ff gluren bij de buren ;)

Moderator: M

Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Chaimae schreef:Ariel zei:
Meisje, hoeveel kost een huwelijk. Honderd euro?
Je hoeft toch geen feest meer te geven. Dat heb je al gehad.
Maar ja, het is jullie beslissing, en je zal wel weten wat je doet.
Een huwelijk bij ons kost al gauw ruim 8.000 euro!
Dat is nou juist het vreemde, ze schrijft dat ze haar feest al heeft gedaan bij het islamhuwelijk.
Faith schreef:We hebben een geweldig feest gehad met al onze familie en vrienden, heel romantisch op een boot!
Dan schrijft ze, dat ze nog moeten doorsparen voor het burgerlijk huwelijk, want dan wil ze weer een feest.

In Nederland gaat het normaal gesproken echter zo, je gaat eerst trouwen voor de wet, daar kan je hele familie bij zijn, met toespraak van de ambtenaar van de burgerlijke stand etc., maar je kan ook kiezen voor een simpele plechtigheid, met getuigen, op een onpopulair tijdstip, bijvoorbeeld een maandagmorgen. En dat kan dan meestal gratis of praktisch voor niets.
Daarna, dezelfde dag of iets later, een week, een maand, wat je wil, het religieuze huwelijk, inclusief feest.
Twee keer feesten is misschien wel leuk, maar onpraktisch en peperduur.

Daarom is het vreemd dat Faith en haar vriend dit zo hebben gedaan, terwijl ze heel goed weet, dat het tegen de nederlandse wet is.

Hoe oud ze is, ik weet niet of ze daar op wil reageren, ieder heeft zijn of haar recht op privacy. Wel moet ze toch waarschijnlijk boven de twintig zijn, anders kan ik de volgende posten van haar niet verklaren:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ht=#107296
Faith schreef:Het maakt mij nieuwschierig, en ik ben al een paar jaar met de Islam bezig, en ik vind het leuk om erover te lezen en te leren.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ht=#106813
Faith schreef:aan mijn ouders zal het niet liggen, ik woon al jaren niet meer thuis Laughing
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ht=#105126
Faith schreef:Ik ben blij dat ik met hem ben, sterker nog ik ben nog nooit zo happy geweest met iemand. Hij heeft gewoon respect voor mij om wie ik ben. En zie je! mijn familie en zijn familie is het levende bewijs dat ze wel normaal met elkander kunnen omgaan! gelovigen en niet gelovingen!
Faith zou heel jong zijn, ze zou ergens geschreven hebben dat ze 17 was, maar dat kan ik niet meer vinden. Toch zou ze al jarenlang niet meer thuis wonen. Wat betekend dat? Was ze al onder de 18 het huis uit? Problemen thuis? Blijkbaar niet, want zowel haar ouders als die van haar aanstaande, zouden supergelukkig zijn met dit op handen zijnde huwelijk. Dan nog dat gedoe, dat ze toen niet gelovig zou zijn, maar bij iedere korantekst blerde, dat het niet waar was. Maar, dat komt omdat ze weer ergens anders heeft beweert, dat ze al jarenlang bezig is met de islam.

Voor de rest hoop ik voor Faith, dat zij toch een gelukkige toekomst tegemoet gaat.
Laatst gewijzigd door Freya op zo jun 15, 2008 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:mischien is het voor sommige hier ook wel moeilijk te geloven dat er wel moslimgezinnen zijn die wel heel gelukkig met elkaar zijn.
Ik en mijn man zijn daar toch wel hét bewijs van.
Laten we hopen dat dit zo blijft Faith. Ik gun jou net zoals mijn eigen kinderen een gelukkig leven.
Ik ga geen...maar... meer gebruiken, want ik besef dat je daar geen behoefte aan hebt.
Ik vraag je nog een ding... Als je kinderen krijgt, vergiftig hun hoofd dan niet met angstige dingen zoals de hel , verdoemenis en andere zaken, en ik hoop van harte dat jouw die angst ook bespaard zal blijven.
Het gaat je goed meisje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ik 17 jaar? dat is al een poos geleden hoor :? dus dat heb ik niet gezegd, dan zul je me wel in de war halen met iemand anders...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik ben moslima geworden
Je bent hier als Moslima binnengekomen. Je atheisten vermomming was van in het begin fake.

In ieder geval, gelukgewenst en goede reis.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

BFA schreef:
Ik ben moslima geworden
Je bent hier als Moslima binnengekomen. Je atheisten vermomming was van in het begin fake.

In ieder geval, gelukgewenst en goede reis.
Ik ben hier niet als moslima binnengekomem. en bedankt voor je gelukwensen.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

BFA schreef:
Ik ben moslima geworden
Je bent hier als Moslima binnengekomen. Je atheisten vermomming was van in het begin fake.
Het bewijs:
faith schreef:[Of ik moslima ben? nee, ik heb geen geloof.
Ik ben hier binnengekomen toen ik nog geen geloof had maar wel bezig was met het bestuderen van de Islam.
Ik kwam hierbinnen toen ME nog op dit forum was, en ik geschokkeerd was over hoe zij hier als moslima werd behandeld.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

...en je kwam hier binnenvallen, deed net of je ME niet kende, kwam haar verdedigen als 'ongelovige', naarmate je meer en meer postte veranderde je stilaan terug in je 'alter ego' ME, zelfde IP adres, je wist eerst niet eens wat een IP was, ineens waren jullie zogezegd vriendinnen, toen je nattigheid voelde had je ineens een ander IP (Inetcafé ofzo?), en stilletjesaan verdween ME uit de picture...out the top of my head...van wat ik gelezen heb in je posts, ik hoef het niet eens terug op te zoeken.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

SDX schreef:...en je kwam hier binnenvallen, deed net of je ME niet kende, kwam haar verdedigen als 'ongelovige', naarmate je meer en meer postte veranderde je stilaan terug in je 'alter ego' ME, zelfde IP adres, je wist eerst niet eens wat een IP was, ineens waren jullie zogezegd vriendinnen, toen je nattigheid voelde had je ineens een ander IP (Inetcafé ofzo?), en stilletjesaan verdween ME uit de picture...out the top of my head...van wat ik gelezen heb in je posts, ik hoef het niet eens terug op te zoeken.
och god, heb je werkelijk niets beters te doen dan dit te verzinnen? Ik niet weet wat een IP was? Internetcafé? Jouw dagelijks bezigheden mischien??
Me is niet out of the pic, ze heeft jullie niets meer te melden. en gelijk heeft ze als ze dat niet meer wil.
Mishcien is het toch wel even verstandig om de posts terug te gaan lezen, dan zul je zien dat er bewezen is dat er 2 accounts aan zijn gemaakt voor 2 verschillende mensen.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Sure...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

nah ja uh, dan nie :smile:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kom op meisjes...Lief zijn voor elkaar.
Faith heeft gelijk. ME heeft maar 1 keer gebruik gemaakt van Faith haar computer. 2 posten, meer niet.

Hoe is het met ME Faith? zie je haar nog wel eens?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Kom op meisjes...Lief zijn voor elkaar.
Faith heeft gelijk. ME heeft maar 1 keer gebruik gemaakt van Faith haar computer. 2 posten, meer niet.

Hoe is het met ME Faith? zie je haar nog wel eens?
Dank je Ariel, was al bang dat deze discussie zich aan het herhalen was.
Maar met ME gaat het heel goed. Nog steeds gelukkig met haar man. Vertrekken a.s. vrijdag naar Irak samen met haar schoonfamilie en man voor een vakantie.
Helaas konden wij niet mee, dit ivm de scholing die mijn man op dit moment nog volgt en het werk. maar ja volgende keer maar beter :)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Naar Irak? :shock: Wat eng. Ik hoop dat er niks met ze gebeurd.
Wachten jullie maar om daar naar toe te gaan tot dat het wat rustiger is.
Nu zijn er Turkse aanvallen, en Iran doet gezellig met Turkije mee.
Ik wacht op de volgende genocide, maar ik hoop dat dat niet zal gebeuren.

Doe ze de groetjes van me en wens ze een veilige reis toe, met een behouden thuiskomst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Naar Irak? :shock: Wat eng. Ik hoop dat er niks met ze gebeurd.
Wachten jullie maar om daar naar toe te gaan tot dat het wat rustiger is.
Nu zijn er Turkse aanvallen, en Iran doet gezellig met Turkije mee.
Ik wacht op de volgende genocide, maar ik hoop dat dat niet zal gebeuren.
Noord-Irak, (koerdistan) redelijk veilig gebied. Kun je niet vergelijken met midden en zuid Irak.
Tja het blijft een onstabiel land, maar ja toen ik op vakantie was in Turkije werden wij ook gebombardeerd :s
Had je al die bommen verstopt in busjes en prullenbakken.
Insh'allah zal het ze goed vergaan.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

faith schreef:Tja het blijft een onstabiel land, maar ja toen ik op vakantie was in Turkije werden wij ook gebombardeerd :s
Had je al die bommen verstopt in busjes en prullenbakken.
Insh'allah zal het ze goed vergaan.
Tja, inshallah, het klinkt zo leuk maar juist in naam van Allah ontploffen al die bommen. Ik las net weer 50 doden in Bagdad. Het blijft wonderlijk dat mensen zich tot deze religie aangetrokken voelen, al kan ik het me wel voorstellen als je verliefd bent.

Maar ik hoop ook dat ze veilig terugkeren. Ik wens jou veel geluk met je man, en hoop dat het geluk voor je zal blijven

Salaam - vrede
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Bernie schreef:
faith schreef:Tja het blijft een onstabiel land, maar ja toen ik op vakantie was in Turkije werden wij ook gebombardeerd :s
Had je al die bommen verstopt in busjes en prullenbakken.
Insh'allah zal het ze goed vergaan.
Tja, inshallah, het klinkt zo leuk maar juist in naam van Allah ontploffen al die bommen. Ik las net weer 50 doden in Bagdad. Het blijft wonderlijk dat mensen zich tot deze religie aangetrokken voelen, al kan ik het me wel voorstellen als je verliefd bent.

Maar ik hoop ook dat ze veilig terugkeren. Ik wens jou veel geluk met je man, en hoop dat het geluk voor je zal blijven

Salaam - vrede

Dankje wel Bernie.
Helaas zijn er nog altijd van die smerige terroristen die zogenaamd uit de naam van Allah (swt) mensen doden.
Het zijn beesten en zeker geen moslims, ook al noemen ze zichzelf zo. Het is heel duidelijk dat het doden van alles wat door Allah (swt) is gemaakt (mensen,dieren enz.) verboden is, zoals staat in het Boek.
Wat nog het ergste is van allemaal is dat deze beesten hun eigen ''geloof'' hebben gecreërd, en ze de Islam schanden aanbrengen.

Ik wens jou natuurlijk ook heel veel geluk Bernie, en moge je een zeer gelukkig leven leiden insh'allah

Salaam
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

faith schreef:...
Helaas zijn er nog altijd van die smerige terroristen die zogenaamd uit de naam van Allah (swt) mensen doden.
Het zijn beesten en zeker geen moslims, ook al noemen ze zichzelf zo. Het is heel duidelijk dat het doden van alles wat door Allah (swt) is gemaakt (mensen,dieren enz.) verboden is, zoals staat in het Boek.
Wat nog het ergste is van allemaal is dat deze beesten hun eigen ''geloof'' hebben gecreërd, en ze de Islam schanden aanbrengen.
...
Soms - eigenlijk wel vaak eigenlijk - volstaat het om m'n onderschrift te herhalen..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Deze smerige terroristen ( zoals jij ze noemt) die zogenaamd uit de naam van Allah mensen doden bevechten nu elkaar Faith, en ik kan me voorstellen dat dit niet uit de naam van Allah gebeurd, want het is een Islamitische burgeroorlog De Shi'iten zijn jarenlang gruwelijk onderdrukt en hebben voldoende redenen om wraak te willen plegen, de Soennieten vragen niet om vergeving maar vallen de Shi'iten onophoudelijk aan

Dit heeft inderdaad niks of weinig met Allah te maken, maar als het er straks op aan komt, dan zullen deze moslims “zich gezamenlijk inspannen op de weg van Allah", en tegen ongelovige gaan vechten.
Zijn ze dan nog smerige terroristen die zogenaamd uit de naam van Allah mensen doden Faith? Of zijn het dan moslims die zich gezamenlijk inspannen op de weg van Allah.
Ik zie dat jij een zeer roze bril opgezet hebt als we het over Islam en Allah hebben.
Je hebt een flinke suikerlaag om Islam gesponnen , die de kern ( lees het gif) van Islam volledig bedekt.
Misschien doe je dat onbewust, omdat ook jij de kern van Islam niet begrepen hebt, en misschien heeft men jouw de zoete islam op een zilver schaaltje aangeboden en wil jij geen kennis nemen van het gif van Islam.
Weet je dat op zeker 23 plaatsen in de Koran de moslims opgeroepen worden om strijd te voeren tegen de ongelovigen.

Laten we even kijken naar een paar verzen.

Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan." [4:84]

Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [8:39, idem als 2:193]

Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen." [9:14]


Islam vrede Faith ? Ja meisje, als de gehele wereld zich onderworpen heeft aan Allah, dan pas zal er vrede zijn, maar of deze vrede goed is voor niet moslims dat betwijfel ik.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ariel schreef:als de gehele wereld zich onderworpen heeft aan Allah, dan pas zal er vrede zijn
Ook niet. Dan begint de strijd pas echt binnenshuis over wie al dan niet een "echte Moslim" genoemd mag worden.

De hevigste strijd in het Christendom was overigens niet met de Moslims in de kruistochten, dat was nog een 'propere' oorlog waar burgers met rust werden gelaten. De getuigenis van Ibn Jubayr bewijst zelfs dat Moslims het beter hadden onder kruisvaardersbestuur dan onder hun eigen bestuur. Neen, de religieuze moorden tussen de Christenen zelf, met de Inquisitie als triestig hoogtepunt, vroegen honderden malen meer slachtoffers. Zou het anders lopen als je Islam te veel macht geeft?

Wel, je moet niet ver kijken, want gisteren nog in Irak, zijn 63 mensen om het leven gekomen. Niet door de Amerikanen of andere zogenaamde "bezetters" maar door gelovigen in een andere versie van Allah.

Beesten zijn die 'fundamentalisten' echter niet, beesten moorden elkaar niet uit omdat ze denken dat God lange tenen heeft, mensen doen dat. De mens heeft z'n afgoden te intolerant voorgesteld om ooit religieuze vrede te kunnen krijgen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Neen, de religieuze moorden tussen de Christenen zelf, met de Inquisitie als triestig hoogtepunt,
De inquisitie was een op Sharia gebaseerd rechtssysteem, bedoeld om na de reqonquista de Moslims in Spanje van het eigen koekje een deeg te geven. Het was in feite Sharia tegen de Moslims gericht, niets verkeerd mee.

De oorzaak van de vele godsdienstoorlogen was niet de religie maar etniciteit.
Tussen Frankrijk en Duitsland omdat beiden dachten dat ze het uitverkoren wilk waren.
Tussen Nederland en Spanje, omdat de Nederdietsen en en de Spanjaarden ook het uitverkoren volk wouden zijn. Vooral Spanje, dat zich na de geslaagde reqonquista zo voelde, en de religieuze rechtbank tegen Moslims als wereldlijke rechtbank als Spaanse inquisitie naar hier heeft gebracht.

De oorzaak van deze godsdienstoorlogen was niet religie, maar religie was het scherm waar staten hun ambitie om N°1 in Europa te zijn verborgen.

Het Vaticaan kan je deze oorlogen niet verwijten. Wat je het Vaticaan wel kan verwijten is dat ze deze oorlogen niet voorkomen heeft. Die macht had het Vaticaan.

In Islam is het juist hetzelfde.
Shieten en Sunni willen elk op zich het uitverkoren volk zijn.
In tegenstelling tot het Christendom, waar eens de beide zijden tot een bestand gekomen, door geen van beide zijden theologische clausules zijn ingebouwd om de ander te vermoorden, heeft Islam een hele theologie opgebouwd waarin gerechtvaardigd wordt om in naam van Allah de ander, zijnde erger dan een ongelovige, te vermoorden.

Heden te dage vinden heel veel Moslims het een goede zaak dat bv een Ahmadiya in elkaar geslagen wordt. Islaminzijndinges is daar open en fier over.
Veel Moslims zien de atrociteiten van de profeet ook als heldendaden. Wee de ongelovige die deze vermeld om het vreedzame imago van Islam te doorbreken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: ff gluren bij de buren ;)

Bericht door sjun »

De atrociteiten van de profeet der moslims, het zou maar zo een alternatieve titel voor de hoofdstukken 26-30 van de soenna van Mohammed kunnen zijn.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 56
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 3:45 pm

Bericht door Jan »

Als je ouders moslim zijn is het kind dat ook automatisch. Een andere manier zou ik niet kunnen bedenken. Wie zich vrijwillig tot de islam bekeerd weet volgens mij niet waar hij/zij aan begint.
Wie niet in staat is fouten te maken is tot niets in staat.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: ff gluren bij de buren ;)

Bericht door sjun »

Ach, er zijn mensen voor wie oorlogsbuit, niet langer zelf nadenken en een huishouding met vier vrouwen wel aantrekkelijk klinkt. Niet dat het allemaal per se moet, maar het is in islam toegestaan...
:sheik:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie