ashoura

Moderator: M

Irakees
Berichten: 13
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 11:57 pm
Locatie: amsterdam
Contacteer:

ashoura

Bericht door Irakees »

beste maroc-21

saddam geeft geen vrijheid aan de christenen.

de shi'it en soeniten viering de ashoura alleen om de vermord van hussein de kleinzoon van mohaamed te herinneren.
hussein was vermord door jazied de islamitische khalif want hussein wilde khalief te worden.

de bloedig actie is de manier van de moslims, daarom zien we elke dag tientalen mensen vermorden zijn door de andere moslims, in Irak, Afganistan, Pakistan en de andere. in de naam van allah en de islam de islamitsche geschidenis is bloedig van de eerste dag van de islam.

http://www.islameyat.com/pal/aldalil/th ... lam.htm#15
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Interessant materiaal!
vooral het audio materiaal daar ik geen christen ben.

bedankt voor de link
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

geweldig!
een aanrader voor iedereen: http://www.islameyat.com/english/audio/ ... lained.htm
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: ashoura

Bericht door Maroc_21 »

Irakees schreef:de shi'it en soeniten viering de ashoura alleen om de vermord van hussein de kleinzoon van mohaamed te herinneren.
hussein was vermord door jazied de islamitische khalif want hussein wilde khalief te worden.
Nou! ik ben zelf Soeniet (als ik me zo mag noemen) en ik vier met Ashura geen dood van hussein. De viering van Hussein is een politieke invulling van de Sjieten. De Soenieten en de Sjieten verschillen in de religie niet (dezelfde vijf zuilen, koran, god enz.). Maar op politiek gebied verschillen ze wel. Volgens Sjieten had Ali (later Hussein) de leider der moslims moeten worden en volgens Soenieten is de leider der moslims Abu Bakr (moge God tevreden op hem zijn).

Eerlijk mij maakt het niet uit wie de leider wordt of werd. Ben ik een Soeniet? Ik noem mezelf moslim en klaar is kees!

Maar Ashura heeft niets en dan niets te maken met de dood van Hussein.
Fasting in the month of Muharram is highly desired, especially on the tenth day, 'Ashura. The Messenger of Allah (saas) has been reported as saying when asked which prayer is better after obligatory prayer: "Prayer in the middle of the night." He was asked again which fast is better after Ramadan. He said: "In the month that is called Al-Muharram." (Ahmed, Muslim, and Abu Dawud)

This hadith clearly indicates the importance of voluntary fasting in Muharram, among all the months. The Prophet (saas) however, emphasizes the fast of the tenth day, 'Ashura. The word "`Ashura" is derived from `Ashara, which means ten. The observation of this day goes back to Prophet Musa bin 'Emran (saas). In a hadith related by Ibn Abbas (raa) when the Messenger of Allah (saas) came to Medina, he found the Jews fasting the day of 'Ashura. He inquired why do they did so. They replied that it was a good day, the day which Allah delivered Prophet Musa (saas) and the children of Israel from their enemy. As gratitude Musa (saas) fasted that day.

The Prophet (saas) responded: "I have more right to Musa than you." He fasted the day and commanded the believers to fast." (Agreed upon.)

This hadith indicates that the Prophet (saas) was in complete agreement with Prophet Musa (saas) as well as the other prophets. The point here is that the Messenger of Allah would always do an act of worship if it was prophecy reported from any of the prophets. Earlier, we see how he told us that the best voluntary fast is the fast of Dawud.

This is why the following hadith is of great interest to us. Ibn Abbas related when Prophet Muhammad (saas) observed the day of 'Ashura and commanded his followers to observe it, they asked him: "O Messenger of Allah (saas) this is the day the Jews, and Christians respect and honor..." The Prophet (saas) promised them that "Next year Allah willing, we shall fast the ninth, tasuu'aa, along with the tenth." By the next Muharram, the Prophet (saas) had already passed away. Because the believers, desire to emulate Prophet Musa in fasting on 'Ashura do so with the desire not to participate in the festivity of the People of the Book, who have reduced the day to a mere formality. The Prophet (saas) decided to remove this ambiguity with the fast of the ninth day.

Our 'Ulama, analyzing all reports from the Prophet (saas) regarding Muharram, stated the fast of Muharram can be viewed in three ways:

1. Fasting three days of Muharram, the ninth, tenth and eleventh.

2. Fasting on the ninth and tenth days because of two previous Hadiths.

3. Fasting on the tenth day alone.

It is to celebrate on the day of `Ashura. In a hadith by Jabir Bin Abdullah, the Messenger of Allah (saas) said: "Whoever spends generously on himself and his family on the day of `Ashura, Allah will provide for him generously the rest of his year." (Al-Bayhaqi)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Irakees
Berichten: 13
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 11:57 pm
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door Irakees »

beste morocco 21

u kunt de shii'ten vragen waarom ze de ashoura vieren. allemaal gaan zeggen dat is de herinnering van hussein. daarom is hun viering zo bloedig.

er zijn heel veel verschillen tussn shii'ten en soenieten.
1- shi'iten geloven in Mahdi die is de 12de imam.
2- ze geloven in 12 imam zonder fouten.(ma3somien).
3- lees hun boeken en dan weet u wat is hun idee over de soenieten.
4. in iran's grond wet, moet de president shi'iten zijn.
5- de shi'iten hebben de (welayat al- fa8ieh).
6.ze zeggen dat de Amawi galieven hebben de koran veranderen.
7. zegeloven dat de BIsmelah is niet een deel van de koran's soraa's.
8. kijkt u of lees de wahabi( een belangerijke deel van soenieten), dan hoort u dat de shi'iten zijn erger dan de ongelovegen.

vraag van een van de imams in uw buurt en krijgt u de zelfde antwoord
Jezus is de weg
Nestor
Berichten: 36
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 9:21 pm

Re: ashoura

Bericht door Nestor »

Maroc_21 schreef: De Soenieten en de Sjieten verschillen in de religie niet (dezelfde vijf zuilen, koran, god enz.). Maar op politiek gebied verschillen ze wel. Volgens Sjieten had Ali (later Hussein) de leider der moslims moeten worden en volgens Soenieten is de leider der moslims Abu Bakr (moge God tevreden op hem zijn).

Eerlijk mij maakt het niet uit wie de leider wordt of werd. Ben ik een Soeniet? Ik noem mezelf moslim en klaar is kees!
Ze verschillen niet in godsdienst, en toch maken ze elkaar af bij bosjes?
Zelfs kinderen worden niet ontzien.
Nu ga je me toch niet vertellen dat dit niets met machtsstrijd te maken heeft. Wie heerst over wie? In feite kunnen de profeten (God hebbe hun ziel)hen gestolen worden, als ze maar de macht hebben.
Uw laatste zin kan ik echt waarderen, het maakt zelfs niets uit welke godsdienst men beoefend, als men maar "mens" is naar de geest en niet naar de letter (die door iederen anders geïnterpreteerd wordt). Godsdienst heeft inderdaad niets te maken met wie de baas is. Maar maak dat eens aan de ongeletterde arabische bevolking wijs.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

De leer van mohammed was politiek (=macht) en onverdraagzaam vanaf het begin.

Daarom worden volgers van mohammeds ideologie niet alleen naar een ideeenstrijd geleid, maar naar echte oorlog met alle andersdenkenden.

Als gelovigen niet gewelddadig zijn, komt dat dankzij hun eigen krachtige menselijke geest. Maar dat kan je blijkbaar niet van iedereen verwachten.

Soenieten - Shiieten strijd is alleen maar een voorbeeld.
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Ik ben gisteren de film Da Vinci's Code gaan zien en ik zag enige analogie tussen het verhaal namelijk het toedoen van de katolieke kerk (ten minste als wij de theorie die de film aanhaalt als feiten beschouwen) en wat de Sjieten eigenlijk beweren. Zij beweren ook dat de koning van het Islamitisch rijk eigenlijk het nageslacht van Mohammad moest zijn en dat recht is hen ontnomen.

Wel ik ben geen expert ter zake. Ik kan (als een ex-Sjieet en ex-Moslim) alleen zeggen dat Sjiisme eigenlijk van Irak komt en het feit dat Iran Sjiitisch is, was gewoon een politieke zet. Wij werden Sjitisch omdat de Ottomanen Soenieten waren. Beide aftakkingen zijn Arabische uitvindingen en God weet wie hier gelijk heeft, maar ik kan je een ding vertellen zij zijn beiden vreemd voor mij de Pers en ze zijn beiden godsdiensten van de vijand.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Irakees schreef:beste morocco 21

u kunt de shii'ten vragen waarom ze de ashoura vieren. allemaal gaan zeggen dat is de herinnering van hussein. daarom is hun viering zo bloedig.

er zijn heel veel verschillen tussn shii'ten en soenieten.
1- shi'iten geloven in Mahdi die is de 12de imam.
2- ze geloven in 12 imam zonder fouten.(ma3somien).
3- lees hun boeken en dan weet u wat is hun idee over de soenieten.
4. in iran's grond wet, moet de president shi'iten zijn.
5- de shi'iten hebben de (welayat al- fa8ieh).
6.ze zeggen dat de Amawi galieven hebben de koran veranderen.
7. zegeloven dat de BIsmelah is niet een deel van de koran's soraa's.
8. kijkt u of lees de wahabi( een belangerijke deel van soenieten), dan hoort u dat de shi'iten zijn erger dan de ongelovegen.

vraag van een van de imams in uw buurt en krijgt u de zelfde antwoord

Irakees, heel interessant. Heb dat boek van Puin nu binnen. Is erg wetenschappelijk met artikelen in engels duits en frans.

Het schijnt dat op een gegeven moment politiek besloten is wat er in de koran moest staan. Alle andere korannen moesten vernietigd worden.

Jouw punten 1,2,6 en 7 zouden daar goed mee te maken hebben.

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Persian_revenge schreef:Ik ben gisteren de film Da Vinci's Code gaan zien en ik zag enige analogie tussen het verhaal namelijk het toedoen van de katolieke kerk (ten minste als wij de theorie die de film aanhaalt als feiten beschouwen) en wat de Sjieten eigenlijk beweren. Zij beweren ook dat de koning van het Islamitisch rijk eigenlijk het nageslacht van Mohammad moest zijn en dat recht is hen ontnomen.

Wel ik ben geen expert ter zake. Ik kan (als een ex-Sjieet en ex-Moslim) alleen zeggen dat Sjiisme eigenlijk van Irak komt en het feit dat Iran Sjiitisch is, was gewoon een politieke zet. Wij werden Sjitisch omdat de Ottomanen Soenieten waren. Beide aftakkingen zijn Arabische uitvindingen en God weet wie hier gelijk heeft, maar ik kan je een ding vertellen zij zijn beiden vreemd voor mij de Pers en ze zijn beiden godsdiensten van de vijand.

Hallo Persian Revenge,

Ook heel interessant.
Denken veel Perzen er net zo over als jij ?
Wordt in Iran onderzoek naar gedaan naar de vroege islam en de scheiding tussen soennieten en shiiten, door onafhankelijke wetenschappers ?
Weet jij in hoeverre daar nog veel kennis van vroeger over is. Zijn er nog bibliotheken met erg oude boeken in Iran ?

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
anti 8.12
Berichten: 12
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 11:52 am

@ persian

Bericht door anti 8.12 »

Volgens mij was Perzia een zeer rijk en welvarend land, totdat de islamieten het veroverde. Hoeveel "echte "Perzen zijn er nog in Iran?
Wat is de bevolkings opbouw in Perzia? geloof e.d.??

Hoor graag van je
The art of war is of vital importance to the state.
It is a matter of live and death, a road either to safety ot to ruin. Hence under no circumstances can it be neglected. Sun Tzu.100 BC
USMC: travel agents for Allah!
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Laatst gewijzigd door Sjoerd op wo aug 01, 2007 4:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
anti 8.12
Berichten: 12
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 11:52 am

Geschiedenis

Bericht door anti 8.12 »

Voor zover ik weet is het toemalige Perzia onder de voet gelopen door de arabieren, de islamitische "bevrijders ", deze hebben toen het land overgenomen en de islam geintroduceerd. Indien niet correct gaarne reageren.
Hoe staat de oorspronkelijke bevolking tegen over deze geschiedenisof is het al te lang geleden.
Nu de zaak met de atoombom speelt, is er sprake van een georganiseerd verzet door studenten en/of andere bevolkingsgroepen?
The art of war is of vital importance to the state.
It is a matter of live and death, a road either to safety ot to ruin. Hence under no circumstances can it be neglected. Sun Tzu.100 BC
USMC: travel agents for Allah!
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Laatst gewijzigd door Sjoerd op wo aug 01, 2007 4:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: ashoura

Bericht door Iznogoodh »

Irakees schreef:beste maroc-21

saddam geeft geen vrijheid aan de christenen.

de shi'it en soeniten viering de ashoura alleen om de vermord van hussein de kleinzoon van mohaamed te herinneren.
hussein was vermord door jazied de islamitische khalif want hussein wilde khalief te worden.

de bloedig actie is de manier van de moslims, daarom zien we elke dag tientalen mensen vermorden zijn door de andere moslims, in Irak, Afganistan, Pakistan en de andere. in de naam van allah en de islam de islamitsche geschidenis is bloedig van de eerste dag van de islam.

http://www.islameyat.com/pal/aldalil/th ... lam.htm#15
Leuk, die afdeling "Former Muslims Testify About Islam".

Je reinste Gristenpropaganda. Alsof je gehersenspoelde Jehova's hoort. Net zo erg als Islam zelf.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

irakees schreef:Je reinste Gristenpropaganda. Alsof je gehersenspoelde Jehova's hoort. Net zo erg als Islam zelf.
Het ene hersenspoel-geloof wordt door een andere vervangen..... :roll:

Hm.... als die ooit aan de macht komen dan verandert de wereld óók in een Hel. :roll:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Inderdaad, religieuze waan is een vloek die rust op de mensheid.
Van welke aard dan ook, alhoewel de islam op dit moment toch echt de meest gewelddadige en intolerante religie op deze planeet is.
Maar we moeten niet vergeten wat de "potenties" van het christendom zijn, zie het zwarte verleden van het christendom.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Sjeng schreef:Maar we moeten niet vergeten wat de "potenties" van het christendom zijn, zie het zwarte verleden van het christendom.
Pik-zwarte verleden :twisted: met de Holocaust als hun "grootste" wapenfeit :shock: :cry: (De Holocaust: het uiteindelijke resultaat van meer dan 1500 jaar van intense Jodenhaat)


:twisted:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Sjeng schreef: Maar we moeten niet vergeten wat de "potenties" van het christendom zijn, zie het zwarte verleden van het christendom.
Het heden is ook niet mals hoor. Hoeveel doden heeft de paus op zijn geweten met zijn condoomverbod? Wat te denken van de Russisch orthodoxe kerk die samenwerkt met neonazistische jongeren om homo's in elkaar te slaan en te vermoorden? Of het Ugandese 'Verzetsleger van de Heer'; een moordende bende verkrachters die in naam van de Heer de tien geboden willen opleggen, met het meest extreme geweld dat je maar kunt bedenken. President Bush, óók zo'n fantastische oorlogzuchtige en bedrieglijke Bijbelmaniak.

Grtz...
anti 8.12
Berichten: 12
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 11:52 am

Christelijk ?

Bericht door anti 8.12 »

Dat is precies het probleem met al die geloven, iedereen is er van overtuigd het enige juiste te hebben, zelfs""Lou de Palingboer " uit vroegere tijden. Maar het heeft wel de westerse wereld gebracht waar we nu zijn, in vergelijk met anderen, met name de Islam uiteraard, doen we het niet slecht !
Ben zelfs overigens totaal niet gelovig. Wat Bush betreft, hij heeft ook een achterban die hij tevreden moet stellen. Over twee of drie jaar zijn er weer verkiezingen, hij komt niet meer terug. Hoop alleen dat we geen Jimmy Carter II krijgen, dat kunnen we nu net niet gebruiken.
The art of war is of vital importance to the state.
It is a matter of live and death, a road either to safety ot to ruin. Hence under no circumstances can it be neglected. Sun Tzu.100 BC
USMC: travel agents for Allah!
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Denken veel Perzen er net zo over als jij ?
Ooh ja. Dezere dagen hoor je veel mensen in Iran zeggen: als dit Islam is, wil ik eruit. Natuurlijk mag je in Iran zoiets niet luidkeels zeggen maar eens eruit.... laat mij het zo stellen: jij vindt in het westen heel weinig Iraniers die naar de moskee gaan of een sluier dragen. Zij die het wel doen, werken waarschijnlijk voor de ambassade of zijn beursstudenten.

En laat je niet wijsmaken dat Fundamentalisme eigen is aan Sjiisme. Neem nu Afghanistan ...de Taliban waren Soenieten maar zij gingen zover dat zij door Iraanse Mullahs bestempeld werden als Fundamentalisten.
Ik zou zeggen: extremisme is eigen aan Islam niet aan een of twee bepaalde aftakkingen. De manier waarop Islam zich buiten EN ZELFS BINNEN het Arabische Schiereiland verspreidde, getuigt van bloedvergiten en opleggen.
Wordt in Iran onderzoek naar gedaan naar de vroege islam en de scheiding tussen soennieten en shiiten, door onafhankelijke wetenschappers ?
Neen, er kan geen sprake zijn van onafhankelijke onderzoeken wanneer er repressie alom aanwezig is.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Hoeveel "echte "Perzen zijn er nog in Iran?
Wat is de bevolkings opbouw in Perzia? geloof e.d.??
Onze vriend Sjoerd was zo vriendelijk om de bevolkingsopbouw te plaatsen.

Nu het feit dat Iran werd bezet door Arabieren, wil niet zeggen dat Iran (perzie= wat de Grieken ons noemden) en de bevolkingsopbouw veranderde. Wij werden ook bezet door Mongolen, Turken en Grieken. In ruil hebben wij ook veel landen bezet.

Juist wij werden ZOGEZEGD Muslims maar de haat voor Arabieren is er nog en werd zelfs versterkt met de 8-jaarse oorlog.
Wij vieren nog steeds NOROOZ ( Iraans nieuw jaar gevierd in verschillend landen) dat een Zoroastrische traditie is. En Islamitische feestdagen zoals 'Fetr' (Na Ramadan) -ondanks de onhoudbare propaganda- worden niet echt ervaard als feestdagen.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Nu de zaak met de atoombom speelt, is er sprake van een georganiseerd verzet door studenten en/of andere bevolkingsgroepen?
Er is verzet maar de repressie is zo overweldigend dat zij geen kans maken. Recentelijk staakte het presoneel van het busmaatschappij. Het protest werd de kop ingedrukt.
Maar het protest heeft weinig te maken met het nucleair geschil, gezien het gros van de bevolking de doeleinden van het regime daaromtrent steunt.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Iran heeft een rijk verleden waar ze met recht trots op kan zijn. Ik bedoel dan van voor de islam. Als de islam valt in Iran hebben de Iraniers geen probleem met een eigen nieuwe identiteit.
De wereld kan dan kennis maken met het echte Iran. Aazaad in de ware betekenis van het woord. Dit is een droom van heel veel Iraniers. Alleen hoop ik niet dat de christelijke zendelingen als aasgieren op dat land zullen storten.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Iets heel raars....

De Iraniers die ik ken (persoonlijk) of zie (vb. Elian, Ali Sina) zijn precies altijd meer dan gemiddeld begaafde mensen.

Is dat een wishful thinking vooroordeel van mij (sinds mijn jeugd zwaar geïnteresseerd in de Assyrische beschaving) of hebben anderen dat ook?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie