De Ark van Noach.

Sebastiaan
Berichten: 437
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 10:24 am

Re: Het beste is om God met rust te laten

Bericht door Sebastiaan »

hans van de mortel schreef: Maar wij weten dat je mensen in deze wereld nu eenmaal van alles en nog wat wijs kunt maken. Niet alleen met devotische aangelegenheden, maar ook met quasi wetenschappelijke. Zoals de evolutie theorie. Ook daarin zijn zoveel onzinnige beweringen ten toon gespreid en falsificaties aan het licht gekomen; daar lusten de honden geen brood van.
De mens wilt zich inderdaad voor het lapje houden met een zoethoudertjes. Dat geeft hem houvast en hoop. Het werkt als een druks waar je psychologies aan verslaaft bent geraakt. De verslaafde moet continu zijn wereld beeld bevestigen / repareren. De mens zou van kinds af aan een kritische onderzoekende houding moeten leren, niet een of ander dogma dat hem in zijn ontwikkeling remt.

Je noemt evolutie theorie een quasi wetenschap, wat heeft jouw concreet tot deze mening gebracht?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Het beste is om God met rust te laten

Bericht door Ketter »

Sebastiaan schreef:
hans van de mortel schreef: Maar wij weten dat je mensen in deze wereld nu eenmaal van alles en nog wat wijs kunt maken. Niet alleen met devotische aangelegenheden, maar ook met quasi wetenschappelijke. Zoals de evolutie theorie. Ook daarin zijn zoveel onzinnige beweringen ten toon gespreid en falsificaties aan het licht gekomen; daar lusten de honden geen brood van.
De mens wilt zich inderdaad voor het lapje houden met een zoethoudertjes. Dat geeft hem houvast en hoop. Het werkt als een druks waar je psychologies aan verslaaft bent geraakt. De verslaafde moet continu zijn wereld beeld bevestigen / repareren. De mens zou van kinds af aan een kritische onderzoekende houding moeten leren, niet een of ander dogma dat hem in zijn ontwikkeling remt.

Je noemt evolutie theorie een quasi wetenschap, wat heeft jouw concreet tot deze mening gebracht?
Ik weet niet of Hans de evolutieleer zelf in twijfel trekt, dan wel de pseudo-wetenschappelijke 'tegenbewijzen' ervan.

De evolutietheorie is al van alle kanten in vraag gesteld, op wetenschappelijke wijze (en nog niet aldus gefalsifieerd) en door pseudowetenschappers (en die gebruiken meestal technieken die 'consipiracy theorists' ook gebruiken, namelijk gewoon twijfel zaaien door losse feiten ongestructureerd te gaan voorstellen)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Het beste is om God met rust te laten

Bericht door hans van de mortel »

Ketter schreef:
Sebastiaan schreef:
hans van de mortel schreef: Maar wij weten dat je mensen in deze wereld nu eenmaal van alles en nog wat wijs kunt maken. Niet alleen met devotische aangelegenheden, maar ook met quasi wetenschappelijke. Zoals de evolutie theorie. Ook daarin zijn zoveel onzinnige beweringen ten toon gespreid en falsificaties aan het licht gekomen; daar lusten de honden geen brood van.
De mens wilt zich inderdaad voor het lapje houden met een zoethoudertjes. Dat geeft hem houvast en hoop. Het werkt als een druks waar je psychologies aan verslaaft bent geraakt. De verslaafde moet continu zijn wereld beeld bevestigen / repareren. De mens zou van kinds af aan een kritische onderzoekende houding moeten leren, niet een of ander dogma dat hem in zijn ontwikkeling remt.

Je noemt evolutie theorie een quasi wetenschap, wat heeft jouw concreet tot deze mening gebracht?
Ik weet niet of Hans de evolutieleer zelf in twijfel trekt, dan wel de pseudo-wetenschappelijke 'tegenbewijzen' ervan.

De evolutietheorie is al van alle kanten in vraag gesteld, op wetenschappelijke wijze (en nog niet aldus gefalsifieerd) en door pseudowetenschappers (en die gebruiken meestal technieken die 'consipiracy theorists' ook gebruiken, namelijk gewoon twijfel zaaien door losse feiten ongestructureerd te gaan voorstellen)

mvg,
Ketter
Ja Ketter, ouwe reus,

Ik moet nog steeds af van mijn ouwe Jehovah’s Getuigen schild. Nou dan weet je het wel. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er vaak naast zat met mijn ’aannamen’. Dat betekent dat je alles zelf moet onderzoeken voordat je tot een oordeel komt. Dus moet ik mij excuseren, ik heb zelf weinig onderzoek gedaan naar evolutie wetenschap. Wel h.e.e.a. hierover gelezen. We moeten vaststellen dat de evolutietheorie, ondanks dat het nog steeds theorie heet, een wetenschap is geworden. Dus geen quasi wetenschap. Eerlijk is eerlijk. Of je het er mee eens bent of niet.

Als we al voor honderd procent kunnen vaststellen dat religie onderhevig is aan evolutie, waarom zouden andere dingen des levens dat dan niet zijn?

Ik denk dat ik een nieuw topic open met de vraag: Wat is het doel van het leven? Of anders: Wat is het doel van de evolutie?

Geloof geeft geen houvast, je belazert jezelf. Je kunt echter wel overtuigd zijn van iets. Ik ben zo onder de indruk van de natuur en alles om mij heen dat ik evolutie juist daarom maar ten dele begrijp. Er moet volgens mij een Almacht zijn. Een geniale Schepper die overvloedig is in dynamische energie. Maar ik WEET daar niets over te zeggen. Einstein was in staat een aantal natuurlijke zaken uit te leggen. Maar hoe geniaal Einstein ook was, ook hij bleef het antwoord schuldig op de vraag van de oorsprong der dingen. Wie ben ik dan? Toch lijk ik in vele opzichten op Einstein. Ook ik ga dood. Gemakshalve heb ik mij daar maar bij neergelegd. Voorkomt een boel stress.

Met permanente verblijfsvergunning die desondanks tijdelijk is,

Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

circe schreef:[En toen lééfden er toch al mensen ... dus kunnen er al overleveringen ontstaan zijn.

Ook de Noord-amerikaanse indianen hebben hun overstromingsmythe.

(ben nogal een NGC fan, en in hun series of Earth (en nog iets) waren en bepaalde docu's over specifieke landschappen in N-Amerika, ook ontstaan als gevolg van aardverschuivingen en breuken tijdens de opwarming na de ijstijd.
.
Klopt, overleveringen over overstromingen zijn er overal. Het is de vraag in hoeverre die gerelateerd zijn aan elkaar. Misschien zijn het locale gebeurtenissen (niet over de hele aarde) die met honderden of duizenden jaren tussenpoos zijn gebeurd. Bijv het vollopen van de Zwarte Zee hoeft niet dezelfde gebeurtenis te betreffen als de overstroming die de Indianen melden (was wsch het leeglopen van een groot intern meer richting Hudson Baai door het springen van een gletjser, de geologische sporen zijn uitvoerig bestudeerd).
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Het beste is om God met rust te laten

Bericht door hans van de mortel »

Sebastiaan schreef: De mens wilt zich inderdaad voor het lapje houden met een zoethoudertjes. Dat geeft hem houvast en hoop. Het werkt als een druks waar je psychologies aan verslaaft bent geraakt. De verslaafde moet continu zijn wereld beeld bevestigen / repareren. De mens zou van kinds af aan een kritische onderzoekende houding moeten leren, niet een of ander dogma dat hem in zijn ontwikkeling remt.


Klopt!
Je noemt evolutie theorie een quasi wetenschap, wat heeft jouw concreet tot deze mening gebracht?
Ik denk dat ik ongelijk heb. Evolutie theorie is wel degelijk wetenschappelijk - religie daarentegen is niets anders dan boeren gekeutel en geestonderdrukkend. Zie mijn antwoord aan Ketter.

Met groet,
Hans, een bevriende Boskabouter
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Hans,
Niet te vlug toegeven hoor. Wetenschappelijk lijkt het wel bewezen dat de evolutietheorie de beste verklaring voor de ontwikkeling van 'soorten' is. Zelfs als bewezen kan worden dat uit een oersoep aminozuren zijn ontstaan, en zo via via alle leven, dan nog blijven de belangrijkste vragen open.
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

gideong schreef:Hans,
Niet te vlug toegeven hoor. Wetenschappelijk lijkt het wel bewezen dat de evolutietheorie de beste verklaring voor de ontwikkeling van 'soorten' is. Zelfs als bewezen kan worden dat uit een oersoep aminozuren zijn ontstaan, en zo via via alle leven, dan nog blijven de belangrijkste vragen open.
Hoi partner,

Wij begrijpen best wel dat het niet voor niets is dat niemand iets van een Almacht (God) zou kunnen weten. Omdat wij niet allemaal hetzelfde zijn. Moeten wij dan afhankelijk zijn van de medemens inzake kennis van God? Een onacceptabel gegeven.
Het is met geen pen te beschrijven hoe Mohammedanen omgaan met Allah. Alsof het de eerste de beste imbeciel is die ze aanbidden. Maar ze aanbidden God niet, nee, ze aanbidden een woestijn analfabeet met onoverzichtelijke praatjes die ze nooit gekend hebben.

Als God wat te vertellen heeft, dan weet hij mij en andere geïnteresseerden beslist wel te vinden. Ik zou zeggen: ”Lieve Almacht, er is vast nog wel wat beschikbaar geheugen in mijn hersenen, zet het daar maar op. En anders breidt u mijn geheugenvermogen gewoon uit.”
De mens is in zijn bestaansgeschiedenis nooit aflatend geweest in het bedenken van zijn eigen godsperspectief.

Dat geldt ook voor evolutietheorie. Het geldt dan wel als wetenschap, maar - precies zoals jij aangeeft - de belangrijkste vragen staan nog steeds open. Zoals ’Hoe is het leven ontstaan?’ Geen zichzelf respecterende wetenschapper zal durven beweren dat iets uit het niets kan ontstaan. Waarom niet? Omdat men dit nog nooit in een laboratorium heeft kunnen nabootsen, dus bewijzen. Energie gaat nooit verloren. Hoe kunnen wij dan terug naar niets om iets te bewijzen? Klaar met die flauwekul. Ook Einstein piekerde zich suf, maar kwam geen steek verder.

Mijn conclusies: Laat God met rust; hoe leven ontstaan is weten wij niet; waarom wij dood gaan weten wij niet; waarom (...) weten wij niet; waarom (...) weten wij niet; etc.

Leergierig en groetend,
Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

DE WAARHEID ACHTER HET VERHAAL VAN NOACH

In een oud historisch archief van de Sumeriërs vond ik nog deze opgelapte foto van een kunstzinnige rotstekening van meer dan 5000 jaar geleden.

Afbeelding

Volgens het verslag moest de tekenaar destijds dit in opdracht van de aartsengel Gabriël vervaardigen. De beste man kon echter in het geheel niet tekenen. De engel kneep toen een paar keer zijn strot dicht waarop de man beloofde de door Gabriël uitgeduide tekening te zullen onthouden in de verwachting en hoop dat ooit navolgelingen van hem wel over die artistieke begaafdheid van god konden beschikken die god voor hem blijkbaar niet had weggelegd. Ingewikkeld verhaal? Welnee, hoe komt u daarbij? Sla het verhaal van Mohammed, de koran en de islam er maar eens op na. Precies dezelfde stompzinnigheid. Stompzinnigheid? Ja, want meer dan anderhalf miljard allahtone mohammedaans islamitische moslims geloven deze nauwelijks te verteren onzin en slikken dit desondanks dagelijks voor zoete koek in. Voor de zekerheid nemen ze ook nog wel gewoon voedsel tot zich. Dat zei ik, huichelaars zijn het, komedianten, toneelspelers en handophouders voor wie niemand klapt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ach, gewoon een verhaaltje. De één (bijbel) vertelt dat Noach met al zijn zonen de ark in moest. De ander (koran) liegt dan weer en vertelt dat één zoon geen trek had om mee te gaan. Die gaf blijkbaar de voorkeur aan een bijzondere manier van zelfmoord.

Verhaaltjes in een boek. Wat heeft dat nou in godsnaam met ’goddelijke waarheid’ te maken? Alleen godsdienstwaanzinnigen die in staat zijn zoiets voor waar aan te nemen. Omdat ze liever lui dan moe zijn om na te denken!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

De reden dat er zoveel vloed legendes zijn is tamelijk simpel. Rivierdalen zijn nu eenmaal vruchtbaarder dan bergtoppen. Dus gingen mensen liever in een rivierdal wonen, of vlak bij zee. De kans op een grote overstroming is daar behoorlijk wat groter dan boven op een bergtop.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door bijwoner »

Teva Teff schreef:
Ilona schreef:
circe schreef:Hey Ajax, op NGC loopt tegenwoordig een vijfdelige serie over een aantal bijbelse verhalen. Eén daarvan gaat over de zondvloed en de ark van Noah.

Best wel leuk om naar te kijken hoor.

http://www.ngc.tv/watch/program_details ... ogram=5478
Ik heb ze allemaal gezien. Echte bewijzen voor de Ark (behalve de Bijbel) zijn er (nog) niet. Maar goed, zoals ze zelf al zeiden; gelovigen hebben geen bewijs nodig. :wink:
Teva Teff, je bent abuis inzake ' ark-bewijzen'.
Ik heb de bijdragen even doorlopen, maar tot nu toe is de link met de Chinese taal niet gelegd.
Vanwege de OS 2008 heeft er in het ND een artikeltje gestaan, dat mij wel aansprak.
Zoals bekend verondersteld mag worden, is er ooit een Babylonische spraakverwarring geweest.
De Chinese taal is ouder, dan het moment van die spraakverwarring.
Het is een beeldtenis taal, waardoor figuurtjes een woord weergeven.
De talen die na de Babel-crisis ontstaan zijn, laten dat plaatjes patroon los.
Zo zijn er in de Chinese karakters 132 ( zoiets was het) plaatjes
die regelrecht terug te voeren zijn op voorvallen beschreven in Genesis 1-11.
Overigens vertelt de Bijbel zelf, dat er een scheiding is ontstaan tussen de volkeren
aan de overkant van de Eufraat en de rest van de wereld bevolking.
Specifiek in Openbaringen staan trouwens de kleuren beschreven van de tenue's van de Aziatische volkeren.
Benieuwd ben ik of de Chinese militaire traditie hier nu nog mee overeenstemt.
Een documentaire uit de jaren 80 toonde die veelheid aan kleuren trouwens wel.

Als voorbeeld heb ik onthouden wat het Chinese plaatje voor het woord boot laat zien:
a) een ton
b) het getal 8 (er waren 8 mensen aan boord van de ark van Noach)
c) dierfiguren.
d) water

De ark episode is van voor de Babylonische spraakverwarring!
De Chinese taal kent 4.000 karakters, dus voor je die allemaal onder de knie hebt, kan je een flinke mandarijenstaart hebben!
:king:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Pilgrim »

Was de ark van Noach rond? Nieuw ontdekt kleitablet stelt van wel!

Geschreven op 27 januari 2014 door Caroline Kraaijvanger

De ark van Noach was niet langwerpig, maar rond. Tot die conclusie komt de curator van het British Museum in Londen nadat deze een kleitablet onder ogen kreeg waarop de ark tot in de kleinste details beschreven wordt.

Douglas Simmonds bracht het kleitablet naar het British Museum. Hij kreeg het kleitablet van zijn vader toen hij zijn examens met goed gevolg afrondde. Curator Irving Finkel weet niet wat hij ziet. “Het spijkerschrift is een zestig regels lange passage uit het oude Babylonische verhaal over de zondvloed,” zo schrijft hij in een blog op de site van het British Museum.

Het Babylonische verhaal
Het Babylonische verhaal over de zondvloed is al sinds de jaren zeventig van de negentiende eeuw bekend. In die tijd las George Smith het verhaal op een kleitablet afkomstig uit het Ninevé uit de zevende eeuw. Het Babylonische verhaal bleek grote overeenkomsten met het Bijbelse verhaal over de zondvloed te vertonen. Maar als we het verhaal al kenden, waarom is de ontdekking van dit nieuwe kleitablet dan zo bijzonder? Finkel: “Dit nieuwe kleitablet – geschreven in 1750 voor Christus – bevat verrassende nieuwe feiten.”

Afbeelding

Enki
Het kleitablet vertelt dat de goden besloten om de mensheid met behulp van een zondvloed uit te roeien. De god Enki besloot het nieuws uit te laten lekken aan een man: Atra-hasis, de ‘Babylonische Noach’. Atra-hasis bouwde vervolgens een ark. Maar die ark was – zo vertelt het kleitablet uit 1750 voor Christus – rond. “Voor zover ik weet heeft niemand die mogelijkheid ooit overwogen,” stelt Finkel.

Afbeelding

Materialen
Ook de materialen die Atra-hasis gebruikte om de ark te bouwen en de uiteindelijke afmetingen van die ark staan uitgebreid beschreven. Zo moet de ark sterk geleken hebben op een enorme coracle (zie de afbeelding hierboven). De ark had een oppervlak van zo’n 3600 vierkante meter en de muren waren zeker zes meter hoog. Voor de bouw van de ark werden enorme hoeveelheden hout, pek en touw gebruikt. “Wanneer we de hoeveelheid touw die beschreven staat op één lijn zouden leggen, zou deze van Londen tot Edinburgh strekken!”

Wanneer wij aan de ark denken, denken we aan een langwerpige boot. Maar het idee van een ronde constructie is zo gek nog niet, legt Finkel uit. “Een waterdichte coracle zou nooit zinken en het feit dat deze rond was, was geen probleem: de boot hoefde nergens naartoe te varen, de boot moest alleen maar blijven drijven.”

http://www.scientias.nl/de-ark-van-noac ... -wel/97302
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door xplosive »

In de bijbel wordt de daarin genoemde ark van Noach compleet anders beschreven!

Ergens schort er dus iets aan de geschiedkundige getrouwheid van ten minste 1 van deze beschrijvigen van de ark van Noach. Mogelijk zijn beide beschrijvingen slechts fictief en van een ark die nooit bestaan heeft.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:In de bijbel wordt de daarin genoemde ark van Noach compleet anders beschreven!
Ja dat klopt; 300 el lengte en 50 el breedte.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door xplosive »

In het verlengde daarvan :

Hoe betrouwbaar is de bijbel ?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Ark van Noach. Ook de varkens gingen aan boord

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Was de ark van Noach rond? Nieuw ontdekt kleitablet stelt van wel!
Rond is de zon. Zinnebeeld van leven. Jezus, is dit nu zo moeilijk te begrijpen? En ik ben geen wetenschapper, conservator of welke andere mafketel dan ook die zo graag in het nieuws wil komen met klink klare onzin. Logisch toch dat de ark rond wordt voorgesteld. Heel erg begrijpelijk. Maar mythologie is niet hetzelfde als de werkelijkheid. Hoe vaak moet dit nog uitgelegd worden aan godsdienstwaanzinnigen?

Afbeelding

Taal is door mensen bedacht. Heel knap. Maar niet te vergelijken met het woord zoals door God betracht. Wat vertelt de koran over de ark van Noach? Zoals gebruikelijk en traditioneel in een achterlijke cultuur is het allemaal van horen zeggen, de klok horen luiden maar niet weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt.
Sura11:37 t/m 40 - En bouw het schip onder Onze ogen en naar Onze openbaring en richt tot Mij geen vertoog over hen die onrecht doen. Zij zijn bestemd te verdrinken.
38. En hij ging het schip bouwen en telkens wanneer aanzienlijken van zijn volk aan hem voorbij kwamen spotten zij met hem. Hij zeide: Zo gij al met mij spot eens zullen wij met u spotten zoals gij nu spot.
39. Dan zult gij weten tot wie zal komen een straf die hem vernedert en op wie een duurzame bestraffing zal loskomen.
40. Daarna, toen Onze beschikking kwam en de oven kookte zeiden Wij: Laad daarin van ieder wezen één paar getweeën en ook uw huisverwanten behoudens hen over wie de uitspraak reeds is voorgegaan en ook wie geloven. - Doch geen anderen geloofden met hem tenzij weinigen
Zoals we op het plaatje zien gingen er ook twee varkens aan boord. Huh! Onreine dieren? Beesten die in de ogen van Allah verwerpelijk zijn zoals de ongelovige mens, maar desondanks gespaard werden? Dat kan niet waar zijn. Conclusie? Mohammed, islam, alle imams, moslims, zij allen zijn de grote onbetrouwbare leugenaars die onze kennisbeschaving voortdurend voor de voeten lopen, maar niet nalaten daar dag in dag uit volledig op te parasiteren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door mercator »

xplosive schreef:Ergens schort er dus iets aan de geschiedkundige getrouwheid van ten minste 1 van deze beschrijvigen van de ark van Noach. Mogelijk zijn beide beschrijvingen slechts fictief en van een ark die nooit bestaan heeft.
"Mogelijk" ja [icon_lol.gif] Hoewel, ik meen mij te herinneren dat er een ploeg archeologen ergens in de jaren 1960 zowaar de resten van de Ark van Noach hadden gevonden op de berg Ararat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door H.Numan »

Klopt. sommige leugenaars fundie gristenen gaat zelfs zo ver te claimen dat er een astronaut bij betrokken was. (Hetgeen aardig bewijs is dat ook astronauten zo gek als een deur kunnen zijn.) Maar verder dan die claims komen ze niet. Er is nog nooit een stukje ark getoond. Net zo min als het koekhuisje van Hans en Grietje.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Manon »

mercator schreef:
xplosive schreef:Ergens schort er dus iets aan de geschiedkundige getrouwheid van ten minste 1 van deze beschrijvigen van de ark van Noach. Mogelijk zijn beide beschrijvingen slechts fictief en van een ark die nooit bestaan heeft.
"Mogelijk" ja [icon_lol.gif] Hoewel, ik meen mij te herinneren dat er een ploeg archeologen ergens in de jaren 1960 zowaar de resten van de Ark van Noach hadden gevonden op de berg Ararat.
Klopt, en het lijkt er effektief op dat er een reuzegrote boot tegen de heuvelrug ligt. Blijkt dat dit de contouren van een vroegere landverschuiving zijn.
Althans volgens de wetenschappers die Joanna Lumley daarover had geraadpleegd;
Niks ark op de berg Ararat dus.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door Eliabe »

De ark heeft nog nooit bestaan. Dat in die tijd veel regen is gevallen is heel goed mogelijk, maar dat alles onder water stond is een fabel. De tijden waren toen veel anders, zo ook het weer. Ook de soorten dieren waren toen anders dan het huidige. Het was zeker in die tijd technisch niet mogelijk om van elk dier op aarde 2 mee te nemen. Dat zou zelfs in deze tijd niet kunnen.
De bijbel mag dan een heilig boek zijn maar alles is geschreven vanuit overleveringen en vertalingen. Hoeveel fantasie is erbij gekomen? Toen de bijbelschrijvers Genesis schreven was de aarde al miljoenen jaren oud en ook de mens bevolkte al miljoenen jaren de aarde. Alleen het reizen ging toen nog niet zo vlot als nu.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Bericht door H.Numan »

Een conferencier merkte op:
de dieren op de ark waren alle dieren die in een straal van 10 km leefden rondom de schrijver van het verhaal. Toeval?

Wat men toen niet en nu wel weet is dat een hoop dieren ook een lift in de ark nodig hadden. Zoetwatervissen, insecten, microben, virussen en bacteriën bijvoorbeeld. Waarom vond Noah het nodig om de pest, mazelen, polio en muggen mee te nemen?

Kortom, het verhaal is zo onzinnig dat we beter kunnen debatteren over de lengte van perron 9 3/4 of het koekhuisje van Hans en Grietje.

een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Lang leve de lol. Zou God ook over humor beschikken?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

De dieren werden allemaal per paar aan boord gebracht, gesleept, geduwd, gehesen. De gemakzuchtige slecht door God aan ons informerende bijbel laat dit alles in het ongewisse. Daar heeft God vast goed over nagedacht. Die nalatigheid mogen wij hem zeker niet ontnemen. Wat rest is een grandioze levendige fantasie. En dan te bedenken dat toen ik 15 was dit soort onzin je nog altijd als waar gebeurd door de strot werd geperst. Ook ik ondervond de goddelijke karwats van het rooms-katholieke onderwijs.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Spannende film. Net echt.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Oscarwinnaar Russell Crowe speelt Noah, een man die een onmogelijke opdracht krijgt wanneer de wereld vernietigd dreigt te worden door een allesverwoestende overstroming.

Noah draait vanaf 10 april in de bioscoop in 2D, 3D en IMAX 3D. Noah is de spectaculaire film van dit voorjaar.
Grappig. God is woest. Heeft spijt van zijn fouten, laat een ander daar voor opdraaien en probeert met belachelijke herstelwerkzaamheden alles weer aan elkaar te lijmen. Dat God een grote sukkel was, moge hieruit blijken. Een weldenkende god had simpelweg zijn schepping weer van voren af aan laten beginnen. Fris en fruitig. Kortom, met een schone lei beginnen.

We weten immers dat de almachtige krachtpatser en alleskunner God de hele wereld met alles erop en eraan, inclusief de verderfelijke mensen tot stand had getoverd in zes dagen. We hebben er dan ook totaal geen moeite mee te begrijpen dat God toen bekaf was.

Mijn conclusie? God is gewoon een luie flikker die liever doorgaat met zijn mislukte rotzooi dan echt iets nieuws en beters te bedenken en tot stand te brengen. Waarschijnlijk is God tot niks beters in staat. Dat geldt natuurlijk ook in meerdere mate voor de liefhebbers van de door griezel Baardmans Darwin bedachte Evolutietheorie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

De Ark van Noach, misschien niet gewoon een verhaaltje

Bericht door Pilgrim »

Er lijkt nu schot in te komen. Bekijk ook het filmpje op de site.
Nieuwe zoektocht naar Ark van Noach start eind dit jaar

Geschreven door Tim Kraaijvanger op 3 juli 2014

Is het verhaal over de Ark van Noach een mythe of de waarheid? Wetenschappers gaan dit najaar de houten constructie op de berg Ararat in Turkije onderzoeken. Deze constructie werd in 2010 gevonden dankzij satellietbeelden. De evangelische onderzoekers meldden dat zij 99% zeker zijn dat het echt de Ark van Noach is.

In het bijbelverhaal is te lezen dat Noach een boot bouwt om zijn directe familieleden en dieren te redden van de zondvloed. De wereld verandert in één grote zee. Na een tijd zakt het waterniveau en strandt de boot op een stukje land. Velen geloven dat dit berg Ararat is, het hoogste punt in de omgeving.

Afbeelding
Is dit de Ark van Noach?

Voedselresten, stallen en potten
Verschillende wetenschappers hebben de houten constructie onderzocht. Er zijn mogelijke voedselresten aangetroffen en kleine deurtjes. “Er zijn ruimten gevonden die lijken op stallen. Er ligt een balk met acht pinnen met vierkanten koppen, waarschijnlijk bedoeld om dieren aan vast te binden”, vertelt onderzoeker Gerrit Aalten. Verder vonden de Nederlandse archeoloog Jeroen Rensen en de Belgische arts Dr. Marcel Verheyen resten van potten op de inmiddels beroemde plek.

Terug naar Ararat
Nu gaan wetenschappers opnieuw naar de berg Ararat om alle vragen over de Ark van Noach te beantwoorden. De onderzoekers gaan de berg beklimmen en proberen om de houten constructie te filmen. “Wat gebeurt er als folklore en wetenschap met elkaar in contact komen? We gaan documentaires maken en willen in 2015 een live-uitzending verzorgen”, vertelt Walter Tiemessen van Fact Forward.

Houd Scientias.nl in de gaten om deze interessante missie te volgen!

http://www.scientias.nl/nieuwe-zoektoch ... aar/103033
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Ark van Noach. NOU EN?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gelukkig is er Hans van de Mortel, de godsdienstwaanzinoloog pur sang. Waar gaat het om? Het gaat godverdomme om Genesis 6. En wat staat daar? Gewoon even RUSTIG lezen en tegelijk logisch nadenken! Ik weet dat dit moeilijk is voor gelovige mensen, maar toch maar even proberen!
Genesis 6:1 - Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen.
OK! Zij waren dus niet smerig. Wat is daar nu mis mee? Een mens moet keuzes in zijn leven maken, ook al heeft hij geen vrije wil. Want God bemoeit zich werkelijk overal en nog wat mee volgens Bijbel en Koran. Alsof zijn scheppingsdaad al bij voorbaat een fiasco was, wat het ook de facto is in de praktijk. Want dood gaan om weer levend te worden is verspilde tijd. Ja toch, randdebiele God?
Genesis 6:13 - Toen zeide God tot Noach: Het einde van al wat leeft is door Mij besloten, want door hun schuld is de aarde vol geweldenarij, en zie, Ik ga hen met de aarde verdelgen.
Als ALLE mensen slecht waren . . . en dat waren ze volgens dat hele bijbelse kinderachtige lulverhaal, had God beter alles kunnen vernietigen, inclusief dat lullige aardbolletje. Maar dat was nu juist voor lijperik God een brug te ver. Alles voor niks gedaan? Zes dagen zwoegen als een os en dan uitgeput neervallen in de rust van de zevende dag om tenslotte alles weer op te geven? Nee hoor! Stom toeval. Hoe is het mogelijk. Slechts een gezinnetje deed niet mee aan het wereldse seksgenot. En dat was de club van Noach. Ja ja, hoe verzin je het. Omdat de bijbel door God geïnspireerd was, is het God zelf geweest die dit verzonnen heeft, de grappenmaker.

In de bijbel wordt overigens gesproken over ‘aarde’ en niet over ‘wereld’. ‘Aarde’ in het Hebreeuws betekent zoiets als plaatselijk. En zo is het waarschijnlijk ook geschied. Want telecommunicatie bestond er nog niet in die tijd om te weten dat er ook elders op de wereld mensen woonden op het blijvend droge van de aarde zonder last te hebben van een natuurramp elders op de aarde. Logisch toch?

Zelfstandig nadenken en hersenen gebruiken, in plaats van dom onnadenkend anderen na te papegaaien. Dat blijkt verdomd lastig voor gelovigen in de praatjes van anderen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie