Veel ratten in sommige wijken van grote steden.

Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Veel ratten in sommige wijken van grote steden.

Bericht door Eliabe »

AMSTERDAM - Het wemelt in Amsterdam-Zuid van de bruine ratten. Andrea Rdai, die aan het Marie Heinekenplein woont, heeft het er nachtmerries van.
“Gisteren liep ik over het plein toen het begon te schemeren. Ik zag er een stuk of dertig lopen. Ik overdrijf niet”, zegt ze zaterdag in het Parool. “Dat er ratten zijn in Amsterdam, begrijp ik, maar deze hoeveelheden zijn absurd. Ik krijg er nachtmerries van.”

Bewoners en ondernemers klagen steen en been, maar de gemeente heeft nog niets met die klachten gedaan. “In de zomer is het dweilen met de kraan open”, aldus een woordvoerster van stadsdeel Zuid. “In november gaan we doelgericht met dit probleem aan de slag.” Volgens wijkmanager John Gaal, die een paar maanden geleden wel gif heeft laten strooien, is het alleen mogelijk met hulp van de bewoners. “We willen een maand geen eten en afval op het plein hebben. Dan kunnen we ze in één keer allemaal de nek omdraaien. Maar daar moet iedereen aan meewerken.”

Ondernemers op het plein klagen dat het vuil niet vaak genoeg wordt opgehaald. Barman Harm van café Kale ziet de ratten ook regelmatig over het plein rennen. “Ze zijn groot, zo’n veertig centimeter. Als je een tijdje naar de plantenbakken kijkt, zie je er om de tien seconden wel drie, vier voorbijschieten. Dat is nu al zeker acht maanden zo”, vertelt hij in het Parool. Ook hij hoopt dat de gemeente snel actie onderneemt, want zelf met gif strooien is geen optie. “Dan liggen ze dood op ons terras.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1077 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Ziekten die de bruine rat kan overbrengen zijn o.a. de Ziekte van Weil, hantavirus, tularemie, pest, en rattenbeetkoorts.
Hier geldt ook dat toen de mens er een betere hygiëne op na ging houden, de ratten vanzelf ook minder van belang werden als ziekteverspreiders. Er worden ieder jaar nog enige gevallen van de ziekte van Weil geconstateerd in Nederland, (10-30) ca. 75% als import. Hantavirus is al jaren niet meer gezien en dan uitsluitend als import. Ook tularemie is na de oorlog in Nederland slechts één keer gesignaleerd. De kans om een van deze ziekten in Nederland op te lopen is minimaal.
Een aantal ziekten zien we toch weer in de wereld de kop op steken. Zeker met het reisgedrag over de gehele wereld.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Ariel »

Bij ons in de buurt zien we ook steeds grote ratten lopen. Ik heb het idee dat dat mede komt omdat mensen voedsel van de flat naar buiten gooien. Pas zag ik een man ( buitenlander) een bord met eten van de 6de etage naar beneden gooien.
Ik zou anders niet weten waarom er steeds meer ratten in de stad komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door KevinB »

De aanwezigheid van ratten heeft wellicht inderdaad te maken met menselijke slordigheid en bewuste vervuiling. Ratten komen af op voedsel, en ze eten zo ongeveer alles. Menselijke etensresten en afval zijn voor die vieze rotbeesten een gedekte tafel. Als een aantal mensen systematisch afval of voedselresten achterlaat, ziet een opportunistische soort als de bruine rat zijn kans schoon. Als er voldoende voedsel is, kunnen die vieze beesten zich bovendien razendsnel voortplanten.

Bovendien maakt de bruine rat ook nesten tussen afvalhopen, in verlaten gebouwen, in weinig gebruikte ruimtes en in zowat alle hoeken en spleten die niet te klein zijn. Ook het riool vind althans de bruine rat niet erg. Met andere woorden, het achterlaten of weggooien van min of meer aanzienlijke hoeveelheden afval, in combinatie met de aanwezigheid van verwaarloosde en vuile plaatsen en gebouwen, zorgt ervoor dat ratten een geschikte leefomgeving én een gedekt buffet vinden. Tel hier nog eens de voorplantingssnelheid van die dieren bij op, en je kunt je gemakkelijk voorstellen dat, zeker in steden, een plaag mogelijk is.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Ariel »

Ik heb eerder nog nooit ratten gezien, en ook nooit gehoord dat mensen hier in de buurt last van ze hebben. Pas geleden zag ik toen ik overdag boodschappen ging doen zo'n beest lopen. Ik dacht eerst dat het een poes was, maar toen mijn man mij wees op zijn staart wist ik genoeg. . Ze worden zelfs door auto's aangereden op straat.
Ik vind het een naar en raar idee dat er ratten in een stad komen. Waar ik woon zijn flat gebouwen, maar is het hier ook heel groen.
Is er soms iets anders aan de hand dat er nu zoveel ratten zijn?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Is er soms iets anders aan de hand dat er nu zoveel ratten zijn?
Wat denk je van (slacht)afval van de medelanders? :|
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door KevinB »

Over het algemeen zijn ratten eerder schemer -en nachtactief. Tijdens de dag en rond mensen zullen ze zich meestal niet zo snel vertonen. Meestal gaan ze dit doen als er écht veel zijn en als er voedselconcurrentie komt. Dat kan een verklaring zijn.

Het kan natuurlijk ook dat het probleem van achtergelaten voedselresten en zwerfvuil, alsook verwaarlozing en verkrotting groter is geworden, waar Pilgrim ook al op zinspeelt. Ik weet niet hoe dat zit in Amsterdam-Zuid. In een stad zijn meestal ratten aanwezig. Maar hoe meer voedsel ze te pakken kunnen krijgen, en hoe vuiler mensen zijn, hoe meer het er kunnen zijn.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

De oude tijden komen wederom, builenpest in onze "verrijkte" stadswijken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Ariel »

KevinB schreef:
Het kan natuurlijk ook dat het probleem van achtergelaten voedselresten en zwerfvuil, alsook verwaarlozing en verkrotting groter is geworden, waar Pilgrim ook al op zinspeelt. Ik weet niet hoe dat zit in Amsterdam-Zuid. In een stad zijn meestal ratten aanwezig. Maar hoe meer voedsel ze te pakken kunnen krijgen, en hoe vuiler mensen zijn, hoe meer het er kunnen zijn.

Ik woon niet in Amsterdam maar in Zoetermeer. Niet voor lang meer, want wij gaan verhuizen naar een dorp. De buurt waar ik woon was een poos geleden een keurige buurt. Het is een gemengde buurt. Koophuizen naast huurhuizen, ( laagbouw) en er staan ook flatgebouwen. Daar zijn de laatste tijd veel medelanders komen wonen, en we zien de een na de andere TV schotel op de balkons verschijnen.
Mijn buurman en ik hebben een poos geprobeerd om het park achter ons huis schoon te houden van zwerfvuil, maar ik heb dat nu opgegeven. Het is geen doen meer. Ik heb met eigen ogen gezien dat men vuilniszakken van 10 hoog naar beneden gooit. en AH karretjes staat her en der verspreid om de flat heen.
Het is jammer dat de boel zo verloederd in de eens zo keurige buurt. Sommige tuintjes voor de huizenzien er niet meer uit, en de keuze van gordijnen van medelanders is soms erg vreemd. Heel jammer. De gemeente doet er werkelijk van alles aan om de wijk netjes te houden, maar de bewoners zullen toch ook mee moeten werken. Nou ja...Nog een paar maanden, en dan hoef ik me niet meer te ergeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Zwarte rat terug van weggeweest.
Zwarte ratten, scheepsratten, pestratten: hoe je ze ook noemen wil, ze zijn terug! De beesten zijn dit jaar weer in de haven gesignaleerd.
Dat meldt Metro. De Haven Amsterdam en de havenpolitie gaan de GGD helpen bij de bestrijding van de dieren.
Het gezondheidsrisico is weliswaar minimaal, omdat de zwarte rat in de haven leeft en niet in de binnenstad, maar voor terminals waar in voedsel wordt gehandeld kan de financieel-economische schade enorm zijn. "Je kunt je voorstellen dat je de hele lading kunt weggooien als er ratten in zitten", aldus een woordvoerder van de GGD.
Voedelsgeraleteerde terminals kunnen rekenen op extra controles en ook binnenschepen zullen strenger worden geïnspecteerd. "Met intensieve controles proberen we te voorkomen dat ze uitwaaieren over de stad. We moeten alert zijn", aldus de GGD.
http://www.at5.nl/artikelen/45053/zwart ... weggeweest" onclick="window.open(this.href);return false;
AMSTERDAM - De Amsterdamse graan- en meelhaven heeft al drie maanden last van zwarte ratten. Dat meldt de GGD van de hoofdstad.
De dieren, die besmettelijke ziekten kunnen overbrengen, leven in de graan- en meelsilo's van overslagbedrijf IGMA.
,,In november zagen we ze voor het eerst. Naar schatting waren het er tientallen. Ze zijn vanaf vrachtschepen aan wal gekomen," zegt coördinator dierplagenbeheersing Edward Bronts van de GGD. De dienst maakt zich zorgen omdat de ratten de pest en het hantavirus, dat nierschade kan veroorzaken, kunnen overbrengen. ,,Het is voor het eerst sinds 1995 dat we in Amsterdam zwarte ratten hebben gezien."
Volgens vestigingsmanager Han Buckx van IGMA is de rattenplaag inmiddels bestreden. Ook verdelgingsbedrijf Rentokil stelt dat het probleem is opgelost. ,,Maar," zegt branchemanager Harry Neuteboom, ,,bij ongedierte kun je nooit garanderen dat het er niet is." http://www.excellent-ongediertebestrijding.nl/?t=12" onclick="window.open(this.href);return false;
De zwarte rat kan een drager zijn van een aantal ziektes, waaronder de pest en trichinose de meest bekende zijn. De zwarte rat is de belangrijkste verspreider van de pest. Vlooien, die op de huid van de zwarte rat leven, brengen de pestbacterie Yersinia pestis over van de rat naar de mens. Anders dan de bruine rat is de zwarte rat geen drager van Leptospira interrogans, de bacterie die de ziekte van Weil veroorzaakt.
Iedereen weet waarschijnlijk wel dat de rat en de pest nauw met elkaar verbonden zijn. Omdat in de Middeleeuwen alleen de zwarte rat hier nog maar voorkwam, wordt deze rat hier over het algemeen als "pestrat" beschouwd. De eigenlijke overbrenger is echter niet de rat, maar o.a. de rattenvlo (Xenopsylla cheopsis), die eerst de rat besmet en daarna de ziekte verder verspreidt, ook op de mens. Bij de mens noemt men dit ziektebeeld "builenpest"; de pestbacil (Yersinia pestis) kan ook in de longen terechtkomen (longpest).

De zwarte rat is in opmars in Brabant en Limburg.
De zwarte rat is aan een opmars bezig in Venray.
Het CDA is bezorgd en stelt maandag vragen over de zwarte rat in de commissie Stedelijk Beheer. De partij zegt dat verschillende burgers en ondernemers het dier al hebben gesignaleerd. Volgens CDA-raadslid John Michels verspreidt de rat ‘zich als een olievlek over de gemeente Venray’. De opmars van het dier komt vanuit het oosten, de kant van de Maas. Concrete vindplaatsen wil Michels niet noemen.
“Ik ben erachter gekomen dat er een taboe op ligt om bekend te maken dat men last heeft van ratten. Het is voor de gemeente een reden te meer om de coördinatie op te pakken.” Volgens het CDA biedt bestrijding met gif geen soelaas en is het vangen met kooien en klemmen het effectiefste middel. De zwarte rat is geen beschermd dier en moet zelfs bestreden worden om gezondheidsrisico’s en economische schade te voorkomen.
http://www.peelenmaasonline.nl/index2.p ... ws_id=9004" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door H.Numan »

Grappig. Van dat kraakheldere Hollandse imago van stoepjes schrobben is dus weinig over gebleven. Leve de mulitkul!

Bij mij is het net andersom. Toen ik hier kwam zag ik vrij regelmatig ratten. En kakkerlakken. Hele grote. Van het formaat waar je een zadel op kunt leggen. Tegenwoordig, zeg de laatste 10 jaar: zelden of nooit.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Zulke zaken zie ik in Heerlen ook. Sinds een jaar of wat is er een systeem waarbij in elke straat een ondergrondse afvalcontainer staat waar je telkens 1 afvalzak in kan gooien, dat kost dan 1 € . Na een week staat de troep zo hoog opgestapeld op en NAAST die containers dat ze aan het zicht onttrokken zijn. Uiteraard zit daar ook vleesafval , broodjes en wat nog allemaal tussen, in de zomer gonst het daar van de vliegen. Die zakken kunnen daar weken staan, tot de gemeentedienst ze toch maar komt ophalen. De boodschap is duidelijk: waarom 1 € betalen als ze toch wel gratis opgehaald worden? Tot nu toe heb ik zelf geen ratten gezien, maar wel een enorme toename van zwerfKATTEN die s nachts die zakken open krabben en de inhoud her en der verspreiden. Het is meer een Egyptisch of Turks straatbeeld dan een Nederlands.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Pilgrim »

Ratten zijn de cultuurvolgers van de moslims. Ze horen a.h.w. bij elkaar. Aan het aantal ratten in een Westers land kun je dus zien hoe ver de islamisering is doorgeschreden. :evil:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Ik weet dat je dat niet graag hoort maar de Antwerpse Jodenwijken zijn even vies als die van de moslims hoor. Mss is het eerder een algemeen exotische afkeer van hygiëne.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Pilgrim »

Wel dat zal ik dat tezijnertijd wel eens even inspecteren en die Joden daarop aanspreken. [hypocrite.gif] Ik betwijfel het trouwens of er ook allemaal slachtafval van geslachte schapen te vinden zal zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

Ik kom oorspronkelijk uit een dorp en heb als kind eens meegemaakt, dat er bij ons in het hok, op een ochtend, een dode rat lag, waar de achterste helft van opgevreten was. En daar lagen misschien wel een stuk of acht ongeboren ratjes in. Dit was het werk van onze kat.

Maar even een vraagje. Is volgens de islam een rat ook een onrein dier?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Maar even een vraagje. Is volgens de islam een rat ook een onrein dier?
Zeker. Ratten en muizen zijn absoluut haram. De grondregel is dacht ik dat vleesetende dieren met klauwen onrein zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Wel dat zal ik dat tezijnertijd wel eens even inspecteren en die Joden daarop aanspreken. [hypocrite.gif] Ik betwijfel het trouwens of er ook allemaal slachtafval van geslachte schapen te vinden zal zijn.
Tja, je had naar Antwerpen moeten komen verleden maand hé :D voor een kleine excursie naar de verrijkte wijken. Nu hebben we alleen maar de hoerenbuurt gezien, en ik zag geen ratten. Mss heeft hans er eentje gezien?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Maar even een vraagje. Is volgens de islam een rat ook een onrein dier?
Zeker. Ratten en muizen zijn absoluut haram. De grondregel is dacht ik dat vleesetende dieren met klauwen onrein zijn.
In de islam is alles omgedraaid. Wat goed is noemen ze slecht en wat slecht is noemen ze goed. Een rat zou volgens mijn kennis van de islam daarom best wel eens als een edel dier gezien kunnen worden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Manon »

Toch raar dat de voor de linkiewinkie's zo "maakbare maatschappij" zelfs niet in staat is haar eigen vuiligheid onder controle te houden.

Waarom geen uitgebreide campagnes (dan maar desnoods in het arabisch, turks, urdu, berbers etc... of misschien toch als cartoon?) die aantonen dat ratten op afval afkomen? Verdriedubbeling van boetes op sluikstorten?

Het probleem is vast dat Allah daar niks van in zijn heilig boekske heeft gezet zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

circe schreef: Verdriedubbeling van boetes op sluikstorten?
Dat haalt niets uit, want de allochtonen betalen die boetes toch niet.
Dat systeem in Heerlen waar ik het over had, is in se heel goed en rechtvaardig volgens het idee de vervuiler betaalt maar het gaat ervan uit dat de populatie een zekere vorm van burgerzin kent en daar strandt het systeem. Waarom zou je 1 € per afvalzak betalen als de rotzooi uiteindelijk toch wel gratis wordt opgehaald? In rap tempo liggen de straten hier vol vuilnis. Niet alleen huisvuil, maar naast die containers verschijnen bezeken matrassen, kapotte teevees, meubelen...en ja wie weet mss binnenkort skeletten van schapen ter ere van het nakende Offerfeest.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Al het vlees van alle carnivoren (vleesetende dieren) en van mensen, is niet toegestaan voor consumptie. Aasgieren, apen, beren, cheetahs, eekhoorns, egels, gieren, hagedissen, haviken, hazen, honden, hyena's, jakhalzen, jerboa's, katten, kevers, kiekendieven, krokodillen, leeuwen, luipaarden, marters, muizen, muskieten, olifanten, panters, ratten, schildpadden, schorpioenen, slangen, spinnen, tamme ezels, tijgers, valken, varkens, vleermuizen, vliegen, vossen, wespen, wezels, wolven, wormen, paarden en zwijnen, etc. is verboden.
Alles wat naar het Haram leidt, is zelf ook Haram.
Het goede nieuws is dat de natuur ons een handje komt helpen tegen de islamisering.
We barsten van de varkens. Aantal honden is 1,8 miljoen, aantal katten 3,3 miljoen. De ratten rukken van 2 kanten op. Een vossenplaag in de Midden-Betuwe, ook al op andere plaatsen in Nederland. De wolf is aan het terugkeren. Door de oprukkende vervuiling zal de vliegenplaag steeds groter worden, enz, enz.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Ezels eten toch geen vlees ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

circe schreef:Toch raar dat de voor de linkiewinkie's zo "maakbare maatschappij" zelfs niet in staat is haar eigen vuiligheid onder controle te houden.

Waarom geen uitgebreide campagnes (dan maar desnoods in het arabisch, turks, urdu, berbers etc... of misschien toch als cartoon?) die aantonen dat ratten op afval afkomen?
Wat komen die op het vuil af? Wij jagen ze er altijd mee weg. Als ik een paar ratten zie gooi ik een volle vuiniszak naar ze. Ze spaten dan meteen alle kanten op.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

mercator schreef:Ezels eten toch geen vlees ?
Het paard en de ezel zijn binnen de Islam edele dieren. Het vlees hiervan wordt alleen in noodgevallen gegeten.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie