ff gluren bij de buren ;)

Moderator: M

faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

ff gluren bij de buren ;)

Bericht door faith »

Inderdaad, ik dacht kom eens kijken hoe het jullie hier allemaal vergaat :D

Met mij verder alles prima!
Inmiddels gelovig getrouwd (superfeest gehad!), en hopen ook snel voor de wet te kunnen gaan trouwen :D
Tussendoor ook nog maar even verhuisd, en genieten nu van ons eigen stekje :D

Ik hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat??

Faith
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Als je nog niet voor de wet getrouwd bent is je huwelijk niet eens geldig.
Verder veel succes en ik hoop dat je akker snel bevrucht zal zijn.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

SDX schreef:Als je nog niet voor de wet getrouwd bent is je huwelijk niet eens geldig.
Daarom heet het ook gelovig getrouwd ;) Maar kennen wij elkaar???? Ik ben al een tijd niet meer geweest hier, maar aangenaam :)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hi Faith... :D Long time no see.
Wat leuk dat je even ben komen buurten. Je hebt je belofte gehouden. Dat is lief van je.
Getrouwd he... Leuk hoor. Hebben jullie je feest op de boot gehouden?
Voor wie Faith nog niet kennen, Faith is nu getrouwd met een Turkse jongen.
Ik ben wel benieuwd of jij nu Moslima geworden ben Faith.
Je wist het nog niet toen je voor het laatst hier was.

Groetjes en ik wens je een gelukkig leven toe meisje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

faith schreef:
SDX schreef:Als je nog niet voor de wet getrouwd bent is je huwelijk niet eens geldig.
Daarom heet het ook gelovig getrouwd ;) Maar kennen wij elkaar???? Ik ben al een tijd niet meer geweest hier, maar aangenaam :)
Nee hoor, dat heet hokken. Mocht je voor de moskee getrouwd zijn (kerken doen dat zeker niet) dan heet het een misdrijf.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Maar kennen wij elkaar???? Ik ben al een tijd niet meer geweest hier, maar aangenaam
Nee, jij kent mij niet, je was al weg toen ik me aanmeldde, maar ik heb wel veel van jouw posts hier gelezen.
Aangenaam terug :)
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Hi Faith... :D Long time no see.
Wat leuk dat je even ben komen buurten. Je hebt je belofte gehouden. Dat is lief van je.
Getrouwd he... Leuk hoor. Hebben jullie je feest op de boot gehouden?
Voor wie Faith nog niet kennen, Faith is nu getrouwd met een Turkse jongen.
Ik ben wel benieuwd of jij nu Moslima geworden ben Faith.
Je wist het nog niet toen je voor het laatst hier was.

Groetjes en ik wens je een gelukkig leven toe meisje.
Lieve Ariel!

Leuk je nog even te spreken!
Uhm ik ben getrouwd ben een KOERDISCHE ;) man hihi.

We hebben een geweldig feest gehad met al onze familie en vrienden, heel romantisch op een boot! Het kon niet beter!
Ben idd moslima geworden. Ben heel erg gelukkig met deze keuze, en ben ontzettend blij dat mijn familie en vrienden ook heel blij zijn voor ons.
Gaat het jou ook alles goed Ariel??

liefs Faith
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

H.Numan schreef:
faith schreef:
SDX schreef:Als je nog niet voor de wet getrouwd bent is je huwelijk niet eens geldig.
Mocht je voor de moskee getrouwd zijn (kerken doen dat zeker niet) dan heet het een misdrijf.
Wij zijn voor de Islam getrouwd. Voor jou een misdrijf? voor ons een warm en gelukzalig moment!
Ook aangenaam, kan me je niet herrinneren ????
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Met mij gaat alles goed meisje...Dank je wel
Maar je kent me...Ik ben een nieuwsgierig aagje.. :razz:
Waarom ben je moslima geworden? Is dat omdat je nu in Allah gelooft, of ben je voor hem moslim geworden.

En je hebt gelijk. Sorry, Je echtgenoot is Koerdisch. Ik wist het , maar ik kon even niet op Koerdisch komen.

Ben je van plan om hier weer een poosje te blijven hangen, of kom je straks weer als je een baby krijgt.

Ik heb zoveel vragen voor je. Het gebeurd niet dagelijks dat we een jong bruidje in ons midden hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:
Wij zijn voor de Islam getrouwd. Voor jou een misdrijf? voor ons een warm en gelukzalig moment!
Ook aangenaam, kan me je niet herrinneren ????
Waarom ben je niet voor de wet getrouwd Faith?
Heb je dit niet gelezen?
"Mocht een huwelijk mislopen, dan kan vooral de vrouw in grote problemen komen. Het recht op alimentatie vervalt dan, of er ontstaan problemen bij de verdeling van de inboedel."
http://www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/n ... hp?id=1258
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Met mij gaat alles goed meisje...Dank je wel
Maar je kent me...Ik ben een nieuwsgierig aagje.. :razz:
Waarom ben je moslima geworden? Is dat omdat je nu in Allah gelooft, of ben je voor hem moslim geworden.

En je hebt gelijk. Sorry, Je echtgenoot is Koerdisch. Ik wist het , maar ik kon even niet op Koerdisch komen.

Ben je van plan om hier weer een poosje te blijven hangen, of kom je straks weer als je een baby krijgt.

Ik heb zoveel vragen voor je. Het gebeurd niet dagelijks dat we een jong bruidje in ons midden hebben.
Ik ben moslima geworden omdat ik in Allah (swt) geloof.
Of ik echt lang blijf hangen, zal waarschijnlijk niet.
en baby's? nee daar wachten we nog even mee ;)
Hoop dát bericht over enkele jaren met jullie te mogen delen ;)
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:
Waarom ben je niet voor de wet getrouwd Faith?

omdat we daar nog even voor moeten doorsparen ;)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:
Ik ben moslima geworden omdat ik in Allah (swt) geloof.
Of ik echt lang blijf hangen, zal waarschijnlijk niet.
en baby's? nee daar wachten we nog even mee ;)
Hoop dát bericht over enkele jaren met jullie te mogen delen ;)
Daar heb ik moeite mee lieverd. Jij was atheïst. Hoe kan je nou van atheïst naar moslim overgaan.
Dat is me nogal geen stap.

En gelijk heb je dat je nog even wacht met baby’s. Je bent nog zo jong.
Maar je mag geen jaren weg blijven hoor. Kom zo nu en dan even buurten.
Je weet wat ik je gezegd heb nietwaar Faith.. We zijn hier altijd voor je.
Je bent nu verliefd en gelukkig, en ik hoop voor jullie dat dit zo blijft, maar zoals je weet kennen wij ook andere meisjes en.... nou ja… Je snapt wat ik bedoel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:
Ariel schreef:
Waarom ben je niet voor de wet getrouwd Faith?

omdat we daar nog even voor moeten doorsparen ;)
Meisje, hoeveel kost een huwelijk. Honderd euro?
Je hoeft toch geen feest meer te geven. Dat heb je al gehad.
Maar ja, het is jullie beslissing, en je zal wel weten wat je doet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef:
Ik ben moslima geworden omdat ik in Allah (swt) geloof.
Of ik echt lang blijf hangen, zal waarschijnlijk niet.
en baby's? nee daar wachten we nog even mee ;)
Hoop dát bericht over enkele jaren met jullie te mogen delen ;)
Daar heb ik moeite mee lieverd. Jij was atheïst. Hoe kan je nou van atheïst naar moslim overgaan.
Dat is me nogal geen stap.

En gelijk heb je dat je nog even wacht met baby’s. Je bent nog zo jong.
Maar je mag geen jaren weg blijven hoor. Kom zo nu en dan even buurten.
Je weet wat ik je gezegd heb nietwaar Faith.. We zijn hier altijd voor je.
Je bent nu verliefd en gelukkig, en ik hoop voor jullie dat dit zo blijft, maar zoals je weet kennen wij ook andere meisjes en.... nou ja… Je snapt wat ik bedoel.
ik heb mezelf nooit een atheist genoemd Ariel. Noem het een gebrek aan kennis, of je niet helemaal op je plek voelen.
je kan nog zo hard dneken dat ik het voor mijn man heb gedaan, en dat mag je best wat mij betreft.
Tuurlijk kom ik zo nu en dan wel eens terug, wil tenslotte ook weten hoe het met jullie gaat :)
lief dat je met andere meisjes vergelijkt en voor me klaar wilt staan mocht er of als er of stel je voor???
hmmm ik ben denk ik niet zo jong als jij je voor hebt gesteld maar dat geeft niet ;)
Ik ben inderdaad verliefd en gelukkig, en daar mogen insh'allah nog een hele boel jaartjes bij komen!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef:
Ariel schreef:
Waarom ben je niet voor de wet getrouwd Faith?

omdat we daar nog even voor moeten doorsparen ;)
Meisje, hoeveel kost een huwelijk. Honderd euro?
Je hoeft toch geen feest meer te geven. Dat heb je al gehad.
Maar ja, het is jullie beslissing, en je zal wel weten wat je doet.
100 euries? mag je mij vertellen waar???
Nee, als wij gaan trouewn voor de wet, doen we het ook hierbij goed!
Mooie dag met vrienden en familie, lekker eten, savonds feest, en aber naturlich een schitterende jurk ;)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik weet niet wat ik denk Faith.. Ik kan me alleen niet voorstellen dat een weldenkend meisje zomaar ineens het "licht"ziet, en voor Allah kiest.
Allah die dreigt met hel en verdoemenis als je niet doet wat hij wil.
Ik hoop bij God dat jij nou ook niet als de dood voor de hel gaat worden, en je toekomstige kinderen de stuipen op het lijf gaat jagen met enge djinns de hel en de dood en meer van die angstige zaken.
Daar word ik een beetje verdrietig van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

faith schreef:
SDX schreef:Als je nog niet voor de wet getrouwd bent is je huwelijk niet eens geldig.
Daarom heet het ook gelovig getrouwd ;) Maar kennen wij elkaar???? Ik ben al een tijd niet meer geweest hier, maar aangenaam :)
Dit is bij wet verboden.
Het is in Nederland bij wet verboden om huwelijken te sluiten buiten de burgerlijke stand om. Een religieus huwelijk mag, maar moet wel worden voorafgegaan door een burgerlijk huwelijk.
Dat weet je, want je schrijft op een eerdere reactie,
Faith schreef:Wij zijn voor de Islam getrouwd. Voor jou een misdrijf? voor ons een warm en gelukzalig moment!
Dat begint al goed, jouw leven als moslima, je stelt de islam boven de nederlandse wet.

Dat excuus dat daar geen geld voor was, laat me niet lachen. Jij had gewoon eerst voor de wet kunnen trouwen, in de meeste gemeenten zijn er dagen dat dit gratis kan. Even het papiertje halen en daarna het religieuze huwelijk, inclusief het feest wat jullie daar al bij hebben gegeven. Dus, dat was het probleem niet.

En hopelijk voor je komt dat officiële huwelijk er nog, zoals je schrijft, anders is het alleen maar om al sex te hebben en officiële verplichtingen te ontlopen, zie ook http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/mo ... een-uurtje
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hoe oud ben je?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel zei:
Meisje, hoeveel kost een huwelijk. Honderd euro?
Je hoeft toch geen feest meer te geven. Dat heb je al gehad.
Maar ja, het is jullie beslissing, en je zal wel weten wat je doet.
Een huwelijk bij ons kost al gauw ruim 8.000 euro! Er wordt heeeeel wat gegeten bij ons. Er worden wel liefst 5 schapen geslacht en tig kippen. En al helemaal als je een groot familie hebt, wat meestal het geval is bij de Marokkanen. Ze had inderdaad eerst volgens de Nederlandse wet moeten trouwen. In Marokko is het zelfs zo dat je eerst voor de Nederlandse wet moet trouwen alvorens je een islamitisch huwelijk kan aangaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik weet het Chaimae. Een huwelijkfeest is heel duur. Ik heb ook getrouwde kinderen, en als goede ouders hebben we meegedragen aan de kosten.
We eten daarom nu nog steeds droog brood. :wink:
Ik was al blij dat we geen dochters hebben, want een leuke bruidsjurk kost ook zomaar 3000 euro of zo. Nu heb ik een pak en wat er bij hoort voor mijn zoon gekocht , en dat was iets goedkoper.
Maar... Als je een feest geeft, omdat je een islamitische huwelijk gesloten hebt, dan was het verstandig geweest om ook even voor de wet te trouwen. In ieder geval was ze dan wettelijk beschermd .
Mocht een huwelijk mislopen, dan kan vooral de vrouw in grote problemen komen. Het recht op alimentatie vervalt dan, of er ontstaan problemen bij de verdeling van de inboedel."

Ik weet van zo'n geval af, en leuk is dat niet voor de vrouw.

Nu hokt Faith in de ogen van de wet, en als ze nu ook niet iets notarieel laat vast leggen, dan is Faith straks ( als het fout loopt) de grote verliezer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Dat bedoel ik. Jullie willen zelfs bepalen dat ik genoeg geld zou hebben???? knap hoor
Maar nogmaals, zeg wat je wilt, denk wat je wilt, maar ik ben gelukkig, if you like it or not.
Jammer dat alleen sommige mensen hier niet veranderen. Ik laat een berichtje achter die voor iedereen bedoeld is en waar ik iedereen het beste wens. Dat is kennelijk niet voor iedereen wederzijds voor mij. Geeft niet.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Meisje...Dit is geen kritiek, maar goede raad.
Je moet zelf weten wat je doet. Het maakt mij niet uit. Het is jouw leven, en jij mag zelf beslissen wat jij er mee doet.
Ik heb ook altijd tegen mijn jongens gezegd dat ze net zo als ik hun eigen fouten mogen maken.
Van fouten leer je het meest.
Misschien heb je geen fout gemaakt. Ik hoop het van harte, maar op dit moment zie ik de narigheid die een vrouw heeft omdat ze geen wettelijke rechten heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Meisje...Dit is geen kritiek, maar goede raad.
Je moet zelf weten wat je doet. Het maakt mij niet uit. Het is jouw leven, en jij mag zelf beslissen wat jij er mee doet.
Ik heb ook altijd tegen mijn jongens gezegd dat ze net zo als ik hun eigen fouten mogen maken.
Van fouten leer je het meest.
Misschien heb je geen fout gemaakt. Ik hoop het van harte, maar op dit moment zie ik de narigheid die een vrouw heeft omdat ze geen wettelijke rechten heeft.
Ik heb inderdaad geen fout gemaakt. en weet je, ik heb eigenlijk geen zin meer hier in. Telkens komen we in de zelfde discussies. Ik laat iedereen hieer in zijn waarde, en wens iedereen hier een gelukkig leven toe op zijn/haar manier. jammer dat sommige niet hetzelfde denken wat betreft mij. (en daar bedoel ik niet jou mee Ariel)
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

mischien is het voor sommige hier ook wel moeilijk te geloven dat er wel moslimgezinnen zijn die wel heel gelukkig met elkaar zijn.
Ik en mijn man zijn daar toch wel hét bewijs van.
Plaats reactie