Gerard: de islam ontdekt

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Schepsel »

Monique schreef:
Schepsel schreef:Je moet toch onvoorstelbaar dom zijn als je je bekeert zonder de belangrijkste geschriften te hebben gelezen...zijn mensen die zo dom zijn wel te helpen? Met wat voor voorlichting dan ook?

De geschriften zelf lijken me namelijk reden genoeg voor een potentiële bekeerling om fiks te schrikken. Vrijwel in het begin saat er dat Allah de ongelovigen ongelovig heeft gemaakt, met meteen erna dat ze vreselijk gestraft zullen worden daarvoor! Daar kán je toch niet overheen lezen.
Veel (vrouwelijke) bkeerlingen bekeren zich omdat ze een vriendje hebben.
m.a.w. ze zijn volkomen blind en geloven alles wat het vriendje ze vertelt.
Dan zijn ze helemáál zwakzinnig! Je gaat je om een vriendje niet bekeren tot een geloof omdat
a) een religie aanhangen doe je niet zomaar en is niet niks, dat ga je niet doen voor een of ander stom jong, en
b) je toch wel wilt weten waar je aan begint als je je om dat vrindje bekeert, en dus gaat lezen, om tot de conclusie te komen dat het onzin is.

Een religie is wel wat anders dan het nemen van een nieuwe haardracht.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

wanneer het vriendje bijvoorbeeld Boeddhist was geweest, of een christen die de kerk niet bezoekt, was er weinig aan de hand. Dit is de manier waarop we religie kennen. Mensen hebben hooguit wat ervaring met lastige Jehova getuigen of een enkele conservatief die geen inentingen wil, maar dit wordt eerder aan christendom gelinkt. Zolang de islam wordt voorgesteld als een vriendelijk geloof, niet anders dan andere geloven, is de stap niet zo groot.

Daarbij kan een negatieve beeldvorming van de islam vreemd genoeg ook helpen. Je denkt al snel dat het zo erg niet kán zijn. Bij het ontmoeten van vriendelijke moslims, wordt je gerustgesteld. Je krijgt extra sympathie voor die godsdienst, juist omdat die zo onterecht door het slijk wordt gehaald. Een soort sympathie voor de underdog.

Ik denk daarom dat eerlijke informatie over de islam belangrijk is. De suikerzoete boekjes zouden eerder verboden moeten worden dan de koran. Maar onterecht negatieve beeldvorming is ook niet goed.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

De koran zou verplicht leesvoer moeten worden en kinderen - op niet al te jonge leeftijd- zouden opstellen moeten maken over de ahadith. Lijkt me een prima middel om de islam aan de kaak te stellen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door mercator »

gerard_m schreef: Maar onterecht negatieve beeldvorming is ook niet goed.
O ja, welke "onterecht" negatieve beeldvorming over Islam en moslims is er dan ? Is daar dan ook maar iets positiefs aan?

Het overgrote deel van de massa Islamieten hier is totaal onbewust, dom en onwetend en zijn er alleen maar in geïnteresseerd dat hun uitkering op tijd op hun halal-rekeningetje staat. Daarom zijn ze ook een zeer kneedbare massa voor de echte scherpslijoers, de JIhad-strijders. Gematigde moslims bestaan niet, dat zijn gewoon luie moslims .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Tukkerin »

Welkom geert! Wat vind je van de de gematigde moslims die radicaal van toon en stijl verschillen met die salafisten onder de moslims? Of zijn deze mensen ook een gevaar voor de samenleving? Laat ik eens een positieve voorbeeld noemen: ik heb ouders die een hekel hebben aan baardmannen, vrouwen in niqaab en alles wat extreem is. Zij zijn echter ook moslims, maar dan wel heeel gematigd en cultuurmoslims. Verder leggen ze niks op en verwachten ze ook niet dat Hollanders zich aan hen aan zullen passen, omdat zij van mening zijn dat wij ons horen aan te passen aan de normen en waarden van het land. Kan het heel goed bevatten dat je defaitistisch bent, maar zulk soort moslims zijn er nog wel. Vormen dit soort mensen volgens jou ook gevaar en zijn zij onder andere ook een bron van al het kwaad?

In afwachting!
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Manon »

Net zoals de niet-praktizerende katholiek bestaan er waarschijnlijk ook niet-praktizerend moslims. Ik heb met die mensen helemaal geen probleem.
Maar wel vraag ik me af waar hun loyauliteit zou liggen moest het ooit tot een clash komen? Waar christenen (katholieken, niet praktizerende katholieken, protestanten etc..) agnosten en atheisten in zulk geval zeker aan één lijn zullen trekken, gaan de niet-praktizerende islamieten "one of us" zijn? of "one of them"?

Ik verkies trouwens niet-praktizerend boven "gematigd": gematigd wil zeggen dat je wel heel het heilige boekje wil volgen, maar zoals Mercator zegt: "beetje lui".... wel ramadannen, maar ook een glaasje wijn enzo...
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Monique »

Iemand die de regels van allah/mohammed niet tot de letter volgt IS toch helemaal geen moslim?
Tenminste dat wordt altijd gezegd van mensen/moslims die bv aanslagen plegen in naam van islam. = geen moslims.

Mensen die de andere regels niet volgen = wel moslims?

"Niet-prakizerende" moslim, is dat zoiets als een "niet-praktizerende" pedo? De behoefte is er wel er wordt alleen geen gehoor aangegeven?

Wanneer er gematigde moslims bestaan bestaat er ook een gematigde islam.
Naar mijn weten is er maar 1 boekje met de regels van allah..... en dat boekje is niet zo gematigd.

Gematigde moslims..... zoals de vader van C..... zijn die zo gematigd dat de dochter met aan kafir zou mogen trouwen of zelfs maar met een Nederlander?
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Mahalingam »

De gematigde Moslim is net zo'n wezen als Nessie: iedereen kent hem maar niemand heeft hem ooit ontmoet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:De gematigde Moslim is net zo'n wezen als Nessie: iedereen kent hem maar niemand heeft hem ooit ontmoet.

Moslims lijken gematigd, maar als puntje bij paaltje komt, zijn ze harteloos ten aanzien van de kaffir en kiezen de kant van de broeders en zusters, zelfs als die zich als barbaren gedragen. Neem alleen al het feit dat vrouwen afgeraden wordt om in de zorg te gaan werken als ze niet zwart op wit krijgen dat ze alleen vrouwen hoeven te verplegen en zich mogen bedekken zoals dat standaard is binnen hun gemeenschap.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Tukkerin schreef:Welkom geert! Wat vind je van de de gematigde moslims die radicaal van toon en stijl verschillen met die salafisten onder de moslims? Of zijn deze mensen ook een gevaar voor de samenleving?
Hallo Tukkerin,

Ik ken genoeg gematigde moslims en niet praktiserende moslims, vaak zijn het prima mensen. Zelfs de "radicale" moslims kunnen prima mensen zijn. Ik heb geen enkel probleem met moslims in het algemeen.

Ik kan me ook goed voorstellen dat er cultuurmoslims zijn, net als je die vindt onder christenen. Je hebt tenslotte je "roots" in de islam, die gooi je niet zomaar weg. Op zich is daar niets mis mee. Je mag wel verwachten dat deze mensen stelling nemen als het nodig is, bijvoorbeeld als er een gebouw wordt opgeblazen of als het gaat over onmenselijke regels uit de islam. En naarmate je merkt dat dit soort verschijnselen wel degelijk met de islam zelf te maken hebben, lijkt het me lastig om die religie te blijven volgen.

Ik denk dat gematigde moslims hun eigen religie niet goed kennen en eruit pikken wat ze acceptabel vinden. In discussies heb ik steeds gemerkt dat de "radicalen" hun standpunten goed konden bewijzen en de gematigden niet. Het lijkt alsof gematigden de dingen aannemen die ze zelf okay vinden, terwijl toch duidelijk iedere letter van de koran de Waarheid is en Mohammed volgens de koran moet worden gehoorzaamd. Ik kan me erg goed voorstellen dat je als moslim niet kunt leven met sommige bepalingen en die niet meer volgt. Maar ben je dan nog echt moslim?

Ik vraag me ook af wat een gematigde moslim doet als de religie je in de weg gaat zitten. Ik vraag me bijvoorbeeld inderdaad af of jij met een Nederlander (of een Antilliaan) mag trouwen. Of staat de gematigde religie de echte liefde toch nog steeds in de weg?


@ Mercator:
O ja, welke "onterecht" negatieve beeldvorming over Islam en moslims is er dan ? Is daar dan ook maar iets positiefs aan?
Ja hoor, ook op dit forum. Er zijn genoeg goede, warme, hartelijke gastvrije moslims.
Niet iedere moslim is een potentiele terrorist of een luie uitkeringstrekker.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Scarlatti »

Welkom hier Gerard,

In de koran heb jij toch naw ook kunnen vinden dat 'moslims' elkaar onderling niet mogen aanvallen c.q. verraden en alles wat daarmee te maken heeft?
Jij weet naw ook dat de 'sociale controle' onderling enorm groot is en men ook bang is van elkaar? Een vd redenen vdie belachelijke eerwraak heeft te maken met 'ooohh wat zullen de ànderen ervan zeggen, wij hebben nu gezichtsverlies geleden'
Ook weet jij naw ook dat 'een moslim' zodanig geïndoctrineerd is dat men 'het in de genen onderhand' heeft om t maar eens 'populair' uit te drukken.... al die zgn 'aangepaste gematigde moslims' die ooo zooo goed geïntegreerd leken en alles deden wat het boekje verboden had te doen, konden toch ineens heeeeel vreemd uit de hoek komen.... Heathrow, 9/11, London, Barcelona om maar een paar voorbeelden te noemen... maaaaar zijn geen èchte moslims natuurlijk dan ineens.....
Jij weet toch ook dat 'een moslim' niet eens op niet-islamitische bodem màg wonen? TENZIJ...... het is om dat land te onderwerpen...en daarom zijn zij hier... sommigen zullen dat ms niet eens zelf weten maar ik ga er nu van uit dat de dag ook niet meer komt dat zij 'ons' zullen kunnen onderwerpen dankzij de kentering die aan het ontstaan is al schreeuwen de linkse soepsiediesloerpers nog zo hard, dat zij de Westerse landen nog te pakken kunnen krijgen... maar dàt is dus de achterliggende gedachte vd islam(isering) dat zij daarmee gelijk de kip met de gouden eieren slachten dringt niet tot hen door.
ook weet jij naw van 'taquiah' af.... het geoorloofde liegen zolang het de islam maar ten goede komt, dat MAG zèker naar kaffirs maar OOK onderling als dat 'beter' uitkomt voor de 'lieve vrede' zoals wat dan ook ze daarvoor denken aan te moeten voeren...
Jij weet naw toch ook wel dan dat 'de moslim' zich 'sowieso superieur' voelt tav een 'niet-moslim' zelfs tav 'een moslim van een andere stroming', maar sowieso te allen tijde tov een 'Christenhond' waarvandaan denk jij dat hun gedrag en hun uitingen in bewoordingen komen?

er zijn zooooovèèèl voorbeelden, dat boekje staat er VOL mee... wààrom denk jij dat 'zij' in zulke grote getale 'de straat' opgaan als er een tekeningetje gemaakt is of iets van dien aard?
Toch echt niet uit henzelf hoor, neeeeee daar is de oproeper de imam in die haatkeet voor, en zoals iedere moslim wèèt, je moet lùisteren wat die te zeggen heeft en vooràl DOEN wat die heeft opgedragen... doe je dat niet dan wacht je van alles wat niet 'zo leuk' is, van uitsluiting tot en met de dood....

dus nee er is volgens mij gèèn gematigde moslim net zoals er geen gematigde islam is. Een 'goede moslim' is een moslim die de islam afgezworen heeft en daar openlijk voor uit komt.... en daar wringt de schoen vervolgens.... dat dùrven ze niet... bang voor de represailles en wij weten allemaal dat zij niet voor niets bang zijn... we zien het dàgelijks op tv, lezen het in de kranten en niet alleen in hun 'homelands' nee overàl.... iedereen die zich moslim noemt zal ìk mijden als de pest... :yuk: :knorrie:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Hallo Scarlatti,

Alle dingen die jij noemt, kom je tegen in teksten, dat is een feit. Naarmate je je meer verdiept in de teksten (koran met tafsir, ahadith) kun je er niet omheen. Het is ook een feit dat soms "goed geintegreerde" moslims kunnen omslaan naar minder frisse acties, zoals Mohammed B. bijvoorbeeld.

Maar er bestaan toch gematigde moslims, ook dat is een feit. Blijkbaar kunnen mensen ofwel die teksten relativeren (wat m.i. dan niet klopt met de leer van de islam), of ze kennen de teksten gewoon niet. Ik heb wel eens gehoord dat maar 12% van de moslims de koran heeft gelezen. Een groot aantal moslims komt nooit in de moskee.

Wanneer je opgroeit als moslim, je hele omgeving moslim is en eruit stappen op zijn minst uitsluiting betekent, wat moet je dan? De islam maakt mensen bang voor Allah en sluit iedere gezonde interesse in bijv. andere geloven (of niet geloven) uit. Niet iedereen zal het inzicht en het lef hebben om eruit te stappen. Wat had je zelf gedaan als je in Marokko was geboren?

Ik geloof niet in het uitsluiten van mensen en hen als potentiele terrorist in een hoek zetten. De islam leert kort door de bocht precies hetzelfde: sluit je af van de niet-moslims, zie ze als vijanden, bestrijdt ze. Dat is nu precies mijn probleem met de islam. Ik ga omgekeerd niet datzelfde doen.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Scarlatti »

ik begrijp wat je zegt Gerard, ik dacht eerst ook in die richting tot ik ontdekte dat dat gewoon niet klopt. Dat is naar Westerse maatstaven gedacht en 'islam en islamieten' moet je met Oosterse maatstaven bekijken... ik persoonlijk denk dat dit een vd grootste fouten is die 'de Westerling' maakt door hen door onze 'ogen' te bekijken...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Ik begrijp wat je bedoelt, Scarlatti, we moeten realiseren dat de islam een andere manier van denken aanleert dan de onze. Dit is iets wat veel mensen niet beseffen. Inmiddels ben ik daar wel achter.

Mijn punt is meer dat ik weiger me aan die manier van denken aan te passen. Mijn normen zijn niet-Islamitisch en ik ga me niet verlagen tot dat niveau. Mensen bij voorbaat uitsluiten, weiger ik bijvoorbeeld te doen.

Een van de manieren waarop we de zwakte van de islam kunnen laten zien, is daar een betere manier van leven tegenover zetten.

Ja, misschien ben ik te idealistisch :oops: Maar wat is het alternatief?
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

gerard_m schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, Scarlatti, we moeten realiseren dat de islam een andere manier van denken aanleert dan de onze. Dit is iets wat veel mensen niet beseffen. Inmiddels ben ik daar wel achter.

Mijn punt is meer dat ik weiger me aan die manier van denken aan te passen. Mijn normen zijn niet-Islamitisch en ik ga me niet verlagen tot dat niveau. Mensen bij voorbaat uitsluiten, weiger ik bijvoorbeeld te doen.

Een van de manieren waarop we de zwakte van de islam kunnen laten zien, is daar een betere manier van leven tegenover zetten.

Ja, misschien ben ik te idealistisch :oops: Maar wat is het alternatief?

Ik denk het wel, Gerard. Het doet me allemaal denken aan de jaren 60/70 toen van Ardenne zo idealistich dacht dat als hij mensen uit een laag soal milieu met huursubsidie tussen de meer ontwikkelden zou zetten, die laatste de eerste op een "hoger plan" zouden trekken. Het tegedeel bllek over in land het geval. De de "lagere mentaliteit" voerheerste de "hogere klasse". De wijken veranderen van karakter. De beter gesitueerden trokken weg en de wijken werden achterbuurten. Zo is het ook met moslims. Hoe hard ze ook gestudeerd hebben en hoe hoog ze op de maartschappelijke ladder komen, als puntje bij paaltje komt blijven ze achterbaks, ordinair, leugenmachtig en onbetrouwbaar. Ik moet de eerste moslim nog tegen komen die over waarlijk innerlijke beschaving beschikt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Scarlatti »

Ik ben 'bang' dat je idd 'te idealistisch' bent Gerard, gewoon toch ook een vorm van indoctrinatie, toevallig gisterenavond een dergelijk gesprek met iemand gevoerd, die toch 'dat werk' ging doen bij iemand die bij niets 'terug' deed want 'zo liet hij zien dat hij daar boven stond'....

ik heb m proberen uit te leggen dat dat zo naw niet zou werken en dat die figuur gewoon 'het weer voor elkaar had dat aan zijn vraag gevolg werd gegeven' en er was wel iets van begrip ervoor maar toch ook nog steeds dat gevoel van 'nobelheid daardoor te hebben'....

en ik heb een beetje het idee, zonder je te willen beledigen, dat jij daar ook 'last' van hebt.... in tegenstelling tot die sprinkhanen die ons op elk vlak zullen kaalvreten en lachen om 'onze naïeviteit' (en tegelijkertijd ook hoogmoed als ik zo vrij mag zijn) wat hen in staat stelt hun doel te bereiken en 'wij' in een hoekje onze wonden oftewel onze nobelheid mogen zitten likken... t werkt zo niet in de wereld en al helemaal niet met islamieten en daarmee verlaag jij jezelf niet tot hun niveau, in dat geval laat je je 'gezonde verstand' spreken... het is zoals naarboven zei, je zit vast in je kadertje, ik voel t ook regelmatig dat ik ondanks alles toch.... etc etc etc.... net als die enge marijnissen....

ps.. ik zag net ineens weer dat je vroeg 'wat is het alternatief'....

ik denk in dit geval te handelen zoals je met een rattenplaag zou doen... je moet wel de dingen zien die er zijn, niet zoals je dat graag zou willen....

dat hebben de linxe, de welzijnswerkers van de VN, oftewel al die soepsiedieverschaffers/slurpers nu toch wel duidelijk gemaakt is het niet?

als jij zegt min of meer 'daar boven te willen staan' ben je in wezen een 'verschaffer, een verstrekker, een handlanger die ervoor zorgt dat dit 'gedrag' kan voortduren... ten koste van iedereen die het wèl goed wilt doen..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Monique »

gerard_m schreef: Een van de manieren waarop we de zwakte van de islam kunnen laten zien, is daar een betere manier van leven tegenover zetten.
Hier gaat het nu juist om.
Moslims vinden maar 1 manier van leven goed, en dat is de islamitische manier.

Ik zeg niet eens dat ze die "beter" vinden want dat zou suggereren dat er nog andere "goede" manieren zijn en die zijn er voor moslims niet; er is er maar 1.

In mijn ogen is de manier om de islam zijn eigen zwakte te laten inzien is alle moslims naar islamitische landen, een muur om het westen en laat ze het maar uitzoeken. Dan zul je zien dat ze niets bereiken.
Eigenlijk interesseert het me niet of moslims hun eigen zwakte inzien. Het enige dat mij interesseert is dat "ze" kafir niet infecteren en op ons parasiteren... wat er verder met ze gebeurt zal mij een rotzorg zijn.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Scarlatti »

Monique schreef:
gerard_m schreef: Een van de manieren waarop we de zwakte van de islam kunnen laten zien, is daar een betere manier van leven tegenover zetten.
Hier gaat het nu juist om.
Moslims vinden maar 1 manier van leven goed, en dat is de islamitische manier.

Ik zeg niet eens dat ze die "beter" vinden want dat zou suggereren dat er nog andere "goede" manieren zijn en die zijn er voor moslims niet; er is er maar 1.

In mijn ogen is de manier om de islam zijn eigen zwakte te laten inzien is alle moslims naar islamitische landen, een muur om het westen en laat ze het maar uitzoeken. Dan zul je zien dat ze niets bereiken.
Eigenlijk interesseert het me niet of moslims hun eigen zwakte inzien. Het enige dat mij interesseert is dat "ze" kafir niet infecteren en op ons parasiteren... wat er verder met ze gebeurt zal mij een rotzorg zijn.

hear hear!!!! exact my sentiments!

nou wìlde ik t eens 'keurigjes' zeggen ipv met de botte bijl :roll2: komt Monique met mijn txt :wink: maar zo is het gewoon, ben ik volkomen van overtuigd!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Monique »

Scarlatti schreef: nou wìlde ik t eens 'keurigjes' zeggen ipv met de botte bijl :roll2: komt Monique met mijn txt :wink: maar zo is het gewoon, ben ik volkomen van overtuigd!
Ik hou wel van botte bijlen.... vind ik vaak best humoristies... :oops:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Scarlatti »

Monique schreef:
Scarlatti schreef: nou wìlde ik t eens 'keurigjes' zeggen ipv met de botte bijl :roll2: komt Monique met mijn txt :wink: maar zo is het gewoon, ben ik volkomen van overtuigd!
Ik hou wel van botte bijlen.... vind ik vaak best humoristies... :oops:

ik ook, maar krijg dan vervolgens pmmtjes dus ik raak toch ook wat 'geconditioneerd' :wink: :roll2:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Monique »

Scarlatti schreef:
Monique schreef:
Scarlatti schreef: nou wìlde ik t eens 'keurigjes' zeggen ipv met de botte bijl :roll2: komt Monique met mijn txt :wink: maar zo is het gewoon, ben ik volkomen van overtuigd!
Ik hou wel van botte bijlen.... vind ik vaak best humoristies... :oops:

ik ook, maar krijg dan vervolgens pmmtjes dus ik raak toch ook wat 'geconditioneerd' :wink: :roll2:
Ik krijg bijna nooit pmmetjes..... niemand vindt mij lief..... :crying:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Scarlatti »

Monique schreef:
ik ook, maar krijg dan vervolgens pmmtjes dus ik raak toch ook wat 'geconditioneerd' :wink: :roll2:
Ik krijg bijna nooit pmmetjes..... niemand vindt mij lief..... :crying:[/quote]

ik krijg de laatste tijd ook geen pmmtjes meer, is meer een bewijs dat ik of nx schrijf of 'lief' schrijf :smile: :wink:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door silkyboxershortXL »

Mijn punt is meer dat ik weiger me aan die manier van denken aan te passen.

Prima, maar er is een invasie gaande. Wordt die niet gestopt dan is in afzienbare tijd je handelen/vrijheid in gevaar door je manier van denken. En dan zul je je moeten inleven in het islamitisch gedachtegoed. Punt lijkt mij het in zijn volheid aankijken of er wel of niet een invasie is met dergelijke gevolgen. Als je dat ziet de vraag hoe daar mee om te gaan. Zelf worstel ik met het de 'andere wang toekeren' Ik hoef niet
vriendelijk te zijn om de primitieve bezeten woestijnzielen een gerust hart vleesklomp te laten houden. Sterker, daar bewijs ik niemand een dienst mee. Een zachte maar aanhoudende dwang zal een omkering teweeg kunnen brengen. Misschien hoeven de straten niet rood te kleuren van het bloed. Dus ik maak me sterk om er tegen in te gaan.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Pilgrim »

Monique schreef:Ik krijg bijna nooit pmmetjes..... niemand vindt mij lief..... :crying:
Huh! :huh:
Ik denk dat maar weinig mensen hier pmetjes naar elkaar sturen (ik doe het zelf ook vrijwel nooit). Dat doe je alleen als je even wilt converseren zonder iedereen erbij te betrekken. Zo kreeg ik bijvoorbeeld een paar pmetjes van Nightsblood voor de oprichting van de DDL. :ermm:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Okay, bedankt voor jullie eensgezinde reacties.....

Ik lees hier erg terug dat alle moslims hopeloos zijn en er toch niet mee te praten valt, overigens helemaal tegen de ideeen van Ali Sina in. Ik lees alleen nog weinig (haalbare) oplossingen.

Ik ga er even doorheen:

@Dhana:
Het voorbeeld van de huursubsidie is eigenlijk de mensen gaan helpen en tegemoet komen, daar ben ik zeker niet voor. Je ontneemt ze op die manier een eigen verantwoordelijkheid. Dit is juist veel te veel gebeurt en heeft tot talloze problemen geleid. Dus geen subsidies voor itfar maaltijden, moskeeen, etc. Maar wel de kansen bieden om er (op eigen kracht) uit te komen en dus het alternatief laten zien. Een maatschappij die ze uitsluit doet dat juist niet. Iets anders is dat het toenemende dhimmi gedrag (gescheiden inburgeren, gescheiden zwemmen, etc) moet stoppen.

@ Scarlatti:
Naiviteit over de islam: ben ik met je eens, dit is het grootste probleem op dit moment. Elke foute ideologie moet keihard worden bestreden. Naiviteit over de moslims: ik ben nog niet overtuigd. Een ideologie kun je van je afschudden maar dan moet je wel een alternatief hebben. Er zijn ex-communisten, ex-moslims (zoals Ali Sina), etc. Je overtuigt geen mens door alleen maar te roepen hoe fout ie is.

@ Monique:
Ik weet dat de islam maar één manier leert, maar dat is niet de beste manier, al denken de cultuurrelativisten daar anders over. Dus wat zet je er tegenover? Ik heb een vaag vermoeden dat het niet gaat lukken om alle moslims terug te sturen en een muur te gaan bouwen... Het sentiment snap ik, maar we zullen iets ander moeten bedenken.

@ SilkyboxershortXL:
Zelf worstel ik met het de 'andere wang toekeren' Ik hoef niet vriendelijk te zijn om de primitieve bezeten woestijnzielen een gerust hart /vleesklomp te laten houden
De andere wang toekeren, als in "niets doen", nee daar ben ik niet voor. Je moet er inderdaad juist hard tegen in gaan. Maar hoe doe je dat het beste, daar ligt de vraag. In het algemeen bereik je mensen gewoon niet door ze in een hoek te duwen. Sterker nog, juist dan geef je ze een gerust hart, want dit is precies wat de koran voorspelt ("iedereen is tegen de moslims").

Of een dialoog, of zoals Pim Fortuyn destijds zei "een koude oorlog" wel werkt, weet ik niet. Maar ik lees nog steeds geen echt alternatief.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Plaats reactie