De Ark van Noach.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Pilgrim »

:eek:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Teva Teff »

Een reactie onder het YouTube filmpje.
How many times has Noah's Ark been found now?
@ Pilgrim
Leuk hoor!
Dat het stokoude topic De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje. nog zo leeft bij sommige fanatiek christelijke FFI-forummers.
Het YouTube filmpje uit 2012.
Welke nieuwe 'feiten' worden hier gepresenteerd?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Pilgrim »

Ik vond het gewoon een leuk filmpje en die heb ik in 2012 kennelijk even over het hoofd gezien, daarom plaats ik het nu. Verhalen over een grote vloed komen over de hele wereld in allerlei sagen en mythen voor. Net als de overleveringen over een gezonken eiland of werelddeel ben ik er wel een beetje in geïnteresseerd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Ik vond het gewoon een leuk filmpje en die heb ik in 2012 kennelijk even over het hoofd gezien, daarom plaats ik het nu. Verhalen over een grote vloed komen over de hele wereld in allerlei sagen en mythen voor.
De Global Warming massapsychose is gewoon de hedendaagse versie van de zondvloed.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Teva Teff »

Mijn ouders kregen iedere maand de Nederlandse Readers Digest thuisgestuurd.
En die werden ook bewaard. Van de jaargangen 1960-1975 heb ik ze allemaal gelezen.
Ergens rond 1967 zou het zijn geweest dat ik in één van die boekjes voor de eerste keer heb gelezen dat ze ergens op een berg in het midden oosten de resten van een heel groot schip zouden hebben gevonden.
Ik geloofde er zelf helemaal niets van, toen niet en een halve eeuw lang heb ik dus nog steeds nooit daarin geloofd.
Het blijven verhaaltjes. Alle berichten over dat Bijbelse drijvende ding blijken altijd Fake.
De mensheid is vaak getroffen door catastrofale overstromingen. Dat weet ik. De mythes uit prehistorische tijden zijn niet gekker dan die 2 tsunami's van na 2000
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Ik vond het gewoon een leuk filmpje en die heb ik in 2012 kennelijk even over het hoofd gezien, daarom plaats ik het nu. Verhalen over een grote vloed komen over de hele wereld in allerlei sagen en mythen voor. Net als de overleveringen over een gezonken eiland of werelddeel ben ik er wel een beetje in geïnteresseerd.
De vloed heeft vast en zeker plaatsgevonden, maar een (opzettelijk?) verkeerde vertaling van slechts één woord in de oude geschriften laat ons geloven dat het wereldwijd plaatsvond. De vloed vond plaatselijk plaats. Logisch, want hoe kon men weten dat het de gehele aardbol betrof? Naar aanleiding van gebeurtenissen in vroeger tijden worden de meest prachtige sagen aan de verbeelding overgeleverd. Logisch. In die tijd was dat een volksvermakelijk communicatiemiddel dat niet of nauwelijks geverifieerd kon worden. Zelfs nu geloven mensen nog in de meest simpele praatjes van anderen. Zoals de opwarming van de aarde die de schuld van alle mensen is. Moi, als je bedenkt wat we uitademen, zou dit idee nog zo gek niet zijn. Mijn stelling blijft dan ook recht overeind staan dat er veel te veel mensen in de wereld zijn die hun giftige gassen uitademen. [icon_lol.gif]

Mythologie is niet hetzelfde als de werkelijkheid. Hoe vaak moet dit nog uitgelegd worden aan mensen die in het hiernamaals geloven?
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op ma apr 17, 2017 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef: Alle berichten over dat Bijbelse drijvende ding blijken altijd Fake.
Deze ochtend zag ik nog op de "wetenschappelijke" zender National Geographic het bewijs voor het bestaan van de reus Goliath: een net gevonden potscherf waarop zowaar in het Hebreeuws GOLIATH stond geschreven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Ark van Noach

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Het drijvende bijbelmuseum Ark van Noach (70x10x13 m) is losgeslagen en sloopt zeilschepen in de haven van Urk. De bezoekers zijn, God zij Dank, gered . Maar was dat redden wel nodig?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Ariel »

Turkse wetenschapper: Bijbelse Noach belde voor de zondvloed zijn zoon op – met een mobieltje

Yavuz Ornek, docent Waterwetenschappen aan de Istanboel universiteit beweert dat Noach, die zowel in de Bijbel als de Koran wordt genoemd, net voor de zondvloed met zijn zoon in de mobiele telefoon sprak.

Afgelopen zaterdag, tijdens een uitzending van de door de staat gecontroleerde Turkse televisiekanaal TRT, presenteerde Örnek zijn bevindingen. Hij is tot de conclusie gekomen dat Noach en zijn zoon zich zover van elkaar bevonden dat ze niet op een andere wijze konden communiceren dan via de mobiele telefoon.

– Er waren enorme 300 tot 400 meter hoge golven onderweg en de zoon van Noach was vele kilometers ver weg. De koran zegt dat Noach met zijn zoon sprak. Maar hoe konden ze communiceren? Was het een wonder? Misschien. Maar wij denken dat hij met zijn zoon via de mobiele telefoon communiceerde, verklaarde Örnek.

De Turkse waterwetenschapper beweert ook dat Noach zijn ark met stalen platen heeft gebouwd en door kernenergie werd aangedreven. Örnek is van mening dat dit een meer wetenschappelijke theorie is dan geloven in wonderen.

– Ik ben een wetenschapper, ik spreek voor wetenschap, maakte Örnek de televisiekijkers duidelijk.

Volgens het verhaal begon het mis te gaan met de scheppingen van God en was hij gedwongen om opnieuw te beginnen. Maar omdat het te omslachtig was om alle dieren opnieuw te creëren, kreeg Noach de opdracht om van alle diersoorten een paar exemplaren te verzamelen die hij op zijn ark moest onderbrengen, terwijl God de rest van de mensen en al het andere leven op aarde onder water spoelde en verdronk.

Avonturiers en een deel wetenschappers zijn in de geest van Örnek al vele jaren op zoek naar de overblijfselen van de ark van Noach. Een groep van religieuze ontdekkingsreizigers beweerde in 2010 dat ze de wrakstukken van de ark hadden gevonden onder de sneeuw en vulkanisch materiaal op de berg Ağrı in Turkije.
BRON: Turkish academic claims Prophet Noah used cell phone to call his son before flood
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De Ark van Noach. Gewoon een verhaaltje.
Adam en Eva. Gewoon een verhaaltje.
De pratende slang die net zo gemeen was als de mens. Gewoon een praatje - eh verhaaltje.
Jezus aan het kruis. Als zoon van God. Gewoon een verhaaltje dat de mens wist te reduceren tot oprechte idioot.
De vrije wil. Gewoon een verhaaltje dat iedere religie hanteert, inclusief de pratende diepvrieskist van de evolutietheorie.

Dat de mens zich onderscheidt van het dier en kan praten, heeft een voordeel. Hij is makkelijk herkenbaar als het dwaze product van de schepping.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Ariel »

Britten beschouwen Nederlandse 'Ark van Noach' als niet-zeewaardig

Afbeelding

Het drijvende Bijbelmuseum VerhalenArk mag de haven van het Engelse Ipswich voorlopig niet verlaten. Het Nederlandse schip, ook wel bekend als de Ark van Noach, is al in november 2019 aangemeerd in de Oost-Engelse kustplaats. Maar volgens de Britse kustwacht is het vaartuig niet-zeewaardig, melden lokale media en de BBC. Het is onveilig om te vertrekken, zegt de kustwacht.

De VerhalenArk is in 2006 gebouwd door de Nederlandse aannemer en timmerman Johan Huibers. Het schip is een (kleinere) reconstructie van de Ark van Noach zoals die in de Bijbel wordt omschreven. De replica is 70 meter lang en 13 meter hoog.

In 2010 werd het gevaarte gekocht door oud-televisieproducent Aad Peters. Hij wilde er het eerste drijvende Bijbelse themapark in Europa van maken. In het museum zijn onder meer houten sculpturen te zien van verhalen uit de Bijbel, zoals dat van Adam en Eva en Kaïn en Abel.

Volledig verzekerd
Volgens de lokale krant Ipswich Star voldoet de VerhalenArk niet aan alle wettelijke eisen en zijn er zorgen over de veiligheid op het schip, onder meer over de brandveiligheid en de aanwezige reddingsvesten en reddingsboten.

De eigenaren van het schip zeggen tegen de krant dat de ark altijd is aangemerkt als "niet-gecertificeerd drijvend object". Volgens hen hoeft het schip daarom niet aan internationale regels te voldoen. Ook is het vaartuig volgens hen volledig verzekerd en zou het talloze inspecties hebben doorstaan.

Dagelijkse boete
De Ipswich Star schrijft verder dat de VerhalenArk de Britse autoriteiten sinds januari al meer dan 12.000 Britse pond (ruim 14.000 euro) verschuldigd is aan detentiekosten. Sinds 1 april, de dag dat de ark eigenlijk zou vertrekken, zou daar dagelijks een boete bijkomen van 500 pond (582 euro).

Volgens de krant leidt de zaak tot spanningen tussen de Britse en Nederlandse autoriteiten, waarbij de Britse minister van Transport Grant Shapps is gevraagd om te bemiddelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie