Ex-paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

Plaats reactie
De waarheid
Berichten: 92
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 3:22 pm

Ex-paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

Bericht door De waarheid »

paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

ROME - Paus Benedictus XVI heeft seksueel misbruik van kinderen door katholieke priesters zaterdag krachtig veroordeeld. Volgens de kerkvorst hebben dergelijke misdrijven diepe wonden veroorzaakt en moet de katholieke kerk alles in het werk stellen om herhaling te voorkomen en het vertrouwen te herstellen.

Hij zei dat zaterdag in een gesprek met Ierse bisschoppen die op audiëntie waren. „Het is belangrijk om de waarheid vast te stellen van wat er in het verleden is gebeurd en alle noodzakelijke stappen te nemen om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt”.

bron:http://www.telegraaf.nl/buitenland/5234 ... html?p=8,1

ps. Moeten wij nu het christendom de schuld geven, of juist de mensen die het christendom aanhangen van wie hun begeertes en sexsuele gevoelens niet kunnen onderdrukken.

Dit vind ik nog erger dan vrouwen ondrukken, mocht er al sprake van zijn.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Seksueel misbruik in de kerk

Bericht door Polleke »

Seksueel misbruik in de kerk

Ierse kerk: 102 priesters verdacht – 8 maart 2006 -- RTLNieuws.nl

De Ierse katholieke kerk heeft voor het eerst openheid van zaken gegeven over de omvang van seksueel misbruik in de kerk.

Schadevergoedingen: De kerk zegt dat sinds 1940 102 priesters verdacht zijn in zedenzaken waarbij kinderen betrokken zijn. Het gaat om zeker 350 kinderen. 105 van hen hebben sindsdien schadevergoedingen gekregen van de kerk. Dat heeft de Ierse kerk 6 miljoen euro gekost. Er lopen nog eens 40 zaken.

Klein offer: De kerk moet bezittingen verkopen om de schadevergoedingen te betalen, 'maar dat is een klein offer als je kijkt naar het leed dat is aangericht'.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

Bericht door Ariel »

De waarheid schreef:
Hij zei dat zaterdag in een gesprek met Ierse bisschoppen die op audiëntie waren. „Het is belangrijk om de waarheid vast te stellen van wat er in het verleden is gebeurd en alle noodzakelijke stappen te nemen om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt”.
Wijze woorden van de paus.
Het is inderdaad belangrijk om de waarheid vast te stellen van wat er in het verleden is gebeurd en alle noodzakelijke stappen te nemen om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt”

Nu nog de Islamieten.
Ook in elke moskee moeten de wandaden en van jullie profeet besproken worden, en een van de eerste punten moet zijn, het misbruik van Aisha die op nog geen negen jarig leeftijd al verkracht werd door de “profeet”
Omdat moslims Mohammed als een voorbeeld nemen, worden nu nog steeds jonge meisje misbruikt door vieze moslim mannen die graag een jong blaadje lusten.
Deze meisjes zijn hun leven lang getekend.


b]ps. Moeten wij nu het christendom de schuld geven, of juist de mensen die het christendom aanhangen van wie hun begeertes en sexsuele gevoelens niet kunnen onderdrukken.
In het chistendom worden deze zaken veroordeeld, en de vieze mannen die kinderen misbruiken gestraft.


Dit vind ik nog erger dan vrouwen ondrukken, mocht er al sprake van zijn
Mischien vind jij vrouwen onderdrukking niet erg omdat jij een man ben, en geen last hebt van onderdrukking?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Moeten wij nu het christendom de schuld geven, of juist de mensen die het christendom aanhangen van wie hun begeertes en sexsuele gevoelens niet kunnen onderdrukken.
1) De Katholieke kerk is één stroming binnen het Christendom; niet iedere Christen is Katholiek.

2) Kinderen misbruiken is niet toegestaan binnen de Katholieke kerk en andere Christelijke stromingen.

3) Het is een grof schandaal dat de Katholieke kerk misbruik onder het tapijt heeft proberen te vegen en daders ongestraft heeft gelaten. Dit neemt echter niet weg dat de Katholieke kerk nooit officieel seks met kinderen door priesters heeft toegestaan.

4) Deze zaken mogen wel van de Koran.

Koran 65:4 En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.
Dit vers stelt dat een gescheiden "vrouw" die nog niet heeft gemenstrueerd drie maanden moet wachten voor ze mag hertrouwen. Als je nog geen mentruatie hebt gehad ben je doorgaans een jong meisje. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen heeft iemand van de vrouwelijke kunne van boven de 15 nog geen mentruatie gehad. Zelfs in landen waar voedselgebrek heerst, is de leeftijd waarop voor het eerst wordt gementrueerd doorgaans niet hoger dan 16 of 17. Als je als vrouw boven de 18 of 20 bent en je menstrueert nog niet, dan heb je een hormonaal probleem of lijdt aan extreme ondervoeding. Dit is echter zeldzaam. De Koran gaat nergens verder in op het fenomeen van nog-niet-menstrueerende echtgenotes. Dit betekent dat dit vers verwijst naar meisjes die ten tijde van hun huwelijk en hun scheiding nog niet mentrueerden en niet naar vrouwen met een zeldzame afwijking, ziekte of ondervoeding.

Mentruatie is overigens geen bewijs dat je als meisje lichamelijk volgroeid bent. Dat duurt doorgaans nog zes maanden tot twee á drie jaar na je eerste menstruatie. Psychologen hebben vastgesteld dat mentale- en emotionele volwassenheid doorgaans tussen de 17 en 21 intreden. Vandaar dat in Nederland verdachten van tussen de 18 en 21 nog kunnen worden berecht als minderjarigen als blijkt dat ze nog niet de geestelijke rijpheid van een volwassene hebben. Individuen van de vrouwelijke kunne die nog niet mentrueren zijn dus in de overgrote meerderheid van alle gevallen nog kinderen in zowel lichamelijk als geestelijk opzicht.


5) Een fout heft een andere fout niet op
Katholieke priesters die hun geloften breken door kinderen te misbruiken: fout!
Mosims die vrouwen onderdrukken: fout!
1 fout + nog 1 fout = 2 fouten

Wijzen op foute dingen die Christenen doen, neemt de fouten van Moslims niet weg. Fout blijft fout; om het even wie het doet.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Paus hekelt kindermisbruik door geestelijken

Bericht door Sjeng »

Paus hekelt misbruik door geestelijken

Bron: Reformatorisch Dagblad

VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft zaterdag in een toespraak tot Ierse bisschoppen seksueel misbruik van minderjarigen door rooms-katholieke geestelijken krachtig veroordeeld.

De paus zei dat seksueel misbruik van minderjarigen diepe wonden slaat, en dat op de bisschoppen de taak rust om het zwaar beschadigde vertrouwen in de geestelijkheid te herstellen. De bisschoppen moeten „de waarheid over de gebeurtenissen uit het verleden vaststellen, en alle maatregelen nemen die nodig zijn om herhaling te voorkomen”, aldus de paus.

„Ook is het is vooral belangrijk om genezing voor de slachtoffers te brengen en aan allen die door deze verschrikkelijke misdrijven zijn getroffen”, zo staat in een kopie van de toespraak die het Vaticaan heeft vrijgegeven.

De Ierse katholieke kerk is sinds 1994, toen het eerste schandaal rond een pedofiele priester in de openbaarheid kwam, in een diepe crisis geraakt. Het kerkbezoek en de aanmeldingen voor de priesteropleiding zijn op een dieptepunt beland, en op een na alle seminaries zijn gesloten.

Benedictus XVI ging in zijn toespraak niet in op soortgelijke schandalen in andere landen, zoals de Verenigde Staten. De paus spreekt zelden over dit delicate onderwerp. In maart 2005 veroordeelde hij -toen nog als kardinaal Ratzinger- de „smerigheid in de kerk (...) zelfs onder de geestelijken.”

In mei van dit jaar vroeg hij een conservatieve Mexicaanse geestelijke om niet langer de mis te celebreren en voortaan een leven van gebed en boetedoening te leiden. Onderzoek van het Vaticaan had uitgewezen dat de betreffende priester zich jaren geleden schuldig had gemaakt aan seksueel misbruik van seminaristen. Dat werd toen gezien als een eerste teken dat de nieuwe paus er niet voor terugschrok om hard op te treden tegen priesters die in de gunst stonden bij zijn voorganger, Johannes Paulus II.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Re: Paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

Bericht door Menneke »

De waarheid schreef:ROME - Paus Benedictus XVI heeft seksueel misbruik van kinderen door katholieke priesters zaterdag krachtig veroordeeld.
Hij zei dat zaterdag in een gesprek met Ierse bisschoppen die op audiëntie waren. „Het is belangrijk om de waarheid vast te stellen van wat er in het verleden is gebeurd en alle noodzakelijke stappen te nemen om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt”.
Maar dan zal het nu wel helemaal opgelost zijn. Geen priester die dit nog een keer doet.
De waarheid schreef: ps. Moeten wij nu het christendom de schuld geven, of juist de mensen die het christendom aanhangen van wie hun begeertes en sexsuele gevoelens niet kunnen onderdrukken.

Dit vind ik nog erger dan vrouwen ondrukken, mocht er al sprake van zijn.
Er worden in de Arabische wereld helemaal geen vrouwen onderdrukt, want als ze zoiets beweren, kunnen ze oprotten, vertrouwde een Arabisch sprekende Marokkaanse vrouw me eens toe.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Er worden in de Arabische wereld helemaal geen vrouwen onderdrukt, want als ze zoiets beweren, kunnen ze oprotten, vertrouwde een Arabisch sprekende Marokkaanse vrouw me eens toe.
Vertel verder....
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Lodewijk Nasser schreef:Vertel verder....
Ze heeft me niet alles verteld. Maar zeker is dat bij het kiezen van een tweede vrouw (of 3e of 4e) de eerste vrouw toestemming moet geven, voordat de man er een vrouw bij kan nemen. Ook hier geldt, instemmen, of verstoten worden. Maar dan ook zo instemmen, dat de hele familie gelooft dat de vrouw het er helemaal mee eens is en er geen druk door de man is uitgeoefend. De vrouw heeft geen schijn van kans, omdat ze als alleenstaande in een moslimland geen steun hoeft te verwachten. Al zeker geen uitkering zoals dat in Nederland wel kan.
Met een beetje pech worden eventuele kinderen ook afgenomen, omdat de vrouw die haar man "verlaat" niet deugt in die cultuur.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Sexueel misbruik mag niet in de islam, dat het een taboe is om erover te praten is meer cultuurgebonden.. als misbruikte meisje wordt je dan anders aangekeken, je wordt al vies beschouwd en een vrouw die haar eer verloren is.


Daar weet ik alles van, kan er het ook niet tegen mijn ouders zeggen, omdat het gewoon een taboe is. Darom moet ik mijn mond maar dicht houden voor de rest van mijn leven. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Sexueel misbruik mag niet in de islam, dat het een taboe is om erover te praten is meer cultuurgebonden.. als misbruikte meisje wordt je dan anders aangekeken, je wordt al vies beschouwd en een vrouw die haar eer verloren is.

En dat vind je normaal???????
In plaats van de dader wordt het slachtoffer gestraft.
Prima geloof. ISLAM = VREDE......

Daar weet ik alles van, kan er het ook niet tegen mijn ouders zeggen, omdat het gewoon een taboe is. Darom moet ik mijn mond maar dicht houden voor de rest van mijn leven. :wink:
En jij vindt dus werkelijk dat je zulke lieve ouders hebt????
Ze moeten zich dood schamen.....
Mijn jongste dochter is aangerand. Het eerste wat ze deed was dat tegen ons vertellen!!!!
Samen (met zijn vieren, ik mijn vrouw en mijn andere dochter) hebben we dat "varkentje gewassen"....
(Dader is opgepakt en veroordeeld!!!!)

ZO moeten dergeljike uitwassen worden aangpakt Chaimae.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Chaimae schreef:Sexueel misbruik mag niet in de islam,
En daarom komt het daar ook nooit voor. Wat houden die mensen zich allemaal toch goed aan hun godsdienstregels. Pluimpje
Chaimae schreef: dat het een taboe is om erover te praten is meer cultuurgebonden.. als misbruikte meisje wordt je dan anders aangekeken, je wordt al vies beschouwd en een vrouw die haar eer verloren is.

Daar weet ik alles van, kan er het ook niet tegen mijn ouders zeggen, omdat het gewoon een taboe is. Darom moet ik mijn mond maar dicht houden voor de rest van mijn leven. :wink:
Waarschijnlijk is het in jouw cultuur normaal. Zou het dan toch ook islamitische meisjes overkomen? Waarschijnlijk vaker dan westerse meisjes? Ondanks de hoofddoek, burka en armbedekking? Maar ja, als iedereen je wijs maakt dat het de schuld van het meisje is en ze daardoor vies is geworden en haar eer verloren heeft. Als je dan ook nog zegt dat de man daar geen schuld aan heeft en dus ook niet gestraft wordt, zal het nooit veranderen. Als het jou is overkomen, en je houdt het voor jezelf, ben je mede schuldig aan de verkrachting van het volgende meisje die zo'n viezerik toch weer pakt. Want zo stop je zo'n man nooit. Al kun je er in je eigen omgeving niet over praten, kun je er toch voor kiezen, om met een hulpverlener te gaan praten, want jij bent niet vies en je hebt je eer niet verloren. Door met de daarvoor opgeleide mensen te praten, kun je het beter een plaats geven. Als je nog meer durf hebt, doe je ook aangifte, om te voorkomen dat een jonger zusje of nichtje hetzelfde overkomt.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Sexueel misbruik mag niet in de islam, dat het een taboe is om erover te praten is meer cultuurgebonden.. als misbruikte meisje wordt je dan anders aangekeken, je wordt al vies beschouwd en een vrouw die haar eer verloren is.

En dat vind je normaal???????
In plaats van de dader wordt het slachtoffer gestraft.
Prima geloof. ISLAM = VREDE......

Daar weet ik alles van, kan er het ook niet tegen mijn ouders zeggen, omdat het gewoon een taboe is. Darom moet ik mijn mond maar dicht houden voor de rest van mijn leven. :wink:
En jij vindt dus werkelijk dat je zulke lieve ouders hebt????
Ze moeten zich dood schamen.....
Mijn jongste dochter is aangerand. Het eerste wat ze deed was dat tegen ons vertellen!!!!
Samen (met zijn vieren, ik mijn vrouw en mijn andere dochter) hebben we dat "varkentje gewassen"....
(Dader is opgepakt en veroordeeld!!!!)

ZO moeten dergeljike uitwassen worden aangpakt Chaimae.

Bij ons is het anders, ik kan het niet tegen mijn ouders zeggen heb er geen moed voor.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:Sexueel misbruik mag niet in de islam, dat het een taboe is om erover te praten is meer cultuurgebonden.. als misbruikte meisje wordt je dan anders aangekeken, je wordt al vies beschouwd en een vrouw die haar eer verloren is.

En dat vind je normaal???????
In plaats van de dader wordt het slachtoffer gestraft.
Prima geloof. ISLAM = VREDE......

Daar weet ik alles van, kan er het ook niet tegen mijn ouders zeggen, omdat het gewoon een taboe is. Darom moet ik mijn mond maar dicht houden voor de rest van mijn leven. :wink:
En jij vindt dus werkelijk dat je zulke lieve ouders hebt????
Ze moeten zich dood schamen.....
Mijn jongste dochter is aangerand. Het eerste wat ze deed was dat tegen ons vertellen!!!!
Samen (met zijn vieren, ik mijn vrouw en mijn andere dochter) hebben we dat "varkentje gewassen"....
(Dader is opgepakt en veroordeeld!!!!)

ZO moeten dergeljike uitwassen worden aangpakt Chaimae.

Bij ons is het anders, ik kan het niet tegen mijn ouders zeggen heb er geen moed voor.
Sorry dat ik zo boos werd. Het leek alsop ik boos ben op jou maar dat is niet eerlijk. Voor jou vind ik dit gewoon triest.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Chaimae schreef:Bij ons is het anders, ik kan het niet tegen mijn ouders zeggen heb er geen moed voor.
Wat vind je daar zelf van? Zou jij jouw kinderen ook zo opvoeden, dat ze niet eens vertrouwen kunnen hebben in hun eigen ouders?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Menneke schreef:
Chaimae schreef:Bij ons is het anders, ik kan het niet tegen mijn ouders zeggen heb er geen moed voor.
Wat vind je daar zelf van? Zou jij jouw kinderen ook zo opvoeden, dat ze niet eens vertrouwen kunnen hebben in hun eigen ouders?

Ik heb wel vertrouwen in mijn ouders, schaam me er alleen voor.
Ik zou mijn kinderen heel anders opvoeden, ze kunnen voor al hun problemen bij me terecht.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Thomas schreef: En jij vindt dus werkelijk dat je zulke lieve ouders hebt????
Ze moeten zich dood schamen.....
Mijn jongste dochter is aangerand. Het eerste wat ze deed was dat tegen ons vertellen!!!!
Samen (met zijn vieren, ik mijn vrouw en mijn andere dochter) hebben we dat "varkentje gewassen"....
(Dader is opgepakt en veroordeeld!!!!)

ZO moeten dergeljike uitwassen worden aangpakt Chaimae.

Bij ons is het anders, ik kan het niet tegen mijn ouders zeggen heb er geen moed voor.
Sorry dat ik zo boos werd. Het leek alsop ik boos ben op jou maar dat is niet eerlijk. Voor jou vind ik dit gewoon triest.

Het is niet triest, zo erg is het niet hoor. :wink:
Het heeft nisk met de islam te maken, het is meer cultuur.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Chaimae schreef:Ik heb wel vertrouwen in mijn ouders, schaam me er alleen voor.
Ik zou mijn kinderen heel anders opvoeden, ze kunnen voor al hun problemen bij me terecht.
Hoewel het absolute niets is waarvoor je jezelf hoeft te schamen, kan ik me wel voorstellen als je zo bent opgevoed, je het zo ziet. Blijf jouw principe, over het opvoeden van jouw kinderen trouw. Je zult er veel plezier aan beleven, als je ze zo opvoed. Ik hoop dat je zelf kunt ontdekken hoe je dat dan moet doen, omdat het voorbeeld van thuis niet bruikbaar zal zijn voor jou.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Paus hekelt kindermisbruik door geestelijken

Bericht door Pilgrim »

Emeritus paus Benedictus klaagt over ‘homoseksuele clubs’ onder priesters

Posted on 12/04/2019

Afbeelding
Ratzinger maakte zich als paus niet bepaald populair in LGBTQ kringen omdat hij het homohuwelijk bleef afwijzen. (Afbeelding: Embed from Getty Images (2)).

Voormalige leider Vaticaan zegt dat ‘katholieke morele theologie is ingestort’ – Seksualisering van steeds jongere kinderen gaat onverminderd verder: ‘Daddy’s little f*cktoy’ op babyrompertje

De 91 jarige emeritus paus Benedictus had gezworen nooit iets te zeggen over zijn verrassende aftreden in 2013, en de rest van zijn leven te wijden aan gebed. Nu heeft Joseph Ratzinger, zijn echte naam, toch zijn stilzwijgen verbroken en een artikel ingezonden aan het Beierse Klerusblatt, waarin de voormalige paus zich beklaagt over ‘homoseksuele clubs’ in priester seminaries, die de sfeer daar duidelijk zouden hebben veranderd. Ook spreekt hij zich uit over de vele pedo schandalen in de kerk.

‘In verschillende priesterseminaries hebben zich homoseksuele clubs ontwikkeld, die min of meer open handelden en het klimaat in de seminaries duidelijk veranderden,’ aldus de vorige leider van het Vaticaan.

Zoals bekend is iedere vorm van seks buiten het huwelijk volgens de katholieke leer een zonde. Dat geldt ook voor iedere vorm van homoseks.

Het ‘moet ons schokken’, maar doet het dat ook werkelijk?
Ratzinger zou zijn uitspraken eerst met zijn opvolger paus Franciscus hebben besproken. Over de kindermisbruikschandalen in de kerk zegt hij dat ‘wij met ontsteltenis erkennen dat onze kinderen en jeugdigen zaken zijn aangedaan die hen dreigen te vernietigen. Dat dit zich ook in de kerk en onder priesters kon verspreiden moet ons in bijzondere mate schokken.’

‘Moet’, maar of het dat ook werkelijk doet is zeker in het geval van de huidige paus zeer de vraag, aangezien die –zoals wij ook diverse keren hebben bericht- er jarenlang alles aan gedaan heeft om hooggeplaatste geestelijken van wie al lang bekend was dat zij zich schuldig hadden gemaakt of nog maakten aan kindermisbruik, de hand boven het hoofd hield, beschermde, promootte en zelfs tot zijn persoonlijke adviseurs aanstelde.

‘Katholieke morele theologie is ingestort’
In het 5500 woorden tellende document staan ook persoonlijke herinneringen van de theoloog opgetekend: ‘Mij is bijgebleven hoe ik op Goede Vrijdag in 1970 in de stad (Regensburg) kwam en daar op alle reclameborden levensgroot twee volledig naakte personen die elkaar omarmden waren te zien.’

Volgens Ratzinger heeft er een ware ‘instorting van de katholieke morele theologie plaatsgevonden, die de kerk weerloos tegen de ontwikkelingen in de maatschappij heeft gemaakt.’ De schuldigen? De beruchte ‘68’er beweging’, die hij zelfs ‘een revolutie’ noemt. ‘Daar hoorde ook bij dat pedofilie als toegestaan en redelijk werd gediagnosticeerd.’

Seksualisering van steeds jongere kinderen: ‘Daddy’s little f*cktoy’
Dat sluipende proces van de seksualisering van steeds jongere kinderen gaat nog steeds door. Zo moest Amazon onlangs een babyrompertje van de markt halen nadat er een storm van protest tegen de opgedrukte teksten -‘Daddy’s little f*cktoy’ en ‘I Just Look Illegal’- was ontstaan. (2)

Denk in dit verband ook aan het verplichte seksuele onderwijs op basisscholen, waar je seksuele geaardheid als niets meer dan een (gelijkwaardige) keuze wordt gepresenteerd, dus alsof je als kind van 5 of 6 jaar oud kan kiezen of je hetero of homo wilt worden, of als jongen toch liever een meisje bent, of omgekeerd.

Het zijn slechts enkele van de talloze voorbeelden waarmee de linksgroenliberale globalistische elite bezig is de traditionele waarden in het Westen compleet om te keren, zodat zaken die vroeger ‘duisternis’ waren, nu ‘licht’ worden genoemd, en ‘licht’ als ‘duisternis’ wordt gebrandmerkt. Het uiteindelijke doel lijkt te zijn om kinderen volledig vogelvrij te maken.

‘Afwezigheid van God basis oorzaak verspreiding pedofilie’
‘Waarom kon pedofilie zo’n grote omvang krijgen?’ schrijft ex-paus Benedictus. ‘Uiteindelijk ligt de oorzaak in de afwezigheid van God. Ook wij christenen en priesters praten liever niet over God, omdat dit niet praktisch schijnt te zijn. Na de schokkende Tweede Wereldoorlog hebben wij in Duitsland in onze grondwet echter uitdrukkelijk de verantwoording aan God als leidraad gesteld.’ Tussen 1960 en 1980 werden echter alle ‘geldende maatstaven over seksualiteit volkomen weggebroken.’

Ratzinger erkent daarom dat ‘er zonde en kwaad in de kerk is,’ maar houdt vol dat ‘de heilige kerk’ nog steeds bestaat en ‘onvernietigbaar’ is. Over het feit dat pedo priesters tot in de top van de katholieke kerk konden opklimmen schrijft hij echter niets, noch over het tientallen jaren lang toedekken van deze schandalen. (1)

Xander

(1) Bild
(2) Infowars
(3) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/e ... priesters/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ex-paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

Bericht door Ali Yas »

Dat verplichte celibaat is slechts één van de vreselijke fouten van de RK kerk. Begrijpend Bijbellezen is blijkbaar nog steeds niet in daar.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ex-paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Dat verplichte celibaat is slechts één van de vreselijke fouten van de RK kerk. Begrijpend Bijbellezen is blijkbaar nog steeds niet in daar.
Dat is goed opgemerkt en liefkozend gezegd in de laatste zin. Daar doe ik niet aan mee. Vandaar mijn niet aflatende getier en minachting voor deze vieze smerige corrupte huichelaars. Maar misschien zijn alle pausen wel van de soort 'Van lotje getikt', en past onbegrijpelijk en onlogisch medelijden meer op zijn plaats.

Afbeelding

Dat neemt niet weg dat de zaken klip en klaar gezegd dienen te worden. De waarheid negeren is als de schoonheid van de vrouw negeren. Dat doet de paus met zijn kardinalen en bisschoppen (grondpersoneel van God) die slechts seksueel aan hun trekken komen door met hun piemel of met die van een ander mee te spelen omdat er blijkbaar geen vrouwen bestaan op aarde.

Het celibaat gaat rechtstreeks in tegen de leer van Jezus die nota bene voor deze afschuwelijke dwaalleer van de rooms-katholieke kerk waarschuwde (1 Timotheüs 4:3). De smerige huichelarij en geestesgestoorde toestand van de pausen manifesteert zich bovenal door hun puur heidense demonstratie in de verering van de zoon van God aan het kruis. Jezus als slachtoffer symbool van menselijke machtsuitoefening en wraak door de joden omdat Jezus niet de verwachte verlosser (koning) was die hen van de Romeinse overheersing wist te bevrijden. Uiteindelijk is Israël er toch gekomen. Daar kunnen 1,8 miljard onmachtige moslims en Arabieren nies aan veranderen, ondanks de sympathie van de paus voor moslims, hun leer en de sharia bijkomstigheden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ex-paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:
Ali Yas schreef:De smerige huichelarij en geestesgestoorde toestand van de pausen manifesteert zich bovenal door hun puur heidense demonstratie in de verering van de zoon van God aan het kruis.
Een protestantse kennis van mij placht de roomskatholieken te bespotten met de opmerking: "Bij ons is hij er al 2000 jaar af hoor!"
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ex-paus veroordeelt misbruik in kerk krachtig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:
Ali Yas schreef:De smerige huichelarij en geestesgestoorde toestand van de pausen manifesteert zich bovenal door hun puur heidense demonstratie in de verering van de zoon van God aan het kruis.
Een protestantse kennis van mij placht de roomskatholieken te bespotten met de opmerking: "Bij ons is hij er al 2000 jaar af hoor!"
De enorme macht van de rooms-katholieke kerk in de geschiedenis, rechtvaardigde geenszins het gelijk van Jezus Christus. In tegendeel! Vandaar dat ik de rooms-katholieke kerk een van de meest weerzinwekkende despotische duivelse sektes vind die een gezond-van-verstand-mens maar bedenken kan. Waarmee tevens is aangetoond dat het verstand van ons aller geliefde arabist en deelgenoot in de anti-moslim materie, Hans Jansen, van lotje getikt was. Ik bedoel het volgende. Een geweldige goede fles wijn met een beetje gemengde azijn is niet om te zuipen. In deze vergelijking bedoel ik het geestelijke aspect waarin Hans Jansen finaal de plank heeft mis geslagen. Ik neem hem niks kwalijk. Vanuit mijn standpunt dat de mens geen Vrije Wil heeft. Vandaar dat ik nog steeds gek op hem ben. Want hij was uniek, geweldig, en hij wordt nog steeds enorm gemist.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie