Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Zijn hier Marokkaanse ex moslims ?

Bericht door Mul7id »

Hey,
Ik heb mezelf volgens mij al eerder voorgesteld. Ik vroeg me af of er meer marokkaanse atheisten hier rondlopen?
Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Groetjes
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Monique »

Nee, die hebben we niet.
Af en toe komt er een (marokkaanse) moslim(a) langs maar die zijn altijd weer snel weg zodra ze merken dat er "moeilijke vragen" gesteld worden zonder dat daar een ban op volgt.

Hier zijn wel atheïsten, maar dan "gewone" :razz:
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Dhana »

Ik denk dat alle afvalligen van de islam low profile houden uit angst voor represailles.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door H.Numan »

Aangezien er de doodstraf op afvalligheid staat, en atheïsme het ergste is wat een gelovige (van elk geloof) zich kan voorstellen zal het aantal openlijk ex mohammedanen die verstandig atheïst geworden zijn niet bepaald groot zijn. En ze zullen er zeker niet te koop mee lopen.

In Nederland kunnen ze op dit moment -nog- niet geëxecuteerd worden, maar wel doodgezwegen. En dat zal hun familie, vrienden en gemeenschap dan ook vrijwel zeker doen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Mul7id »

Jammer, heel erg jammer. Ik wou echt in contact komen met hun.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Manon »

je kan dat misschien vinden via

comité voor ex moslims (vlaanderen)
http://www.bloggen.be/nojihad/archief.php?ID=1051372" onclick="window.open(this.href);return false;

of http://www.exmoslim.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

(normaal staan die links toch op de frontpage? ik vind ze niet meer)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Mul7id schreef:Jammer, heel erg jammer. Ik wou echt in contact komen met hun.
Kunnen ze je wel vertrouwen ? Want waarom wil jij in contact komen met Marokkaanse ex-moslims ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Dihya »

Hallo Mul7hid, zou jij kunnen toelichten waarom je niet meer gelooft in een God en van het geloof bent afgestapt? Ben erg geintresseerd, zonder een waardeoordeel, in jouw verhaal, drijfveren, motieven en emoties. Weet je omgeving ervan of hou jij het voorlopig nog even geheim en is dat de reden waarom je opzoek bent naar een soortgenoot met wie je het een en ander kan delen? Ik heb een vriendin die inmiddels geen moslima meer is en met wie ik je eventueel per mail in contact kan brengen. Enfin, hoor nog wel van je dan.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Joop Klepzeiker »

Als ik in dit topic mag reageren zou ik willen vragen of Mul7id het volgende zinnetje even zelf wil over typen in een nieuwe posting van haar.

zinnetje

Hierbij verklaar ik onder de nick name van Mul7id dat er gen god bestaat, allah een verzonnen iets is en de koraan en sunnah gewoon mensen werk is.

moet voor een atheïste heel gemakkelijk zijn.
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Schepsel »

Ik denk dat dat ook voor de moezel nog wel meevalt, dat is immers te rechtvaardigen als taqiyah.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Mul7id »

Dihya schreef:Hallo Mul7hid, zou jij kunnen toelichten waarom je niet meer gelooft in een God en van het geloof bent afgestapt? Ben erg geintresseerd, zonder een waardeoordeel, in jouw verhaal, drijfveren, motieven en emoties. Weet je omgeving ervan of hou jij het voorlopig nog even geheim en is dat de reden waarom je opzoek bent naar een soortgenoot met wie je het een en ander kan delen? Ik heb een vriendin die inmiddels geen moslima meer is en met wie ik je eventueel per mail in contact kan brengen. Enfin, hoor nog wel van je dan.
Hoi Dihya,
Ik heb een topic hierover geopend, maar ik zal je vragen kort beantwoorden. De reden waarom ik niet meer in Allah kan geloven komt door de notie van hel en paradijs/ Beloning en bestraffing. Ik vond het moeilijk te accepteren dat een god zichzelf barmhartig en genadevol noemt terwijl hij ongelovige voor eeuwigheid in hel gooit, enkel omdat ze niet in hem geloven. Ik vond dat the punishment doesn't fit the crime als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn omgeving weet er nog niks van en voorlopig hou ik het ook zo tot de situatie gunstiger voordoet. Ik ben eigenlijk op zoek naar andere soortgenoot met wie ik hierover kan praten. Ik zou graag met je vriendin willen praten. Zou je ons per mail in contact kunnen brengen?

GRoetjes,
Mul7id
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Mul7id schreef:[ De reden waarom ik niet meer in Allah kan geloven komt door de notie van hel en paradijs/ Beloning en bestraffing. Ik vond het moeilijk te accepteren dat een god zichzelf barmhartig en genadevol noemt terwijl hij ongelovige voor eeuwigheid in hel gooit, enkel omdat ze niet in hem geloven.
Welcome to the real world!
Dat van die bestraffing van Ongelovigen is dan ook te gek voor worden, want hoe moet het dan met alle lui die leefden voordat Mohammed in de woestijn rondliep, die konden toch onmogelijk moslim zijn ?

De Mormonen worstelen ook met dat probleem, die zoeken hun stamboom op en laten hun voorouders dopen met terugwerkende kracht.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Mul7id »

mercator schreef:
Mul7id schreef:[ De reden waarom ik niet meer in Allah kan geloven komt door de notie van hel en paradijs/ Beloning en bestraffing. Ik vond het moeilijk te accepteren dat een god zichzelf barmhartig en genadevol noemt terwijl hij ongelovige voor eeuwigheid in hel gooit, enkel omdat ze niet in hem geloven.
Welcome to the real world!
Dat van die bestraffing van Ongelovigen is dan ook te gek voor worden, want hoe moet het dan met alle lui die leefden voordat Mohammed in de woestijn rondliep, die konden toch onmogelijk moslim zijn ?

De Mormonen worstelen ook met dat probleem, die zoeken hun stamboom op en laten hun voorouders dopen met terugwerkende kracht.
wat betreft je vraag over de lui die voor Mohammed leefden, daar is al een uitweg voor. Namelijk dt God geen volk bestraft als die geen boodschapper hebben gehad en die zullen dan op de dag des oordeels gevraagd worden of zij in God geloven, zoja dan mogen ze hemel in, zoniet dan tja...barbeque.
doranne
Berichten: 17
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:32 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door doranne »

Mul7id schreef:
mercator schreef:
Mul7id schreef:[ De reden waarom ik niet meer in Allah kan geloven komt door de notie van hel en paradijs/ Beloning en bestraffing. Ik vond het moeilijk te accepteren dat een god zichzelf barmhartig en genadevol noemt terwijl hij ongelovige voor eeuwigheid in hel gooit, enkel omdat ze niet in hem geloven.
Welcome to the real world!
Dat van die bestraffing van Ongelovigen is dan ook te gek voor worden, want hoe moet het dan met alle lui die leefden voordat Mohammed in de woestijn rondliep, die konden toch onmogelijk moslim zijn ?

De Mormonen worstelen ook met dat probleem, die zoeken hun stamboom op en laten hun voorouders dopen met terugwerkende kracht.
wat betreft je vraag over de lui die voor Mohammed leefden, daar is al een uitweg voor. Namelijk dt God geen volk bestraft als die geen boodschapper hebben gehad en die zullen dan op de dag des oordeels gevraagd worden of zij in God geloven, zoja dan mogen ze hemel in, zoniet dan tja...barbeque.

Als je de hemel niet in mag dan is er nog altijd nespresso! Daar is Petrus mee om te kope :laugh1: n!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Mul7id schreef: wat betreft je vraag over de lui die voor Mohammed leefden, daar is al een uitweg voor. Namelijk dt God geen volk bestraft als die geen boodschapper hebben gehad en die zullen dan op de dag des oordeels gevraagd worden of zij in God geloven, zoja dan mogen ze hemel in, zoniet dan tja...barbeque.
Dat is toch niet eerlijk, die lui hebben zich mss volop tegoed gedaan aan wijn en wie weet zelfs sterkere dranken, hebben zonder hoofddoek rondgelopen simpelweg omdat Mohammed er nog niet was, en DIE zouden dan gewoon mogen zeggen ja ik geloof in Allah ! en gaan dan zo ahw gratis het paradijs binnen ?
En moslims die ter ere van Allah heel hun leven gesmacht hebben naar een glaasje wijn en de wind op het bolletje worden daar NIET extra voor beloond?! Me dunkt dat het er binnen de kortste keren bovenarms opzit in dat paradijs!

Om maar aan te tonen hoe dwaas dat allemaal is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

doranne schreef: Als je de hemel niet in mag dan is er nog altijd nespresso! Daar is Petrus mee om te kope :laugh1: n!
Ja maar je krijgt wel een vleugelpiano op je kop.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
petals
Berichten: 6
Lid geworden op: za jun 11, 2011 7:27 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door petals »

hoi Mul7id, ben zelf geen Marokkaanse maar wel ex-moslim, ben ook lid van de council of ex muslims of Britain. http://www.councilofexmuslims.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht zitten daar nog Marokkanen? Het is wel allemaal in het engels uiteraard.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Manon »

mercator schreef:
Mul7id schreef: wat betreft je vraag over de lui die voor Mohammed leefden, daar is al een uitweg voor. Namelijk dt God geen volk bestraft als die geen boodschapper hebben gehad en die zullen dan op de dag des oordeels gevraagd worden of zij in God geloven, zoja dan mogen ze hemel in, zoniet dan tja...barbeque.
Dat is toch niet eerlijk, die lui hebben zich mss volop tegoed gedaan aan wijn en wie weet zelfs sterkere dranken, hebben zonder hoofddoek rondgelopen simpelweg omdat Mohammed er nog niet was, en DIE zouden dan gewoon mogen zeggen ja ik geloof in Allah ! en gaan dan zo ahw gratis het paradijs binnen ?
En moslims die ter ere van Allah heel hun leven gesmacht hebben naar een glaasje wijn en de wind op het bolletje worden daar NIET extra voor beloond?! Me dunkt dat het er binnen de kortste keren bovenarms opzit in dat paradijs!

Om maar aan te tonen hoe dwaas dat allemaal is.
Allah is inderdaad niet netjes;

Om te beginnen schiep hij dus "den mensch", maar hij vergat ze van in het begin een goede profeet mee te geven,
dan gaf hij hen bovendien "den vrijen wille" om zèlf te kiezen wat ze gingen doen

en dàn? dan gaat hij hen bestraffen a) omdat ze geen profeet hadden - nou ja, ze krijgen wat dispensatie hier en daar,
zelfs Alexander de Grote bleek een moslim te zijn, blijkbaar wist Allah (of Gabriel, of Mohammed) dus zelf niet dat le grand Alexandre een beetje helemaal bietekwiet homo was, of ze hadden hem van de hoogste piramide moeten gooien?
Over welke Farao had Mo het trouwens toen hij wist te vertellen dat ook dié man moslim was? Echnaton? de uitvinder van het monotheisme en eventueel de échte Mozes? Waarom heeft die kwibus geen patent aangevraagd? Dat had miljoenen levens gespaard.





en b) omdat ze van hun vrije wil gebruik maken? welke vrije wil is er als je enkel optie 2 mag kiezen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mul7id
Berichten: 24
Lid geworden op: do apr 08, 2010 4:27 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Mul7id »

petals schreef:hoi Mul7id, ben zelf geen Marokkaanse maar wel ex-moslim, ben ook lid van de council of ex muslims of Britain. http://www.councilofexmuslims.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht zitten daar nog Marokkanen? Het is wel allemaal in het engels uiteraard.
Hey Petals,

Bedankt voor je link. Ik ben daar inderdaad ook lid van. Ik dacht alleen forum hier ook gebruiken om marokkanen tegen te komen die ook hiermee zitten.
Ik ga het daar ook vragen.

Thanx
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Sophia »

Hallo Mul7id,

Ik ben dan wel geen ex moslima maar wel een met zeer grote twijfels. Dit duurt al jaren en nog steeds kan ik niet die band doorbreken. Mijn ouders en familie zouden dit nooit accepteren en doe maar alsof ik nog religieus ben.
Ik vraag mij af of ik ooit in mijn eigen vrijdheid kan leven.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Ariel »

Sophia schreef: Ik vraag mij af of ik ooit in mijn eigen vrijdheid kan leven.
Dat kan misschien pas als je ouders overleden zijn, je gaat scheiden van je man, en als je met de rest van je familie breekt.
Jammer hoor, :mrgreen: en heel sterkte Sophia. Maar niet vergeten dat je geest wel vrij is. Die vrijheid kan niemand je afnemen.

.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Dhana »

Ik weet zeker dat er nog tig andere moslims zijn die in hetzelfde schuitje zitten als jij. Zo heb ik een tijdje internatcontact gehad met een Marokkaanse moslim aldaar die het ook helemaal gehad heeft met de islam. Die legt de weken voor de ramadan een voedselvoorraad aan die hij dan in het geniep overdag nuttigt.

Hoeveel moslims hebben nog nooit een glas wijn gedronken in hun leven? De islam wordt enkel in stand gehouden door onderlinge sociale druk en controle en de enige waarvan geëist wordt dat ze zich islamitisch gedragen zijn de vrouwen.

Rijke Arabieren uit de Golfstaten die in het buitenland te keer gaan als beesten. Uiteraard exclusief voor de mannen. Als vrouwen zich zo gaan misdragen worden ze volgens de sharia berecht, terwijl wat de mannen betreft geen haan kraait naar hun wandaden.

Het zijn vooral de vrouwen van wie geëist wordt dat die de misdadigheid van de islam in stand houden.

Sophia, als je zo doorgaat word en blijf je hele leven depressief en verkoop je je ziel aan de duivel. Ik kan me heel goed voorstellen dat het geen senecure is om het harnas van je af te schudden maar omwille van je menszijn zou toch beter zijn als je een manier probeert te vinden om op te houden jezelf zoveel geweld aan te doen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Sophia schreef:
Ik ben dan wel geen ex moslima maar wel een met zeer grote twijfels. Dit duurt al jaren en nog steeds kan ik niet die band doorbreken..
Om echt moslim af te worden ga je moeten afleren van twee walletjes te eten. Want dat is typisch moslim: in achterlijke dwaasheid willen leven maar wel het handje ophouden naar de gehate Ongelovige.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door Ariel »

Wie zegt dat Sophia dat doet Mercator. Je bent nu aan het generaliseren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse ex moslims

Bericht door mercator »

Moslim -af worden is het gemakkelijkste dat er is. Die onzin zit gewoon tussen de oren. Het practische probleem bestaat erin geen last te krijgen met de ex- broeders en zusters.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie