Even voorstellen!

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Hallo,

Ik ben Monique. Ik ben 46 jaar, werkzaam bij de Bijenkorf en moeder van 3 kinderen. Ik ben een tijd geleden al op deze site terechtgekomen toen ik op zoek was naar betrouwbare informatie over de Islam. Ik heb namelijk een dochter van 25 en een zoon van 23 jaar die tot de Islam zijn bekeerd. Het gaat moeizaam, ik vind het vreselijk... maar ik zal er toch mee moeten leren leven vrees ik. Ik probeer er maar het beste van te maken. Ik snap niet dat ze zo blind kunnen zijn om voor de Islam te kiezen. Maar goed zij denken daar anders over helaas. Ik vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en dat er hier lotgenoten zitten met wie ik gevoelens en gedachten kan uitwisselen.

Groetjes,

Monique
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

Hi Monique. Welkom op ons forum.
Je bent niet de enige moeder op dit forum die haar kind aan Islam verloren heeft. Er zijn er hier nog drie.
Of voel jij het niet als een verlies, en hoe ga jij er met om?
Ik zal het de andere moeders laten weten dat ze een lotgenoot hebben. Gedeelde smart is halve smart, en als je samen kunt praten over dit soort dingen is het fijn.

Mag ik je Monique noemen? Als ik je moeder noem, dan is het net alsof ik tegen mijn eigen moeder zit te praten. :D

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Hoi Ariel,

Dankjewel voor je bericht (ik mag jij zeggen hoop ik). Je mag zeker Monique zeggen hoor. Ik ervaar het als verlies in die zin dat ik mijn kinderen kwijt ben geraakt en er nieuwe kinderen voor heb teruggekregen. We hebben er veel ruzie over gehad en toen mijn dochter een hoofddoek is gaan dragen en mijn zoon een baard en jebella stortte mijn wereld in. Een van mijn beste vriendinnen die woont in New York en haar kleinzoon is omgekomen op 11 september 2001. We hebben die dag dus nog iets 'meer' meegemaakt dan de gemiddelde Nederlander en ik zie dit gewoon als verraad. Mijn vriendin die weet het nog niet en als het aan mij ligt hoeft ze daar nooit achter te komen want ik weet niet hoe zij zal reageren als ze erachter komt dat mijn kinderen erbij lopen als de moordenaars van haar kleinzoon.

Ik geloof dat de tijd wonden kan helen en als ik zie dat zij er gelukkig van worden dan kan ik als moeder helaas niks anders doen dan het te accepteren en me erbij neer te leggen. Met ze discussieren heeft weinig zin want geloof het of niet, de rollen worden dan altijd zo omgedraaid dat zij de Islam aan mij proberen te verkopen.

Mijn kinderen wonen nog alle 3 thuis, ze bidden 5 keer per dag en alle Islamitische toeters en bellen krijg ik dagelijks mee te maken. Ze weten hoe ik erover denk maar wat ik diep in mijn hart voel dat zal ik hen en mijzelf besparen. Waar ik nu zo bang voor ben is dat ik straks mijn jongste zoon van 17 (bijna 18) ook verlies aan die sekte. Ik zeg sekte want zo voelt het voor mij aan. Bij een sekte lijkt alles ook eerst heel mooi en prachtig totdat na een tijd (weken? maanden? jaren?) de aap uit de mouw komt en het ware gezicht van de sekteleiders tevoorschijn komt. Dan is het helaas te laat. Ik hoop dat ik het mis heb maar zo ervaar ik het wel.

Ik wil even iets melden en dat is dat ik op deze site hele harde woorden lees jegens bekeerde moslims. Ik snap dat en iedereen moet kunnen zeggen wat hij / zij wilt maar ik zou vriendelijk willen verzoeken om in dit geval rekening te houden met mijn gevoelens want het zijn nog steeds mijn kinderen. Ik denk het ook en ik voel het ook maar om er elke keer op die manier aan herinnerd te worden doet mij soms zoveel pijn dat ik er de hele dag kapot van ben.
Laatst gewijzigd door moeder van 3 op ma jun 06, 2011 3:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Monique »

Welkom Monique.
Ik wens je alle sterkte toe want het lijkt me vreselijk om je kinderen kwijt te raken aan zoiets stompzinnigs als islam.

Ik weet zeker dat je hier je ei kwijt kunt en wat adviezen kunt krijgen van mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Vraagje: zijn je kinderen helemaal zelf op het idee gekomen of zijn ze gerecruteerd? (partners).
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Even voorstellen!

Bericht door Schepsel »

Welkom, moeder van 3. Sterkte met de situatie, hopelijk is er nog wat te veranderen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Monique schreef:Welkom Monique.
Ik wens je alle sterkte toe want het lijkt me vreselijk om je kinderen kwijt te raken aan zoiets stompzinnigs als islam.

Ik weet zeker dat je hier je ei kwijt kunt en wat adviezen kunt krijgen van mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Vraagje: zijn je kinderen helemaal zelf op het idee gekomen of zijn ze gerecruteerd? (partners).
Nou mijn zoon die had een marokkaanse vriend waar hij vaak mee ging stappen maar die jongen die was een verwesterde moslim om zo maar te noemen dus daar heeft hij weinig aan gehad. Ik weet wel dat ze het zo nu en dan over het leven hadden en dan kwam mijn zoon weer thuis met allemaal verhalen en ideeën over de wereld en ik moedigde dat als moeder alleen maar aan. Totdat hij zich steeds meer afzonderde en het contact met zijn marokkaanse vriend verwaterde totdat hij eigenlijk met nog maar 1 vriend contact had. We zitten vaak op dezelfde pc en als hij op dan uren achter elkaar op de computer had gezeten dan zat het internetgebeuren vol met allemaal islamitische sites en propaganda. Toen ik hem er voor de eerste keer over sprak kreeg ik een heel verhaal te horen over dat de islam groot onrecht wordt aangedaan en hij begon over de geschiedenis en zelfs dat amerika niet door columbus was ontdekt en over de tweede wereldoorlog en ga zo maar door. Toen begon ik me ernstig zorgen te maken maar dat hij zich tot de islam zou bekeren had ik in mijn ergste nachtmerries niet kunnen dromen.

Mijn dochter is een heel ander verhaal. Ze studeert nog en voor haar studie doet ze onderzoek naar religie en cultuur en bij haar is het ontzettend snel gegaan. Die 2 die stimuleerden het heel erg bij elkaar dus tja, ik denk heel vaak als ik maar eerder had ingegrepen was het misschien niet gebeurd. Sinds de dood van mijn man wordt er heel weinig gesproken thuis. Mijn man draait zich om in zijn graf als hij dit hoort. En dat weten ze dondersgoed. Mijn dochter komt zo nu en dan weleens met een moslima thuis maar mijn zoon die heeft eigenlijk nog maar 1 vriend en dat is al zijn vriend sinds de kleuterklas. Hij gaat wel elke vrijdag naar een moskee en moet een halve dag reizen zodat hij naar een moskee kan waar het gebed in het Nederlands kan worden gedaan.

Tja.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

Wat een een hard vreselijk hard gelag Monique. Je houdt je hart als moeder al vast als ze als puber met een echt verkeerde verkering thuis komen, maar dan heb je altijd nog grote kans dat het vroeger of later uit gaat. Ik weet niet wt ik verder moet zeggen. Al hoewel het mij pesoonlijk niet is overkomen, leef ik vanuit mijn moederhart intens met je mee. Ik hoop dat je hier de steun zal vinden die je zo hart nodig hebt. Komen je kinderen immers in een omgeving terecht die officieel als sekte te boek staat kan je bij allerlei instanties terecht vooor hulp. In het geval van de islam moet je allemaal zelf uit te zien zoeken.

Blijf posten en we zullen proberen je zo goed mogelijk te helpen en steunen waar het nodig is.

Warme groet,

Dhana
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Dhana schreef:Wat een een hard vreselijk hard gelag Monique. Je houdt je hart als moeder al vast als ze als puber met een echt verkeerde verkering thuis komen, maar dan heb je altijd nog grote kans dat het vroeger of later uit gaat. Ik weet niet wt ik verder moet zeggen. Al hoewel het mij pesoonlijk niet is overkomen, leef ik vanuit mijn moederhart intens met je mee. Ik hoop dat je hier de steun zal vinden die je zo hart nodig hebt. Komen je kinderen immers in een omgeving terecht die officieel als sekte te boek staat kan je bij allerlei instanties terecht vooor hulp. In het geval van de islam moet je allemaal zelf uit te zien zoeken.

Blijf posten en we zullen proberen je zo goed mogelijk te helpen en steunen waar het nodig is.

Warme groet,

Dhana
Foute verkeringen zeg je, been there done that! Nu denk ik: die verkering was zo erg nog niet.

Bedankt voor de warme woorden, ze doen me goed.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

moeder van 3 schreef:
Ik wil even iets melden en dat is dat ik op deze site hele harde woorden lees jegens bekeerde moslims. Ik snap dat en iedereen moet kunnen zeggen wat hij / zij wilt maar ik zou vriendelijk willen verzoeken om in dit geval rekening te houden met mijn gevoelens want het zijn nog steeds mijn kinderen. Ik denk het ook en ik voel het ook maar om er elke keer op die manier aan herinnerd te worden doet mij soms zoveel pijn dat ik er de hele dag kapot van ben.
Ik begrijp dat voor honderd procent Monique.
En ja, laten we aub jij-en en jou-en. Wel zo gezellig.
Waarom we soms zo onaardig tegen bekeerlingen zijn is omdat wij ook niet begrijpen dat mooie jonge verstandige onafhankelijke mensen zich tot Islam bekeren, en als ze dan op deze site proberen om de suiker Islam aan ons te verkopen dan gaan we uit ons dak en zijn we misschien scherper dan we zouden moeten . Maar dat wil niet zeggen dat we geen kompassie met die jongelui hebben. We hebben een poos geleden ons best gedaan om een Belgisch meisje uit de klauwen van Islam te redden, en dat is na veel gepraat en geschrijf aan wederzijdse kant gelukt. Ze heeft Islam verlaten. Zo nu en dan zie ik haar nog wel eens lezen op het forum, en ik weet niet hoe het nu met haar gaat, ik hoop het beste.
Verder hebben we gemerkt dat het bijna godsonmogelijk is om een redelijk gesprek met bekeerde moslims en Moslima’s te voeren. Deze jongelui zijn vaak nog fanatieker dan de eerste de beste salafist. Ik vermoed dat ze van het standpunt uitgaan…“Als je iets doet doe het dan goed.” Wat ons dan verbaasd is dat deze jongelui een idee hebben dat alles wat met islam te maken heeft zoet is. In hun ogen is en betekent Islam liefde en geen onderwerping. Wij noemen deze jongelui suiker moslims. Ze worden in Nederland door onze wetten beschermd , en ze denken dat vrouwen in Islamitische landen net zoveel vrijheden hebben als zij hier in ons land.
Onbegrijpelijk. Vaak weten ze niks van de koran en de hadith en halen ze hun kennis uit de suiker boekjes en geschriften van landverraders zoals Linda Bogaert die betaalt wordt om Islam te promoten.

Ik zit hier maar door te kletsen… :redface:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Wat ik zelf heel moeilijk vind is dat als ik met ze in gesprek ga ik niet kan uitleggen wat ik er zo erg aan vind want op alles wat ik zeg is er wel een antwoord. En een antwoord waar ik geen wederantwoord heb omdat zij goed weten waar ze over praten en ik niet. Dus ik wil me graag inlezen maar dan niet die boekjes die zij hebben liggen maar feitelijke dingen. Er moeten toch zaken zijn in de koran of de hadies die ik tegen ze kan gebruiken? Ik moet op een of andere manier toch proberen om op een normale manier duidelijk te maken waarom ik er zo op tegen ben en veel verder dan roepen dat vrouwen geen rechten hebben, dat andersgelovigen geen rechten hebben dat de islam dood en verderf zaait kom ik niet.

Onwijs gaaf dat ik hier zo goed ontvangen word. Ik had niet verwacht dat ik nu nog achter de laptop zou zitten.

En Ariel, dat belgische meisje dat zich had bekeerd waar jullie haar vanaf hebben gehaald, kan ik dat verhaal ergens teruglezen misschien?

Groetjes
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

moeder van 3 schreef:
En Ariel, dat belgische meisje dat zich had bekeerd waar jullie haar vanaf hebben gehaald, kan ik dat verhaal ergens teruglezen misschien?

s
Ik ga de draad straks voor je opzoeken, maar het meeste zendingswerk :laugh1: hebben we via PM gedaan, en we hebben haar opgezocht in Antwerpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

moeder van 3 schreef:Wat ik zelf heel moeilijk vind is dat als ik met ze in gesprek ga ik niet kan uitleggen wat ik er zo erg aan vind want op alles wat ik zeg is er wel een antwoord. En een antwoord waar ik geen wederantwoord heb omdat zij goed weten waar ze over praten en ik niet. Dus ik wil me graag inlezen maar dan niet die boekjes die zij hebben liggen maar feitelijke dingen. Er moeten toch zaken zijn in de koran of de hadies die ik tegen ze kan gebruiken? Ik moet op een of andere manier toch proberen om op een normale manier duidelijk te maken waarom ik er zo op tegen ben en veel verder dan roepen dat vrouwen geen rechten hebben, dat andersgelovigen geen rechten
Al deze dingen staan in de Koran en in de hadith Monique. En wij kunnen je helpen met het opzoeken en het begrijpen van deze koran verzen .

Bijvoorbeeld… 2:223: Uw vrouwen zijn slechts akkerland voor u om te ontginnen.

Met ander woorden. Een man mag zijn vrouw gebruiken wanneer hij wil. Weigeren voor een vrouw is er niet bij want dan zullen de engelen haar vervloeken

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.

Een vrouw behoord haar man te gehoorzamen. Eigenlijk als je dochter het goed wil doen mag je dochter zonder voogd de deur in meer uit. Haar broer moet haar naar alles begeleiden. Je dochter heeft nu ze moslims is nog maar de helft van de geestelijke vermogens als je zonen. Eigenlijk behoort ze hem nu in alles te gehoorzamen.
Staat in de Koran.

Dat moet je eens tegen je zoon zeggen dat hij nu verantwoordelijk is voor de daden van zijn zus. [hypocrite.gif] Kijken of je dochter dat leuk vindt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Ariel schreef:
moeder van 3 schreef:Wat ik zelf heel moeilijk vind is dat als ik met ze in gesprek ga ik niet kan uitleggen wat ik er zo erg aan vind want op alles wat ik zeg is er wel een antwoord. En een antwoord waar ik geen wederantwoord heb omdat zij goed weten waar ze over praten en ik niet. Dus ik wil me graag inlezen maar dan niet die boekjes die zij hebben liggen maar feitelijke dingen. Er moeten toch zaken zijn in de koran of de hadies die ik tegen ze kan gebruiken? Ik moet op een of andere manier toch proberen om op een normale manier duidelijk te maken waarom ik er zo op tegen ben en veel verder dan roepen dat vrouwen geen rechten hebben, dat andersgelovigen geen rechten
Al deze dingen staan in de Koran en in de hadith Monique. En wij kunnen je helpen met het opzoeken en het begrijpen van deze koran verzen .

Bijvoorbeeld… 2:223: Uw vrouwen zijn slechts akkerland voor u om te ontginnen.

Met ander woorden. Een man mag zijn vrouw gebruiken wanneer hij wil. Weigeren voor een vrouw is er niet bij want dan zullen de engelen haar vervloeken

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.

Een vrouw behoord haar man te gehoorzamen. Eigenlijk als je dochter het goed wil doen mag je dochter zonder voogd de deur in meer uit. Haar broer moet haar naar alles begeleiden. Je dochter heeft nu ze moslims is nog maar de helft van de geestelijke vermogens als je zonen. Eigenlijk behoort ze hem nu in alles te gehoorzamen.
Staat in de Koran.

Dat moet je eens tegen je zoon zeggen dat hij nu verantwoordelijk is voor de daden van zijn zus. [hypocrite.gif] Kijken of je dochter dat leuk vindt.
Kijk dit soort dingen wil ik dus weten. Ik ken mijn dochter en het is onmogelijk dat zij dit weet en/ of accepteert. Daarom vind ik het ook zo ongelofelijk vreemd allemaal. Nog even vreemd als de eerste dag toen ze tegen me zei: Mama, ik wil moslim worden. Dat waren haar letterlijke woorden, ik krijg er nog kippevel van.

Weet je misschien waar ik een overzichtelijk overzicht kan vinden met allemaal van dit soort zaken? Hartelijk dank!!

Groetjes
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Even voorstellen!

Bericht door mercator »

moeder van 3 schreef: Er moeten toch zaken zijn in de koran of de hadies die ik tegen ze kan gebruiken? Ik moet op een of andere manier toch proberen om op een normale manier duidelijk te maken waarom ik er zo op tegen ben
Dat gaat niets helpen vrees ik omdat de inhoud van Islam er voor de moslim helemaal niet toe doet. Zo een "bekering" is geen rationeel proces maar een dwanghandeling/verslaving die met redeneren niet te stoppen is. Het is eerder zoals een zoon of dochter die plots zeer heftige puberstreken krijgt, zich laat piercen, begint te drinken, zich raar te kleden etc. Stel dat je zoon ineens drugs begint te gebruiken, dan kan je wel met boeken vol bewijs aan komen zetten dat drugs slecht zijn, maar dat weet die zelf ook wel.
Iemand anders op het forum heeft het s zo geformuleerd: wat er onberedeneerd is ingekomen krijg je er met redeneren niet meer uit , dat vat het goed samen. Ik vrees dat je het zult moeten verdragen tot het vanzelf overgaat. Hoe lang dat duurt kan niemand op dit moment weten.
Bestaan er overigens statistieken over de mate van afvalligheid van bekeerlingen na 1,2,3 of pakweg 10 jaar ? Dat zou een indicatie kunnen geven hoe lang zo een verslaving gemiddeld duurt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

moeder van 3 schreef:
Kijk dit soort dingen wil ik dus weten. Ik ken mijn dochter en het is onmogelijk dat zij dit weet en/ of accepteert. Daarom vind ik het ook zo ongelofelijk vreemd allemaal. Nog even vreemd als de eerste dag toen ze tegen me zei: Mama, ik wil moslim worden. Dat waren haar letterlijke woorden, ik krijg er nog kippevel van.

Weet je misschien waar ik een overzichtelijk overzicht kan vinden met allemaal van dit soort zaken? Hartelijk dank!!
Om een overzichtelijk overzicht over deze zaken te vinden zal moeilijk zijn. Ze zijn over het gehele internet te vinden. Ook op deze site.

Misschien is dit om te beginnen wat voor je.
Mythe 3. De Koran is een vrouwvriendelijk boek

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 095#p39095" onclick="window.open(this.href);return false;

Mythe 4 en 5 die daar na komen zijn ook handig lesmateriaal.

Wat betreft Steffi het Belgische meisje…Ze zwerft over het hele forum heen, en ze heeft niet zelf een topic.
Lees vanaf dit punt maar even.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 373#p76373" onclick="window.open(this.href);return false;

PS...Ze kwam op dit forum met de islamitische naam Souhaila die je steeds tegen zal komen, maar later wilde ze dat we haar naam veranderde in Steffi. Vandaar..

Lees in dit draadje ook even het antwoord van een moeder met een bekeerde dochter Monique.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 145#p77145" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Eliabe »

Welkom.
Ik hoop voor je dat je hier kracht, steun, wijsheid en inzicht mag ontvangen om dit te kunnen dragen. Weet dat je vanaf nu hier niet meer alleen staat.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Monique »

Monique, misschien zou je dochter eens "echt" moeten gaan leven naar de regels van de koran.
Ik denk dat ze dan snel genezen zal zijn.
Ze heeft het voordeel dat ze in Nederland woont en zelf mag weten welke regels ze wenst te volgen.
Daarbij durf ik met zekerheid te stellen dat ze niet eens weet wat islam werkelijk inhoudt.

Laat haar maar eens beginnen met niet alleen over straat gaan zonder mahran en zonder toestemming van een man. (haar broer b.v.) dat mag een vrouw namelijk niet.

Ze mag ook geen "vrienden" zij met niet-moslims...ook niet met familie.

Lijkt me een goed beginnetje voor haar.

Je kunt haar natuurlijk ook een maand naar SA met vakantie laten gaan.
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dutch »

Ook van mij een hartelijk welkom hier beste Moeder van 3.
Je zou ook je dochter kunnen aanspreken op het feit dat je per testament de islamitische erfwet wil laten gelden en haar dus slechts de helft wil laten erven van wat haar broers gaan erven, stel haar voor om dat bij de notaris schriftelijk vast te leggen...eens kijken hoe ze daarop gaat reageren. Letterlijk dus : erfenis in 5 verdelen, je dochter krijgt 1/5 deel en haar broers respectievelijk elk 2/5 ervan. Weigert ze dit, dan verwerpt ze gelijk het islamrecht voor vrouwen...is ze dan wel een moslima in hart en ziel?
Je dochter mag ook nooit zonder mannelijk begeleiding van een mahraam (man van de familie waarmee ze niet kan huwen : vader, broer, echtgenoot) het huis uit...als echte moslima.
Verder vind je op dit forum al een hele waslijst van koranverzen en ahadiths (geldig voor de sunni moslims, dat zijn je kinderen vast en zeker) van Bukhari (uiterst betrouwbaar en in islamlanden rechtsgeldig) waar je je voordeel mee kan doen.
Sterkte gewenst en versla ze op hun eigen islamterrein.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door silkyboxershortXL »

Welkom Monique! Goed dat je in de pen geklommen bent.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen!

Bericht door Pilgrim »

Van harte welkom Monique. Je zult hier veel kunen leren over de Islam en dan bedoel ik de echte Islam en niet de suikerversie die je door de politiek-correcte media krijgt voorgeschoteld. Ik geef alvast een lijstje van citaten uit de Koran en hadiths waar je misschien wat mee kan. Ik heb nog meer lijstjes. :D

De zogenaamde mensen van het boek waar over gesproken wordt zijn de Joden en Christenen.
Tegen Joden, Christenen en ongelovigen:

- Koran 8:39: En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. …
- Koran 8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: “Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.”
- Koran 8:13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding.
- Koran 9:123: O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.
- Koran 2:216: Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

Jihad betekent weliswaar “inspanning” maar in context van de Koran en de Hadiths wordt het wel degelijk gebruikt in de betekenis van gewapende strijd en niet zoals moslims altijd beweren dat het gaat om een strijd tegen persoonlijk aanvechtingen.

- Koran 5.60: Zeg: “Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie hij zijn toorn heeft uitgestort en van wie hij apen, zwijnen en demonen (resp. Joden, Christenen en ongelovigen) heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald.”
- Koran 33:61: Vervloekt zijn zij (de ‘huichelaars’); waar zij zich ook bevinden zullen zij worden gegrepen en gedood.
-Koran 33:26: En Hij deed de mensen van het Boek die hen (de vijand) hielpen uit hun vestingen komen en vervulde hun hart met ontzetting. Gij doodde sommigen en gij nam anderen gevangen
- Koran 5:17: Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen.
- Koran 5:51: O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
- Koran 5:72: Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.
- Koran 2:61: … En zij (de Joden) kwamen in vernedering en armoede en brachten Allah's toorn over zich; dit kwam, omdat zij de tekenen van Allah verwierpen en de profeten onrechtvaardig doodden, want zij waren ongehoorzaam en telkens weer in overtreding.
- Koran 2:191: En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
- Koran 8:7: En toen Allah u één der twee partijen beloofde dat zij de uwe zou zijn, wenste gij, dat de partij zonder wapenen de uwe zou worden, maar Allah wilde door Zijn Woorden de waarheid bevestigen en de levenswortel der ongelovigen afsnijden
- Koran 8:59-60: En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, mocht afschrikken. …
- Koran 8:67: Een profeet kan geen gevangenen maken voordat hij tot geregeld vechten in het land komt. …
- Koran 5:33: De vergelding diegenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
- Koran 5:73: Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.
- Koran 9:5: Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. …
- Koran 9:29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Joden en Christen moeten dus onderworpen worden!!

- Koran 59:11-17: Dit gaat over de onmogelijkheid van een verbond met de ‘huichelaars’ en de Joden. Er wordt verteld dat de Joden een volk zijn dat niet begrijpt en dat hun een afschuwelijke straf te wachten staat. Satan vertelt hen niet (in Mohammed) te geloven zodat ze in de hel zullen komen.
- Koran 59:15: Evenals voor degenen die kort vóór hen (de Joodse stam Banu Quaynuga) het kwade gevolg hunner daden ondergingen, is er voor hen een pijnlijke straf.
- Koran 59:17: Daarom zal het einde van beiden (‘huichelaars’ en Joden) wezen, dat zij samen in het Vuur zullen vertoeven; dit is het loon der onrechtvaardigen.

Joden gaan dus naar de hel!

- Koran 3:85: En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.
- Koran 4: 47: O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.
Koran 4:55: En sommigen hunner (Joden) geloofden er in en sommigen hunner weerhielden anderen er van te (geloven). De hel, met het laaiende vuur is toereikend (voor de Joden).

Naar de hel met de Joden!!

- Koran 4:160: En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden wij hen de reine dingen die hen (voordien) waren toegestaan.
- Sahih Bukhari 4.52.176: Jullie moslims zullen vechten met de Joden tot zij zich achter stenen verbergen. De stenen zullen hen verraden en zeggen: O Abdullah (slaaf van Allah) achter mij zit een Jood verborgen, doodt hem.
- Abu Dawud 38.4349: Een Jodin placht de profeet te bespotten. Een man wurgde haar tot zij stierf. De apostel van Allah verklaarde dat geen vergelding voor haar bloed betaald hoefde te worden. (Wie de profeet bespotte mocht worden vermoord; een traditie die tot op de dag van vandaag door gaat).
- Tabari IX:69: Killing disbelievers is a small matter to us.
- Tabari VIII:141: The battle cry of the Companions of the Messenger of Allah that night was: ‘Kill! Kill! Kill!’
– Bukhari 1.1.6: Just issue orders to kill every Jew in the country.

Iedere Jood moet gedood worden!!

- Bukhari 1.427: Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten. (Dit waren Mohammeds laatste woorden. Vergelijk dit eens met de laatste woorden van Jezus: “Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.”)
- Bukhari 8, 82: 794: “Een groep mensen kreeg kamelenurine voorgeschreven als medicijn. Na hersteld te zijn keerden zij zich tegen de herder van de kamelen en stalen de kamelen. Mohammed liet ze vervolgens achtervolgen en gevangen nemen, waarop hij de opdracht gegeven zou hebben de handen en benen van deze mensen af te hakken en hun ogen uit te branden met hete stukken ijzer.”
- Bukhari 4.52.270: De profeet zei “Wie wil Ka’b ibn Ashraf voor mij doden? Hij heeft kwaad gesproken over Allah en zijn boodschapper” (sluipmoord bevolen door Mohammed).
- Sunan abu-dawud, boek 14.2660: De meest genadige mensen zijn gelovigen die anderen doden.
- Sunan abu-dawud, boek 19: 2996: De apostel van Allah zei: “Als je een overwinning behaald op Joodse mannen doodt hen dan. Dus Muhayyisah stortte zich op een Joodse handelaar en doodde hem.
- Sahih muslim, boek 19.4321: Toen de profeet werd gevraagd over het doden van heidense vrouwen en kinderen bij nachtelijke razzia’s zei hij: het zijn ook heidenen.
- Sunan abu-dawud, boek 19.3001: Als iemand enig bezit heeft bij de Joden van Khaybar moet hij dat terugnemen, want ik ga de Joden verdrijven. Toen verdreef hij hen.
- Sunan Abu-Dawud 19.3040: Belastingen moeten geheven worden van Joden en Christenen, maar niet van moslims.
- Sahih muslim, boek 19.4366: Ik (Mohammed) zal de Joden en Christenen van het Arabisch schiereiland verdrijven en niemand achterlaten behalve moslims.
- Sahih Bukhari 4.52.44: Een man kwam bij de profeet en vroeg: “Leer mij over een daad die even goed beloond wordt als de heilige oorlog.” Hij zei: “Zo’n daad kan ik niet bedenken”.
- Sahih Bukhari 4.52.50: Een enkele poging tot vechten voor de zaak van Allah in de morgen of de middag is beter dan de hele wereld en alles wat zich daarop bevindt.
- Sahih Bukhari 4.52.260: De profeet zei: Als een moslim zijn godsdienst verlaat doodt hem dan.

Het gaat hier weer wel degelijk om gewapende strijd!!

De geschiedenis van Mohammed kent een duidelijke breuk. In Mekka schrijft hij nog enigszins positief over de “mensen van het boek” (Joden en Christenen) omdat hij hoopte dat ze hem als profeet zouden erkennen. Gelukkig deden ze dat niet. In de daaropvolgende Medina-periode wordt hij daarom vijandig tegen de Joden en Christenen en daar komen de meeste agressieve verzen uit voort. Helaas staan ze allemaal door elkaar. De positieve verzen over “de mensen van het boek” zijn daarmee vervallen (geabrogeerd) ten gunste van de negatieve!! De bovenstaande opsomming geeft daarom ook negatieve verzen weer die dus wel geldig zijn!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

Het zou wel handig zijn Pilgrim, erbij te vermelden dat de overlevering van Bukhari en Muslim de hoogste graad van geloofwaardigheid hebben bij de moslims. Anders bestaat het gevaar dat Monique met dat verschil als weerwoord om de oren geslagen wordt en vervolgens met een mond vol tanden staat. Dat is mij in het begin met discussies met moslims namelijk ook overkomen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen!

Bericht door Pilgrim »

Bedankt voor de tip Dhana. Hier heb ik nog wat.
Over slavernij, sex en sexslavinnen:

Sahih bukhari, boek 52: 7.62.137: “Wij kregen vrouwelijke gevangenen uit de oorlogsbuit en plachten coitus interruptus met hen te doen. Wij vroegen de profeet daarover en hij zei: Tot de dag van de herrijzenis zal er niemand geboren worden die niet is voorbestemd om te leven..”
Sahih muslim, boek 19.4321: Wij vochten tegen het volk van de Fazara en Abu Bakr beval om aan te vallen. Sommige vijanden werden gedood en anderen gevangen genomen. Ik zag een groep vrouwen en kinderen die ik opdreef tot we Abu Bakr kwamen. Daaronder bevond zich een vrouw met een van de mooiste dochters in heel Arabie. Abu Bakr schonk mij dat meisje als buit. Terug in Medina zag de profeet mij op straat en zei “geef mij dat meisje”. Ik zei: “Zij is voor u o profeet, ik heb haar nog niet ontkleed”. (Een sexslavin dus!!) De profeet zond haar naar Mekka als losprijs voor een aantal moslims die daar gevangen werden gehouden.
Sahih muslim, boek 19.4366: het volk van Quiraiza gaf zich over op bevel van de boodschapper van Allah, maar de beslissing over hen werd overgelaten aan Sa’d die zei: “Ik beslis dat alle weerbare mannen worden gedood, hun vrouwen en kinderen en al hun bezittingen worden verdeeld onder de moslims. (Een massamoord dus, nadat ze zich al hadden overgegeven.)
Sahih muslim, boek 8.3383: Een man kwam bij de profeet en zei: “Ik heb een meisje als slavin, zij is onze dienares, zij haalt water voor ons en ik heb geslachtsgemeenschap met haar, maar ik wil niet dat zij zwanger wordt. De profeet zei: “Pleeg coitus interruptus met haar als je dat wil, maar wat voor haar is voorbestemd zal gebeuren. (Geen huwelijk maar een sexslavin!!)
Sahih muslim, boek 8.3432: Allah’s boodschapper zond een leger naar Autas en vocht met de vijand. Na hen te hebben overweldigd en gevangen genomen, schenen de gezellen van de profeet geen geslachtsgemeenschap met de gevangen vrouwen te willen hebben omdat hun mannen polytheïsten waren. Toen gaf Allah, de allerhoogste, de volgende openbaring: “En getrouwden waren voor hen wettig als hun maandelijkse periode was geëindigd.” (Sexslavinnen dus!!)
Koran 2.223; Uw vrouwen zijn een akker voor u, komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf. (Of het de vrouw ook behaagt doet niet ter zake, de vrouw die weigert zal volgens de hadith de hele nacht door engelen worden vervloekt.)
Sahih Bukhari, boek 7.62.6: De profeet deed de ronde, (had seksuele gemeenschap) met al zijn vrouwen in een nacht en hij had negen vrouwen. (Een seksmaniak dus!)
Sunan abu-dawud, boek 11.2141: De profeet zei: “Een man zal niet worden gevraagd waarom hij zijn vrouw slaat”.
Sahih Bukhari, boek 7.62.125: De profeet zei “Ik zag het hellevuur en ik heb voordien nog nooit zoiets verschrikkelijks gezien en ik zag dat de meerderheid van zijn bewoners vrouwen waren.” De mensen vroegen: “Waarom is dat zo?” Hij antwoordde: “Om hun ondankbaarheid. Zij zijn niet dankbaar jegens hun echtgenoten en ondankbaar voor de hen verleende gunsten. Zelfs als je een van hen je leven lang goed doet en ze een keer denkt dat je streng bent zal ze zeggen: ‘Ik heb nog nooit iets goeds van je gezien’”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen!

Bericht door Pilgrim »

Wat mij iedere keer opvalt met de Koran en de Hadiths is dat ze volkomen in tegenspraak zijn met het woord en het karakter van de Bijbel en de evangeliën. Het idee dat Jodendom en Christendom voorlopers van de Islam zijn dan ook volslagen onzin en mist elke grond. Hier een leuk voorbeeld van een parallel verhaal over Jezus en Mohammed dat tegenovergesteld afloopt.
JEZUS
Uit Johannes 8:2-11:
En 's morgens vroeg was Hij weer aanwezig in de tempel, en al het volk kwam tot Hem en Hij zette Zich neer en leerde hen. En de schriftgeleerden en de Farizeeën brachten een vrouw, op overspel betrapt, en zij stelden haar in het midden en zeiden tot Hem: "Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt bij het plegen van overspel; en in de wet heeft Mozes ons bevolken zulken te stenigen; U dan, wat zegt U?" En dit zeiden zij om Hem in verzoeking te brengen, opdat zij iets hadden om Hem aan te klagen.
Maar Jezus bukte neer en schreef met de vinger op de grond. Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zei tot hen: "Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar. En weer bukte Hij neer en schreef op de grond.
En Jezus richtte Zich op en zie tot haar: "Vrouw, waar zijn zij? Heeft niemand u veroordeeld?" En zij zei: "Niemand, Heer. En Jezus zei: "Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!"

MOHAMMED
Uit de hadieth van Aboe Dawoed, #4428:
"Boeraida zei: "Een vrouw van Ghamid kwam naar de Profeet en zei: "Ik heb overspel gepleegd". Hij zei: "Ga terug". Ze keerde terug en op de volgende dag kwam zij weer bij hem, en zei: "Waarschijnlijk wilt u mij terugsturen zoals u deed met Maiz b. Malik. Ik zweer bij Allah, ik ben zwanger." Hij zei tot haar: "Ga terug". Ze keerde toen terug en kwam de volgende dag tot hem. Hij zei tot haar: "Ga terug totdat je je kind gebaard hebt." Ze keerde toen terug. Toen zij het kind gebaard had bracht ze het kind tot hem, en zei: "Hier is hij! Ik heb het kind gebaard." Hij zei: "Ga terug, en zoog hem totdat u hem gespeend heeft." Toen zij hem gespeend had, bracht zij hem naar hem met iets in zijn hand dat hij aan het eten was. De jongen werd aan één van de moslims gegeven en hij (de profeet) beval ten aanzien van haar. Dus werd een kuil voor haar gegraven, en hij gaf orders over haar en zij werd ter dood gestenigd. Chalid was één van degenen die stenen naar haar wierp. Hij gooide een steen naar haar. Toen een bloeddruppel op zijn wang viel, misbruikte hij haar. De profeet zei tot hem: "Beheers u, Chalid. Bij Hem in Wiens hand mijn ziel is, zij heeft zozeer berouw getoond dat als iemand per ongeluk een extra belasting doet en zich in overeenkomstige mate daarvan moest bekeren, hij vergeven zal worden". Toen gaf hij orders over haar, bad over haar en ze werd begraven."
Door hun interpretatie dat het Christendom en het Jodendom voorlopers zijn van de Islam en dat de Bijbel vervalst is hebben de moslims het Christendom en het Jodendom a.h.w. gekaapt!

Vergelijk ook de laatste woorden van Mohammed en Jezus:
Bukhari 1.427: “Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten”. (Dit waren Mohammeds laatste woorden.)
Vergelijk dit eens met de laatste woorden van Jezus: “Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.” (Lucas 23:34).
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

Misschien is het handig om Monique uit te leggen wat soenna, fatawa, ahadith en tafsir allemaal inhoudt.

Ik denk dat ik het zelf wel aardig op m'n netvlies heb, maar misschien is er iemand die dit haar even kernachtig kan uitleggen?

We gaan Monique een spoedcursus islam geven en binnen no-time weet ze meer dan haar bekeerde kinderen bij elkaar.
:rolleyes:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:Wat mij iedere keer opvalt met de Koran en de Hadiths is dat ze volkomen in tegenspraak zijn met het woord en het karakter van de Bijbel en de evangeliën. Het idee dat Jodendom en Christendom voorlopers van de Islam zijn dan ook volslagen onzin en mist elke grond.
Dat is ook een van de grootste instinkers van de islam als ze een christen proberen in te pakken.
Allah arabisch is voor God, hoor. Wij moslims en christenen hebben het over dezelfde. En wij eren Jezus ook als een profeet van ons. :razz:
Als je daar intrapt heb je jezelf al dermate verzwakt dat als je niet oppast, het bijna nog maar een eitje is om je over de streep te trekken.

Ik verzet me mezelf tegen die stelling om dezelfde reden als jij hier post, Pilgrim. Zo vertik ik het ook om allah met een hoofdletter te schrijven of het woord moet aan het begin van een zin gezet worden, maar dat laatste probeer ik altijd te vermijden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie