Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

Freya schreef:Islam en wetenschap, het enigste wat de moslims gedaan hebben, in hun veroveringen van de rest van het Midden-Oosten, delen van Azië, delen van Afrika en van Europa, is wetenschap gejat. Wiskunde komt o.a. van de Perziërs en de Indiërs, de getallen komen van de Indiërs, de moslims hebben het gejat en gezegd dat het van hun kwam. Maar ja, ze hadden zeker in die tijd nog nooit gehoord van intelectuele eigendomsrechten.
Jehovah’s Getuigen hebben daar wel van gehoord. Maar ze behoren tot de meest geraffineerde en uitgekookte religie van de wereld. Het verbondsboek van de joden heeft een naam van God bekendgemaakt. Zij noemden hem JHWH (geen mens weet die naam uit te spreken. Het is iets als Jehovah, Jaweh of Jêhoewá. De laatste naam komt er volgens mij het dichtste bij). En wat deden die dieven? Zij maakten zich de naam van God eigen. Het zijn dieven die zonder toestemming van God zijn naam gebruiken. Daar heeft nog nooit één Getuige bij stilgestaan bij die geraffineerde en uitgekookte marketingrakkers uit de VS.

Zullen we de Jehovah’s Getuigen voortaan maar de ’Goddeloze Godventers’ noemen? Jullie hebben geen idee hoe de naam van God te pas en te onpas door de Getuigen gebruikt wordt. Het is Jehovah hier en het is Jehovah daar . . . Het is een regelrechte aanfluiting voor die god, een lachertje van de bovenste plank. De Getuigen van Jehovah en de islam zijn niet voor niets allebei fundamentalistisch. Het verschil? Van de eerste heeft nog nooit iemand echt last gehad. Van de islam hebben we dagelijks last en niet zo’n klein beetje ook.

”Vrouwen en kinderen eerst”. Daar denken wij als beschaafde westerlingen aan om ze te helpen in geval van nood. Maar de islam denkt anders. Bij hun moordaanslagen staan ”vrouwen en kinderen eerst” hoog op hun verlanglijstje.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op zo okt 25, 2020 3:36 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Nourislam schreef:ey roelof

1• De doel van de islam = onderwerping aan god en in zijn profeten geloven.
2• je leven is volledig leugen, denk je echt dat je de waarheid weet.
3• Oke waarom ontken je god ???????????????????????????????????????
4• blijven liegen en nog liegen en nog liegen en door het liegen zal je de gevolgen dragen.
5• Als je god al ontkent zal je ook niet verder geraken.
1• Wij onderwerpen niemand. Want niemand kan leven in vrede als hij onderworpen is aan iets dat hij niet begrijpt of niet kan aanvaarden. En zeker niet aan God. Ik ontken het bestaan van een Almacht niet in mijn leven, maar heb toch wel erg veel moeite met menselijke helpers van Allah die mij gaan vertellen hoe het allemaal in elkaar steekt met Allah en zijn profeet.
Jullie moslims maken Allah keer op keer belachelijk door steeds maar weer op zijn onkunde en machteloosheid te wijzen en daardoor steeds zelf voor Allah te willen spelen. Want Allah blijft stok en stokdoof voor moslims .

Het is een onbegrijpelijke belediging van Allah door dat moslims steeds maar weer Allah bijstaan die in de ogen van vele mohammedanen blijkbaar uitsluitend als een kreupele armetierige onmachtige impotente Allah wordt gezien. Waarom? Omdat Allah blijkbaar zelf niet in staat is handelend op te treden.

Wat (domme) moslims doen is Allah overal de schuld van geven, in feite Allah keer op keer te beledigen met: ”Inshallah” te roepen. Hoe kan een sterfelijk mens nou in godsnaam weten wat de wil van Allah is? Als de mens daartoe in staat is degenereert dit Allah tot een knecht van die mens. HERSENS GEBRUIKEN, NADENKEN. Allah heeft de mens geen hersens gegeven om een profeet klakkeloos na te papegaaien.
In de eerder door Allah gezonden boeken aan de mens komen we vele echte profeten tegen. Profeten die de joden waarschuwden om weer het goede pad te kiezen. Deden ze dat niet dan werden ze hiervoor door Allah gestraft. En JA HOOR, Allah strafte ze wanneer ze niet naar die door God gezonden profeet hadden geluisterd. Dat waren nog eens spannende tijden! Profetieën moesten ook altijd waargemaakt worden bij de in leven zijnde profeet. Anders had een profetie totaal geen zin. Wat heb ik aan een profetie die ik niet kan controleren? Niks toch? NADENKEN, HERSENS GEBRUIKEN!. Een profeet die leugens verspreidde, wat gebeurde daarmee? Juist ja, die werd door Allah aan de vernietiging prijsgegeven. Dat waren nog eens spannende tijden van Allah en zijn geweldige profeten.

En wat doet Allah nu? Die is allang gepensioneerd en probeert van een rustige oude dag te genieten, terwijl moslims over de hele wereld ”Allah akbar” lopen te gillen. Dat zal die ’Oude van Dagen’ echt niet op prijsstellen, denk ik zo met mijn volle verstand.

Al dat hysterisch geschreeuw van die imams in de wereld duidt maar op één ding: zij geloven niet in Allah, maar slechts in henzelf.

2• Leugen is slechts wat de moslim kenmerkt: ANGST. Niets is een grotere leugen dan de onzekerheid die de mens kenmerkt. Laat Allah met rust, doe het goede en wacht af. Niemand weet ook maar iets over Allah te vertellen. Ook ik niet die 12 jaar bij de Jehovah’s Getuigen’ ben geweest. Dat is precies zo’n club als de islam. Puur fundamentalistisch. Ook Jehovah’s Getuigen worden geregeerd door de angst. Maar gelukkig geloven zij niet in een wrede God die iemand zal martelen. Zij die in een wrede God geloven zijn zelf zo. Dagelijks op het nieuws horen wij over moordende en vernietigende moslims zonder verstand, die kinderen noch vrouwen sparen als eerbewijs aan een God die zij niet kennen en daarmee - geheel volgens de Koran - verwachten door Allah onderscheiden te worden met een eeuwigdurende permissie voor verblijf in een aards paradijs in de hemel met veel wijn, vele maagden en schone jongens.

3• Wat interesseert het nu de almachtige God of iemand hem nu wel of niet erkent? Als ik de machtigste ben hier op aarde, wat heb ik dan te vrezen? Niemand toch? Dus zeker ook niet de ongelovigen. Die gaan toch allemaal dood. HaHaHa. Ja, als Allah moet ik toch in mijn vuistje lachen om al die zielige moslimmannetjes die denken mij te kennen. Als Allah neem ik het de ongelovigen niet kwalijk. Ik heb mij ook nog nooit aan hen voorgesteld. Belangrijk voor mij is hoe de mens zich gedraagt en of die mens ook mij met rust laat. Moslims doen dat niet. Die besmeuren mijn naam vanwege al dat geweld dat uit mijn naam wordt bedreven. Alsof ik een smerige vieze Allah ben, nog erger dan tien Khomeini’s en Husseins bij elkaar. Zij beledigen mij keer op keer die mohammedanen met hun tomeloze geweld waarin ze mij, de grote Allah, steeds betrekken.

4• Zie onder punt 2. laten we in vrede - wa aleikum as-salaam - dit allemaal rustig afwachten. Allah is machtig en doet wat hij wil, maar de mens moet Allah nu eens met rust laten. Want Allah weet zelf wel wat het beste is.

5• Tot nu blijkt de verstandige mens het verste te komen. En dat is niet moslim. Einstein was toch geen slecht mens en ook geen moslim die door Allah onkundig is gelaten? Maar Allah laat juist de moslims onkundig, want die willen niet beter.

Allah is almachtig en geeft wijsheid en kennis aan wie hij wil (Oeiii, dat doe zeker zeer . . .)

HERSENS GEBRUIKEN, NADENKEN, KRITISCH ZIJN, EN NIET ZOMAAR ALLES GELOVEN wat in een boekie staat uit het jaar nul.[/b]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
Freya schreef:Islam en wetenschap, het enigste wat de moslims gedaan hebben, in hun veroveringen van de rest van het Midden-Oosten, delen van Azië, delen van Afrika en van Europa, is wetenschap gejat. Wiskunde komt o.a. van de Perziërs en de Indiërs, de getallen komen van de Indiërs, de moslims hebben het gejat en gezegd dat het van hun kwam. Maar ja, ze hadden zeker in die tijd nog nooit gehoord van intelectuele eigendomsrechten.
Jehovah’s Getuigen hebben daar wel van gehoord. Maar ze behoren tot de meest geraffineerde en uitgekookte religie van de wereld. Het verbondsboek van de joden heeft een naam van God bekendgemaakt. Zij noemden hem JHWH (geen mens weet die naam uit te spreken. Het is iets als Jehovah, Jaweh of Jêhoewá. De laatste naam komt er volgens mij het dichtste bij). En wat deden die dieven? Zij maakten zich de naam van God eigen. Het zijn dieven die zonder toestemming van God zijn naam gebruiken. Daar heeft nog nooit één Getuige bij stilgestaan bij die geraffineerde en uitgekookte marketingrakkers uit de VS.

Zullen we de Jehovah’s Getuigen voortaan maar de ’Goddeloze Godventers’ noemen? Jullie hebben geen idee hoe de naam van God te pas en te onpas door de Getuigen gebruikt wordt. Het is Jehovah hier en het is Jehovah daar . . . Het is een regelrechte aanfluiting voor die god, een lachertje van de bovenste plank. De Getuigen van Jehovah en de islam zijn niet voor niets allebei fundamentalistisch. Het verschil? Van de eerste heeft nog nooit iemand echt last gehad. Van de islam hebben we dagelijks last en niet zo’n klein beetje ook.

”Vrouwen en kinderen eerst”. Daar denken wij als beschaafde westerlingen aan om ze te helpen in geval van nood. Maar de islam denkt anders. Bij hun moordaanslagen staan ”vrouwen en kinderen eerst” hoog op hun verlanglijstje.
Ik kan me nu wel voorstellen waarom je zo gefrustreerd bent.
Dat je niet eens weet dat de juiste uitspraak van JHWH Jehovah is zet toch te denken. Jezus zelf las notabene uit de psalmen voor waarbij hij Jehovahs naam uitsprak.
Ik heb echt nog nooit zo'n zielig gefrustreerde figuur meegemaakt.
Jouw aanwezigheid hier doet deze site geen goed. Jij bent teveel met jezelf bezig, man. Het begint toch echt irritant te worden.

Wat een zielige gefrustreerde stumperd.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Waarschuwing uit de Wachttoren

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef: Ik kan me nu wel voorstellen waarom je zo gefrustreerd bent.
Dat je niet eens weet dat de juiste uitspraak van JHWH Jehovah is zet toch te denken. Jezus zelf las notabene uit de psalmen voor waarbij hij Jehovahs naam uitsprak.
Ik heb echt nog nooit zo'n zielig gefrustreerde figuur meegemaakt.
Jouw aanwezigheid hier doet deze site geen goed. Jij bent teveel met jezelf bezig, man. Het begint toch echt irritant te worden.

Wat een zielige gefrustreerde stumperd.
Beste Jehovah’s Getuige Fucmoh, en alle forumleden in het bezit van een bijbel.

Fucmoh weet ons alleen wat te vertellen wat hem geleerd is door De Wachttoren. Islam en Wachttoren zijn beide fundamentalistische religies waar geen enkele eigen inbreng geduld wordt. De bijbel speelt bij Fucmoh een ondergeschikte rol. Het is uitsluitend de onzin van de Wachttoren die een doorslaggevende rol speelt bij de Jehovah’s Getuigen.

Wie prijs stelt op een paar hoofdstukken vol met leugens, tegenstrijdigheden en grootst mogelijke onzin door de Wachttoren uitgekraamd, laat mij dat weten en ik zend het je graag toe. Dat geldt dus ook voor Fucmoh. Ik ben niet gefrustreerd, maar een vrijdenker en onderzoeker. Dat kan de Jehovah’s Getuige Fucmoh niet beweren.
Het enige verschil met hem en een moslim is dat Jehovah’s Getuigen nog nooit als religie enige vorm van agressie tentoon hebben gespreid. Behalve dan hun gemene moorddadige aanzetting tot de dood voor hun volgelingen door hen wijs te maken dat zij geen bloedtransfusie mogen nemen volgens de wens van Jehovah. De Wachttoren draagt BLOEDSCHULD. En niet zo’n klein beetje ook.

Dit terzijde. Nu over naar de waarheid van alledag.

De naam van God (JHWH) mocht door joden niet genoemd worden. Vandaar dat Jezus zich ook keurig onthield van die naam. – Matt. 26:39

In het hele hoofdstuk Mattheüs komt het woord JHWH nauwelijks voor. Jezus heeft het constant over zijn hemelse Vader en God, en niets anders Logisch, Jezus was immers een orthodoxe jood en de naam van God mocht onder joden niet (ijdel) gebruikt worden.
Het krachtigste voorbeeld geeft Jezus ons in zijn modelgebed. De naam van God wordt hierin bewust NIET genoemd. En dat geeft ons duidelijk te kennen dat dit niet past binnen het gebed van de christen. Christenen dienen in hun gebed God met Vader of Heer of God aan te spreken. Dat is veel liefdevoller en nederiger dan het brutale bij de naam noemen van God.
Het gebed afsluiten met de vermelding “In de naam van Jezus”, hoort ook niet. Anders had Jezus dit wel duidelijk gemaakt in de bijbel met zijn eigen woorden (o.a. in het modelgebed van Mattheüs 6:9-13. Waar was dit anders voor bedoeld?).

Maar De Wachttoren is een geslepen marketing georiënteerde en geoliede machine die de leugen niet uit de weg gaat. Zij hebben zich zonder toestemming van God zijn naam toegeëigend en kakelen dan ook onophoudelijk zijn naam uit. Aan de deur, in het gebed en in hun dagelijkse omgang. Alsof het verdomme om Johan Cruyff in zijn beste jaren gaat. Zo ga je toch niet met een Almacht om? Maar ja, het is ze allemaal voorgeschreven. En de Wachttoren is nu eenmaal onverbiddelijk in zijn eigen wijsheid.

Jezus leerde zijn discipelen nadrukkelijk bidden ZONDER DE NAAM JEHOVAH te gebruiken! Dat kan ook Getuige Focmoh niet ontkennen. Ik zou zeggen, gooi het eens in de groep van de ouderlingen, of schrijf een brief naar de Wachttoren!

”Wanneer mensen in groot gevaar verkeren afkomstig uit een bron waarvan zij geen kwaad vermoeden, of als zij door degenen die zij als hun vrienden beschouwen worden misleid, is het dan onvriendelijk hen te waarschuwen?
Zij verkiezen het misschien geen geloof aan de waarschuwing te hechten. Zij zijn er misschien zelfs wel gebelgd over. Ontheft dat iemand echter van de morele verantwoordelijkheid die waarschuwing te geven?”


Het tijdschrift De Wachttoren,
1 mei 1974, bladzijde 259
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Waarschuwing uit de Wachttoren

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
fucmoh schreef: Ik kan me nu wel voorstellen waarom je zo gefrustreerd bent.
Dat je niet eens weet dat de juiste uitspraak van JHWH Jehovah is zet toch te denken. Jezus zelf las notabene uit de psalmen voor waarbij hij Jehovahs naam uitsprak.
Ik heb echt nog nooit zo'n zielig gefrustreerde figuur meegemaakt.
Jouw aanwezigheid hier doet deze site geen goed. Jij bent teveel met jezelf bezig, man. Het begint toch echt irritant te worden.

Wat een zielige gefrustreerde stumperd.
Beste Jehovah’s Getuige Fucmoh, en alle forumleden in het bezit van een bijbel.

Fucmoh weet ons alleen wat te vertellen wat hem geleerd is door De Wachttoren. Islam en Wachttoren zijn beide fundamentalistische religies waar geen enkele eigen inbreng geduld wordt. De bijbel speelt bij Fucmoh een ondergeschikte rol. Het is uitsluitend de onzin van de Wachttoren die een doorslaggevende rol speelt bij de Jehovah’s Getuigen.

Wie prijs stelt op een paar hoofdstukken vol met leugens, tegenstrijdigheden en grootst mogelijke onzin door de Wachttoren uitgekraamd, laat mij dat weten en ik zend het je graag toe. Dat geldt dus ook voor Fucmoh. Ik ben niet gefrustreerd, maar een vrijdenker en onderzoeker. Dat kan de Jehovah’s Getuige Fucmoh niet beweren.
Het enige verschil met hem en een moslim is dat Jehovah’s Getuigen nog nooit als religie enige vorm van agressie tentoon hebben gespreid. Behalve dan hun gemene moorddadige aanzetting tot de dood voor hun volgelingen door hen wijs te maken dat zij geen bloedtransfusie mogen nemen volgens de wens van Jehovah. De Wachttoren draagt BLOEDSCHULD. En niet zo’n klein beetje ook.

Dit terzijde. Nu over naar de waarheid van alledag.

De naam van God (JHWH) mocht door joden niet genoemd worden. Vandaar dat Jezus zich ook keurig onthield van die naam. – Matt. 26:39

In het hele hoofdstuk Mattheüs komt het woord JHWH nauwelijks voor. Jezus heeft het constant over zijn hemelse Vader en God, en niets anders Logisch, Jezus was immers een orthodoxe jood en de naam van God mocht onder joden niet (ijdel) gebruikt worden.
Het krachtigste voorbeeld geeft Jezus ons in zijn modelgebed. De naam van God wordt hierin bewust NIET genoemd. En dat geeft ons duidelijk te kennen dat dit niet past binnen het gebed van de christen. Christenen dienen in hun gebed God met Vader of Heer of God aan te spreken. Dat is veel liefdevoller en nederiger dan het brutale bij de naam noemen van God.
Het gebed afsluiten met de vermelding “In de naam van Jezus”, hoort ook niet. Anders had Jezus dit wel duidelijk gemaakt in de bijbel met zijn eigen woorden (o.a. in het modelgebed van Mattheüs 6:9-13. Waar was dit anders voor bedoeld?).

Maar De Wachttoren is een geslepen marketing georiënteerde en geoliede machine die de leugen niet uit de weg gaat. Zij hebben zich zonder toestemming van God zijn naam toegeëigend en kakelen dan ook onophoudelijk zijn naam uit. Aan de deur, in het gebed en in hun dagelijkse omgang. Alsof het verdomme om Johan Cruyff in zijn beste jaren gaat. Zo ga je toch niet met een Almacht om? Maar ja, het is ze allemaal voorgeschreven. En de Wachttoren is nu eenmaal onverbiddelijk in zijn eigen wijsheid.

Jezus leerde zijn discipelen nadrukkelijk bidden ZONDER DE NAAM JEHOVAH te gebruiken! Dat kan ook Getuige Focmoh niet ontkennen. Ik zou zeggen, gooi het eens in de groep van de ouderlingen, of schrijf een brief naar de Wachttoren!

”Wanneer mensen in groot gevaar verkeren afkomstig uit een bron waarvan zij geen kwaad vermoeden, of als zij door degenen die zij als hun vrienden beschouwen worden misleid, is het dan onvriendelijk hen te waarschuwen?
Zij verkiezen het misschien geen geloof aan de waarschuwing te hechten. Zij zijn er misschien zelfs wel gebelgd over. Ontheft dat iemand echter van de morele verantwoordelijkheid die waarschuwing te geven?”


Het tijdschrift De Wachttoren,
1 mei 1974, bladzijde 259
Sukkeltje, ik ben geen JG. En jij bent gewoon een gefrustreerde homo die jarenlang over kleine jongetjes fantaseerde en nu lekker zijn gang kan gaan.

Jij hebt het alleen maar over jezelf, man. Als ik jouw reacties lees zie ik alleen maar IK IK IK IK . Man, ik ben helemaal niet geinteresseerd in wat een zielig, gefrustreerde, rancuneuze homo vindt.
Bij alke rectie van jouw betrek de JGs erbij. Voor zover ik weet zijn zij geen gevaar voor de mensheid, of wel. Voor zover ik weet zijn zij de beste, vredelievendste en eerlijkste mensen die ik ooit ben tegengekomen.

Maarre, hoe is het nou om in alle vrijheid in je kontje gepakt te worden? Heeft dat je nog steeds niet van je frustraties bevrijd, zielepoot?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

fucmoh, please...... is dit schelden nodig.
Hans is geen homo. Hij is getrouwd.
En wat is er mis met een homo. Niks toch?
Dus please fucmoh. Als je een discussie met Hans wil aangaan, doe het dan op een fatsoenlijke manier, of negeer zijn posten.

Vriendelijke groet, en alvast bedankt.

Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Waarschuwing uit de Wachttoren

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
fucmoh schreef: Ik kan me nu wel voorstellen waarom je zo gefrustreerd bent.
Dat je niet eens weet dat de juiste uitspraak van JHWH Jehovah is zet toch te denken. Jezus zelf las notabene uit de psalmen voor waarbij hij Jehovahs naam uitsprak.
Ik heb echt nog nooit zo'n zielig gefrustreerde figuur meegemaakt.
Jouw aanwezigheid hier doet deze site geen goed. Jij bent teveel met jezelf bezig, man. Het begint toch echt irritant te worden.

Wat een zielige gefrustreerde stumperd.




Dit terzijde. Nu over naar de waarheid van alledag.

De naam van God (JHWH) mocht door joden niet genoemd worden. Vandaar dat Jezus zich ook keurig onthield van die naam. – Matt. 26:39

In het hele hoofdstuk Mattheüs komt het woord JHWH nauwelijks voor. Jezus heeft het constant over zijn hemelse Vader en God, en niets anders Logisch, Jezus was immers een orthodoxe jood en de naam van God mocht onder joden niet (ijdel) gebruikt worden.
Het krachtigste voorbeeld geeft Jezus ons in zijn modelgebed. De naam van God wordt hierin bewust NIET genoemd. En dat geeft ons duidelijk te kennen dat dit niet past binnen het gebed van de christen. Christenen dienen in hun gebed God met Vader of Heer of God aan te spreken. Dat is veel liefdevoller en nederiger dan het brutale bij de naam noemen van God.
Het gebed afsluiten met de vermelding “In de naam van Jezus”, hoort ook niet. Anders had Jezus dit wel duidelijk gemaakt in de bijbel met zijn eigen woorden (o.a. in het modelgebed van Mattheüs 6:9-13. Waar was dit anders voor bedoeld?).
Wat een onzin. Dat zijn duidelijk jouw interpretaties.

Waaruit las Jezus hiet voor?


Sprak Jezus de naam uit? Daar hij op energieke wijze menselijke tradities die goddelijke geboden ontkrachten, aan de kaak stelde (Mattheüs 15:3), is het onwaarschijnlijk te verwachten dat hij instemde met het niet-bijbels gebruik, de Naam niet uit te spreken. Toen hij in de synagoge (Lukas 4:16-20)* een deel van Jesaja's tekst voorlas (Jesaja 61:1), is hij het Tetragrammaton tegengekomen. Zelfs als de versie in kwestie de Septuaginta was, bevatte deze vertaling de Naam (niet Heer), zoals opgemerkt is in alle afschriften van vóór het jaar 150. Volgens de Masoretische tekst, werden alle theoforische namen, die aan het begin een deel van het tetragrammaton bevatten, zonder uitzondering uitgesproken als YeHÔ-. Willen we consequent zijn en in overeenstemming handelen met alle andere theoforische namen, dan moet het Tetragrammaton uitgesproken worden als Yehô-aH, omdat het de theoforische naam bij uitstek is (YHWH kan gelezen worden als YHW-H). Er wordt veel tegen deze uitspraak ingebracht, sommige argumenten lijken gegrond, in het geheel echter vormen ze een berg van bewijzen, waaruit blijkt dat het hun doel is om de Naam te verwijderen.

Vertel eens, sprak Jezus daar Gods naam uit of niet?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Ariel schreef:fucmoh, please...... is dit schelden nodig.
Hans is geen homo. Hij is getrouwd.
En wat is er mis met een homo. Niks toch?
Dus please fucmoh. Als je een discussie met Hans wil aangaan, doe het dan op een fatsoenlijke manier, of negeer zijn posten.

Vriendelijke groet, en alvast bedankt.

Ariel
Hans is gewoon een gefrustreerde homo die er een belgisch homovriendje op na houdt. En hij irriteert me mateloos en zijn reacties laten zien waarom hij geen JG meer is. Iemand met een dergelijk groot ego dient verwijderd te worden.

En ik heb geen hekel aan homno's. Maar gefrustreerde homo's zoals hansje doen mijn nekharen rechtop staan.
Hans is gewoon een homo die zijn vrouiw mept, hè, Hans?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

9 GIJ dan moet aldus bidden:

’Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd.

Hanje Pansje Homootje, jij kwam met het modelgebed.

Hoe kan je de naam van God het beste heiligen? Door het niet te gebruiken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste fucmoh, sorry dat ik dit zeg. Maar jij reageert nu net als een Moslim.
Zodra de JG bekritiseerd worden vlieg jij op alsof je door duizend wespen gestoken wordt.
Je weet nu ongeveer hoe een moslim zich moet voelen als Mohammed en de islam bekritiseerd worden.

Kom op fucmoh. Geef Hans een virtuele hand, niet meer schelden, en zand er over.
Waar is dit nou voor nodig. Er wordt al genoeg gevochten in deze wereld.
Moeten wij elkaar nu ook nog eens in de haren vliegen?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Ariel schreef:Beste fucmoh, sorry dat ik dit zeg. Maar jij reageert nu net als een Moslim.
Zodra de JG bekritiseerd worden vlieg jij op alsof je door duizend wespen gestoken wordt.
Je weet nu ongeveer hoe een moslim zich moet voelen als Mohammed en de islam bekritiseerd worden.

Kom op fucmoh. Geef Hans een virtuele hand, niet meer schelden, en zand er over.
Waar is dit nou voor nodig. Er wordt al genoeg gevochten in deze wereld.
Moeten wij elkaar nu ook nog eens in de haren vliegen?

Vriendelijke groet.
Alereerst ben ik geen JG. Die f.l.i.k.k.e.r is 12 jaar JG geweest. Ik ben maar een paar jaar bezig met de getuigen en nu al doorzie ik zijn leugens die hij als excuus gebruikt voor zijn frustraties. En hansje is gewoon een zwaar gefrustreerde ex-JG die regelmatig op het matje geroepen is. En gezien zijn vervelende karaktertrekje door het voortdurend over zichzelf te hebben en zijn frustraties, kan ik me heel goed voorstellen waarom hansje de benen heeft genomen. Ik moet 'm niet en zal 'm nooit moeten ook. De JGs zijn als religie ver verheven boven de islam.
Hansje Pansje homootje moet zijn frustraties maar ergens anders gaan verkondigen. Er zijn genoeg anti-JG sites waar deze gefrustreerde homo zijn IK IK IK IK frustraties kwijt kan.
Voor egocentrisme is in de organisatie van de JGs geen plaats. Hansje is gewoon een gefrustreerde, egocentrische ex-JG.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

fucmoh schreef:
Ariel schreef:Beste fucmoh, sorry dat ik dit zeg. Maar jij reageert nu net als een Moslim.
Zodra de JG bekritiseerd worden vlieg jij op alsof je door duizend wespen gestoken wordt.
Je weet nu ongeveer hoe een moslim zich moet voelen als Mohammed en de islam bekritiseerd worden.

Kom op fucmoh. Geef Hans een virtuele hand, niet meer schelden, en zand er over.
Waar is dit nou voor nodig. Er wordt al genoeg gevochten in deze wereld.
Moeten wij elkaar nu ook nog eens in de haren vliegen?

Vriendelijke groet.
Alereerst ben ik geen JG. Die f.l.i.k.k.e.r is 12 jaar JG geweest. Ik ben maar een paar jaar bezig met de getuigen en nu al doorzie ik zijn leugens die hij als excuus gebruikt voor zijn frustraties. En hansje is gewoon een zwaar gefrustreerde ex-JG die regelmatig op het matje geroepen is. En gezien zijn vervelende karaktertrekje door het voortdurend over zichzelf te hebben en zijn frustraties, kan ik me heel goed voorstellen waarom hansje de benen heeft genomen. Ik moet 'm niet en zal 'm nooit moeten ook. De JGs zijn als religie ver verheven boven de islam.
Hansje Pansje homootje moet zijn frustraties maar ergens anders gaan verkondigen. Er zijn genoeg anti-JG sites waar deze gefrustreerde homo zijn IK IK IK IK frustraties kwijt kan.
Voor egocentrisme is in de organisatie van de JGs geen plaats. Hansje is gewoon een gefrustreerde, egocentrische ex-JG.

@fucmoh,


Waarom sla je zo om je heen?
Da's toch nergens voor nodig.
Richt je woede op de juiste groep (mensen), als je dat nodig vindt.
JG verkondigen dat de aarde 5000 jaar oud is, dan hoef ik je niets meer te vertellen, toch?

Beheersing, siert je.

Groet Joannes
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Waarschuwing uit de Wachttoren

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:
Wat een onzin. Dat zijn duidelijk jouw interpretaties.

Waaruit las Jezus hiet voor?

Sprak Jezus de naam uit? Daar hij op energieke wijze menselijke tradities die goddelijke geboden ontkrachten, aan de kaak stelde (Mattheüs 15:3), is het onwaarschijnlijk te verwachten dat hij instemde met het niet-bijbels gebruik, de Naam niet uit te spreken.

Vertel eens, sprak Jezus daar Gods naam uit of niet?
Lees nu eerst eens Mattheüs in je eigen bijbel zoals ik heb aangegeven. De bedoeling van dit forum is op elkaars argumenten in te gaan. Maar dat doe je niet. Wegvluchten voor de waarheid van je eigen bijbel lijkt mij hoogst frustrerend. ’Nieuwe-Wereldvertaling van de Heilige Schrift’ (Watchtower Bible and Tract Society of New York, Inc.)

Het woord Jehovah komt in Mattheüs 5 t/m 20 in elk geval niet voor wat betreft de overige schriftplaatsen nog een of twee keer. Maar in ieder geval NOOIT waar het over bidden tot God gaat.

Als je nog trek hebt in een maffia verhaal volgens de Wachttoren, moet je Job maar eens goed lezen. Ehhhh . . . ik weet wel beter, ik geloof zeker in sprookjesboeken, maar niet in de sprookjes op zich. En dat is nu wat Jehovah’s Getuigen wel doen in opdracht van de Wachttoren. Dat verhaal van Job is volgens de Wachttoren echt gebeurd. Het begint dan ook met . . . ’Er was eens . . . en het verhaal eindigt natuurlijk met . . . en hij leefde nog lang en gelukkig.

Nee, beste Fucmohammedaan en forumvrienden, ik maak echt geen geintje. Controleer mij maar erop met jullie bijbel, als jullie die hebben. Het staat er letterlijk ! ! !
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Joannes schreef:
@fucmoh,

Waarom sla je zo om je heen?
Da's toch nergens voor nodig.
Richt je woede op de juiste groep (mensen), als je dat nodig vindt.
JG verkondigen dat de aarde 5000 jaar oud is, dan hoef ik je niets meer te vertellen, toch?

Beheersing, siert je.

Groet Joannes

Jehovah’s stellen steeds de norm achteraf. Ze geven nu toe dat de wereld veel ouder is. Misschien wel miljoenen jaren. Maar de mens bestaat pas 6000 jaar volgens de Wachttoren. Kan zijn, ik weet het niet. Ook zeggen zij dat God de aarde niet in zes dagen heeft geschapen, maar in 6 x 1000 jaar = 6000 jaar. Toch staat letterlijk in de bijbel ’dag en nacht’ (dus één dag) en weer een dag.

Weten de christelijke mensen trouwens op dit forum dat de Wachttoren beweert dat niet God alles geschapen heeft, maar Jezus Christus? Waar staat dit dan? Een slang die kan praten? Tja, dat moet dan wel Gods beste vriend Satan zijn geweest (Lees het verhaal Job er maar op na). Toch lezen we nergens in de bijbel dat die slang Satan is. Hoe komt men dan toch bij zoiets achterlijks?

Heel eenvoudig. Wat de Wachttoren zegt is altijd waar. Alleen zij zijn Gods organisatie en zij worden geleid door de heilige geest. Vandaar dat zij al jarenlang leugens verspreiden. Ik heb het al eens eerder vermeld over al hun afgekondigde Armageddons in de loop der jaren die nooit zijn uitgekomen. Het heeft wel menige Getuige onnodig zijn leven in de war geschopt, zo niet vernietigd. Ik ken nog een Getuige die nog steeds zijn hoed moet opeten omdat Armageddon in 1975 (de laatste aankondiging tot nu toe over Armageddon) weer niet was uitgekomen.

Dit alles is toch niet mijn schuld?
IK HEB TOCH AL DIE LEUGENS NIET VERKONDIGD en DAARDOOR VELE MENSEN GEESTELIJK en MAATSCAPPELIJK in de VERNIELING GEHOLPEN?

De waarheid verblindt, evenals het licht. De leugen daarentegen is een fraaie avondschemer die elk voorwerp goed doet uitkomen.
(Albert Camus)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
Joannes schreef:
@fucmoh,

Waarom sla je zo om je heen?
Da's toch nergens voor nodig.
Richt je woede op de juiste groep (mensen), als je dat nodig vindt.
JG verkondigen dat de aarde 5000 jaar oud is, dan hoef ik je niets meer te vertellen, toch?

Beheersing, siert je.

Groet Joannes

Jehovah’s stellen steeds de norm achteraf. Ze geven nu toe dat de wereld veel ouder is. Misschien wel miljoenen jaren. Maar de mens bestaat pas 6000 jaar volgens de Wachttoren. Kan zijn, ik weet het niet. Ook zeggen zij dat God de aarde niet in zes dagen heeft geschapen, maar in 6 x 1000 jaar = 6000 jaar. Toch staat letterlijk in de bijbel ’dag en nacht’ (dus één dag) en weer een dag.

Weten de christelijke mensen trouwens op dit forum dat de Wachttoren beweert dat niet God alles geschapen heeft, maar Jezus Christus? Waar staat dit dan? Een slang die kan praten? Tja, dat moet dan wel Gods beste vriend Satan zijn geweest (Lees het verhaal Job er maar op na). Toch lezen we nergens in de bijbel dat die slang Satan is. Hoe komt men dan toch bij zoiets achterlijks?

Heel eenvoudig. Wat de Wachttoren zegt is altijd waar. Alleen zij zijn Gods organisatie en zij worden geleid door de heilige geest. Vandaar dat zij al jarenlang leugens verspreiden. Ik heb het al eens eerder vermeld over al hun afgekondigde Armageddons in de loop der jaren die nooit zijn uitgekomen. Het heeft wel menige Getuige onnodig zijn leven in de war geschopt, zo niet vernietigd. Ik ken nog een Getuige die nog steeds zijn hoed moet opeten omdat Armageddon in 1975 (de laatste aankondiging tot nu toe over Armageddon) weer niet was uitgekomen.

Dit alles is toch niet mijn schuld?
IK HEB TOCH AL DIE LEUGENS NIET VERKONDIGD en DAARDOOR VELE MENSEN GEESTELIJK en MAATSCAPPELIJK in de VERNIELING GEHOLPEN?

De waarheid verblindt, evenals het licht. De leugen daarentegen is een fraaie avondschemer die elk voorwerp goed doet uitkomen.
(Albert Camus)
Hansje pansje homootje. Heb je al die jaren nou echt niks begrepen van de JGs. JGs stellen de norm helemaal niet achteraf. Je spreekt jezelf gewoon tegen, man. JG wijzigen hun inzicht wanneer blijkt dat zij het verkeerd hadden. Wat is daar mis mee? Welke religie is daartoe bereid?
En dat je nou niet bepaald een rijpe broeder was en makkelijk te beinvloeden blijkt wel uit het feit dat je over 1975 begint. Dat was gewoon een foute interpretatie. Wat voor JG was jij eigenlijk dat je hiermee nog durft te komen?
En al die armageddons? Je moet niet zo overdrijven, stumperd. Zij zorgen er alleen voor dat de getuigen een gevoel van alertheid blijven behouden. Zegt Jezus zelf niet dat het komt als een dief in de nacht op een moment dat je het niet verwacht? Dus wat is er verkeerd aan om alert te blijven? Het zal me niks verbazen als het nu kwam. Jou wel? Kan het nog erger worden? Zien wij nu niet Jezus waarschuwende woorden in vervulling gaan?
Ach wat, sedert het begin der schepping is het altijd zo geweest.
Ik neem ze het niet kwalijk dat zij die waarschuwende toon blijven aanhouden. Steeds denk je dat het niet erger kan, maar feit is dat het wel erger kan. En waar vertrouw je nu op? De CDA? De Pvda? Je gaat mij toch niet vertellen dat je nu op 1 van die stelende partijen stemt?

En wat nog veel meer bewijs is dat jij totaal geen kaas heb gegeten van wat JGs onderwijzen is het feit dat je zegt dat Jezus alles geschapen heeft. Dat hebben de JGs mij nooit geleerd. Als de Zoon van God bekleedde Jezus een speciale positie die hem onderscheidde van de rest van de schepping. Dat werd benadrukt doordat Jezus als enige van de schepping een aandeel mocht hebben aan Gods scheppingswerken. Niet als medeschepper, maar als uitvoerder. In die zin had hij dus een aandeel aan Gods schepping zonder medeschepper te zijn. Dat is wat de JGs mij geleerd hebben. Simpel toch?
Wie is de schepper van de Eiffeltoren? De bouwers of de ontwerper/architect ervan? Wie mogen zich meer bevoorrecht noemen? De bezoekers van de Eiffeltoren of degenenen die de toren bezoeken?
Zo onderscheidt God zich van Jezus en Jezus van de rest.

Zwakke broedertje genaamd Hansje Pansje homootje. Jij bent echt de meest waardeloze broeder die de JGs gekend moetren hebben. Het verbaast me niks dat jij de JGs verlaten hebt. Het is Gods Geest die jou uit de gemeente verwijderd heeft en je frustraties laten alleen maar zien dat je een werktuig van satan bent geworden. Je bent gewogen en te licht bevonden en bestemd voor de eeuwige vernietiging.

En jouw gebrekkige kennis wat betreft Gods naam in het NT zegt genoeg over jouw geestelijke niveau. Er is genoeg bewijs dat de NT gewoon de naam JHWH/Jehovah bevatte. Dat weet ik zelfs die niet eens een JG is. Ik heb er namelijk een diepgaand onderzoek naar verricht dat die naam wel degelijk werd gebruikt. Jezus gebruikte het en daar valt niks tegen in te brengen. De originelen bevatten Gods naam.

Jezus naam betekent notabene JEHOVAH IS REDDING.

HOE VAAK KOMT DIE NAAM IN HET NT VOOR? HOE VAAK NOEMDEN DE VOLGELINGEN VAN JEZUS ZIJN NAAM?

Zoek het eens even op voor me.

http://www.seekfirst.com/node/260
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

En Joannes [betekenis-Jehovah is goedgunstig geweest].

Waar leren de Jgs dat de aarde 5000 jaar bestaat?

Volgens mij spreken ze over een scheppingsdag van 6000 jaar en leven wij nu aan het einde van Gods rustdag, de zevende dag.

Jees maar wat zij zeggen.

Lengte van de scheppingsdagen. De bijbel zegt niet hoe lang elke scheppingsperiode was. Toch zijn ze alle zes geëindigd, want met betrekking tot de zesde dag wordt (net als in het geval van de voorgaande vijf dagen) gezegd: „En het werd avond en het werd morgen: een zesde dag” (Ge 1:31). Dit wordt echter niet gezegd van de zevende dag, waarop God ertoe overging te rusten, wat erop duidt dat die dag nog niet ten einde was (Ge 2:1-3). Ook gaf Paulus meer dan 4000 jaar nadat de zevende dag, of Gods rustdag, was begonnen, te kennen dat die dag nog voortduurde. In Hebreeën 4:1-11 verwees hij naar Davids eerder geuite woorden (Ps 95:7, 8, 11) en naar Genesis 2:2 en gaf vervolgens de aansporing: „Laten wij daarom ons uiterste best doen die rust in te gaan.” In de tijd van de apostel had de zevende dag reeds duizenden jaren geduurd en was nog niet geëindigd. De duizendjarige regering van Jezus Christus, die in de Schrift de „Heer van de sabbat” wordt genoemd (Mt 12:8), maakt kennelijk deel uit van de grote sabbat, Gods rustdag (Opb 20:1-6). Hieruit zou blijken dat Gods rustdag vanaf het begin tot het einde ervan duizenden jaren zou duren. De week van dagen die in Genesis 1:3 t/m 2:3 wordt beschreven en waarvan de laatste dag een sabbat is, schijnt overeen te komen met de week waarin de Israëlieten hun tijd indeelden, waarbij zij overeenkomstig de goddelijke wil op de zevende dag een sabbat in acht namen (Ex 20:8-11). En aangezien de zevende dag al duizenden jaren voortduurt, kan er redelijkerwijs worden geconcludeerd dat elk van de zes scheppingsperiodes, of dagen, op zijn minst duizenden jaren lang was.

Dat een dag langer kan zijn dan 24 uur blijkt uit Genesis 2:4, waar over alle scheppingsperiodes wordt gesproken als één „dag”. Dit wordt ook bevestigd doordat Petrus onder inspiratie zei dat „bij Jehovah één dag als duizend jaar is en duizend jaar als één dag” (2Pe 3:8). Dat elk van de scheppingsdagen niet slechts 24 uur heeft geduurd maar zich over een langere tijdsperiode heeft uitgestrekt, zelfs over duizenden jaren, strookt beter met het geologische bewijsmateriaal dat in de aarde zelf is aangetroffen.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Dit leren de JGs ook, wat onze rijpe broeder Hansje natuurlijk niet wist.


Door de woorden: „In het begin schiep God de hemel en de aarde” (Ge 1:1) laat de Schrift de vraag open wanneer dit geschiedde. Het gebruik van de term „begin” is derhalve onaanvechtbaar, ongeacht de ouderdom die wetenschappers aan de aardbol en aan de verschillende planeten en andere hemellichamen proberen toe te kennen. De schepping van de stoffelijke hemel en de aarde kan dus in feite miljarden jaren geleden hebben plaatsgevonden.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:9 GIJ dan moet aldus bidden:

’Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd.

Hanje Pansje Homootje, jij kwam met het modelgebed.

Hoe kan je de naam van God het beste heiligen? Door het niet te gebruiken?
Je bent zeker nog erg jong en moet nog veel leren in het leven.
Een van de belangrijke dingen in het leven is zelfbeheersing. Ik leer mijn zoon dagelijks eerst na te denken en dan pas wat te doen.

VRAAG VAN FUCMOH: Hoe de naam van God het best heiligen? Hij geeft zelf al het juiste antwoord. Hij is slimmer dan hij overkomt en zegt: Door hem niet te gebruiken. Precies, zo is het.
Om dat te begrijpen is een beetje kennis van het Hebreeuws en Grieks wel handig. Die kennis hoef je zelf niet machtig te zijn, je kunt je ook bij iemand anders dan ondergetekende laten informeren. Laat ik gelijk maar eens beginnen met uit te leggen wat heilige geest betekent. (De vader, de zoon en de heilige geest. Het grote verwarringsmonster in het christendom)

Geest betekent in het Hebreeuws wind. En wind is synoniem voor kracht. Een geest zonder kracht is dan ook geen geest. Heilig betekent afgezonderd. Heilige geest betekent dan afgezonderde geest = afgezonderde kracht. Dat is wat anders dan het begrip ’werkzame kracht van God’ dat door de Wachttoren aan de Getuigen wordt opgedrongen als onherroepelijke wijsheid.

Als heilig dus afgezonderd betekent, dan spreekt het toch vanzelf dat heilige naam de betekenis heeft van een naam die afgezonderd behoort te zijn. Afgezonderd van de mensen, van deze wereld. Een naam die je niet zo maar kunt gebruiken. Ook al is het een verordening die als een soort fatwa door de Wachttoren is uitgeschreven.

De koningin spreek je aan met ’Majesteit’. Zeker in vroegere tijden was het respect voor koningen eerbiedig en onderdanig. Elke koning had een naam. Kunnen wij onze koningin voorstellen die slechts met haar achternaam wordt aangeroepen? Ik weet niet eens hoe ze heet. Weet jij dat soms? Stel dat ze ’Von Lipenfeld’ heet. Onze Fucmoh stapt dan zonder omwegen op onze koningin af en begroet haar met:

”Goedenmorgen Von Lipenfeld. Ik heb vanacht lekker geslapen. Want we hadden gisteren een mooi congres waar we veel geleerd hebben. Het prachtige onderwijs dat we krijgen via De beleidvolle Slaaf (gebruikte uitdrukking voor het hoofdkwartier van de Jehovah’s Getuigen in Brooklyn), daar zijn we u erg dankbaar voor . . .” etc., etc.

Welnu, dit is zo ongeveer hoe de Jehovah’s en publique praten met God. Of God dat nu wel of niet op prijs stelt zal niet één jehovah’s Getuige zich ooit afvragen. Want het is ze zo geleerd te doen, zo te bidden en niet anders. Zo gaat het er ook aan toe in stadions en grote congreshallen. Zo wordt de HEILGE NAAM van Jehovah publiekelijk te kakken gezet door de leiders van de Wachttoren.

Zoals de koningin hier in dit voorbeeld zonder enige vorm van respect en beschaafdheid bij haar persoonlijke naam wordt aangesproken, zo doen ook de Jehovah’s Getuigen onophoudelijk met de naam van God.
HERSENS GEBRUIKEN, NADENKEN en niet anderen NAPRATEN. Daar kom je het verst mee en bespaart je een boel stress en gevoel van twijfel en onzekerheid. Net zoals bij de moslims die halstarrig vasthouden aan dogma’s opgelegd door bovenaf en uit verre tijden.

HEILIGE NAAM betekent een naam die afgezonderd is. En die je dus niet zomaar mag gebruiken. In de joodse traditie wordt - volgens mij, als ik het goed heb - de naam van God slechts één keer per jaar genoemd. Hoe weet ik niet. Maar één ding is zeker, geen mens weet nog hoe die naam wordt uitgesproken.

Nou ja, de Wachttoren weet natuurlijk alles. En als die paar oude mannen van de Wachttoren later begrijpen dat ze het falikant mis hebben, dan zeggen ze dat gewoon eerlijk, en gaan ze als Gods organisatie die geleid wordt door de Heilige Geest gewoon over tot de orde van de dag. Een spoor van vernieling achterlatend. Ze noemen hun ’eerlijkheid’ simpelweg HET VOORTSCHRIJDENDE LICHT.

Vele personen worden bij dit soort vegelijkende zaken voor de rechter gedaagd wegens misleiding. Maar religie is nu eenmaal bij de wet onschendbaar en niet aan te pakken wegens bedrog of misleiding. En de Wachttoren speelt daar geraffineerd op in.

Maar ik ben bereid die puinhoop geheel vrijwillig en in alle blijdschap en vredelievendheid op te ruimen.

HEILIG = afgezonderd. Onthoud dat nou. Dus niet meer de naam van Jehovah gebruiken. Lees Mattheüs, de hoofdstukken 5 t/m 20 er maar op na. Vader, Vader en nog eens Vader, zegt Jezus. Nergens gebruikt hij in zijn aanroeping tot God de naam Jehovah.

Je weet nu wel waarom. Ik denk dat ik het goed heb uitgelegd. Vraag het ook maar aan je geïndoctrineerde leermeesters. Het staat zelfs in de Wachttoren. Dus niet direct weer boos worden op die vieze homo van dit forum.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:En Joannes [betekenis-Jehovah is goedgunstig geweest].

Waar leren de Jgs dat de aarde 5000 jaar bestaat?

Volgens mij spreken ze over een scheppingsdag van 6000 jaar en leven wij nu aan het einde van Gods rustdag, de zevende dag.

Jees maar wat zij zeggen.

Lengte van de scheppingsdagen. De bijbel zegt niet hoe lang elke scheppingsperiode was. Toch zijn ze alle zes geëindigd, want met betrekking tot de zesde dag wordt (net als in het geval van de voorgaande vijf dagen) gezegd: „En het werd avond en het werd morgen: een zesde dag” (Ge 1:31). Dit wordt echter niet gezegd van de zevende dag, waarop God ertoe overging te rusten, wat erop duidt dat die dag nog niet ten einde was (Ge 2:1-3). Ook gaf Paulus meer dan 4000 jaar nadat de zevende dag, of Gods rustdag, was begonnen, te kennen dat die dag nog voortduurde. In Hebreeën 4:1-11 verwees hij naar Davids eerder geuite woorden (Ps 95:7, 8, 11) en naar Genesis 2:2 en gaf vervolgens de aansporing: „Laten wij daarom ons uiterste best doen die rust in te gaan.” In de tijd van de apostel had de zevende dag reeds duizenden jaren geduurd en was nog niet geëindigd. De duizendjarige regering van Jezus Christus, die in de Schrift de „Heer van de sabbat” wordt genoemd (Mt 12:8), maakt kennelijk deel uit van de grote sabbat, Gods rustdag (Opb 20:1-6). Hieruit zou blijken dat Gods rustdag vanaf het begin tot het einde ervan duizenden jaren zou duren. De week van dagen die in Genesis 1:3 t/m 2:3 wordt beschreven en waarvan de laatste dag een sabbat is, schijnt overeen te komen met de week waarin de Israëlieten hun tijd indeelden, waarbij zij overeenkomstig de goddelijke wil op de zevende dag een sabbat in acht namen (Ex 20:8-11). En aangezien de zevende dag al duizenden jaren voortduurt, kan er redelijkerwijs worden geconcludeerd dat elk van de zes scheppingsperiodes, of dagen, op zijn minst duizenden jaren lang was.

Dat een dag langer kan zijn dan 24 uur blijkt uit Genesis 2:4, waar over alle scheppingsperiodes wordt gesproken als één „dag”. Dit wordt ook bevestigd doordat Petrus onder inspiratie zei dat „bij Jehovah één dag als duizend jaar is en duizend jaar als één dag” (2Pe 3:8). Dat elk van de scheppingsdagen niet slechts 24 uur heeft geduurd maar zich over een langere tijdsperiode heeft uitgestrekt, zelfs over duizenden jaren, strookt beter met het geologische bewijsmateriaal dat in de aarde zelf is aangetroffen.

Ik richt mij hier vol gaarne tot alle forumleden.

Wat u hierboven heeft gelezen . . . Nou ja, wat moet ik hier nog over zeggen? Het is de Wachttoren ten voeten uit. Dit soort onbegrijpelijke nonsens stuit ons (ik ben zo vrij ’ons’ te zeggen) tegen de borst. Maar denk je eens even de Koran in. Die is ook heilig vanwege dezelfde onbegrijpelijke nonsens die erin staat. Zoiets moet wel van God afkomen. En zo tippelen ook alle Jehovah’s in de grote valkuil die Brooklyn voor hen heeft bedacht en neergezet. Het ingewikkelde verhaal komt natuurlijk rechtstreeks van de CD-Rom van de Wachttoren waar alle Jehovah’s Getuigen hun ’wijsheid’ vanaf halen. Zo ook Fucmohammedaan. Hij is niets anders dan een knipper en plakker.

MAAR NADENKEN, EIGEN HERSENS GEBRUIKEN, is iets dat de Getuigen al heel snel wordt afgeleerd.

Toen ik nog een Getuige was gebruikte ik toch mijn eigen verstand. Ik laat hieronder een lezing (5-minuten lezing) van mij volgen. Ik heb het niet direct relevante weggelaten.

Op welke manieren kunnen wij de Almacht navolgen?
Mijn antwoord hierop is: . . . slechts op - zijn - manier!

Het Genesis verslag beschouw ik als een voorwoord van de bijbel; een prachtig scheppingsgedicht, een wonderschone lofzang op de Schepper. In het Genesis-verslag staat dat de Almacht het land schiep in 6 dagen. Het werd dag en het werd nacht. Dag en nacht; avond en morgen, zijn begrippen die men zinvol kan koppelen aan tijdperken van 24 uur. Genesis 1:14 maakt nog eens duidelijk dat er scheiding is tussen dagen, vaste tijden en jaren. Wij kunnen niet morrelen, of murmereren over de Hebreeuwse taal. Want duizend jaar is niet hetzelfde als 1 dag. ’Voeg hier niets aan toe, haal er niets vanaf’, zegt de bijbel.

Nemen we nu 2Petrus 3:8 en 9 dan lezen we daar: “Laat dit ene feit echter niet aan u ontgaan, geliefden, dat bij Jehovah één dag – als- duizend jaar is en duizend jaar – als – één dag. En dit woordje ’als’ wordt nu in vers 9 uitgelegd als volgt: “Jehovah is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met u, etc. Dit hele vers heeft niets, maar dan ook niets uitstaande met het scheppingsverslag van Genesis.

Het woordje ’als’ dient meestal ter uitdrukking van een overeenkomst tussen twee met elkaar vergeleken zaken. Zoals bijvoorbeeld: zij liep als een haas; alle vlees is als gras; het goud is als de god onzer eeuw; bij Jehovah is één dag als duizend jaar.
In 2Petrus 3 vers 8 wordt slechts een overeenkomst, een vergelijking aangegeven.

Tijd speelt geen rol bij Jehovah. Weten wij dan niet dat voor Jehovah niets onmogelijk is? Lukas 1:37 zegt: “want bij God zal geen verklaring een onmogelijkheid zijn.” En wie weet beter iets te vertellen over wat Jehovah allemaal kan? Is dat niet zijn eigen zoon?
Matt. 19:26 zegt: “Jezus keek hun aan en zei tot hen: “Bij mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.”
Twijfelt u nog? “Vertrouw op Jehovah met heel uw hart en steun niet op uw eigen verstand.” Spr. 3:5-6

Als we ervan uitgaan dat werkzame kracht van Jehovah tevens de heilige geest is, dan hebben we weer een probleem voor diegenen die hieraan twijfelen. Hoezo dat? Welnu, Matt. 12:32 luidt als volgt: “Spreekt iemand bijvoorbeeld een woord tegen de zoon des mensen, het zal hem worden vergeven; maar spreekt iemand neer op de heilige geest, het zal hem niet worden vergeven, neen, niet in dit samenstel van dingen noch in het toekomende. Dus, pas op met wat je zegt m.b.t Gods werkzame kracht.

Jes. 43:10-12 – “Gij zijt mijn getuigen,” is de uitspraak van Jehovah, ja mijn knecht die ik verkozen heb, opdat gij het weet en geloof in mij hebt, en omdat gij begrijpt dat I k D e z e l f d e ben. Jehovah verandert niet. Mensen wel.

Ik vraag mij ook af of de Almacht werkelijk is gaan rusten na 6 dagen. Was hij dan moe geworden of mat? Nee toch!
Ik heb het nog eens opgezocht, maar kon het nergens vinden in het Hebreeuws. Vanzelfsprekend niet. Maar laten wij de oplossing niet afhangen van broeder van de Mortel, maar van Jesaja. Luister wat Gods grote profeet Jesaja over zijn geliefde Schepper te zeggen heeft (Jesaja 40:28):

“Zijt gij het niet te weten gekomen of hebt gij het niet gehoord? Jehovah, de Schepper van de uiteinden der aarde, is een God tot onbepaalde tijd. Hij wordt noch moe noch mat. Er is geen doorgronding van zijn verstand.

Nederigheid is gehoorzaam zijn aan goddelijke instructies. Dat beveel ik mijn broeders en zusters aan als de manier om Jehovah na te volgen, tezamen met een gezonde vrees.

En tot slot. Nederigheid werpt vele beloningen af. Ze schenkt u ware vrienden die u liefhebben. En meer dan dat, ze schenkt u Jehovah's zegen. "Het gevolg van nederigheid en de vrees voor Jehovah is rijkdom en heerlijkheid én leven." – Genomen uit Spreuken 22:4.

_____________________________________________________________

Tot zover, vrienden van dit forum. Niet iedereen zal het interesseren, maar van fouten leren we. Althans dat lijkt mij verstandig. En de bijbel staat werkelijk VOL met fouten. Door mensen gemaakte fouten vanuit gedachten en woorden. Door intens eigen onderzoek dat ik heb ingesteld, ben ik tot de conclusie gekomen dat we NIETS weten over het bestaan van een Almacht.
Ik ben dus een agnosticus geworden, inplaats van een Jehovah’s Getuige die braaf in de schoolbanken mag zitten en zijn mond moet houden. Dat is moeilijk voor mij. Maar dat weten jullie lamgzamerhand wel.

Kijk eens naar Dutch hoe zij zich vrij en lekker voelt nadat zij verlost was van alle druk en last van bovenaf. En zo is het ook met mij. Er gaat niets boven een vrije geest. O ja, de Wachttoren keurt filosofie af. Wat is mis met filosofie? Alles, want het zet de mens aan tot denken en dat is wel het laatste wat de Wachttoren wil dat hun volgelingen doen. Een Jehovah’s Getuige heeft zijn verstand vrijwillig ingeruild voor dat van een paar oude mannen uit Brooklyn die hij of zij waarschijnlijk nooit in het leven te zien krijgt. Het gekopieerde verhaal van Fucmoh van de CD-Rom van het Wachttoren Genootschap is niet ondertekend. Er staat geen auteursnaam onder. Dat gebeurt NOOIT. Bij niet één artikel in de Wachttoren.

Dat is een bedenkele zaak en moet een eerlijk mens toch aan het denken zetten . . .

NADENKEN, HERSENS GEBRUIKEN wordt via de Wachttoren stelselmatig ontmoedigd.

Maar de ware aard van de Jehovah’s Getuige komt pas aan het ’voortschrijdende’ licht en tot uiting als hij zich als een mol onzichtbaar waant op een digitaal platvorm. Daar kan hij schreeuwen en tieren zonder na te denken en zonder te beseffen wat voor slachting hij in feite aanricht onder zijn eigen organisatie.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op za aug 04, 2007 7:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:
Hansje pansje homootje. Heb je al die jaren nou echt niks begrepen van de JGs. JGs stellen de norm helemaal niet achteraf. Je spreekt jezelf gewoon tegen, man. JG wijzigen hun inzicht wanneer blijkt dat zij het verkeerd hadden. Wat is daar mis mee? En waar vertrouw je nu op? De CDA? De Pvda? Je gaat mij toch niet vertellen dat je nu op 1 van die stelende partijen stemt?
EVEN WAT INFO voor alle volledigheid

• Een Jehovah’s Getuige is het verboden politiek te gaan stemmen

• Een Getuige is het verboden om verjaardagen te vieren
• Een Getuige is het verboden om Kerst, Pasen of welke feestdag dan ook te vieren. Dus ook Koninginnedag niet en Sinterklaas niet.
• Een Getuige mag geen bloedtransfusie toestaan. Ze hebben daar een speciale kaart voor op zak waar dat opstaat voor in het ziekenhuis in twee talen
• Een Getuige moet erkennen dat de Wachttoren, Gods organisatie is die rechtstreeks geleid wordt vanuit de hemel door de Heilige Geest
• Een Getuige moet langs de deuren met Jehovah lopen venten.
• Een Getuige moet elke maand een werkstaatje inleveren waarop staat hoeveel uur hij langs de deuren heeft lopen venten met Jehovah
• Een Getuige moet de onaantastbare macht van de leiding in Brooklyn erkennen op straffe van uitsluiting
• Het dragen van een baard wordt niet op prijs gesteld. Wie wordt uitgenodigd in Nederland op Bethel, het hoofdkwartier in Emmen, MAG DAAR GEEN BAARD DRAGEN. Die moet eraf.
• Een vrouw van achteren in de anus penetreren wordt niet als overspel gerekend.
• Een getuige mag niet liegen of bedriegen. (goeie zaak, maar het gebeurt helaas nog al te vaak)
• Wie als Getuige goed zijn best doet krijgt voorrechten
• Nog niet zo lang geleden was het verboden om een gekleurd overhemd te dragen. Zelfs over een streepjesoverhemd werd geruzied
• Van een Getuige wordt verwacht dat hij als man altijd in de dienst een stropdas draagt. Vrouwelijke Getuigen met blote tieten, daar heeft nog nooit een Ouderling wat van gezegd.
• Een Getuige wordt ontraden mee te doen aan wereldse genoegens.
• Een Getuige wordt aangeraden zich uitsluitend op de eigen groep te focussen. Het is dus beter geen vrienden meer te hebben uit ’de boze slechte wereld’
• Een Getuige wacht het eeuwige leven als Armageddon is geweest
• Wie dan geen Jehovah’s Getuige is, heeft pech gehad. Had je maar een Getuige moeten worden en je aansluiten tot hun organisatie. Daarom zijn zij ook verplicht hun hele leven lang langs de deur te blijven venten met Jehovah.
• Alle doden krijgen een opstanding en krijgen een nieuwe kans om eeuwig leven te verwerven. Dus ook dooie moslims. Al of niet met een terroristische status. Dus ook Hitler. De kans dat Jehovah’s Getuigen hun verder leven in het aardse paradijs met Hitler door één deur moeten, is hemelsbreed aanwezig. Hitler hoeft slechts berouw van zijn zonden te tonen en klaar is Kees - of eigenlijk Adolf.
• Een Jehovah’s Getuige mag geen omgang meer hebben met iemand die zich terug heeft getrokken uit de organisatie. Er zijn moeders die hun eigen kinderen niet meer mogen zien. En dat gebeurt ook. Niets verderfelijkers dan fanatisme in het geloof.
• Er gaan slechts 144.000 ’gezalfden’ naar de hemel. Wil je ook gezalfe worden en naar de hemel gaan? Geen probleen. In de buurt van Pasen (14 Nissan) gaat er een schaal rond in de zaal bij de Getuigen met daarop stukjes matses, is ongezuurd brood en een glas wijn. Wie daarvan gebruikt, geeft daarmee te kennen dat hij een hemelse roeping heeft en dus een ’gezalfde’ is en naar de hemel bij jehovah gaat logeren. De Wachttoren houdt dit soort fratsengedoe keurig netjes statistisch bij. Komt het getal boven de 144.000 dan stellen ze dit bij door te zeggen dat het valse ’gezalfden’ zijn die aan de eeuwige vernietiging zullen worden prijsgegeven. Natuurlijk had ik een diep verlangen om bij God te mogen zijn, dit verlangen ontbrak tot mijn grote verbazing bij alle andere Getuigen. Die kozen voor een eeuwig leven hier op aarde in het paradijs. Toch ben ik met mijn fikken van de ’symbolen’ afgebleven. Wat een brutaliteit om je zo op te dringen aan God. Al dat soort dingen hebben mijn ogen geopend en ik zag steeds duidelijker een geestelijk gestoorde club van onderdanige mensen die in de greep waren van een gevaarlijke psychopatische sekte, geleid door geestelijk gestoorde machthebbers vanuit Brooklyn, New York. Brrrrrrr !

Het Wachttoren is waarschijnlijk ’s werelds rijkste organisatie met een tot nu verzwegen vermogen dat je maar beter niet kunt weten.

Macht uitoefenen over mensen. Historisch gezien en toekomst gericht, is angstwekkend, verschrikkelijk, mensonwaardig. Het begon allemaal bij Mozes.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ariel waar blijft de ban?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:
Hansje pansje homootje. Heb je al die jaren nou echt niks begrepen van de JGs. JGs stellen de norm helemaal niet achteraf. Je spreekt jezelf gewoon tegen, man. JG wijzigen hun inzicht wanneer blijkt dat zij het verkeerd hadden. Wat is daar mis mee?

En wat nog veel meer bewijs is dat jij totaal geen kaas heb gegeten van wat JGs onderwijzen is het feit dat je zegt dat Jezus alles geschapen heeft. Dat hebben de JGs mij nooit geleerd.

Laat ik nou gek zijn op kaas. Ook stinkende kaas. Ik zal Fucmohammedaan leren hoe die te waarderen. Mond open en proeven!

Hieronder volgt een uitleg van de ouwe mannen uit Brooklyn van het Wachttoren Genootschap die beweren dat Jezus de almachtige grote schepper was van alles wat leeft en is. De met rood aangegeven teksten betreffen mijn commentaar op de beweringen van die ouwe mannen uit New York die niemand kent en altijd onzichtbaar achter de schermen vertoeven. Zo onkwetsbaar als bij elk geheim genootschap. Hun oprichter T.C. Russell was niet voor niets lid van de Vrijmetselarij.

Jezus Christus
Definitie: De eniggeboren Zoon van God, de enige Zoon die door Jehovah alleen is voortgebracht. Deze Zoon is de eerstgeborene van heel de schepping. Door bemiddeling van hem werden alle andere dingen in de hemel en op aarde geschapen.

Jezus verkondigde zelf dat hij een voormenselijk bestaan in de hemel had gehad (Johannes 6:38; 8:23, 58), Lekker zeg. Laat God dat nou zelf eens vertellen aan ons. Maar dat doet hij niet.
Kolossenzen 1:15-17, NBG: Hij [Jezus] is het beeld van den onzichtbaren God, de eerstgeborene der ganse schepping . . . alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; en Hij is vóór alles."
Wie zegt dit nou weer? God? Nee natuurlijk niet. Dat is dat woeste mannetje Paulus. Wat heb ik nou toch in hemelsnaam met Paulus te maken? Toch geen malle moer! Moet ik hem soms kennen. Kent hij mij dan ook? Maar, hier wordt heel simpel beweert dat jezus alles behalve God geschapen heeft. God heeft dus eenvoudigweg al die tijd op zijn luie reet gezeten. En dan durft de Wachttoren nog te beweren dat God moe was na zes dagen en ging rusten. Hij is nog steeds moe, zegt de Wachttoren, want hij is nog steeds niet uitgerust. Maar . . . Jezus deed toch al dat zware scheppingswerk? En die is helemaal niet moe.

Johannes 17:5, NBG: [In gebed zei Jezus:] Verheerlijk Gij Mij, Vader, bij Uzelf met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was." (Ook Johannes 8:23.) Oh, nu is het slechts de wereld. Ergens anders wordt ons verteld dat Jezus er was voordat er alles was. Behalve God dan. Nou ja, in die zin was Jezus te prijzen vanwege zijn verbluffende bescheidenheid, nietwaar?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Skeptic551 »

Een strijd voor of tegen de Jehova's getuigen is hier niet zo erg ter zake.

Een vergelijking tussen de methoden van fanatieke Moslims enerzijds,
(omdat die met hun dwang tot isolement wel een soort van sekte schijnen te vormen),
met Jehovagetuigen methodes anderzijds indien die ook mensen tot isolement dwingen,
zou wel interessant kunnen zijn.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Skeptic551 schreef:Een strijd voor of tegen de Jehova's getuigen is hier niet zo erg ter zake.

Een vergelijking tussen de methoden van fanatieke Moslims enerzijds,
(omdat die met hun dwang tot isolement wel een soort van sekte schijnen te vormen),
met Jehovagetuigen methodes anderzijds indien die ook mensen tot isolement dwingen,
zou wel interessant kunnen zijn.
Hi Skeptic,

Jehovah’s Getuigen = fundamentalistische religie
Er bestaat geen fysieke dwang noch fysieke straf bij de Jehovah’s Getuigen. Het is de geestelijke straf van isolement en verboden omgang met ex-Getuigen die vele aanhangers doet besluiten niet te twijfelen aan wat ze van hogerhand wordt aangepraat. ’Befehl ist Befehl’ geldt nergens op dit moment zo sterk in de wereld als voor Jehovah’s Getuigen en moslims. De organisatie van Jehovah’s Getuigen kun je best wel een ’beschaafde’ moderne organisatie noemen, geleid door marketeers en mensen die weten hoe je op een subtiele manier macht moet uitoefenen over mensen. Met een laagtonige retoriek kom je héél ver in het verstevigen van je machtsuitoefening over mensen. Misschien niet zo ver als wat Hitler destijds bereikte, maar dat was ook een andere tijd.

Er zijn nu meer dan zes en een half miljoen Jehovah’s Getuigen, verspreid over de hele wereld onder alle stammen en volken. Onder de Getuigen bevinden zich ex-moslims, een enkele ex-jood, vele overgestapten vanuit andere christelijke religies en vanuit het heidendom ’bekeerde personen’. Zeer indrukwekkend allemaal. Dat kun je van de islam niet zeggen. Vandaar dat Allah ze ook links laat liggen.

Juist dit aspect van wereldwijde broederschap bij de Jehovah’s Getuigen heeft op mij altijd een zéér grote impact gehad. Bedenk wel dat we het hier hebben over een Amerikaanse organisatie. Begrippen als public relations, communication, marketing, advertising, ze komen allemaal uit de States. Aan de propaganda methoden van de Wachttoren valt niets af te dingen. Als er een schijnbare vredelievende religie op aarde bestaat, dan is het wel die van de Wachttoren.

Gelukkig ben ik nooit zo maar een ’meeloper’ geweest. En het getal van de meerderheid bepaalde voor mij nooit de ’waarheid’. Er gaat niets boven vrijheid van geest. Daar voelen sommige mensen zoals ik zich toch het prettigst bij.

ISLAM = fundamentalistische religie
De islam is net zo onderdrukkend als bij de Jehovah’s Getuigen, alleen in tegenstelling tot de vredelievende Getuigen zijn zij schaamteloos agressief, gewetenloos moorddadig, net zoals in de tijd van Mohammed. Er is maar weinig veranderd in de beschaving van het denken van de moslim sinds Mohammed. Denk maar aan al de eerwraken en het doden van onwillige bruiden.

Wat een schril contrast met de Jehovah’s Getuigen, precies zo’n fundamentalistische religie, maar uit een andere wereldorde met een beschaafde ’uitstraling’.
Kijken we naar dat zootje ongeregeld van de islam dan zien we eindeloze rijen van barbaren, we horen onophoudelijk hysterisch gebral; het is een stenen tijdperk ideologie vanuit een minderwaardige beschaving. Allemaal kenmerken die de islam voor de rest van de wereld onacceptabel maken.

Bij de islam zien wij alleen maar barbaren uit een ver verleden die de beschaving uit dat verre verleden nog steeds in stand willen houden. Nog een korte tijd en de islam is niet meer. HERSENS GEBRUIKEN, NADENKEN. 6000 jaar menselijke vooruitgang laat zich niet tegenhouden door een stelletje ongeletterde baardige brulapen met bijna altijd te korte broekspijpen aan en vrouwen die daar op meters afstand achteraan moeten lopen. En zeg nu niet dat niet alle moslims zo zijn. Moslims die anders zijn vinden we voornamelijk in Europa. Maar daarom geef ik graag de vergelijking met de Jehovah’s Getuigen als fundamentalistische religie. Zij zijn een wereldwijde broederschap, verdeeld over alle naties en volken in de wereld; een zeer aangename en super vredelievende ’eenheidsworst’. Kunnen we dat van de islma zeggen? Nee! Daarom heeft Allah zich voorgoed afgewend van de islam.

Daarom zal de islam niet lang meer standhouden. De wereldbeschaving zal dit soort lastige horzels en onsmakelijk uitziende maaien die niets anders doen dan de ontwikkeling van de beschaving en vooruitgang van de mens tegenhouden, niet langer meer tolereren.

Het einde van de islam is in zicht. ’Don’t worry, civilization’.

De god van de Bijbel en van de Koran staat er bij (al meer dan 6000 jaar) kijkt erna . . . en doet vervolgens niks.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op do jul 26, 2007 10:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Re: Twee keuze-optie voor Armageddon komt

Bericht door Skeptic551 »

hans van de mortel schreef:Dit is een ernstige waarschuwing die beslist niet veronachtzaamd dient te worden voordat Armageddon komt!
(...)

Gelukkig is er nog een laatste alternatief. Slechts voorbehouden aan mensen met verstand. Door NIET te kiezen.
Dat vind ik wel een redelijk goede bijdrage.

Bij de moslims is er veel fysiek geweld, dat maakt het erg veel ernstiger.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Plaats reactie