In gesprek met ex-moslima's

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Hanan
Berichten: 4
Lid geworden op: di nov 28, 2017 11:43 am

In gesprek met ex-moslima's

Bericht door Hanan »

Dag allemaal,

Mijn naam is Hanan en ik werk aan een documentaire over moslima's in Nederland. Deze film gaat in op de positie van moslima's in Nederland en we spreken voornamelijk met moslima's zelf over hun keuzes, verplichten, vrijheden, etc. Hiervoor hebben we al veel mooie, open gesprekken gevoerd maar we zouden ook graag nog in contact komen met een ex-moslima om ook die kant te belichten en ook haar een platform te geven.

Ik ben dus op zoek naar ex-moslima's die goed onder woorden kunnen brengen waarom zij ervoor gekozen hebben om afstand te doen van het geloof en ook kan uitleggen wat vrouw zijn volgens de islam volgens hen inhoudt; met welke verplichtingen en verboden krijgt een moslima te maken, wat zijn de verhoudingen tussen man/vrouw en wat is er veranderd na de beslissing om het geloof te laten vallen?

Mocht er een dame zijn die zich hierin herkent, dan zou ik heel graag met je in contact komen. Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend en het gaat in eerste instantie via een telefonisch gesprek. Mochten we daarna verder met elkaar in gesprek willen, dan kan dit eventueel geheel anoniem. Bij interesse of voor meer informatie kun je mij een privéberichtje sturen.

Ik hoor het graag!

Fijne dag verder,
Groetjes Hanan
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In gesprek met ex-moslima's

Bericht door Ariel »

Hi hanan. Alle ex-moslims hebben op dit moment het pand verlaten, ( they moved on) en ik denk dat jij je geluk beter op deze site kan proberen.

http://www.exmoslim.org

Mailadres. [email protected]

Vriendelijke groet.

Ariel.

BTW. Ben jij zelf ook een afvallige moslim?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hanan
Berichten: 4
Lid geworden op: di nov 28, 2017 11:43 am

Re: In gesprek met ex-moslima's

Bericht door Hanan »

Hi Ariel,

Dank voor je reactie, ik heb hen inderdaad ook al een mailtje gestuurd maar hoopte via deze weg in contact te komen met ex-moslima's. Begrijp ik het dan goed dat iedereen op dit forum geen ex-moslim is maar vooral kritisch uit over de islam?

En om je vraag te beantwoorden: nee ik ben geen afvallige en ook geen gelovige.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In gesprek met ex-moslima's

Bericht door Ariel »

Hanan schreef:. Begrijp ik het dan goed dat iedereen op dit forum geen ex-moslim is maar vooral kritisch uit over de islam?
Dat begrijp je goed Hanan. Sorry dat we je niet kunnen helpen.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hanan
Berichten: 4
Lid geworden op: di nov 28, 2017 11:43 am

Re: In gesprek met ex-moslima's

Bericht door Hanan »

Duidelijk, dank voor de verheldering!

Mocht er toch een dame zijn die meeleest en zich hierin herkent, je kunt mij een persoonlijk bericht sturen.

Fijne dag!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In gesprek met ex-moslima's

Bericht door Ariel »

Doen we Hanan. Jij succes met je documentaire.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie