Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Ariel »

Gemakkelijker gezegd dan gedaan Mercator.
Sofia schreef in 2007:
Nooit gedacht dat ik mijn hoofdbrekens op dit forum zou zetten.
Ik hoop dat ik mijn verhaal hier kwijt kan.
Ik ben een 30 jarige gehuwde vrouw en ben moslim. Mijn hele leven lang heb ik geen moment getwijfeld aan mijn geloof,[ ] Nu ben ik op een punt gekomen (heeft jaren geduurd hoor) dat ik heel erg twijfel aan mijn geloof (als je mij dit een paar jaar geleden had gezegd, had ik die persoon uitgelachen, dat was immers ondenkbaar).Uit mijn geloof stappen is nog steeds ondenkbaar voor mij, mijn familie zal kapot zijn en hun hart zal breken
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 946#p86946" onclick="window.open(this.href);return false;
Een jonge vrouw komt naar dit forum voor steun en wordt dan door jou op haar ziel getrapt omdat jij denkt en zegt dat het gemakkelijk is. Als ze openlijk uit Islam stapt is ze alles kwijt. Kinderen, haar huis, haar man, haar familie. En jij zegt dat Moslim af worden is het gemakkelijkste dat er is ? Haar geloof laten vallen zal misschien niet moeilijk zijn, maar er voor uitkomen is bijna onmogelijk. We hebben hier niet met een katholieke Belgische familie van doen , maar met een Islamitisch gezin.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Dhana »

mercator schreef:Moslim -af worden is het gemakkelijkste dat er is. Die onzin zit gewoon tussen de oren. Het practische probleem bestaat erin geen last te krijgen met de ex- broeders en zusters.
Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, Mercator. Het kost jaren voordat een mens verlost is van de indroctinatie van sektarische groeperingen. Mensen die in een sekte verstrikt zijn geraakt en uiteindelijk het licht zien, hebben altijd nog familie waar ze op terug kunnen vallen. Als een geboren moslim zich aan de islam weet te onttrekken staat hij met lege handen. Niemand van familie en vrienden die nog iets met ze te maken willen hebben. Als ze niet letterlijk gedood worden, zijn ze wat hun verwanten etc. gewoonweg dood verklaard. Het islamitische denken en handelen is alles wat ze in het leven geleerd hebben. Je moet wel een hele sterke ruggegraat hebben als je dat alles voor lief neemt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Een jonge vrouw komt naar dit forum voor steun en wordt dan door jou op haar ziel getrapt omdat jij denkt en zegt dat het gemakkelijk is.
Nee ik herleid haar probleem tot de essentie. Als ze (hoe weet ik overigens dat het een "jonge vrouw" is?) haar Koranboekje in de vuilnisbak gooit wordt ze alleen nog maar geconfronteerd met de heel practische en onaangename ' culturele" gevolgen vanuit haar omgeving en famlie, Allah himself zal haar echt niet komen straffen.

Ik onderschat dat probleem ook niet. Je zal maar-voor welke reden dan ook- een stel dolgedraaide moordenaars achter je aan krijgen!
Mss zou ik zelf ook wel moslim blijven als k alles zou afwegen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Sophia »

Dhana je laatste alinea sla je de spijker op zijn kop . Ik ben jarenlang depressief (op en aan) en dat komt vrijwel zeker door het "dubbelleven" en onzekere gevoel wat ik leid.
Uit mijn geloof stappen is helaas niet zo makkelijk. De enige manier waarop dat zou kunnen is emigreren naar een land waar niemand mij kent.

Mercator waarom die vooroordelen? Ik ben hier geboren en betaal net als jij belasting over mijn gewerkte geld. Ik krijg geen enkele toeslag (te hoog salaris), alleen kinderbijslag, maar dat krijgt iedereen hier in Nederland die kinderen heeft.
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Sophia »

mercator schreef:
Ariel schreef: Een jonge vrouw komt naar dit forum voor steun en wordt dan door jou op haar ziel getrapt omdat jij denkt en zegt dat het gemakkelijk is.
Nee ik herleid haar probleem tot de essentie. Als ze (hoe weet ik overigens dat het een "jonge vrouw" is?) haar Koranboekje in de vuilnisbak gooit wordt ze alleen nog maar geconfronteerd met de heel practische en onaangename ' culturele" gevolgen vanuit haar omgeving en famlie, Allah himself zal haar echt niet komen straffen.

Ik onderschat dat probleem ook niet. Je zal maar-voor welke reden dan ook- een stel dolgedraaide moordenaars achter je aan krijgen!
Mss zou ik zelf ook wel moslim blijven als k alles zou afwegen.

Het is ook niet zozeer de angst voor Allah, maar meer de culture gevolgen zoals jij het al zelf aangeeft. Opgroeien in een familie en omgeving die je van kind af aan met de islam hebt opgevoed is echt niet te vergelijken met een Christelijke familie om maar wat te noemen. Moslim ben je voor je leven en ervan af stappen heeft grote gevolgen voor zowel mij als mijn kinderen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, Mercator. Het kost jaren voordat een mens verlost is van de indroctinatie van sektarische groeperingen.
Ik heb daar wél een idee over, ik heb hier al eea verteld over de linkse indoctrinatie waar ik zelf in ben opgegroeid. HET grote verschil is dat ik wel ben uitgespuwd geworden door mijn vroegere kennissen én familieleden, maar dat ze niet van plan zijn om mijn kop er maar alvast af te snijden. Tenminste voor zover ik weet, want die linkse geitenwollensokken-milieus zijn ook een kweekvijver voor moordenaars en terroristen, kijk maar naar Baader/Meinhof, Brigade Rosse en Volkert G.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Sophia schreef: Mercator waarom die vooroordelen? Ik ben hier geboren en betaal net als jij belasting over mijn gewerkte geld. Ik krijg geen enkele toeslag (te hoog salaris), alleen kinderbijslag, maar dat krijgt iedereen hier in Nederland die kinderen heeft.
Sophia, dat bedoel ik net, het enige obstakel dat tussen jou en het werkelijke leven staat is niet het Koran boekje, maar een hoop praktische bezwaren en moeilijkheden en de vijandschap van je Mohammedaanse familie en omgeving.
Je moet gewoon zien wat het zwaarste weegt. Dat heeft echt niks met vooroordelen te maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Ik vraag me ook wel s af of ex-moslims nu statistisch gezien gelukkiger zijn dan moslims. In moslimlanden alvast niet, want daar zijn ze zondermeer vogelvrij. In W Europa ligt het ingewikkelder, de ex-moslims genieten wettelijke bescherming zoals iedereen maar de groeps-druk is zo sterk en vernietigend dat je ook maar beter moslim kan blijven.
Om nu een concreet geval te nemen: een moeder met 3 kinderen gooit het Koran boekje aan de kant. Wat dan ? Dan heeft ze geen enkel gerust moment meer want de kinderen van moslims zijn eigendom van de secte en kunnen elk moment ontvoerd worden. En ons softe justitie-apparaat gaat niets doen om dat te verhinderen.

Ik weet dat het een controversiële gedachte is op FFI, maar dat moet kunnen: je bewijst moslims meestal helemaal géén dienst door ze over te halen de Islam te verlaten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door BFA »

mercator schreef:Ik weet dat het een controversiële gedachte is op FFI, maar dat moet kunnen: je bewijst moslims meestal helemaal géén dienst door ze over te halen de Islam te verlaten.
Waarom? Kan je er niet genoeg meer deporteren als Mohammedanen zich van het juk van Islam ontdoen?
Het gaat om vrijheid van keuze die de basis is van alle ontwikkeling in onze maatschappij. Om dit te verkrijgen is in het verleden hier ook gevochten. Dus heel normaal dat Mohammedanen steun krijgen in hun gevecht voor vrijheid. Het is zelfs zo dat die steun weigeren te geven de rode lijnen die onze beschaving in haar vorm houden gebroken worden. Onze beschaving een beetje minder beschaving is.
ER zijn nog wel meer punten. Jouw continue oproepen tot massale deportatie is nog zoiets dat onze beschaving weer wat minder maakt dan ze is.
Wat baat het tegen het Mohammedanisme te vechten. Als het eerste slachtoffer van de manier van vechten onze eigen beschaving is?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

BFA schreef:
Dus heel normaal dat Mohammedanen steun krijgen in hun gevecht voor vrijheid.
Afvalligheid van Islam is 1 . statistisch verwaarloosbaar en 2. als je die mensen concreet wil helpen zal je dat met gepantserde en bewaakte vluchthuizen moeten doen, aan morele steun op een forum heeft een moeder niets als haar kinderen naar Irak ontvoerd worden.
Jouw continue oproepen tot massale deportatie is nog zoiets dat onze beschaving weer wat minder maakt dan ze is.
Dat is de Freethinkers-argumentatie . Je zou in 40-45 dan bijv. ook kunnen gezegd hebben we gaan de nazi's geen haar krenken want dan worden we net zo erg als zij.

En ik vroeg me in deze "persoonlijke" draad gewoon af of ex-moslims nou gelukkiger zijn dan moslims.
Ik heb hier ook een ex-Getuige van Jehovah die veel gelukkiger was als Getuige.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door BFA »

mercator schreef:Dat is de Freethinkers-argumentatie
Dat heeft niets met de FreeThinkers te maken. Met de begrenzingen tot zelf-restrictie die het ophouden van een beschaving stelt. Je kan uit de bestaande situatie scenarios hypotheseren die uiteindelijk naar deportatie leiden wat binnen ligt. Oproepen tot als enige oplossing is iets heel anders.
mercator schreef: En ik vroeg me in deze "persoonlijke" draad gewoon af of ex-moslims nou gelukkiger zijn dan moslims.
Ik heb hier ook een ex-Getuige van Jehovah die veel gelukkiger was als Getuige.
Het uiteindelijk geluk heeft hier niets mee te maken. Geluk is iets dat komt en niet iedereen verwerft.
mercator schreef: Afvalligheid van Islam is 1 . statistisch verwaarloosbaar en 2. als je die mensen concreet wil helpen zal je dat met gepantserde en bewaakte vluchthuizen moeten doen, aan morele steun op een forum heeft een moeder niets als haar kinderen naar Irak ontvoerd worden.
En dan. eerst en vooral is het de strijd van Mohammedanen. Wat niet inhoudt dat we voor die hier zijn niets moeten doen.
Het is een valse gemakkelijkheidsoplossing Mohammedanen in het Mohammedanisme vast te pinnen. Een teken van luiheid.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Manon »

Het grote voordeel van afvallige te zijn, lees: niet meer te geloven in al die onzin - is dat men ook de angsten niet meer hoeft te ondergaan.

Binnenkort Ramadan: wil je niet dat je familie boos wordt, ga dan lekker iets eten buitenshuis, koop je een bakje kersen en eet het rustig op in het park (wel buiten het zicht van de o zo vrome mede-gelovigen). Als afvallige hoef je je dan niet meer schuldig te voelen of angsten te cultiveren om in de hel te geraken;

Wil je geen hommeles met de familie? laat ze gewoon in het gedacht: draai wat rondjes mee, doe wat turnoefeningen (beschouw het islamitische bidwerk als een afgezwakte yoga oefening, goed voor de spieren) en beschouw alles zoals het is: nutteloze ritueeltjes of lichte ridicule toestandjes. Probeer wèl je lach in te houden.

Ik denk dat indien je het zo vol houdt, je een intense innerlijke rust kan krijgen, zonder met de familie in de clinch te moeten gaan. vanaf dat de kinderen groot genoeg zijn om je niet te verraden kan je ze langzaam maar zeker ook in die richting sturen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Mul7id »

circe schreef:Het grote voordeel van afvallige te zijn, lees: niet meer te geloven in al die onzin - is dat men ook de angsten niet meer hoeft te ondergaan.

Binnenkort Ramadan: wil je niet dat je familie boos wordt, ga dan lekker iets eten buitenshuis, koop je een bakje kersen en eet het rustig op in het park (wel buiten het zicht van de o zo vrome mede-gelovigen). Als afvallige hoef je je dan niet meer schuldig te voelen of angsten te cultiveren om in de hel te geraken;

Wil je geen hommeles met de familie? laat ze gewoon in het gedacht: draai wat rondjes mee, doe wat turnoefeningen (beschouw het islamitische bidwerk als een afgezwakte yoga oefening, goed voor de spieren) en beschouw alles zoals het is: nutteloze ritueeltjes of lichte ridicule toestandjes. Probeer wèl je lach in te houden.

Ik denk dat indien je het zo vol houdt, je een intense innerlijke rust kan krijgen, zonder met de familie in de clinch te moeten gaan. vanaf dat de kinderen groot genoeg zijn om je niet te verraden kan je ze langzaam maar zeker ook in die richting sturen.
Ik moet echt effe op je ondertekening reageren van steven weinberg. Ik zou het op prijs stellen als je het citeert zoals het is en niet verdraait. Dit was zijn quote:
"With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil—that takes religion. " Steven Weinberg
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Manon »

Er staat "vrij naar" en ik verkies "religion" te vervangen en te specifieren als "islam".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door mercator »

Ik vind het eerlijk gezegd een dwaze uitspraak van die Weinberg, het slaat nergens op. Ik beschouw mezelf ook als een goed mens, maar ik heb wel degelijk door allerlei omstandigheden kwalijke zaken gedaan die helemaal niks met godsdienst te maken hadden.

Trouwens een moslim wordt niet "slecht" door de Islam, een moslim is een slecht mens die voor zijn daden goedkeuring zoekt in de Islam.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Dhana »

Mul7id schreef: Dit was zijn quote:
"With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil—that takes religion. " Steven Weinberg

Je bent hier beland op een forum waar men moeite heeft met de islam en niet met religies in het algemeen. Daar zijn weer andere forums voor.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Mul7id »

Na vier jaar ben ik er weer! Hoe is het allemaal?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Manon »

hallo Muldinges,

Zoals je ziet is het leven er niet leuker op geworden. Met IS, de bootvluchtelingen, hier en daar een terreuraanslag.... peace :victory:

en met jou?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Mul7id »

Manon schreef:hallo Muldinges,

Zoals je ziet is het leven er niet leuker op geworden. Met IS, de bootvluchtelingen, hier en daar een terreuraanslag.... peace :victory:

en met jou?
Ja inderdaad joh. Als ik een Christen was, dan riep ik hele tijd : the End Is Near, the End is near!

Maar goed. Ik leef nog. thnx. Nog nieuwe Marokkaanse ex moslims aangemeld? Ik heb nog steeds weinig tot vrijwel geen contact met hen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Ariel »

Mul7id schreef:
Maar goed. Ik leef nog. thnx. Nog nieuwe Marokkaanse ex moslims aangemeld? Ik heb nog steeds weinig tot vrijwel geen contact met hen.
Leuk en fijn om weer even van je te horen Mul7. Heb jij al contact met freedomxx gehad? Die is ook niet echt actief , maar dit is haar laatste post. viewtopic.php?p=365491#p365491

En heel begrijpelijk als onze freedomxx voorzichtig is. Want wie kan je tegenwoordig nog vertrouwen. Nou ja..Dat hoef ik het jou niet te vertellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Mul7id »

Ariel schreef:
Mul7id schreef:
Maar goed. Ik leef nog. thnx. Nog nieuwe Marokkaanse ex moslims aangemeld? Ik heb nog steeds weinig tot vrijwel geen contact met hen.
Leuk en fijn om weer even van je te horen Mul7. Heb jij al contact met freedomxx gehad? Die is ook niet echt actief , maar dit is haar laatste post. viewtopic.php?p=365491#p365491

En heel begrijpelijk als onze freedomxx voorzichtig is. Want wie kan je tegenwoordig nog vertrouwen. Nou ja..Dat hoef ik het jou niet te vertellen.
Hey thanx Ariel. Ik heb freedomxx een bericht verstuurd en wacht haar reactie af.
Ik ben van plan om wat artikelen over religie en poltiek te schrijven op mijn blog. Als jullie wat suggesties of met vragen zitten; let me have them.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Ariel »

Heb jij voor ons een link naar jouw blog Mul7 ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door freedomxx »

Hallo! Ik ben inderdaad niet heel erg actief! Ook vanwege school.. Maar Mul7id, ik heb je een berichtje gestuurd. Ook ben ik nu heel voorzichtig bezig.

Hoe gaat het verder met jullie!?
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Ariel »

Met mij gaat het goed Freedom. Ik zou alleen willen dat we wat beter weer krijgen. Jij bent weer druk bezig met examens vermoed ik?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:Met mij gaat het goed Freedom. Ik zou alleen willen dat we wat beter weer krijgen. Jij bent weer druk bezig met examens vermoed ik?
Geen examens haha! Volgend jaar weer wel, maar er zijn nu heel veel opdrachten bezig op school.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Plaats reactie