Twijfels

Moderator: M

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Sofia.
Wat fijn om je te zien, en Ik ben blij dat het goed met je gaat.\
Heb jij ooit contact gezocht met Miss Ruby Sofia?
Ik zie haar niet veel meer. Pas geleden heb ik nog iets van haar gehoord, maar ik weet dat het goed met haar gaat, en dat ze nu Katholiek geworden is.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ha Sophia,

fijn dat het goed met je gaat.
Ik weet niet hoe goed je engels is maar op FFi internationaal vind je nogal wat lotgenoten. ALs je van gedachten wilt wisselen met mensen die hetzelfde meemaken als jij ben je daar op de juiste plek.

sterkte en veel geluk
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Re: Twijfels

Bericht door Sophia »

Hallo allemaal,

Lang geleden zeg. Ik dacht vandaag toevallig aan mijn jarenlange strijd en herinnerde mij dit topic. Even in het kort hoe het mij verder is vergaan.
Ik kan nu met volle overtuiging zeggen dat ik geen moslim meer ben maar helaas nog wel opgesloten in de kast. Mijn man weet het als enige. Voor mijn familie blijft dit een geheim, ik kan dit niet vertellen. Ik heb hier voor gekozen en voor nu is dit de beste uitkomst, alhoewel het mij soms naar de keel vliegt. Het is een eenzaam proces. Alhoewel ik steeds meer verhalen lees van ex moslims die zich laten horen (youtube) en de jeugd steeds meer in vrijheid wil leven zonder het juk van religieuze hersentereur. Ik heb hoop dat over een tijd moslims ook mogen zijn wie ze willen zijn en geloven wat ze willen geloven.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Twijfels

Bericht door Ariel »

Hallo Sofhia. Leuk om weer iets van je te horen.
Ik begrijp dat jij je afvalligheid niet aan je ouders durft te vertellen. Dat zal betekenen dat jij je familie kwijt bent.

Ik hoop dat jij er met je man over kan praten, en anders vind je hier een gewillig oor..

Sterkte, en ....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wie twijfelt denkt tenminste na (citaat van mijn vriend)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De enige overeenkomst met mij en Sophia ligt gelegen in het feit dat zowel binnen de Islam als de organisatie van Jehovah's Getuigen mensen worden doodgezwegen die de religie waar ze zelf voor hebben gekozen hebben verlaten.

Compliment aan Sophia. Wie twijfelt denkt tenminste na.


Dat kan van Rutte cum suis niet gezegd worden.

Niemand wordt echter lastig gevallen, bedreigd of zelfs vermoord zoals binnen de achterlijkheid van Islam gebruikelijk is die het rond dobberende lekkende religieuze moslimschip verlaten heeft. Mocht je denken dat je bij een van die religies vrienden had, dan kom je van de koude kermis thuis. Na 12 jaren hield ik het er voor gezien als Jehovah's Getuige. Heel erg raar want ik was een fanatieke liefhebber en trouwe aanbidder van god Jehovah. Ik was bepaald niet bescheiden. Bij mij zou je kunnen spreken van een opdringerig karakter aan de grote onbekende god die zijn tong verloren had (wij zijn geschapen naar Gods beeld - aan mijn hoela!) Elke avond voor mijn bed in gebed met hem daarboven - nooit daaronder, gelet op de bolvorm van de aarde. :*)

Volgens mohammedanen (vies woord voor moslims) bestaat er maar 1 god met een heel uitzonderlijke naam. Namelijk géén naam. Want Allah betekent zoveel als 'de god' en verder stelt het niets voor. Nou ja, behalve dan dat hij aangemerkt kan worden als de historische knecht van profeet, sadist en roverhoofdman Mohammed.

Voor Jehovah's Getuigen is één god blijkbaar te min. Ook het consortium van oude mannen in Brooklyn, het hoofdkwartier van de Organisatie van Jehovah's Getuigen, houdt vast aan de overtuiging van de goddelijke Drie-Eenheid, het heidense oer-begrip van het christendom dat schijt heeft aan de zaterdag, de rustdag van God.

Er bestaat vrijheid van meningsuiting. Dus al helemaal van gedachten. Ik heb geen idee hoe lang het nog zal duren voor mohammedanen (vies woord voor moslims) hier aan gewend raken. Ze maken hier desondanks veelvuldig gebruik van in de westerse wereld waarop zij volop parasiteren. En ach, de mens is ontoerekeningsvatbaar. Neem mijzelf! Ik was eens een fanatieke alleraardigste Jehovah's Getuige die gerekend mocht worden tot de beste van de klas. En na 12 jaren . . . ineens de brui aan gegeven. Onterecht gezeik en en foute kritiek op mij door een aantal vrouwen van Ouderlingen deed bij mij de deur dicht. Nee; ik heb niet geslagen met deuren zoals gebruikelijk binnen de burelen van de politiek om gelijk te krijgen. Ik vertrok met stille trom en met een heel mooie beleefde afscheidsbrief. Voor wie interesse in die brief heeft, wil ik hem nog een keer plaatsen op dit forum.

Voor Sophia. Heel belangrijk. Een tevreden mens is een gelukkig mens. Maar . . . een mens kan niet met alles tevreden zijn. Wees tevreden met jezelf en verafschuw religie en politiek. En toch is religie voor veel mensen een dagelijks geestelijk voedsel. Het is niet voor niets dat zeker 90 % van de mensen dom zijn. En laten nu - niet toevallig - alle politici daar deel van uitmaken. :*)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie