through mobile phones could lead to extramarital affairs," Abdul told The Jakarta Post through his mobile.

The only communication allowed between different sexes is that which spreads Islamic teachings, he said.

"We have banned social networking such as Facebook, Friendster and others because they are not used to spread Islamic teachings, but for gossiping," he said.

"The edict is to warn Indonesian Muslims, because many of them including our santri [students] are using Facebook and Friendster. We are very concerned that cyber pornography is infiltrating these networks."

Ulemas requested social networking operators block online pornography, Abdul said.

"If nothing changes in a month, we'll demand the government block access to Facebook, Friendster and other networks."

Indonesian Ulema Council (MUI) East Java chapter head Abdussomad Buchori acknowledged he had no idea about online social networking, but would support the edict if it prevented adultery.

"The MUI would never ban Internet use provided it is for learning or information seeking purposes."

Met andere woorden, het internet mag enkel gebruikt worden om de Islam te verspreiden.

Het doet denken aan een decreet van een middeleeuwse paus. In het jaar 1516, 2 jaar nadat Copernicus zijn boek gepubliceerd had, besliste de paus tijdens het 5de concilie van Lateranen om een decreet (een pauselijke bul, zoals een moslim fatwa) uit te vaardigen onder de Latijnse titel DE IMPRESSIONE LIBORUM, wat betekent : OVER HET DRUKKEN VAN BOEKEN.

Dit decreet verbood de publicatie van gelijk welk boek zonder pauselijke toestemming, met andere woorden, NIEMAND mocht een boek schrijven zonder toestemming van de Paus.

Natuurlijk kwam dit decreet te laat. De drukpers was niet tegen te houden. In die tijd was de drukpers zoals het internet nu, en geen fatwa zal het internet tegenhouden.

Die Indonesische imams leven nog in de prehistorie, opgevoed in scholen in Saoedi Arabia of in obscure islam schooltjes in Pakistan en madrassah's in Indonesische dorpjes, hebben zij geen idee van de moderne wereld.

Wat mij verontrust is dat die zotten zoveel kinderen opvoeden.........

Moslims zijn al zodanig gefrustreerd door sex, hun besnijdenis zorgt ervoor dat zij niet volledig van sex kunnen genieten, de meeste zelfmoordenaars waren volstrekt maagdelijk, nooit met een vrouw geweest in de hoop op de 72 maagden in het paradijs, kortom, ze zijn als mens gekortwiekt door de Al Qur'an, en men zou medelijden met hun moeten hebben, ware het niet dat zij luisteren naar oude mannen met baarden, die er zelf niet zouden aan denken om zichzelf op te blazen.

Pikant detail : naar het schijnt is de vertaling van de Al Qur'an niet erg exact. Die 72 maagden zouden kunne betekenen : 72 witte rozijnen. Stel je voor dat die zelfmoordenaars in de moslim hemel komen en een handvol rozijnen krijgen.

Cheers,

Indobelg
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: God

Bericht door Ariel »

indobelg schreef:
Pikant detail : naar het schijnt is de vertaling van de Al Qur'an niet erg exact. Die 72 maagden zouden kunne betekenen : 72 witte rozijnen. Stel je voor dat die zelfmoordenaars in de moslim hemel komen en een handvol rozijnen krijgen.

Cheers,

Indobelg
Tja... dat zal inderdaad lullig zijn. :smile: 72 witte druiven inplaats van 72 maagden, die eeuwig maagd blijven hoe vaak je er ook overheen gaat.

In Iran is Facebook al geband, dus in Indonesie zal men wel snel volgen. Goed voorbeeld doet goed volgen.

En stuur iedereen naar FFI indobelg. Wij verspreiden Islam al jaren, en wat nog mooier is, we versterken het geloof van Moslims.
Dat horen we zo vaak, dus zal het wel waar zijn. :wink:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: God

Bericht door SDX »

Ik vind wat je schrijft erg mooi Indobelg :)
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Welke god?

Bericht door hans van de mortel »

God? Over welke god hebben we het? Al meer dan 1400 jaar lang hollen moslims achter een god aan die ze niet kennen en daarom ook maar vergeten hebben een naam te geven. Waarschijnlijk verklaart dit ook het met hun hoofd ter aarde neerwerpelijke gedrag met hun achterwerk omhoog om Allah te smeken eindelijk eens zijn naam bekend te maken. Lijkt mij een goede zaak om duidelijkheid te verkrijgen in de doolhof van goden. Joden zijn slim. Maar dat wisten we al in tegenstelling tot de moslims. Joden hebben vanaf het begin hun god een naam meegegeven: JHWH (Jêhoewá). Hindoes hebben meer realitietszin en gaan uit van miljoenen goden die allemaal een andere naam hebben. Over achterlijkheid, over islam gesproken!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: God

Bericht door Pilgrim »

Science Reveals The Face Of God And It Looks Like Elon Musk

Eric Mack, Contributor - Jun 14, 2018

Afbeelding
A composite impression of study participants notion of what God looks like, and Tesla Motors and SpaceX CEO Elon Musk

Once you see them side by side, the resemblance is so obvious. Put an aggregated vision of what God looks like next to a head shot of Elon Musk and prepare to be freaked out.

A study that surveyed 511 American Christians yielded a composite image of what the participants believe God looks like. I stared at this face for a while, thinking it looked familiar, like my uncle in his 30s, maybe? Then I saw that Gizmodo had picked up on the Musk-like similarities and couldn't imagine seeing anyone else in that face.

Psychologists from the University of North Carolina-Chapel Hill asked believers to look at hundreds of randomly differing face pairs and pick one from each pair that looked most like how they imagine God. All the selections were then combined into the composite face of the being that created heavens and earth... or is it the man who wants to moves us from earth deeper into the heavens?

Interestingly, a "face of God" that looks like Elon Musk means that we seem to think the Creator is a very modern man; clean-shaven and rather youthful looking, unlike the classic images of an old dude with a big beard in the clouds.

The study found that people saw a lot of themselves in God. Younger people believed in a younger-looking God, African Americans believed in a deity that looked more African American, and people who consider themselves more physically attractive believe in a God who is more hot than not.

This may help explain why the study's collective God looks like Elon Musk, who undeniably looks like a pretty average white person. I have to wonder: if we created a composite image of the 511 people that participated in the study, would we get roughly the same face?

"People's tendency to believe in a God that looks like them is consistent with an egocentric bias," said Professor Kurt Gray, the senior author of the study published in Plos One, in a release. "People often project their beliefs and traits onto others, and our study shows that God's appearance is no different—people believe in a God who not only thinks like them, but also looks like them."

So this "Face of God" is really just humanity looking at its own reflection rather than evidence that Musk's success as an entrepreneur and marketer is due to his hidden status as an all-powerful creator of the universe.

Besides, if Musk really were God, wouldn't he be able to hit his own timelines and produce all those back-ordered Tesla Model 3 units with a snap of his fingers? You'd think so, but remember, Elon works in mysterious ways.

https://www.forbes.com/sites/ericmack/2 ... dc889a6afd
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: God

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Problemen met hoe God eruit ziet?

Vraag het aan een cartoonist en het zal u duidelijk worden dat wie zichzelf serieus neemt ten dode is opgeschreven. Ik heb het ruim tien jaar geleden Nico Visscher gevraagd, mijn vaste cartoonist waarmee ik werkte voor ABN AMRO Bank in mijn goeie ouwe tijd. Hij maakte deze treffende tekening van God exclusief voor mij: God als oude aardige zorgzame vader die zich eindeloos en zielig alleen verveelt op een wolk van voorbijgaande aard.

Afbeelding

P.S.: voor alle duidelijkheid, dit is God in de ogen van mensen die God als een vader zien. De vader van Jezus bijvoorbeeld. Dat deze god, die Jehovah heet, als een slechte sadistische ongeïnteresseerde weerzinwekkende vader zijn zoon liet vernederen, aan een kruis spijkeren om vervolgens dood te gaan, typeert alle christenen. Ach, maar natuurlijk. Dit verklaart ook dat de mens per individu geestelijke overeenkomsten heeft met de doorsnee psychopaat.
En 1,7 miljard moslims dan? Die geloven in ieder geval sowieso niet dat de almachtige god een zoon heeft. En al helemaal niet dat Jezus, die als de mindere evenknie van Mohammed ook als profeet wordt erkend, onder het goedkeurend oog van God een miserabele misdadigersdood aan het kruis is gestorven. Tsja . . . daar hebben ze een punt. Ook Joden stellen geen geloof in deze onzin. Aan de andere kant weten moslims nog steeds niet wat voor naam Allah heeft. Want volgens moslims heeft Allah wel 99 namen. De beste dwazen vind je nog altijd onder gelovige mensen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie