daarentegen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
daarentegen
Berichten: 6
Lid geworden op: ma okt 12, 2009 12:21 am

Re: daarentegen

Bericht door daarentegen »

Chaimae schreef: Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat er voorgevallen is, omdat ik weiger het links geleuter op tv aan te horen. Geen tv (op films, soaps en andere entertainmentprogramma's na) voor mij dus. ;) Kan iemand me vertellen wat er gebeurd is? :shock:
Ja ik maak me ook zorgen om de toekomstige generatie journalisten. Een journalist kijkt alles Sjaima! Foei, ga je schamen! Van Hetvrijevolk tot Indymedia en van de groene Amsterdammer tot Elsevier. Hoe weet je anders wat er in brede lagen van de bevolking speelt? En ja, dat links geleuter is ook onderdeel van die brede laag.

Je bent wel een aparte jij. Eerst stort je je helemaal met een tunnelvisie op de Islam en nu doe je precies hetzelfde met het nieuws wat die mafketels van hetvrijevolk.com je voorschotelen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: daarentegen

Bericht door Ariel »

Beste Freek.
Ik neem aan dat dit schrijven van jou sarcastisch bedoeld is. Maar je hebt wat betreft sommige punten wel gelijk .
daarentegen schreef:
Nee dat wil ik niet. En daarom, beste landgenoten, moeten we zorgen dat we in de meerderheid blijven. Best lastig, gezien het gemiddeld aantal kinderen dat een moslima baart.
Helemaal met je eens. Zoek een leuke partner en ga kindjes maken. Je begint met vier kinderen, dat is niet genoeg, maar dan kunnen ze in ieder geval jou niet verwijten dat jij je best niet hebt gedaan.
Daarom stel ik voor om wat meer Oost Europeanen ons land binnen te laten. Dat zijn harde werkers en vaak nog ongelovig of slechts licht christelijk
Ook een goed idee. er mogen wat mij betreft heel veel Polen naar Nederland komen. Nodig ze maar uit.
En laten we tegelijk ook alle IJslanders een Nederlands paspoort cadeau doen.


Ik las vandaag ergens een artikel dat IJsland wat betreft geld in feite al van ons is, dus laat ze maar komen die IJslandse schone en de gespierde IJslandse mannen. We kunnen ze goed gebruiken.
Dan blijft het Nederlands gemiddelde ook nog eens lekker lang, blank en blond.
Dat is waar.. Mooi blond is niet lelijk. En....of je het gelooft of niet...Blauwe ogen zijn volgens Amerikaans onderzoek ook een blijk van intelligentie. Joanna Rowe, professor emeritus aan de universiteit van Louisville in de staat Kentucky, heeft namelijk aan de hand van proeven vastgesteld dat mensen met blauwe ogen in het bijzonder, en lichtere ogen in het algemeen, een groter talent hebben voor 'strategisch denken'. Dat geldt voor zowel mannen als vrouwen, want in alle gevallen bleken de 'blauw-ogigen' beter te zijn in activiteiten die een plan(ning) vereisen, dat ze hun tijdsgebruik beter structureren en dat ze (mede daardoor) betere examenresultaten boeken.
Wat we dus in Nederland nodig hebben zijn mensen met stralende blauwe ogen.
Wat de Nederlander moet zichzelf natuurlijk wel herkennen als ie over 50 jaar naar van Gogh's aardappeleters kijkt... En dat is niet racistisch bedoelt, maar slechts ter bescherming van het Nederland zoals we dat nu kennen.
Zeker weten. En nog eens wat, niet alleen moeten we Nederland beschermen tegen vreemde invloeden, maar we moeten ook de aardappels beschermen.
Stel dat ons nageslacht straks niet meer weet hoe een aardappel er uit ziet, of smaakt. :shock: En niet alleen de aardappel moet beschermd worden, maar ook het varken. De Nederlander moet zichzelf natuurlijk ook herkennen als ie over 50 jaar naar het schilderij van van Gogh's “de varkenseters” kijkt. Jij bent eigenlijk heel slim Freek dat jij op dit soort goeie ideeën komt. :smile: Blauwe ogen misschien?
En dat Nederland mag tot het einde der tijden niet veranderen! Stel je toch voor dat je het Nederland van over 50 jaar niet meer zou kunnen vergelijken met het Nederland van nu...
Nou zeg, daar moeten we niet aan denken. :shock: Stel dat men al die mooie moskeen die hier in de loop der jaren gebouwd zijn afbreekt.
Stel dat er geen prachtwijken meer te bezichtigen zijn, Daar moet ik echt niet aan denken.... :shock:
Ik zeg het nog een keer: Dit land heeft niet minder maar meer migranten nodig! Gooi open die grenzen! Geef elke hoogopgeleide christelijke Iraniër per direct toegang tot dit kleine knusse kikkerlandje! Elke atheïstische Japanse toerist een paspoort bij aankomst op Schiphol.
Ik ga je steeds sympathieker vinden Freek. Je noemt daar nogal wat op. Christenen, Japanners, Chinezen… Laat deze harde werkers maar komen.
Opdat de Moren nimmer onze schone Hollandsche weiden kunnen bezoedelen met hun intolerante en haatdragende gebruiken
.

Nou, nou Freek. :ohmy: Dit zijn jouw woorden hoor. Besef wel dat het MDI mee leest knul. Maar je hebt wel weer gelijk. Islam is een onverdraagzame , intolerante en haatdragende religie.
Net zoals Ehsan Jami, die nooit een moslim is geweest.
Goshie, hoe weet jij dat ? Ken je Ehsan Jami persoonlijk? Heb je bij hem op school gezeten?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: daarentegen

Bericht door Mahalingam »

Dat is waar.. Mooi blond is niet lelijk. En....of je het gelooft of niet...Blauwe ogen zijn volgens Amerikaans onderzoek ook een blijk van intelligentie. Joanna Rowe, professor emeritus aan de universiteit van Louisville in de staat Kentucky, heeft namelijk aan de hand van proeven vastgesteld dat mensen met blauwe ogen in het bijzonder, en lichtere ogen in het algemeen, een groter talent hebben voor 'strategisch denken'. Dat geldt voor zowel mannen als vrouwen, want in alle gevallen bleken de 'blauw-ogigen' beter te zijn in activiteiten die een plan(ning) vereisen, dat ze hun tijdsgebruik beter structureren en dat ze (mede daardoor) betere examenresultaten boeken.
Wat we dus in Nederland nodig hebben zijn mensen met stralende blauwe ogen.
Oud nieuws. De antroposofen wisten dat allang. Dat heeft hun Grote Geest en Denker voor ze bedacht:
"Blond haar geeft in de bron verstandigheid. Omdat ze zo weinig in de ogen stuwen, houden ze hun voedingsstoffen in hun hersens en krijgen daar verstand en wijsheid door. Die met bruin haar stoten in hun ogen en haren wat de blonden in hun hersens vasthouden. Daardoor worden de donkeren materialistisch en hebben alleen aandacht voor wat men zien kan (...) Maar mettertijd gaat die blondheid verloren omdat het mensenras zwakker wordt. Tenslotte zullen er alleen zwart- en bruinharige mensen overblijven; als er niets aan wordt gedaan, zullen die tevens dom blijven." (Steiners 'Gezondheid en ziekte': voordrachten voor arbeiders bij de bouw van het Goetheanum in Dornach, Zeist 1977, bladzijde 83-85)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: daarentegen

Bericht door Ariel »

Blond haar geeft in de bron verstandigheid. Omdat ze zo weinig in de ogen stuwen, houden ze hun voedingsstoffen in hun hersens en krijgen daar verstand en wijsheid door. Die met bruin haar stoten in hun ogen en haren wat de blonden in hun hersens vasthouden. Daardoor worden de donkeren materialistisch en hebben alleen aandacht voor wat men zien kan (...) Maar mettertijd gaat die blondheid verloren omdat het mensenras zwakker wordt. Tenslotte zullen er alleen zwart- en bruinharige mensen overblijven; als er niets aan wordt gedaan, zullen die tevens dom blijven." (Steiners 'Gezondheid en ziekte': voordrachten voor arbeiders bij de bouw van het Goetheanum in Dornach, Zeist 1977, bladzijde 83-85)
Mijn hemel. :shock: Was Rudolf Steiner een racist? Geen wonder dat je bijna alleen maar blonde kindertjes op de vrije school tegen komt.

Ja hoor. Na wat zoeken kwam ik dit tegen.
Het Duitse 'Bundesministerium' heeft 06 september 2007 besloten twee daarvoor aangemelde boeken van Steiner niet op te nemen in de 'Index jugendgefärdeten Schriften'. Hoewel de commissie elementen aantrof die naar haar oordeel 'in onze huidige tijd als racistisch te beoordelen zijn', was het voldoende dat de betreffende uitgever heeft toegezegd deze boeken van Steiner van commentaar te voorzien, en exemplaren die momenteel in de winkels liggen, van een inlegblad te voorzien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: daarentegen

Bericht door Chaimae »

Freak, de Freak, bespaar me je tirade. Wie zegt dat ik uitsluitend mijn kennis put uit dat soort sites? Jij zit natuurlijk de hele dag op mijn lip en weet tot in de puntjes wat ik de ganse dag lees? :roll: Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken dat ik meer linkse kranten of bladen op een dag verslijt dan jij in een hele week. Nou volg ik de journalistieke ontwikkelingen in Marokko op de voet, en zie ik dat daar de journalistiek gekaapt wordt door de preciezen onder de moslims. In nu en een aantal jaren zal deze ontwikkeling ook in Europa plaatsvinden. Of het een apocalyptisch visioen is? Jaa, want dan staat Europa aan de rand van de afgrond, alhoewel ik al vind dat Nederland, tezamen met Engeland aan die afgrond staat.

Voorts zeg je dat je een sterk vermoeden hebt dat ik geen moslima ben. Dat heb je dan fout, want eenieder die achter de islamitische geloofsbelijdenis staat is theoretisch gezien een moslima. Dus ook ik! Schrijnend verschil tussen mij en de vele moslims die ons land rijk is, is dat ik kritisch durf te zijn en mijn kritiekpunten niet onder stoelen en banken schuif, zoals je al wel gemerkt hebt in de vele discussies die ik heb met jou en de rest van de klas.

Zou jij in het vervolg mijn voornaam juist willen spellen? Ik neem aan dat je in het eerste jaar van je opleiding hebt geleerd dat het niet netjes is om de namen van personen verkeerd te spellen. En, eigenlijk vind ik het ook niet netjes van je, al helemaal niet gezien het feit we inmiddels al tien weken nauw en dagelijks samenwerken en ook niet even de moeite wilt nemen om mijn naam correct te spellen. Als ik je nog een keer mijn naam verkeerd zie typen, plaats ik je virtueel in het verdomhoekje, en oh dan zwaait er wat. :evil:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
daarentegen
Berichten: 6
Lid geworden op: ma okt 12, 2009 12:21 am

Re: daarentegen

Bericht door daarentegen »

Chaimae schreef:
Voorts zeg je dat je een sterk vermoeden hebt dat ik geen moslima ben. Dat heb je dan fout, want eenieder die achter de islamitische geloofsbelijdenis staat is theoretisch gezien een moslima. Dus ook ik! Schrijnend verschil tussen mij en de vele moslims die ons land rijk is, is dat ik kritisch durf te zijn en mijn kritiekpunten niet onder stoelen en banken schuif, zoals je al wel gemerkt hebt in de vele discussies die ik heb met jou en de rest van de klas.
Ja zo ken ik er nog wel een paar. Theoretisch gezien was DSB best een gezonde bank en had Nederland het WK van '74 moeten winnen. Gooi die sluier toch af meisje! De sluier op je hoofd heb je al afgedaan nu nog de sluier in je hoofd! Je bent slim genoeg, ook al praat je vaak wat sneller dan je denkt. Sluit je aan bij de verlichte mensen. Mensen zoals Socrates, Einstein en, vooruit, Schopenhauer. Ik weet dat je het werk van dat Duits stuk chagrijn leest.

Bevrijd jezelf van de waanbeelden en indoctrinatie. Van de hypocrisie en de leugens. We bieden geen antwoord op de grote vragen des levens. Noch hebben we een antwoord op de vraag hoe je je leven moet leven. Het enige waar we zeker van zijn is dat het leven een groot raadsel is. En dat is altijd nog te verkiezen boven de Fata Morgana, de illusie, die je op de mouw wordt gespeld door bebaarde mannen met een voorliefde voor jurken.

Sluit ik af met een gedicht van Omar Kayyam:

Iedereen weet,
dat ik nooit gebeden murmelde.
Iedereen weet ook, dat ik nooit geprobeerd heb mijn fouten te
verbergen. Ik weet niet, of er een hogere Rechter bestaat en een
hogere Barmhartigheid - maar toch, ik ben vol vertrouwen,
want ik ben altijd mezelf geweest.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: daarentegen

Bericht door Chaimae »

daarentegen schreef:
Chaimae schreef:
Voorts zeg je dat je een sterk vermoeden hebt dat ik geen moslima ben. Dat heb je dan fout, want eenieder die achter de islamitische geloofsbelijdenis staat is theoretisch gezien een moslima. Dus ook ik! Schrijnend verschil tussen mij en de vele moslims die ons land rijk is, is dat ik kritisch durf te zijn en mijn kritiekpunten niet onder stoelen en banken schuif, zoals je al wel gemerkt hebt in de vele discussies die ik heb met jou en de rest van de klas.
Ja zo ken ik er nog wel een paar. Theoretisch gezien was DSB best een gezonde bank en had Nederland het WK van '74 moeten winnen. Gooi die sluier toch af meisje! De sluier op je hoofd heb je al afgedaan nu nog de sluier in je hoofd! Je bent slim genoeg, ook al praat je vaak wat sneller dan je denkt. Sluit je aan bij de verlichte mensen. Mensen zoals Socrates, Einstein en, vooruit, Schopenhauer. Ik weet dat je het werk van dat Duits stuk chagrijn leest.

Bevrijd jezelf van de waanbeelden en indoctrinatie. Van de hypocrisie en de leugens. We bieden geen antwoord op de grote vragen des levens. Noch hebben we een antwoord op de vraag hoe je je leven moet leven. Het enige waar we zeker van zijn is dat het leven een groot raadsel is. En dat is altijd nog te verkiezen boven de Fata Morgana, de illusie, die je op de mouw wordt gespeld door bebaarde mannen met een voorliefde voor jurken.

Sluit ik af met een gedicht van Omar Kayyam:

Iedereen weet,
dat ik nooit gebeden murmelde.
Iedereen weet ook, dat ik nooit geprobeerd heb mijn fouten te
verbergen. Ik weet niet, of er een hogere Rechter bestaat en een
hogere Barmhartigheid - maar toch, ik ben vol vertrouwen,
want ik ben altijd mezelf geweest.
Je slaat behoorlijk door, beste Freek. Gaat alles wel goed met je? of mis je me nu al?

Dat ik het islamitische geloof aanhang maakt me toch niet bij voorbaat minder vrij in het denken of geestesziek? Het islamitische geloof is in mijn ogen niets meer dan jouw relatie met God. Geen gedragregels, geschriften of manuscripten aan te onderkennen. Ik betoog ook dat men geleid door de rede (vrij van alle invloeden) zelf volmaakt in staat zou zijn om de absolute waarheid te achterhalen. Wat deze waarheid ook moge zijn, want dat is inderdaad een groot raadsel.

Foei, mijn Schopenhauer affronteren. :mad: :mad: Enne, ik praat inderdaad best snel, zal in het vervolg in de discussies wat meer op de snelheid letten. [hypocrite.gif]

Ik mis je! Tot maandag.. :wink:

Ohjaa, dat was even door de mazen ontglipt, maar een mooi gedicht hoor. Vind de gedichten/meesterwerken van Jacob Maerlant echter moooooooooier. Echt, heb in de zomer op het strand niks anders gedaan dan zijn verzamelwerken lezen. Moet je ook doen, maar daar hebben we het maandag wel over. :razz:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

daarentegen schreef:damn Sjaima, ik doe altijd liev tegen jou en dan noem je mij ineens een Freak:(
Was gewoon nieuwsgierig naar je schrijfsels meisje, maar goed..

Nou ik ben dus Freek, zit in de redactie bij Sjaima en ben niet zo'n reaguurder van nature. Ik heb me nog niet echt in dit Forum verdiept maar heb wel een idee wat voor types op dit Forum afkomen. 49% Islambashers, die zelfs de Fata Morgana van de Efteling een Islamitisch/linkse kerk complot vinden. 49% internetmoslims. Van die mensen die de eerste vier regels gebruiken om hoi tegen Allah te zeggen en vervolgens elke discussie doodslaan met door google translate vertaalde Koranteksten. En dan heb je nog 2% overigen, op dit forum waarschijnlijk Sjaima en Maurits. But then again, ik heb me nog niet echt in dit forum verdiept.

Mijn mening over de islam? Tja, ik plaats ze in dezelfde categorie als hari krishna malloten en mensen die vrijwillig op tweede paasdag naar de IKEA gaan.Idioten dus. Gevaarlijk? Tussen idioten zitten ook altijd gevaarlijke idioten, maar dat is een minderheid. De meeste moslims in Nederland zijn toch vooral bezig met: Het kopen van een nieuwe bank bij de IKEA, een rugpijn die niet weg wil gaan of het bedenken wat er vanavond gegeten zal worden.
Freek, wat betekent het door jou gebruikte woord "islambasher" ?

Ik heb me net pas ingeschreven op dit forum, en ik begrijp niet wat je bedoelt met dit woord. Als iemand "homobasher" schrijft, dan weet ik dat er bedoeld wordt dat iemand homo's in elkaar slaat. Bashing betekent in het Engels hetzelfde als beating, slaan dus. Maar 'islambasher', wat bedoel je daarmee?
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: daarentegen

Bericht door Manon »

Ik denk dat een islambasher een islamofoob is die niet in de gaten heeft dat zijn angst ongegrond is en dus ook niet in de gaten heeft dat hij/zij in feite aan een psychische afwijking lijdt???? [c045.gif]
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: daarentegen

Bericht door Ariel »

Hoi Droppy welkom op het forum. :D

Het blijkt in dit land dat zodra je kritiek op Islam hebt, je gelijk als een islambasher te boek staat. Nou vind ik dat niet erg, want op dit forum proberen we inderdaad om Islam flink belachelijk te maken. En dat kost weinig of geen moeite, want islam maakt zichzelf al heel belachelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

Ariel schreef:Hoi Droppy welkom op het forum. :D

Het blijkt in dit land dat zodra je kritiek op Islam hebt, je gelijk als een islambasher te boek staat. Nou vind ik dat niet erg, want op dit forum proberen we inderdaad om Islam flink belachelijk te maken. En dat kost weinig of geen moeite, want islam maakt zichzelf al heel belachelijk.
Hoi Ariel, hartelijk dank voor het welkom en de uitleg. :D
Ik vind het maar raar dat er tegenwoordig zo gemakkelijk met allerlei woorden wordt gesmeten, waarvan de betekenis dan niet meer klopt. Ik snap daar niks van [c045.gif] .
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

circe schreef:Ik denk dat een islambasher een islamofoob is die niet in de gaten heeft dat zijn angst ongegrond is en dus ook niet in de gaten heeft dat hij/zij in feite aan een psychische afwijking lijdt???? [c045.gif]
Wat is dan een islamofoob? Kun je dat nader specifieren? Welke angst is het waar jij het over hebt, die je ongegrond noemt? En op grond waarvan noem je dat een psychische afwijking? Welke criteria heb je daarbij gehanteerd en in welke categorie van afwijkingen zou je die willen plaatsen?
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: daarentegen

Bericht door Ariel »

Tegenwoordig moet je stevig in je schoenen staan als je kritiek hebt op Islam en op de hoeveelheid Moslims die het land in komen Droppy .
Men scheld ons uit voor haters, extremisten, racisten, extreem rechts, en noem het maar op.
Dat is niet leuk, want niemand wil als een kleine Hitler beschreven worden . Daar moet je tegen kunnen. Vandaar denk ik dat er veel meer mensen in Nederland zijn die in hun hart Geert Wilders steunen , maar er niet vooruit durven komen.

Ik zie ons zelf liever als moderne kruisvaarders, die niks tegen mensen van een andere cultuur hebben, maar wel Islam bevechten.
Gelukkig krijgen we hulp en steun van afvallige moslims die net zoals wij het gevaar van Islam inzien.

Hoe sta jij tegenover Islam?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: daarentegen

Bericht door Pilgrim »

Droppy schreef:Bashing betekent in het Engels hetzelfde als beating, slaan dus. Maar 'islambasher', wat bedoel je daarmee?
To bash betekent in het engels ook heftig bekritiseren en afgeven op. Een islambasher is dus een scherpe islamcriticus. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

Ariel schreef:Tegenwoordig moet je stevig in je schoenen staan als je kritiek hebt op Islam en op de hoeveelheid Moslims die het land in komen Droppy .
Men scheld ons uit voor haters, extremisten, racisten, extreem rechts, en noem het maar op.
Dat is niet leuk, want niemand wil als een kleine Hitler beschreven worden . Daar moet je tegen kunnen. Vandaar denk ik dat er veel meer mensen in Nederland zijn die in hun hart Geert Wilders steunen , maar er niet vooruit durven komen.

Ik zie ons zelf liever als moderne kruisvaarders, die niks tegen mensen van een andere cultuur hebben, maar wel Islam bevechten.
Gelukkig krijgen we hulp en steun van afvallige moslims die net zoals wij het gevaar van Islam inzien.

Hoe sta jij tegenover Islam?
Ik sta zeer kritisch tegenover de islam. (de knipoog-smilie doet het bij mij niet) ;-)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

Pilgrim schreef:
Droppy schreef:Bashing betekent in het Engels hetzelfde als beating, slaan dus. Maar 'islambasher', wat bedoel je daarmee?
To bash betekent in het engels ook heftig bekritiseren en afgeven op. Een islambasher is dus een scherpe islamcriticus. :wink:
Aha. Dus als iemand stevige kritiek heeft op de overheid is ie een overheidbasher, als iemand kritiek heeft op het beleid van banken is -ie een bankenbasher? :question:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: daarentegen

Bericht door Pilgrim »

Inderdaad. Het gaat dan wel om vernietigende kritiek.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

Pilgrim schreef:Inderdaad. Het gaat dan wel om vernietigende kritiek.
Tja,dat roept dan weer de vraag op wat "vernietigende" kritiek is...?

Ik stel die vragen niet om iemand te jennen hoor, maar ik probeer deze dingen helder te krijgen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

Ariel schreef:Tegenwoordig moet je stevig in je schoenen staan als je kritiek hebt op Islam en op de hoeveelheid Moslims die het land in komen Droppy .
Men scheld ons uit voor haters, extremisten, racisten, extreem rechts, en noem het maar op.
Daar weet ik alles van. Ook voor 'jood' (al of niet met het bijvoeglijk naamwoord "vuile" ervoor) of "zionist". ;-)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: daarentegen

Bericht door naar boven »

Droppy schreef:
Pilgrim schreef:Inderdaad. Het gaat dan wel om vernietigende kritiek.
Tja,dat roept dan weer de vraag op wat "vernietigende" kritiek is...?

Ik stel die vragen niet om iemand te jennen hoor, maar ik probeer deze dingen helder te krijgen.
De bedoeling van de kwalificatie 'islambasher' (of 'islamofoob') is om islamcritici in een hoek te zetten en ze niet serieus te hoeven nemen.
Islambashers worden zo afgeschilderd als geobsedeerde complot-theoretici.

Dat wordt gedaan door mensen die ook wel weten dat de islam op geen enkele manier in overeenstemming is te brengen met hun gevoel van goed en kwaad.
Die mensen beseffen dat de islam niet deugt maar zien op tegen de onzekerheid: de onzekerheid die ontstaat als er aan dit oordeel over de islam consequenties verbonden moeten worden.

Het dak lekt, maar men ziet op tegen de rommel die een reparatie met zich meebrengt..
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: daarentegen

Bericht door Manon »

Droppy schreef:
circe schreef:Ik denk dat een islambasher een islamofoob is die niet in de gaten heeft dat zijn angst ongegrond is en dus ook niet in de gaten heeft dat hij/zij in feite aan een psychische afwijking lijdt???? [c045.gif]
Wat is dan een islamofoob? Kun je dat nader specifieren? Welke angst is het waar jij het over hebt, die je ongegrond noemt? En op grond waarvan noem je dat een psychische afwijking? Welke criteria heb je daarbij gehanteerd en in welke categorie van afwijkingen zou je die willen plaatsen?
Een fobie is een algemene psychische aandoening, waarbij men een ongegronde angst heeft voor iets. Zo kent men "agorafobie" (pleinangst), "mysofobie" (smetvrees) en hopen andere angsten die totaal ongegrond zijn: zie LIJST FOBIEËN
Islamfobie zou dus eveneens een psychische aandoeing zijn waarbij met dus ongegronde angst heeft voor islam.
Ik antwoordde een beetje cynisch, want uiteraard is de angst voor een verdere islamisering van Europa helemààl geen "fobie", maar een zéér gegronde angst die niks met een fobie te maken heeft.
Ik ben dus islamofoob voor de politiek correctelingen die geen ballen van islam afweten en bijgevolg menen dat mijn angst ongegrond is. Niks is dus minder waar.
droppy schreef:Ik vind het maar raar dat er tegenwoordig zo gemakkelijk met allerlei woorden wordt gesmeten, waarvan de betekenis dan niet meer klopt.
Als men de waarheid moet verdoezelen door er een hoop holle begrippen tegen de smijten in de hoop dat men het volk toch maar rustig blijft houden, dan klopt er iets niet.
Waarom moest "moslimterrorisme" ineens niet meer naar moslims verwijzen? Waarom wordt er toch maar vanalles gedaan om de Allah Akhbar kreet die bij zulke aanslagen wordt gebruikt (zoals nu weer in Fort Head) te minimalizeren?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: daarentegen

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

circe schreef:
Droppy schreef:
circe schreef:Ik denk dat een islambasher een islamofoob is die niet in de gaten heeft dat zijn angst ongegrond is en dus ook niet in de gaten heeft dat hij/zij in feite aan een psychische afwijking lijdt???? [c045.gif]
Wat is dan een islamofoob? Kun je dat nader specifieren? Welke angst is het waar jij het over hebt, die je ongegrond noemt? En op grond waarvan noem je dat een psychische afwijking? Welke criteria heb je daarbij gehanteerd en in welke categorie van afwijkingen zou je die willen plaatsen?
Een fobie is een algemene psychische aandoening, waarbij men een ongegronde angst heeft voor iets. Zo kent men "agorafobie" (pleinangst), "mysofobie" (smetvrees) en hopen andere angsten die totaal ongegrond zijn: zie LIJST FOBIEËN
Islamfobie zou dus eveneens een psychische aandoeing zijn waarbij met dus ongegronde angst heeft voor islam.
Ik antwoordde een beetje cynisch, want uiteraard is de angst voor een verdere islamisering van Europa helemààl geen "fobie", maar een zéér gegronde angst die niks met een fobie te maken heeft.
Ik ben dus islamofoob voor de politiek correctelingen die geen ballen van islam afweten en bijgevolg menen dat mijn angst ongegrond is. Niks is dus minder waar.
droppy schreef:Ik vind het maar raar dat er tegenwoordig zo gemakkelijk met allerlei woorden wordt gesmeten, waarvan de betekenis dan niet meer klopt.
Als men de waarheid moet verdoezelen door er een hoop holle begrippen tegen de smijten in de hoop dat men het volk toch maar rustig blijft houden, dan klopt er iets niet.
Waarom moest "moslimterrorisme" ineens niet meer naar moslims verwijzen? Waarom wordt er toch maar vanalles gedaan om de Allah Akhbar kreet die bij zulke aanslagen wordt gebruikt (zoals nu weer in Fort Head) te minimalizeren?
Juist ja. Daarom begrijp ik je aanvankelijke antwoord op mijn allereerste posting op dit forum hier niet. Ik heb een goed gevoel voor humor en ook ironie en cynisme zijn mij niet vreemd. Maar de vorm van cynisme die hier aan te treffen is, kan ook een 'kwaal' worden. Als je een dergelijk cynisme al gebruikt als antwoord op een eerste posting van een nieuwkomer, zou je mijns inziens verstrikt geraakt kunnen zijn in een nogal eenzijdige benadering van mensen. Wat een kracht kan zijn (cynisme) wordt een zwakte als je er al te veel gebruik van maakt. Naar mijn mening is een spaarzaam gebruik van zo een instrument belangrijk.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: daarentegen

Bericht door mercator »

Je gaat het jezelf veel gemakkelijker maken door alle termen die worden gebruikt om Islam-tegenstanders op een vuilhoop te gooien islambasher, populist, racist, extreem-rechtse, verzuurde bange blanke man etc.etc. neemt voor wat ze waard zijn, helemaal niets dus, gebakken lucht-zoals het moslimisme zelf.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Droppy
Berichten: 48
Lid geworden op: za nov 07, 2009 1:15 pm

Re: daarentegen

Bericht door Droppy »

Ariel schreef:Tegenwoordig moet je stevig in je schoenen staan als je kritiek hebt op Islam en op de hoeveelheid Moslims die het land in komen Droppy .
Men scheld ons uit voor haters, extremisten, racisten, extreem rechts, en noem het maar op.
Dat is niet leuk, want niemand wil als een kleine Hitler beschreven worden . Daar moet je tegen kunnen. Vandaar denk ik dat er veel meer mensen in Nederland zijn die in hun hart Geert Wilders steunen , maar er niet vooruit durven komen.

Ik zie ons zelf liever als moderne kruisvaarders, die niks tegen mensen van een andere cultuur hebben, maar wel Islam bevechten.
Gelukkig krijgen we hulp en steun van afvallige moslims die net zoals wij het gevaar van Islam inzien.

Hoe sta jij tegenover Islam?
Hoi Ariel,

Het is een paar jaartjes geleden dat ik hier voor het laatst was, maar wij (= ik en de mijnen) zijn zéér islamkritisch (al vele, vele jaren) en hebben de zaken ook vrij grondig bestudeerd. Het ergste vind ik nog dat juist onder christenen (althans een aantal van hen die zichzelf zo noemen) zoveel mensen zijn die weigeren de realiteit onder ogen te zien t.a.v. de islamitische godsdienst en de vruchten daarvan in de wereld. Zelfs berichten uit het nieuws mogen niet genoemd worden. Het is net als in de jaren dertig. Heel bizar, hoe mensen de waarheid geweld aan doen. Maar goed, het zal zijn gevolgen hebben, dat heeft het al, maar ook dat wordt nog steeds ontkend. Helaas. Voor de ontkenners dan.

Wij hebben moslims lief en wijzen islam af.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).
Plaats reactie