Van Sander naar Zubayr.

Plaats reactie
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Van Sander naar Zubayr.

Bericht door Chaimae »

Code: Selecteer alles

Ik begon met een nieuwe studie op en nieuwe school, na een paar weken voelde ik me thuis. Op een dag net voor het weekend zag ik een leerling en hij droeg al zijn boeken. En ik vroeg mezelf af, "soubhanAllah waarom zal iemand al zijn boeken mee nemen naar huis op een vrijdag terwijl men een schoolkluis heeft? Hij zal vast wel een nerd zijn" 

Ik had haast en wilde graag het vrijdagspreek en gebed meemaken, dus liep ik snel door.

Toen ik het schoolplein afliep zag ik een paar jongens naar hem toe rennen en ze duwden hem omver, hij viel om en zijn boeken lagen overal op de grond en zijn bril vloog in de lucht en lande in het gras.

Ik liep snel terug om de jongen te helpen, de jongens om hem heen waren snel weer weg.

Ik hielp de jongen opstaan en zag een droevige blik in zijn ogen, en ik zag een traan in zijn oog.

Ik zei, "Deze jongens die jou hebben geduwd hebben echt geen leven."

De jongen keek me aan en zei, "Dank je wel!" met een grote glimlach op zijn gezicht. Het was een zeer dankbare glimlach die ik nog nooit eerder had gezien.

Ik stelde mezelf voor, en hij zei, "Ik heet Sander."

Ik hielp Sander mee met zijn boeken, en vroeg hem waar hij woonde, en SubhanAllah wat bleek hij woonde bij mij in de buurt.

Ik vertelde hem dat ik onderweg was naar de moskee voordat dit allemaal gebeurde. Hij wilde graag mee dus liepen we samen naar de moskee.

Hij durfde niet naar binnen en bleef dus in de gang staan.

Onderweg naar zijn huis vroeg Sander wat er allemaal verteld werd, dus legde ik hem uit wat de Imam in zijn preek had gezegd.

Toen Sander dichtbij huis was gaf ik hem mijn telefoon nummer en vroeg hem of hij in het weekend tijd had om te gaan voetballen met vrienden van mij.

Hij zei, "Ja, maar ik kan niet zo goed voetballen."

Mijn vrienden accepteerden hem en lieten hem mee voetballen. 

Sander had wel veel vragen, nog steeds over de vrijdagspreek. En ik kon sommige dingen niet goed uitleggen.

Ik had hem verteld waar je islam boeken kan kopen.

Weekend ging weer zo als gewoonlijk snel voorbij en het was alweer maandag ochtend, en daar zag ik Sander weer met een enorme stapel schoolboeken. Ik zei tegen hem, "Hee Sander! Jij krijgt echt last van je rug als je elke dag zoveel schoolboeken meeneemt!" hij glimlachte en gaf me de helft van de stapel boeken.

Na vele maanden, werden Sander en ik goede vrienden.

Ik was bij de heel emotionele dag dat Sander de Shahada (Geloofsgetuigenis) ging doen. Sander had zich verdiept in de islam en kreeg een enorm zelfvertrouwen en hij zei zelf, "ik heb nu het gevoel dat mijn ziel rust heeft."

Na het behalen van onze schooldiploma was het onze plan om samen naar Medinah Universiteit te gaan om te studeren.

We schreven beide een brief en melden ons aan.

Kort daarna werd Sander aangenomen, ik kreeg al te horen dat hij meer kans had om aangenomen te worden omdat ze liever een niet Arabische afkomst hebben om zo beter de Dawah te verrichten.

Ik was ontzettend blij voor hem.

We hielden contact via mail en hij stuurde vaak een brief, hij hield me op de hoogte van de ontwikkelingen en stuurde vaak de aantekeningen van de lezingen die hij meegemaakt.

Sander had zijn naam veranderd in Zubayr.

Na een jaar kreeg ik ook een uitnodiging van de universiteit van madinah. 

Toen ik Sander zag herkende ik hem niet, een volle baard een glimlach een zelfverzekerde uitstraling soubhanAllah wat kan een mens veranderen.

Sander steunde mij enorm, gaf me tips hoe ik het beste te werk moest gaan voor de tentamens.

Op een dag kwam de Sheikh binnen en zag koekjes op de tafel van Zubayr.

En iedereen was Zubayr aan het omhelzen.

De Sheikh vroeg wat er aan de hand was. één van de leerlingen zei, dat Zubayr een brief heeft ontvangen uit zijn geboorte land dat zijn ouders de Shahada hebben gedaan.

De Sheikh ging hem omhelzen en gaf meteen een mashAllah mooie lezing.

Dat waren pas mooie dagen.

Maar de mooiste dag was dat we onze Usool ul-Fiqh diploma hadden gehaald en dat iedere leerling een soort lezing toespraak moest houden

En die van Zubayr was gewoon te emotioneel voor mij,

In het zuiver klassiek Arabisch vertelde hij zijn levensverhaal, en toen kwam hij bij een stuk in zijn leven waar ik ook in speelde,

Hij reciteerde een Ayah van Surah Az-Zalzalah

"Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen."

Toen zei hij iets ongelofelijks wat ik nog nooit gehoord had van hem, 

"De dag dat ik mijn vriend was tegengekomen, was de dag dat ik zelfmoord wilde plegen. Ik had al mijn schoolboeken uit mijn kluis gehaald, zodat ik mijn moeder niet tot last zou zijn. Want anders moest zij de schoolboeken uit mijn kluisje halen. Die dag redde een vriendelijk gebaar mij van het helle vuur, onderschat broederschap niet"

Zubayr eindigde met tranen in zijn ogen deze toespraak met de woorden,

"Subhanaka Allahumina wa bihamdika ash hadu an la ilaha illa ant. Istaghfiruka wa atubu ilaiyk." 
Laatst gewijzigd door Chaimae op za okt 27, 2007 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Code: Selecteer alles

Toen zei hij iets ongelofelijks wat ik nog nooit gehoord had van hem, 

"De dag dat ik mijn vriend was tegengekomen, was de dag dat ik zelfmoord wilde plegen. Ik had al mijn schoolboeken uit mijn kluis gehaald, zodat ik mijn moeder niet tot last zou zijn. Want anders moest zij de schoolboeken uit mijn kluisje halen. Die dag redde een vriendelijk gebaar mij van het helle vuur, onderschat broederschap niet" 

Zubayr eindigde met tranen in zijn ogen deze toespraak met de woorden, 
Adembenemend.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Wauw! Mooie verhaal.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Jou heb ik een lange tijd niet gesproken.

Het is een adembenemende verhaal. Zo zie je maar weer wat een persoon voor iemand kan betekenen. Een klein gebaar werpt zijn vruchten af.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat zelfde verhaal is er ook in de Christelijke versie Chaimae.
Al heel lang geleden heb ik dat verhaal gelezen. Jaren geleden. Internet bestond nog maar net.
Mogen we nu stellen dat degene die dit verhaal ongebouwd heeft tot een Islamitisch verhaal, het gejat heeft van een Christen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik vraag u met klem of het mogelijk is een soortgelijke verhaal (Christelijke versie) te vinden en het te plaatsen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Een cadeautje voor je Chaimae.
Misschien kan jij dit verhaal ombuigen tot een islamitisch verhaal.
Schrijf er dan wel bij dat het van origine een kafir was die je geïnspireerd heeft.

Op een dag*


Op een dag vroeg een lerares aan haar leerlingen de namen van alle klasgenoten op een papier te schrijven en naast de naam enige ruimte te laten.
Daarna zei ze tegen deze leerlingen dat ze het beste wat ze over deze klasgenoten zouden kunnen vertellen achter de naam moesten schrijven en dat ze achter iedere naam 'iets' moesten schrijven.
De opdracht duurde het gehele lesuur en aan het einde van de les
moest de opdracht ingeleverd worden bij de lerares.
In het weekeinde nam de lerares voor iedere leerling een blad en schreef per leerling al deze positieve en opbouwende opmerkingen op zijn of haar blad.
Op maandag gaf ze tijdens haar les aan deze klas aan alle leerlingen hun lijst.
Na slechts korte tijd begon iedereen te lezen en te lachen.
'Is dat echt zo?', kon je horen fluisteren.'Ik wist niet dat ik
voor iemand anders waarde had!'en 'Ik wist niet dat anderen
mij zo leuk vinden',waren de over het algemeen gehoorde commentaren.
Na enige tijd werd er over deze lijsten niet meer gesproken.
Ook wist de leerkracht niet of de leerlingen onderling of met hun oudershierover gesproken hadden.
Maar dat was ook niet het belangrijkste.
Die oefening had zijn effect gehad.
De leerlingen waren gelukkig met zichzelf en met de anderen.
Enkele jaren later was een van haar leerlingen omgekomen in een oorlogsgebied en de lerares werd uitgenodigd voor de begrafenis
en ze ging er naar toe.
De kerk was overvol met vele vrienden.
Een voor een gingen de mensen die van hem gehouden hadden
of hem gekend hadden bij zijn graf voorbij en bewezen hem zijn laatste eer.
De lerares ging als een van de laatste naar zijn graf en bad voor hem.
Nadat zij daarmee klaar was vroeg een collega-soldaat van Mark aan haar :'Bent u Marks wiskunde lerares?
'Zij knikte bedroefd en zei zachtjes : 'ja'.
Toen zei hij : 'Mark heeft zeer vaak over u gesproken'.
Na de begrafenis was er gelegenheid tot condoleren en de
meeste van Marks vroegere klasgenoten, ook aanwezig,
waren bij elkaar gaan zitten.
Marks ouders waren blij haar te zien en spraken haar aan.
'We willen u iets laten zien', zei Marks vader en haalde een portefeuille uit zijn broek.
'Dit vonden we toen we door Marks spullen gingen kijken nadat hij gesneuveld was en we dachten dat u het zou herkennen'.
Uit de portefeuille trok hij een sterk verouderd, veelgebruikt, bij elkaar geplakt blad, welke duidelijk zichtbaar vaak opengevouwen
en weer dicht gevouwen was.
De lerares wist zonder verder te kijken dat dit het blad was
waarop alle goede, opbeurende en positieve dingen stonden
die zijn mede klasgenoten opgeschreven hadden en zij bijeen
geschreven had.
'Wij willen u hiervoor zeer bedanken, dat u dit gedaan heeft',
zei Marks moeder.
'Zoals u kunt zien heeft Mark dit enorm gewaardeerd.
'Hierna verzamelden alle voormalige leerlingen rondom de lerares.
Charlie lachte een beetje en bekende : 'Ik heb mijn lijst ook nog.
Deze ligt in de bovenste lade van mijn bureau'.
Heleen, de vrouw van Joost, zei :' Joost heeft me gevraagd of
ik uw lijst in ons trouw album wilde plakken'.
'Ik heb mijn lijst ook nog' zei Marylin.
'Ik heb hem in mijn dagboek geplakt'.
Toen deed Vicky, een van de andere leerlingen, haar handtas open
en haalde haar agenda hier uit en toonde haar lijst aan de anderen .
Helemaal bijeengeplakt en duidelijk veel gebruikt.
'Ik neem hem overal mee naar toe' zei Vicky en voegde er aan toe :
'Volgens mij heeft iedereen die lijst nog, en onder handbereik'.
De lerares was totaal ontroerd, zo dat ze begon te huilen en moest
gaan zitten.
Ze huilde om Mark en al deze vrienden die hij nooit meer zou zien.
In het samenzijn met onze medemensen vergeten wij vaak,
dat ieder leven eens eindigt en dat we niet weten wanneer dit zal zijn.
Daarom is het zo belangrijk dat we de mensen die we lief hebben,
die ons dierbaar zijn, zeggen dat ze speciaal, bijzonder en belangrijk zijn.
Zeg het ze voordat het te laat is.
Je kunt het op verschillende manieren doen,Bijvoorbeeld door deze boodschap naar hen te sturen.
Doe je dit niet dan heb je weer een geweldige mogelijkheid laten gaan
om iets moois en goeds te doen voor deze mensen.
Als je deze brief ontvangt dan is het daarom, omdat de afzender
om je geeft of aan je gedacht heeft.
Het betekent dus dat er tenminste één persoon is voor wie je iets betekent of die geregeld aan je denkt.
Wanneer je te druk bent of het te druk hebt om een paar minuten op te offeren om iemand dit bericht te sturen dan is dit mogelijk,
en hopelijk de eerste keer, dat je niets gedaan hebt om een ander
te bemoedigen.
Denk hierom:Wat je oogst is wat je zaait.
De invloed die je in het leven van een ander hebt komt terug
in je eigen leven.
Deze dag zou een gezegende dag moeten zijn en ten minste even
bijzonder als dat jij dat bent.
Voel je vrij om deze bemoedigende brief aan iemand door te sturen



The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Ik vraag u met klem of het mogelijk is een soortgelijke verhaal (Christelijke versie) te vinden en het te plaatsen.
Dat ga ik doen Chaimae.
Ik zal het niet voor je vertalen, want het origineel is geschreven in het Engels.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het gaat om het moraal.

Het verhaal doet me denken aan hoop. De tegenpool van vertwijfeling. In zoverre zij uitdrukking is van illusies - al dan niet gebaseerd op het verdringen van angst. - en bepaalde utopistische theorieeen is zij als een negatieve kracht.


In de Islam is zij eveneens als een negatieve kracht. In de Islam neemt de hoop een centrale - positieve- plaats in en wordt zij beschouwd als de fundamentele stuctuur van het mens - zijn.

Met vriendelijke groet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nog zo'n prachtig verhaal met een moraal die ik pas geleden op een islitische site gelezen heb. Je zal het vast wel herkennen.
Ook omgebouwd door moslims .
Lees het orginele Chaimae.
Ook dit was jatwerk.
Waarom verzinnen jullie niet je eigen verhalen
There was a blind girl who hated herself just because she's blind.

She hated everyone, except her loving boyfriend. He's always there for her.

She said that if she could only see the world, she would marry her boyfriend.

One day, someone donated a pair of eyes to her and then she can see everything, including her boyfriend.

Her boyfriend asked her, "now that you can see the world, will you marry me?"

The girl was shocked when she saw that her boyfriend is blind too, and refused to marry him.

Her boyfriend walked away in tears, and later wrote a letter to her saying. "Just take care of my eyes dear."

This is how human brain changes when the status changed.

Only few remember what life was before, and who's always been there even in the most painful situations.

Life is A Gift.

Today before you think of saying an unkind word - Think of someone who can't speak.

Before you complain about the taste of your food - Think of someone who has nothing to eat.

Before you complain about your husband or wife - Think of someone ho's crying out for a companion.

Today before you complain about life - Think of someone who went too early to heaven/hell.

Before you complain about your children - Think of someone who desires children but they're barren.

Before you argue about your dirty house, someone didn't clean or sweep - Think of the people who are living in the streets.

Before whining about the distance you drive - Think of someone who walks the same distance with their feet.

And when you are tired and complain about your job - Think of the unemployed, the disabled and those who wished they had your job.

But before you think of pointing the finger or condemning another - Remember that not one of us are without sin and we all answer to one maker.

And when depressing thoughts seem to get you down - Put a smile on your face and thank --- you're alive and still around

Life is a gift- Live it, Enjoy it, Celebrate it, And fulfill it.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Maar hier is dan je verhaal meisje..
Zoals beloofd.
A FRIEND (Nice Story)


One day, when I was a freshman in high school, I saw a kid from my class was walking home from school. His name was Kyle.It looked like he was carrying all of his books. I thought to myself, "Why would anyone bring home all his books on a Friday? He must really be a nerd. I had quite a weekend planned (parties and a football game with my friends tomorrow afternoon), so I shrugged my shoulders and went on. As I was walking, I saw a bunch of kids running toward him. They ran at him, knocking all his books out of his arms and tripping him so he landed in the dirt. His glasses went flying, and I saw them land in the grass about ten feet from him. He looked up and I saw this terrible sadness in his eyes. My heart went out to him. So I jogged over to him and as he crawled around looking for his glasses, and I saw a tear in his eye. As I handed him his glasses, I said, "Those guys are jerks.They really should get lives." He looked at me and said, "Hey thanks!" There was a big smile on his face. It was one of those smiles that showed real gratitude. I helped him pick up his books, and asked him where he lived. As it turned out, he lived near me, so I asked him why I had never seen him before. He said he had gone to private school before now. I would have never hung out with a private school kid before. We talked all the way home, and I carried some of his books. He turned out to be a pretty cool kid. I asked him if he wanted to play a little football with my friends. He said yes. We hung out all weekend and the more I got to know Kyle, the more I liked him, and my friends thought the same of him. Monday morning came, and there was Kyle with the huge stack of books again. I stopped him and said, "Boy, you are goanna really build some serious muscles with this pile of books everyday! "He just laughed and handed me half the books. Over the next four years, Kyle and I became best friends. When we were seniors, we began to think about college. Kyle decided on Georgetown, and I was going to Duke. I knew that we would always be friends, that the miles would never be a problem. He was going to be a doctor, and I was going for business on a football scholarship. Kyle was valedictorian of our class. I teased him all the time about being a nerd. He had to prepare a speech for graduation. I was so glad it wasn't me having to get up there and speakGraduation day, I saw Kyle. He looked great. He was one of those guys that really found himself during high school. He filled out and actually looked good in glasses. He had more dates than I had and all the girls loved him. Boy, sometimes I was jealous. Today was one of those days.I could see that he was nervous about his speech. So, I smacked him on the back and said, "Hey, big guy, you'll be great!" He looked at me with one of those looks (the really grateful one) and smiled. "Thanks," he said. As he started his speech, he cleared his throat, and began "Graduation is a time to thank those who helped you make it through those tough years. Your parents, your teachers, your siblings, maybe a coach...but mostly your friends... I am here to tell all of you that being a friend to someone is the best gift you can give them. I am going to tell you a story. "I just looked at my friend with disbelief as he told the story of the first day we met. He had planned to kill himself over the weekend. He talked of how he had cleaned out his locker so his Mom wouldn't have to do it later and was carrying his stuff home. He looked hard at me and gave me a little smile."Thankfully, I was saved. My friend saved me from doing the unspeakable."I heard the gasp go through the crowd as this handsome, popular boy told us all about his weakest moment. I saw his Mom and Dad looking at me and smiling that same grateful smile. Not until that moment did I realize its depth. Never underestimate the power of your actions. With one small gesture you can change a person's life. For better or for worse. God puts us all in each other's lives to impact one another in some way.

Look for God in others.


"Friends are angels who lift us to our feet when our wings have trouble remembering how to fly."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dank voor het plaatsen, Ariel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

snif snif... :crying: wat ben ik ontroerd.
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een vuurwerk van emoties, hartverscheurend.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Een vuurwerk van emoties, hartverscheurend.
Chaimae, jij vind dat die persoon minder is dan een beest, dus geef ons eens niet je valse emoties. Dat is immers wat je allahke zegt. Dat jij die mensen beesten vind, die niet hard genoeg kunnen vernederd worden.

Jij wilt die kerel ergere dingen aandoen, dus stop met je valse compassie. Je bent als een nazi-beul die zegt wat mooi haar een klein meisje heeft, met de hand op de gaskraan. (koran 9:111 enzomeer)

Ik zat trouwens vaak in dezelfde situatie als mr boekennerd, dat ben ik ook. En ik weet perfect hoe jou soort reageert. Ik heb een paar echte vrienden, de meeste erger dan ik, en een vrouw waar ik van hou, maar jij maakt me ziek met je valse medelijden en je constante hypocrisie.

Heb jij ooit zelf je hand uitgestoken naar zo iemand ? Ik dacht het niet he. Jij bent het soort monster dat leugens gaat rondvertellen over mensen zoals ik, zoals mr boekenworm daar, om het nog erger te maken.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wie houd je nou voor de gek?

Ik was vroeger ook een boekenwurm. Las wel twee boeken op een dag.
Ik word tot op de dag van vandaag nog vaak door de Marokkanen als een nerd/vreemde vogel bestempeld.

Ik gedraag me anders dan een gemiddeld Marokkaan en mijn manier van praten is volgens de meesten niet Marokkaans. :/

Treur ik erom? Nee. Het kan me namelijk niks schelen wat anderen van me denken. Het zal mij een zorg wezen.

Ik waarder de kennistheorie. Het is belangrijk om je bezig te houden met vraagstukken van waarnemingen, bewustzijn, herinneringen, waarheid, twijfel en oordeelsvorming.

Alleen door te lezen doe je kennis op. En juiste kennis leidt tot juiste gedrag. Kennis en de manier waarop we er tegenaan kijken is een belangrijk onderdeel van ons wereldbeeld.

Met vriendelijke groet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

P.S; Ik bevind me liever met een boekenwurm dan een iemand die nauwelijks tot nooit boeken leest.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae, stoor je niet aan Tomc.
Ik vind het bewonderenswaardig dat jij Tomc steeds op een keurige manier blijft behandelen.
Je hebt mijn respect.
Tomc gaat zijn boekje ver te buiten naar mijn inziens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zo hoort het ook naar mijn inziens.
Je dient op een juiste en beschaafde manier met je medemensen om te gaan. Immers, winnen doe je met woorden en niet met daden. Bovendien is schelden een teken van onmacht.

Met vriendelijke groet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Zo hoort het ook naar mijn inziens.
Je dient op een juiste en beschaafde manier met je medemensen om te gaan. Immers, winnen doe je met woorden en niet met daden. Bovendien is schelden een teken van onmacht.

Met vriendelijke groet.
Je bent blijvend het vertrouwen waardig. ;)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat is een tijdje terug.

Hoe gaat het met Ketter?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Dat is een tijdje terug.

Hoe gaat het met Ketter?
Het gaat heel goed met mij, Chaimae. En met jou? Hoe gaat het met je studies?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het kan altijd beter.

Ik heb maandag mijn eerste tentamen: taalbeheersing.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Het kan altijd beter.

Ik heb maandag mijn eerste tentamen: taalbeheersing.
Jouw posts blinken stilaan uit van de taalbeheersing, Chaimae.

Maak je niet te veel zorgen, ga elk examen voor het beste wat in je is. Dat is ruim voldoende.

Zet'm op!
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Het kan altijd beter.

Ik heb maandag mijn eerste tentamen: taalbeheersing.
Hee Chaimae,

Veel succes dan maandag.
En net als Ketter moet ik toegeven dat je taal behoorlijk verbeterd is!!!

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie