Hans van de Mortel en Mercator praten bij

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Naïef goed idee van vrijheidsminnende Mercator

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:. Een ieder die de koran aanhangt zou volgens mij als crimineel aangerekend dienen te worden en overeenkomstig gedood!
Dat is één optie. Ik zou het ook willen zien zoals de katholieke Spaanse koningen in het begin van de 17de eeuw. Moslims werden als staatsgevaarlijke elementen getolereerd, maar alleen in volledig geassimileerde vorm. Daar keek de inquisitie op toe. Bij elk teken van hervallen in de boosheid werden de duimschroeven aangehaald en kwamen er desgevallend takkenbossen aan te pas. In 1609 vond mijn voorouder Filips IV het welletjes en werden alle moslims op boten gezet en gedumpt aan de overkant van de middellandse zee. Dat was al bij al een heel logische en medemenselijke manier van doen. Niemand is gedwongen toch om moslim te zijn ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Gods stralende aanwezigheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mercator 31-10-2012:
God manifesteert zich in een stralenkrans, anders zie je een zwart gat.
Hans van de Mortel:
Gelovigen ervaren een zwart gat in hun leven. Dat schiet niet op. Daarom zien zij God in een stralenkrans.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel en Mercator praten bij

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat vind je eigenlijk van Gordon? Ik kan wel om hem lachen. Wat denk je, zou hij een lekkere moslimknul laten schieten als hij de kans kreeg zo'n besneden halalpiemel in zijn mond te verwennen? :thinking:

Penisexpert Gordon klapt uit de school
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Hans van de Mortel en Mercator en hun whatsappgedoe

Bericht door hans van de mortel »

Hans van de Mortel: Ik heb een gat in mijn hand. 😄
Afbeelding
Het is geen schotwond.
30 september krijg ik de uitslag of ik onder curatele word gesteld. 😄

Mercator:
Ben jij een zombie?
H: Als dat zou kunnen.
M: Dan krijg je € 50 per week.
H: Kom maar op!

Afbeelding
M: Ik heb een echt gat in mijn hand. Helemaal verbrand jaren geleden.
Hoe heet dat nu weer . . . budgetbeheer.

Afbeelding
H: Oeiii! Dat zal pijn gedaan hebben . . .

M: Gek genoeg tijdens het ongeval niet, wel daarna.

H: De naweeën.
Morfine helpt goed tegen verschrikkelijke pijn. Echter niet tegen liefdesverdriet.
Liefdesverdriet kan verschrikkelijke gevolgen hebben.
Raar genoeg niet voor de geest maar wel voor het lichaam. Sommige mensen veranderen in afschuwelijk lelijke mensen die eerder fysiek aantrekkelijk waren.
Je kunt mij toch niet lelijk noemen. 😄

Afbeelding
H: Hebben wij hetzelfde probleem?

M:
Die kromme vingers? Dat is Vikings Disease. Ik heb dat heel erg idd

H: Ik dacht altijd dat jij 'last' had van Japans DNA. 😄
Ik ga het opzoeken: Vikings Disease.

M: Vikings disease
Of syndroom van Dupuytren
Ongeneeslijk helaas
Is DNA foutje

H: De grootste fout in de evolutie(theorie) is het product 'mens'.

Ongelooflijk! Miljoenen jaren om tot perfectie te konen. En dan dit resultaat. Om je kapot voor te schamen. Duizenden - nee, tienduizenden gebreken aan het product mens.
Nu begrijp ik waarom de evolutie niks kon of wilde garanderen.
Alhoewel het grote bos 'wetenschappers' met een aan God grenzende zekerheid beweert dat het allemaal naadloos in elkaar overloopt.

Domme mensen die hun ogen sluiten voor de gedachte dat ze door het bos de bomen niet kunnen zien. 😄
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hans van de Mortel groet Mercator

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tijd voor weer een onderonsje.

Dit speelt nu in het nieuws.

Israëlische premier Benjamin Netanyahu gaat omstreden hervormingen stopzetten nadat hij eerst justitie, de rechterlijke macht, naar de tweede plaats dirigeerde. Zodat alleen het parlement het laatste woord behoudt. Tsja, daar zit wat in. Netanyahu denkt goed na. Hij is intelligent, studeerde aan Harvard University, Massachusetts Institute of Technology.

Rechters zijn corrupt. Dat weet Netanyahu net zo goed als ik. Waarschijnlijk is Netanyahu dat ook, hij is geen rechter maar premier. Al of niet boze stemmen beweren dat Benjamin zijn plan uitdacht om te voorkomen dat hij door de rechter veroordeeld gaat worden. Voor corruptie of wat dan ook. Dat is klinkklare onzin volgens mij. De enige reden volgens mij - maar wie ben ik - is dat de politiek staat voor het landsbelang en dat Netanyahu een op en top vaderlandslievende hoeder is van de staat Israël die nog altijd vernietigd dient te worden als het aan de Arabische moslimwereld ligt. De haat tegen joden zit onverwoestbaar verankerd in het brein van de mohammedaan.

En daarin schuilt het grote gevaar bij de aanwezigheid van linkse rechters in Israël en linkse politiek. Daar doen rechters vrolijk aan mee. Blijkbaar is dat niet anders in Israël. Daar schuilt het grote gevaar van rechters die linkse dwarsliggers zijn. En ja, dat kan bloedlink zijn wanneer je je bewust bent dat mohammedanen (vies woord voor moslims) nog altijd denken dat ze de terrorist mogen uithangen wanneer de 'eer' van de historische Arabische crimineel Mohammed verdedigd moet worden met toepassing van ongelimiteerd geweld, waaronder het Arabisch islamitische patent op het geweldsoffer aan Allah door jezelf en anderen op te blazen; kinderen, vrouwen en ouden van dagen niet uitgesloten.

Wat vind jij van al die heisa die nu in Israël plaatsvindt?

Het kan haast niet anders dan dat dit linkse elementen zijn die niet het beste met de staat Israël voorhebben. Dat zie je ook terug in Nederland waar het volk hardnekkig zich blijft vastklampen aan misdadiger Mark R.. Hij heeft weliswaar een rechtse signatuur, maar hangt zijn oor te luisteren naar alle winden die hem passioneren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hans van de Mortel groet Mercator

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef:
ma mar 27, 2023 11:01 am
Tijd voor weer een onderonsje.

Wat vind jij van al die heisa die nu in Israël plaatsvindt?
Ik weet dat deze vraag aan Mercator gesteld is, maar ik begrijp niks meer van de huidige toestand in Israël. :nietverstaan:
Volstrekte chaos in Israël: geen vluchten vanuit Tel Aviv, universiteiten en winkelcentra dicht, geen medische zorg

Israël verkeert in volstrekte chaos. De druk op premier Netanyahu om omstreden juridische hervormingen te staken neemt met de minuut toe. De machtige vakbondsfederatie Histadrut heeft een algemene staking aangekondigd, de gezondheidszorg legt haar werk neer, de universiteiten zijn gesloten, winkelcentra gaan dicht, de hightech-sector stopt met werken en er vertrekken geen vluchten meer vanaf de luchthaven van Tel Aviv. Ook de gemeentes sluiten zich aan bij het protest.

De ongekende woede-uitbarsting volgt op het ontslag van de minister van Defensie Yoav Gallant, die had aangedrongen op een halt van de hervormingen. Een deel daarvan wilde de regering er maandag doorheen jassen, voordat de Knesset met reces gaat. De kans daarop is nu klein. Netanyahu zou willen terugkrabbelen, maar probeert tegelijkertijd zijn regering in stand te houden. De vraag is of dat lukt. Verschillende ministers hebben met opstappen gedreigd als hij een pauze aankondigt.

De volkswoede barstte zondag los toen honderdduizenden ’s avond laat de straat op gingen. Ongeveer 10 procent van het Joodse deel van de bevolking sloot zich aan bij de demonstraties, een ongekend aantal. De betogingen hielden tot diep in de nacht aan. Voor maandagmiddag is een grote betoging voor de Knesset in Jeruzalem aangekondigd.

President Herzog, de oppositie, maar ook een deel van de coalitiepartners roepen Netanyahu op om de hervormingen te staken ’in het belang van het land’. Het ontslag van Gallant was voor een groot deel van de bevolking een flinke stap te ver. De minister had gewaarschuwd dat de veiligheid van het land in het geding was gekomen door de sociale onrust. Duizenden reservisten van het leger weigeren nog langer op ter komen dagen. De baas van het leger en de veiligheidsdienst kwamen met soortgelijke waarschuwingen.

Eigen belang belangrijkst
Door Gallant de laan uit te sturen wordt Netanyahu verweten dat hij zijn eigen belang boven dat van het land stelt. Israël wordt geconfronteerd met een breed scala aan gevaren, van de potentiële uitbraak van een derde intifada tot een nucleair Iran, maar de premier ontslaat de man die verantwoordelijk is om deze het hoofd te bieden.

Netanyahu staat terecht in drie corruptieprocessen en critici stellen dat hij de hervormingen wil doorvoeren om die te dwarsbomen. Een van zijn advocaten heeft maandag laten weten dat hij hem niet langer zal verdedigen als hij de plannen doorzet.

Netanyahu’s rechtsreligieuze regeringspartners hebben hun eigen redenen om de macht van de rechters, die zij als een links-liberaal bolwerk zien, drastisch in te perken. Zo willen de orthodoxen onder meer voorkomen dat zij de dienstplicht moeten vervullen, terwijl de kolonisten in de regering een vrije hand wensen op de Westelijke Jordaanoever.

Niet langer democratisch
De regering had al besloten om een deel van de hervormingen over het Pesach-reces heen te tillen. Daaronder de wet die het mogelijk moet maken dat de Knesset uitspraken van het hooggerechtshof kan overrulen. Doordat Israël geen grondwet, senaat of een equivalent van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft zou dat betekenen dat er nauwelijks nog ’check and balances’ zijn voor de regering. Experts stellen dat daarmee Israël niet langer een democratische staat zal zijn.

De voorstanders menen echter dat het Joodse karakter van de staat belangrijker is. Zij waren van plan maandag een wet aan te nemen die de benoeming van rechters louter bij de politiek legt. Nu gebeurt dat nog door een comité van juridische experts en politici.

Economische gevolgen
Demonstranten gaan al twaalf weken de staat op. Zij worden inmiddels gesteund door grote delen van de bevolking. De beroemde hightech-sector en bankpresidenten waarschuwen voor de economische gevolgen, terwijl talloze (oud-)veiligheidsfunctionarissen menen dat de veiligheid van het land in het geding is. De ontslagen Gallant zei maandagochtend op de radio: „Volgens inlichtingenrapporten zien onze vijanden de situatie als een gelegenheid om Israël aan te vallen.”

Toch komt het directe gevaar nu van binnenuit. President Herzog waarschuwde eerder al voor een ’burgeroorlog’. Het gevaar bestaat dat nu rechtse en religieuze betogers de straten op gaan. De omstreden harde kern van voetbalclub Beitar Jeruzalem waarschuwt dat zij maandavond naar Tel Aviv zal komen ’om het land te redden’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hans van de Mortel groet Ariel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
ma mar 27, 2023 11:48 am
Hans v d Mortel sr schreef:
ma mar 27, 2023 11:01 am
Tijd voor weer een onderonsje.

Wat vind jij van al die heisa die nu in Israël plaatsvindt?
Ik weet dat deze vraag aan Mercator gesteld is, maar ik begrijp niks meer van de huidige toestand in Israël. :nietverstaan:
Iedereen mag reageren. Het is geen besloten vergadering. Wat valt er echt te begrijpen in deze wereld waarin iedereen een eigen mening heeft. Dat wil zeggen, er is zoveel dat niet valt te pruimen met de rede, de logica, de waarheid, het goede of het slechte.

Netanyahu wordt weggezet in de media als ultra rechts. Gewoon rechts is voldoende. Ik pas ook geen 'ultra links' toe in mijn schriftuurlijke bijdragen.

Israël is al heel lang ernstig verdeeld. Dat komt door die orthodoxe zooi die de dienst wil uitmaken en net als bij Islam de vrouw beschouwt als een bijwagen die gemist kan worden als kiespijn. Nou ja, wel nog net genoeg voor de seks. En dat gebeurt dan altijd zonder voorbehoedsmiddel. Vandaar dat enorme kindertal in de orthodoxe gemeenschappen.

Dus . . . op termijn . . . denk maar even na! Heeft Israël een orthodoxe joodse staat die ten onder zal gaan aan zelfvernietiging.

Misschien weet je het niet. Maar de mens is ontoerekeningsvatbaar. Dat komt vooral sterk naar voren bij politici en religieuze fanaten. Uiteraard vallen daar ook Jehovah's Getuigen onder. :*)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie