Hallo ik ben nieuw hier

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door Marieke »

Hallo iedereen,

Ik ben een meisje van 19 jaar en ik ben hier gekomen omdat ik over dit onderwerp een heleboel dingen nog niet weet. Op sommige punten ben ik eerlijk gezegd ook nog te naïef.
Geen idee wat me toen bezielde, maar toen ik een jaar of 15 was, was ik zo gehersenspoeld door verschillende websites e.d., dat ik me ook tot de islam wilde bekeren. Achteraf gezien ben ik dus wel blij dat m'n ouders het niet goed vonden, al had ik nog veel liever gehad dat ze me geduldig uitlegde wat er 'niet aan deugde' om het zo maar te zeggen.
In mijn ogen is de islam gewoon een soort van sekte. Een sekte met heel veel aanhangers dan weliswaar. En ik denk dat Mohammed gewoon geestesziek was ofzo, en hallucineerde. En dat-ie daarom die dingen deed. Maar zoals ik al zei: er zijn nog heel veel dingen die ik niet weet en daarom hoop ik hier bij te leren.

Groeten,
'Een geïntresseerde.'
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door King George »

Klik eens op Toon nieuwe onderwerpen en je ziet de meest actuele lopende draadjes en discussies! :greeting2:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door Pilgrim »

Van harte welkom hier. ;) Je zal hier veel over de Islam kunnen leren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door Schepsel »

Welkom, geïnteresseerde :smile4:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door Ariel »

Fijn om je hier te zien jonge dame... :smile4: Welkom. Ik hoop dat jij je hier snel thuis zal voelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door Manon »

Welkom geinteresseerde! Goed dat je de weg naar hier hebt gevonden.

Als je meer wil weten over de ziekte van Mohammed kan je alvast met dit boekje beginnen:

http://www.carabo.tweakdsl.nl/mohammed.htm

Hier vind je al een heel pak informatie over zowel islam en vooral over de persoon Mohammed.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bij ons is niks nieuw.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Les EEN. Gebruik je eigen zelfstandig kritisch gezonde verstand. Geloof niks! Probeer dingen te begrijpen. Het meest domme is klakkeloos aannemen wat anderen je proberen wijs te maken. Wijs word je alleen door jezelf te beïnvloeden met je eigen logica en niet met die van anderen.

Alles wat je hier aan informatie en logische redenatie aantreft kan jou van dienst zijn. Beslis zelf! Tsja . . . wil je wat weten weten over Jezus? Daar hebben we het Nieuwe Testament voor. Meer weten over de geschiedenis van het joodse volk vanaf het eerste hoofdstuk van de bijbel? Je raadt het al, hanteer de thora (eerste vijf boeken van de bijbel)! Moslims, islam, de historische Mohammed?

Ik vraag mij af waarom jij nooit de koran hebt gelezen. Zoiets behoor je toch als eerste te doen wanneer je ge1nteresseerd bent? O, ik begrijp het al. Er was zeker een moslim knaap in jouw leven gekomen. Voor hetzelfde geld was het een pooier geweest of kinderlikker. Dat zeg ik. Gebruik in godsnaam je gezonde verstand.

Als moslim vrouw tel je ook mee. Maar vraag niet hoe. Helaas voor jou ben je als vrouw maar de helft waard volgens de islam. Dus jij bent zo goed als waardeloos in de ogen van een mohammedaan. Wil je dat? Islam is de enige smetreligie die de vrouw als puur gebruiksvoorwerp ziet en die de moslimman toestaat jou in elke hoek van de kamer te slaan wanneer hij maar wilt. Geloof je het niet? Ik zou zeggen, ga eens met een mohammedaan trouwen. Dan weet je het tenminste zeker. Maar lees eerst even de koran door voor de voorwaarden voor een onderdanig leven als islamitische vrouw. Wel zo handig. Hoofddoek warm aanbevolen. Misschien komt een nadenkend mens tot een verstandig besluit.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door H.Numan »

Van harte welke, Geïnteresseerde!
Met een hoofdletter, want het betreft een naam.
Ik ben een meisje van 19 jaar en ik ben hier gekomen omdat ik over dit onderwerp een heleboel dingen nog niet weet. Op sommige punten ben ik eerlijk gezegd ook nog te naïef.
Dan bevind je je in goed gezelschap. Ik ben 52 jaar, en vind mezelf nog steeds veel te naïef. Maar dat is een heel ander onderwerp.
Geen idee wat me toen bezielde, maar toen ik een jaar of 15 was, was ik zo gehersenspoeld door verschillende websites e.d., dat ik me ook tot de islam wilde bekeren. Achteraf gezien ben ik dus wel blij dat m'n ouders het niet goed vonden, al had ik nog veel liever gehad dat ze me geduldig uitlegde wat er 'niet aan deugde' om het zo maar te zeggen.
Ik ben al blij dat ze gedaan hebben wat ze konden. Verreweg de meeste mensen, dus ook jouw ouders, hebben geen flauw idee wat mohammedanisme echt betekend. De meeste mensen zien het als een godsdienst. Iets van Zwarte Kousen Samson, een soort van zware shag. Maar dan extra zwaar. Men denkt dat het mohammedanisme het een soort variant van het Christendom is. Wat werkt in het Christendom werkt ook in het mohammedanisme.

Complete onzin, en na 40 jaar zou men toch echt wel beter moeten weten. Helaas. Men weet het niet beter. Het mohammedanisme is iets compleet anders. Iets dat wij al 500 jaar kwijt zijn, gelukkig. Namelijk een politiek-religieus systeem. Wanneer het ze uitkomt zijn ze politiek, en wanneer dat problemen geeft zijn ze opeens religieus. Binnen het Christendom moet je ongeveer 500 jaar terug in de tijd om iets vergelijkbaars te vinden. Dat is de inquisitie. Of de Theocratie van Genève vlak daarna. Zelfs dat ging lang zo ver niet als zelfs de meest gematigde mohammedanen willen gaan.

Let op: de meest gematigde mohammedanen hebben geen enkel probleem met een shariah staat. Die willen ze heel graag invoeren (vandaar hun passieve medewerking) maar zijn wat vaag in hun bewoordingen.

Ander puntje is de rekrutering. Dat verschilt compleet van wat wij denken, vanuit een Westerse denkwijze. Binnen elke Christelijke kerk is bekering vrijwillig. Hoe kan men "bekeert zijn" onder dwang? Dat is compleet in tegenspraak met alles wat de kerken geloven. Dat is altijd zo geweest. En dat is het grote verschil met het mohammedanisme. Daar is bekering een eenmalige gebeurtenis. Eenmaal bekeert is voor altijd bekeert. Uitstappen is er niet bij. Op apostasie staat de doodstraf. Je mag best varkensvlees eten en niet naar de moskee gaan, maar uitstappen gaat je echt problemen opleveren. Ook in Nederland.

Verder is het mohammedanisme heel sterk ceremonieel. Zolang je het voorgeschreven ritueel uitvoert kan je zo ongeveer doen en laten waar je zin in hebt. De onlangs veroordeelde bende kinderverkrachters in Engeland zijn een prima voorbeeld. Zolang ze minderjarige niet mohammedaanse meisjes verkrachten is er niets aan de hand.

Wederom een voorbeeld van gematigde mohammedanen: die houden zorgvuldig hun mond dicht, want ... zo staat het in de koran en in ieder geval in de hadith. Dat weten ze donders goed. Dus kunnen ze het niet openlijk ontkennen zonder apostasie te plegen.

Ben in ieder geval erg blij dat jij niet in de val gestapt bent en niet naïef genoeg bent om de suiker koran te geloven.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie