Veel ratten in sommige wijken van grote steden.

Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Schepsel »

Eliabe, is er wel pestrisico als de ziekteverwekker in deze contreien er gewoon niet meer is, en dus ook niks kan besmetten?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Schepsel schreef:Eliabe, is er wel pestrisico als de ziekteverwekker in deze contreien er gewoon niet meer is, en dus ook niks kan besmetten?
De pest wordt verspreid door vlooien en ratten. Die vlooien zitten op ratten. De ratten lopen dus in grote getale in Amsterdam rond. De vlooien springen van de ratten op de mensen. Zo kun je dus de pest krijgen. De belangrijkste overdrager van de pestbacterie is de rattenvlo. Het risico is dat wanneer ratten doodgaan de vlo op de mens springt. Het risico is nu een flink stuk minder omdat we geen open riolen meer hebben.
We hebben bruine en zwarte ratten. De zwarte rat is berucht in het overbrengen van ziekten. De zwarte rat is te vinden in de havens van Amsterdam. Hoever de zwarte rat al buiten de havens is, is niet bekend. Amsterdam heeft hulp gevraagd in de bestrijding van de zwarte rat. De zwarte rat is ook de vinden in de zuidelijke helft van ons land. De bruine rat zit door heel Amsterdam.
Gebleken is dat de ratten ( in geheel Europa) resistent worden voor vergif.
Het toenemend aantal ratten vormt een groter gevaar voor de volksgezondheid.

Andere ziekten die door ratten worden overgebracht zijn onder meer salmonella, de ziekte van Weil, E. coli en TBC.
Ratten dragen ook vlooien, mijten en teken bij zich en kunnen acute allergische reacties veroorzaken.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

De GGD gaat de zwarte rat bestrijden in de Amsterdamse havens om te voorkomen dat de beesten ook in de stad verschijnen. Er is overleg geweest met de betrokken partijen over een plan van aanpak.
Dit meldt RTVNH op zijn website naar aanleiding van een gesprek met de GGD.

Sommige ondernemers in het Havenbedrijf hebben bezwaren tegen uitgebreide bestrijding, omdat ze niet willen toegeven dat er zwarte ratten in hun loodsen of overslagterreinen leven.

Populatie neemt toe
De zwarte rat leeft voornamelijk in de buurt van havens, schepen en gebouwen als pakhuizen, supermarkten en andere gebouwen met een ruime voedselvoorraad. Het beest was relatief zeldzaam in Nederland, maar sinds 2008 maakt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu zich zorgen over de toename van de populatie.
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... jden.dhtml
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Mahalingam »

Merkwaardig dat er nu al gesproken wordt over een rattenplaag in Osdorp. Meestal is het hoogtepunt zo de maand vlak na het rammadannen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Manon »

Eliabe schreef:
Schepsel schreef:Eliabe, is er wel pestrisico als de ziekteverwekker in deze contreien er gewoon niet meer is, en dus ook niks kan besmetten?
De pest wordt verspreid door vlooien en ratten. Die vlooien zitten op ratten. De ratten lopen dus in grote getale in Amsterdam rond. De vlooien springen van de ratten op de mensen. Zo kun je dus de pest krijgen. De belangrijkste overdrager van de pestbacterie is de rattenvlo. Het risico is dat wanneer ratten doodgaan de vlo op de mens springt. Het risico is nu een flink stuk minder omdat we geen open riolen meer hebben.
er moet nog altijd die pestbacterie aanwezig zijn dacht ik. Met pest wordt tegenwoordig een infectieziekte bedoeld, veroorzaakt door de bacterie Yersinia pestis.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Mahalingam schreef:Merkwaardig dat er nu al gesproken wordt over een rattenplaag in Osdorp. Meestal is het hoogtepunt zo de maand vlak na het rammadannen.
Dit is een plaag op vier pootjes.
Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Amsterdam geteisterd door ratten
Het aantal meldingen van overlast door ratten in Amsterdam blijft toenemen. In de eerste helft van dit jaar kwamen er bijna duizend meldingen binnen bij de GGD, terwijl dat er in heel 2013 1760 waren.

Dat schrijft dagblad het Parool op gezag van statistieken van de afdeling Dierenplaagbeheersing van de GGD.

De Nederlandse Vereniging Dierenplaagmanagement (NVPB) bevestigt het beeld dat uit de GGD-cijfers naar voren komt. Rond het traject van de Noord-Zuidlijn, een nieuwe metrolijn, is veel rattenoverlast door de trillingen als gevolg van de bouwwerkzaamheden, aldus Jan Verschoor van de NVPB.
Vuil

Maar ook buiten de ring is sprake van overlast. Soms komt dat door de bewoners en de gemeente, stelt Verschoor: ,,In Nieuw-West is het dweilen met de kraan open. Buurtbewoners gooien hun vuil overal neer en de gemeente doet zijn werk niet goed. Er zijn te weinig afvalbakken en de bosschages worden niet goed gesnoeid."

De ratten kunnen behoorlijk groot worden, aldus Verschoor: ,,Loop een rondje door het Oosterpark en je komt vanzelf ratten tegen. Flinke ratten, sommigen hebben het formaat van een kat."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2333 ... dam__.html
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Manon »

Wat wil je: Allah heeft gezegd dat je geen voedsel mag vernietigen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Mahalingam »

Welke rat heeft dit op een muur gekalkt in Amsterdam?
Nu zijn feministen pissig en Mohammedanen boos.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Marieke »

Mahalingam schreef:Welke rat heeft dit op een muur gekalkt in Amsterdam?
Nu zijn feministen pissig en Mohammedanen boos.
Afbeelding
Hij mag met die tekst dan natuurlijk wel zonder meer gelijk hebben, maar muren volkalken of zoiets dergelijks, dat hoort gewoon niet! : nono3: Het is vandalisme, en het staat ook nog eens heel lelijk! :x
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Ariel »

De rat rukt op... en we laten hem zelf binnen

De rat is aan een opmars bezig, meldt het Kenniscentrum Dierplagen (KAD). De organisatie krijgt een groeiend aantal meldingen binnen. Net nu er een verbod komt op het gebruik van rattengif.

Vooral de zwarte rat wordt steeds vaker gesignaleerd, zegt Nico Vonk, de directeur van het KAD. ,,In 2013 kregen we 10 procent meer meldingen binnen. Dit jaar tot september was dat 17 procent meer.''

De toename is de schuld van de mensen zelf, stelt Vonk. Het is volgens hem een koud kunstje voor een rat om een huis binnen te komen. ,,Ratten zoeken voedsel, schuilgelegenheid en warmte. Precies die drie dingen vinden ze bij ons.''

Woongenot aangetast
Maar waar een rat is, klinkt meestal gegil. ,,De rat heeft geen beste reputatie en dat is best logisch,'' stelt Vonk. ,,Elk jaar overlijdt een aantal mensen aan de ziekte van Weil, die via de urine van ratten wordt overgedragen. Ook tasten ratten het woongenot aan. Ze knagen zich overal doorheen. Je merkt pas dat er een gangenstelsel in je isolatie zit als de energierekening omhoog is gegaan. Ze knabbelen aan de bedrading, wat kortsluiting kan veroorzaken. Of zelfs brand. Levensgevaarlijk.''

Vetresten
Ook ongediertebestrijder Marcel Berends merkt dat de rat bezig is aan een opmars. ,,Dat is niet per se erg,'' zegt hij. ,,Bruine ratten bijvoorbeeld eten in het riool de opgehoopte vetresten weg. Daardoor slibben de buizen niet dicht. Je moet er alleen voor zorgen dat ze niet in huis komen.''

Niemand doodde in één keer zo veel ratten als Berends. In 2002 haalde de ondernemer 1640 exemplaren uit één huis in het Utrechtse Baarn. ,,Er was een rioolprobleempje, waarna twee ratten tevoorschijn kwamen. De bewoners vonden ze wel schattig. Ze gaven de ratten kippenvoer. Binnen de kortste keren wemelde het van de ratten. De bewoners renden met een hamer af op mensen die er iets van zeiden. Uiteindelijk greep de gemeente in en doodde ik de ratten. Het huis moest worden afgebroken. Onder de fundering zat zo'n enorm gangenstelsel dat het huis dreigde in te storten.''

Gaten dichtmaken
Het voorval in Baarn is wel heel extreem, maar nog altijd verbaast Berends zich erover hoe makkelijk mensen het ratten maken. ,,Het zou een hoop schelen als mensen de gaten in de muren, deuropeningen en kozijnen dichtmaken,'' zegt Berends. ,,Je moet maar zo denken: als je duim erdoor past, past ook de kop van een rat erdoor en volgt de rest van het lijf vanzelf. Laat geen levensmiddelen rondslingeren, stop diervoer in een ton, maai de slootkant en ruim het puin in de tuin op zodat de ratten er niet onder kunnen schuilen.''

Nu nog mogen ratten worden bestreden met gif. Dat is vanaf januari verboden. De bestrijdingsmiddelen blijken niet goed af te breken. Het gif doodt de rat zelf, maar ook de uil of de kat die zich verlekkerd op het knaagdier stort.

Klemmen en kooien vormen een alternatief voor het gif. ,,Alleen gaat elke egel, vogel of eekhoorn die binnenwandelt, er ook aan,'' zegt Berends. ,,Dat moeten we niet willen.''

Ratten niet geteld
Het is onbekend hoeveel ratten er precies zijn in Nederland. ,,Vogelaars tellen elke vogel die voorbijvliegt. Maar er is niemand die van ratten tellen zijn hobby maakt,'' zegt Vonk. ,,De overheid zou daarom zelf het aantal ratten moeten bijhouden. Zo kan preventief worden opgetreden. Nu bellen gemeenten ons pas bij een heuse rattenplaag. Tegen de tijd dat de ongediertebestrijding er is, zitten de ratten al bij de buren.''

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef: ,,De overheid zou daarom zelf het aantal ratten moeten bijhouden. Zo kan preventief worden opgetreden.
Is niet zo moeilijk. In Den Haag zitten er in 1 kamer al 150.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Mahalingam »

Vijf jaar geleden begon dit draadje over de ratten in Amsterdam.
En nu? Er zijn nog steeds ratten in Amsterdam en in grotere getale dan ooit.
Ze zouden ook groter worden: zo groot als een kat zo wordt gezegd.
En niet allen in Zuid. Ook in Noord wordt nu geklaagd over erg veel ratten.
Ratten zijn graag in de buurt van mensen. En extra graag in de buurt van allahtonen want die werpen (religie vrijheid nietwaar?) overgebleven eten uit het raam. Misschien een zinvolle handeling in het thuisland waar armoede en honger heersen, maar toch niet in Amsterdam?
Ratten zo groot als katten door 'kolerezooi' in Noord
Volgens sommigen lopen er ratten zo groot als katten door de straten. 'Ze staan je gewoon aan te kijken', vertelt een buurtbewoner. 'Ze vliegen gewoon voor je langs en ze kijken je aan van, 'zo, ben jij hier ook?' Ze zijn totaal niet bang.' Een ander vertelt: 'Dus ik zit hier een sigaretje te roken en ik kijk naar beneden en ik denk, krijg de kolere. Zie ik een rat voorbijkomen.'
Hoe komt het toch?
Het probleem ligt volgens de bewoners vooral bij de mensen die allerlei voedsel achteloos uit hun flat naar beneden gooien. 'Ze moeten gewoon de kolere krijgen met die kolerezooi. Want de ratten lopen bij mij ook hier door de tuin. Ze trekken zich er helemaal niks van aan. Ik heb zelfs papiertjes in alle trapportalen gehangen, maar het maakt helemaal niets uit.'

Het stadsdeel en de GGD zeggen dat het probleem voornamelijk bij bewoners zelf ligt. Een snelle andere oplossing is niet voorhanden.
http://www.at5.nl/artikelen/155314/ratt ... i-in-noord

Een deskundige over de rattenplaag:
'We zien landelijk een toename', stelt entomoloog Peter Timmermans van ongediertebestrijdingsbedrijf Rentokil. 'Het heeft een aantal oorzaken. Een belangrijke oorzaak is dat de laatste winters zacht zijn geweest. Dat betekent dat er minder sterfte optreedt, met name bij jonge ratten. Dus eigenlijk is de landelijke populatie groter geworden.'
Gewoon biologie: er zijn weinig ratten doodgevroren.
En de burger staat machteloos tegenover deze invasie:
'Tegen ratten kun je als particulier niets doen. Er is ook geen gif. Er is geen vergiftigd lokaas voor toegelaten. Dus daar moet je eigenlijk wel een professional voor inhuren. Wat je wel kunt doen is voorkomen dat ze binnenkomen. Je tuin en stoep netjes houden, dat scheelt natuurlijk wel.'
http://www.at5.nl/artikelen/155401/kaar ... stadsdelen

Ik vraag mij af: als je "en plein public" een rat dood slaat, wat voor reactie krijg je dan van de omstanders? Lof? Hoon?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Ik vraag mij af: als je "en plein public" een rat dood slaat, wat voor reactie krijg je dan van de omstanders? Lof? Hoon?
Je doelt op het doodslaan van een moslim? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12510
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door sjun »

Het probleem ligt volgens de bewoners vooral bij de mensen die allerlei voedsel achteloos uit hun flat naar beneden gooien.

Dat lijkt me toch adresseerbaar. Bovendien gebeurt het niet enkel vanuit een flat maar ook zo in het park, van een brugleuning en bij publieke zitplaatsen. Vanuit een zekere levensovertuiging wordt dit voedsel ongetwijfeld met de beste bedoelingen aan de dieren gelaten en genereert het de komende seizoenen extra ratten en duiven. Opmerkelijk dat man en paard in de stad waar Theo van Gogh leefde en op 2 november 2004 werd afgeslacht om zijn mening, niet genoemd worden...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Mahalingam »

Na de rattenplaag komen de vliegen de mensen plagen.
Ook in Amsterdam moet er afval gescheiden worden door de burgers zelf.
Groenafval (etensresten) moeten naar een aparte container gebracht worden waar de ratten er niet bij kunnen.
Prima afgelopen winter maar nu het warm wordt komen er steeds meer vliegen op af.
Vliegenplaag helpt gft-proef Oosterdokseiland om zeep
De overlast was enorm. Cafés en restaurants aan de overkant van de straat waar de afvalbakken staan, konden geen consumptie meer op ­tafel zetten of zwermen vliegen ­kwamen erop af. "En het kan toch niet de bedoeling zijn om de klandizie van deze ondernemers om zeep te helpen," zegt initiatiefnemer en buurtbewoner Jacqueline Kramer.
http://www.parool.nl/amsterdam/vliegenp ... ~a4340360/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De in God gelovige mensheid zal Hem om raad moeten vragen. Ik doe dat als gezond-van-verstand atheïst niet (meer). Want ik vind God een onuitstaanbare hypocriet en mislukte schepper van wat hij voor had naar zijn beeld en gelijkenis te scheppen.

Neem mij niet kwalijk dat ik daar toch wel iets van geloof. [...] Naar zijn beeld en gelijkenis . . . Vanaf zijn schepping sloeg de mens gewelddadig op elkaar los. Familie? Broers en zusters? Het kon niet op in de pretoogjes van de psychisch gestoorde JHWH. De fraaie Bijbel staat vol met getuigenis hoe de joden binnen de familie elkaar de hersens insloegen omdat zij elkaar het licht niet in de ogen gunden. De historisch gelovige joden kenmerkten zich vooral door hun psychopatisch afgestelde kenmerken.

Dat er zes miljoen joden in korte tijd in mindering op hun geloof zijn gebracht heeft alleen maar een gunstig resultaat gehad. Het bewijs?
Spoiler! :
Israël.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Mahalingam »

Het is onwaarschijnlijk dat alleen in Amsterdam de ratten zich grootscheeps voortplanten .
En ja, ook multicultureel Den Haag heeft ze nu in overvloed.
Komt door 'eendjes voeren' en gifverbod.
Rat duikt steeds vaker op in Haagse woning
Er duiken steeds vaker zwarte en bruine ratten op in Haagse straten, recreatieplassen en woningen. Afgelopen kwartaal kwamen er bij de gemeente 75 procent meer meldingen binnen dan in dezelfde periode vorig jaar.

Naast het warme weer en veel beschikbaar voedsel heeft dat volgens het RIVM mogelijk te maken met de stengere regelgeving voor het gebruik van rattengif. Die maakt het moeilijker de beesten te voorkomen en te bestrijden.

Het RIVM houdt het aantal meldingen over ratten in een aantal steden, waaronder Den Haag, sinds 2014 nauwkeurig bij. Daaruit blijkt een sterke stijging, maar zowel het instituut als de gemeente spreken nog niet van een plaag. ,,Daar is het te vroeg voor,'' zegt Maas.
Maar de mensen zijn hardleers:
Zo worden mensen opgeroepen geen eendjes meer te voeren, omdat ratten ook van die broodresten leven. Die oproep helpt mogelijk onvoldoende.
http://www.ad.nl/den-haag/rat-duikt-ste ... ~a6afece3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb echt een hekel aan al die domme voeders. Het ergste vind ik nog het voederen van duiven. Omdat ik nu eenmaal een bewonderenswaardige hekel heb aan die vieze brutale beesten die je haast niet kunt doodrijden. :finger:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Mahalingam »

In Den Haag wonen ook ratten op stand. Dat heb je in Amsterdam niet.
Rattenplaag op Noordeinde
Het koninklijke Noordeinde, waar het werkpaleis van koning Willem-Alexander is gevestigd, wordt geteisterd door een ware rattenplaag. De knaagdieren komen vooral af op afval van het groeiend aantal restaurants in de chique Haagse straat.

Tijdens een steekproef gisteren van deze krant werden op diverse plekken dode ratten aangetroffen. Vooral op de kop van het Noordeinde, aan de Scheveningseveer, is het bar en boos. ,,Ik ben hofleverancier van rattenvallen en verdelgingsmiddelen”, zegt Willem van Bouwcenter Doe-het-Zelf. ,,Van de kapper tot de galerie. Ik heb ze hier allemaal al gehad. Alleen onze koning heeft nog niet om een valletje gevraagd”.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2634 ... nde__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12510
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door sjun »

In Nieuw West zijn er anders ook genoeg te vinden... Bovendien scharrelen ze ook nog op de Herengracht 54.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Gigantische ratten teisteren Amsterdam!
Afbeelding

Gezellige boel in onze hoofdstad. Ratten zo groot als katten teisteren de wijk Nieuwendam in Amsterdam-Noord. En dat is voor de tweede keer in relatief korte tijd. Brrrr!

Ratten zo groot als katten. Het is geen geintje. Al helemaal niet voor de inwoners van Nieuwendam, een wijkje in Amsterdam-Noord. Het enorme ongedierte loopt daar door de tuinen en over de straten. Schuw zijn ze absoluut niet, zo vertelt een buurtbewoonster aan RTV Noord-Holland. ''Ze staan je gewoon aan te kijken. Ze vliegen gewoon voor je langs en ze kijken je aan van, 'zo, ben jij hier ook?' Ze zijn totaal niet bang.''


Middeleeuwse toestanden.

De grote boosdoeners lijken de bewoners van Nieuwendam zelf te zijn. De ratten komen op voedselresten af, die bewoners gewoon naar buiten flikker. Nou, daar ben je mooi klaar mee. Middeleeuwse toestanden in 020. Of zoals één bezorgde Amsterdamse het in gesprek met stadsomroep AT5 piekfijn uitlegt: ''Ze moeten gewoon de kolere krijgen met die kolerezooi.'' De GGD en de gemeente stellen dan ook dat de bal bij de bewoners zelf ligt.

#Rattenoverlast in #020Noord , huismeester #DeKey toont nieuwste vangst. Hele grote rat dus. pic.twitter.com/H1q8JXZ6hT

Plaag van vandaag

Zoals de bovenstaande tweet (en de video) bewijst, was het al eerder raak in onze hoofdstad. Afgelopen december centreerde een rattenplaag zich rond een studentenflat aan de H. Cleyndertweg, eveneens in Amsterdam-Noord. De plaag van vandaag is dus de tweede in relatief korte tijd.
http://panorama.nl/blog/bizar-blog/giga ... foto-video
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12510
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door sjun »

Misschien kunnen "de mensen zelf" eens wat nader geadresseerd worden? Speelt er wellicht een cultureel doorgegeven traditie van voedseluitstrooing? Een andersgenormeerde opvoeding met betrekking tot ordentelijk huishouden? Een achterstand op gezinshygiënisch vlak? Een gebrek aan leefomgevings- of buurtbenul?
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Ariel »

Bewoners van het Bijlmerplein in Zuidoost durven 's nachts nog nauwelijks de deur uit. Ze hebben namelijk last van een enorme rattenplaag.

De gemeente heeft plantenbakken weggehaald en lokdozen geplaatst, maar dat gaat volgens bewoners lang niet ver genoeg. Het probleem neemt alleen maar toe. 'Ze zijn ook niet meer bang voor mensen', aldus een bewoonster. 'Ze rennen je tegemoet.'

Boze bewoners Bijlmerplein hangen dode ratten aan bomen

Afbeelding

Nog steeds zorgen ratten voor veel overlast op het Bijlmerplein. Het stadsdeel nam een paar weken geleden al maatregelen, maar volgens bewoners heeft dat nauwelijks geholpen.

Een anonieme bewoner heeft uit protest dode ratten aan bomen gehangen. 'Ik vind het vies en ik ben er ook bang voor', vertelt een andere bewoner. 'Ik word er gewoon niet goed van. Je ziet die reigers die ratten opeten. Dan heb je geen eetlust meer toch.'

Het rattenprobleem speelt al een jaar. Het stadsdeel, heeft zoals beloofd, actie ondernomen door onder andere metalen strips voor de kieren bij containers te plaatsen. Maar volgens ongediertebestrijder Dave Gobel moet er veel meer gebeuren.

'Als je hier tussen het groen kijkt, dan zie je een heel gat naar beneden toe', vertelt Gobel. 'Dat soort dingen zouden dus ook dichtgemaakt moeten worden. En in deze vuilcontainer zit geen dop. De ratten kunnen dus in deze container nestelen.'

Afval op straat
Ook dumpen sommige bewoners nog steeds hun afval op straat, wat ratten aantrekt. 'Het stadsdeel moet handhaven', vindt een bewoner. 'Camera's ophangen. Want ze willen nu dat wij foto's maken van mensen die 's nachts hun vuilnis wegzetten. Nee, zij moeten camera's ophangen en dan mensen erop aanspreken.'

Het stadsdeel wil niet voor camera reageren, maar zegt met nog meer maatregelen te komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Mahalingam »

Het stadsdeel wil niet voor camera reageren, maar zegt met nog meer maatregelen te komen.
Misschien is dit een idee?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie