Groet van de andere kant van de bol

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Groet van de andere kant van de bol

Bericht door Kiwiwoman »

ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Kijk! en dat trekt me aan. Het doet veronderstellen, dat iedereen als gelijkwaardig wordt gezien. Dat zou heeeeel mooi zijn!

Ik woon aan de andere kant van de bol in Nieuw-Zeeland. Nieuw-Zeeland heeft 4 miljoen inwoners en is 8 maal groter dan Nederland. Gevolg is, dat het hier een stuk rustiger is!

Desalniettemin wil ik toch contact met Nederland blijven houden, want er woont nog een stoot familie en ik wil daarom het politieke en maatschappelijke klimaat van Nederland bijhouden en ik denk dat dit forum daar een beetje aan kan bijdragen.

Roept u maar als dat niet zo is...
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Hartelijk welkom kiwiwoman.
Ik wens je hier een fijne tijd toe.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van Harte Welkom Kiwiwoman. Ook ik wens je een fijne tijd toe.
Het is jammer dat ik al wat ouder ben , en geen kans meer heb om naar Nieuw-Zeeland te gaan verhuizen, want die rust lijkt me wel wat.

Met 17 miljoen mensen op dit stukje aarde kan het best heel druk zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Welkom Kiwiwoman!!

Nieuw-Zealand!! Ik ben er geweest! Auckland, Napier, Wellington, Christchurch, the hotwater wells of was t springs of Waiwirra of hoe schrijf je dat ook alweer? long time ago... ik vond t er toen al prachtig en rustgevend. Mijn jongste dochter is er een dik jaar geleden ook geweest toen ze ah rondreizen was, zij vond t er ook prachtig maar te stil haha.. nou IK niet!

en JA! Ariël! wie weet... want het is een prachtig land om te wonen.. ik weet niet of er ook moslims zitten, iig wèl helaas in Australië..

hoe is t toelatingsbeleid Kiwiwoman? ook zo streng als voor Australië?
en is er eventueel emplooi genoeg voor iemand die zijn sporen heeft verdiend in de beveiligingsbranche? Senior Product Marketing Manager Controls & Communications maar wel al 53 going 54 is?

wie nix vraagt die nix krijgt :wink: nietwaar?
Ik heb er geen bezwaar tegen om in een rustig land te leven..
ik pas me wel aan als allochtoon :razz:

en btw.. ik heb hier meen ik wel eens gelezen dat iedereen uiteraard gelijkwaardig is maar daarom nog niet gelijk hoeft te zijn.. dit uiteraard in alle positiviteit bedoeld :)

Waar woon jij in NwZlnd? en werk jij daar ook?

Groetjes
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Welkom kiwiwomen.

Heb je nog een kamer vrij? :wink:
Amorele atheistische nitwit
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Hoi KiwiWoman, welkom op 't forum :) Wat woon je ongelooflijk ver weg zeg, wow!


Hopelijk krijg je niet de indruk dat "de Moslims" hier het landje overnemen , heheh. Hopelijk is het duidelijk dat wij ons zorgen maken over het feit dat zo'n ongelooflijke middeleeuwse intolerante ideologie in Nederland zijn gang kan gaan en dat NL zich aanpast, omdat iedereen gewoon verder slaapt en denkt dat het een doorsnee "geloof" is. Dat vind ik eigenlijk al erg genoeg ...


Het lijkt me leuk eens wat van de andere kant van de wereld te horen!

groeten,
- Links
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Kiwiwoman.
Prettige tijd hier.

groetjes,
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Hey Kiwiwoman,

Wij komen in het najaar jou kant uit.
Naar Salomon, Tonga en Fidji ; daar woont familie van ons.
Het wordt voor ons wel de eerste keer daar.
Tussenstop in Auckland.

Groetjes,
Katie
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Dank jullie wel, Katie, Ariel, Scarlatti, Monique, Links666, BFA en Katie weer!

Ariel schreef:
Het is jammer dat ik al wat ouder ben , en geen kans meer heb om naar Nieuw-Zeeland te gaan verhuizen, want die rust lijkt me wel wat.
Ben je al 54?

Scarlatti schreef:
hoe is t toelatingsbeleid Kiwiwoman? ook zo streng als voor Australië?
en is er eventueel emplooi genoeg voor iemand die zijn sporen heeft verdiend in de beveiligingsbranche? Senior Product Marketing Manager Controls & Communications maar wel al 53 going 54 is?
Opschieten, Scarlatti! TOT je 54ste kun je applyen voor residentie. Jouw beroep staat op de shortage list, dus je zou met trompetten worden ontvangen. Nog beter als je zou solliciteren naar een funktie bij een van de correction centers (gevangenissen).
ik heb hier meen ik wel eens gelezen dat iedereen uiteraard gelijkwaardig is maar daarom nog niet gelijk hoeft te zijn
niemand is gelijk aan een ander, gelukkig niet! Wel gelijkwaardig, jawel.
Waar woon jij in NwZlnd? en werk jij daar ook?
In de Far North en daar hebben mijn man en ik een gordijnenwinkel. Nee, niet lachen, is erg leuk. Mooi werk.
ik weet niet of er ook moslims zitten
Heel weinig tot nu toe, maar er is geen reden waarom ze niet toegelaten zouden worden, als ze, net als iedereen, voldoen aan de - inderdaad! - hele strenge eisen.

Monique schreef:
Heb je nog een kamer vrij?
Ja, maar die staat helemaal vol met boeken :lol: :D

Links666 schreef:
Hopelijk is het duidelijk dat wij ons zorgen maken over het feit dat zo'n ongelooflijke middeleeuwse intolerante ideologie in Nederland zijn gang kan gaan en dat NL zich aanpast, omdat iedereen gewoon verder slaapt en denkt dat het een doorsnee "geloof" is. Dat vind ik eigenlijk al erg genoeg ...
Wat dacht je, hoe ik dat vind? Ik houd mijn hart vast voor mijn kinderen. Nee, die wilden niet mee. Ze zijn nog niet uitgekeken op Nederland 8)

Katie schreef:
Tussenstop in Auckland.
Nee, Katie, ik sta niet op het vliegveld. Auckland, Manukau vliegveld, is 3 en een half, bijna 4 uur rijden hiervandaan! :roll:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kiwiwoman schreef:Ariel schreef:
Het is jammer dat ik al wat ouder ben , en geen kans meer heb om naar Nieuw-Zeeland te gaan verhuizen, want die rust lijkt me wel wat.
Ben je al 54?
61... :( Dus geen kans meer, of het schip met geld moet bij mij binnen komen, en misschien maak ik dan een kans?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Jammerrrr, maar... je kunt altijd eens op vakantie hiernaartoe komen, he? Flink sparen, straks krijg je AOW (of heb je dat al?), en kun je er hier van genieten.

Ik ben overigens ook niet meer piep! 56 jaar en het is bijna 7 jaar geleden, dat we emigreerden.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Wowwwowwww!!!! Heb het gelijk naar hubbie doorgestuurd want hij is het bijna niet meer piepkuiken van almost 54!! hehehe ik snuffel aan Ariel's hielen met mijn 59 sinds juni (jaaahaaa MOET erbij... moet nog erg wennen aan deze 'status' hehehe
:evil: :cry: volgend jaar dus z e s t i g :razz: :wink: )

toevallig heb ik gisterenavond zitten googlen voor nw zealand waar ik overigens toentertijd met husband numero uno ben geweest, hij zat bij de koopvaardij... veeeeeel heeeeeel veeel feestjes gehad maar mij vonden de officieren en de bemanning niet zo leuk.... ik raadde al de invitées af met de heren de kajuit in te kruipen en dat ze zo ooook LOL konden hebben hehehe.. en dat ik de heren ooook had horen overleggen wie wie 'zou nemen'
heren héren toch! :evil: ik was al vroeg een vd 'reddertjes' hehehehe..

vond t leuk van je te horen Kiwiwoman!
ik hoop mijn dochters zo ver te krijgen dat ze MEE willen..
zo ook echtgenoot nr 1 met ega (is vriendin van me geworden ach ja.. ons kent ons hihi) en haar zoon met 2 kleinkids, anders wil zij niet mee natuurlijk...
oeff.. realiseer me ineens dat echtgenoot 1 al 64 is... dus dat wordt moeilijk... offeeuhh?? onder t mom van gezinshereniging?? doen al die moesliems hier ook tenslotte... hehehe.. sorry.. geintje munneer sonnuhberrug.. alleen t IDEEEE al doet me errrggg opgelucht zijn!! euhh zelfs meer dan dat.. geëxalteerd komt ooook in me op.... is t eerste land waarvan ik dacht hier kan ik wel wonen.. met Tahiti Papeete toentertijd... :roll:

laat meer van je horen Kiwiwoman!! en die stoffen/gordijnenbusiness is idd LEUK!! ms is t ooook wel iets voor mij dan in die regio mòcht t ons lukken!! kijk jij aub ook ff rond voor 'appliances??' vacatures.. kan mij t schelen of t de gevangenis is...
weten we de weg al tenminste om 'aanbevelingen' te doen voor die en die mogen naar binnen :evil: :wink:

en ms wat links van kranten zodat ik ook zelf kan kijken voor vacatures??
waar kunnen we t BEST gaan wonen :razz: mag je ook in een pb doen hoor als je t niet 'a d grote klok' wilt hangen waar je woont!

groetjes!
Scarlatti :violin: dan maar een violinspeler als ik geen rondedansjes emoticonnetje kan vinden... joepieeee!
Laatst gewijzigd door Scarlatti op do aug 07, 2008 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

ooohhh weet je wat voor lumineus idee IK ineens krijg???

als we nou eens zorgen dat langs de hele KUSTLIJN en vlak voor en achter de douane allemaal HONDENwinkels komen..
dat houdt ook goed tegen heb ik begrepen... :evil: :razz:

en waarom ook zeg ik dit??

wat dacht je van een kledinglijn (je stoffenzaak)
voor honden en paarden en en en en....

ook breispul is daar leuk voor! truien...

riemen, harnasses...

nog niet beginnen hoor Kiwiwoman... ik wil ooook meedoen! :razz:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

http://www.nieuwzeelandforum.nl/

Kijk hier eens op Scarlatti.

Aan de linkerkant is het forum. Daar kun je al je vragen kwijt, maar misschien zijn ze al beantwoord, dus effe zoeken met de zoekfunctie.

Aan de rechterkant staan allemaal links naar wat je moet weten als je wilt emigreren.

Veel succes.

Ik ben overigens van dit forum afgegooid, want ik vertelde ook dingen die niet zo leuk zijn in NZ, en dat vonden de beheerders niet goed, want het moest een verjaarsfeestje blijven :o . Nu zijn er een paar vragen van aspirant-immigranten daarover en ik zit heerlijk te gniffelen, want nu kunnen ze niet anders dan toelaten, dat er ook over mindere zaken gesproken wordt! :lol: Maar ik kan nog wel het forum bekijken en de mensen prive mailen als ik commentaar heb!

By the way: ik woon in de Far North, ook genoemd the winterless north (maar dat is niet helemaal waar, want ik heb het vannacht enorm koud gehad, maar dat geeft niet). :lol:
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Van harte welkom, Kiwiwoman.
Leven er eigenlijk nog wel kiwi's in Nieuw-Zeeland?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Kiwiwoman schreef:Ik ben overigens van dit forum afgegooid, want ik vertelde ook dingen die niet zo leuk zijn in NZ, en dat vonden de beheerders niet goed, want het moest een verjaarsfeestje blijven
Dus ook daar censuur. Welkom Kiwiwoman.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Dank je wel KiwiWoman!!

ik ga gelijk mijn licht opsteken!

hier heb je een ik wilde zeggen KUSJE omdat je vdat andere forum bent afgegooid, maar er staaaan hier geen kusjes emoticonnetjes.. boehoe!
moet je t maar erbij dènken!!

je hoort gauw van me weer!
Ciao!
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

nou ik weet iig al heeeel veeeel nadelen haha! no worries mate synoniem aan 'ik lig niet wakker van jouw zorgen'

'afspraken niet nakomen' ach.. breek me de bek niet open.. de Eddy's en Toon's hebben we hier ook in ruime mate die hard roepen VOOR de klus mevrouwtje dat klaren we in een weekje voor u.. :roll: o :shock: als dat weekje uitloopt naar ruim 5 weekjes.. en dan moet je nog je mond houden ook want ik zei wat over het eindeloze ge-gsm over NIETS en IK kon dat weten want ik was met opzet binnen gehoor- zowel als gezichtsafstand gaan staan, en toen werd ie boos.. en ging... ja heerlijk hoor :twisted: ...
dus dààr hoeven we t alvast niet voor te laten.. hehehe..

racisme.. ach heb je hier dus ook so what's new en als dat helpen zou om t moslimbestand krap te houden ben ik graag ineens een racist hoor.

inbraken, ah das mooi voor de security business.. je bedoelde toch niet bewakingsbeambte of zo he dat daar veel emplooi voor zou zijn want dat doet 'ie' niet.. neee dus hopelijk vind ik daar wat meer info over.. hij is eerder ontwikkelaar en deskundige v inbraaksystemen in t groot en zo..

slecht tov dieren.. (das minder.. ben een groot dierenliefhebber.. heb trouwens nog niet gezien hoe t met de immigratie van onze honden (en poes trouwens) staat daar? :shock: )
erger me kapot aan Spanje en noem ze allemaal maar op NL Be Turkije, Marokko, Engeland, Afrika, welk land nIET trouwens..
is op zijn zachtst gezegd slecht voor de dieren :cry:

politiek komt afspraken niet na... ECHT jòh? neeee dàn kun je idd beter in NL of België blijven :razz: :lol: :lol: neee dus ook al geen reden om hier te blijven en ik zie liever 'lets take it outside' dan dat enge backstabbing gedoe van een Femke whatshername v GL.. èng wijf...brrr
trouwens.. breeeek me de bek niet open.. voorlopig komt alleen de naam van GW in me op als ik aan oprechtheid openheid eerlijkheid denk in de politiek..

maar Napier en Nelson de meeste zonuren vt land.. dat lijkt me wel wat.. ben er geweest en vond t mooi toen.. dus wie weet?

ik ga weer verder met spitten, nu ff bij creationisme.. :roll: :?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Leven er eigenlijk nog wel kiwi's in Nieuw-Zeeland?
Ja Alba, veel gelukkig, maar door de loslopende honden en katten worden het er wel minder. Er is nu een wet, dat mensen in kiwigebieden geen honden en katten mogen hebben. Dat helpt, gelukkig.
Dus ook daar censuur.
Ja Freya, waar niet eigenlijk? Oh, hier misschien? :lol:

Scarlatti, het zijn nog de minste nadelen die je opnoemt, want je past je uiteraard aan aan de gewoonten van het land en dan calculeer je die in (behalve waar je echt niet in meekan, zoals racisme!).

Wat de dieren betreft: Er leven hier miljoenen possums die alle jonge groenscheuten opvreten en daarmee een plaag zijn. Niemand vindt het gek, dat je die possums op de weg doodrijdt. Het is een nationale sport. Er worden ook door de regering heel veel maatregelen genomen om van die beesten af te komen. Tja, 't is niet anders. Dit onderwerp is trouwens waarom ik van dat forum werd afgegooid. De zogenaamde druppel. :?

Er zijn geen moeilijkheden (meer) met immigratie van je eigen pets. Het is wel ongelooflijk duur. Bij ons kwam dit niet ter sprake, omdat onze kat eigenlijk van onze dochter is, dus die heeft hem naar haar huis meegenomen. (Onze kinderen bleven in Nederland.) Hier hebben we een farmkat geadopteerd, heel vriendelijk voor iedereen, een schatje.

In Napier ben ik niet geweest, Nelson wel. Ik woon in de Far North waar het over het algemeen het warmst is. Da's beter :wink:
Als je echt serieus gaat kijken of je naar hier wilt komen, kan ik je prive nog wel meer inlichtingen geven, hoor. [/quote]
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Hoi Kiwi :)

Wie is rassiesties tegen wie, daar in NZ? En wat denk je er zelf van, is het ergens op gebaseerd of volkomen onterecht?
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Maori, Links666

Maar dat doen ze ook een beetje zelf, want ze houden niet van werken. Nu generaliseer ik verschrikkelijk, natuurlijk.

En Aziaten zijn ook niet geliefd, en dat komt weer door de andere kant: die werken zich in in alle bedrijven.

Moeilijk, hoor!
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Kiwiwoman schreef:Maori, ... En Aziaten ...
Aha.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Groet van de andere kant van de bol

Bericht door King George »

Op Tahiti (Frans Polynesië) willen ze geen moskee en geen Islam en geen Sharia:



Gepubliceerd op 11 nov 2013


These guys rock! Why can't we do this? Its such a simple thing. Stand up for your own culture, freedoms, religious traditions. If they can do it...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Groet van de andere kant van de bol

Bericht door Mahalingam »

We zijn nu een tijd verder en de Mohammedaanse doordrijf dwang steekt de inboorlingen nog steeds.
Protests erupt against plans to build Tahiti's first mosque
Jul 13, 2014

PAPEETE, Fremch Polynesia - About 1,000 people in French Polynesia have marched through Papeete in protest at plans to build Tahiti's first mosque.

The rally was directed mainly at the 23-year-old imam, Hicham El Barkani, who last year set up a prayer room in town, and is now asking for donations from Muslims in France for a Tahiti mosque.

Some demonstrators say his form of Islam is dangerous while some women at the rally have been quoted as saying they fear losing their rights.

There are about 500 Muslims in the territory, most of them teachers or members of the French military.

The church has denounced the demonstration while the imam has made no comment.
http://www.eturbonews.com/47919/protest ... ssional%29
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Groet van de andere kant van de bol

Bericht door Scarlatti »

Ik hOOP dat ze er in slàgen daar de mussies weer te verdrijven want anders vergaat het hen net zoals het ons vergaat...

Ik ben jààààren geleden in o.a. Papeete geweest en vond het er héérlijk, zo heerlijk relaxed en réken maar dat dàt OVER is zodra er meer muslims voet aan de grond krijgen!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie