Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

xplosive

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Berichtdoor xplosive » Ma Feb 17, 2020 4:38 am

Hans v d Mortel sr schreef:Maar de uitspraak van Irena lijkt mij het meest aantrekkelijke en logische, wat je er ook aan wilt verbinden.

Je hebt alleen nog niet uitgelegd waarom.

Hans v d Mortel sr schreef:De uitkomst zal altijd hetzelfde blijven: de mens weet het niet.

Er blijven bij onderzoek en interpretatie van onderzoek altijd wel onzekerheden, niet gevonden verklaringen en vragen over.

Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

mercator

Berichtdoor mercator » Di Feb 18, 2020 2:14 pm

xplosive schreef:Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.

Dat ontgaat mij ook, dat is gewoon een opvatting, geen waarheid. Het zal nog een restant zijn van zijn verleden bij de JG dat is blijven hangen in de mind frame van Hans . Vraag is ook wat wordt bedoeld met intelligentie. Dat is een heel gamma van de theorieën van Einstein tot het vermogen van mijn kat om elke avond de weg terug naar huis te vinden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Feb 26, 2020 5:49 pm

mercator schreef:
xplosive schreef:Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.

Dat ontgaat mij ook, dat is gewoon een opvatting, geen waarheid. Het zal nog een restant zijn van zijn verleden bij de JG dat is blijven hangen in de mind frame van Hans . Vraag is ook wat wordt bedoeld met intelligentie. Dat is een heel gamma van de theorieën van Einstein tot het vermogen van mijn kat om elke avond de weg terug naar huis te vinden.

Hahaha! Mij ontgaat dat niet waarom jullie zo antwoorden. Ik heb er schik in. Inderdaad, het vermogen van de kat van ome Willem of Mercator is wonderbaarlijk. Figuurlijk dan, want ik geloof niet in wonderen. Maar zeker weten doe ik het niet. Omdat ik geen eigen baas over mijn intelligentie ben. Jullie zijn allebei overtuigde aanhangers van de Evolutietheorie. Ja ja, geef het maar toe! Ik weet het wel. Ik ben geen van beide. Dat wil zeggen: mij ontgaat zowel God als de smakeloze vervanger van God: de Evolutietheorie.

En om het begrip intelligentie uit te leggen is bepaald niet veel intelligentie nodig: intelligentie is het vermogen de waarnemingen met je zintuigen te onthouden en daarmee vooruitgang in denken en doen te bewerkstelligen. Iedereen heeft hersenen, maar beschikt niet zondermeer over intelligentie. :shock:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Feb 26, 2020 6:55 pm

Hans v d Mortel sr schreef:En om het begrip intelligentie uit te leggen is bepaald niet veel intelligentie nodig: intelligentie is het vermogen de waarnemingen met je zintuigen te onthouden en daarmee vooruitgang in denken en doen te bewerkstelligen. Iedereen heeft hersenen, maar beschikt niet zondermeer over intelligentie. :shock:

Volgens die definitie is mijn kat dus intelligent want dat is exact wat hij doet. Hij slaat de route-of mogelijke routes-op in zijn brein via de ogen( en mogelijk ook oren en neus) en gebruikt die informatie om in de toekomst te gebruiken.
Wat de evolutie theorie betreft: ik weet het eigenlijk niet, niemand heeft ooit evolutie in werking gezien. Maar gisteren zag ik een stel fazanten over het gras lopen en ik dacht die bewegen zich net als dino's ! . Dat kan toeval zijn ook natuurlijk.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Do Feb 27, 2020 7:04 am

Ik beweer niet dat de evolutietheorie (op alle tot nu toe naar voren gebrachte punten) persé waar moet zijn, maar ik heb wel het volgende overwogen :

1. Het is bewezen dat er in de recente historie nieuwe daarvoor nog niet eerder bestaande diersoorten ontstonden uit oude diersoorten. Zie bijvoorbeeld Are new species still evolving?

Daaruit :

"A small handful of European mice deposited on the island of Madeira some 600 years ago have now evolved into at least six different species. The island is very rocky and the mice became isolated into different niches. The original species had 40 chromosomes, but the new populations have anywhere between 22-30 chromosomes. They haven't lost DNA, but rather, some chromosomes have fused together over time and so the mice can now only breed with others with the same number of chromosomes, making each group a separate species."

Of bijvoorbeeld Evolution in action: from genetic change to new species

Daaruit :

Instances of this phenomenon are abundant. When groups of fruit flies are housed in different enclosures in a laboratory, for example, flies from different groups eventually stop being able to interbreed or produce offspring with each other.

2. Het is mogelijk om een intelligente schepper (of intelligente scheppers) te veronderstellen, maar dan blijf je zitten met het vraagstuk hoe die intelligente schepper ontstond (of hoe die intelligente scheppers ontstonden). Was het ontstaan daarvan ineens ("aus blaue hinein") of (enigszins) geleidelijk? Als het antwoord het laatste is kom je indirect toch weer bij een evolutie uit. Ook als je een reeks van intelligente scheppers veronderstelt waarbij de ene intelligente schepper (of groep van intelligente scheppers) een andere intelligente schepper (of groep van intelligente scheppers) creëert dan zal er in die reeks toch een eerste intelligentie schepper (of eerste groep van intelligente scheppers) moeten zijn geweest. En dan blijf je wéér zitten met de vraag hoe dat eerste begin ontstond.

Interessant is niet het vraagstuk óf er nieuwe diersoorten uit oude diersoorten kunnen ontstaan (want dat zoiets kan is allang bewezen), maar wel hoe snel dat ontstaan kan gaan.

Wat dat betreft is iets als Researchers Say New Species Are Evolving at an Unbelievable Rate interessant.

Daaruit :

Before now, it was largely accepted that the evolution of a new species takes an incredibly long time. However, due to the unique circumstances and environment offered by this isolated archipelago, "Big Bird" proved to researchers that the evolution of a new species is possible in just two generations.

Tegenover deze overwegingen (met een zekere marge van onzekerheid) staat dan de als zekerheid geponeerde stelling van Hans dat "iets intelligents" altijd zonder uitzondering steevast uit "iets ander intelligents" moet voortkomen. En voor die stelling heeft Hans nog steeds niet een overtuigende onderbouwing of verklaring gegeven!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

mercator

Berichtdoor mercator » Do Feb 27, 2020 1:55 pm

xplosive schreef: En dan blijf je wéér zitten met de vraag hoe dat eerste begin ontstond.

Wat wij intelligentie noemen is maar 1 van de vele eigenschappen die levende wezens kunnen hebben. Zelfs planten hebben die in enige mate. Dat zoiets ontwikkelt of ontstaat is zo ongewoon niet. Wat ik veel raadselachtiger vind is hoe "leven" is kunnen ontstaan, m.a.w. organismen die in staat zijn zichzelf voort te planten.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Za Mar 14, 2020 5:24 pm

Hoe moeten Jehovah's Getuigen bidden tot Jehowah?

Dat leert u hier. Dat kan maar op één manier. Via een omweg.

En die omweg heet Jezus Christus, hij was de joodse zoon van een joodse vader genoemd Jehowah. Het onbekende domicilie van Jehowah is ver weg in een voor de niet door hem goedgekeurde mens onbereikbaar melkwegstelsel, mogelijk ergens in een verdwaald zwart gat.

God is niet zo maar te benaderen. Bent u nou helemaal belazerd. Jezus ja, tot hem kon men zich rechtstreeks wenden, zowel de visser als de hoer en natuurlijk ook menige Farizeeër. Maar de Farizeeër keek wel uit. Tenslotte eindige Jezus niet voor niets aan het kruis. En het leuke van dit alles - ja lach er maar om - zijn vader Jehowah - hahaha! - was dus niet rechtstreeks te benaderen zoals afgesproken met de Jehovah's Getuigen. Want ondanks het verzoek van Jezus aan God om hem van de paal af te halen en hem die vernedering aan het kruis tussen twee zware misdadigers te besparen, gaf Jehowah niet thuis. Sterk punt van moslims die wat dit merkwaardige voorval in de geschiedenis betreft toch in staat zijn logischer te denken dan alle Jehovah's Getuigen bij elkaar. Zij geloven hier geen snars van. Ik ook niet. Dat is alleen weggelegd voor het soort dwazen die zich christelijk noemen en het verhaal van Jezus blijven aanvaarden als de garantie voor hun intelligentie en gezonde verstand.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Terug naar “Andere Godsdiensten”