Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door xplosive »

Hans v d Mortel sr schreef:Maar de uitspraak van Irena lijkt mij het meest aantrekkelijke en logische, wat je er ook aan wilt verbinden.
Je hebt alleen nog niet uitgelegd waarom.
Hans v d Mortel sr schreef:De uitkomst zal altijd hetzelfde blijven: de mens weet het niet.
Er blijven bij onderzoek en interpretatie van onderzoek altijd wel onzekerheden, niet gevonden verklaringen en vragen over.

Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

xplosive schreef: Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.
Dat ontgaat mij ook, dat is gewoon een opvatting, geen waarheid. Het zal nog een restant zijn van zijn verleden bij de JG dat is blijven hangen in de mind frame van Hans . Vraag is ook wat wordt bedoeld met intelligentie. Dat is een heel gamma van de theorieën van Einstein tot het vermogen van mijn kat om elke avond de weg terug naar huis te vinden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
xplosive schreef: Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.
Dat ontgaat mij ook, dat is gewoon een opvatting, geen waarheid. Het zal nog een restant zijn van zijn verleden bij de JG dat is blijven hangen in de mind frame van Hans . Vraag is ook wat wordt bedoeld met intelligentie. Dat is een heel gamma van de theorieën van Einstein tot het vermogen van mijn kat om elke avond de weg terug naar huis te vinden.
Hahaha! Mij ontgaat dat niet waarom jullie zo antwoorden. Ik heb er schik in. Inderdaad, het vermogen van de kat van ome Willem of Mercator is wonderbaarlijk. Figuurlijk dan, want ik geloof niet in wonderen. Maar zeker weten doe ik het niet. Omdat ik geen eigen baas over mijn intelligentie ben. Jullie zijn allebei overtuigde aanhangers van de Evolutietheorie. Ja ja, geef het maar toe! Ik weet het wel. Ik ben geen van beide. Dat wil zeggen: mij ontgaat zowel God als de smakeloze vervanger van God: de Evolutietheorie.

En om het begrip intelligentie uit te leggen is bepaald niet veel intelligentie nodig: intelligentie is het vermogen de waarnemingen met je zintuigen te onthouden en daarmee vooruitgang in denken en doen te bewerkstelligen. Iedereen heeft hersenen, maar beschikt niet zondermeer over intelligentie. :shock:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: En om het begrip intelligentie uit te leggen is bepaald niet veel intelligentie nodig: intelligentie is het vermogen de waarnemingen met je zintuigen te onthouden en daarmee vooruitgang in denken en doen te bewerkstelligen. Iedereen heeft hersenen, maar beschikt niet zondermeer over intelligentie. :shock:
Volgens die definitie is mijn kat dus intelligent want dat is exact wat hij doet. Hij slaat de route-of mogelijke routes-op in zijn brein via de ogen( en mogelijk ook oren en neus) en gebruikt die informatie om in de toekomst te gebruiken.
Wat de evolutie theorie betreft: ik weet het eigenlijk niet, niemand heeft ooit evolutie in werking gezien. Maar gisteren zag ik een stel fazanten over het gras lopen en ik dacht die bewegen zich net als dino's ! . Dat kan toeval zijn ook natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door xplosive »

Ik beweer niet dat de evolutietheorie (op alle tot nu toe naar voren gebrachte punten) persé waar moet zijn, maar ik heb wel het volgende overwogen :

1. Het is bewezen dat er in de recente historie nieuwe daarvoor nog niet eerder bestaande diersoorten ontstonden uit oude diersoorten. Zie bijvoorbeeld Are new species still evolving?

Daaruit :
"A small handful of European mice deposited on the island of Madeira some 600 years ago have now evolved into at least six different species. The island is very rocky and the mice became isolated into different niches. The original species had 40 chromosomes, but the new populations have anywhere between 22-30 chromosomes. They haven't lost DNA, but rather, some chromosomes have fused together over time and so the mice can now only breed with others with the same number of chromosomes, making each group a separate species."
Of bijvoorbeeld Evolution in action: from genetic change to new species

Daaruit :
Instances of this phenomenon are abundant. When groups of fruit flies are housed in different enclosures in a laboratory, for example, flies from different groups eventually stop being able to interbreed or produce offspring with each other.
2. Het is mogelijk om een intelligente schepper (of intelligente scheppers) te veronderstellen, maar dan blijf je zitten met het vraagstuk hoe die intelligente schepper ontstond (of hoe die intelligente scheppers ontstonden). Was het ontstaan daarvan ineens ("aus blaue hinein") of (enigszins) geleidelijk? Als het antwoord het laatste is kom je indirect toch weer bij een evolutie uit. Ook als je een reeks van intelligente scheppers veronderstelt waarbij de ene intelligente schepper (of groep van intelligente scheppers) een andere intelligente schepper (of groep van intelligente scheppers) creëert dan zal er in die reeks toch een eerste intelligentie schepper (of eerste groep van intelligente scheppers) moeten zijn geweest. En dan blijf je wéér zitten met de vraag hoe dat eerste begin ontstond.

Interessant is niet het vraagstuk óf er nieuwe diersoorten uit oude diersoorten kunnen ontstaan (want dat zoiets kan is allang bewezen), maar wel hoe snel dat ontstaan kan gaan.

Wat dat betreft is iets als Researchers Say New Species Are Evolving at an Unbelievable Rate interessant.

Daaruit :
Before now, it was largely accepted that the evolution of a new species takes an incredibly long time. However, due to the unique circumstances and environment offered by this isolated archipelago, "Big Bird" proved to researchers that the evolution of a new species is possible in just two generations.
Tegenover deze overwegingen (met een zekere marge van onzekerheid) staat dan de als zekerheid geponeerde stelling van Hans dat "iets intelligents" altijd zonder uitzondering steevast uit "iets ander intelligents" moet voortkomen. En voor die stelling heeft Hans nog steeds niet een overtuigende onderbouwing of verklaring gegeven!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

xplosive schreef: En dan blijf je wéér zitten met de vraag hoe dat eerste begin ontstond.
Wat wij intelligentie noemen is maar 1 van de vele eigenschappen die levende wezens kunnen hebben. Zelfs planten hebben die in enige mate. Dat zoiets ontwikkelt of ontstaat is zo ongewoon niet. Wat ik veel raadselachtiger vind is hoe "leven" is kunnen ontstaan, m.a.w. organismen die in staat zijn zichzelf voort te planten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe moeten Jehovah's Getuigen bidden tot Jehowah?

Dat leert u hier. Dat kan maar op één manier. Via een omweg.

En die omweg heet Jezus Christus, hij was de joodse zoon van een joodse vader genoemd Jehowah. Het onbekende domicilie van Jehowah is ver weg in een voor de niet door hem goedgekeurde mens onbereikbaar melkwegstelsel, mogelijk ergens in een verdwaald zwart gat.

God is niet zo maar te benaderen. Bent u nou helemaal belazerd. Jezus ja, tot hem kon men zich rechtstreeks wenden, zowel de visser als de hoer en natuurlijk ook menige Farizeeër. Maar de Farizeeër keek wel uit. Tenslotte eindige Jezus niet voor niets aan het kruis. En het leuke van dit alles - ja lach er maar om - zijn vader Jehowah - hahaha! - was dus niet rechtstreeks te benaderen zoals afgesproken met de Jehovah's Getuigen. Want ondanks het verzoek van Jezus aan God om hem van de paal af te halen en hem die vernedering aan het kruis tussen twee zware misdadigers te besparen, gaf Jehowah niet thuis. Sterk punt van moslims die wat dit merkwaardige voorval in de geschiedenis betreft toch in staat zijn logischer te denken dan alle Jehovah's Getuigen bij elkaar. Zij geloven hier geen snars van. Ik ook niet. Dat is alleen weggelegd voor het soort dwazen die zich christelijk noemen en het verhaal van Jezus blijven aanvaarden als de garantie voor hun intelligentie en gezonde verstand.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Wie is hij? Volgens Johannes.

De 'advertentie' in de Wachttoren van 12 mei 1963 onthult ons dat u dit te weten kunt komen door de brochure 'Het Woord' te kopen. Voor f 0,25. Een aangezien Jehowah nu eenmaal geld nodig heeft net zoals ieder ander, wordt u verleid om maar tegelijk vijf exemplaren te kopen. U verdient dan liefst f 0,25. De directie heeft, zonder de twijfel van God, het beste met u voor. U mag dan zelf bepalen wat u verder met de overige vier exemplaren uitspookt. Of gelooft de Getuige niet in spoken, maar wel in God?

De vraag luidt niet: 'Wie is God?', zoals volgens uw eigen zelfstandig kritische denkvermogen. Nee! Hahaha! Voor kennis over God kunt u niet buiten de kennis van de Jehovah's Getuigen. Deze ellende is reeds jaren aan de gang sinds 1870. Jehovah's Getuigen begrijpen vast wel wie ik met dit jaartal op de korrel heb. Nee, niet Johannes, maar ene afvallige van zijn geloof, genoemd Charles Taze Russell.

Deze C.T. Russell, in de ogen van de blinde Jehovah's Getuigen, was een geniale man die aangesloten was bij de Vrijmetselarij en slechts één andere afwijking had. Hij was bezeten van foute jaartallen. Jaartallen die zijn 'vrije' wil zouden moeten bekrachtigen. Jaartallen die de eindtijd dichter bij brachten. Die lul-de-behanger is natuurlijk allang dood. Dus de eindtijd kon hij wel op zijn buik schrijven. Dat is niet gebeurd. Want wat zouden de big shots in het hoofdkwartier van de Getuigen moeten doen in New York? Met de pet rond gaan? Klopt. Zij vragen aan alle Jehovah's Getuigen telkenmale - in het belang van de behoefte van God - vrijwillige bijdragen te storten op de super dikke bankrekening van het vredelievende Genootschap dat het beste met de mensheid voorheeft. Het enige wat die mensheid hoeft te doen is zich aansluiten bij de Getuigen. En dan niet vergeten regelmatig langs de deuren te sjacheren en vrijwillig de kas te spekken in het belang van Jehowah. Dat doet bij mij de vraag rijzen:

Wie is toch die Jehowah die niet zonder geld kan en afhankelijk is van doortrapte sluwheid - of is het dwaasheid - van de machthebbers over de Getuigen?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

JEHOWAH GELOOFDE IN DE EVOLUTIETHEORIE


Jehowa’s Getuigen echter, geloven uitsluitend in de C.T. Russell theorie.


De C.T. Russell theorie is de spraakverwarringstheorie die ervan uitgaat dat het einde der tijden zich stelselmatig weet te handhaven op verschillende jaartallen in de geschiedenis. Hoe dit allemaal in godsnaam mogelijk is, heeft te maken met het unieke de geest verblindende voortschrijdende licht, een patent van de Organisatie van Jehowah's Getuigen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:De C.T. Russell theorie is de spraakverwarringstheorie die ervan uitgaat dat het einde der tijden zich stelselmatig weet te handhaven op verschillende jaartallen in de geschiedenis. Hoe dit allemaal in godsnaam mogelijk is, heeft te maken met het unieke de geest verblindende voortschrijdende licht, een patent van de Organisatie van Jehowah's Getuigen.
Ik mocht mij de voorbije 2 maanden niet verblijden met het bezoek van Marijke mijn vaste Jehovah's Getuige. Zij wordt altijd vergezeld door één in opleiding. Wel vond ik elke begin van de maand de publicatie in de brievenbus, Wachttoren en Ontwaakt! zijn nu samengesmolten tot een zeer dunne brochure.
Verleden zaterdag belde ze me op. Uiteraard wat gekeuveld over de corona zaak. Zij had er helemaal geen last van, want ze verheugde zich over het binnenkort installeren van het Koninkrijk Gods.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
hans van de mortel schreef:De C.T. Russell theorie is de spraakverwarringstheorie die ervan uitgaat dat het einde der tijden zich stelselmatig weet te handhaven op verschillende jaartallen in de geschiedenis. Hoe dit allemaal in godsnaam mogelijk is, heeft te maken met het unieke de geest verblindende voortschrijdende licht, een patent van de Organisatie van Jehowah's Getuigen.
Ik mocht mij de voorbije 2 maanden niet verblijden met het bezoek van Marijke mijn vaste Jehovah's Getuige. Zij wordt altijd vergezeld door één in opleiding. Wel vond ik elke begin van de maand de publicatie in de brievenbus, Wachttoren en Ontwaakt! zijn nu samengesmolten tot een zeer dunne brochure.
Verleden zaterdag belde ze me op. Uiteraard wat gekeuveld over de corona zaak. Zij had er helemaal geen last van, want ze verheugde zich over het binnenkort installeren van het Koninkrijk Gods.
Ik weet bijna zeker dat die Marijke van jou vrij jong is in leeftijd. Haar enthousiasme laat zich ervan weerhouden de inflatie van het succes van de jaartallen van de eindtijd, onder ogen te zien. Ook het samengaan van de Wachttoren en Ontwaakt, die vroeger elke maand ieder voor zich het voortschrijdende licht richting eindtijd benadrukten, gedrukt op steeds dunner papier, heeft Marijke blijkbaar niet verontrust.

Afbeelding

Wat bezielt een jongedame om vol verlangen de eindtijd tegemoet te zien in het perspectief van de voorspellingen van de aan paddo's verslaafde Johannes in het afsluitende hoofdstuk van de Bijbel: Openbaring? Totale vernietiging en rood gekleurde rivieren vol met bloederige zondaars die in de veronderstelling verkeerden dat Jezus vredelievend was.

De ware psychopaat is onherkenbaar en doet zich voor als een engel des lichts: Marijke.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: Wat bezielt een jongedame om vol verlangen de eindtijd tegemoet te zien in het perspectief van de voorspellingen van de aan paddo's verslaafde Johannes in het afsluitende hoofdstuk van de Bijbel: Openbaring? Totale vernietiging en rood gekleurde rivieren vol met bloederige zondaars die in de veronderstelling verkeerden dat Jezus vredelievend was.
Die rivieren vol bloed en angstig gillende zondaars is meer iets voor de moslims. Ik dacht dat de niet-uitverkoren zielen gewoon niet terug opgewekt werden.
Marijke is idd een pak jonger dan ik en komt heel "degelijk" en level-headed over. Des te vreemder dat ze geloof hecht aan de wilde fantasieën van Johannes van Patmos. Marijke zou het helemaal niet waarderen dat een nu levende junk zijn door slechte drugs opgewekte waanzin nu zou publiceren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
hans van de mortel schreef: Wat bezielt een jongedame om vol verlangen de eindtijd tegemoet te zien in het perspectief van de voorspellingen van de aan paddo's verslaafde Johannes in het afsluitende hoofdstuk van de Bijbel: Openbaring? Totale vernietiging en rood gekleurde rivieren vol met bloederige zondaars die in de veronderstelling verkeerden dat Jezus vredelievend was.
Die rivieren vol bloed en angstig gillende zondaars is meer iets voor de moslims. Ik dacht dat de niet-uitverkoren zielen gewoon niet terug opgewekt werden.
Tijd voor een serieus onderhoudend gesprek met Marijke.
Werk aan de winkel voor atheïst Mercator.


ALLE Jehovah's Getuigen verkeren godverdomme in opperste staat van opwinding bij de gedachte dat het binnenkort - wanneer zij nog in leven zijn - zij het zullen meemaken dat een verschrikkelijke ramp de wereld treft met een alles verschroeiend vuur dat uit de hemel komt, gepaard gaande met een nooit eerder vertoonde verwoestende kracht die alles plat gooit op aarde en iedereen die geen Jehovah's Getuige is op dat moment mee zal sleuren in de verschrikkelijke haatexplosie van God die geen medelijden (meer) kent met mensen die alle tijd hebben gehad om open te doen voor Jehovah's Getuigen aan de deur, naar hen te luisteren, en zich te laten bekeren tot het ware geloof, maar daar geen welwillend oor naar hadden. Of geen trek om hun 'vrije wil' tot aan hun dood kwijt te raken en zich over te geven aan de verplichtingen in het rad van verheven religieus avontuur van de onvermijdelijke wil van de Ouderlingen.

Alleen die doden zullen opgewekt worden die op dat specifieke moment in de herinnering verkeren van Jezus Christus. Vandaar het begrip 'herinneringsgraven' in de geest van Jehovah's Getuigen dat erop duidt dat voornamelijk Jehovah's Getuigen uit de dood zullen herrijzen.

Hoezo deze naar onmenselijkheid ruikende discriminatie? Omdat het einde zal samenvallen met het voltooide wereldwijde predikingswerk van Jehovah's Getuigen. Vergis je niet. Iedereen zal en moet benaderd worden, is het credo dat een van de kernwaarde van het geloof in Russell behelst. Zelfs tot binnen de burelen van de koninklijke familie. Niemand wordt gespaard voor de gesel van het woord van de Getuige die spreekt namens het vergane lijk C.T. Russell die weer een nieuw lichaam na zijn dood heeft gekregen omdat hij als zelfbenoemde 'gezalfde' het recht op een direct verblijf in de nabijheid van God wist te versieren voor zijn eigen geloofskarretje. En niet te vergeten Mark Rutte. Allemaal krijgen ze een beurt van het enige ware rechtmatige grondpersoneel van God, de Jehovah's Getuigen.

Dat Jehovah's Getuigen slechts in staat zijn op halve kracht te denken, toont de volgende onmogelijkheid aan. Want wie geeft getuigenis aan kinderen beneden de volwassen leeftijd? Aha! Mocht een kind doodgaan voordat het de kans kreeg kennis te maken met de enige ware uitleg en absolute kennis en waarheid over de Bijbel die slechts voorbehouden was aan één man: C.T. Russell, dan zal dat kind een opstanding uit de dood krijgen, net zoals alle mensen die NOOIT benaderd zijn geworden door een lid van de geloofsbende volgens het edict van Russell. Alle Jehovah's Getuigen zijn in wezen een slechte kloon van deze ziekelijke religieuze dwaas.
Marijke is idd een pak jonger dan ik en komt heel "degelijk" en level-headed over. Des te vreemder dat ze geloof hecht aan de wilde fantasieën van Johannes van Patmos. Marijke zou het helemaal niet waarderen dat een nu levende junk zijn door slechte drugs opgewekte waanzin nu zou publiceren.
Elke religie is een soort drug die niet gebaseerd is op normaal fatsoenlijk je eigen gezonde verstand gebruiken, maar eerder tot stand is gekomen door een niet te onderschatten luiheid en gemakzucht van de geest die ontstaan is door blindelingse bewondering voor een man die de geest nooit gekend heeft, maar door het collectief van Ouderlingen geïndoctrineerd wordt tot nooit vervelens aan toe voor hen die zich onderworpen hebben als blaffende honden met een muilkorf om.

Nee, niet Jezus Christus was het, maar de voor Jehovah's Getuigen beroemde jaarteller, vrijmetselaar en voor zichzelf een religie begonnen C.T. Russell die een aantal weerzinwekkende en nutteloze verplichtingen verzon om aan dwaze volgelingen op te leggen. Al deze verplichtingen die in wezen als gezonde vuilspuiterij vanuit de Organisatie van Jehovah's Getuigen worden opgehoest zijn nergens zijn terug te vinden in de Bijbel maar leveren wel een ontzettend vermogen in geld op waarmee een klein imperium in de staat New York gesticht kon worden.

Een treffende bijnaam voor de religieuze goochelaar met jaartallen Russell, zou dan ook op zijn plaats zijn: 'De beste rattenvanger van godsdienstwaanzinnigen'. Dat bedoel ik niet denigrerend. Integendeel. Ratten zijn intelligente dieren. Vele malen intelligenter dan bijvoorbeeld de Allah-roepende-in-de-woestijn-moslims.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: Een treffende bijnaam voor de religieuze goochelaar met jaartallen Russell, zou dan ook op zijn plaats zijn: 'De beste rattenvanger van godsdienstwaanzinnigen'.
Het is wel opvallend dat de naam van de stichter Russell nauwelijks voorkomt in het discours van de getuigen. Helemaal anders dan bij de andere godsdiensten waar het constant is van Jezus dit en dat, Mohammmed dit en dat...om een of andere reden herinneren de getuigen zich hun geestelijke vader niet graag meer.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
hans van de mortel schreef: Een treffende bijnaam voor de religieuze goochelaar met jaartallen Russell, zou dan ook op zijn plaats zijn: 'De beste rattenvanger van godsdienstwaanzinnigen'.
Het is wel opvallend dat de naam van de stichter Russell nauwelijks voorkomt in het discours van de getuigen. Helemaal anders dan bij de andere godsdiensten waar het constant is van Jezus dit en dat, Mohammmed dit en dat...om een of andere reden herinneren de getuigen zich hun geestelijke vader niet graag meer.
Hihihi! PRECIES! De spijker op z'n gevoelige kop!

Zij weten dondersgoed dat er aan de geestelijke gesteldheid van die vrijmetselaar allerlei haken en ogen kleefden. En daar bedoelen we mee:

1. - C.T. Russell hing voortdurend de valse getuige van God uit.

2. - Als er één man was die de Getuigen van Jehovah op een dwaalspoor leidde dan was het Russell wel.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
Paul Cliteur schreef: In een moderne democratische rechtsstaat kan een individu alleen schuldig zijn op basis van zijn eigen optreden. Niet op basis op het optreden van zijn vader, zijn moeder, een familielid of een voorouder. Kinderen van NSBers zijn zelf geen NSBers. Kinderen van een moeder die in de prostitutie heeft gewerkt zijn zelf geen prostituees. Individuele verantwoordelijkheid en individuele schuld vormen een vast uitgangspunt van het moderne denken.
Helaas dacht het dictatoriale mannetje God hier anders over. Van democratie had die slijmbal nog nooit gehoord. God was een smeerlap, met of zonder democratie, met of zonder goede bedoelingen. Hij liet alle miljarden mensen als nageslacht van het eerste domme mensenpaar in commissie boeten voor wat zijn grootste mislukking mag worden genoemd: Adam en Eva. U kent het verhaal. De smerige rat, ook wel God genoemd in de volksmond, ondergroef de wezenlijke goedheid van de mens, door de eerste mens in zijn volmaakte omgeving, bewust, stiekem en achterbaks gluiperig, te laten twijfelen. Waarom zou de volmaakte mens uit zichzelf moeten gaan twijfelen als alles volmaakt is? Maar daar hoor je al die domme recalcitrante volgelingen van slijmbal God niet over. God was niet te vertrouwen, nooit geweest, kan haast niet anders, gebiedt ons de logica. Hij verzon een doortrapte gemene list. Tot nu toe had hij geen pratende dieren geschapen. De slang leek hem bij uitstek geschikt om daar verandering in aan te brengen. Eenmalig welteverstaan. Want God was van een dusdanig gluiperig gehalte dat hij tot aan het einde der tijden de mens wilde doen geloven dat dieren niet kunnen praten. En zo geschiedde. De argeloze zielige domme naakte Eva die nog geen trut genoemd kon worden, werd in de war gebracht door - jawel - een pratende slang. De rest is bekend. Niks aan de hand zou een vredig aangenaam mens denken. Misschien dacht Eva in al haar onnozelheid dat zij best een extra appeltje voor de dorst had verdiend. FOUT. Alhoewel het monster God nooit aan Adam had verteld dat hij eeuwig zou blijven leven, noch dat hij enigerlei uitleg daaraan had gegeven aan het niet relevante onbekende woord 'sterven', deelde hij later mee dat door het eten van de door hem ingestelde verboden vrucht daar de doodstraf op stond. Dat zei God echter niet. Daar was hij teveel incompetent voor. De gefrustreerde minderwaardigheidsgod zei: "Gij zult beslist sterven." Maar hoe kon Adam weten wat 'dood' betekende, wat 'sterven' voorstelde? Dood bestond eenvoudig niet. Toen God dus die ene boomvrucht in de ban deed - waarom in godsnaam? - vertelde God erbij dat als de twee toch van de vrucht zouden eten, zij beslist zouden sterven. Tsja . . . ik had natuurlijk als Adam zijnde direct aan God gevraagd: "Zeg God (God was al die tijd vergeten zijn naam bekend te maken, of hij deed dat moedwillig niet) vertel eens even, wat bedoelt gij met 'sterven'?" Maar Adam vertrouwde op God en rekende hem geen kwaad aan. Andersom was dit wel het geval. De smerige schurftige hond en ziekteverwekker God had om onverklaarbare reden spijt gekregen van zijn schepping mens, dat hij overigens best eerder had kunnen bedenken. Vandaar zijn walgelijke ommekeer van positief in negatief denken. Ach . . . niemand is volmaakt. Maar zo'n goedkoop excuus geldt natuurlijk niet voor God.

Walgelijk! In één woord walgelijk: God.

Wie nu nog niet begrijpt dat God niet bestaat heeft dit aan zichzelf te wijten. Hij is van binnen in zijn geest net zo verrot als God zelf was in zijn glorieuze scheppingsdrift. God was niks. Want uit niks schiep hij alles, ook zichzelf . . . Zijn we er nog?

Hans van de Mortel sr. is plusdenker, gewetenspsycholoog, scepticus, filosoof, humorist, logicus en ondergewaardeerd godsdienstwaanzinnoloog.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef: Helaas dacht het dictatoriale mannetje God hier anders over.
LOL Hans, God bestaat toch niet? Hoe kan hij dan dictatoriaal zijn ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
hans van de mortel schreef: Helaas dacht het dictatoriale mannetje God hier anders over.
LOL Hans, God bestaat toch niet? Hoe kan hij dan dictatoriaal zijn ?
Makkelijk te beantwoorden vraag. De zin is ook allegorisch bedoeld. Een medaille heeft ook twee kanten. Als we God als een medaille beschouwen die hem door de mens is toegekend dan heeft God een goede en kwade kant. In de loop van de tijd is het wel duidelijk geworden dat de goede kant steeds meer op de kwade zijde is gaan lijken. Want God - en dat is een historisch feit - gaat over lijken.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Naamkaartje van de familie Heuberger.

Nergens staat vermeld dat het om Jehovah's Getuigen gaat als vertegenwoordigers van Jehowáh. Zonder de vermelding van een functie moet je ernaar raden. Wie zijn zij? Wie vertegenwoordigen ze? En wat verkopen ze dan zoal? Ze verkopen niks. Zij behoren tot het grondige grondpersoneel van God en zijn door de Heilige Geest uitverkoren met het exclusieve alleenrecht van kennis over de inhoud van de Bijbel. Ja ja! Zowel wat betreft het Oude als Nieuwe Testament. Dat de joden terzijde worden geschoven als experts over hun eigen historische boeken, heeft alles te maken met de man die alles beter wist: C.T. Russell, de man die bekendheid verwierf door zijn onophoudelijke gegoochel met jaartallen die het einde van de wereld voorspelden. Steeds andere jaartallen. Logisch. Want wanneer het ene niet uitkwam, dan volgde weldra weer een nieuwe voorspelling. Dat Jehovah's Getuigen niet massaal afhaakten heeft alles te maken met hun ontstellende onnozelheid.

Jehovah's Getuigen adviseren u de Bijbel te onderzoeken. Met wie? Nou, wat dacht u zelf? Met Ruud en Truus natuurlijk. Bent u dan als geïnteresseerde dan niet zelf in staat om de Bijbel te lezen? Natuurlijk wel. Maar volgens ALLE Jehovah's Getuigen zult u de Bijbel NOOIT begrijpen als u de expertise niet inschakelt van een of andere Jehovah's Getuige. Zij zijn namelijk in de plaats gekomen van de joden. Lang geleden konden joden nog het genoegen smaken het uitverkoren volk van God te zijn. Maar die tijd is geweest en Jehovah's Getuigen hebben hun plaats ingepikt. Niet omdat God diefstal toeliet, maar omdat een mooi verhaal wonderen doet. Het verhaal van . . . C.T. Russell, ex vrijmetselaar en wat dies meer zij. En wie een goed verhaal heeft dat appelleert aan een gouden toekomst die u gratis kunt verkrijgen, kan rekenen op succes. De slordig ingestelde mens vergeet hierbij dat als iets te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar. De jaartallen bijvoorbeeld uit de hoge hoed van 'kerkvernieuwer' C.T. Russell.

Joden getuigen niet van God. En moslims al helemaal niet. Als er een religie-aanhang de weg kwijt is geraakt dan is het wel die van de moslims. Een bekend Nederlands spreekwoord is daarop van toepassing: 'Men heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt'. Voor alle duidelijkheid en om misverstanden uit de weg te gaan: voor het vinden van de klepel van de klok van God dient u zich te allen tijde te richten tot de Jehovah's Getuigen. U kunt vrijelijk en uiteraard geheel vrijblijvend een bezoek brengen aan een Koninkrijkszaal naar keuze in uw woonplaats. U wordt hartelijk welkom geheten en na afloop van de Wachttorenstudie zal men u benaderen en proberen u een gratis bijbelstudie aan te bieden. Alleen dan bent u verzekerd van de wijsheid van God. Jehowáh is de naam.

Een verstandig mens echter, bezoekt regelmatig ons forum en stelt hier de juiste vragen. U krijgt dan antwoorden die logisch zijn en waar u wat aan heeft. U krijgt NOOIT antwoorden met suggestieve tekstuitleg zoals in de Wachttoren het geval is. Het spreekt dan ook vanzelf dat u op FFI geen valse beloftes zult aantreffen. Mocht u op zoek zijn naar het eeuwige paradijs dan moet ik u teleurstellen. Dan raad ik u aan onmiddellijk Ruud of Truus te bellen. Een bezoek aan de moskee zie ik niet zitten. Of u moet het haat zaaien door islamitische haat predikers op prijs stellen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

ZIJN JEHOVAH'S GETUIGEN DE WARE CHRISTENEN?

NEE!

Afbeelding

Jehovah's Getuigen beschouwen zichzelf weliswaar als christenen, en een eerste indruk lijkt dat te bevestigen, want ze beroepen zich immers op de Bijbel, maar zij zijn het niet. Een nadere beschouwing leert, dat de leer van het Wachttorengenootschap in het geheel niet op de bijbelse boodschap lijkt, waardoor de Jehovah's Getuigen zich niet kunnen beroepen op de prachtige inhoud van de betekenis van het woord christen.

Zij lijken weliswaar op christenen, maar meer ook niet. Want hoe je het ook wendt of keert, een moslim is dezelfde foute weg ingeslagen.Zoals de weg van de Koran die niets anders voorstelt dan een goedkoop tweedehands plagiaat-aftreksel van de Bijbel. Nou ja, als moslims christenen waren geweest stond hun beschaving anno 2020 op een immens hoger peil dan nu het geval is. Nu is islam niets anders dan een baggerreligie van nul en gener waarde die niet meetelt in de vaart der volkeren.

Zijn Jehovah's Getuigen dus christenen? Zelf beantwoordt het Wachttorengenootschap deze vraag op haar website dan ook met een volmondig "ja". "Maar", zo gaat men verder, "op bepaalde punten zijn we anders dan andere religieuze groeperingen die zich christelijk noemen. We geloven bijvoorbeeld dat de Bijbel leert dat Jezus de Zoon van God is, geen deel van een drie-eenheid. We geloven niet dat de ziel onsterfelijk is, ook niet dat er een Bijbelse basis is om te zeggen dat God mensen eeuwig martelt in een hel, net zoals het geval is bij de plagiaat-overtreders, de moslims.

Mensen die weinig of geen kennis van de Bijbel hebben zouden door de oppervlakkige overeenkomsten, en verschillen die aan een andere interpretatie van de Bijbel toegeschreven zouden kunnen worden, wellicht kunnen concluderen dat het hier inderdaad eenvoudig om een variant van het christelijk geloof gaat, waar er immers zo veel van zijn. Maar wanneer er iets dieper gekeken wordt, blijkt dat Jehovah's Getuigen zo goed als niets gemeen hebben met christelijke groeperingen. Dat zien Jehovah's Getuigen zelf ook zo, want andere overtuigingen worden collectief geschaard onder "het rijk van valse religie dat in de macht van Satan is". Enkel Jehovah's Getuigen vormen "het ware geloof".

En laten we vooral ook niet vergeten de tweedehands plagiaatclub van moslims, die zich ondanks al hun ellende toebedeeld door Allah, superieur wanen aan iedereen die geen moslim is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

C.T. Russell - de beroemdste Vrijmetselaar

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

CITATEN VAN DE ONOVERTREFBARE ALLESWETER OVER GOD:
C.T. RUSSELL


The deliverance of the saints must take place some time before 1914.

De bevrijding van de heiligen moet enige tijd vóór 1914 plaatsvinden.
I am very glad to have this particular opportunity of saying a word about some of the things in which we agree with our Masonic friends, because we are speaking in a building dedicated to Masonry, and we also are Masons. I am a Freemason.
Ik ben erg blij dat ik deze bijzondere gelegenheid heb om iets te zeggen over enkele van de dingen waarin we het eens zijn met onze Vrijmetselaarsvrienden, omdat we spreken in een gebouw gewijd aan de Vrijmetselarij, en ook wij zijn Vrijmetselaars. Ik ben een Vrijmetselaar.
Our Masonic friends have it down very fine. I do not know where they got it so well. I have often wondered where they found out so many of the secrets of our High and Accepted Order of Masonry.
Onze Vrijmetselaarsvrienden hebben het goed voor elkaar. Ik weet niet waar ze het zo goed vandaan hebben. Ik heb me vaak afgevraagd waar ze zoveel van de geheimen van onze Hoge en Aanvaarde Orde van Vrijmetselarij hebben ontdekt.
In view of this strong Bible evidence concerning the Times of the Gentiles, we consider it an established truth that the final end of the kingdoms of this world, and the full establishment of the kingdom of God, will be accomplished by the end of A.D. 1914.
Met het oog op dit sterke bijbelse bewijs betreffende de tijden der heidenen, beschouwen we het als een vaste waarheid dat het definitieve einde van de koninkrijken van deze wereld en de volledige oprichting van het koninkrijk van God voltooid zal zijn tegen het einde van 1914 A.D.
Religion is a Snare and a Racket.
Religie is een strik en een racket.
Brought up a Presbyterian, indoctrinated from the Catechism, and being naturally of an inquiring mind, I fell a ready prey to the logic of infidelity, as soon as I began to think for myself. But that which at first threatened to be the utter shipwreck of faith in God and the Bible was, under God's providence, over-ruled for good, and merely wrecked my confidence in human creed and systems of Bible misinterpretations.
Als presbyteriaan opgevoed, geïndoctrineerd door de catechismus, en van nature met een onderzoekende geest, viel ik direct ten prooi aan de logica van ontrouw, zodra ik voor mezelf begon na te denken. Maar dat wat aanvankelijk de totale schipbreuk van het geloof in God en de Bijbel dreigde te worden, werd onder Gods voorzienigheid definitief verworpen, en vernietigde alleen maar mijn vertrouwen in de menselijke geloofsbelijdenis en systemen van bijbelse verkeerde interpretaties.
The Temple will not be completed until every living stone is there. And then what? The next thing will be that which our Masonic friends make so much of, and which we make so much of namely: the glorification of the temple.
De tempel zal pas voltooid zijn als elke levende steen er is. En dan wat? Het volgende zal datgene zijn waar onze Vrijmetselaarsvrienden zo veel uit opmaken, en waar wij zo veel uit opmaken, namelijk: de verheerlijking van de tempel.
To me it seems as plain as can be that the Bible declares that all the wicked will God destroy; again, that those who, during the Millennial age when brought to a knowledge of the truth, shall prove willful sinners will be punished with everlasting destruction.
Voor mij is het zo duidelijk als het maar kan dat de Bijbel verklaart dat God alle goddelozen zal vernietigen - nogmaals, dat degenen die tijdens het millennium, wanneer hen kennis van de waarheid wordt bijgebracht, aangetoond zal worden dat opzettelijke zondaars zullen worden gestraft met eeuwige vernietiging.

Bestaan er onder de Getuigen nog mensen met een levensvatbare eigen mening? Ik denk het niet. Want dan kun je elke vriendschap die je hebt gesloten met collega-Getuigen wel op je buik schrijven. Leefde het godswonder C.T. Russell nog en was hij niet op zijn achterhoofd gevallen, dan zou er vast en zeker nog wel een plaatsje beschikbaar zijn op zijn buik of op zijn voorhoofd. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

NIEUWSGIERIG GEWORDEN NAAR HOE EEN JEHOVAH'S GETUIGE
TOT GOD BIDT?


Dan is dit uw kans.

Wat u moet weten.
Het gebed moet worden afgeraffeld zodat het kort lijkt. Want de Organisatie heeft haast. De eindtijd laat zich namelijk niet verlengen omdat een Getuige geen haast heeft. Ondanks dat de opzegger van het gebed zich richt tot God, weet hij (een vrouw mag niet voorgaan in het gebed) dat dit nooit en te nimmer rechtstreeks kan. Wat is er aan de hand? Het zit namelijk zo: het gebed kan uitsluitend verhoord worden door Jehowah wanneer dit via een omweg gebeurt. En die omweg heet Jezus. Als de Jehovah's Getuige in zijn tekst op het einde van het gebed naar eer en geweten verklaart dat hij het gebed naar God opzendt uit naam van Jezus, ook wel de geliefde zoon van God genoemd, is de kans niet uitgesloten dat Jehowah het gebed zal aanhoren, ook al is het met droevige oren.

Dus geldt voor alle mannelijke Jehova's Getuigen die zich tot God wenden dat dit alleen maar tot succes kan leiden als het gebed gelanceerd wordt via de achterdeur, de deur van Jezus die altijd open staat. Dus niet de deur van God. Misschien heeft God wel kapsones dat hij niet rechtstreeks is te benaderen.

Als u de onderstaande link aanklikt wordt u automatisch verbonden met een opname die gemaakt is in de Koninkrijkszaal van de Jehovah's Getuigen in Amsterdam-zuidoost. U ziet een zwart scherm en klik op het bekende driehoekje waarna het gebed begint.

Jehovah's Getuige bidt tot Jehowah
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op di aug 11, 2020 4:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

DIT IS WAT SLACHTOFFERS VAN DE FUNDAMENTALISTISCHE INDOCTRINATIERELIGIE JEHOVAH'S GETUIGEN, GELEERD WORDT.
DE GEHELE mensheid stamt af van het eerste mensenpaar, Adam en Eva. (Genesis 1:28; 3:20; 5:1, 2).

Belachelijke waanzin natuurlijk.

Los van wat in Genesis staat, weet een ieder dat de eerste tekstregel allesbepalend is. Jehovah's Getuigen uitgezonderd. Want wat vandaag wordt voorgelezen uit het dunne Wachttorenblaadje, kan morgen alweer achterhaald zijn. Een paar oude mannen aan de knoppen van de religieuze apartheidsreligie in Brooklyn, New York, bepaalt de dagelijkse gang naar het schavot van de waarheid. Hebben die suffe getuigen van Jehovah nog steeds niet door hoe zij al die jaren belazerd werden, terwijl zij meenden in een overvol bad met door de Heilige Geest gevuld waarheidswater te vertoeven? Want dat is wat zij leren: zonder de Heilige Geest loopt geen Getuige van Jehovah veilig langs de deuren te leuren met de Wachttoren. Dat het succes uitblijft heeft alles te maken met het feit dat alle foute instructies bedacht worden vanuit de eigengereidheid van de aanwezige religieuze 'opscheppers' te Brooklyn.

Adam en Eva waren door God voorzien van een onbewust automatisch systeem van opkomende wellust. Zonder ook maar een moment te hoeven nadenken verdween de penis van Adam in de opening tussen de wijd uit elkaar liggende benen van Eva. Zij waren niet met elkaar getrouwd. Dat was ook niet nodig, omdat Adam niet kon worden afgeleid door andere vrouwen. God heeft daar goed over nagedacht, De twee kregen eerst geen dochters maar zonen. Stel je voor dat Adam zich net zo zou gedragen als de vieze gore vuile pedofiele Arabische plurk profeet en schoft Mohammed die op 54-jarige leeftijd weliswaar zijn eigen dochter van negen niet verkrachtte maar zijn eigen vrouw van negen jaar, wat in wezen op hetzelfde neerkomt.

Dus kwam de eerste zonde als zodanig niet tot stand door seksueel geweld van een oude man zoals bekend is van Mohammed maar door het plukken en eten van de verkeerde vrucht van een fruitboom die echt niet toevallig in het paradijs was geplaatst door God. Immers, van God mag verwacht worden dat hij overal rekening mee hield van wat hij uitspookte vanuit de duisternis van zijn van bovenaf opgelegde psychisch gestoorde geest. Daar was hij immers God voor. Dus ook om fouten te maken. God schijnt in staat te zijn in de toekomst te kijken. Ondanks zijn op leeftijd gevorderde gezichtsvermogen, heeft geen mens ook maar het geringste idee of hij dat nu met of zonder bril weet vol te houden. Wat wij wel weten is dat God gauw moe is. Terwijl het scheppen van alles en nog wat voor JWHW (Jehowah) een peulenschilletje had moeten zijn, heeft hij blijkbaar wat over het hoofd gezien: hij is zelf ook door iets of wat dan ook vanuit het niets neergezet in het spel der dwazen dat zich mensheid noemt.

Na zes dagen werd God gesommeerd voor de rest van zijn leven te gaan slapen.

. . . Het succes van Hans van de Mortel sr. als tijdelijke ZZP-er onder de Jehovah's Getuigen was beslist niet te danken aan de welwillende medewerking van de Heilige Geest of aan het doortastende doorzettingsvermogen van de Ouderlingen, maar aan zijn eigen logische zelfstandig kritische denkvermogen. Waar ALLE Ouderlingen aanraden en benadrukken om zoveel mogelijk direct met de Bijbel in huis te vallen aan de deur, begon Hans aan de deur met een gezellig praatje. Laten we zeggen, om het ijs te breken. Want op een prediking of abonnement op de waarheid van de fundamentalistische religieclub uit Brooklyn zit geen mens te wachten.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
De house style van Dirk van den Broek, ontworpen door een fanatieke
Jehovah's Getuige.


De complete huisstijl voor supermarkt Dirk van den Broek is ontworpen door . . . ik ben zijn naam vergeten, maar wat ik wel weet is dat hij ontzettend creatief is. Daar past intelligentie bij. Maar dat wil niet zeggen dat intelligente personen niet kortzichtig zijn. Hij woonde destijds in de Leidsestraat in Amsterdam en ik ben nog samen met hem in de buurt propaganda gaan maken voor de joodse god die door Jehovah's Getuigen Jehovah wordt genoemd.

De geest kan echter zo sterk zijn dat de werkelijkheid, de morele waarheid, verdrongen wordt door de eigen gedachte die de voorkeur heeft. Die zogenaamde eigen gedachte is waarschijnlijk aangepraat door de gedachte van een ander, mogelijk een Ouderling. Ouderlingen zijn altijd mannen van onbesproken gedrag, want vrouwen zijn ongeschikt om leiding te geven aan een organisatie. Gerijpte Ouderlingen kennen het klappen van de zweep uit Brooklyn New York en zijn als geen andere sekte-aanvoerders in staat om net zoals Joseph Goebbels, destijds minister van Volksvoorlichting en Propaganda onder de nazi's, mensen in het gareel te laten lopen van een van tevoren bedachte machtsorde.

Jehovah's Getuigen zijn besmet met het virus van godsdienstwaanzinnige superieure geestelijke machtswellust, geïnspireerd door het rebelse christelijke gedachtegoed van vrijmetselaar C.T. Russell, de voor zichzelf begonnen freelance propagandist voor God in 1870, die zich in het christelijke geloof naar voren manipuleerde op een manier waar de enige ware god, genoemd Jehowah, beslist niet van gediend is. Want volgens de Jehovah's Getuigen zou de wereld al keer op keer vergaan moeten zijn. Want dat is hoe de ziekelijk geestelijke bazen vanuit New York met de realiteit omspringen: vrijpostig met allerlei leugens, foute voorspellingen omtrent Armageddon, de wereld op stang jagen. Wie slim is en goed nadenkt, ondanks dat hij uitblinkt in creativiteit, kan bedenken waarom het hoofdkwartier van de Getuigen in Brooklyn New York zo graag wil dat alle mensen van de wereld tot de organisatie toetreden. Vanwege macht en geld. Veel geld. Heel veel geld.

Jehovah's Getuigen schrijven de naam van God als Jehovah. Dat is natuurlijk glansrijk fout want de vier Hebreeuwse medeklinkers zijn JHWH en niet JHVH. Vul daartussen de klinkers in dan krijg je bij JHWH: Jehowah of Jahweh. De juiste uitspraak is verloren gegaan omdat het joden verboden was de naam van God uit te spreken. Begrijpelijk, want God was gaan slapen na zijn zes scheppingsdagen en wilde door geen jood wakker gemaakt worden, laat staan door de sekte van Jehovah's Getuigen. Dus wie wil zich wil wenden tot de ware god, de god van Abraham, mag ook best bidden tot Johawuh. Als u tenminste het Stoïcisme aanhangt. Trouwens, ik vermoed dat C.T. Russell opzettelijk voor de naam 'Jehovah' heeft gekozen in plaats van Jahweh, omdat voor zijn opstandigheid reeds - jawel - de naam Jahweh bestond. Die C.T. Russell was dus niet alleen een vrijmetselaar maar ook nog eens een echte slijmbal.

Wie het mysterie van de mens, het leven wil begrijpen, dient zich te realiseren dat wij dit nooit met onze hersenen kunnen doorgronden. Enig licht in deze duisternis, die door God of wie dan ook bewust is opgeworpen, verschaft de andere topic op dit forum: De utopie van de vrije wil. Een aanrader!

De utopie van de VRIJE wil
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie