Groetjes

Moderator: M

Plaats reactie
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Groetjes

Bericht door unholy »

Ik hou het voor gezien, ik ben bang dat dit forum op geen enkele manier meer bij zal dragen om het islam fundamentalisme op een reële manier te belichten.

Voor mij is het een zorgen kindje dat er steeds meer Jezus v.s. Mohammed wedstrijdjes worden gehouden. De laatste keer dat ik hier een opmerking en uitnodiging plaatste om ook wat andere relativerende texten van Jezus erbij kreeg ik hate spam. Dezelfde idiote fundamentalistische uitlatingen. Ik kon beter maar niet op de posts reageren doet zij ook niet. Dat is nu net waar het fundamentalisme begint, eigen mening en bang zijn voor relativatie. De ander wordt beschuldigd van fanatisme. Kennelijk mag ik een debat dat uitloopt op Jezus v.s. Mohammed niet meer relativeren.

Ik kan dan ook niet langer deelnemen aan een dergelijke eenzijdige en platvloerse manier van discussieren....
Beste Unholy.
Hier heb ik geen zin in. Ik ga met jou geen woordenwisseling op dit forum beginnen.
Ik heb de bijbel gelezen. Jij mag van Jezus denken wat je wilt. Ik heb mijn eigen idee over Jezus. De bijbel is er in mijn jeugd ingestampt, en later ben ik me in het leven van Jezus gaan verdiepen. Ik volg geen religie, maar ik ben wel spiritueel.
Jezus volgde trouwens ook geen religie. Nog sterker, hij was tegen religies.
Nogmaals, jij kunt gaan kopiëren wat je wilt van de free thinker site, maar daar zal ik niet op ingaan. Ik ben niet hier om jou te debatteren, maar ik probeer op mijn misschien knullige manier om Moslims te bevechten.
Het interesseert me geen fuck hoe jij denkt over Jezus en religies.
Ik heb me nog nooit bemoeid met jouw manier van debatteren, hoewel ik soms niet begrijp waar jouw haat tegen Christenen vandaan komt.
Als jij Christenen en het christendom wil bevechten dan moet je naar het hol van de leeuw gaan. Hier zijn we met een ander doel.

Nogmaals Bemoei je niet met mij, dan zal ik me ook ver van jou af houden.
Ik laat me niet door jou de wet voorschrijven.
Laat mij in mijn waarde, dan zal ik jou in jouw waarde laten.
Vriendelijke groet.
Ariel
Wat is nu het verschil tussen islamitisch fundamentalisme en deze biref? Helemaal niets, je mag geen weerwoord en relativatie meer geven.

Vandaar dat ik zonder pijn in mijn hart afscheid neemt van dit forum...

(Ik neem aan dat ik ook per direct van de ledenlijst gehaald kan worden)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Een ieder mag zelf uitmaken of dit spammen en een haat PM is of niet.
Dit was de eerste PM die ik je gestuurd hebt, dus van spammen was geen spraken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ai, dat is wel radicaal, Unholy. Ik hoop toch dat je wel nog terugkomt voor reacties die je vast wel krijgt.
Er zijn uiteindelijk ook nog andere mensen op het forum, die meer denken zoals jij, dus die jouw opvatting meer waarderen.

Ik kan moeilijk zeggen dat je niet weg moet gaan, want zoals je misschien zag had ik eigenlijk ook al die beslissing genomen. Ik zit zelf een beetje in een overgangsfase.

Ik zie ook wel zwakke dingen in een forum. Het ligt voor de hand dat veel mensen die tegen de islam zijn zelf christelijk zijn, die komen natuurlijk ook op een forum als dit. Het staat je natuurlijk vrij er geen zin in te hebben die discussie aan te gaan. Zelf vind ik die discussie eigenlijk wel belangrijk, want de islamitische geloofsijver wakkert ook de geloofsijver bij veel christenen aan, en ik zit ook niet echt te wachten op een revival van het christendom. Ik kan ook niet zeggen dat ik er zin in heb, maar als je ertoe wordt gedwongen, moet het wel.

Er is bijvoorbeeld een fanatieke stroming die het sluimerende christendom weer nieuw leven in probeert te blazen, en dit doet door het atheïsme te demoniseren, en de geschiedenis vervalst weer te geven, door het voor te stellen dat het christendom aan de basis lag van het bestrijden van armoede door scholing en arbeidersrechten etc., in plaats van de humanistische en seculiere stromingen die hiervoor ijverden.

Je zal toch met een weerwoord moeten komen. Ik ben niet dol op de islam, maar ik zie ook dat de islam wordt gebruikt door bepaalde christelijke of rechtse stromingen om terrein terug te winnen dat ze verloren door de opkomst van atheïsme, geloofsvrijheid en de seculiere maatschappij.

Je moet je eigen beslissing nemen, dat zal ik ook wel mettertijd doen, maar misschien wil je nog laten weten wat je gaat doen als je hier niet meer post, wat islamkritiek betreft.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

nina schreef:Je zal toch met een weerwoord moeten komen. Ik ben niet dol op de islam, maar ik zie ook dat de islam wordt gebruikt door bepaalde christelijke of rechtse stromingen om terrein terug te winnen dat ze verloren door de opkomst van atheïsme, geloofsvrijheid en de seculiere maatschappij.
Dit wordt geheel over het hoofd gezien. Erger nog, relativatie is niet mogelijk, nu ben ik een fundamentalist.

Maar ik propageer geen dogmatische leer met een autoritiet die het utopia belooft t.o.v. een ander dogmatische leer met dezelfde karakteristieken.

Een soort wellus nietus, en wie is het meest fanatiek?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Dit wordt geheel over het hoofd gezien. Erger nog, relativatie is niet mogelijk, nu ben ik een fundamentalist.
Maar dat overkomt je toch niet alleen op dit forum. Ik heb die ervaring ook 'in real life'. Iedereen is het eens met alles wat je zegt, tot je opeens komt met je mening over de islam en alles wat daarbij hoort. Dan word je opeens met twee woorden in een hoek gezet, en niemand gaat meer in op wat je zegt, het is gewoon 'onderbuik' en klaar. Tsja.

Het is gewoon goed dat je je niet laat leiden door wat anderen ervan vinden, maar dat je je eigen mening geeft. Er zijn al genoeg mensen die hun mening aanpassen om erbij te horen, en zich gesterkt voelen omdat ze elkaar allemaal gelijk zitten te geven.

Je moet anderen de ruimte geven voor hun opvattingen, maar je hebt zelf ook het recht om de ruimte te nemen voor jouw opvatting.

Maar je moet zelf de keuze maken. Ik heb dat ook gedaan, ik ben uiteindelijk ook vertrokken op het Engelse forum omdat ik geen zin meer had in de lasterpraatjes daar. Dat is hier gelukkig niet zo.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Wat is nu het verschil tussen islamitisch fundamentalisme en deze biref? Helemaal niets, je mag geen weerwoord en relativatie meer geven.

Vandaar dat ik zonder pijn in mijn hart afscheid neemt van dit forum...
Jammer dat je weggaat.
Relativeren is het belangrijkste dat er is! Iedereen heeft recht op zijn mening.
Verder ben ik het inhoudelijk ook nog met je eens, alhoewel ik persoonlijk minder moeite heb met het christendom dan met de islam. Veel mensen hebben (helaas) behoefte aan een bepaalde zekerheid, dat zul je nooit kunnen uitbannen.
Als de islam zichzelf transformeert tot een vredelievende en humanistische religie dan zou ik ook met de islam kunnen leven.
Ik wens je het allerbeste toe, en geniet van de tijd die je overhoudt doordat je het forum niet bezoekt :wink:

Groet, Sjeng
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hallo Unholy,

Spijtig dat je de zaken zo bekijkt.
Zelf ben ik overtuigd atheïst.
Er zijn inderdaad heel wat dingen te zeggen tegen het christendom, evenals tegen een hoop andere (zoniet alle) religieën, dat is waar.

Waar het in dit forum om gaat is de islam. Dat is op dit moment in de geschiedenis van de mensheid de religie die onze vrijheid bedreigt.
Natuurlijk mag jij je zeg doen, net zoals Ariël de hare kan doen. Nu vind ik ook dat 1 PM geen spam is, maar blijkbaar is die bij jou in het verkeerde keelgat geschoten. Ik vind dat je dat met Ariël moet uitvechten, openlijk of per PM, mij gelijk, dit kan je moeilijk op FFI verhalen, waarvan de basis alleszins atheistisch is, maar de mensen wél vrijheid van religie gunt zolang de religie in kwestie tot de persoonlijke leefwereld beperkt wordt en er niemand anders last van ondervindt.

Unholy, jij bent één van de posters van het eerste uur.
Hopelijk geef je de strijd tegen de islam niet op.
Ikzelf denk als volgt : om de islam uit de wereld te helpen moeten we voorlopig de handen in elkaar slaan, met "we" bedoel ik atheisten en aanhangers van andere godsdiensten (buiten de islam dan). Samen staan we sterk.

Het is niet omdat we momenteel hetzelfde doel voor ogen hebben dat we allen dezelfde mening moeten hebben...

Nog iets : Waarom denk jij dat je "per direct van de ledenlijst zou worden gehaald"? :shock: :shock: :shock:
Niet de politiek van het huis hoor! Zeker niet.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Het is misschien wel zo dat het hoofddoel van deze website is om meer te weten te komen over de islam, en niet om het christendom te bekritiseren. Maar dan moet je ook niet het christendom gaan promoten, want dan ontstaat er toch bij velen de aandrang om hierop te reageren.

Tegen het christendom is veel in te brengen, maar het is logisch dat christenen de nadruk leggen op positieve dingen. Zo geef je echter wel een scheef beeld, waardoor anderen de neiging krijgen het weer recht te zetten met aanvullende info.

Ik vind het best dat iedereen hier zegt wat hij vindt, maar daar hoort dan bij dat er ook een tegenreactie op kan volgen. Anders moeten we onze discussies misschien strikt tot de islam beperken, maar ik denk niet dat dat realistisch is.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

PS ik denk dat Unholy en Ariël nu allebei persoonlijk een beetje in de war zijn van deze toestand. Ik weet dat persoonlijke dingen op het internet soms harder aankomen dan je beseft. Maar toch, het is maar internet, en het gebeurt alleen maar in een moment. Jullie zijn beide leuke mensen, denk daar liever aan, maak je niet teveel zorgen als het eens ontspoort. Het komt wel weer terecht. Afbeelding
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Welnu, er werd mij dus nog steeds om enkele negatieve texten gevraag uit het NT, ik heb me beperkt tot een zeer klein gedeelte...
Matteus 3,7-12 (optreden van Johannes de doper)
Toen hij zag dat veel Farizeeën en Sadduceeën op zijn doop afkwamen, zei hij tegen hen: ‘Addergebroed, wie heeft jullie wijsgemaakt dat je veilig bent voor het komende oordeel? Breng liever vruchten voort die een nieuw leven waardig zijn, en denk niet dat je bij jezelf kunt zeggen: Wij hebben Abraham als vader. Want ik zeg jullie: God kan uit deze stenen kinderen van Abraham verwekken!
De bijl ligt al aan de wortel van de boom: iedere boom die geen goede vrucht draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. Ik doop jullie met water ten teken van jullie nieuwe leven, maar na mij komt iemand die meer vermag dan ik; ik ben zelfs niet goed genoeg om zijn sandalen voor hem te dragen. Hij zal jullie dopen met de heilige Geest en met vuur; hij houdt de wan in zijn hand, hij zal zijn dorsvloer reinigen en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal hij verbranden in onblusbaar vuur.’
En wat zijn dan die goede vruchten? Hier wordt feitelijk al een permanente dreiging afgeroepen op het niet correct volgen van God of zijn zoon Jezus (=God). Jezus komt dus om de mensheid op te schonen en het kaf wordt in onblusbaar vuur verbrand. Wat is hier zo liefdevol aan?
Matteus 5,17-18
Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
M.a.w. de barbaarse wetten van het oude testament zijn nooit en te nimmer afgeschaft dood Jezus, op zich wel merkwaardig dat deze woorden van de zoon van God (=God) minder krachtig zijn geweest dan die van een apostel. Hoe je het ook wend of keert, het valt niet in kannen of kruiken te passen…

In de rest van dit verhaal staat dat je zondes moet voorkomen door bijvoorbeeld je ogen uit te rukken en andere ledematen moet afzetten om zondes te voorkomen. Een soort Sharia

Overigens, staat er in dit gedeelte wel dat men je vijanden lief moet hebben als jezelf, ik denk dat dit stukje het minst in de praktijk is gebracht….
Matteus 7,1-4
Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden. Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? 4 Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt? Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.
Prachtig stukje, jammer dat dit niet de boventoon voert in de discussie tussen gelovigen, christenen of moslims. Zijn die splinters en balken niet de dogmatische beschouwingen die geloof dan met zich meebrengt?
Matteus 7,13-14
Ga door de nauwe poort naar binnen. Want de brede weg, die velen volgen, en de ruime poort, waar velen door naar binnen gaan, leiden naar de ondergang. Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden.
Ook weer zo onredelijk, Jezus, de zoon van God (=God) vertelt van te voren al dat het merendeel van de mensheid gedoemd is onder te gaan. Dit thema komt veelvuldig terug in de Bijbel en de evangeliën. We hebben dus te maken met een liefdevolle messias die verlossing brengt voor een minderheid. Ook zijn dit soort texten ideaal voor fanatici die zich niets meer van de rest van de wereld hoeven aan te trekken, zij behoren immers tot de uitverkoren minderheid?
Matteus 10, 1-7
Daarop riep hij zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om onreine geesten uit te drijven en iedere ziekte en elke kwaal te genezen.
Dit zijn de namen van de twaalf apostelen: als eerste Simon, die Petrus genoemd wordt, en zijn broer Andreas, Jakobus, de zoon van Zebedeüs, en zijn broer Johannes, 3 Filippus en Bartolomeüs, Tomas en de tollenaar Matteüs, Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Taddeüs, 4 en ten slotte Simon Kananeüs en Judas Iskariot, die hem zou uitleveren.
Deze twaalf zond Jezus uit, en hij gaf hun de volgende instructies: ‘Sla niet de weg naar de heidenen in en bezoek geen Samaritaanse stad. Ga liever op zoek naar de verloren schapen van het volk van Israël. Ga op weg en verkondig: “Het koninkrijk van de hemel is nabij.”
Opmerkelijk toch maar weer, eerst voorspelt Jezus dat het merendeel van de wereldbevolking gedoemd is, dan geneest hij allerhande kwalen bij iedereen, maar vervolgens mogen zijn discipelen alleen maar de Joden bekeren. Welnu, als iemand vol liefde is dan zou je toch zeggen dat ook de Joachiem zo snel mogelijk bekeert mogen worden?
Matteus 10,34-37
Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard
Nou dit is dan inderdaad waar. Men kan nog stellen dat de liefdesvolle boodschap van Jezus(=God) bij ongelovigen deze impact zou hebben. Dan vraag ik me af of de zoon van God niet in staat zou zijn om de boodschap wat beter te brengen. Ik prefereer Boedha of Socrates…

En zo kan ik wel een tijdje doorgaan, maar ja, als je wilt kan je alles tot metaforen ontleden. En daar zit het hem nu juist, dat kan met ieder heilig boek…

M.a.w., vanuit geloofsovertuiging kan men een positieve draai aan texten geven of negatief. Maar het minst verstandig vind ik om het ene boek met het andere te gaan vergelijken met de illusie dat iemands geloof beter is dan de andere. Een beter idee is met menselijke concensus iemand interpretatie van zijn geloof te bekritiseren. Doe dat nou eens niet met geloofboeken want je gaat geheel de mist in.

Het is uiteindelijk maar hoe jij de texten interpreteerd. Op die interpretatie van iemands geloof kan men beter vanuit de voor jouw geldende normen en waarden reageren.

Probeer maaar eens een discussie aan te gaan over het persoon Jezus, oeverloos wanneer men de texten gebruikt ter verdediging...
Germen Roding
Berichten: 29
Lid geworden op: vr okt 28, 2005 12:43 pm

Bericht door Germen Roding »

Met alle respect Unholy, dit is vrijblijvend geleuter. Aan het eind van onder meer Mattheus kan je lezen dat Jezus de opdracht geeft om ook de heidenen te bekeren. Voortschrijdend inzicht, zeg ik dan als buitenstaander. Eerst waren de Samaritanen ook off-limits maar later bracht Jezus ook hen tot geloof.
et ceterum censeo islam delendam esse
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Gerben, ik denk niet dat dit vrijblijvend geleuter is. Onder andere op mijn verzoek heeft Unholy dit gepost. Zie onder de threads “Koran-Doden na drinken alcohol” en “Leven in moslimlanden- De ware islam in actie”. Unholy bedankt. Ten overvloede, zou iedereen willen verzoeken ook bij deze discussies te zeggen over de zaak wat je denkt maar niet de persoon aan te vallen.

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Germen Roding schreef:Met alle respect Unholy, dit is vrijblijvend geleuter....
Met alle respect German, wat jij stelt is net zo goed vrijblijvend geleuter, alles is tegenstrijdig in zowel de Koran als de Bijbel vandaar dat ik het zo onverstandig vind om elkaar met bijbeltexten en korantexten te bestoken. Ik kijk liever naar de uiteindelijke interpretatie en lever daar commentaar op.

Dit zijn slechts weinig texten waarin Jezus helemaal niet zo´n liefdevolle profeet is, en ik denk dat een relativatie wel op z´n plaats is.

Wat maakt een geloof nu vredelievend, de text, of de interpretatie van die texten? Daar gaat het me meer om. Fora genoeg waar christenen en moslims elkaar bestoken met doctrines en texten met nul komma nul als resultaat...
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

gideong schreef:Ten overvloede, zou iedereen willen verzoeken ook bij deze discussies te zeggen over de zaak wat je denkt maar niet de persoon aan te vallen.
Groet
En daar gaat het me ook om, relativatie. Ik weet heus wel dat er genoeg christenen hun geloof vredelievend belijden. Okay, ik ben niet gelovig....

Maar wat je zegt, we moeten ons tot de zaak beperken, en dat is puur het feit dat er mensen zijn die hun geloof uitdrukken in barbaarsheden.

Texten naar elkaar gooien helpt dan niet, aan de kaak stellen van die barbaarse interpretatie dat is wat we kunnen.

Voor de rest, zie bovenstaand...
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Zou bijna zeggen: Amen
De boom herken je aan zijn vruchten
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hier een bijbelquiz: test je kennis van uitspraken van Jezus. :P
Is hier volgens mij wel van toepassing.

http://www.bettybowers.com/biblequiz.html
gideong schreef:Ten overvloede, zou iedereen willen verzoeken ook bij deze discussies te zeggen over de zaak wat je denkt maar niet de persoon aan te vallen.
En doet iemand dat toch, ook niet in gelijke munt terugbetalen. En nog belangrijker: voel je er niet gekwetst door! Je kan altijd de discussie weer on topic te brengen.

Maar soms is het wel moeilijk. Op het web zijn scheld- en lasterpartijen nogal eens treffende middelen om iemand het zwijgen op te leggen. Misschien is het beste om iemand kort erop te wijzen dat dit niet kan. Uitgebreid erop ingaan om te bewijzen dat iemand lastert helpt in elk geval niets. Mijn methode is om het maar te negeren, en gewoon mijn eigen argumenten nogmaals in te brengen.

Misschien is dit ook niet het beste, ik weet het eigenlijk gewoon niet.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Inmiddels ben ik er nu toch van overtuigd dat dit forum een duidelijk evangelistisch karakter heeft gekregen en neem ik voorgoed afscheid.

Dit, en andere zaken bevallen mij niet en ik voel me te goed om me door overijverige evangelisten wat te laten zeggen.

In ieder geval is het een goed voorbeeld van de manier waarop gelovigen hun infiltratie binnen maatschappelijke kringen doen, aannemen of oprotten, een andere mening is niet gewenst.......
Germen Roding
Berichten: 29
Lid geworden op: vr okt 28, 2005 12:43 pm

Bericht door Germen Roding »

unholy schreef:Inmiddels ben ik er nu toch van overtuigd dat dit forum een duidelijk evangelistisch karakter heeft gekregen en neem ik voorgoed afscheid.

Dit, en andere zaken bevallen mij niet en ik voel me te goed om me door overijverige evangelisten wat te laten zeggen.

In ieder geval is het een goed voorbeeld van de manier waarop gelovigen hun infiltratie binnen maatschappelijke kringen doen, aannemen of oprotten, een andere mening is niet gewenst.......
Alleen omdat ik wat zei over je irritante gewoonte om actietopics te verstoren met je anti-christelijke kruistocht? Best als je het christendom wilt afbranden maar dan wel op een andere plek dan het topic graag. Groetjes, martelaar van het vrije woord.
et ceterum censeo islam delendam esse
Gebruikersavatar
Josephina
Berichten: 25
Lid geworden op: do dec 08, 2005 1:54 pm

Bericht door Josephina »

unholy schreef:...

In ieder geval is het een goed voorbeeld van de manier waarop gelovigen hun infiltratie binnen maatschappelijke kringen doen, aannemen of oprotten, een andere mening is niet gewenst.......
Kan ik eerder van jou zeggen. Als je maar anders denkt dan Unholy, ben je een dom wicht.

Het ga je goed. Ik kom je vast elders tegen... ... oude bekende :lol: :lol: :lol: :lol:
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Iedereen heeft in meer of mindere mate zijn gevoeligheden, wel jammer dat dat moet leiden tot vertrek. Unholy je voelt je blijkbaar niet meer op je plaats. Blijf vinden dat discussie christendom-islam gevoerd moet kunnen worden, net alls hindoeisme-islam, of atheisme-islam. Jij wilt dat niet toelaten, dan ga je liever weg. Iedereen maakt weleens mee dat zijn commentaar op een thread niet zo gewenst is. Jij dus ook.
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Hier mijn persoonlijke mening.

Het doel van dit forum (en dat van het internationale) is om de Islam te bestrijden met het woord. Dat zou een gemeenschappelijk doel moeten zijn, zolang dat inderdaad als gemeenschappelijk doel wordt gezien.

In die zin zie ik dus geen nut in anti-Christelijk geleuter simpel vanwege dat geloof zelf.
Immers, in Nederland kon je (tot voor kort i.i.g) zonder probleem je ongenoegen over het Christendom, de Paus, of de here Jezus Christus zelf uiten zonder allerlei gevolgen, zoals dat bij de Islam of de here Mohammed wel het geval is.

Het Christendom is gewoonweg geen probleem meer in het algemeen.

Dat gezegd hebbende, begrijp ik volkomen de neiging om ertegen in te gaan als het wordt gepropageerd, want ook het propageren ervan heeft niets met de Islam te maken.
Net zoals er geen anti-Christelijke sentimenten gemaakt zouden moeten worden daar waar ze niet relevant zijn in de strijd tegen de Islam, moeten er ook geen PRO-Christelijke sentimenten gemaakt worden.

Ik zelf ben voornamelijk op het internationale forum, en daar ben ik, zeker de laatste tijd, vaak betrokken bij woordenstrijd tussen mezelf en andere atheisten, en Christenen of katholieken, die om de een of andere manier zien dat terugkeer naar Christelijke moraal de enige of de beste oplossing is tegen de Islam.

Zo was ik tot op vandaag betrokken bij een heftige strijd waarin geleuterd werd over of Europa en het westen in het algemeen de Paus als een leider zou moeten zien tegen de Islam, en het gevolg ervan was weer een woordenstrijd over waarom gelijke rechten voor homo's m.b.t. het homo huwelijk al dan niet goed zijn.

Hoe meer gelovigen of hun steuners hun moraal proberen te verslijten als de enige of beste oplossing, met alle gevolgen van dien voor vrijheid en liberale, RATIONELE waarden, hoe meer afkeer ik krijg voor dergelijke Christelijke of Katholieke nonsens.

Dus alsjeblieft geen propaganda of anti-propaganda voor geloof, en anders alsjeblieft geen gezeur als andere geloven, of anti-geloof sentimenten worden bekritiseerd.

Groeten.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re:

Bericht door Zwartmeer »

Ik bladerde de wat en kwam deze opmerrkelijke posting tegen. Hier is FFI nog niet vaak van beschuldigd...
unholy schreef:Inmiddels ben ik er nu toch van overtuigd dat dit forum een duidelijk evangelistisch karakter heeft gekregen en neem ik voorgoed afscheid.

Dit, en andere zaken bevallen mij niet en ik voel me te goed om me door overijverige evangelisten wat te laten zeggen.

In ieder geval is het een goed voorbeeld van de manier waarop gelovigen hun infiltratie binnen maatschappelijke kringen doen, aannemen of oprotten, een andere mening is niet gewenst.......
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Groetjes

Bericht door Pilgrim »

De ene keer domineren Christenen en de andere keer atheïsten op dit forum. Daar is niets geks aan. Tegenwoordig is sinds lange tijd de atheïstische vleugel weer dominant, vandaar dat zo'n oude beschuldiging van meer dan vijf jaar geleden nu wat vreemd overkomt. :)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie