Even voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Elisabeth90
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 02, 2010 3:18 pm

Even voorstellen

Bericht door Elisabeth90 »

Hoi,

Mijn naam is Elisabeth, (roepnaam Elisa)
ik heb een katholieke opvoeding gekregen maar heb me altijd gestresseerd in de Islam.
Ik weet er nog vrij weinig van af, maar heb meerdere gesprekken met een collega gehad, (hij is moslim)

Ik hoop hier meer te leren, en te begrijpen.
oh niet te vergeten ik ben 19 jaar.

gr Elisa
Teksten die ik schrijf, antwoorden die ik geef, gedachtes die door mijn hoofd spelen.
Dat word gemaakt uit mijn mening, en ik respecteer de persoon die anders denkt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Welkom Elisa. Ik hoop dat je lang met ons in gesprek gaat, en ons veel vragen stelt over Islam.
Wij zullen je alles vertellen wat je moet weten over Islam.

Maar waarom heb jij je altijd geïnteresseerd in Islam? En hoelang ben jij al geïnteresseerd in Islam, altijd is bij jou 19 jaar lang.
Maar ben jij je misschien in Islam gaan verdiepen omdat jij een moslim man leuk vindt?
Kan jij daar eerlijk antwoord op geven?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Eliabe »

Welkom.

Een goede tijd hier. Zuig je vol met kennis en doe je voordeel ermee. En laat je niet gek maken door moslims :mad:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Manon »

Hallo Elise. Leuk om je hier te zien. Wat wil je allemaal weten?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Elisabeth90
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 02, 2010 3:18 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Elisabeth90 »

Ariel schreef:Welkom Elisa. Ik hoop dat je lang met ons in gesprek gaat, en ons veel vragen stelt over Islam.
Wij zullen je alles vertellen wat je moet weten over Islam.

Maar waarom heb jij je altijd geïnteresseerd in Islam? En hoelang ben jij al geïnteresseerd in Islam, altijd is bij jou 19 jaar lang.
Maar ben jij je misschien in Islam gaan verdiepen omdat jij een moslim man leuk vindt?
Kan jij daar eerlijk antwoord op geven?
Je vraagt een paar vragen waar je eerlijk antwoord op wenst en uiteraard krijg je die ook.
ik ben ongeveer nu denk ik zo 3 a 4 jaar gestresseerd in geloven, toen ik mij eerst in andere geloven ging verdiepen vond ik het interessant maar dat was het.
Door wat je allemaal hoort over de Islam, alle negatieve publiciteit, had ik heel sterk het gevoel dat dat nooit waar kon zijn, ik wilde meer weten over waar de Islam op gebaseerd was, wat het geloof inhield enz. Want wat men vertelde kon niet waar zijn vond ik.

Daarnaast ben ik ergens gaan stage lopen waar vele culturen werkte, zo'n 25 verschillende als ik het goed onthouden heb.
Ik kwam toen ook in aanraking met mensen die in de Islam geloofde en kreeg er gesprekken mee. Sommige punten kon ik nooit goed begrijpen en andere leken normaal. En toen besloot ik de Koran te gaan lezen, en het gekke vond ik dat wanneer ik de Koran lees, ik graag wil lezen, het goed voelde. En met mijn katholieke opvoeding, en de bijbel te moeten lezen enz, had ik dat nooit. Ik wou het niet lezen enz.

Mijn interesse is niet gekomen door een moslim man, de mensen waar ik mee sprak hebben mij wel een beetje beïnvloed om te doen wat ik wou doen, meer leren. Maar mijn interesse is toch het meest door de media, gevoel, gekomen.
Teksten die ik schrijf, antwoorden die ik geef, gedachtes die door mijn hoofd spelen.
Dat word gemaakt uit mijn mening, en ik respecteer de persoon die anders denkt.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door BFA »

Dag Elisabeth,

Welkom
Elisabeth90 schreef:het gekke vond ik dat wanneer ik de Koran lees, ik graag wil lezen, het goed voelde.
Nu ben ik wel nieuwsgierig op welke manier dat 'goed' overkomt.
Vond jij het goed wat je las?
Gaf het je gewoon 'emotioneel' een goed gevoel.

Door de manier waarop de Koran is opgebouwd, denk ik dat dit het laatste is: emotie.

De koran is onlogisch opgebouwd.
Er is geen chronologie aanwezig. De tijd van openbaring is kris kras door elkaar gesmeten.
De verzen zijn allemaal volgens lengte gerangschikt. De kortste eerst, de langste op het eind.
Door deze manier van opbouw verdwijnt alk verband tussen oorzaak en gevolg.

Dit is een techniek van tekst rangschikken die veel wordt gebruikt voor brainwashen.

Er zit een deel waarheid in. Er zit een deel leugen in dat beter niet direct waargenomen wordt.
Daar de rangschikking oorzaak en gevolg scheidt, kan waarheid niet meer van leugen gescheiden worden.
De waarheid die als mooi wordt aanvaard is meestal een bekende voor de lezer. Kent de lezer uit vroegere geschriften. Zonder oorzaak en gevolg kaan de leugen niet op het eerste gezicht als leugen ontmaskerd worden.
Blijft over: de schoonheid van de bekende waarheid en de schoonheid van het vreemde. Wat dit vreemde is, of de schoonheid ervan echt is, kan je niet achterkomen door de rangschikking.
Het is een makkelijke onderdompeling.
zeker als je dit vergelijkt met de bijbel.
De bijbel bouwt op logica. Oorzaak en gevolg zijn heel duidelijk. Goed en kwaad scheiden zich daardoor ook heel duidelijk af.
De Bijbel kan je daardoor nooit in een zweverige emotie van goedvoelen achterlaten.
De bijbel kristalliseert je emoties uit tijdens het lezen. Slaat je eest met de ene, dan met de andere emotie om de oren.
Dit vraagt een ander gezichtspunt. Tijdens het leven en in de realiteit.

Je kan stellen dat de werking in de realiteit van de 2 boeken even tegengesteld is dan bij het lezen.
De bijbel kan je door het leven gidsen met een doorlopend 'goed' gevoel.
De Koran doet het tegengestelde. Slaat je met de ene, direct daarna met de andere emotie rond de oren. Juist omdat die koran geen logische basis aan het leven biedt.
Elisabeth90 schreef:Want wat men vertelde kon niet waar zijn vond ik
Spijtig genoeg is het wel allemaal waar.
Mohammedanen kunnen hun medemens de meest vreseljke dingen aandoen om Allah een dienst te bewijzen.
Lees de Hadiths eens naast de Koran. De Biografie van Mohammed. ... En huiver.

Meeste Mohammedanen kennen hun Koran en hun bijbel ook niet goed.
Tussen de daden van Osama Bin Laden en Mohammed is er geen verschil. Enkel hebben velen niet tot op dit punt doorgelezen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Oké… bedankt voor je antwoord, en het is goed als jij je verdiept in religies als jij je daar tot aangetrokken voelt.
Zoals je weet staat er in de bijbel “Onderzoek alle dingen en behoud het goede”

Waar ik me over verbaas is over wat voor goede dingen jij las in de Koran.
Heb je soera 9 gelezen, of ben je achter in de koran begonnen. Met de korte soera’s.

Bijvoorbeeld als je naar dit vers kijkt dan lijkt het me toch dat een katholiek meisje even haar wenkbrauwen fronst tijdens het lezen dat een moslim niet met een Christen of Jood bevriend mag zijn.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

En dit is nog maar een “lief”koran vers.
Lezen we terug in soera 5 dan komen we dit vers tegen.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet

Hoe kijk jij tegen dit soort verzen aan?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Elisabeth90
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 02, 2010 3:18 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Elisabeth90 »

Ariel schreef:Oké… bedankt voor je antwoord, en het is goed als jij je verdiept in religies als jij je daar tot aangetrokken voelt.
Zoals je weet staat er in de bijbel “Onderzoek alle dingen en behoud het goede”

Waar ik me over verbaas is over wat voor goede dingen jij las in de Koran.
Heb je soera 9 gelezen, of ben je achter in de koran begonnen. Met de korte soera’s.

Bijvoorbeeld als je naar dit vers kijkt dan lijkt het me toch dat een katholiek meisje even haar wenkbrauwen fronst tijdens het lezen dat een moslim niet met een Christen of Jood bevriend mag zijn.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

En dit is nog maar een “lief”koran vers.
Lezen we terug in soera 5 dan komen we dit vers tegen.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet

Hoe kijk jij tegen dit soort verzen aan?
Ik zal ten eerste meteen duidelijk zijn, ik ben net gaan lezen in de Koran en ben vooraan begonnen,

Vers 1, ik kijk daar met een vragende blik naar, waarom zou een moslim niet met een christen of jood bevriend zijn, en wel met een boeddhist. Waarom zou het niet kunnen, ik krijg er vragen bij. Waarom dat niet mag, wat bracht het tot dit besluit.

vers 2, wanneer ik dit lees denk ik aan een stuk die ik ken van de bijbel, " Wanneer iemand letsel toebrengt aan een ander, moet hem hetzelfde letsel worden toegebracht: een breuk voor een breuk, een oog voor een oog, een tand voor een tand. Wat hij de ander heeft aangedaan zal hem ook aangedaan worden."

Ieder geloof heeft zijn goede en slechte punten, maar de mensen die zelfmoord plegen in naam van Allah, die mensen doden in naam van Allah, ik geloof niet dat Allah dat zo gewild zou hebben. Je hoort alleen de negatieve invloeden van het geloof, en de kunst is naar het goede te zoeken dat je helpt.
Teksten die ik schrijf, antwoorden die ik geef, gedachtes die door mijn hoofd spelen.
Dat word gemaakt uit mijn mening, en ik respecteer de persoon die anders denkt.
Gebruikersavatar
Elisabeth90
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 02, 2010 3:18 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Elisabeth90 »

@ BFA

De opbouw is duidelijk anders en het zal inderdaad waarschijnlijk emotioneel zijn. Maar wat me tot nu toe opvalt hier, is dat ik alleen het negatieve te horen krijg, wat is het goede van het geloof?
Teksten die ik schrijf, antwoorden die ik geef, gedachtes die door mijn hoofd spelen.
Dat word gemaakt uit mijn mening, en ik respecteer de persoon die anders denkt.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door BFA »

Elisabeth90 schreef:" Wanneer iemand letsel toebrengt aan een ander, moet hem hetzelfde letsel worden toegebracht: een breuk voor een breuk, een oog voor een oog, een tand voor een tand. Wat hij de ander heeft aangedaan zal hem ook aangedaan worden."
Dit komt uit het OT. Niet geldig voor Christenen.
Joden hebben hun Talmud. Boek over hoe die wetten moeten geïnterpreteerd worden om een aards paradijs te kunnen bouwen.
Er zijn dus altijd verzachtende omstandigheden om dit niet letterlijk toe te passen.
Dit komt ook voor in de Koran. Wordt nog steeds letterlijk toegepast waar er Sharia heerst.
De achterlijkheid van dit letterlijk toepassen waren Joden 3 000 j geleden al achter.
Elisabeth90 schreef:maar de mensen die zelfmoord plegen in naam van Allah, die mensen doden in naam van Allah, ik geloof niet dat Allah dat zo gewild zou hebben.
In Islam handelt niemand uit vrije wil.
Elke handeling is omdat Allah dit zo heeft voorbeschikt.
Allah creëert en recreëert op ieder ogenblik de wereld. Dit is een continu proces waar geen oorzaak en gevolg mee verbonden zijn. Alles gebeurt omdat Allah dit op dit ogenblik zo wil.
Als een Mohammedaan ontploft tussen een menigte onschuldige mensen of zich met een vliegtuig in een wolkenkrabber stort, gebeurt dit omdat Allah het wil. Is die Mohammedaan een onschuldig werktuig in de handen van Allah.
Moest Allah dit niet willen, zou hij de bom niet laten afgaan, zou hij het vliegtuig elders laten vallen.
(naar Al Ghazali, Al Ghazali gebruikt een onthoofding in het vb.)
Elisabeth90 schreef:Je hoort alleen de negatieve invloeden van het geloof,
Islam is negatief van in zijn geboorte. Het enige goede dat in islam terug te vinden is komt uit de Bijbel. Dit staat erin omdat Mohammed dit nodig had om het slechte te kunnen verkopen.
Elisabeth90 schreef:de kunst is naar het goede te zoeken dat je helpt.
Dit vind ik een rare zin.
Is het niet zo dat het goede zich toont onderweg, zonder zoeken.
Als je, je tussen het slechte moet begeven om het goede te zoeken. Hoe groot is de kans dat het slechte je overwelmt? Je hierdoor het kleine beetje goede dat op die plaats te vinden is verliest?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door BFA »

Elisabeth90 schreef:De opbouw is duidelijk anders en het zal inderdaad waarschijnlijk emotioneel zijn. Maar wat me tot nu toe opvalt hier, is dat ik alleen het negatieve te horen krijg,
Verlies de logica van oorzaak en gevolg niet uit het oog tijdens je zoektocht. Emoties kunnen aangenaam zijn, maar heel sterk misleiden.
Ik zie niets positiefs in Islam.
Op geen enkel ogenblik in zijn geschiedenis heeft Islam iets positiefs gedaan voor zijn volgelingen en nog minder voor de rest van de wereld.
Elisabeth90 schreef:wat is het goede van het geloof?
De 'poppies' in je avatar.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Elisabeth90
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 02, 2010 3:18 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Elisabeth90 »


Dit komt uit het OT. Niet geldig voor Christenen.
Joden hebben hun Talmud. Boek over hoe die wetten moeten geïnterpreteerd worden om een aards paradijs te kunnen bouwen.
Er zijn dus altijd verzachtende omstandigheden om dit niet letterlijk toe te passen.
Dit komt ook voor in de Koran. Wordt nog steeds letterlijk toegepast waar er Sharia heerst.
De achterlijkheid van dit letterlijk toepassen waren Joden 3 000 j geleden al achter.
als jij dit vind,
In Islam handelt niemand uit vrije wil.
Elke handeling is omdat Allah dit zo heeft voorbeschikt.
Allah creëert en recreëert op ieder ogenblik de wereld. Dit is een continu proces waar geen oorzaak en gevolg mee verbonden zijn. Alles gebeurt omdat Allah dit op dit ogenblik zo wil.
Als een Mohammedaan ontploft tussen een menigte onschuldige mensen of zich met een vliegtuig in een wolkenkrabber stort, gebeurt dit omdat Allah het wil. Is die Mohammedaan een onschuldig werktuig in de handen van Allah.
Moest Allah dit niet willen, zou hij de bom niet laten afgaan, zou hij het vliegtuig elders laten vallen.
(naar Al Ghazali, Al Ghazali gebruikt een onthoofding in het vb.)
Dit vind ik nog altijd moeilijk te geloven. Dat zou betekenen dat Allah niet goed is.

Islam is negatief van in zijn geboorte. Het enige goede dat in islam terug te vinden is komt uit de Bijbel. Dit staat erin omdat Mohammed dit nodig had om het slechte te kunnen verkopen.
Waarom vind jij dit, Hoe komt dat jij de Islam al negatief noemt vanaf zijn geboorte, waarom deze mening, zin?

Dit vind ik een rare zin.
Is het niet zo dat het goede zich toont onderweg, zonder zoeken.
Als je, je tussen het slechte moet begeven om het goede te zoeken. Hoe groot is de kans dat het slechte je overwelmt? Je hierdoor het kleine beetje goede dat op die plaats te vinden is verliest?[/i
]

Wanneer een mens sterk genoeg is, zal het kwade geen grip krijgen, het hangt alleen af hoe sterk de persoon in kwestie is.
Teksten die ik schrijf, antwoorden die ik geef, gedachtes die door mijn hoofd spelen.
Dat word gemaakt uit mijn mening, en ik respecteer de persoon die anders denkt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Elisabeth90 schreef:
Ik zal ten eerste meteen duidelijk zijn, ik ben net gaan lezen in de Koran en ben vooraan begonnen,

Vers 1, ik kijk daar met een vragende blik naar, waarom zou een moslim niet met een christen of jood bevriend zijn, en wel met een boeddhist. Waarom zou het niet kunnen, ik krijg er vragen bij. Waarom dat niet mag, wat bracht het tot dit besluit.
Waarschijnlijk had Mohammed nog niet van boeddhisten gehoord toen hij dit vers neerschreef. De man is opgegroeid tussen een volk dat de maangod Allah aanbad en andere goden. Boeddhisten zag je daar niet. Wel Christenen en Joden.
En waarom een Moslim Christenen en Joden moet haten? Eenvoudig omdat het in de koran staat. 8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.. En daar bedoelt Allah dus de Joden en Christenen mee, omdat ze zich niet wilde bekeren tot Islam. De Joden en Christenen wisten dat Mohammed een valse profeet was.

•9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
vers 2, wanneer ik dit lees denk ik aan een stuk die ik ken van de bijbel, " Wanneer iemand letsel toebrengt aan een ander, moet hem hetzelfde letsel worden toegebracht: een breuk voor een breuk, een oog voor een oog, een tand voor een tand. Wat hij de ander heeft aangedaan zal hem ook aangedaan worden."
:) Ik merk wel dat jij weinig of niet geluisterd hebt naar je pastoor. Als je dat wel gedaan had dan wist je dat door de komst van Jezus er geen haat maar vrede gepreekt wordt, en dat Christenen zich daar aan te houden hebben. Het nieuwe testament is nu de leidraad voor Christenen, en niet het oude testament waar deze wetten in beschreven staan voor de toen levende Joden.
Jammer dat dit het enige is wat jij je herinner uit de bijbel. En weet je dat het oog om oog en tand om tand door Mohammed gejat is uit de bijbel?
Ieder geloof heeft zijn goede en slechte punten, maar de mensen die zelfmoord plegen in naam van Allah, die mensen doden in naam van Allah, ik geloof niet dat Allah dat zo gewild zou hebben. Je hoort alleen de negatieve invloeden van het geloof, en de kunst is naar het goede te zoeken dat je helpt.
Je hebt het weer mis beste Elise. Het is juist Allah die moslims er toe zet om ongelovige te doden.

•4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
•4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.


En als een moslim het vuile werk van Allah doet staat hem iets moois te wachten.

•18.31 Voor dezulken zijn de Tuinen der eeuwigheid, waardoor beken vloeien. Zij zullen daarin worden getooid met armbanden van goud en zullen groene gewaden van fijne zijde en zwaar brocaat dragen, terwijl zij op tronen zullen liggen.
•52.20 En Wij zullen hen met schone meisjes verenigen die grote, mooie ogen hebben.
•43.71 Er zullen gouden schalen en bekers worden rondgereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven
.

En wat nog leuker is...Een moslim is nooit schuldig, want allah heeft gezegd: 8.17 Gij doodde hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Monique »

Beste Elizabeth, net als jij ben ik geïnteresseerd geraakt in islam maar dan na 9-11.
Voor die tijd had ik eigenlijk nooit "echt" van islam gehoor, ok ik wist dat het bestond en dat was dat.

Na lezen van de koran en mijn komst op dit forum en VOORAL discussieren op islamfora heeft me de ogen geopend.
Vooral de behandeling van vrouwen is beneden alle peil.
Ik snap dan ook niet dat er vrouwen zijn die zich bekeren tot de islam.
Ik snap dan ook niet dat er vrouwen zijn die hun westerse vrijheden opgeven voor islamitische slavernij.

Want dat is islam...slavernij.
Moslims zeggen altijd; islam betekent vrede?
Nee, islam betekent onderwerping.
Onderwerping aan de wil van allah.
Onderwerping van vrouwen aan de wil van allah EN aan de wil van mannen.

Op een islamitisch forum loopt nu een discussie over dat vrouwen in islam met de benen wijd moeten wanneer manlief de opdracht geeft. Weigeren mogen ze niet...want....
vrouwen "kunnen" nu eenmaal altijd...kijk maar naar prostituees
.... dit is de een LETTERLIJKE reden die moslim(mannen) geven aan de sexgehoorzaamheidsplicht. Wanneer vrouwlief niet kan (ziekte) dan kan manlief zich uiteraard niet beheersen DUS heeft hij het recht er een vrouw bij te nemen om sex te hebben.

Ik snap dus niet dat er vrouwen zijn die zich vrijwillig laten misbruiken als kokende en schoonmakende vagina.

Ik hoop van ganser harte dat jij genoeg om jezelf geeft om je niet zo te verlagen.

oh ja.... welkom trouwens. :P
Schrik niet, het kan er soms hard aan toegaan hier maar niemand bedoelt het kwaad, we willen alleen meisjes proberen te behoeden voor een leven van slavernij waar je niet meer uitkomt (op het verlaten van islam staat de doodstraf).
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door BFA »

Elisabeth90 schreef: als jij dit vind,
Talmud bestaat uit 15 boekdelen en deze vormen een handleiding over hoe de wetten uit het Oude Testament moeten geïnterpreteerd.
Het is slechts een kleine groep Joden die letterlijke interpretatie volgt.
Voor Christenen is OT geschiedenis van het Joodse volk, op een kleine groep christenen na.
Van Koran is alleen letterlijke interpretatie mogelijk. Voor eens en altijd.
Elisabeth90 schreef: Dit vind ik nog altijd moeilijk te geloven. Dat zou betekenen dat Allah niet goed is.
Google Al Ghazali eens op.
Al Ghazali is de belangrijkste filosoof in Islam. Heeft in ongeveer het jaar 1 000 de denklijn van Islam vastgelegd. Die wordt nog steeds gevolgd.
Elisabeth90 schreef: Waarom vind jij dit, Hoe komt dat jij de Islam al negatief noemt vanaf zijn geboorte, waarom deze mening, zin?
In feite moet het zijn: Islam is al negatief van voor zijn geboorte.
Net zoals Jezus zijn verhalen heeft als kind dat vogeltjes uit klei maakt en andere dingen doet die eerbied en plezier van het zien 'leven' uitdrukken, bestaan er van Mohammed ook zulke verhalen.

Mohammed wordt daarin meegenomen, zijn organen worden uit zijn lichaam gehaald en gewassen. Daarna teruggeplaatst.
Dit is geen verhaal van levensvreugde maar een doodsritueel zoals gebruikelijk bij paganistische stammen en Egyptenaren.

Deze verhalen spelen zich af 'voor' de geboorte van de religie. Dienen om een goddelijke status aan de stichter te schenken en geven aan waar de spirituele geladenheid van de religie zich bevindt.
Elisabeth90 schreef: Wanneer een mens sterk genoeg is, zal het kwade geen grip krijgen, het hangt alleen af hoe sterk de persoon in kwestie is.
Een mens kan niet meer gewicht dragen dan zijn schouders aankunnen.
Overschat jezelf niet, kijk eerst of je hetgeen je wil tillen aankan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Dhana »

Elisabeth90 schreef:Hoi,

Mijn naam is Elisabeth, (roepnaam Elisa)
ik heb een katholieke opvoeding gekregen maar heb me altijd gestresseerd in de Islam.
Ik weet er nog vrij weinig van af, maar heb meerdere gesprekken met een collega gehad, (hij is moslim)

Ik hoop hier meer te leren, en te begrijpen.
oh niet te vergeten ik ben 19 jaar.

gr Elisa

Hallo Elisa,

Ten eeste van harte welkom hier op het forum. Om maar met de deur in huis te vallen. Ik denk niet dat het een goed idee is om je over de islam te laten inlichten door een moslim. Die zal je ten eerste vertellen hoe mooi dat geloof en hoe hoog de vrouw als echtegenote gesteld staat.

Islamitsche echtgenote zijn houdt echter in dat je er niet meer van je verwacht wordt dan je je benen spreidt iedere keer als manlief hitsig wordt.

Je de hele dag met de producten van dat knusse samenzijn bezig houdt.

Hem van een goede maaltijd voorziet als hij eindelijk weer eens thuis komt na uren met echte mensen: lees mannen, als een oud wijf geklest te hebben.

Zorgt dat je onzichtbaar verdwijnt in de keuken als die vrienden bij hem komne beppen en jij voor de catering mag zorgen met je hoofddoekje op of in ergere gevallen met een burka aan. Voor de rest word je geacht je mond te houden en er al helemaal geen mening op na te houden, want allah heeft mannen gezegend met een IQ waar geen vrouw ook maar aan kan tippen. Als hij je zat wordt in bed, heb je nog 3 andere vrouwen naast je te tolerenen die zich ook allemaal zijn echtegenotes mogen noemen.

Er geen sprake is van een gezinspriveleven omdat er op ieder tijsdstip moslisms kunnen binnenvallen waar jij je voor uit de naad moet lopen om ze van eten te voorzien.

Allah of Mohemmed, ben die details even kwijt, bedacht heeft dat er voor iedere moslim maar een vrouw belangrijk is en dat dat zijn moeder is. Met andere woorden: na zijn moeder, al zijn mannelijke familieden en dan zijn vrienden, kom jij als je geluk hebt ook nog een keer in zijn vizier.

Als manlief vindt of maar VERMOED dat het er aan te zit komen dat je niet fatsoenlijk zal gaan gedragen, hij van allah toestemming krijgt je een tik te verkopen.

Je niet alleen naar je huisarts of andere mannelijke medici kan gaan, omdat je daar met een vreemde man zonder oppas in dezelfde ruimte zit en daar satan bij die niet zal rusten voordat je samen met de arts ligt te rollebollen op de bahendeltafel.

En dat is nog maar het topje van de ijsberg.

En dat zijn geen allen vooroordelen van niet moslims die de islam niet begrijpen of in een verkeerd daglicht willen zetten. Het is de harde alledaagse werkelijkheid van het leven als moslima, getrouwd of niet. Want behalve niet het bed delen met je eigen mannelijke familieleden is het huwelijk een voortzetting van het onderdanige, slaafse leven van het ouderlijk huis.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Even voorstellen

Bericht door H.Numan »

Elisabeth90 schreef:
In Islam handelt niemand uit vrije wil.
Elke handeling is omdat Allah dit zo heeft voorbeschikt.
Allah creëert en recreëert op ieder ogenblik de wereld. Dit is een continu proces waar geen oorzaak en gevolg mee verbonden zijn. Alles gebeurt omdat Allah dit op dit ogenblik zo wil.
Als een Mohammedaan ontploft tussen een menigte onschuldige mensen of zich met een vliegtuig in een wolkenkrabber stort, gebeurt dit omdat Allah het wil. Is die Mohammedaan een onschuldig werktuig in de handen van Allah.
Moest Allah dit niet willen, zou hij de bom niet laten afgaan, zou hij het vliegtuig elders laten vallen.
(naar Al Ghazali, Al Ghazali gebruikt een onthoofding in het vb.)
Dit vind ik nog altijd moeilijk te geloven. Dat zou betekenen dat Allah niet goed is.
Denk eens even na. Wanneer een god de beschikking heeft over een concentratiekamp kan je onmogelijk spreken over barmhartig. En zeker niet liefdevol.
Wanneer die god niet in staat is om dat concentratiekamp ("hel") te beindigen is het niet almachtig.
Als het dat niet wilt, is het niet liefdevol of barmhartig.

Het simpele feit dat sommige geloven een 'hel' nodig hebben toont aan dat die god of goden niet goed zijn. De definitie van 'goed' maakt dat eenvoudigweg onmogelijk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Bernie »

Hoi Elisabeth,

Welkom op dit forum!

Ik heb net als jij altijd veel interesse in de islam gehad. Ik heb ook veel Islamitische landen bezocht. Veel moslims zijn hele aardige mensen die met veel toewijding vertellen over hun geloof. Die ervaring heb je misschien zelf ook wel.

Misschien is het goed om te weten dat een moslim van zijn geloof alleen vriendschappelijk met een niet-moslim mag omgaan in een poging haar/hem te bekeren. Het is daarnaast toegestaan voor een moslim om in bepaalde omstandigheden te liegen. Dit heet Taqqiya.
Om de islam echt te leren kennen, zou ik je adviseren om de bronnen van de islam te onderzoeken, dat zijn de koran en de hadith. Zo krijg je een indruk van wat de islam werkelijk leert.

Zoals de bijbel heel nadrukkelijk leert, zullen er mensen opstaan die zichzelf profeet noemen, maar die dat niet zijn. Deze mensen moet je beproeven, en niet zomaar op hun woord geloven. Je moet kijken naar wat deze 'profeten' tot stand brengen, de vruchten van deze mensen. Over de stichter van de islam, Mohammed, lees je dit terug in Islamitische bronnen, vooral de hadith van Bukhari of Muslim. Dit waren zelf moslims. Wanneer je deze teksten bestudeert, krijg je een eerlijk beeld van de profeet van de islam. Op een forum als deze lees je daar ook veel over.

Ik geloof zelf niet dat een profeet die moorden opdroet, oorlogen begon, karavanen overviel en naast vele vrouwen ook slavinnen had met wie hij vrije sex toestond, een echte profeet kan zijn. Zo iemand lijkt mij geen goed voorbeeld voor de mensheid.

Mohammed heeft overigens ook opgedragen dat iedereen die de islam verlaat, moet worden vermoord. Dat is iets wat meestal niet wordt verteld aan geinteresseerde mensen. Maar het is wel handig om zoiets vooraf te weten lijkt me. Als je wilt, zoek ik het citaat uit de hadith er wel even bij.

Ik wens je veel kennis en wijsheid toe.....
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Even voorstellen

Bericht door mercator »

Elisabeth90 schreef:
Maar wat me tot nu toe opvalt hier, is dat ik alleen het negatieve te horen krijg, wat is het goede van het geloof?
Er IS niets goeds in Islam, nooit heeft Islam iets positiefs voortgebracht. Alleen armoede en achterlijkheid in het beste, en intolerantie en geweld in het slechtste geval.
Bedenk dit maar eens: als de Ongelovigen niet hadden gezorgd voor het voortbestaan van de moslims én ze de kans hadden gegeven om hun waan te verspreiden had jij nooit iets van Islam vernomen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door vadigran »

Elisabeth90 schreef:Ieder geloof heeft zijn goede en slechte punten, maar de mensen die zelfmoord plegen in naam van Allah, die mensen doden in naam van Allah, ik geloof niet dat Allah dat zo gewild zou hebben. Je hoort alleen de negatieve invloeden van het geloof, en de kunst is naar het goede te zoeken dat je helpt.
Wat valt er nog te zoeken als je ofwel onthoofd, gestenigd of in de modernere versie, van een flatgebouw geflikkerd wordt? Het wordt heel wat moeilijker om naar het goede in de islam te zoeken als je homo bent. Ik begrijp heel goed dat het voor jou als hetero gemakkelijk is om het vermoorden van homo's als iets negatiefs te bestempelen, simpelweg opzij te schuiven om dan verder te zoeken naar iets possitiefs. Zo simpel is het niet voor mij. Ik heb er nochtans een kunst van gemaakt om te blijven zoeken, ook al wist dat het alleen maar teleurstelling zou opleveren. Er is niks. De islam brengt alleen de dood voor iemand als ik. Maar laten we possitief zijn: als ik genees van mijn homoseksualiteit of op zijn minst mijn gevoelens terug in de kast stamp is er geen vuiltje aan de lucht. Ah gossie, zie je wel, zo erg is het dan toch niet :smile:.
Natuurlijk zijn er ook moslims die homoseksualiteit niet met de dood veroordelen. Want het oordeel zou uitsluitend bij Allah moeten liggen. Klinkt toch mooi hé :smile:. Allah marteld ze wel op de meest verschrikkelijke manieren in de hel, waarom dus moeite doen als hij die zondige homo's uiteindelijk toch al tot in de eeuwigheid zal straffen :roll:. Moet ik echt nog verder kijken [c045.gif] ?

En om nu toch nog eens mijn manieren bij elkaar te schrapen: welkom :redface:.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Dhana »

Nou Vadigran. Ik ben dan hetero, maar als ik me niet "zedig" gedraag vraag ik of om verkracht te worden, of bij een overwicht aan moslim gestenigd als ik ga samenwonen en na de dood staat mij dezelfde hel te wachten als jij. Homo's hebben het maar ietstjes slechter dan vrouwen in de islam, hoor.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door vadigran »

Dhana schreef:Nou Vadigran. Ik ben dan hetero, maar als ik me niet "zedig" gedraag vraag ik of om verkracht te worden, of bij een overwicht aan moslim gestenigd als ik ga samenwonen en na de dood staat mij dezelfde hel te wachten als jij. Homo's hebben het maar ietstjes slechter dan vrouwen in de islam, hoor.
Ik zou nou niet zeggen dat het voor homo's erger zou zijn. Met al die regeltjes voor vrouwen in de islam zijn ze zo goed als loslopend wild. Het is even erg, maar niet erg genoeg voor de buitenwereld :(.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Dhana »

vadigran schreef:
Dhana schreef:Nou Vadigran. Ik ben dan hetero, maar als ik me niet "zedig" gedraag vraag ik of om verkracht te worden, of bij een overwicht aan moslim gestenigd als ik ga samenwonen en na de dood staat mij dezelfde hel te wachten als jij. Homo's hebben het maar ietstjes slechter dan vrouwen in de islam, hoor.
Ik zou nou niet zeggen dat het voor homo's erger zou zijn. Met al die regeltjes voor vrouwen in de islam zijn ze zo goed als loslopend wild. Het is even erg, maar niet erg genoeg voor de buitenwereld :(.

Met die laatste zin heb je helemaal gelijk, Vadigran.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Even voorstellen

Bericht door mercator »

Dhana schreef:
Met die laatste zin heb je helemaal gelijk, Vadigran.
Wil je geloven dat ik helemààl geen medelijden heb met de moslima's ? Ze hebben de sleutel in handen om heel het macho-spelletje van hun mannetjes te doorprikken maar ze maken zichzelf liever wijs dat ze "uit vrije wil" onder een tent of een hoofddoek rondlopen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

:drunk:

Elisabeth is vandaag jarig. 26 jaar is ze nu. Na 5 posten is de dame afgedropen. Leuk om het nog even na te lezen, en ik ben benieuwd of ze nog steeds zo van Islam houdt.

We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie