Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jehovah heeft nooit gezegd of aangegeven dat hij op zoek is naar wederverkopers van zijn naam.

Die kinderachtige door Joseph Franklin Rutherford in 1931 bedachte naam Jehovah's Getuigen (voorheen Bijbel onderzoekers) staat volkomen los van alle bemoeienissen van God met het joodse volk waarover in de Bijbel wordt gesproken.

Als de naam Jehovah werkelijk zo belangrijk is voor die sekte waarom moet elk gebed gericht tot Jehovah dan in godsnaam uit naam van Jezus geschieden? Deze routineuze van elke creatieve ingeving gevrijwaarde manier van bidden geeft aan dat niet Jehovah de baas is maar Jezus Christus. Want zonder de naam van Jezus te noemen in het tot Jehovah op te zenden gebed zal geen Getuige een welwillend oor aantreffen bij God. Een zinloze kwestie waar beter maar niet aan begonnen kan worden volgens de ingewijden tot God die zich voorstaan als Jehovah's Getuigen. Heeft God dit dan zo bepaald? Lezen we ergens in het Oude Testament dat God zijn macht uit handen zal geven aan een toekomstige zoon met de naam Jezus? Ik dacht het niet. Maar net zoals moslims, weten Jehovah's Getuigen het beter te vertellen dan God zelf.

Al die zielige onervaren mensen die zich niet tot de club van Jehovah's Getuigen hebben bekeerd, die hun hele leven lang tot aan hun dood in het volste vertrouwen tot God gebeden hebben, maar daarbij vergaten te zeggen dat zij hun gebed tot God in Jezus' naam hadden verricht, hebben al hun moeite die gedaan werd om God te plezieren, tevergeefs in de woordversnipperaar van de organisatie van Jehovah's Getuigen zien verdwijnen.

Niet God heeft gezegd dat elk gebed tot hem gericht uit de naam van Jezus moest geschieden, maar Jezus zelf kwam daar mee op de proppen. Je moet maar durf hebben. Om je boven God te stellen. Ik noem het van een ongehoorde brutaliteit waardoor Jezus al vrij jong aan het kruis moest sterven. Een terechte straf van God die we Jehovah niet kwalijk zullen nemen. Dat Jezus een paar dagen na zijn dood maakte dat hij wegkwam naar de hemel moeten we naar het rijk der fabelen verwijzen.

Als ik christen was zou ik voor alle zekerheid voor het slapen gaan geen enkel risico nemen en mijn gebed tot God alsnog uit naam van Jezus opzenden. Gods oren staan uitsluitend op een kier voor Jehovah's Getuigen omdat alleen zij weten hoe te bidden tot Jehovah. Alle andere christenen op aarde komen voor gesloten flaporen van Jehovah te staan. Ik heb u gewaarschuwd!

Koninkrijkszaal . . . religieuze kleuterklas voor volwassen geloofspubers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Scarlatti schreef:Hans ik las dat iemand zei dat de Jehovah bijbel door een Amerikaanse handelaar zou zijn geschreven...

ik herinner mij dat jij daar bij was en je toentertijd er nogal tegen van leer trok... ik ontmoet hier mensen die ook bij de JW zijn en die zijn allemaal stuk voor stuk, niet een uitgezonderd, allemaal heel vriendelijk en liefdevol...
Ola Scarlatti! Você está confortável agora entre os cristãos sem os parasitas islâmicos sujos enfeitados em nossa civilização? :greeting2:

Eigenlijk zijn de meeste moslims, een enkeling als terrorist uitgezonderd, allemaal heel vriendelijk en liefdevol. Vandaag kwamen op Schiphol een man en vrouw door de draaideur naar binnen. Verschillende, in afschuwelijk winterse kledij gestoken lelijk vrouwen met een kopvod om gingen hen voor. Daar lag een grote mat maar niet helemaal plat. De oudere man lette niet op, struikelde en viel toen niet op zijn gat maar voorover bijna op zijn gezicht. Het opstaan wilde maar niet echt lukken. Iemand schoot te hulp. Ik keek geïnteresseerd toe waarom het zo lang duurde voordat de man overeind kon komen. Misschien was hij nog nooit eerder in zijn leven gestruikeld. Niet over Jehovah's Getuigen, noch over moslims. Een jongere moslima, die zojuist ook via de draaideur naar binnen kwam, stak onmiddellijk de helpende hand toe en hielp hem met moeite overeind. Zij vroeg nog hoe het met hem ging.

Ach Thesi, laat je niet bedotten door het theaterstuk van de 'Kleren van de Keizer'. Men hanteert de Bijbel met een eigen (redelijk goede) vertaling. En daar wordt bij geleerd dat uitsluitend Jehovah's Getuigen de Bijbel aan niet-Jehovah's Getuigen kunnen uitleggen. Want zonder hulp van de Heilige Geest die nu eenmaal in het bezit is van de handelaren in Jehovah, is geen mens in staat de Bijbel te doorgronden.

De overeenkomst met de moslims? Allebei knettergek en fundamentalistisch. Met dat laatste is overigens niks mis mee. Wel met de misselijk makende arrogantie waar jij niks van merkt aan de deur omdat jij nauwelijks kennis hebt van de Bijbel. Een enkele keer komen ze - per ongeluk - bij mij aan de deur. Ik laat de woordvoerder van dat moment netjes aan het woord zodat ze de indruk krijgen beet te hebben. Zo gauw er een vraag wordt gesteld aan mij (dat wordt hen geleerd) en is het domste dat je bij mij als Jehovah's Getuige kunt doen, ben ik aan het woord totdat het moment is aangebroken dat men het opgeeft. Ondertussen heb ik hen zoveel bijgebracht dat het hen duizelt tussen de oren. Denk nu niet dat zij gaan twijfelen. Ondanks dat ik hen de nodige handvatten heb aangereikt. Wat ook wat dit betreft hebben moslims en Jehovah's Getuigen een sterke overeenkomst: zij TWIJFELEN NIET en voelen zich SUPERIEUR aan de rest van de wereld.

Wie niet twijfelt denkt niet na, is mijn gouden stelregel. Ook ik heb bijna 12 jaar niet meer getwijfeld en dus niet nagedacht hoe de waarheid in elkaar steekt. Dat deed het door God geselecteerde grondpersoneel van God wel voor mij. Er bestaat maar een manier om achter de waarheid te komen: METEN IS WETEN. Plaats Jehovah's Getuigen en moslims onder het vergrootglas en leg hen naast de meetlat. Conclusie? Zij hebben niks, maar dan ook niks van zichzelf.

De Jehovah's Getuigen zijn de volgelingen van de vrijmetselaar en ex lid van de Zevende Dag Adventisten Charles Taze Russell (1852 –1916). De eerste leider en dus ook oprichter van de Jehovah's Getuigen.

De Jehovah's Getuigen zijn grof gezegd brutale leugenaars die onzin verkondigen. Van binnenuit zijn zij net zo slecht opgevoed als moslims. Met dit verschil dat je bij het verlaten van de organisatie verplicht wordt dood gezwegen en bij de moslims is het min of meer verplicht die persoon te vermoorden.

Jehovah's Getuigen zijn in de praktijk aardig en ongevaarlijk. Zij verkondigen liefde. Tenminste, als je bij hen komt en blijft. Moslims zijn in de praktijk aardig maar gevaarlijk. Zij praten doorgaans niet over hun walgelijke perverse pedofiele haatreligie, maar het zit wel in hun hoofd gebrandmerkt. Van kind af aan.

Jehovah's Getuigen verkondigen de liefdevolle en vredelievende leer van Jezus. Moslims kunnen dat niet. Want hun geliefde historische vieze perverse smerige pedofiele sadist was een oorlogsmisdadiger. Hij hoefde geen oorlog te voeren. Hij stuurde net zoals Hitler aan op een overheersingsoorlog. Hitler was een joden hater, Mohammed was dat ook. Hitler was voor geen cent te vertrouwen, Mohammed was dat ook niet. Jezus was niet oversekst wellustig, Mohammed was dat wel. Jezus nam het op voor vrouwen. Mohammed liet tot en met vandaag alle moslims weten dat hij had gezien dat in de hel, het eeuwige brandende vuur van Allah, de meeste bewoners vrouwen waren.

Trap er niet in Thesi! Die mensen die jij zogezegd aardig vindt dragen twee petten. Zij komen niet bij jou aan de deur omdat jij zo aardig bent. Nee, zij hebben uitsluitend een VERPLICHT doel voor ogen: om jou binnen hun organisatie te krijgen. En als je bij een ander kerkgenootschap bent, gaan ze je uitleggen dat je verkeerd bezig bent en je op een dwaalspoor zit.

Hier is mijn gouden tip! Vertel hen liefdevol dat zij tegen de wet van Jehovah in zijn gegaan door NIET de Sabath (zaterdagrust) van Jehovah te eerbiedigen. Hoe ze je ook proberen om de tuin te leiden, ZE LIEGEN! Want Jehovah heeft NOOIT in de Bijbel gezegd dat zijn opgelegde verplichte zaterdagrust is opgeheven. Dat heeft het orkest van meneer Russell zelf bedacht door vals te spelen.

Jehovah's Getuigen zouden geen huichelaars zijn wanneer zij uitsluitend aan het Nieuwe testament zouden refereren. Maar nee hoor, die makke schapen en goed gelovige sukkels denken niet na. Mag niet van de Ouderlingen. Het nadenkwerk gebeurt in Brooklyn New York, alwaar het oppergezag is gevestigd dat heerst over plusminus acht miljoen Jehovah's Getuigen verspreid over de gehele aarde. Nadenken! Hersens gebruiken! De Organisatie van Jehovah's Getuigen is de facto een vredelievende fascistische dictatuur. Uniek in de wereld en uitdagend voor de liefhebber van God. Dat wel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waneer u een stel Jehovah's Getuigen aan de deur krijgt, vraag dan altijd of u misschien met een 'gezalfde' van God te doen hebt.

Als het geluk van Jehovah met u is, treft u de eer met een van de 144.000 uitverkorenen van God van doen te hebben. God dicteert, God dirigeert, God selecteert, God discrimineert. Die 'gezalfden' mogen namelijk exclusief als geen ander naast God in de hemel plaatsnemen. Zij zijn de enige overlevende schepselen na Armageddon die ten hemel opstijgen. De rest van de mensheid beleeft een aan de aarde vastgeklampte opstanding. De Profeet Mohammed ging de 144.000 voor. Hoe? Op een paard, als ik mij goed herinner.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het ergste en meest trieste wat over Jehovah's Getuigen verteld moet worden is dat zij de kluit belazeren en enorm grote huichelaars zijn zonder dat zelf te beseffen. Maar dat kan hen niet van hun plicht ontheffen goed kritisch na te denken en af en toe te twijfelen aan de stelselmatig suggestieve publicaties in de Wachttoren.

Elke bijeenkomst van Jehovah's Getuigen wordt begonnen en beëindigd met een gebed dat met alle geweld aan God opgezonden moet worden in de naam van T.C. Russell Jezus Christus. Zonder dit verplichte ritueel, bedacht door en afkomstig uit Brooklyn New York, zal God niet luisteren naar het vanaf de aarde aan hem verstuurde gebed. Dus bijna alles bij de club van Gods getuigen, het unieke grondpersoneel van God, staat in het teken van Jezus Christus. En wat doen die viezeriken wanneer een Getuige niet langer naar de pijpen van het Bethel-tribunaal wil luisteren? Dan wordt die ex-getuige levenslang veroordeeld, verafschuwd en genegeerd als oud vuil dat aan de schandpaal moet hangen. Alles dwars tegen de liefdevolle leringen van Jezus in. En dan te bedenken dat de volgelingen van T.C. Russell wordt geleerd in het geval van kritieke omstandigheden jezelf af te vragen hoe Jezus in zo'n situatie gehandeld zou hebben.

Geen simpel en groter bewijs van wie en wat Jehovah's Getuigen werkelijk voorstellen als oprechte christenen die in Jezus geloven:

Brave goedwillende sukkels die niet begrijpen dat zij grote oprechte huichelaars zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mij kan niets verweten worden. Ik ben tijdig - in leven zijnde - terug getreden uit de fascistische post christelijke sekte van Jehovah's Getuigen. Niet door de aanwezigheid van een vrije wil, maar door toedoen van een stel vrouwen van opzichters van Getuigen die mij danig begonnen te irriteren en voor de voeten te lopen in mijn hoedanigheid als man die boven de rangorde van het vrouwelijke geslacht was aangesteld volgens de leer van de organisatie van Jehovah's Getuigen. Dus aan mij lag het niet, maar aan al die aanstellerige achterlijk theatraal heidense komedianten, best quasi normale mensen, maar lijdend aan het gebrek van een vrije wil die door God was afgenomen van de mens nadat de eerste mens gebruik maakte van zijn vrije wil.

Kom op mensen! Wie in dit soort lulkoek over God gelooft, zoals exact beschreven in de Bijbel, zal zijn geluk moeten ervaren in zijn grenzeloze dwaasheid.

Opstandig? God-zij-dank! Hij bestaat niet. Maar ik doe net alsof. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zijn Jehovah's Getuigen dualistisch?

Blijkbaar. Zij aanbidden God, maar mogen dit niet zonder de assistentie van Jezus! En niet te vergeten, de Ouderlingen in de Gemeente. Onderschat die mensen niet. Zij geloven in van alles en nog wat, waarvan zij het liefst Satan de schuld geven.

Jehovah's Getuigen zijn ook nog eens fundamentalistisch. Daar is op zich niks mis mee en ook niet op tegen. Alhoewel . . . heilig overtuigd zijn dat alleen jij het ware geloof aanhangt, kan leiden tot ernstige onaangenaamheden voor de medemens. Ach, als ze zich maar wassen die Getuigen van Jehovah. Oh! Maar dat is al gebeurd bij de doop door volledige onderdompeling - zie bijvoorbeeld de doop met naakte borst van Hans van de Mortel sr. https://youtu.be/NdMByYPcGt4

Wat zijn Jehovah's Getuigen nog meer? Wat dacht u hier van: Makke schapen? De strenge (fundamentalistische) gelovige kudde napraters staat onder leiding van de Amerikaanse leidinggevende schapenhoeders en mannen op leeftijd in Brooklyn, volgelingen van meneer C.T. Russell. Van daaruit komt uit de bureaulade al de religieuze wijsheid waarin Jehovah regelmatig nieuwe inzichten laat afdalen, maar die eerst nog eventjes vooraf zijn goed gekeurd door de Heilige Geest (onnodige omweg als je het mij vraagt).

Afbeelding

C.T. Russell
C.T. Russell was een religieuze schuinsmarcheerder die zich afkeerde van het Presbyterianisme en in 1872 voor zichzelf begon. Hij mag met recht gerekend worden tot de wereldwijde top van religieuze ZZP-ers. Geboren in 1852 en op weg naar Jehovah in 1916. Als ik het bij het rechte eind heb staat op zijn graf een herinnering aan zijn tijd toen hij lid was van de Vrijmetselarij. Ach ja, waarom ook niet? De Tijdgeest past elke religie aan. Behalve de Islam.

Jehovah's Getuigen bezitten een jammerlijke afwijking. Zij hebben het zelfstandig kritisch denken uit handen gegeven en daarmee hun ziel aan de duivel cadeau gedaan. Aangezien Jehovah's Getuigen niet in de ziel geloven, dient u dit niet letterlijk op te vatten, maar figuurlijk. Dat komt omdat zij niet meer logisch willen, kunnen, mogen denken.

Waarom geen Getuigen van Jezus?
Goeie vraag! Het beste antwoord is omdat zij hypocriet zijn. Binnen de organisatie is alles aan de loodzware ketting van Jezus gelegd. Aan wie het lukt deze los te koppelen, staat de eeuwige doodstraf in het vooruitzicht. Waarom? Omdat de jood Jezus bijna 2000 jaar geleden aan het kruis – of was het een paal? - hing als veroordeelde misdadiger. Fraai gezicht was dat niet, want naast hem hingen nog twee misdadigers.

De aarde zal door Jezus verwoest worden
Doordat Jezus als misdadiger veroordeeld was, worden Jehovah’s Getuigen geacht het eeuwige leven op aarde te mogen smaken. (Lachen is nu toegestaan.) Eeuwig leven op aarde? En niet in de hemel bij God? Dat is nog maar de vraag. De wereld moet eerst vernietigd worden, waarbij gelijktijdig Jezus in de richting van de aarde zal afdalen om leiding te geven aan al het zinvolle geweld. Althans, zo denken en geloven vol overtuiging en uiteraard zonder verstand de Jehovah's Getuigen. Pas wanneer iedereen dood is op aarde, zullen daarna ALLE doden verplicht moeten opstaan die al dood waren voordat de hel losbarstte door de wraakneming van de Here Jezus. Er schijnen ondertussen al 144.000 Jehovah's Getuigen te zijn die in een eerder stadium op aarde zijn gezalfd en dat hen recht verschafte onmiddellijk na hun dood in de buurt van God te opereren om van zijn aanwezigheid ten volle te mogen - of is het 'moeten' - genieten.

Ooit hebben de Gezalfden, zoals ze worden genoemd, in de maand april op 14 Nisan van onze jaartelling (daar kom ik zo op terug) uit een glas wijn gedronken en een stukje matses geproefd. Een verplicht ritueel dat het volgende weer eens duidelijk maakt: Wat er ingestampt is vanuit het hoofdkwartier in Brooklyn te New York, zal er ook niet zo gauw weer uitgestampt worden. Dat Hans van de Mortel hierop een uitzondering vormt, bevestigt niet de regel – integendeel – hij onderstreept die juist.

Maar welke datum komt op onze kalender met 14 Nisan overeen? Een eenvoudige berekening brengt u op de juiste datum. 1 Nisan begint wanneer de nieuwe maan, die het dichtst ligt bij het begin van de lente op het noordelijk halfrond, in Jeruzalem bij zonsondergang zichtbaar wordt. Als u vanaf dat moment veertien dagen verder telt, komt u vanzelf uit op 14 Nisan. Dan is het gewoonlijk volle maan. Volgens deze joodse methode begon 14 Nisan dit jaar op zondag 17 april, bij zonsondergang. Wat hebben religies toch met de maan. In de Islam draait alles om de maan. Daar komt zelfs hun god vandaan: Allah. Bekend als de maangod van mohammedanen.

Joodse gelovigen hebben niks met Jezus. Laat staan met zijn dood als misdadiger aan het kruis. Jezus was immers een rare snuiter die eromheen draaide toen hem gevraagd was of hij de zoon van God was. Zijn ambities waren van een wereldse orde. Hij dacht de koning van de joden te worden. Vergissen is menselijk, maar van een zoon van God . . . ?

Het Jehovah's Getuige gebed
Als Jehovah’s Getuigen beginnen we altijd namens Jezus tot God te bidden en we eindigen er ook weer mee. Wie nu nog steeds niet overtuigd is van de zich steeds maar weer repeterende heidense rituele spelletjes in de Koninkrijkszaal - denk ook aan 14 Nisan, het al of niet gebruik maken van de symbolen (geen kaas en wijn, maar joodse matzes en wijn) ter nagedachtenis aan Jezus en het graag in de hemel willen zijn bij God, heeft ongetwijfeld ook sympathie gevonden voor de achterlijkheid van 1,8 miljard moslims die helaas nog altijd op aarde leven.

Wat zijn dus Jehovah's Getuigen, behalve dualisten, fundamentalisten en ritualisten met heidense routine? Zij zijn vaak de alleraardigste mensen die geen christelijke terroristen voortbrengen en die proberen zo min mogelijk te zondigen. Lastig met de door God ingegeven wellust naar seks als je voor het huwelijk niet mag klaarkomen

Jehovah's Getuigen bevinden zich in een constant diepe slaap en dromen van de Kleren-van-de-Keizer onder een andere naam:

'De wens is de C.T. Russell van de gedachte'.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

JEHOVAH’S GETUIGEN VERSCHEURDE MIJN FAMILIE

JAMAL (53) WAS EEN VAN DE JONGSTE MENSEN DIE GEDOOPT WERD BIJ DE JEHOVAH’S GETUIGEN. NAAST HET GELOOF VERKONDIGEN, DEELDE HIJ OOK SEKSBOEKJES MET ANDERE BROEDERS EN WERD HIJ ER UITEINDELIJK UITGEKICKT. “IK BEN GAY GEBOREN, MAAR JE PROBEERT WELEENS WAT DINGEN UIT, ZOALS HET GELOOF.”

TEKST: ROEL JANSSEN

Ik ben geboren als Jehova’s getuige. Mijn moeder was een vrij losbandige vrouw en dat vond mijn vader altijd al jammer. Ze waren heel erg jong toen ze in aanraking kwamen met Jehovah’s Getuigen. Mijn vader was in eerste instantie helemaal tegen die gemeenschap, maar toen hij merkte dat mijn moeder er heel rustig en zorgzaam door werd, sloot hij zich ook aan. Mijn vader werd al snel ouderling en samen besteedden ze uren per maand aan de Heer.

Ik was ook een fanatieke aanhanger. Ik vond het prachtig om op zaterdagochtend om half zeven op het station in Den Bosch boekjes te overhandigen aan mensen die voorbij kwamen lopen. Ik was zelfs zo fanatiek, dat ik op mijn tiende al gedoopt wilde worden. Daarvoor moest ik op gesprek bij heel veel verschillende mensen en mijn vader had ik nog nooit zo trots gezien. Uiteindelijk werd ik als een van de jongste mensen ooit gedoopt op de middenstip van De Kuip in Rotterdam, waar op dat moment een congres voor Jehova’s getuigen bezig was.

Ook op school was ik fanatiek: Sinterklaas mochten we niet vieren, dus als de Sint en zijn Pieten de klas binnenkwamen, moesten wij naar een ander lokaal. De Pieten zorgden er altijd voor dat er toch wat pepernoten onze kant op kwamen, maar ik schreeuwde het hardst van alle kinderen dat we die écht niet mochten aannemen. In de vakantie mocht je kiezen hoeveel uur je per maand langs de deuren wilde gaan: twintig, veertig, zestig of tachtig uur. Ik deed er wel honderd per maand.

PORNOBOEKJES UITWISSELEN
Tijdens de wekelijkse vergaderingen mocht ik met leeftijdsgenoten tijd doorbrengen. We hadden roze zangboekjes met gouden letters. Ik had een vriend en tijdens vergaderingen schreven we briefjes naar elkaar en die stopten we dan stiekem in die boekjes. De onderwerpen gingen vaak over seks. Over aftrekken, wat hij allemaal al gedaan had en waar we pornoboekjes konden krijgen. Een andere broeder had er nog wel een paar liggen en die namen we dan beurtelings mee naar huis. Zo’n boekje plakte aan alle kanten, maar dat maakte ons niets uit. Ik verstopte dat thuis in een oude LP, dacht dat het daar veilig was. Toen werd het toch gevonden…

Er kwam een vergadering met ouderlingen en er werd verteld hoe fout zelfbevrediging is en dat je pas seks mag hebben als je getrouwd bent. Zo probeerden ze je kort te houden. In die periode ging ik ook regelmatig bij die andere broeder logeren. We trokken ons dan samen af en hij vroeg zelfs een keer of hij mij moest helpen, maar dat wilde ik natuurlijk niet.

Een paar jaar later begon ik steeds minder langs de deuren te gaan, mijn moeder was inmiddels ook geen Jehova’s getuige meer. Ik kom uit Brabant en carnaval kwam er natuurlijk aan, iets dat je niet hoort te vieren binnen de gemeenschap. Ik besloot toch te gaan en was weken van tevoren al bezig met het maken van kostuums.

Ik dronk veel alcohol, zoende met verschillende meiden en had een mooie tijd. Na die periode lag ik, net zoals iedere carnavalsvierder, ziek op bed. Ik werd ter verantwoording geroepen door ouderlingen, omdat ze erachter waren gekomen wat ik allemaal had gedaan. Op die dag zaten er dus vijf volwassen mannen, onder wie mijn vader, aan mijn bed om te vragen of ik berouw had van wat ik had gedaan. Berouw? Nou, nee hoor. Ik vond het veel te leuk en zou het zeker nog een keer doen. Ik zag de wereld van mijn vader instorten.

Ik werd door de Jehovah’s Getuigen uitgesloten. Er wordt dan een datum gekozen waarop aanhangers van het geloof in heel Nederland te horen krijgen dat je er niet meer bij hoort. Vanaf dat moment mag niemand binnen die gemeenschap contact met je hebben. In de praktijk betekent dit dus dat mijn zus, die niet meer bij ons woonde, de andere kant op liep als ik haar tegenkwam op straat en dat mijn vader de deur uitging als ik binnenkwam. Op die manier verscheurde het geloof mijn familie.

SEKTE
Ik kan er nu wel om lachen, ben ook wel trots op de manier waarop ik erdoorheen ben gekomen. Jehovah’s Getuigen ben ik op een bepaalde manier ook wel dankbaar. Het heeft mij gevormd tot de persoon die ik nu ben. Ik spreek met twee woorden, ik weet wat ik wil en kies voor mezelf. Aan de andere kant denk ik: what the fuck is mij op zo’n jonge leeftijd allemaal overkomen? Waarom doen mensen elkaar dit aan? Ik zie Jehovah’s Getuigen nu als een sekte. Met hun uitverkorene en al het misbruik dat er plaatsvond.
Een half jaar geleden zijn ze gelukkig aangepakt. Ze kwamen in opspraak doordat mensen zich uitspraken over het misbruik binnen de gemeenschap. Zelf ben ik ook seksueel misbruikt door twee mensen uit de gemeenschap. Mijn ouders wisten dat, maar deden er niets tegen.

Vijf jaar geleden heb ik mijn moeder, vader en zus een brief gestuurd. Daarin heb ik mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik begrijp wat ik ze heb aangedaan. Mijn moeder, die het geloof inmiddels weer aanhangt, stuurde me daarna voor het eerst in vijftig jaar een sms. Daarin schreef ze dat er inderdaad dingen waren gebeurd die niet hadden mogen gebeuren, en dat ook zij sorry moest zeggen.

De (plaats)namen zijn bekend bij de redactie, maar op verzoek van de geïnterviewde gefingeerd.

In de rubriek openhartig delen winq-lezers (anoniem) hun verhaal. ook je hart luchten? laat het ons weten via http://[email protected].
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:
JEHOVAH’S GETUIGEN VERSCHEURDE MIJN FAMILIE
Als ik dat allemaal zo lees ging het er bij die Brabantse JG's toch heel normaal aan toe ? Pornoboekjes hanteren, meiden kussen, ladderzat worden op Karnaval...alleen die broeder die wilde komen helpen bij het afrukken is wat ongebruikelijk maar dat zal bij andere Organisaties ook wel voorkomen.
Goed te horen dat de geïnterviewde het achteraf bekeken allemaal nog wel vond meevallen.
Ik weet niet wat het officiële standpunt inzake alcohol bij de JG is. Drugs daar zijn ze heel erg tegen dat weet ik. Ik herinner me nog goed dat ik s s'avonds bij het uitlaten van de hond een doorgaans zeer vrome broeder tegenkwam die zo aangeschoten terugkwam van Pinkpop dat hij nauwelijks kon lopen.
Er klopt vanalles niet in dat verhaal overigens. Hoe kan hij nu op zijn 53ste voor het eerst in 50 jaar een sms van zijn moeder ontvangen? 50 jaar geleden bestond de gsm niet eens. Laat staan dat hij op zijn 3 jaar al kon lezen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het hele verhaal kan best wel verzonnen zijn. Waarom ook niet.

Maar waarom het gaat is niet dat het allemaal inhoudelijk klopt, maar dat wat verteld is niet onwaarschijnlijk lijkt.

Jehovah's Getuigen houden graag van bij elkaar feesten houden. Een zeer gezonde situatie. Uiteraard met geheelhouders die zich de alcoholische versnaperingen niet laten ontgaan. Het vieze smerige hypocriete bij die lui is dat zij aan kliekjesvorming doen en geen broeders of zusters uitnodigen die hen niet liggen om wat voor reden dan ook.

Jehovah's Getuigen zijn eersteklas (weliswaar goed opgevoede) hypocrieten.

Ik moet nog de eerste Getuige tegenkomen die mij kan tegenspreken op dit thema.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom lulde Jehowah zoveel in het begin van zijn schepping?

Een logisch denkend mens begrijpt dat wat in de Bijbel staat er op duidt dat de norm achteraf is gesteld. Moet ik het nog uitleggen? De verwarde mens die dat allemaal als eerste bedacht had was blijkbaar niet op het idee gekomen om zijn schoolgeld terug te vragen. Want nadat God op de zesde dag de mens had bedacht en vorm gegeven, kwam de zevende dag niet als een verrassing. Doodop van al zijn zware inspannende arbeid, ging de aan menselijke kwaaltjes lijdende God rusten en heeft de mens daarna nooit meer wat van hem gehoord (lol).

Is dat zo? De Bijbel strookt helaas niet met zijn eigen ‘waarheid’ en logica. Zonde van zo’n mooi boek. We lezen in het begin dat de oorzaak van alle ellende in de wereld veroorzaakt werd door een pratende slang.

Die slang moet blijkbaar in staat zijn geweest de mens te beïnvloeden vanuit zijn kennis van God.

Daar kan maar een conclusie uit getrokken worden: het was het werk van God .

JHWH is helemaal niet gaan rusten, maar heeft nog meer dan duizend jaar op een verschrikkelijke onlogische en domme manier, soms brallend van woede, achter het nageslacht van Adam aangehold om zijn fout met de slang goed te maken. Pas na de dood van Jezus hebben God en Jezus zich nooit meer spraakzaam opgesteld. Het was de opkomst van het grondig getrainde zelfbenoemde grondpersoneel van God onder leiding van de grootste fascistische viespeuken.

Pas in 1870 meende meneer C.T. Russell hierin verbetering te moeten aanbrengen. Hoe? Wat dacht u wat? Door een serie leugens te verkondigen waar menige Jehovah's Getuige de dupe van is geworden. Want voor wat de eindtijdvoorspellingen betreft was Russell onverbeterlijk. Hij stapelde leugen op leugen. Excuses aangeboden? Welnee! Het genootschap in Brooklyn deed deze malversaties af met een dooddoener: het betrof hier duidelijk waarneembaar het voortschrijdende licht. Met dank aan de Heilige Geest van boven. En de Ouderlingen 'hoorden' dit heldere licht. Zo ook bijna alle Jehovah's Getuigen in commissie. De verstandigen verlieten voorgoed de foute organisatie.

Voor de meest simpele logica wat God betreft moeten wij van moslims ons tot de islam (moslims) wenden, de mislukte mensensoort die telt als mosterd van Abraham na de maaltijd inzake het Godsbesef. Voor alles hebben zij maar één verklaring: God (Allah) doet wat hij wilt. (Het dikke taalboek van Dale beweert dat het ‘hij wil’ moet zijn. Maar als iedereen nu logisch gaat denken, dan schrijven we voortaan: HIJ WILT. Nadenken! Hersens gebruiken! Niet klakkeloos napraten.

Wat nu telt is de wil van de sterkste: Israël, Amerika, China en Rusland. Een prima combinatie van joden, christenen en atheïsten, waardoor moslims voortaan, bij gebrek aan Allah, op hun tellen moeten passen. Vandaar dat mohammedanen (volgers van Mohammed) in grote getale uitgezwermd zijn over Europa waarop zij volop mogen parasiteren.

En de Jehovah's Getuigen? Die geloven nog altijd in de eindtijd. Een ontzettend onlogische nare sadistische boosaardige overtuiging. Want Jezus gaat de hele aardbol verwoesten tot een enorme puinhoop. Jehovah's Getuigen zijn ziek in de geest zoals zoveel mensen. Zij denken in de geest van Jezus, als een vader die boos is, zijn zelfbeheersing verliest, vervolgens zijn eigen zogenaamde geliefde kind tot moes slaat en daarna over zijn bolletje strijkt en hem een fijne tijd in de speeltuin belooft.

Stel dat JHWH (Jehowah - dus NIET Jehovah!) zou bestaan, dan ben ik duizend maal beter dan die mongool.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jehovah's Getuigen zijn (nog) steeds niet gevaarlijk.

Gevaarlijk? Zij zijn toch vredelievende mensen? Zo op het oog, jazeker. Maar vergeet niet dat zij alles, maar dan ook werkelijk alles klakkeloos overnemen van wat het directoraat-generaal van de Jehovah's Getuigen in Brooklyn New York verboden, c.q. verordend heeft:

• Geen verjaardagen vieren.
• Geen nationale feestdagen vieren.
• geen stembiljet invullen.
• U kunt niet tot God bidden zonder te zeggen dat u dit uit de naam van Jezus doet.
• U dient zich te laten onderdompelen in een bassin, anders gaat het feest niet door en bent u geen Jehovah's Getuige waardoor u het risico loopt als Armageddon komt vernietigd te worden. Ook al bent u pas een puber.
• U dient te accepteren dat C.T. Russell geen charlatan was, maar een mens was die zich net zoals u en ik vergissen kon. Weliswaar op een volhardende en op een door en door gestoelde zieke geest die bleef beweren dat de eindtijd gekomen is. Door zijn ingebeelde arrogantie veranderde C.T. Russell telkenmale de jaartallen die hij met 'grote trefzekerheid' uit zijn enorme grote zelfbedachte religieuze mouw toverde omdat de eindtijd keer op keer verstek liet gaan. Vergelijk het maar met alle onzin die over ons wordt uitgestort ten aanzien van de warmte op de aarde.
• Als u alle voorgekauwde aanzeggingen, die dubieus blijken en onbetrouwbaar zijn, aan de orde stelt, zult u genoegen moeten nemen met de alles omvattende dooddoener dat de gemaakte fouten positief bekeken moeten worden. Hoe dat zo? Omdat zij in het teken staan van het 'voortschrijdende licht' van de Heilige Geest. Er bestaat niet één Jehovah's Getuige die deze brutale arrogante 'Befehl-ist-Befehl' structuur van het oppercommando in Brooklyn New York onbekend voorkomt.
• Als broeders en zusters met elkaar omgaan.
De praktijk is echter dat er onderlinge groepjes met voorkeursbehadeling plaatsvinden. Een oudere alleenstaande broeder of zuster wordt doorgaans een keer per jaar door een Ouderling bezocht en uitgenodigd bij hem thuis. Maar dat geldt net zo goed voor een getrouwd stel dat uitblinkt in de dienst. Raar maar onvoorstelbaar waar. Ik heb dit tot mijn verbijstering persoonlijk vernomen van topzuster Seca van der Tuin (getrouwd met Adri van der Tuin) van de Gemeente Watergraafsmeer die nog nooit met haar man was uitgenodigd bij de familie Rick Schenk (Ouderling). De familie van der Tuin is jaren geleden verhuisd naar Spanje.
• Wanneer een Jehovah's Getuige de sekte verlaat mag hij niet vermoord worden zoals in de Islam wordt voorgeschreven, maar dient hij of zij verder met de nek te worden aangekeken. Het gaat nog verder: voor de rest van de commune bestaat deze persoon niet meer. Van de ene op de andere dag moet een van je beste vrienden je 'vijand' zijn. Wie zich niet aan de 'Befehl-ist-Befehl' regels houdt krijgt een waarschuwing en kan het zelfde oordeel over zich afroepen.
• Seksuele omgang is verboden voor het huwelijk. Men zal zich moeten behelpen met zelfbevrediging. Maar ook dat wordt ten sterkste ontraden.
• Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd, want dat is tegen Gods wil en volgens het hoofdkwartier te Brooklyn gebaseerd op een vrije keuze. Ik weet echter niet of iemand dan uitgesloten kan worden.
• Alle Getuigen moeten accepteren dat wie in april bij de Gedachtenisviering bij het overlijden van Jezus gebruik maakt van de symbolen: stukje matses eten en een slokje wijn nemen (de organisatie blinkt uit in rituele strapatsen), anders dan de anderen in de hemel bij God terecht komt. Zo iemand heet voortaan 'Gezalfde'. Discriminatie van God de Organisatie van Jehovah's Getuigen ten voeten uit. Alle Getuigen krijgen na hun dood een opstanding en zullen verder eeuwig leven op een herstelde aarde die eerst nog eventjes door Jezus vernietigd en van alle goddeloosheid ontdaan wordt.

Ik heb nu hoofdpijn gekregen van al die gevaarlijke waanzin waarmee Jehovah's Getuigen geïndoctrineerd zijn en vrolijk mee weten om te gaan.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op do aug 08, 2019 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jehovah's Getuigen stellen zich boven de leer van Jezus.

Jehovah's Getuigen behoren daarom tot de groep grootste hypocrieten ter wereld.

Hoe dat zo? Zij hebben enthousiast en goed bedoeld de mond vol over Jezus, waar overigens niks mis mee is. Als zij niet weten hoe een probleem op te lossen is vraagt men zich af hoe Jezus gehandeld zou hebben in zijn tijd. Zelfs tot God bidden kan niet zonder de hulp in te roepen van Jezus. Namelijk, ALLE Jehovah's Getuigen wereldwijd sluiten hun gebed tot God af met hetzelfde routine deuntje: "Ik zend u dit gebed op in de naam van uw geliefde zoon Jezus, Amen." Kleine variaties op de slotzin van ieders gebed zijn toegestaan, zoals: "Ik eindig dit gebed . . .; ik leg dit gebed voor uw troon neer . . . ", etc.

Jezus was een vergevingsgezinde leraar die het zelfs voor hoeren opnam. Maar daar heeft de Organisatie van alle Jehovah's Getuigen een stokje voor gestoken. Geen hoeren binnen de Organisatie. Of toch wel? Jazeker! Als ze maar aan het religieus infuus gaan, een gratis Bijbelstudie aanvaarden die rechtstreeks moet leiden tot onderdompeling in een goedgekeurd bad door de sekte van Jehovah's Getuigen. Mocht de omgeturnde bekeerde hoer later toch weer in de fout gaan, dan zal zij gemeden worden als de pest, als een tumor die op afstand gehouden moet worden. Trouwens, je hoeft niet perse hoer te zijn om als gewezen Jehovah's Getuige als een kwaadaardige tumor beschouwd te worden. Ook als de hoer verder een voorbeeldig leven gaat leiden is en blijft zij besmet met het veroordelingsvirus van de sekte. Had zij maar niet de sekte moeten verlaten.

Ieder aardig persoon die tot de conclusie is gekomen dat in God geloven moet berusten op een persoonlijke ervaring, eigen verstand en wijsheid, vertrouwen in God en niet inspelen op de gemanipuleerde denkbeelden van een gewezen vrijmetselaar genoemd C.T. Russell, zal besluiten de sekte van de Jehovah's Getuigen, sans rancune, vaarwel te zeggen.

De sekteleden in staat zijn een ieder die zegt zijn eigen geloof te hebben, voor hun sekte-karretje te spannen. Door hun beslist uitmuntende kennis van de Bijbel erop los te laten. Dat de Bijbel geïnterpreteerd wordt volgens Amerikaanse normen en waarden uit Brooklyn verschaft de sekteleden het recht te stellen dat zonder de hulp van Jehovah's Getuigen geen mens de Bijbel kan begrijpen. Arrogantie is de Jehovah's Getuige niet vreemd.

Lekker dan zo'n God die je eigen verstand laat afhangen van een pas in 1870 opgerichte christelijke dwaalreligie, geleid door iemand die meende de wijsheid over voorspelbare jaartallen voor wat de eindtijd betreft in pacht te hebben en daar nooit in slaagde.

Waarmee het bewijs is geleverd dat de Organisatie van Jehovah's Getuigen valt in de categorie zoveelste christelijke sekte.

P.S.: over alle geldelijke inkomsten die het hoofdkwartier van de sekte in Brooklyn bereiken wordt nooit verslag gedaan naar de achterban.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: P.S.: over alle geldelijke inkomsten die het hoofdkwartier van de sekte in Brooklyn bereiken wordt nooit verslag gedaan naar de achterban.
Ze hebben wel een jaarboek met alle gedetailleerde cijfers over het aantal Getuigen in alle landen, wereldwijd. Maar idd, in mijn contacten met JG werd elke info over financieën en de Organisatie absoluut gemeden. Ze deden telkens alsof het hen totaal niet interesseerde.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Miljardendeal voor Jehova's getuigen in de VS

13-12-2015 - De Jehova's getuigen staan op het punt een grote financiële slag te slaan. De fundamentalistische christelijke beweging, gaat zijn wereldwijde hoofdkwartier in Brooklyn verkopen en nog 36 andere panden in New York. Deskundigen verwachten dat de verkoop meer dan een miljard dollar opbrengt.

De Jehova's bereiden een verhuizing voor naar Warwick, op ongeveer een uur rijden van New York. Volgens een woordvoerder is het doel om de organisatie efficiënter te maken. Nu zijn de verschillende onderdelen over bijna veertig panden verdeeld.

Winst
De beweging heeft een gelukkige hand in het kopen van vastgoed. De Jehova's getuigen kochten in 1969 hun hoofdkwartier aan de voet van de Brooklyn Bridge voor bijna drie miljoen dollar. Het werd een bekende locatie door de verlichte tekst 'Watchtower' op het dak.

Later heeft de beweging op verschillende plaatsen in de stad hotels en andere panden gekocht waar ze vrijwilligers konden onderbrengen.

De Jehova's noemen ook nog een andere reden om hun hoofdkwartier buiten New York te willen vestigen. De woordvoerder zegt dat vrijwilligers de stad vaak als intimiderend ervaren.

Jaarlijks bezoeken zo'n honderdduizend mensen vestigingen van de Jehova's getuigen in New York. De verwachting is dat de nieuwe campus in Warwick veel meer bezoekers kan ontvangen na de opening in 2017.

BRON: NOS
Wanneer mensen die dit lezen geen kwaad vermoeden en geloven dat dit de waarheid is, dan slaan zij mooi de plank mis. Ik heb de waarheid niet in pacht, maar elke religie draait om geld en anders niet.

Ik heb het sterke vermoeden, gelet op het bezuinigen in alles bij de organisatie - denk aan de dunnere publicaties (minder pagina's) die niet meer om de twee weken verschijnen zoals voorheen. Waarom? Mogelijk dat zij aardige verliezen hebben geleden op de beurs. Ik kan het mis hebben, maar met de kennis van nu over behaalde resultaten in het verleden, weet iedere Jehovah's Getuige hoe vaak er gelogen is door geestelijke leiders die pretenderen in hoog aanzien te staan bij God omdat zij geleid worden door de Heilige Geest.
Die naam had natuurlijk nooit meer gebruikt mogen worden nadat de Jehovah's Getuigen de heilige Drie-eenheid (de Vader, de Zoon, de Heilige Geest) in de ban hadden gedaan. Niet slim. Want de Heilige Geest werd desalniettemin gekozen als nog altijd goed bruikbaar binnen de organisatie. Maar er is meer.

Het met de regelmaat van de klok geloven in een steeds maar weer veranderende datum aangaande de eindtijd, zou Jehovah's Getuigen er toe moeten aanzetten massaal de organisatie te verlaten ten faveure van hun eigen verstand en geen geloof meer te hechten aan het grote gevaar van leugens afkomstig uit een bron waarvan zij geen kwaad vermoeden.
Wanneer mensen in groot gevaar verkeren afkomstig uit een bron waarvan zij geen kwaad vermoeden, of als zij door degenen die zij als hun vrienden beschouwen worden misleid, is het dan onvriendelijk hen te waarschuwen? Zij verkiezen het misschien geen geloof aan de waarschuwing te hechten. Zij zijn er misschien zelfs wel gebelgd over. Ontheft dat iemand echter van de morele verantwoordelijkheid die waarschuwing te geven?

BRON: Het tijdschriftje De Wachttoren, 1 mei 1974, bladzijde 259.
Wanneer mensen in groot gevaar verkeren
Ah! Hier begint men al direct met vaststellen dat mensen in groot gevaar verkeren. Tsja . . . zal dan een helpende hand niet welkom zijn? - List en misleiding uit Brooklyn New York.
degenen die zij als hun vrienden beschouwen worden misleid
Verdachtmaking van vrienden. Pas dus op voor je vrienden! - List en misleiding uit Brooklyn New York.

Vrienden die geen geloof aan je waarschuwing hechten. Zijn dat nog wel vrienden? Sluw en doortrapte gedachte uit Brooklyn. Vrienden wantrouwen en aan de kant zetten die geen Jehovah's Getuigen zijn. - List en misleiding uit Brooklyn New York.
Maar hoe gaat het andersom?
Als jij niet luistert naar het advies van je vrienden om op te passen voor de sekte van Jehovah's Getuigen? Aha!
Elke poging om waarheid te vinden en hoog te houden, zal de basis van het ware geloof juist versterken. Op zijn minst zal aan morele verantwoordelijkheid niet voorbij zijn gegaan.
Mijn advies als gespecialiseerd godsdienstwaanzinnoloog en ervaringsdeskundige op het gebied van Jehovah's Getuigen:

METEN is WETEN!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bekeerde Marrokaanse moslim?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

FucMoh schreef:Sukkeltje, ik ben geen JG. En jij bent gewoon een gefrustreerde homo die jarenlang over kleine jongetjes fantaseerde en nu lekker zijn gang kan gaan.

Jij hebt het alleen maar over jezelf, man. Als ik jouw reacties lees zie ik alleen maar IK IK IK IK . Man, ik ben helemaal niet geinteresseerd in wat een zielig, gefrustreerde, rancuneuze homo vindt.
Bij alke reactie van jouw betrek je JGs erbij. Voor zover ik weet zijn zij geen gevaar voor de mensheid, of wel. Voor zover ik weet zijn zij de beste, vredelievendste en eerlijkste mensen die ik ooit ben tegengekomen.

Maarre, hoe is het nou om in alle vrijheid in je kontje gepakt te worden? Heeft dat je nog steeds niet van je frustraties bevrijd, zielepoot?
Ariel schreef:Beste fucmoh, sorry dat ik dit zeg. Maar jij reageert nu net als een Moslim.
Zodra de JG bekritiseerd worden vlieg jij op alsof je door duizend wespen gestoken wordt.
Je weet nu ongeveer hoe een moslim zich moet voelen als Mohammed en de islam bekritiseerd worden.

Kom op fucmoh. Geef Hans een virtuele hand, niet meer schelden, en zand er over.
Waar is dit nou voor nodig. Er wordt al genoeg gevochten in deze wereld.
Moeten wij elkaar nu ook nog eens in de haren vliegen?

Vriendelijke groet.
Ik was wat het een en ander aan het terugzien op FFI.

En plots viel het kwartje bij het lezen van deze reactie van jou. Niet te geloven dat ik daar zelf niet eerder op ben gekomen. :roll:

Maar natuurlijk! Deze jongeman van Marokkaanse afkomst is op de een of andere manier door n Jehovah's Getuige in het hol van de organisatie gesleept en laat zich enthousiast en fel van zijn bekeerde kant zien, maar vooral van zijn Marokkaanse moslimafkomst. Ik vermoed dat ik toen nog niet zo bekend was met het typisch Marokkaanse moslimscheldarchieffenomeen (kankerhoer, vieze homo, ik kom je effe opzoeken, etc.).

Wat er verder van hem terecht is gekomen laat ik graag aan de wil van Allah over. Een ding is mij echter duidelijk geworden: de Heilige Geest is aan hem voorgoed voorbij gegaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

CHRISTELIJKE COCURRENTIE IS (WAS) ENORM

Waarom religie meer kwaad dan goed bloed zet, moge de mens die de logica aanhangt, klip en klaar zijn. De tijd van onderlinge haat en nijd in de leer van Jezus Christus ligt, de duivel zij dank, nu ver achter ons.

Maar onze linkse politieke onruststokers ontdekten de Islam. En nog erger: moslims die met hun reet omhoog tot God bidden. In België en Frankrijk midden op straat. Dat de Islam als parasietenclub op onze kennisbeschaving nu de kroon spant in godsdienstwaanzin, weet zo langzamerhand iedereen die geen moslim is.

Wereldwijd zijn er 10 hoofdgodsdiensten en ongeveer 10.000 sekten. Daarvan 6000 in Afrika en 1200 in de Verenigde Staten. De meeste hebben een indirecte verbinding met Jezus Christus. Begrijpelijk, want Jezus was een vredesapostel. Dat kan niet gezegd worden van het stuk ongedierte uit de Arabische woestijn met de naam Mohammed, er een pedofiele praktijk op na hield, discrimineerde, een lage dunk van vrouwen had, aan veelwijverij deed en zich als psychopaat etaleerde als Arabische vieze smerige sadist. Ach, u kunt de sadistische haatteksten van Mohammed, die in de Koran zijn bewaard, makkelijk terugvinden. Het ‘goede’ in de Koran is overgenomen uit het Oude en Nieuwe Testament van joden en christenen. De walgelijke teksten zijn ontsproten uit de geest van de verdorven mens Mohammed.

Telt u even mee?

• Algemeen Doopsgezinde Sociëteit
• Anglicaanse Kerk
• Broederschap van Pinkstergemeenten
• Christelijke Gereformeerde Kerken in Nederland
• Evangelisch-Lutherse Kerk
• Evangelische Alliantie Vlaanderen
• Evangelische Broedergemeente
• Gereformeerde Gemeenten
• Gereformeerde Kerken in Nederland
• Jehovah's Getuigen (claimen het alleenrecht op de naam Jehovah)
• Kerkgenootschap der Zevende-dags Adventisten*
• Leger des Heils
• Nederlands Gereformeerde Kerken
• Nederlandse Hervormde Kerk
• Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap
• Oud-Katholieke Kerk (van Nederland)
• Portugees-Israëlitisch Kerkgenootschap
• Protestantse Kerk in Nederland
• Remonstrantse Broederschap
• Rooms-Katholieke Kerkgenootschap
• Rooms-Katholieke Kerkprovincie (in) België
• Rooms-Katholieke Kerkprovincie (in) Nederland
• Unie van Baptisten Gemeenten in Nederland
• Verbond van Liberaal-Religieuze Joden in Nederland
• Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten
• Verenigde Protestantse Kerk in België
• Vrije Evangelische Gemeenten

GODSDIENSTWAANZIN sinds het bestaan van de mens.

Wie het geloof in een god niet van zichzelf heeft, maar zich door een ander laat leiden, zal altijd afhankelijk zijn van die ander. Hij dient te accepteren dat hij ook af en toe belazerd wordt en op het verkeerde been gezet. Wie zich ophoudt in de gelederen van de Jehovah's Getuigen kan erover getuigen. Uiteraard - niet als als getuige van Jehovah, maar als getuige van wat de oudenmannenclub uit Brooklyn New York zijn ondergeschikten voorschrijft in het studieblaadje de 'Wachttoren'.

Hoe is het toch mogelijk dat er nog Jehovah's Getuigen zijn (overigens best schijnbaar lieve aardige mensen die hoe dan ook selectief te werk gaan en een eigen vriendenkring omarmen binnen de organisatie), ondanks dat ze erachter zijn gekomen dat ze door C.T. Russell en consorten keer op keer voor gek zijn gehouden met keer op keer voorspellingen van het einde der wereld die maar niet kwamen. En ik zeg met mijn gezonde verstand: "Van uitstel komt afstel." Want zo geraffineerd zijn ze wel de Ouderlingen die zich een hele grote piet voelen en dus in commissie moeten accepteren dat zij hypocriet zijn. Want zij beweren keer op keer dat de eindtijd is uitgesteld en nu wel heel dichtbij is. Om alle ondergeschikte Jehovah's Getuigen de mond te snoeren beweren zij dat het hoofdkwartier van de Jehovah's Getuigen, zoals bekend, onder leiding staat van de Heilige Geest.

Alle misvattingen, leugens en hypocrisie, worden teniet gedaan, en met de mantel der gehoorzaamheid aan het Ouden-Mannen-Syndicaat in Brooklyn te New York afgedaan met de lachwekkende domme dooddoener dat alles onmiskenbaar begrijpelijk is in de veilige onzichtbare wetenschap van

Het Voortschrijdende Licht.

Waarmee mijn inziens de trage heilige Geest wordt bedoeld, het multifunctionele wapen waarmee Jehovah's Getuigen elke leugen om de oren slaan.

* Zevende-dags Adventisten.
Tijdens mijn succesvolle jaren als Jehovah's Getuige heb ik een keer de bijeenkomst van de Zevende-dags Adventisten in Amstelveen meegemaakt. Jezus nog aan toe wat een verschil van dag en nacht met het dwangmatige dictatoriale voorgekauwde onderwijs van de groep Jehovah's Getuigen. Daar werd gediscussieerd na een lezing. Rare vragen bestonden niet. Kritiek was welkom. Heerlijk dat vrijheidsgevoel. En na afloop gezellig samenzijn met koffie en versnaperingen. Ik kan mij niet meer precies herinneren of er ook wijn werd geschonken. Een heerlijke ontspannen sfeer heerste er.

Het was ook niet veel later dat ik mijn afscheidsbrief aan de gemeente Watergraafsmeer indiende. Drie ouderlingen probeerden mij te behouden. Tevergeefs. Ik heb een hekel aan list en bedrog. Dat ik daar pas 12 jaren later achterkwam - ik had het altijd naar mijn zin en was de beste van de klas qua succes in de buitendienst - zal wel gelegen hebben aan mijn tijdelijke domheid en goedgelovigheid om mij te laten misleiden door mensen die beweren de wijsheid in pacht te hebben. Uiteraard . . . altijd namens die Heilige Geest.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Tijdens mijn succesvolle jaren als Jehovah's Getuige.
Hoezo succesvol? Volgens welke criteria wordt zoiets gemeten Hans? En bedoel je succesvol voor jezelf of voor de Organisatie zelf?
Er is iets anders dat mij telkens opviel in mijn communicatie met de getuigen. De naam en de persoon van de stichter Russell wordt zelden of nooit vernoemd in de publicaties, en ook als je er op de man af naar vraagt krijg je een ontwijkend antwoord en sommigen deden zelfs alsof ze daar niets van af wisten. Dat is toch heel raar dat hun geestelijke vader nooit wordt geëerd en zelfs niet vernoemd. Wat is de reden daarvan?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:Tijdens mijn succesvolle jaren als Jehovah's Getuige.
Hoezo succesvol? Volgens welke criteria wordt zoiets gemeten Hans? En bedoel je succesvol voor jezelf of voor de Organisatie zelf?
Hahaha! Ik ben altijd prestatiegericht geweest. Ik nam altijd een voorbeeld aan hen die beter waren dan ik: Ouderlingen bijvoorbeeld. Een mens kan zich ernstig vergissen. Maar . . . ik was inderdaad (veel) beter dan die Ouderlingen. Gemeten naar het resultaat: zieltjes winnen. Want jij begrijpt net zoals ik dat achteruitloop van het ledental van de Getuigen een regelrechte ramp zou betekenen voor . . . nou ja, voor die ouwe lulzakken in Brooklyn en eigenlijk ALLE Jehovah's Getuigen. De groei van de Jehovah's Getuigen heeft het bedenkelijke genootschap voornamelijk te danken aan de teloorgang van het communistische regime in Rusland.
Er is iets anders dat mij telkens opviel in mijn communicatie met de getuigen. De naam en de persoon van de stichter Russell wordt zelden of nooit vernoemd in de publicaties, en ook als je er op de man af naar vraagt krijg je een ontwijkend antwoord en sommigen deden zelfs alsof ze daar niets van af wisten. Dat is toch heel raar dat hun geestelijke vader nooit wordt geëerd en zelfs niet vernoemd. Wat is de reden daarvan?
Hahaha! Hij is namelijk die grote eigengereide eigenwijze klootzak die uit de coulissen van de Zevende-Dag-Adventisten tevoorschijn kwam om voor zichzelf te beginnen. Ach, hoe vaak hebben we dit niet terug gezien in de geschiedenis van de VERWARDE MENS?

Interessant of niet wanneer je die alleraardigste slijmjurken weer aan de deur krijgt als sekte wolven in religieuze schaapskleren.

In 1906 noemde Russell zich nog steeds 'Gods woordvoerder', ondanks dat al zijn voorspellingen niet waren uitgekomen. Omdat deze zieke geest geloofde dat hij 'Gods woordvoerder' was en dus de spreekbuis van Jehovah, ter openbaring van de waarheid, is het begrijpelijk dat deze dwalende ziel niet het belang inzag van een 'Besturend Lichaam' dat binnen de Organisatie in het leven was geroepen? Uiteraard met hulp vanuit de lege ruimte (zoals altijd).

Nu komt het meest dramatische dat een Jehovah's Getuige voor zijn kiezen kan krijgen.
Toen 4 van de 7 bestuurders (een meerderheid) zich verzetten tegen een bepaalde gebeurtenis dat zij als een eigenmachtige actie van de kant van de president zagen, leidde dit ertoe dat zij resoluut werden afgezet.

Dit ondanks het feit dat zij door pastor Russell voor het leven waren aangesteld.


Russell was dus een gore grote onbetrouwbare leugenachtige smeerlap, een misselijk makende dictator, ziek in de geest, die in het voetspoor van zijn raaskallende leugenachtige voorspellingen, waar hij maar niet genoeg van kon krijgen, hoopte dat hij niet in zijn leugens zou stikken, door bijtijdse hulp van de voor hem in de bres springende Heilige Geest, die net zoals Allah bij Mohammed, altijd aan zijn kant stond.

Ik ben opgehouden met aardig te zijn. Ik kan niet langer tegen de slappe komedie en de niet beargumenteerde geloofswaarden van de Jehovah's Getuigen die rammelen aan alle kanten, een ordinaire sekte waardig.

Heb ik het hierboven goed uitgelegd Mercator? Waarom die lui liever niet willen praten over de vrijmetselaar en religieuze afvallige van zijn vorige geloof, de ZZP-er Russell die voor zichzelf begon zoals velen na hem?

P.S.: alles sans rancune. Want ik heb het altijd naar mijn zin gehad in de Gemeente Watergraafsmeer, Amsterdam. Toen een stelletje vrouwen van Ouderlingen die meenden het beter te weten dan ik en over mij de baas wilden spelen, was ik er klaar mee. Niet vanwege die domme vrouwen in de Gemeente Watergraafsmeer Amsterdam. Maar vanwege de nog grotere domheid van drie Ouderlingen die het voor die domme dwars tegen hun eigen geloofsovertuiging in opererende ganzen opnamen. Zij verloochenden in commissie hun eigen onderwijs tegenover mij. HALLO! Ik weet niet eens zeker of zij blij waren dat zij mij liever kwijt dan rijk waren. Hier speelt het begrip JAMMER. De verklaring lag voor de hand: het was het werk van Satan.

Ik ben zeker niet de slimste. Maar op een bepaald moment ben ik - veel te laat overigens - gaan twijfelen en op onderzoek gegaan. Gewoon, heel simpel, je heerlijke eigen gezonde kritische weldenkende verstand gebruiken. Het kan! Maar hersens goed gebruiken begint nog altijd met twijfelen. Wie twijfelt denkt na. En daar is niks mis mee. Leg dat maar eens uit aan . . .

Jehovah's Getuigen en moslims!

Beide religieuze van de joodse religie afgedwaalde sekten stemmen akelig overeen waar het aankomt op fundamentalisme.

:israel:

Al die historische eenlingen - EENDAGSVLIEGEN - zijn bedriegers! Ik twijfel nog tussen Jezus de bedrieger of Jezus de grote onnozele joodse sukkel.

En nog wat. Ik kan best wel goed lullen. Maar met (slap) lullen over God heb ik al mijn enerverende resultaten niet bereikt. Hoe dan wel? Door TE LUISTEREN naar mensen met wie ik ' in onderhandeling' (lol) was. Ik was een doortrapte gemene uitgekookte religieuze waanzinnige zonder vrije wil. Want ik ben best wel aardig. Als ik eenmaal binnen mocht komen begon ik LANGZAAM om de geïnteresseerde persoo te d u w e n in de eigengereide betweterige richting van het foute genootschap van Jehovah's Getuigen. Geheel overeenkomstig de doelstelling uit het hoofdkwartier van de sekte van Jehovah's Getuigen.

IK WAS DE BESTE! WAS (haha!)

Satan heeft zijn werk goed gedaan. Ik ken hem niet, maar alle Jehovah's Getuigen weten het zeker.

En wie kent niet de geschiedenis van Mercator? Begonnen als ultra linkse marxistische rat en nu?
Een aangename relaxte leuke humoristische vrijdenker, gevrijwaard van alle overbodige smurrie-achtige vuiligheid van het linkse denken en de daarmee religieus gepaardgaande geest tormenterende ziekelijke bijverschijnselen die moslims als een welkome verrassing voor onze kennisbeschaving herkennen . . .
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:En wie kent niet de geschiedenis van Mercator? Begonnen als ultra linkse marxistische rat en nu?
Ik zou mezelf niet als extreem-rechts benoemen hoewel ik dat in de ogen van het linkse volkje natuurlijk wel ben. Ik probeer de zaken pragmatisch te bekijken zonder ideologische verblinding van welke kant dan ook.
Verder was ik zelf helemaal geïndoctrineerd door mijn linkse omgeving, de politiek correcte "waarheden" werden mij en mijn broer met verschillende paplepels opgedrongen. In acht genomen dat de mentale instelling van een persoon rond het 4de levensjaar al gevormd is was het dan ook niet gek dat ik als student en jong volwassene mij volgens de Marxistische catechismus ging gedragen. Alleen een sterke externe schok kan daar iets aan veranderen. Dat was toen ik op mijn 25 jaar zowat een bedrijf startte in een buurt met Marokkanen. Mij was immers verteld dat dat volkje nobele wilden waren en beklagenswaardige slachtoffers van racistisch kapitalisme. Door de totale achterlijkheid en kwaadwilligheid van moslims dagelijks te ervaren begon ik de een na de andere bladzijde van de catechismus eens nuchter tegen het licht te houden.
En dus moest ik vaststellen dat de linkse "waarheden" die ik opgesoupeerd had in het beste geval naïeve dromerijen waren en in het slechtste geval flagrante leugens.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: En dus moest ik vaststellen dat de linkse "waarheden" die ik opgesoupeerd had in het beste geval naïeve dromerijen waren en in het slechtste geval flagrante leugens.
Multifunctionele tekst. Hahaha! Nu in mijn setting. Ik hoef slechts één woord te veranderen.

En dus moest ik vaststellen dat de 'Brooklyn waarheden' die ik opgesoupeerd had in het beste geval naïeve dromerijen waren en in het slechtste geval flagrante leugens.

Actueel:
En dus moest ik vaststellen dat de klimaat "waarheden" die ik opgesoupeerd had in het beste geval naïeve dromerijen waren en in het slechtste geval flagrante leugens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Traktaat: 10 x 15 cm.

Dit is een traktaat dat door Jehovah's Getuigen verspreid wordt. Zij beschikken over een enorme voorraad van dit soort traktaatjes die in bijna alle talen van de wereld beschikbaar is.

Zij vinden het leuk - want zo is het hen met de paplepel van de sektarische Heilige Geest ingegeven. Die paplepel op aarde wordt vertegenwoordigd wordt door het Besturend Lichaam in New York, alwaar het hoofdkwartier van deze sekte gevestigd is die het jagen op mensen en het verkondigen van klinkklare onzin tot levensdoel heeft verheven.

De titel van dit traktaat luidt zeer geraffineerd: "Wie is de werkelijke heerser van de wereld?"
De bedoeling van deze misleiding is dat u het verkeerde antwoord geeft: "God".
En dan kan de jacht op u als potentiële kandidaat voor toetreding tot deze wereldwijde super sterk geleide sekte beginnen.

Want niet God is de heerser van deze wereld - hahahaha! - maar . . . en nu komt het: SATAN!

Lust u nog peultjes waarvan de houdbaarheidsdatum reeds lange tijd is overschreden?

Vervolgens komt de Jehovah's Getuige met zijn partner voor die dag - mannen trekken met mannen op en vrouwen met vrouwen - aanzetten met oud nieuws. Namelijk dat er geweld, misdaad en constant oorlog heerst op aarde. Dus . . . is niet God maar Satan hiervoor verantwoordelijk. Klinkt dat logisch? Het is maar hoe u het bekijkt als oprecht gelovige in God zonder te huichelen en te twijfelen. Ach, dit traktaatje wordt zowel bij atheïsten als in God gelovige mensen onder de aandacht gebracht.

Normaliter zal een gezond-van-verstand en helder kritisch denkend mens, als we de redenatie van de Jehovah's Getuige volgen, tot de enige logische conclusie komen dat hij beter met Satan rekening kan houden dan met God die er blijkbaar voor de kat z'n sigaar bijzit en net zoals het geestesproduct Allah van de historische analfabeet profeet psychopaat Mohammed, niks heeft in te brengen. Tenminste, als we de Getuigen van Jehovah willen geloven.

Maar dat doen we lekker niet, want volgens de Jehovah's Getuigen is God de enige echte almachtige rechthebbende super schepper van alles. Prima, dan ligt het voor de hand en vanuit de logica geredeneerd - Jehovah's Getuigen is dit overigens afgeleerd om zelfstandig te denken, net zoals alle moslims - dat God dus ook Satan heeft geschapen.

Wat rest is nu nog te geloven in een leven na de dood. Want dan kunt u het zelf vragen aan God hoe het nu werkelijk zit met Satan die de heerser van de wereld wordt genoemd. Ik verzeker u dat God zich tot u zal richten met de volgende woorden: "Kijk om u heen mijn beste en zie! Satan is niet meer. Samen met mijn zoon Jezus heb ik een einde gemaakt aan de boze slechte wereld. We zijn momenteel druk bezig alles weer in de oude staat te herstellen zoals het ooit in het begin was.

Wie nu nog steeds niet begrijpt dat zowel God - die natuurlijk nooit heeft bestaan - als de Jehovah's Getuigen, klinkklare onzin verkondigt, mag zijn schoolgeld terughalen en zich neerleggen bij het feit dat hij of zij nooit een voldoende voor zij IQ heeft gehaald.

Mocht Satan als heerser van de wereld echt bestaan - ok - dan is de kans groot dat u als onnozel mens die in God en Satan gelooft, na uw dood inderdaad weer met Satan te maken krijgt. Met God als toekijkende en onmachtige.

Heeft een Jehovah's Getuige nu echt niets beters te doen dan zich druk te maken om wereldse feestdagen die hij niet viert, net zo min dat hij nooit politiek gaat stemmen, omdat dit alles te maken heeft met het werk van Satan.

Ik kan niet anders dan concluderen dat Jehovah's Getuigen mensen zijn die aan een ernstige vorm van Schizofrenie lijden en de facto in dienst zijn van . . . Satan. In de persoon van het Besturend Lichaam van Bethel te New York. Die sektarische club die wordt onderhouden - niet door God, noch door Satan - maar door de sekteleden die zich Jehovah's Getuigen noemen en zoveel mogelijk vrijwillig diep in hun geldbuidel tasten. Want wie vrijwillig geeft ervaart daarbij het ultieme geluk.

Satan als heerser van de wereld kan zonder geld, maar God niet!


En nog wat. Jezus wilde koning van de joden worden. Dat had gekund met de hulp van Satan. Maar Jezus rekende zich rijk met de hulp van zijn vader. De hulp bleef uit. Logisch en begrijpelijk. God was onmachtig. En dus moest Jezus hangen. Hangen aan het kruis. Volgens de religieuze betweters die zich Jehovah's Getuigen noemen hing Jezus niet aan het kruis maar aan een paal. Alsof dat verschil de verzekerde garantie is die uitmaakt dat Jehovah's Getuigen de waarheid spreken.

De waarheid - hoe dan ook - brengt onaangenaamheden met zich mee. Ik heb die onaangenaamheden hierboven aangegeven. Nog maar eens een keer goed lezen als neutraal belangstellende of als sektarisch lid van Het besturend Lichaam van Bethel in New York van de Organisatie van Jehovah's Getuigen! Een organisatie die in haar bestaansgeschiedenis een spoor van leugens, misleiding en psychische malversaties heeft achter gelaten. Want alles draait bij (religieuze) oplichters maar om één ding: GELD.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De oorsprong van religieuze al of niet aan de onzichtbare machthebber opgedragen heidense feesten start vanuit de hersenen.

Weet u het nog? De mens heeft geen vrije wil. Logisch toch? En al helemaal niet wanneer de wellust automatisch wordt aangestuurd vanuit de hersenmassa. En dat doet hij. De volgende variaties op het gebied van seks laten zien dat moeder natuur niet eenkennig is: hetro, homo, lesbisch, transgender-neutraal. Mogelijk zijn er ook mensen a-seksueel. Maar die zult u beslist niet in de kerk tegenkomen.

Van oorsprong was de mens niet de eerste die door wellust gedreven werd en voor het nageslacht zorgde. Alles in de natuur heeft met seks te maken. Maar hypocrisie en gestoorde geesten wisten zich meester te maken over de gedachtewereld van de mens waardoor seks in sommige culturen een stiekem eigen leven ging leiden.

Volgens het Bijbelse verslag schiep de (menselijke/onmenselijke) heerser van de schepping eerst wat anders voordat hij aan de mens begon naar zijn beeld en gelijkenis. En verdomd dat klopt! Net zo kwaadaardig als God is ook de mens. Eerder schiep hij de dieren.

Geile hond

Dieren zijn anders. Maar hebben wel een ding gemeen met de mens: aandrang tot seks. De diersoorten waren er dus eerder dan de menssoorten. Van de menssoorten is bekend dat slechts een soort is mislukt: moslims. Waarom er ook negers zijn is mij nog steeds een raadsel. Dat de blanke man de neger wil nadoen, is toch niks mis mee? Waarom zou dat niet mogen zoals met Sinterklaas? Van mij mag een neger mij best nadoen en zich wit kalken op een racisme-vrij feest voor blank en zwart. Zou het wat te maken hebben met de hersenen? Die zwart associëren met de nacht, het mindere, het kwaad zonder zicht op licht? Wit is puur, maagdelijk en aantrekkelijk. Alhoewel zwart, maar vooral bruin - denk aan zongebruinde types met hun vakantie-look - nog altijd in de mode is. Vooral bij religieuze types. Vroeger vooral bij de christelijke vrouwen en tegenwoordig bij moslimvrouwen. Een zwarte pantalon is toch chique? Zwart is overigens ook de standaardkleur die bij de dood hoort. Kortom: wit staat er nu eenmaal als kleur beter voor dan zwart. Wie daar problemen mee heeft moet bij de Schepper zijn. Trouwens, als wij de kleuren geel, blauw en magenta in gelijke hoeveelheid mengen, krijgen we . . . zwart. Toch raar dat de meeste negers religieus zijn, ondanks dat zij problemen hebben met hun huidskleur en daarbij behorende afkomst. Jammer! Want voor een neger die gelooft in de evolutietheorie, zou de voor zijn voeten geworpen bananenschil op het voetbalveld dan niets uit mogen maken.

Wanneer wij allemaal hetzelfde denken zullen er geen problemen meer zijn. Want dan heeft het Marxisme toch nog gewonnen. Of . . . een of andere andere heidense religie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zijn Jehovah's Getuigen aanhangers van het fascisme?

Fascisme kent betekenis en macht toe aan alles wat de staat aangaat. Democratie of niet, de staat bepaalt. Ook al mort het volk.

Dit roept om nadere uitleg in het geval van de Jehova's Getuigen die nooit het lef hebben om ook maar over iets te morren dat hun afhankelijkheid van de Wachttoren in de weg staat. Vervang de staat door het hoofdkwartier, het besturend lichaam van de Jehova's Getuigen dat gezeteld is in Brooklyn, New York, en de gelijkenis is rond. Met dit verschil dat Jehova's Getuigen geen geweld gebruiken. Nou ja, dat is niet helemaal waar. Geen organisatie die niet prat kan gaan op onbehoorlijkheden, zo niet corruptie of zich willen onderscheiden van de rest van de samenleving door zich haaks op te stellen tegenover gangbare normen en waarden. De Organisatie te Brooklyn is niet echt tegen geweld. Ze is tegen fysiek geweld en niet tegen psychologisch geweld dat vaak ernstige levenslange schade toebrengt aan de geestelijke gezondheid van mensen in goeden doen.

Ach, wie verder kijkt dan zijn neus lang is kan makkelijk overeenkomsten waarnemen met de fysiek gewelddadige woestijnsekte waar moslims zo verzot op zijn: Islam.

Wie daar zijn religie verlaat loopt het risico gedood te worden. Geen Jehova's Getuige zal het in zijn hoofd halen een andersdenkende te kwetsen, laat staan te doden. Het besturend lichaam bepaalt de denknorm voor het geweten. Het voorrecht om te doden is voorbehouden aan moslims die de walgelijke mistroostige Arabische sadistische plagiaatreligie pur sang Islam aanhangen. Moslims stellen zich boven alle wijsheid die volgens hen van Allah afkomt. Moslims beweren, zonder dat ze dit beseffen, dat Allah niet in staat was zijn eerdere boeken die hij tot de joden en christenen had gezonden, te beschermen. Want moslims beweren dat die boeken vervalst zijn.

Voor de rest is het één pot nat met de sekte van de Jehovah's Getuigen: geestelijke levenslange kwelling door uitsluiting met als voornaamste straf VERBODEN contact met de persoon die óf de sekte uitgeschopt is óf de bedenkelijke merkwaardige sekte op eigen verstand verlaten heeft.

Tot nu toe heb ik de leuke ervaring dat van alle Jehovah's Getuigen die ik ken en soms ergens weer tegenkom, ik daar even leuk mee kon praten. Gewoon, om ze te testen. Nee hoor! Grapje. Het betreft hier personen waar ik sowieso altijd al een goed contact mee had zoals met iedereen binnen de organisatie. Maar . . . de grote stiekemerds waren toch de meeste ouderlingen en een enkele fanatieke Getuige die nu juist mijn beste maatje was. Ach, als ze zich maar wassen.

Noot: de vrouwelijke sekteleden binnen de organisatie zijn overigens de minst fanatiekelingen. Hahaha!, vrouwen van ouderlingen niet meegerekend.

De wereld bestaat voornamelijk uit dwazen en zieke geesten. Jehova's Getuigen maken daar deel van uit. Hoe verzin je het om bij een organisatie te blijven die keer op keer door de jaren heen leugens heeft verkondigd? Toch lukt dat de meeste Jehova's Getuigen week in week uit te luisteren naar zogenaamde waarheden die oncontroleerbaar zijn zonder last te krijgen van droevige oren. Zij leggen de opstapelende leugens naast zich neer conform de van hogerhand opgelegde uitleg dat alle leugens berusten op misvattingen die een onderdeel vormen van het - jawel - voortschrijdende licht van de heilig geest. Welke geest? De heilige geest. En wat mag die geest dan wel zijn, behalve heilig?

Het besturend lichaam van de Jehova's Getuigen
dat in Brooklyn New York zetelt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Hoe verzin je het om bij een organisatie te blijven die keer op keer door de jaren heen leugens heeft verkondigd? Toch lukt dat de meeste Jehova's Getuigen week in week uit
Maar dat geldt even goed voor lui die in een of andere ideologie geloven, bijv. het Marxisme en de nageboorte ervan socialisme. Dat zijn ook een hoop onwerkbare fabels en toch trappen daar zo velen in. Er is 1 groot verschil: de aanhangers van het socialisme zijn constant ontevreden want ze worden verteerd door jaloezie. Kijk wat een grote auto die kapitalist heeft en ik heb dat niet ! Heel het socialistisch discours is gebaseerd op afgunst. Dan hebben de JG het veel beter bekeken want die hoeven niet jaloers te zijn want ze weten zich verzekerd van de waarheid én het eeuwige leven. In mijn veelvuldige contacten met Getuigen viel me telkens op dat ze eerder een soort welwillend medelijden met mij vertoonden. Terwijl een socialist afgunstig en boos op mij is omdat ik wat geld op de bank heb.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: In mijn veelvuldige contacten met Getuigen viel me telkens op dat ze eerder een soort welwillend medelijden met mij vertoonden.

Dat heb je helemaal goed gezien. icon_thumbup.gif [icon_lol.gif]
Terwijl een socialist afgunstig en boos op mij is omdat ik wat geld op de bank heb.
Verdomd als het niet waar is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de respecteisers van de Islam die nooit verder zijn gekomen dan als dragers te functioneren van dit weerzinwekkende virus in hun rol van parasiet op onze kenniseconomie en beschaving. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie