Tussen twee uitersten

Moderator: M

Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

Siger schreef:
Scarlatti schreef:....denkt na een vergelding tegen de moslims, "zo, nu zullen ze hun lesje wel geleerd hebben en gaan we allemaal weer over tot de orde vd dag"...
Wat moet ik me voorstellen bij "vergelding"?
En ik wilde dat nou echt wel eens weten....
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Scarlatti »

Siger schreef:
Siger schreef:
Scarlatti schreef:....denkt na een vergelding tegen de moslims, "zo, nu zullen ze hun lesje wel geleerd hebben en gaan we allemaal weer over tot de orde vd dag"...
Wat moet ik me voorstellen bij "vergelding"?
En ik wilde dat nou echt wel eens weten....
en ik heb nou eens helemaal geen zin om je alles op een presenteerblaadje aan te reiken en dan weer zo'n typische Siger reactie te krijgen..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door SDX »

Scarlatti schreef:
Siger schreef: Wat moet ik me voorstellen bij "vergelding"?

en ik heb nou eens helemaal geen zin om je alles op een presenteerblaadje aan te reiken en dan weer zo'n typische Siger reactie te krijgen..
Daar komen ze vanzelf wel achter als ze ons teveel voor de voeten lopen hè Scar? :wink: :knorrie:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Scarlatti »

SDX schreef:
Scarlatti schreef:
Siger schreef: Wat moet ik me voorstellen bij "vergelding"?

en ik heb nou eens helemaal geen zin om je alles op een presenteerblaadje aan te reiken en dan weer zo'n typische Siger reactie te krijgen..
Daar komen ze vanzelf wel achter als ze ons teveel voor de voeten lopen hè Scar? :wink: :knorrie:
Ecàct SDX! :wink: :knorrie: zo doen we dat... (en ook met drammers..)
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

Scarlatti schreef: en dan weer zo'n typische Siger reactie te krijgen..
Sorry, heb ik je ergens mee verveeld? Een voorbeeldje misschien?
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Scarlatti »

Siger schreef:
Scarlatti schreef: en dan weer zo'n typische Siger reactie te krijgen..
Sorry, heb ik je ergens mee verveeld? Een voorbeeldje misschien?
je 'Sorry' is al goed genoeg hoor.. :)
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door SDX »

Slaap lekker Eliabe, je hebt dat heel mooi verwoord :)
ennuh...Ariel is geen 'hij', maar een hele lieve 'zij' ;)
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Waarom dat dan? Zijn vrouwen geen mensen? :question:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Scarlatti »

nou... krap ans hoor :razz: :wink:

Lekker liggen knorren vannacht trouwens?
Heb je de Lip nog gezien bij P&W, gedecideerd ventje hè.. maar gelukkig gaat jullie burgemeester tijdens de marok vakantie fouilleerplicht instellen in het centrum v Rotjeknor.. en je weet het hè t zijn de Antillianen volgens hem.. laag iq, lage sociale klasse, psychische stoornissen, gossie.. t lijkt wel stigmatiseren.. maar goed.. als t maar niet tov de marocs gebeurt wat jou! Veel plezier met die Rammelaar hè en GL... ms ff opwachten of zo op zijn Rotterdams?

nou groetjes hoor van nòg een lief mèns tegen een ander lief mens...
hebben al een heel kluppie hier!
hebbie ook nog dieren??? dan zit je bij mij helemààl snor! o neee gebakken, geen snor, geen baard aub :turban: :evil: :D :knorrie:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Eliabe schreef:
H.Numan schreef:
Waarom dat dan? Zijn vrouwen geen mensen?
Luister ouwe natres man. Jaja zelfs daar ben ik bekend mee. :D

Mannen en vrouwen zijn gelijk.
Echt waar? Dus mannen bevallen ook? :rongue:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Monique »

H.Numan schreef: Echt waar? Dus mannen bevallen ook? :rongue:
Eventjes maar... :evil:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Scarlatti »

Monique schreef:
H.Numan schreef: Echt waar? Dus mannen bevallen ook? :rongue:
Eventjes maar... :evil:
en dat zonder 'epidurale' :evil:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door SDX »

En 't duurt maar maximum 7 seconden :rongue:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Mahalingam »

[...]
Tot voor een tijdje kwam ik nogal s in Polen. Wel daar geen hoofdvodden, soepjurken en woeste baarden op straat, echt een verademing. Hoe komt dat? Doordat de katholieke Polen massaal pogroms op moslims houden? Welneen, er zijn in Polen uiterst beperkte sociale voorzieningen, niemand kan daar lang in de sociale hangmat blijven hangen dus heeft het demografisch overschot van Marokko en Turkije daar ook niets te zoeken.
Ja in Polen hebben ze zodoende nog geen echt gevoel van wat door de multiculurele beugel kan en wat niet. Neem maar dit voorbeeld:

http://www.polskieradio.pl/thenews/fore ... urks_.html
Math pupils learn how to drown Turks
Created: 10.04.2009 10:49

“How would you place Christians and Turks on a sinking ship so that only the latter drowned?”, reads a problem in a math textbook for Poland’s primary school pupils.

“On board a sinking ship there are fifteen Christians and fifteen Turks. In order to save the ship from going to the bottom, half of the crew needs to be thrown overboard. One of the Christians proposes that the whole crew form a circle and every ninth person jump overboard. How should the Christians place themselves so that only the Turks are drowned?” reads a problem, quoted the lay Catholic newspaper Tygodnik Powszechny.

The rather controversial problem appeares in The Mathematical Miniatures for Primary Schools, a manual for second to twelfth grade students who want to participate in the International Mathematical Kangaroo competition. The book was published in 2004 by Aksjomat Publishing House from the northern city of Torun.

“We did not try to exhort anyone to hate. What mattered to us was the mathematical model – the historical context was irrelevant. In order to solve the problem one needs to be acquainted with principles Maths, not the ways of murdering Turks,” said co-author and publisher of the manual Piotr Nodzynski, naively. (mg/pg)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Adinah »

Dat moet je die Polen dan wel weer nageven...van pogroms en selecties hebben ze al eeuwenlang absoluut kaas gegeten. :roll:
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Dit mathematisch probleem is 1941 jaar oud: Josephus wist het op te lossen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Scarlatti »

H.Numan schreef:Dit mathematisch probleem is 1941 jaar oud: Josephus wist het op te lossen.
ik ben nooit goed hierin geweest.. ècht niet.. dus mijn vraag is: Hoe hebben ze t opgelost? :evil: :lol: :razz:
ik heb wèl een heeeeel levendig voorstellingsvermogen :knorrie: net voelde ik me nog down en nu zit ik zowaar te glimlachen :oops: :sly:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Josephus was opstandelingen generaal in de Joodse opstand van 68. (68 n Chr, niet 1968!) Hij was commandant van Jotapa (sp?). Toen dat viel verborg hij zich met wat medestrijders in een waterput. De Romeinen vonden ze. Vanwege hun heldhaftige verzet boden de Romeinen aan ze te laten leven. Josephus wilde dat accepteren, maar zijn kameraadjes niet. Die wilden gezellig zelfmoord plegen. Met Josephus.
Dat vond onze held niet echt bie. Dus hij zei dat zelfmoord verboden is in the Torah (klopt). Beter was om elkaar de halsslagder door te snijden. Dat was weliswaar moord, maar minder erg dan zelfmoord. Daar zat wat in, vond de rest.
Josephus regelde het zo dat iederen in een cirkel ging staan. (Was dus een echt grote put.) Elke derde man zou de man naast hem doden. Net zo lang tot er maar twee mensen over waren: Josephus en een vriend. Die vriend wist hij te overreden om elkaar niet te doden, en Josephus gaf zich over.

Hij gaf zich niet alleen over, hij werkte zeer actief mee met Vespasianus en Titus. Na de val van Jerusalem verhuisde hij naar Rome, woonde in het keizerlijke paleis en schreef een goed boek over de periode. Een van de beste bronnen uit die tijd, zelfs.

Josephus had best wel geluk, bij dat beleg. Later waren de Romeinen aanzienlijk minder genereus. Voornamelijk door de nogal barbaarse strijdmethodes (guerilla) tegen hun. Tijdens het beleg van Jerusalem amuseerden de legioenen zich met figuur kruisigen: kijken wie de meest comische of artistieke positie kon nagelen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Scarlatti »

Thx Numan, alweer wat geleerd, tjonge tjonge.. het is 'des mensens' dus allemaal helaas :? er viel dus nix te glimlachen voor me gisteren hierbij :? :oops:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie