Een hele andere kijk op menselijke historie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Een hele andere kijk op menselijke historie

Bericht door sjun »

Joe Rogan Experience #725 - Graham Hancock & Randall Carlson


Graham Hancock is een Engelse auteur en journalist, bekend van boeken aks "Fingerprints Of The Gods" en "Magicians of the Gods". Randall Carlson is een meesterbouwer en architecturaeel ontwerper, leraar, teacher, geometricus, geomythologicus, geologisch ontdekker en afvallige geleerde. Dit gesprek en wat je achter de links hierboven terugvindt biedt weer eens een heel ander perspectief op door pandemie en politiek verengde alledaagsheid.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Een hele andere kijk op menselijke historie

Bericht door hans van de mortel »

Een uur en drie kwartier kun je luisteren naar deze video. Mijn advies: niet aan beginnen.

Want het kan korter. Ik begon direct na nog geen minuut de samenvatting te lezen van zijn boek. Hahaha! Tijd is kostbaar, nietwaar?
In Het ontstaan en het einde van alles legt Graham Hancock de stukjes van de puzzel in elkaar. Door de overlevering van mythen in verschillende beschavingen te bestuderen, spoort hij een wetenschappelijke taal op die de eeuwenlange bestudering van astronomische verschijnselen beschrijft. Met moderne geologische en astronomische technieken toont hij aan dat bepaalde monumenten veel ouder moeten zijn dan men tot nu toe dacht. Bovendien ontdekt Hancock dat men in vroeger tijd de wereld al met grote exactheid in kaart kon brengen. Deze ontdekkingen doen het bestaan van een hoge beschaving vermoeden, die op mysterieuze wijze tot een einde moet zijn gekomen.
Nou dat was het dan.

Maar ik ga toch even terug naar de laatste zin die ons probeert te overtuigen van het volgende. Dat de ontdekkingen van Hancock - eigenlijk die van anderen die hem voorgingen - doen vermoeden . . . Tsja . . . wat moet je daar nu mee? Die zogenoemde hoge beschaving is er niet meer. Net zoals wij er straks niet meer zijn. Beter een opvrolijkend muziekje opzetten bij een glas lekkere wijn, want van het parasietenvolk op onze beschaving, moslims, mag zoiets niet.

Het enige realiteitsbegrip van het boek van Hancock is de titel. Hij heeft het niet over een god, maar over meerdere goden. Overigens heeft meneer Hancock het niet bij een boek gelaten. Wie nadenkt kan begrijpen dat die genoemde 'hoge beschaving' ergens vandaan moet zijn gekomen. Uit de ruimte misschien? Afstammelingen van een in het heelal verdwaalde engelenkolonie? Laat uw fantasie de vrije loop. Maar voorzichtig ermee op de sociale media. Voor u het weet wordt u beschuldigd van het aanzetten tot complottheorieën.

De aarde is de enige mysterieuze smaakmakende kermis van het menselijke bestaan die rechtvaardigt tot complotdenken.

Het zijn de zielige bekrompen van geest zijnde mensen die heel erg intelligent kunnen zijn, maar nooit verder zijn gekomen dan de keuze tussen één god en één oerknal. Twee abstracte begrippen met dezelfde inhoud: energie. Maar daarmee is het denken van de mens en het dier nog niet verklaard.

KORTOM: het zal mij worst wezen. Veel belangrijker vind ik dat Mercator nog in ons midden is. Want dat scheelde maar een haartje. Doe ik nu anderen tekort met het alleen noemen van Mercator? Echt niet. Want voor mij zijn er meer goden dan alleen Mercator of ondergetekende. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie