daarentegen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: daarentegen

Bericht door Ariel »

Droppy schreef:
Hoi Ariel,

Het is een paar jaartjes geleden dat ik hier voor het laatst was, maar wij (= ik en de mijnen) zijn zéér islamkritisch (al vele, vele jaren) en hebben de zaken ook vrij grondig bestudeerd. Het ergste vind ik nog dat juist onder christenen (althans een aantal van hen die zichzelf zo noemen) zoveel mensen zijn die weigeren de realiteit onder ogen te zien t.a.v. de islamitische godsdienst en de vruchten daarvan in de wereld. Zelfs berichten uit het nieuws mogen niet genoemd worden. Het is net als in de jaren dertig. Heel bizar, hoe mensen de waarheid geweld aan doen. Maar goed, het zal zijn gevolgen hebben, dat heeft het al, maar ook dat wordt nog steeds ontkend. Helaas. Voor de ontkenners dan.

Wij hebben moslims lief en wijzen islam af.
Hi Droppy . Welkom, en fijn om je weer te zien. Je hebt gelijk wat betreft die Christenen.
Wij hebben hier op dit forum een apart topic over dat soort Christenen. Hoererij van de kerk met de Islam lees het maar eens door.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: daarentegen

Bericht door Ali Yas »

:smartass: ... en overigens mag gezegd worden dat het onder niet-christenen weinig beter is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

Ariel schreef:
Droppy schreef:
Hoi Ariel,

Het is een paar jaartjes geleden dat ik hier voor het laatst was, maar wij (= ik en de mijnen) zijn zéér islamkritisch (al vele, vele jaren) en hebben de zaken ook vrij grondig bestudeerd. Het ergste vind ik nog dat juist onder christenen (althans een aantal van hen die zichzelf zo noemen) zoveel mensen zijn die weigeren de realiteit onder ogen te zien t.a.v. de islamitische godsdienst en de vruchten daarvan in de wereld. Zelfs berichten uit het nieuws mogen niet genoemd worden. Het is net als in de jaren dertig. Heel bizar, hoe mensen de waarheid geweld aan doen. Maar goed, het zal zijn gevolgen hebben, dat heeft het al, maar ook dat wordt nog steeds ontkend. Helaas. Voor de ontkenners dan.

Wij hebben moslims lief en wijzen islam af.
Hi Droppy . Welkom, en fijn om je weer te zien. Je hebt gelijk wat betreft die Christenen.
Wij hebben hier op dit forum een apart topic over dat soort Christenen. Hoererij van de kerk met de Islam lees het maar eens door.
Dankjewel. Ik ga het lezen. Mijn ervaringen vonden plaats op geloofsgesprek.nl en credible.nl. Regelmatig komt er dan een moslimse gelovige vehaaltjes vertellen over de islam, die heel makkelijk zijn door te prikken. Daar heb je wel degelijke academische kennis voor nodig als niet-moslim. Om de mooie voorspiegeling te kunnen doorprikken moet je kennis hebben van het leven van de islamitische profeet en de rol die dat leven speelt in de islam. De meeste christenen kijken niet verder dan de koran en zelfs die kennen ze niet wérkelijk en begrijpen doen ze hem al helemaal niet, omdat hen de historische en religieuze context ontbreekt.

Schone taak voor hen onder de ex-moslims, indien en alleen voor zij die daar zin in hebben natuurlijk, kan me voorstellen dat dat niet zo is trouwens :smartass: ?

Ook andere christelijke websites en fora (die bestaan grotendeels niet meer) doen aan die "hoererij" trouwens.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: daarentegen

Bericht door Ariel »

Ik merk het ook met sommige van mijn Christelijke familie leden. Die willen ook geen slecht woord over islam zeggen. Waarschijnlijk zijn ze in hun hart het ook niet eens met islam en sommige moslims, maar dat krijgen ze de bek niet uit. Er mag in mijn familie ook geen discussie over Islam plaatsvinden. Stel je voor dat ze zich als een rascist gaan gedragen. Nee foei. daar zijn ze veel te netjes en politiek correct voor. Ik zag alleen pijnlijke gezichten en een strakke mond toen de beelden vanuit Keulen werden vertoont.

Tja.... :thinking: was wel even geinig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

Ariel schreef:Ik merk het ook met sommige van mijn Christelijke familie leden. Die willen ook geen slecht woord over islam zeggen. Waarschijnlijk zijn ze in hun hart het ook niet eens met islam en sommige moslims, maar dat krijgen ze de bek niet uit. Er mag in mijn familie ook geen discussie over Islam plaatsvinden. Stel je voor dat ze zich als een rascist gaan gedragen. Nee foei. daar zijn ze veel te netjes en politiek correct voor. Ik zag alleen pijnlijke gezichten en een strakke mond toen de beelden vanuit Keulen werden vertoont.
Woow, moeilijk. Ik kom uit een niet-kerkelijke omgeving. (katholieke moeder, wiens gezin van herkomst al niet meer praktiseerde maar wel diep van binnen gelovig bleef zonder daar uiting aan te geven, en een atheistische vader die door evaringen met christenen in de oorlog wars was van religie). Bij ons wordt de islam gewoon besproken en afgekeurd. Tegenwoordig eigenlijk allang niet meer besproken, omdat het geen discussie-onderwerp meer is. Islam is gewoon fout, klare zaak. Maar er zijn ook moslims in wiens hart nog iets anders leeft dan de islam. Wij treden die mensen open tegemoet.

Zelf ben ik door bijzondere ervaringen een gelovig christen geworden. Maar niet kerks (ook niet anti-kerks). Daarom mijn onderschrift solo Christo. (omdat vooral christenen op christelijke fora de behoefte hebben je in een hokje te plaatsen).
Ariel schreef: ja.... :thinking: was wel even geinig.
Dat kan ik me goed voorstellen :razz:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: daarentegen

Bericht door mercator »

Droppy schreef:Islam is gewoon fout, klare zaak.
Paus Franciscus vindt anders van niet hoor. Die vindt Islam even ok als christendom. Ik zag net een walgelijk filmpje met en over die akelige ouwe vent. Eerst zegt een Hindoe : ik geloof in Boeddha Dan een pastoor Ik geloof in Jezus Christus dan een moslim Ik geloof in Allah dan een Jood ik geloof in Jahweh en achteraf wauwelt de Paus kijk eens hoe mooi, al die mensen zijn gelovig ! Het komt helemaal goed als we ons dat allemaal goed inprenten.

De zotste zaken worden door Christenen verzonnen. Ik zag net een Protestantse dominee adviseren : wanneer je een asielzoeker op straat tegen komt, nodig hem mee uit naar je huis zodat jullie dichter bij elkaar kunnen komen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: daarentegen

Bericht door Manon »

wanneer je een asielzoeker op straat tegen komt, nodig hem mee uit naar je huis zodat jullie dichter bij elkaar kunnen komen.
wanneer je een asielzoeker op straat tegen komt, nodig hem mee uit naar het huis van de dominee zodat hij dichter bij de asielzoeker kan komen.

Hoe zat het nu weer met dat vriendelijke negerke dat zelfmoord wou plegen maar dan maar per ongeluk het 7jarige dochtertje van zijn vriendelijke onthalers had vermoord?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: daarentegen

Bericht door mercator »

Manon schreef: wanneer je een asielzoeker op straat tegen komt, nodig hem mee uit naar het huis van de dominee zodat hij dichter bij de asielzoeker kan komen.
Mijn neef heeft zoiets s creatief opgelost. Een allochtoon in Antwerpen vroeg hem 20 €. Met een zielig verhaal dat hij zijn familie in Den Haag toch zo erg miste. Mijn neef dan ik weet iets beter. Ik ga met je mee naar het station hier en ik koop je een ticket naar Den Haag . Gaan we ?
Nee dat was ook niet goed dus er is geen geld van eigenaar veranderd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

mercator schreef:
Droppy schreef:Islam is gewoon fout, klare zaak.
Paus Franciscus vindt anders van niet hoor. Die vindt Islam even ok als christendom. Ik zag net een walgelijk filmpje met en over die akelige ouwe vent. Eerst zegt een Hindoe : ik geloof in Boeddha Dan een pastoor Ik geloof in Jezus Christus dan een moslim Ik geloof in Allah dan een Jood ik geloof in Jahweh en achteraf wauwelt de Paus kijk eens hoe mooi, al die mensen zijn gelovig ! Het komt helemaal goed als we ons dat allemaal goed inprenten.
Dat dacht ik vroeger ook met stelligheid over de paus. Later ben ik toch in zijn oprechtheid gaan geloven. Nu jij dit zo samenvat, denk ik dat je gelijk hebt. Ik kon het hart van de paus niet doorgronden. Er zaten vanuit christelijk oogpunt teveel kanten aan de zaak. Maar wat ik nooit begrepen heb is dat hij de voeten van islamitische jonge gevangenen ging wassen. Jezus deed dat alleen bij de discipelen. Dan nog is er op bijbelse gronden iets te zeggen voor die actie van de paus, maar dan rest de vraag waarom hij dat dan alleen deed bij islamitische gevangenen.
Of er zouden in Italië geen niet-islamtische gevangenen moeten zijn geweest. De islam is oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, maar het lijkt me toch stug dat er geen andere jonge mensen onder de Italiaanse gedetineerden waren en zijn.

Maar nu net zag ik een filmpje, ik denk dat jij dat filmpje bedoelt, en daar walg ik ook van en bovendien liegt de paus gruwelijk, hij ontkent de Bijbelse waarheid (Joh.17:12). Ik denk dat je dit filmpje bedoelt: https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxw ... e=youtu.be
Mercator schreef:De zotste zaken worden door Christenen verzonnen. Ik zag net een Protestantse dominee adviseren : wanneer je een asielzoeker op straat tegen komt, nodig hem mee uit naar je huis zodat jullie dichter bij elkaar kunnen komen.
Ja, ik weet het. En allerlei christenen volgen dat na. Ik ben regelmatig voor rotte vis uitgemaakt, omdat ik op zulke oproepen kritisch inging, en bijvoorbeeld de vraag stelde, of ze vluchtelingen met kindbruidjes ook in huis zouden of moesten opnemen, en of ze islamitische "vluchtelingen" bij hun dochter thuis zou laten als ze zelf gingen werken. De berichten die ik met die kritische vragen en met links uit het nieuws nota bene, plaatste, zijn allemaal verwijderd. De waarheid mocht niet gezegd worden. Sommige christenen zijn geen christenen maar Gutmenschen.

Bedankt Mercator, voor het attenderen op de pauselijke uitspraken. Walgelijk. Het hoofdstuk paus is dan ook weer afgesloten voor mij. (ik was al geen volgeling, verre van, maar ik besloot hem het voordeel van de twijfel te geven, omdat ie tot nog toe niet echt op onchristelijke uitspraken te pakken was).
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: daarentegen

Bericht door mercator »

Droppy schreef: Maar nu net zag ik een filmpje, ik denk dat jij dat filmpje bedoelt, en daar walg ik ook van en bovendien liegt de paus gruwelijk, hij ontkent de Bijbelse waarheid (Joh.17:12). Ik denk dat je dit filmpje bedoelt: https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxw ... e=youtu.be
Ja,dat filmpje bedoel ik. Moest ik Christen zijn zou ik mij zwaar beledigd voelen door zo een leugenachtig onding. En al helemaal erg is het omdat op dit eigenste ogenblik Christenen massaal vervolgd en vermoord worden door moslims.
En het ligt niet aan het instituut Paus-Ratzinger bijv. zei terecht dat de islam nooit iets goeds had voortgebracht- maar aan de mei 68 waandenkbeelden van déze communistische oude man.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

mercator schreef:
Droppy schreef: Maar nu net zag ik een filmpje, ik denk dat jij dat filmpje bedoelt, en daar walg ik ook van en bovendien liegt de paus gruwelijk, hij ontkent de Bijbelse waarheid (Joh.17:12). Ik denk dat je dit filmpje bedoelt: https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxw ... e=youtu.be
Ja,dat filmpje bedoel ik. Moest ik Christen zijn zou ik mij zwaar beledigd voelen door zo een leugenachtig onding. En al helemaal erg is het omdat op dit eigenste ogenblik Christenen massaal vervolgd en vermoord worden door moslims.
En het ligt niet aan het instituut Paus-Ratzinger bijv. zei terecht dat de islam nooit iets goeds had voortgebracht- maar aan de mei 68 waandenkbeelden van déze communistische oude man.
Edit: ik denk toch niet dat je gelijk hebt. Maar het zou kunnen.

Het communisme op zichzelf, in de zuivere vorm en niet zoals het op aarde heeft plaatsgevonden en plaatsvindt, is niet verkeerd of kwaad. Kapitalisme trouwens ook niet.
Laatst gewijzigd door Droppy op zo jan 24, 2016 1:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: daarentegen

Bericht door mercator »

Droppy schreef: Je hebt gelijk! Heel veel dank voor het attenderen (ik moest weer even wakker geschud worden op dit terrein). :greeting2: :heart:
Graag gedaan. Bij dit alles moet ik denken aan een aria uit een cantate van J S Bach- k weet niet meer dewelke-waarvan de tekst ongeveer luidt:
o Christenziel ,bescherm uzelf tegen de 3 grootste kwalen: de Satan, de Paus en de Turk.
Met deze laatste werd dus de moslim bedoeld want Marokkanen waren toen gelukkig nog totaal onbekend in Europa.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie