Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Na al die jaren moeten ze toch weten dat ik nooit tot de kudde zal toetreden en toch blijven ze komen en blijven ze even geduldig en vriendelijk.
Precies! Ze blijven komen. Dat is de kracht van de sekte. Alles bij hen drijft op hoop van zegen van boven. En die gaat men niet tegenwerken. Jehovah's Getuigen wordt geleerd dat de mens zijn mening kan veranderen. Ze blijven geduldig en vriendelijk. Naar hun geliefde voorbeeld Jezus.

Als je dood gaat, krijg je bij de herkomst van Jezus, bij het op een na laatste oordeel een tweede kans om je alsnog tot Jehvoah's Getuige te bekeren. Misschien kom je hen dan weer tegen die jou verder op weg zullen helpen met dezelfde vriendelijkheid en geduld. Pas daarna volgt het eindoordeel en gaan de slechteriken weer dood en krijgen de goeden het eeuwige leven. Dit alles zal op de aarde plaatsvinden. Alleen de 'gezalfden' - de uitverkorenen waarmee God discriminatie heeft toegepast - zullen rechtstreeks bij de opstanding naar de hemel verrijzen in het oeroude, nooit ontstane domein van God. Want God is, is altijd geweest, en was nooit geboren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Alleen de 'gezalfden' - de uitverkorenen waarmee God discriminatie heeft toegepast - zullen rechtstreeks bij de opstanding naar de hemel verrijzen in het oeroude, nooit ontstane domein van God.
Ik heb ooit een praatje gemaakt met zo een "gezalfde", die zich dus al verzekerd wist tot de 144.000 te behoren . Daar was eigenlijk niks speciaals aan te zien en veel opzienbarends wist die ook niet te vertellen.
Hoe zit dat met dat getal Hans, jij moet dat toch weten. Is dat letterlijk op te nemen ? Maar hoe zit dat dan, als Jezus nu al aan 144.000 zit kan er toch geen enkele meer bijkomen ? En wie houdt die boekhouding bij, communiceert Brooklyn over de stand van zaken daaromtrent ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Alleen de 'gezalfden' - de uitverkorenen waarmee God discriminatie heeft toegepast - zullen rechtstreeks bij de opstanding naar de hemel verrijzen in het oeroude, nooit ontstane domein van God.
Ik heb ooit een praatje gemaakt met zo een "gezalfde", die zich dus al verzekerd wist tot de 144.000 te behoren . Daar was eigenlijk niks speciaals aan te zien en veel opzienbarends wist die ook niet te vertellen.
Hoe zit dat met dat getal Hans, jij moet dat toch weten. Is dat letterlijk op te nemen ? Maar hoe zit dat dan, als Jezus nu al aan 144.000 zit kan er toch geen enkele meer bijkomen ? En wie houdt die boekhouding bij, communiceert Brooklyn over de stand van zaken daaromtrent ?
Laat ik het dit keer eens kort houden.

Wie zijn verstand gebruikt zal tot het besef moeten komen dat God een verzinsel is van de mens.

Voor wat de Gezalfden betreft, dat wisselt elk jaar zoals je weet. Er zijn Jehovah's Getuigen die het ene jaar wel en het andere jaar weer niet van de symbolen gebruik maken. Hij of zij maakt van de symbolen gebruik wanneer de Heilige Geest een beroep op hem of haar doet.* De Brooklyn Boys gaan ervan uit dat het een verklaarbare energieke kracht van boven is die neerdaalt tijdens de viering van 14 Nissan en die niet altijd in een Koninkrijkszaal hoeft plaats te vinden. Het is duidelijk dat de club uit New York in bovennatuurlijke wonderen gelooft die geen mens kan begrijpen, behalve de Jehovah's Getuige. Vraag eens aan je 'deurvrienden' waarom er volgens mij bijna nooit een vrouwspersoon van de symbolen gebruik maakt. Als ik het bij het rechte eind heb, gaat bij het bereiken van het getal 144.000 de eindtijd in, en zal onmiddellijk Armageddon van zich laten horen met donder en geraas (de hel over de aarde uitgestort). Overigens betekent al deze onzin met het getal 144.000 dat het niet anders kan zijn dan dat God dit alles al ruim van tevoren bekokstoofd heeft. Praat erover met je 'deurvrienden'. Het zou voor jou moeten betekenen dat Jehovah's Getuigen geen vrije wil hebben. Sowieso een leuk gesprek voor aan de deur. Ik neem aan dat jij met je linkse opvoeding de mensen altijd binnen laat. [icon_lol.gif]

* Bij de Jehovah's Getuigen op aarde zijn de vrouwen NIET gelijk aan de mannen. Ra ta ta, hoe kan het dan dat zij als Gezalfden dan wel gelijk zijn voor God?
144.000
In het christendom heeft 144.000 bijzondere betekenis omdat het wordt gebruikt in de Openbaring van Johannes in het Nieuwe Testament (citaten uit de Nieuwe Bijbelvertaling):
• Openbaring 7:4-8: "Toen hoorde ik het aantal van hen die het zegel droegen: honderdvierenveertigduizend in totaal, afkomstig uit elke stam van Israël."
• Openbaring 14:1, 3-5: "Toen zag ik dit: het lam stond op de Zion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. ... Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken."

Het getal 144.000 (en de 12.000 uit iedere stam van Israël) worden verschillend geïnterpreteerd in het traditionele christendom. Sommigen nemen het getal in Openbaring symbolisch en geloven dat het Gods volk aanduidt doorheen de geschiedenis van de hemelse kerk. Daarbij wordt soms aangenomen dat 12 een aanduiding is voor volmaaktheid en het getal wordt gekwadrateerd en met 1.000 vermenigvuldigd voor extra nadruk. Anderen geloven dat het getal 144.000 letterlijk moet worden genomen en het aantal aanduidt van de afstammelingen van Jakob (in de Bijbel ook wel Israël genoemd) of anderen aan wie God een uitverkoren bestemming heeft gegeven om een rol te spelen bij het einde van de wereld of de eindtijd. In het Preterisme gelooft men dat het Joodse christenen zijn die de vernietiging van Jeruzalem in 70 overleefden. Dispensationalist Tim LaHaye gelooft dat de 144.000 in Openbaring 7 naar Joden verwijst en die in Openbaring 14 naar christenen.

Jehova's getuigen
Jehova's getuigen geloven dat precies 144.000 getrouwe mannen en vrouwen van Pinksteren 33 tot de huidige dag een hemelse opstanding krijgen als geestelijke wezens om de eeuwigheid met God en Jezus door te brengen.

BRON: Wikipedia
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Vraag eens aan je 'deurvrienden' waarom er volgens mij bijna nooit een vrouwspersoon van de symbolen gebruik maakt. Als ik het bij het rechte eind heb, gaat bij het bereiken van het getal 144.000 de eindtijd in, en zal onmiddellijk Armageddon van zich laten horen met donder en geraas (de hel over de aarde uitgestort). Overigens betekent al deze onzin met het getal 144.000 dat het niet anders kan zijn dan dat God dit alles al ruim van tevoren bekokstoofd heeft. Praat erover met je 'deurvrienden'.
Nee ik ga nooit met de Getuigen een discussie aan . Het is al jaren dezelfde vrouwelijke Getuige die langskomt . Meestal alleen maar soms met telkens een andere, jongere Getuige. In opleiding neem ik aan. We praten wat over koetjes en kalfjes. Zij wil telkens over de Bijbel beginnen maar ik houd dan de boot af. Ik neem dankbaar de nieuwe nummers van Wachttoren en Ontwaakt ! aan .
Hoe kan je nu in ernst babbelen over die 144.000 bijv.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Nee ik ga nooit met de Getuigen een discussie aan . Het is al jaren dezelfde vrouwelijke Getuige die langskomt . Meestal alleen maar soms met telkens een andere, jongere Getuige. In opleiding neem ik aan. We praten wat over koetjes en kalfjes. Zij wil telkens over de Bijbel beginnen maar ik houd dan de boot af. Ik neem dankbaar de nieuwe nummers van Wachttoren en Ontwaakt ! aan.
Je bent verstandiger dan ik. Maar dat heeft te maken met mijn agressieve anarchistische humoristische inslag. En ik accepteer geen SLAP GELUL! En dat allemaal binnen mijn wetenschap dat de mens geen vrije wil heeft. Maar dat wil niet zeggen dat idioten ongestraft misbruik kunnen maken van mijn kijk op de logica.
Hoe kan je nu in ernst babbelen over die 144.000 bijv.
Vergat je een vraagteken? Ik begrijp jou. Het heeft totaal geen zin. Maar . . . als ik eenmaal aan het woord ben tegenover Jehovah's Getuigen, rest hen maar één ding: luisteren. En dat kan soms lang duren, omdat zij nu eenmaal in de ban van mijn gelul zijn. Want ik ben een ratelmachine als het aan de deur of op straat over de bijbel gaat. Ik ben een expert op dat gebied. Ik ben de enige ware oprechte serieuze leuke niets ontziende godsdienstwaanzinoloog waar zelfs God nog om kan lachen. Tenminste, dat gevoel heb ik. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Want ik ben een ratelmachine als het aan de deur of op straat over de bijbel gaat
Daarom had je ook zo weinig succes in de zendelingsdienst ! Marijke de Getuige is bij mij nog elke maand welkom omdat ze niet doordramt maar altijd discreet blijft en zeer zeker niet snel en luid begint te praten over Jezus en bijbel [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Want ik ben een ratelmachine als het aan de deur of op straat over de bijbel gaat
Daarom had je ook zo weinig succes in de zendelingsdienst ! Marijke de Getuige is bij mij nog elke maand welkom omdat ze niet doordramt maar altijd discreet blijft en zeer zeker niet snel en luid begint te praten over Jezus en bijbel [icon_lol.gif]
Laat ik even wat recht zetten. Ik had juist heel veel succes als Jehovah's Getuige. En hoe kwam dit zo van pas? Omdat ik niet constant aan het ratelen was, maar juist mijn doelwit aan het woord liet. Krijg jij soms last van Alzheimer? Want ik heb mijn succesverhaal regelmatig hier openbaar gemaakt.

Ik had succes aan de deur bij het aan de man brengen van God. DAT DEED IK DOOR TE LUISTEREN naar de ander. Zo bouwde ik een sociaal netwerk op. Precies zoals jouw Marijke de Getuige dat doet, die waarschijnlijk net zo slim is als ik. Maar . . . wanneer een Getuige bij mij aan de deur komt of op straat mij aanspreekt om mij te overtuigen dat er een schepper bestaat die god is en de naam van Jehovah heeft, ben ik, zodra ik aan het woord kom, niet meer te stoppen.

Je had onderscheid moeten maken met mijn glorieuze periode als JG en erna. Dat ratelen heeft vanzelfsprekend betrekking op erna. En ook daarmee oogst ik telkenmale succes omdat de toehoorder, als aan de grond genageld van opperste verbazing, blijft luisteren wat ik allemaal te vertellen heb. Doordat ik geen vrije wil heb, ratelt bij mij de spraakmachine onverminderd voort. Maar WEL met nuttige overtuigende informatie. De kunst van overtuigen is mij wel toevertrouwd. Ten aanzien van mohammedanen maak ik mij daarbij geen enkele illusie. Vandaar mijn andere manier van aanpak, die bij FFI, op Facebook en op YouTube bekend is. Ik moet toch wat . . . [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel schreef:Laat ik even wat recht zetten. Ik had juist heel veel succes als Jehovah's Getuige. En hoe kwam dit zo van pas? Omdat ik niet constant aan het ratelen was, maar juist mijn doelwit aan het woord liet. Krijg jij soms last van Alzheimer?
Dat laatste kan wel kloppen, sinds enkele jaren kan ik mij niet meer concentreren en vaak ben ik een tekst al half vergeten nog terwijl ik die aan het lezen ben [icon_lol.gif] . Maar ik meen me toch te herinneren dat jij in de 12 gezegende jaren als getuige anderhalve bekering hebt kunnen bewerkstelligen, iets wat ik toch niet direct een "succes" zou noemen.
Ik zal nooit proberen een Getuige-of een andere Gelovige-te overtuigen van het niet-bestaan van zijn Opperwezen. Ik zie wel de voordelen van gelovig of godsdienstwaanzinnig te zijn en ik zou zélf graag gelovig zijn. Maar ik KAN dat niet. Het zal wel iets met het ontbreken van een vrije wil te maken heeft.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Maar ik meen me toch te herinneren dat jij in de 12 gezegende jaren als getuige anderhalve bekering hebt kunnen bewerkstelligen, iets wat ik toch niet direct een "succes" zou noemen.
KLOPT! KLOPT! Dat heb je dus prima onthouden. Dat is in het licht van de 'waarheid' omtrent de kans om kennis te maken met het licht van de waarheid dat via God over de aarde wordt gestraald via de Heilige Geest, Gods werkzame kracht, zoals Jehovah's Getuigen dat zo mooi onder woorden weten uit te brengen, een schrale oogst. KLOPT, KLOPT! Het toont onomwonden aan dat het onbezonnen gekkenwerk is om als rechtstreekse Getuige van God, sowieso aan dit soort colporteren voor God te beginnen.

Als de Zoon van God zieltjes voor hun pretpark op aarde en in de hemel wil winnen, kan Jezus dit beter zelf ter hand nemen. Ik ben mij bewust dat Jezus daartoe beter in staat is dan ik. Hij kan wonderen verrichten leert ons de Bijbel. JA! Zo lukt het mij ook wel om, met een hokus pokus reputatie van ongekende afmetingen, minstens 10.000 mensens over te halen tot de de religie die volgens mij de enige juiste is. Maar jezus kwam destijds niet verder dan 12. Hij nam al snel de benen en liet zich daarvoor kruisigen.

10.000 andere sektes en religies kwamen na Jezus en gingen mij reeds voor. Je wordt doorgaans geboren als godsdienstwaanzinnige gek of niet. Moslims hebben geen keuze. Dat heb je met een perverse smerige fascistische oorlogsreligie zoals islam. In een fatsoenlijke verstandelijke democratische rechtsstaat hoort geen wet die godsdienstvrijheid beschermt thuis. In deze moderne tijd is dat belachelijk en destructief.

Mercator!
Maar ik ben Jezus niet godverdomme!

Wat was ik dan wel? Een klootzak! WAS! [icon_lol.gif]

Jezus predikte met al zijn hokus pokus gedoe slechts een paar lullige jaren voor zijn vader God Jehovah, terwijl ik het uitsluitend van mijn mondelinge overtuigingskracht moest hebben. 12 jaren lang. Ik was een volhouder. Jezus NIET!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Interessante video.

Dit keer gaat het over modulatie. De uitleg en wat dit met islamterrorisme te maken heeft.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hoe hebben Jehovah's Getuigen gestemd?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe hebben Jehovah's Getuigen gestemd?

Jehovah's Getuigen gaan NOOIT stemmen omdat hun geloof dit verbiedt.

Want . . . zij hebben reeds eerder gekozen voor niemand minder dan God die bekend staat als niet de eerste de beste waar rekening mee dient te worden gehouden. Niet door middel van een handtekening op het contract van God, maar door onderdompeling in schoon leidingwater via de plechtige eenmalige doop, waarbij uitsluitend onderdompeling geldt als een door God erkende rechtmatige handeling van gezworen trouw voor altijd. Dit geschiedt voor de ogen van God. Het op het hoofd besprenkelen van wat water van een pas geboren kind zoals te doen gebruikelijk in de rooms-katholieke kerk, telt niet voor God. En daar doe je het tenslotte allemaal voor.

Vroeger was het verboden dat Jehovah's Getuigen hun kinderen lieten inenten. Dat is toen later gewijzigd in het weigeren van bloedtransfusies en het toelaten van inentingen. Bloedtransfusies dienen derhalve geweigerd te worden net zo lang tot de dood erop volgt. Deze wijsheid was op een onafgesproken moment uit de hemel komen aanwaaien. Jehovah's Getuigen noemen dit verschijnsel 'Het voortschrijdende Licht'. Dat de organisatie van Jehovah's Getuigen grossiert in misverstanden moge duidelijk zijn. Het is ook maar een van de vele miljoenen organisaties in de wereld die geleid wordt door mensen. Maar bij de organisatie van de Jehovah's Getuigen kan men er zeker van zijn dat de organisatie uit Brooklyn geleid wordt onder het valse rookgordijn van de Heilige Geest, een bijverschijnsel van j
Jehovah, die zogenaamd zijn verantwoordelijkheid neemt om te waken over het blunderen van de Beleidvolle Slaaf. Beleidvolle Slaaf, de liefkoosnaam van de organisatie zoals zij zichzelf het liefste aanprijst voor haar onderdanen die als klakkeloze groep van idioten en onnadenkende geïndoctrineerde mensen functioneert die niet moeten vergeten regelmatig hun vrijwillige bijdrage in euro's in het geldblok te deponeren of via internetbankieren over te maken.

Ooit een god meegemaakt die zonder geld kan?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoe hebben Jehovah's Getuigen gestemd?

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Ooit een god meegemaakt die zonder geld kan?
En Jehovah geeft nooit een jaarbalans over aan de getuigen die vlijtig geld overmaken aan Hem. Dat is toch het minste wat je vanuit Brooklyn zou mogen verwachten. Ik weet dat de Getuigen maniakaal statistieken bijhouden van het ledenaantal in elk denkbaar land ter wereld. Dus aan een gebrek aan expertise kan het niet liggen. Ik neem aan dat het onderhoud van de gebouwen geld kost, het drukken van de boekjes...maar voor de rest zie ik niet in welke onkosten het genootschap in New York heeft . Ik heb ooit gevraagd of de lokale Koninkrijkszaal in Heerlen subsidies kreeg uit Brooklyn als de dakgoot lekte of iets dergelijks en het antwoord was negatief, blijkbaar moet elke plaatselijke afdeling daarvoor centen op tafel leggen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hoe hebben Jehovah's Getuigen gestemd?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Ik heb ooit gevraagd of de lokale Koninkrijkszaal in Heerlen subsidies kreeg uit Brooklyn als de dakgoot lekte of iets dergelijks en het antwoord was negatief, blijkbaar moet elke plaatselijke afdeling daarvoor centen op tafel leggen.
Je hebt het bij het goede eind. Elke Gemeente (Koninkrijkszaal) voorziet in haar eigen behoefte: onderhoud, huur, etc. Omdat in mijn tijd van het ene op het andere jaar de huur krankzinnig werd verhoogd, had men besloten zelf een Koninkrijkszaal in Amsterdam-zuidoost te bouwen. Jawel, zelf te bouwen. Een keurige grote zaal waarin ook een paar anderstalige Gemeentes in gehuisvest werden.

Mensen worden ingehuurd, maar het vele werk, stucadoren, electriciteitwerk, schilderwerk, loodgieterwerk, noem maar op, het wordt allemaal door vrijwilligers gedaan uit liefde voor Jehovah. Het is volgens mij wel zo dat het hoofdkantoor in Nederland zo nodig bijspringt. In mijn tijd zat er ongeveer € 80.000 in kas. Wanneer de Jehovah's Getuigen hun jaarlijkse bijeenkomst houden in een van de Jaarbeurshallen in Utrecht zul je na afloop geen papiertje op de grond vinden. De Getuigen hebben een ongehoord goede reputatie bij de directie van de Jaarbeurshallen.

Netheid staat bij Jehovah op een hoog peil. Kom daar maar eens om bij dat achterlijke primitieve godslasterlijke volk van de islamieten. Nog los van het feit dat zij niet in staat zijn ook maar een helpende hand te bieden bij het bouwen van hun weerzinwekkend lelijke in de omgeving onaangepaste verschrikkelijke agressieve woestijnbouwwerken die moskee worden genoemd. Moslimlanden worden in de wereld niet voor niets lage IQ landen genoemd. Moslims zijn nog te dom om voor de duvel te dansen en dat terwijl islam een duivelse heidense religie is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Weleens naar een gebed geluisterd van een Jehovah's Getuige?

Nee? Welnu, dan is dit uw kans.

Zelf vind ik een gebed afraffelen dat voor Jehovah bestemd is een kwalijke zaak. Maar ik kan mij er wel wat bij voorstellen.
De inhoud is bijna altijd hetzelfde en eindigt steevast met de verplichte tekst dat het gebed is opgezonden uit naam van Jezus. Doet men dit niet, dan komt het gebed beslist niet aan. De lancering is gedoemd te mislukken. God wil er dan niets mee te maken hebben. Hoe dat zo? Je gelooft het niet. Maar Jezus heeft dit zelf bedacht. Geloof is toch prachtig? Hoef je tenminste zelf nooit na te denken. Dat doen de oudjes in Brooklyn wel voor de Getuigen. Het gebed is opgenomen in de Koninkrijkszaal van de Gemeente Watergraafsmeer te Amsterdam-zuidoost op een doordeweekse donderdagavond, de vaste onderwijsavond van de Jehovah's Getuigen. Zeker 12 jaren geleden.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Misschien zijn Jehovah's Getuigen het met mij eens zijn als ik stel: Wie niet logisch denkt, die is pas echt dom.

Wie is er nu eigenlijk niet dom?

Niemand is volmaakt. Dus dom. Wij zijn allemaal dom. We laten ons allemaal doodgaan. Om maar wat te noemen. Niet 90 of 95% wat ik eerder aan de orde stelde is dom, maar wij zijn allemaal dom. Een wiskundige denkt logisch. Logisch toch? En toch maakt ook het wiskundige type fouten. Domme fouten bestaan niet. Is dat zo? Ik ga toch maar even verder met mijn domheid. [icon_lol.gif]

Een vraag
Is iemand met een laag IQ per definitie dom? Dat hoeft niet perse, behalve wanneer hij zich daar aan ophangt. Zeg maar zijn eigen domheid als waarheid ziet. Een verschijnsel dat voornamelijk waarneembaar is bij mohammedanen. Immers, het christendom heeft zijn domheid op tijd verlaten, maar moslims zijn daar nog apetrots op. Niet één mohammedaan gelooft in de evolutietheorie. Daar zit wat in. Maar zo goed als alle gellerden die wij 'beschuldigen' van een hoog IQ geloven in de evolutietheorie. Ik niet. Dus heb ik dan een laag IQ? Ik heb een redelijk IQ, lager in ieder geval dan Mercator. Maar in ieder geval hoger dan anderhalf miljard moslims.

Op zoek naar God
Ik ging eens 'op zoek' naar God. Ondanks dat ik op de glibberige weg van de rooms-katholieke school tot en met mijn zestiende verjaardag mijn christelijke opleiding vervoerde, was ik al op mijn twaalfde van die religieuze weg geraakt. Om weer op de 'goede' weg te komen, ging ik dus op zoek naar God. Dat was in 1992. En ik moet zeggen dat ik hem daadwerkelijk gevonden heb. Eerlijkheidshalve vermeld ik hierbij dat dit zonder de hulp van de Jehovah's Getuigen mij nooit gelukt zou zijn. Het is ook niet voor niets het succesvolle praatje in de vergaderzaal van de Getuigen dat zonder hulp van de Beleidvolle Slaaf (een synoniem voor Jehovah's Getuigen) het onmogelijk is de Bijbel te kunnen begrijpen.

De jaartallenkermis van Russell
Ongelooflijk dom van al die Getuigen. Immers, de jaartallenkermis waarmee met de regelmaat van de klok Armageddon weer eens uit de hoge hoed werd getoverd vanuit het hoofdkwartier van de Getuigen te New York, heeft keer op keer zijn religieuze circusprogramma moeten bijstellen om aan de voorwaarden van ongelooflijke domheid te kunnen ontsnappen. Het heeft te maken met de verschrikkelijke chronisch religieuze ziekte die begon in 1870 met de prediking en het verkondigen van Gods woord, inclusief het ontcijferen van alle verborgen jaartallen in de Bijbel, die alleen en uitsluitend exclusief met het nodige handige slimme super intelligente speurwerk van T.C. Russell te ontdekken waren. Dom dus. Heel erg dom. want er klopte keer op keer niks van.

Maar daarmee was de domheid van de Jehovah's Getuigen nog niet uitgespeeld. Nee, nee, dan kent u het geslepen en geraffineerde karakter niet van de oude mannen in Brooklyn te New York. Wie graag vals speelt houdt altijd een troefkaart verborgen in de mouw. Verstopt in de hoge hoed - ook daar heeft God geen bezwaar tegen. De troefkaart uit Brooklyn die men zelf ontworpen heeft, heeft een naam:

Het Voortschrijdende Licht.

Ja ja. Daar bent u even stil van. De Jehovah's Getuigen zijn er tot op de dag van vandaag nog altijd sprakeloos onder. Het Voortschrijdende Licht. En waar komt dat dan vandaan als ik vragen mag? Wat dacht je wat? Uit de hemel natuurlijk! dat voortschrijdende licht is - met minder neemt een Jehovah's Getuige geen genoegen - de Heilig Geest himself. U weet wel, het derde lid binnen de goddelijke kongsie.

Ik stem op Wilders. Niet omdat ik dom ben. Omdat ALLE moslims dom zijn. En dat zie ik als een groot gevaar. Niet zo zeer dat zij dom zijn, maar vooral omdat zij dom willen blijven. Net zoals al die Jehovah's Getuigen.

Wat niet is kan nog komen
Jehovah's Getuigen zijn niet gewelddadig en geen mens hoeft last van hen te hebben. Maar omdat zij werkelijk ALLES klakkeloos en blindelings opvolgen wat hen vanuit het hoofdkwartier in Brooklyn te New York wordt opgedragen en zij dit - het moet niet dommer worden - beschouwen als het voortschrijdende licht - bestaat het niet ondenkbeeldige gevaar dat zij van de ene op de ander dag tot geweld zullen overgaan. Zij geloven namelijk net zo hard in het Oude Testament als de joden. En wie daar Jehovah tegenkomt moet op zijn tellen passen of op zijn hoede zijn. Een mens kan altijd kiezen.

Niets zo veranderlijk als de mens.
De domheid schuilt in een ieder van ons.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Boudewijn Abma »

De heer van de Mortel hoopt wellicht dat door veel medemensen voor dom te verklaren hij zijn eenzaamheid kan verminderen. Gedeelde smart is namelijk halve smart.

:smile4:
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Maarten »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel nooit jehova's aan de deur krijg...Gelukkig ook maar. :greeting2:
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Maarten schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel nooit jehova's aan de deur krijg...Gelukkig ook maar. :greeting2:
Hoezo gelukkig?

Bent u zo weinig zelfverzekerd? Ze zijn best aardige lui en bijten niet. Ze zijn religieus tandloze colporteurs met een goed verhaal. Zo kwam ik ooit binnen, overigens met een uitstekend religieus gebit, bij een alleraardigste meneer die ook goed piano kon spelen en veel afwist van de Bijbel. Hij wilde meer weten. Dus ik was voor hem aan het goede adres. De koffie smaakte telkenmale voortreffelijk. Er was echter iets aan de hand. Hij was een manisch-depressieve patiënt. Het ging de laatste tijd goed. Maar na verloop van tijd - ik mocht steeds een nieuwe afspraak maken - mocht ik er niet meer in. Van zijn dochter welteverstaan. Ondanks uitstekende medicijnen voor de hersenen, had het manisch-depressieve karakter weer toegenomen bij mijn 'cliënt'. Waarschijnlijk was ik te overdonderend. Uiteraard met kennis over, van en door God. Dus ik trof geen blaam. Ik werkte uitsluitend in zijn naam.

Misschien zag God, wiens naam niet vanaf het begin bij Adam en Eva bekend was - en dat was uiterst merkwaardig mag ik stellen - er geen brood meer in, wetende dat hij vast bleef houden aan zijn 'verkeerd afwijkend' niet juist afgestemd christelijke geloof. Daar moeten we alle begrip voor hebben. Hoezo dat? Omdat er in de wereld zo'n 10.000 sekten bestaan waaronder 10 hoofdgodsdiensten. En de naam van God, JHWH (Jehowah), komt 7000 keer voor in de Bijbel. Maar dit terzijde. Want moslims hebben daar totaal geen boodschap aan. Zij behoren tot de domste categorie mensen op aarde. Afrika is er vol mee. Overvol!

Trouwens, mijn manisch-depressieve religieuze cliënt heeft een boekje geschreven van 116 pagina's. Dit boekje:
Spoiler! :
Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed nieuws voor alle natiën

Afbeelding

Afbeelding - please read

Het spijt mij. Ik heb een handig communicatie wapen van de JG-club willen laten zien, een boekje op A6-formaat uit 1985. De titel staat bovenaan dit bericht. Ik dacht slim te zijn en liet naast de cover, twee pagina''s van het binnenwerk zien om up te loaden. Toen trad de censuur van mijn uploadstation in werking. Een van de twee pagina's bevatte namelijk Chinese tekst. Tsja . . . en wat daar mis aan is, ik weet het niet. Alhoewel God mij een handje had kunnen helpen, begrijp ik dat Jehovah meer te doen heeft. Zoals bijvoorbeeld Trump in de gaten houden. Want ook Trump is een huichelaar die net als zijn voorganger Obama op de Bijbel trouw zweerde. Kwats natuurlijk!

Ik laat nu een pagina met Nederlandse tekst zien die vertaald is in 58 talen en aan de hand van het boekje door straatwerkers van de Jehovah's Getuigen gebruikt wordt bij hun predikingswerk dat eigenlijk colportage voor Jehovah is. God zelf heeft daar namelijk geen zin in. Hij verkeert nog altijd in ruste. U weet wel, de zevende dag, en Hij is nog altijd niet wakker geworden.

Wanneer een van de twee straatwerkers een willekeurig persoon op straat aanspreekt en er komt een onherkenbaar koeterwaals uit de mond gerold, dan grijpt de getuige onmiddellijk naar zijn 'Goed nieuws voor alle natiën' boekje. Hij of zij wijst met een vinger op zichzelf en zegt: "Holland". Vervolgens kijkt hij de aangesprokene met een hoopvolle blik aan en vraagt: "Where you come from, which country?" of anderszins. Bijna altijd lukt het dat de aangesprokene begrijpt wat er bedoeld wordt. Zodra de Getuige weet uit welk land de verdwaalde geest komt die ongetwijfeld op zoek naar God is, zal de Getuige van Jehovah het boekje openslaan en de aangesprokene zijn eigen taal onder de neus wrijven. Dat leidt bijna altijd tot succes. Niet dat op korte of lange termijn de vreemdeling tot de religie der Jehovah's Getuigen zal toetreden en in een speciaal daarvoor ingericht bassin ritueel ondergedompeld wordt, omdat de pakkans daarop vrijwel uitgesloten is.

Maar niets is zeker. Behalve dan dat we dood gaan. De aangesproken vreemdeling dient zich wel goed te realiseren dat hij dan niet het eeuwige leven op aarde krijgt. Want hij heeft zijn kans voorbij laten gaan. Het goede nieuws zal namelijk over de hele wereld verspreid worden. Geslacht na geslacht. Ga er maar aan staan, jongens en meiden van de Jehovah's Getuigen. Alleen God weet wanneer het einde zal komen. Zelfs Jezus is hierin niet gekend door Jehovah. Gelijk heeft God. Tenslotte kun je niet eens je eigen zoon meer vertrouwen dat hij niet zal lekken.


Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dan moet het maar even op deze manier.

De brochure is uitgegeven in 1983. Inmiddels zal er wel een herdruk zijn verschenen met een aanvulling van nog meer talen.

http://imgur.com/a/2UV8X

http://imgur.com/a/CzydC
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:Steeds grotere delen van het electoraat krijgen de mooiweerzeilers en probleemdoorschuivers van D66 door. Pechtold gaat dezelfde weg als de PvdA. De hoogste tijd voor nieuwe verkiezingen.
Rutte moet verdomd goed oppassen. Hij weet zeker dat zijn partij (Partij Rutte) stemverlies zal ophoesten bij nieuwe verkiezingen, als zijnde een ernstige verkoudheid, waarmee de PVV als heilzaam medicijn verlichting zal brengen in de duistere volksverlakkerij van het politieke opwarmingsklimaat. De D66-trawanten zullen dan misschien niet de haren uit hun hoofd trekken, maar mogelijk aan de winst van Hitler herinneren - zo zijn nu eenmaal haatzaaiers - waarvan de waarheid gebiedt in te zien dat niets in deze wereld hetzelfde blijft. Met uitzondering dan van godsdienstwaanzin.

Jehovah’s Getuigen namelijk, mogen niet stemmen. Zij mogen hun stem niet uitbrengen op een leider die geen Getuige is. Zij mogen sowieso niet naar de stembus gaan. Als u vraagt waarom zij hun stemgedrag niet mogen koesteren, zult u steevast te horen krijgen dat zij al eerder hun stem hebben uitgebracht. Zij hebben namelijk (dit is geen grap) voor altijd en eeuwig
op Jehovah gestemd. Met zo’n dwaas antwoord hoeft de Getuige geen concurrentie te duchten en niet bevreesd te zijn voor de ontnuchterende logica van Hans van de Mortel. Want niet één Getuige van Jehovah heeft ooit een stembiljet van God ontvangen. Stel dat het waar is, dan is je stem uitbrengen op een dictator natuurlijk geen optie. Vandaar dat stemmen op je eigen dwaasheid niet via een kruisje in een hokje op een papiertje zal plaatsvinden. Hooguit tijdens een privégesprek met de psychiater in een krankzinnigengesticht. Riruelen en symboliek, daar draait het allemaal om bij mensen die kiezen voor godsdienstwaanzin, en dringend hulp nodig hebben van een menslievend persoon om hun draai op de religieuze kermis te vinden.

De Jehovah’s Getuige heeft zijn stem uitgebracht op Jehovah. Maar hoe dan in Gods naam? De Getuige heeft zich laten dopen en dat staat gelijk met je stem uitbrengen. Het is maar dat u dit beklagenswaardige feit tot u laat doordringen. De doop waarvoor iedere Getuige in spe voor in de stemming moet zijn, vindt plaats door middel van de onderdompeling in een special daarvoor ingericht bassin. IJskoud water zou de norm moeten zijn. Maar nee hoor, de temperatuur is van een aangenaam geestelijk klimaat.

Applaus
Hij of zij zou dat ook thuis kunnen doen in bad. Maar omdat niet ieder mens, die toetreedt tot de orde van de Jehovah’s Getuigen, thuis over een bad beschikt en daarbij ook niet niet in staat is een zaal vol meegenieters te huisvesten, vindt de ceremonie plaats in een gebouw dat eigendom is van God de Jehovah’s Getuigen. Nogmaals, hij of zij mag zelf niet onder water gaan, maar moet dit overlaten aan twee uiterst gezegende behulpzame broeders die special hiervoor zijn opgeleid. Daarna volgt applaus vanuit de zaal (dit is geen grap, want zo gebeurt dit in de praktijk). Helaas, handgeklap of goedkeurend gemompel vanuit de hemel van Jehovah God blijft uit, noch zal Hij zijn engel Gabriël sturen met een persoonlijke boodschap naar de nieuwe loot aan de stam die zich vanaf nu bewust is van zijn verplichting tot een vrijwillige regelmatige geldelijke bijdrage in de kas van Jehovah. Want God kan namelijk niet zonder geld.

Ontoerekingsvatbaar
Trouwens, Jehovah’s Getuigen hebben sowieso helemaal niets in de babymelk van Jezus te brokkelen, buiten het feit dat hun stem niet op prijs wordt gesteld. De wereldwijde godsdienstwaanzin van de Jehovah’s Getuigen wordt bekokstoofd vanuit het hoofdkwartier van de religieuze scharrelaars op aarde te New York. Want daar wordt door middel van gebed en de uitgesproken hulp van de Heilige Geest - net zoals bij de verkiezing van de paus - de hoogste baas van de Jehovah’s Getuigen gekozen onder een geselecteerd gezelschap dat tegen elke vorm van vernieuwing is wanneer het aankomt op de dogmatiek van de historische vrijmetselaar en stichter van deze fundamentalistische religie: T.C. Russell. Bij de verkiezing van het opperhoofd van de voormalige Bijbel onderzoekers in het hoofdkwartier te New York, komt geen dwaas, die zich Jehovah’s Getuige mag noemen en zich niet kan beroepen op zijn aandeel bij het samenstellen van de zeer suggestief geschreven Wachttoren in het hol van de leeuw, aan te pas. Want dat soort Jehovah’s Getuigen worden, zonder dat de sukkels het zelf doorhebben, niet toerekeningsvatbaar geacht.

Mensen met een gezond verstand die logisch kunnen denken en kennis van de Bijbel hebben, weten dondersgoed dat het Koninkrijk van God al vanaf de schepping één grote mislukking was. Want God vond het nodig, voor de speciale gelegenheid die hijzelf had uitgelokt, eenmalig een slang te laten praten, die hij daarvoor 'vakkundig' in de bosjes als waakhond over het slechte in de mens, op de uitkijk had gepost.

Altijd prijs bij God
Allerlei, op uw geld uit zijnde religieuze krachtpatsers in de wereld, proberen u wijs te maken is, dat God het beste met u voorheeft. Mocht dit niet tijdens uw leven op aarde het geval zijn, dan komt de gelovige mens altijd nog in aanmerking voor de herkansing. En ja hoor! Zeker 90% van de mensen op aarde zijn nu eenmaal dom en begrijpen het verschil niet tussen leven en dood. Zij hebben hun vertrouwen gesteld in een perverse dictator die niet ter verantwoording kan worden geroepen. Ik doe net alsof, en vind God een enorm grote geestelijke mislukking die zich de hele dag ligt af te rukken met het uitzicht op zijn schepping en daarbij de meest weerzinwekkende fantasieën loslaat. Dat Jehovah daar geen vrouw bij nodig heeft, moge duidelijk zijn.

De wellust van God overtreft zijn eigen universele programmeerbeleid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Bij de verkiezing van het opperhoofd van de voormalige Bijbel onderzoekers in het hoofdkwartier te New York, komt geen dwaas, die zich Jehovah’s Getuige mag noemen en zich niet kan beroepen op zijn aandeel bij het samenstellen van de zeer suggestief geschreven Wachttoren in het hol van de leeuw, aan te pas. ]
Ik vraag me af hoe dat practisch in zijn werk gaat . Wanneer en waarom wordt er een nieuw opperhoofd in Brooklyn gekozen ? Als de oude begint te dementeren of geen zin meer heeft, zoals tegenwoordig de Pausen doen ? En wie mag stemmen, en hoe ? Als ik zoiets aan de Getuigen vraag krijg ik altijd een ontwijkend antwoord.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Pizzaman »

Ik vind dat toch telkenmale weer een zeer genietenswaardige bijdrage van jou hoor Hans.
Vaak lig in gewoon in een driedubbele scheur om die religieus-beoordelende uitspraken.

:roll:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pizzaman schreef:Ik vind dat toch telkenmale weer een zeer genietenswaardige bijdrage van jou hoor Hans.
Vaak lig in gewoon in een driedubbele scheur om die religieus-beoordelende uitspraken.

:roll:
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Jehovah's Getuigen best wel lol hebben in hun religieus bestaan. Onder elkaar, maar ook tijdens de buitenwacht. En niet te vergeten, zij zijn doorgaans dol op alcoholische versnaperingen, net zoals gelovige en niet gelovige joden. JG's komen er rond voor uit: verjaardagen vieren we niet. Het gebak dat rond gaat op de zaak bij een verjaardag wordt overgeslagen. Jehovah's Getuigen zijn geen beklagenswaardige mensen. Hoezo dat? Omdat nooit never niet er ooit in de geschiedenis van de Getuigen er een overtuigde gelovige is geweest, die buiten het bezoekje aan de deur, meende aandacht voor Jehovah te moeten vragen middels een bomaanslag onder het motto ''Hoe meer bloedige slachtoffers, hoe gelukkiger God met mij zal zijn en overtuigender voor de rest van de wereld."

Jehovah's Getuigen zijn mensen met een sterk geestelijk afwijkende moraal, dat wel, maar geen mens zal overgaan tot het nemen van aanstoot. En inderdaad, wanneer alle mensen in de wereld Jehovah's Getuigen zouden zijn, was er geen oorlog meer. Wel af en toe een beetje huiselijk geweld, incest, overspel, maar dat is niet echt van noemenswaardig belang. Ook Jezus was niet volmaakt. Dit kan de eerst volgende vraag voor Mercator vormen, gericht aan zijn vasthoudende deurpredikers van de Jehovah's Getuigen: "Was Jezus volmaakt?"

Ik zelf kan mij de heilige al of niet onkwetsbare status van Jezus niet meer herinneren. Ik ben wel van mening dat wanneer iemand zijn zelfbeheersing verliest en met geweld een stel joodse geldwisselaars uit de tempel mietert, dit niet getuigt van tact en vredelievendheid. Jezus had hen ook netjes kunnen vragen het gebouw van steen te verlaten, omdat ondanks het gebruik van stevige mortel het gebouw aan instortingsgevaar zou zijn overgeleverd, veroorzaakt door het in en uitademen van het geestelijke rot van de geldwisselaars. En dan was er ook nog het onnodige dierenleed dat Jezus demonstreerde door honderden zwijnen van de rots te laten storten. Ach . . . de volmaakte mens moet nog uitgevonden worden door God.

Wanneer er net zo regelmatig moorden uit naam van God zouden worden gepleegd op andersdenkenden door Jehovah's Getuigen, de organisatie zou binnen de kortste keren niet meer bestaan. Immers, Jehovah's Getuigen zijn dan wel knettergek geestelijk gestoord, zij zullen nooit een gruwelijke bomaanslag plegen en zouden daar ook helemaal niks mee te maken willen hebben. Mohammedanen echter, tappen uit een ander vaatje. Doorgaans vol met olie. Zij verklaren bloederig serieus, de moslims die met schering en inslag aanslagen plegen, voor terroristen die geen moslim zijn. Waarom mohammedane met grondige kennis van de Koran altijd vol toewijding bij hun islamitische terreurdaad Allah is akbar roepen, zal altijd een onbeantwoorde vraag blijven. Ik heb de indruk dat ook al zouden er om het uur honderden islamitische aanslagen gepleegd worden, alle moslims zich als moslim zullen blijven gedragen door naar de moskee te gaan en er bij hun vrouw op letten dat zij vooral niet het lef heeft om haar kopvod niet om te doen. Als eerbetoon aan al die aanslagplegers die in de bres waren gesprongen voor Allah.

Hoe meer aanslagen hoe akbarder Allah.

Hier kan maar één conclusie uit getrokken worden:

Moslims zijn een mislukt mensenras.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Bij de verkiezing van het opperhoofd van de voormalige Bijbel onderzoekers in het hoofdkwartier te New York, komt geen dwaas, die zich Jehovah’s Getuige mag noemen en zich niet kan beroepen op zijn aandeel bij het samenstellen van de zeer suggestief geschreven Wachttoren in het hol van de leeuw, aan te pas. ]
Ik vraag me af hoe dat practisch in zijn werk gaat . Wanneer en waarom wordt er een nieuw opperhoofd in Brooklyn gekozen ? Als de oude begint te dementeren of geen zin meer heeft, zoals tegenwoordig de Pausen doen ? En wie mag stemmen, en hoe ? Als ik zoiets aan de Getuigen vraag krijg ik altijd een ontwijkend antwoord.
Misschien heb je hier wat aan? In Het Besturend Lichaam van Jehovah's Getuigen hebben uitsluitend de geestelijk gekwalificeerde 'geloofskanjers' zitting. Men gaat niet anoniem stemmen, er komt geen rook aan te pas (Jehovah's Getuigen mogen niet roken!), maar zij vergaderen om onder het genot van de Heilige Geest tot een eensluidende beslissing te komen.
Joseph Franklin Rutherford

Joseph Franklin Rutherford (8 november 1869 - 8 januari 1942) werd op 6 januari 1917 gekozen tot tweede president van het Wachttoren-, Bijbel- en Traktaatgenootschap. Hij was al enige jaren persoonlijk jurist van Charles Taze Russell, zijn voorganger en stichter van de Bijbelonderzoekers.

De vroege periode van zijn presidentschap werd gekenmerkt door een bittere strijd met de directieraad van het Wachttorengenootschap, waarvan vier van de zeven leden hem beschuldigden van eigengereid gedrag en zijn bevoegdheden probeerden te beperken. Rutherford bestreed deze tegenstand door in een zogeheten "legal opinion" te stellen dat deze vier personen juridisch geen directielid waren en hen te vervangen door vier nieuwe, hem welgevallige leden. De verdreven directieleden beweerden in twaalf "legal opinions" dat Rutherfords acties "volledig onrechtmatig" waren. Deze crisis verdeelde de gemeenschap van Bijbelonderzoekers en droeg eraan bij dat tegen 1919 ongeveer een zevende van de aanhang was afgevallen.

In 1918 werd Rutherford samen met zes andere bestuurders van het Wachttorengenootschap gevangengezet op beschuldiging van het "zaaien van verdeeldheid" door anti-oorlog uitspraken in het boek The Finished Mystery.

Rutherford introduceerde vele organisatorische en leerstellige wijzigingen die vorm gaven aan het huidige geloof en de gebruiken van Jehova's Getuigen. Hij legde de geloofsgemeenschap van de Bijbelonderzoekers een gecentraliseerde bestuurlijke structuur op, die hij later "theocratie" noemde, verlangde van alle leden van de geloofsgemeenschap dat zij de publicaties van het Wachttorengenootschap zouden verspreiden via een van-huis-tot-huis prediking, waarbij zij hun activiteit op vaste tijdstippen moesten rapporteren en hij startte opleidingsprogramma's voor het spreken in het openbaar als onderdeel van de wekelijkse diensten.

Hij stelde 1914 vast als jaar van Christus' onzichtbare wederkomst, stelde dat Christus aan een paal in plaats van aan een kruis stierf, formuleerde het huidige concept dat Jehova's Getuigen hebben van Armageddon als Gods oorlog tegen de goddelozen, stelde dat er twee klassen christenen zijn en herintroduceerde het geloof dat de komst van Christus' duizendjarige regering aanstaande was.

Hij vaardigde ook uit dat de aanhangers geen gebruikelijke feesten mogen vieren, zoals Kerstmis en verjaardagen, geen nationale vlaggen mogen groeten of volksliederen zingen. Hij introduceerde de naam "Jehova's Getuigen" in 1931 en de term "koninkrijkszaal" voor de plaatsen van aanbidding in 1935.

Rutherford schreef 21 boeken en het Wachttorengenootschap beweerde in 1942 dat bijna 400 miljoen boeken en brochures van zijn hand waren verspreid.
Een neef van Rutherford, Raymond Franz Rutherford, die in de ‘top’ meedraaide, werd geroyeerd. In mijn ogen was hij de eerste klokkenluider onder de Jehovah’s Getuigen die opbiechtte dat hij het geloof in de Organisatie van de JG’s niet met zijn geweten in overeenstemming kon brengen. Dit gebeurde nadat hem al allerlei beschuldigingen van ‘geestelijke’ fraude in de schoot waren geworpen. Hij heeft er een fraai psychologisch inhoudelijk sterk boek over geschreven met de titel ‘Gewetensconflict’. Ik heb enkele sublieme alinea’s uit zijn afscheidsbrief aan het Besturend Lichaam van Jehovah’s Getuigen overgenomen om mijn eigen vertrek bij de Gemeente van Jehovah's Getuigen in een ‘mooie’ setting uit de doeken te doen. Mogelijk dat mijn brief ergens in het begin van deze topic te vinden is. Ik herinner mij dat ik hierover verslag heb gedaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie