Nostalgie

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Ik plaats dit verhaal maar bij de nostalgie. Ook ik heb heimwee naar de tijd toen we nog droomden van de 21ste eeuw, een nieuwe tijd van vooruitgang... Het werd helaas achteruitgang en de 21ste eeuw is nooit gekomen. We zitten nu in de 19e en gaan rap terug naar de Middel Eeuwen! :unhappy:
HEIMWEE...

Geplaatst op 3 mei 2018

Afbeelding

Het is alles heimwee wat aan mij knaagt. Heimwee, naar dien vroeger tijd, toen menschen nog naar grammofoonmuziek luisterden, meisjes gebloemde jurkjes en jongens een plusfour droegen, blondgelokte vrouwen versluierde blikken wierpen en in flatteuze japonnen argeloos flaneerden. Bekoorlijke feeën. Toen, lang geleden, was Nederland een vredig schoon land. Schemerlampjes en schemeruurtjes, achter spiegelende vensterruiten, eenvoudig geluk, blijheid. Straten zonder geweld. Kom daar nu eens om. Tierende uitzinnige mensenmassa’s, vernielingen, glasgerinkel, etalages met rolluiken, betonblokken, pistool– en geweerschoten, messentrekkers, gebedsoproepen, donkere huiveringwekkende gestalten in doodsgewaad. Lafhartigheid, onbenullige televisieprogramma’s. Maar gelukkig is den Koning populair.

Onnozele overheidsdienaren zonder enig verstand en een misleid volk waar schrikaanjagende nachtmerries werkelijkheid geworden zijn, waar doodsangst zijn ijzeren klauwen uitstrekt naar onschuldig naïeve burgers, die zich van alles op den mouw laten spelden. Heimwee, naar een toen wolkeloos blauwe hemel die ons land overhuifde, toen helder en vrolijk de middagzon scheen en men des middags thee dronk uit een porseleinen servies.

Edoch, spitse lezer van “E.J. Bron”, ik heb geen mededogen, want den ongeïnteresseerde burger heeft zijn stem uitgebracht op dien vileine zielloze Staatslieden, knakenpoetsers, gauwdieven, die zonder blikken en blozen hun geldkluizen vullen, die nooit genoeg hebben om hun onbenullige persoonlijkheid op te vijzelen ten koste van braaf belastingbetalende burgers. Die inhumane nitwit Frans Timmermans, die maandelijks dertigduizend euro opstrijkt. Verradersloon. Judas was er niks bij.

Straks, nog even, dan zal den verschrikkelijke aanblik der steden en dorpen ons de gelaatstrekken doen verstarren. Uitgeputte, krachteloze menschen, gebukt onder den gesel der ‘Machtigen der Aarde’, die ons leven ruïneren en die ons dwingen zal den knevel der slaafsheid te aanvaarden. Dan worden wij als onderhorige behandeld en misbruikt onder dwang van een wrede onmenselijke ideologie. Maar, let wel, een troost voor dat linkse schorem: misschien, heel misschien wordt Femke Halsema wel burgemeester van Amsterdam. Want in dit verdoemde land is alles mogelijk.

Ik wens U allen nog een gezegende dag.

Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2018/05/03/heimwee-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Even serieus! Overigens ben ik dat altijd. Weleens aan gedacht hoe belangrijk werkgelegenheid is? Dat 1,7 miljard tot de mislukte mensensoort moslims behorende achterlijke volgelingen van de hysterische Arabische historische perfecte psychopaat profeet Mohammed ten enenmale NIET zonder onze kenniseconomie en beschaving kunnen? Nou ja, een ding is duidelijk, dat laatste lappen ze, naar mijn stellige overtuiging, aan de dikke lul van hun intens achterlijke psychisch gestoorde kwaadaardige ontevreden profeet Mohammed. Want parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving zit moslims in het bloed.

Hoezo ontevreden profeet? Moet ik het nog uitleggen?

Welnu, deze Arabische uit de heidense woestijn ontspoorde achterlijke mislukte afgodenprofeet was meer geïnteresseerd in het neuken van vrouwen, het overvallen en beroven van handelskaravanen, en oorlog voeren met wie niet in zijn vieze gore godsdienstwaanzinnige praatjes geloofde, dan in het verspreiden van het goede nieuws waar heden ten dage Jehovah's Getuigen zich mee bezig houden.

Weleens gehoord van kwaadaardige agressieve moordzuchtige Jehovah's Getuigen in het bijzonder, of christenen en joden in het algemeen, die in de naam van hun God erop uit trekken om erop los te moorden? Nogmaals: UIT NAAM VAN HUN GOD - zeg maar gerust ALLAH. Of . . . in het minst ergste geval wanen 1,7 miljard moslims zich superieur aan de intens diep gezonken beschaving van joden, christenen en atheïsten; een beschaving waarop zij decennia lang al op parasiteren en die zij verachten. Alhoewel geconstateerd moet worden, dat helaas voor ALLE moslims die verkiezen dom en onontwikkeld te blijven en aandringen op het dragen van een geloofsbelijdenis door middel van een hoofddoek bij de vrouw, joden, christenen en atheïsten duizend maal superieur zijn aan moslims. En natuurlijk gaat er weleens wat mis bij het beheersen van de seksuele wellust bij Jehovah's Getuigen zoals bij ieder mens. Maar daarvoor moet ik u verwijzen naar de smaakmakende topic over de Utopie van de Vrije Wil.

Hoe dan ook: moslims behoren tot de overtreffende trap van de mislukte krankzinnig verklaarde mensensoort moslims. Wie heeft moslims dan als de mislukte mensensoort verklaard? De VN? Hahaha! Nee natuurlijk niet. Dat doe ik als bijzonder gedelegeerd godsdienstwaanzinnoloog en nadenker van het eerste uur. De VN wordt bemand met een meerderheid aan idioten: MOSLIMS. :roll:

Imams zijn daar gelukkig mee. Waarmee? Met de achterlijkheid van het geloof van 1,7 miljard moslims. Nog niet zo lang geleden heeft de voortvarende populaire burgemeester van Rotterdam en omstreken, de moslim Aboutaleb, zich 'opgedragen' aan het Nederlandse volk door zich honderd procent bewust te verklaren tot Salafist en Jihadist. Niks mis mee volgens deze ernstig gestoorde psychopaat. Want er is niets zo voortreffelijk op aarde als een volgeling te zijn van de profeet. Welke profeet? Ach kom nou! Wie dat niet weet moet hoog nodig lid worden van een linkse partij. Probeer dan eens: PvdA - Partij voor de Allahtonen. Andere keuzes zijn: GroenLinks (voorstander voor méér moslim parasieten. D66, CDA en de hele politieke rotzooi die NU de dienst uitmaakt. Overigens met de grandioze beroepsleugenaar Rutte aan het roer. Je moet wel een ontegenzeglijke grote lul zijn om je als levenspartner aan Rutte op te dragen. Rutte tegen zijn partner: "Ik houd van jou." Partner: "Zeker net zoals met al je uitspraken tegen het Nederlandse kiezersvolk?"

:unsure: :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nostalgie

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:Ik plaats dit verhaal maar bij de nostalgie. Ook ik heb heimwee naar de tijd toen we nog droomden van de 21ste eeuw, een nieuwe tijd van vooruitgang... Het werd helaas achteruitgang en de 21ste eeuw is nooit gekomen. We zitten nu in de 19e en gaan rap terug naar de Middel Eeuwen!
Dat is onvoldoende somber. In de Middeleeuwen had je bijvoorbeeld Manuel II Palaiologos die toen nog dingen durfde te zeggen die nu al niet meer kunnen. We hebben een niveau van lafheid bereikt dat in dit deel van de wereld in geen duizenden jaren is voorgekomen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:Ik plaats dit verhaal maar bij de nostalgie. Ook ik heb heimwee naar de tijd toen we nog droomden van de 21ste eeuw, een nieuwe tijd van vooruitgang... Het werd helaas achteruitgang en de 21ste eeuw is nooit gekomen. We zitten nu in de 19e en gaan rap terug naar de Middel Eeuwen!
Dat is onvoldoende somber. In de Middeleeuwen had je bijvoorbeeld Manuel II Palaiologos die toen nog dingen durfde te zeggen die nu al niet meer kunnen. We hebben een niveau van lafheid bereikt dat in dit deel van de wereld in geen duizenden jaren is voorgekomen.
ONZIN!

Het heeft niks met lafheid te maken. Wel met het ontbreken van de vrije wil. Wat heeft de mens aan een zogenaamde vrije wil als zijn hersenen hem beletten logisch te denken, daaruit conclusies te trekken en ernaar te handelen?

De ramp met Hitler is geheel te wijten aan wat ik hierboven stel. Die 2e wereldoorlog moest er komen. Waarom? Geen idee. Ik ben God niet, noch een slap uit zijn nek lullende wetenschapper, en leef net zo kort. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »



Met steeds meer Marokkanen werd ons geluk minder, minder en minder.
Omdat Marokkanen allemaal zo graag moslim willen zijn. Vandaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Een robot-verkenner uit Star Wars : Star Wars - The Empire Strikes Back - fragment

Hoe dichtbij zullen mensen ooit komen om daaraan vergelijkbare robots te bouwen?
Laatst gewijzigd door xplosive op zo okt 18, 2020 4:58 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Die radio herken ik van vroeger. Van hoelang geleden is die radio?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Ergens in de vijftiger jaren.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

In mijn jeugd (50-er jaren) heel normaal. En nu wordt het weer populair.
https://www.oudersvannu.nl/nieuws/pedag ... an-tuigje/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Stanley
Berichten: 360
Lid geworden op: do jun 12, 2014 6:41 pm

Bericht door Stanley »

Afbeelding
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Het lijkt er steeds meer op dat zaken die lang geleden nog science fiction waren werkelijkheid beginnen te worden.

Robots met mogelijkheden zoals aanwezig in het oude stripverhaal uit 1973 Het woedende water (herdrukt in 1976 en in 1969 al eerder verschenen in wekelijkse afleveringen in het stripweekblad Pep) komen steeds dichterbij.
Afbeelding
De strip is in engelse versie na te lezen op Valerian And Laureline - 01 - The City Of Shifting Waters (naar beneden scrollen voor het verhaal).

Een fragment uit dit verhaal :

Afbeelding
Afbeelding

Andere delen uit deze stripreeks zijn hier ook te lezen. Het gemakkelijkst leest de optie "Full Chapter", waarbij je alle pagina's onder elkaar te zien krijgt. Eventueel kun je uitzoomen in je browser om een pagina in zijn geheel te kunnen zien.

Ook andere strips zijn hier te lezen zoals The Trigan Empire.
Laatst gewijzigd door xplosive op wo nov 07, 2018 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Ja, ik heb die strips vroeger ook gelezen. Bovenstaande strip zou zich afspelen in 1985, waarin de wereld door een enorme kernramp verwoest werd. Dat heeft gelukkig (nog) niet plaats gevonden. (Dat komt later nog. :wink2: ) Maar er blijkt wel uit dat men met die verwachtingen wat betreft technologische ontwikkelingen veel te optimistisch was. Dit soort robots zijn er (33 jaar later) immers nog niet en ik denk dat ze ook nog wel even op zich laten wachten.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:er blijkt wel uit dat men met die verwachtingen wat betreft technologische ontwikkelingen veel te optimistisch was. Dit soort robots zijn er (33 jaar later) immers nog niet en ik denk dat ze ook nog wel even op zich laten wachten.
Als je het verhaal goed leest dan zul je zien dat die robots niet tot stand kwamen met behulp van de technologie zoals die vermeend in 1986 zou kunnen bestaan, maar met behulp van de kennis van een tijdreiziger (Xombul) die teruggereisd is uit een tijd van eeuwen later. Dus zo optimistisch waren ze nou ook weer niet, hoor!

Robots vergelijkbaar met die in het verhaal laten nog wel even op zich wachten, maar zijn misschien al dichterbij dan je nu denkt.

Een staaltje van de technologie van vandaag :





De lasertechnologie is al vergevorderd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Als je het verhaal goed leest dan zul je zien dat die robots niet tot stand kwamen met behulp van de technologie zoals die vermeend in 1986 zou kunnen bestaan, maar met behulp van de kennis van een tijdreiziger (Xombul) die teruggereisd is uit een tijd van eeuwen later. Dus zo optimistisch waren ze nou ook weer niet, hoor!
Hmm, dat heb ik niet gelezen. Maar je kan misschien gelijk hebben. Volgens mij was Xombul gewoon terug in de tijd gereisd naar dat onderaardse complex met laboratoria, waar ook die robots al waren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

In plaatje 5 van pagina 30 zegt Xombul heel duidelijk :
..... and you've actually seen the first fruits of our collaboration: these robots that brought you here.
Dus Xombul heeft de hand gehad in de ontwikkeling ervan.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Je hebt warempel gelijk. Dat was me niet eens opgevallen. icon_thumbup.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Je hebt warempel gelijk. Dat was me niet eens opgevallen. icon_thumbup.gif
Xplosive heeft meestal gelijk. :wink2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Ik heb die hierboven genoemde strip van Ravian (Valerian) nog eens goed bekeken, maar het verhaal is duidelijk ingekort. Tussen pagina 37 en 38 ontbreken maar liefst vijf pagina’s. Ik kan dat goed controleren omdat ik dat album in mijn bezit heb. Je kan dat zelfs als onwetende duidelijk merken. De jeep is er opeens zomaar en zowel Ravian als het meisje hebben nieuwe kleren zonder dat je kan achterhalen waar dat allemaal vandaan komt. Het verhaal is al heel oud en heeft vroeger in de Pep gestaan. De pagina’s die Xplosive laat zien stonden in dit nummer:

Afbeelding

Er is misschien ook nog een ander verschil met de oorspronkelijke aflevering in het tijdschrift. Ik meen me te herinneren dat in deze getoonde pagina’s door Xplosive, waarbij de robots op de binnendringers in het gebouw vuren er ook nog een vierde persoon was die getroffen en verkoold werd, maar dat zie ik niet meer in mijn album. Helemaal zeker ben ik er niet van. Ik heb het oude nummer nog wel bewaard, maar die ligt elders bij familie. Ik zal het later nog eens opzoeken. Het zijn ook geen gewone laserstralen die uit de ‘ogen’ van de robots komen, maar stralen van ‘desintegrators’, die alles onmiddellijk verpulveren.

Ik las deze strip toen ik nog op de lagere school zat (zesde klas). Mijn ‘rotschooltijd' moest toen nog komen... :unhappy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Voor onze latere toekomst hebben bepaalde aspecten van het verhaal mogelijk nog een toekomstvoorspellende waarde. De Verenigde Staten zouden ooit volledig in verval kunnen geraken bijvoorbeeld (en geïslamiseerd !) .....

Wij hadden dat nummer van de Pep waarvan je nu hier een afbeelding van de voorkant toont bij mij thuis trouwens vroeger ook. Ik was toen nog maar 7 jaar oud en zat toen in de eerste klas van de lagere school.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
Wij hadden dat nummer van de Pep waarvan je nu hier een afbeelding van de voorkant toont bij mij thuis trouwens vroeger ook.
Ik heb nog nooit van deze strip gehoord. Komt dat omdat ik veel ouder ben dan jullie? Wij kwamen thuis niet verder dan de strip "Sjors en Sjimmie" en de Donald Duck.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Tsjonge!!! Nou, dan heb je wel wat gemist hoor... :shock:

Bij mij hadden ze vroeger de Sjors, die Pep kreeg ik uit een andere bron.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Bovenvermelde striptekeningen/verhalen zijn mij in de jeugd ontgaan.
Ik was bezig met albums zoals:

Afbeelding

en

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie