Zouden alle Westerse leiders maar zo zijn...

Moderator: M

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Zouden alle Westerse leiders maar zo zijn...

Bericht door Lodewijk Nasser »

Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik heb genoten van deze video Lodewijk.
Dank je wel.

Als deze priester zijn zin krijgt dat wordt de Koran wel een heel erg dun boekje.
Maar ik sta achter hem.
Voor honderd procent.

Ik moest ook lachen toen hij een hadith gaf waarin staat dat Mohammed boven de wet staat, en dat hij met elke ongehuwde vrouw seks mocht hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Leeft die priester nog?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Het gaat om Father Zakaria. Ik ontdekte hem (dankzij Silly) vandaag. Die man is gewoon geniaal.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Die man is gewoon geniaal.
Mag je wel zeggen, verdient alle lof.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

zeker wel mooi filmpje :D

die programma's worden op cyprus opgenomen en nog steeds dagelijks uitgezonden via de sattelliet (zo bereiken ze veel moslims die zich dan ook met bosjes van de islam afkeren)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Monique schreef:Leeft die priester nog?
in de US wel, als hij levend en wel is weggeraakt van waar dat interview werd gegeven zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Ik heb een van zijn berichten op forums.marokko.nl geplaatst. Eens kijken hoe ze reagaren.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Moslims kunnen daar heel slecht tegen als ze Moslims zien die Christen worden.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Iznogoodh schreef:Ik heb een van zijn berichten op forums.marokko.nl geplaatst. Eens kijken hoe ze reagaren.
Onder welke naam?

provoseurtje?

Hihihi

Trouwens ik heb mij ook aangemeld daar,maar kom er niet in.
Vreemd.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

habibti schreef:
Iznogoodh schreef:Ik heb een van zijn berichten op forums.marokko.nl geplaatst. Eens kijken hoe ze reagaren.
Onder welke naam?
Onder de naam HaroenAlPoessah
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Iznogoodh schreef:
habibti schreef:
Iznogoodh schreef:Ik heb een van zijn berichten op forums.marokko.nl geplaatst. Eens kijken hoe ze reagaren.
Onder welke naam?
Onder de naam HaroenAlPoessah
Ontmaskerd!

:D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

hier de site van Father Zakaria Boutros(engels)

http://www.islameyat.com/english/english.htm
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Heel fijn. Jammer dat er geen Nederlandse politici zijn - ik denk dan vooral aan de christendemocratische - die zelfs maar een klein beetje van de moed van deze priester kunnen op brengen.

Met name het herroepen van de straf op afvalligheid en de vervolging van christenen zou de christendemocraten toch aan het hart moeten gaan. Olie smeert echter alles, ook het geweten van het CDA en de CU.

Het zijn eigenlijk heel normale eisen, die symetrisch zijn ten op zichte van wat de moslims doen, maar onze politici zijn al te bang om zichzelf te zijn of om voor zichzelf op te komen.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Egypt's Terror TV
By Nonie Darwish
FrontPageMagazine.com | February 2, 2006

I was listening to the Egyptian government’s Cairo Orbit channel one day, the “Cairo Today” show, when suddenly the host, Amr Adib, threatened the life of Father Zakaria Boutros, a Coptic Christian leader. Adib did that right in front of an audience of millions. The show was broadcast in December, 2005. Father Boutros is an Egyptian Coptic priest who has peacefully inspired about 500 Egyptian Muslims to convert to Christianity, something considered a crime punishable by death in the Muslim world. For carrying out those conversions, he was imprisoned twice while he was living in Egypt in the early 1980’s and is now living in exile outside of the country.

TV host Adib, in threatening Father Boutros, said that no one will remain quiet about what Father Boutros says and does even today. He will be cut up into little pieces. If he were still in Egypt, he would never be able to return to his home alive. He was told he would not get away with those conversions of Muslims to Christianity.



As an Arab myself, I don’t want to see Muslim youth get confused and kill innocent Copts or another good Coptic priest in place of Father Boutros, because that is what certainly happens in Egypt after a show like this airs.



The reason for those threats on Egyptian television by Amr Adib was because he believes that Father Boutros’s challenging questions about Islam and his quotations from the Koran about killing people denigrate Adib’s Islamic faith. Father Boutros, in rebuttal, still says he wants someone in the Muslim hierarchy to answer many pressing questions and contradictions found in the Hadiths (the book of commentaries on the Koran) and the Koran itself, and that both Muslims and non-Muslims have been asking many unanswered questions that they are unable to get direct answers from by any Muslim. Father Boutros’s frustration is shared by many in the Arab world, but people are afraid to speak out. There was a Muslim sheikh on the same show with Adib, Sheikh Khalid El Guindi, who also refused to answer questions about Islam from Father Boutros and said that his answer to the Father’s questions will come out soon in a booklet. Of course, this will never happen, it was just a stall. The majority of the show was full of undignified yelling, insults and lies shouted by the host and others of his ilk.



The show then received a call from some frightened Coptic Christian Egyptians who anxiously said that they condemn what Father Boutros said about Islam and his controversial questions. Egyptian Copts have been living under extreme fear, oppression and terror in Egypt more than ever before for the last 30 years. Coptic girls have been disappearing and kidnapped by Muslim gangs and later placed into forced conversions and marriages to Muslim men. If they attempt to go back to Christianity they are murdered as apostates. Churches are being burned and Copts by the dozens are being killed. The last attack was in Alexandria recently when a nun was stabbed, Bibles were burnt, and the local Coptic Church was desecrated by a mob.



The host of “Cairo Today,” Mr. Adib, then asked the television audience: “Who is financing Father Boutros?” He continued by saying that if Father Boutros was a true ‘male,’ that he would tell the viewers “who is behind him.” Such an accusation hints at the fact that Father Boutros is a product of an American or Zionist (the Jews) conspiracy and that he is more interested in money rather than dialogue, a dialogue where one side always threatens to murder the other when it disagrees.



The show then took a call from “Husam” from the city of Riyadh, Saudi Arabia who said: “We know where Father Boutros resides and finding him is not difficult. We can get him by many ways and by any means.” That means, for example, that if Father Boutros were living in the United States, Muslim terrorists would now be called upon and directed by Arab media to go and get him wherever he may be and kill him. I hope that the US Department of Homeland Security is aware of these threats on the lives of Arabs in the US who are simply practicing their freedom of speech in an attempt to influence and reform their countries of origin. Regardless of whether Father Boutros is right or wrong for asking his questions and invoking criticism, this old fashioned way of Arabs abroad threatening Arab-Americans who raise dissent to Islam must end. No wonder Arab-Americans do not speak out like they should against terrorism.



Ever since 9/11, militant Islamists have systematically placed fatwas (religious decrees for murder), or bounties, on the heads of any one who questions Islam. These barbaric death sentences accomplish the opposite effect they are intended to have and they do not produce respect for Islam and Muslims, but rather simply scare away decent people from Islam and increase the fear around the world of that religion. Muslims cannot seem to understand that in a free society, no religion or idea should be immune from criticism, whether it is Christianity, Judaism, Islam, Atheism, Communism or Capitalism.



This story brought threats, common in the Muslim world, to a new level done by a TV host on an Arab television show. Frightened Christian Copts in Egypt are for good reason now terrified by the new openness and courage of their own priests. The Egyptian Coptic Pope broke down in tears after the latest attack by Muslims on that nun in Alexandria because he was powerless to object. All he could do was cry in sorrow. Although his cries brought a lot of sympathy, it was muted immediately because many Muslims in Egypt chose to condemn him for crying publicly like a woman. That is why Coptic Christians called into “Cairo Today” to appease and deflect the threat on all Copts in general. And terrorist sympathizers who agreed with callers to the show who threatened Father Boutros, like the man from Riyadh, were only encouraged to look for the location of Father Boutros in order to kill him by Adib before the show’s end.



Now that’s reality TV, Arab style.



To those who think that terrorists are just a fringe minority in the Arab world, I say please listen to and watch the “Cairo Today” show and the gracious response of Father Boutros in the face of death threats. This can be viewed on his website. Prepare to be shocked.



People in America are just not aware of what Muslim Arabs are planning to bring to our shores and what they have in store for all of us. This story is but one example.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Father Zakaria kan lang wachten op een effectief resultaat van zijn 10 punten plan. Maar de onderliggende claim is veel krachtiger; de mohammedaanse propaganda machine beweert al sinds mensenheugenis dat de Torah en de Bijbel vervalsingen zijn. En dus niet het woord van god verkondigen.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

"De kijkers zullen denken: Is deze priester gek, of wat ? [ Lach] Deze eisen kunnen alleen door een krankzinnige gesteld worden ? Om verzen uit de koran te verwijderen ? Hoezo ?
OK als je de koran niet kan veranderen waarom vraag je ons dan ons geloof te veranderen ?" Waaarom eis je dat wij zeggen wat jij zegt of anders het zwaard ?"

"Al-Halabi zegt: Als de profeet een beschikbare vrouw, een ongetrouwde, een weduwe, of een alleenstaande single wilde hebben, dan mocht hij tegen haar zin geslachtsgemeenschap met haar hebben. Als hij een getrouwde vrouw wilde, moest haar man van haar scheiden etc."
Alleen het humanistisch verbond met Theodor Holman zouden we misschien zo dapper kunnen krijgen om dit uit te zenden. En dan Father Zakaria in levende lijve te interviewen samen met een islamitische deelnemer aan de discussie. Of misschien Rondom Tien van de NCRV ? Wie kent iemand van de omroepen en kan dat eens vragen ?
(En in Vlaanderen ?)
De boom herken je aan zijn vruchten
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zouden alle Westerse leiders maar zo zijn...

Bericht door Mahalingam »

Daniil Sysoyev was in Moskou (Kantemirovskaya) een orthodoxe priester (34 jaar) die predikte tegen het Mohammedanisme. En die ijverig en charismatisch bekeerde, ook onder de Moslims. Net zo'n beetje als Father Zakaria maar dan niet via TV maar in levende lijve.
De priester lag onder vuur bij islamitische organisaties vanwege zijn ongenuanceerde uitspraken over hun geloof. Vorig jaar diende een islamitische journalist een aanklacht in tegen Sysoyev, omdat hij de islam zou hebben beledigd en de religie „een groene plaag” zou hebben genoemd.
Hij heeft het met de dood moeten bekopen: neergeschoten in zijn kerk.
MOSKOU - Een gemaskerde man is een kerk in Moskou binnengelopen en heeft daar een 34-jarige Russisch orthodoxe priester doodgeschoten. Een koorleider raakte gewond. De geestelijke Daniil Sysoyev was een uitgesproken criticus van de islam en stond bekend om zijn bekeringswerk onder jongeren, hebben onderzoekers vrijdag laten weten. Het misdrijf vond donderdagavond plaats in de Sint Thomas Kerk in het zuiden van de hoofdstad.
De dader vroeg aan de priester hoe hij heette en loste vervolgens vier schoten richting de geestelijke. Sysoyev overleed onderweg naar het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie liggen religieuze motieven ten grondslag aan het misdrijf, maar andere redenen worden ook onderzocht. Voor de schietpartij had de priester via de mail doodsbedreigingen van radicale moslims ontvangen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5373 ... ten__.html
Hoogstwaarschijnlijk is dit een foto van hem:

Afbeelding

Uit http://www.regions.ru/news/2242966/
Bekende missionaris priester Daniel Sysoev, auteur van 'Het huwelijk van een moslim ", het idee van Loezjkov van Moskou ingezet bij de bouw van moskeeën in Moskou is negatief.
"Wat, helaas, herhaaldelijk heeft opgemerkt, ons Rusland, de islam is erg beïnvloed door extremistische bewegingen. Het komt vaak voor (en dit gebeurde in Tatarstan, en in Bashkortostan, en in vele andere plaatsen) dat de nieuwe kaders in de nieuwe moskeeën zijn extremisten, de Wahhabieten, de een destructieve-minded moslims die niet geïnteresseerd zijn in het behoud van de staat Rossiyskogo, en dat echt aanwakkeren sektarische conflicten in plaats van handhaving van de vrede en harmonie van de mensen, "- zei hij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re:

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef: Je suis Marocaine
Ce n'est pas correct. Elle est: Je suis Néerlandaise
Parce que vous avez un passeport Néerlandais?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Zouden alle Westerse leiders maar zo zijn...

Bericht door Chaimae »

Bah, hypocrisie van de bovenste plank. Beste Numan, ben jij niet degene die de Marokkaanse Nederlanders in topics altijd aanduidt met Marokkanen? Of couscousvreters, baardmannen, soepjurken en wel meer neerbuigende termen.

Waarom zou ik me een Nederlandse moeten noemen of voelen, als jij me aanspreekt met Marokkaanse? Waarom eis je dat van me, daar waar jij in topics altijd Marokkanen schreeuwt? Waarom eisen Hollanders dat uberhaupt van me? Maar ondertussen in de trein of of in de bus wel altijd vragen: ''meisje, je hebt zo een exotisch uiterlijk. Zou ik mogen weten waar je vandaan komt? ''Ongelooflijk, je bent nog hypocrieter dan de Farizeers.

Je hebt mooi pech, je suis Marocaine.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Zouden alle Westerse leiders maar zo zijn...

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:Bah, hypocrisie van de bovenste plank. Beste Numan, ben jij niet degene die de Marokkaanse Nederlanders in topics altijd aanduidt met Marokkanen? Of couscousvreters, baardmannen, soepjurken en wel meer neerbuigende termen.

Waarom zou ik me een Nederlandse moeten noemen of voelen, als jij me aanspreekt met Marokkaanse? Waarom eis je dat van me, daar waar jij in topics altijd Marokkanen schreeuwt? Waarom eisen Hollanders dat uberhaupt van me? Maar ondertussen in de trein of of in de bus wel altijd vragen: ''meisje, je hebt zo een exotisch uiterlijk. Zou ik mogen weten waar je vandaan komt? ''Ongelooflijk, je bent nog hypocrieter dan de Farizeers.

Je hebt mooi pech, je suis Marocaine.

Ach ja zo heb je hier een groep mensen wonen die alle anderen varkens, apen en alle vrouwen hoeren noemen. Dan vind ik couscousvreter, baardman en soepjurke nog wel meevallen. Evenals dat het een hoffelijker manier is om een vrouw de vraag te stellen waar ze vandaan komt, dan ze ordinair na te roepen/fluiten op straat en ze vervolgens voor vuile tyfushoer uit maken als er niet gereageerd wordt. Dan zullen we het maar niet eens hebben over de marokkaanse haantjes die zich suf n* met Nederlande meiden en als puntje bij trouwpaaltje komt een kuise moslima maagd trouwen.

Durf jij het trouwens aan om binnen je eigen marokkaanse gemeenschap zo'n toon aan te slaan tegen ouderen? Dat lef heb je alleen maar anoniem en zonder controle van je eigen volk op internet. Over ongelooflijk hypocriet gesproken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Zouden alle Westerse leiders maar zo zijn...

Bericht door Chaimae »

Dhana, kom eens met wat beter op de proppen, dan met een jij-bak. We hadden het niet over dat groepje mensen die alle andersdenkenden wegzetten als varkens. Of kan je er niet tegen dat er in mijn reactie stiekem een harde kern van waarheid zit? Dus, omdat dat groepje Hollanders aanduiden met varkens mogen de Nederlanders ons maar aanspreken met Marokkanen?

En als je me dan toch aanvalt, laat het dan wel relevant zijn, Dhana. Dus, gericht op zaken die in het geding zijn, oftewel te maken hebben met de eigenschappen van de schrijfster die er in dit verband toe doen. Behoor ik tot dat groepje die alles wat niet islamitisch is wegzet als varkens en apen? Nee! Gaat ook een beetje moeilijk met een kafirvriendje/toekomstige kafirechtgenoot, maargoed. :roll: Dus, jouw flutreactie is niet eens gericht op de ethosvariable die in het geding is. Namelijk dat het leeuwendeel van de Hollanders schreeuwen dat wij ons Hollanders moeten noemen en voelen, maar als het puntje bij het paaltje komt ons wel net zo makkelijk aanzien voor Marokkaans.

En ook Marokkaanse ouderen durf ik flink de mantel uit te vegen. En, wie zegt dat ik geheel anoniem op het Internet surf? Tjap tjap, waarom voorbarig een conclusie trekken? :laugh1: Even voor de goede orde, ben meerdere malen bedreigd door kutmarokkaantjes hier in mijn woonstad, dus zo anoniem ben ik niet. Kan je van jou niet zeggen, lafaard dat je er bent.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Zouden alle Westerse leiders maar zo zijn...

Bericht door Dhana »

Dhana, kom eens met wat beter op de proppen, dan met een jij-bak. We hadden het niet over dat groepje mensen die alle andersdenkenden wegzetten als varkens. Of kan je er niet tegen dat er in mijn reactie stiekem een harde kern van waarheid zit? Dus, omdat dat groepje Hollanders aanduiden met varkens mogen de Nederlanders ons maar aanspreken met Marokkanen?
Als je zo redeneert, waarom ga jij er dan vanuit dat Numan exotisch uitziende dames in de trein vraagt waar ze vandaan komen? Waarom ga je er vanuit dat hij tot dat groepje behoort? En je schrijft zelf heel nadrukkelijk: je suis marocain. Dus wens jij kennelijk wel aangezien te worden als Marokkaanse.
En als je me dan toch aanvalt, laat het dan wel relevant zijn, Dhana. Dus, gericht op zaken die in het geding zijn, oftewel te maken hebben met de eigenschappen van de schrijfster die er in dit verband toe doen. Behoor ik tot dat groepje die alles wat niet islamitisch is wegzet als varkens en apen? Nee! Gaat ook een beetje moeilijk met een kafirvriendje/toekomstige kafirechtgenoot, maargoed. :roll: Dus, jouw flutreactie is niet eens gericht op de ethosvariable die in het geding is. Namelijk dat het leeuwendeel van de Hollanders schreeuwen dat wij ons Hollanders moeten noemen en voelen, maar als het puntje bij het paaltje komt ons wel net zo makkelijk aanzien voor Marokkaans.
Behoort Numan volgens jou dan per definitie tot mannen zich in minachtende termen uitlaten over molsims,maar vervolgens een flirt opzetten met schoonheden met die achtergrond? Dan begeef je op hetzelfde pad als het door jou zo verguisde "leeuwendeel van de Hollanders" die volgens jou wat dan ook schreeuwen. En het zal mij een worst wezen of jij of welke andere Marokkaan dan ook zich wel of geen Hollander noemt of voelt.

En wil je met het woord ethosvariable even uitleggen?
En ook Marokkaanse ouderen durf ik flink de mantel uit te vegen. En, wie zegt dat ik geheel anoniem op het Internet surf? Tjap tjap, waarom voorbarig een conclusie trekken? :laugh1: Even voor de goede orde, ben meerdere malen bedreigd door kutmarokkaantjes hier in mijn woonstad, dus zo anoniem ben ik niet. Kan je van jou niet zeggen, lafaard dat je er bent.

Zolang jij voorbarige conclusies trekt over Numan en zijn vermeende toenaderingspogingen ten aanzien van exotisch uitziende vrouwen, dunkt het me dat jij daar stukken beter weg mee weet.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zouden alle Westerse leiders maar zo zijn...

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Bah, hypocrisie van de bovenste plank. Beste Numan, ben jij niet degene die de Marokkaanse Nederlanders in topics altijd aanduidt met Marokkanen? Of couscousvreters, baardmannen, soepjurken en wel meer neerbuigende termen.

Waarom zou ik me een Nederlandse moeten noemen of voelen, als jij me aanspreekt met Marokkaanse? Waarom eis je dat van me, daar waar jij in topics altijd Marokkanen schreeuwt? Waarom eisen Hollanders dat uberhaupt van me? Maar ondertussen in de trein of of in de bus wel altijd vragen: ''meisje, je hebt zo een exotisch uiterlijk. Zou ik mogen weten waar je vandaan komt? ''Ongelooflijk, je bent nog hypocrieter dan de Farizeers.

Je hebt mooi pech, je suis Marocaine.
Inderdaad. Een goed Nederlands sprekende Marokkaanse.
Misschien een vertaalbureautje in Rabat openen? whistling:

Het verschil tussen jullie (marokkanen) en mij is dat ik niet neerkijk op Thailand of het uitwoon. (dure opleiding volgen waar je eigenlijk niks mee wilt doen)
Zo exotisch vind ik Arabische vrouwen of in mijn geval mannen echt niet. Eerder het tegendeel. Maar afgezien daarvan, ik had een goede baan kunnen krijgen in Dubai - en die heb ik geweigerd. Want ik walg van mohammedanen. Daar ga ik dus echt niet tussen wonen, al verdien ik er aardig mee. Principes hebben niet alleen mohammedanen. Sommige Nederlanders hebben die ook.

Waar ik echt een probleem mee heb is het absurde nationalisme van mohammedanen. Je vader en grootvader zijn marokkaan. Jij bent in Nederland geboren, maar verder gaat het niet. Gesteld dat ik (weer) zou trouwen, zou dat met een Thaise vrouw zijn. Hoogstwaarschijnlijk. Zou ik kinderen krijgen, dan worden die opgevoed met twee talen en twee culturen. Ik zou graag willen dat ze Nederlands leren, uiteraard. Maar Thais heeft absolute prioriteit. Waarom? Omdat ze daar wonen, daar leven en daar gaan werken.

Dat is wat ik jouw ouders en/of grootouders kwalijk neem. Jouw in iets mindere mate, want het is je met de couscous lepel ingegoten of met de riem er in geslagen. Maar als tertiair student zou je toch beter moeten weten.

Je suis marocaine - Je crache sur le pays où je suis né, n'est ce pas?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie