Nostalgie

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Ook ik heb heimwee naar de tijd toen we nog droomden van de 21ste eeuw, een nieuwe tijd van vooruitgang... Het werd helaas achteruitgang en de 21ste eeuw is nooit gekomen. We zitten nu in de 19e en gaan rap terug naar de Middel Eeuwen! :unhappy:
Dat komt door de toestroom van moslim parasieten. Die willen ook terug in de tijd. De tijd van achterlijkheid en pedofilie die 1400 jaar teruggaat toen er nog sprake was van een vieze smerige pedofiele profeet die nagevolgd dient te worden, genoemd Mohammed.

Salafisten zoals Ahmed Aboutaleb hebben een hevig verlangen om Mohammed na te doen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Tsjonge!!! Nou, dan heb je wel wat gemist hoor... :shock:

Bij mij hadden ze vroeger de Sjors, die Pep kreeg ik uit een andere bron.
Bij mij ook de Sjors (later samengaand met Pep als "Eppo") als abonnement. Van de Pep zag ik incidenteel wel eens een nummer, maar was gefascineerd door dit verhaal van Ravian dat ik later in albumvorm zou lezen. Ook de "Vivo" (van de gelijknamige kruidenier) las ik incidenteel met verhalen van Stingray, ZeroX en Prins Valiant.

Later heb ik mij achteraf bedacht dat in veel van die stripverhalen feitelijk maatschappijvisies besloten lagen. En ook dat ik daar feitelijk wel iets van geleerd heb. Soms ben ik er misschien ook enigszins door geïndoctrineerd, maar die scherpe kantjes zijn er wel van afgesleten mocht zulks het geval zijn geweest, denk ik. Beïnvloed ben ik door die stripverhalen zeker, denk ik.

Die stripverhalen waren vaak mooie kunstwerken. Nu is er voor al dat moois vaak weinig aandacht meer bij de jeugd. De aandacht is verlegd naar computerspellen, zodat die stripverhalen van een voorbij tijdperk zijn. Maar de oude liefde voor die stripverhalen blijft (althans bij mij).

Een andere strip van enigszins hetzelfde genre is Arad en Maya (technicus versus hippie), waarvan ik dit verhaal het meest tekenend (kenmerkend voor wat er in die tijd speelde) vind :

Afbeelding

Hier is de Indonesische versie ervan in te zien (een Nederlandse online versie heb ik niet kunnen vinden). Misschien leuk voor Manfred.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Ook in de Sjors had je toen (net als in de Pep) trouwens een sf-verhaal met tijdreisaspecten. Dat was ‘Lance Barton’s avonturen – De banneling van Nimmorac’. Hier een paar fragmenten:

Afbeelding

https://www.striptip.nl/nieuws/memoriam-bert-bus/

Afbeelding

Een groepje van vier personen wordt gevangen genomen door aliens (Quarks) omdat ze op het punt stonden hun basis te ontdekken. Later wordt de groep gesplitst en twee, Lance Barton en Simone Morgan, worden door de aliens op een onbewoond eiland gedropt, waarna ze door de banneling van Nimmorac naar een verre toekomst worden geteleporteerd, met een soort tijdmachine. De banneling is de zoon van een afgezette toekomstige wereldpresident. Hij kent het geheim dan de Quarks, namelijk hun verborgen geheime bases.

Het was getekend door Bert Bus en ik vond het toen geweldig. Ook van dit verhaal zijn albums verschenen, maar alleen zwart-wit. Van latere verhalen (o.a. van Stef Ardoba) van hem zijn wel albums in kleur verschenen, maar die vond ik toch minder goed. Bert Bus is onlangs overleden. Buiten Nederland was hij nauwelijks bekend. Bert Bus was ook de tekenaar van de Nederlandse versie van ‘Archie, de man van een staal’. Dit ging over een aanvankelijk goudkleurige robot. De oorspronkelijk Britse strip was 'Archie the Robot' door E. George Cowan en Ted Kearon, die ook in het Nederlands verscheen. Hier een fragment:

Afbeelding
De schorpioen van de vallei van de dood [Sjors 1966-46 t/m 1967-04]

De Nederlandse versie (1971-1974) werd gelanceerd nadat Archie's Britse thuisblad Lion de strip had beëindigd. Onderstaand fragment is van Bert Bus:

Afbeelding

https://www.lambiek.net/aanvang/bus.htm
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Er waren vroeger ook tv-series die in stripvorm verschenen. Bijvoorbeeld van "De Wrekers" (in het Engels "The Avengers" geheten). Onderaan deze webpagina vind je bijvoorbeeld een in Nederland verschenen stripalbum "Televisie Favorieten" geheten uit 1970 met avonturen van John Steed en Tara King die ik vroeger gelezen heb :

Afbeelding

De Engelse versies van de strips waar de Nederlandse versies op gebaseerd zijn, zijn terug te vinden op deze Engelstalige website waarvan hier de "homepage" te vinden is.

In het getoonde Nederlandse stripalbum staat ook een verhaal waarin heksen de macht proberen te grijpen. De verhaallijn en stripfragmenten hieruit zijn te vinden bij Steed and Ms. King in TV Comic: Story Ten.

Daaruit het volgende stripfragment :

Afbeelding

In Steed and Ms. King in TV Comic: Story Six (óók te lezen in bovengenoemd Nederlands stripalbum) krijgen John Steed en Tara King te maken met moslims. Hieruit het volgende stripfragment waar John Steed zojuist een beresterke kerel van de lijfwacht van de sjeik ("Zeyd" genaamd) verslagen heeft :

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Die wasmachines en radios kan ik me nog herinneren uit mijn jeugd... :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Ook creaties van Gerry Anderson zijn online in stripvorm te bekijken. Hier zijn vele exemplaren van TV Century 21 (TV 21) in te zien met onder meer verhalen van Stingray en Zero-X (naar beneden scrollen voor de links). Zoals bijvoorbeeld hier.

Enkele pagina's hieruit (voorpagina, fragment Zero-X, fragment Stingray) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Merk op dat de datum die op het weekblad prijkt 100 jaar in de toekomst ligt ten opzichte van de datum van uitgave. Vandaar ook "Century 21".

Het zou trouwens zo kunnen zijn dat Elon Musk de naam "SpaceX" gebruikte als eerbetoon aan "Zero-X" van Gerry Anderson (Zero-X voerde immers ook missies naar Mars uit).
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Die strip verscheen destijds ook in Nederland onder de titel TV 2000. Ik heb er een hoop van gelezen. De verhalen van Zero-X en Stingray verschenen echter niet in dat blad, maar als bijlagen van Prins Valiant. We hadden het er hier en hier al eerder over.

Afbeelding

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Van veel latere tijd (maar nog altijd van ruim 20 jaar geleden) is de TV-serie Stargate SG-1 die in 1997 startte. De TV-serie is een voortvloeisel uit de film Stargate uit 1994.

Er is ook een aflevering waarin het Stargate team geconfronteerd wordt met de barbarij van de islam, namelijk de vierde aflevering van het eerste seizoen, die hier te bekijken valt :

Stargate SG-1 - season 1 - episode 4 - "Emancipation"
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

De science-fiction TV-serie Star Trek gaat over het wel en wee van de bemanning van de USS Enterprise.

Wat veel mensen niet weten is dat er in de negentiende eeuw een Amerikaans schip was dat ook USS Enterprise heette en die moslimschepen (van Barbarijse zeerovers) aan flarden schoot. Zie USS Enterprise (1799)

Daaruit :
Enterprise sailed to the Mediterranean. Being delayed by getting new masts, she left Baltimore in early May 1801. Raising Gibraltar on 26 June 1801, where she was to join other U.S. warships in the First Barbary War.
Enterprise's first action came on 1 August 1801 when, just west of Malta, she defeated the 14-gun Tripolitan corsair Tripoli, after a fierce but one-sided battle. Unscathed, Enterprise sent the battered pirate into port since the schooner's orders prohibited taking prizes.
Ken uw geschiedenis !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Ik ben er mee opgegroeid:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Wij hadden vroeger geen katten. Het is voor het eerst dat ik zo'n doosje zie.

Leuk...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Dit is een andere kat :
Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Pilgrim schreef:Er is misschien ook nog een ander verschil met de oorspronkelijke aflevering in het tijdschrift. Ik meen me te herinneren dat in deze getoonde pagina’s door Xplosive, waarbij de robots op de binnendringers in het gebouw vuren er ook nog een vierde persoon was die getroffen en verkoold werd, maar dat zie ik niet meer in mijn album. Helemaal zeker ben ik er niet van. Ik heb het oude nummer nog wel bewaard, maar die ligt elders bij familie. Ik zal het later nog eens opzoeken. ...
Ik had beloofd hier nog even op terug te komen. En inderdaad... ik had gelijk! Er is een verschil met dit verhaal ‘Het woedende water’ zoals het in de Pep verscheen en met het latere album. Een gewelddadige scene is weg geretoucheerd. Ik zal beide versies even naast elkaar zetten (in de spoiler) zodat je het verschil goed kan zien.

De link die Xplosive hier gaf is inmiddels vervallen, maar de site heeft een nieuwe URL. Ik zal die hier vermelden zodat iedereen de hele strip kan lezen:

Valerian And Laureline - 01 - The City Of Shifting Waters Extended Edition
Spoiler! :
Dit is de versie in het album (engelse editie):

Afbeelding

https://comicpunch.net/reader/Valerian- ... Edition/19

Afbeelding

https://comicpunch.net/reader/Valerian- ... Edition/20

Afbeelding

https://comicpunch.net/reader/Valerian- ... Edition/21

Afbeelding

https://comicpunch.net/reader/Valerian- ... Edition/22

(Het is mogelijk dat de Engelse strippagina's niet bij iedereen zichtbaar zijn en daarom heb ik de links van die pagina's erbij gezet. In dat geval moet je de links dus aanklikken.)

En dit is de versie zoals die in de Pep verscheen (zoek de verschillen):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In de oorspronkelijke versie (PEP) splitst de groep zich op in twee groepjes van twee en vier personen, maar in de latere versie in twee groepjes van elk drie personen. In de eerste versie speelt de groep van vier personen natuurlijk de hoofdrol omdat dat daar de drie hoofdrolspelers van het verhaal bij zitten. De vierde persoon is een figurant die door de robots dodelijk getroffen wordt. Vermoedelijk heeft de tekenaar die figurant er toen met opzet bij gezet om die scene te maken. Het is me een raadsel waarom de auteurs (Mezieres & Christin) dit veranderd hebben. Het zou kunnen dat, achteraf gezien, twee groepen van elk drie personen toch evenwichtiger en logischer was, maar... het is ook mogelijk dat de gewelddadige vuurdoodscene te schokkend werd gevonden voor de tere kinderzieltjes. In deze tijd van microgekwetstheid is dat niet onmogelijk...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Je geheugen is goed, Pilgrim! En bedankt voor de link!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Je geheugen is goed, Pilgrim! En bedankt voor de link!
Het was inderdaad nogal een heftige scene in die strip. Voor een beginnende puber maakt zoiets veel indruk en dat is waarschijnlijk de reden dat ik het onthouden heb. :cool:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

60 jaar terug in de tijd :

Alex Bernstein at the IBM 704

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Nostalgie...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

COCA-COLA

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Ter gelegenheid van de Olympische Spelen in Amsterdam in 1928 werd Coca-Cola in Nederland geïntroduceerd. Coca-Cola was in dat jaar hoofdsponsor van dit grote sportevenement - en is dat altijd gebleven. In Nederland bestaat Coca-Cola nu 91 jaar. Negen jaar na de lancering in Frankrijk.

Inmiddels zijn het logo, de flessen en de drank samen een wereldwijd bekend icoon voor de Amerikaanse levensstijl waar nooit aan gesleuteld is omwille van een verandering. Ook de baggerreligie islam met zijn mohammedaanse aanhang wil niet veranderen weten. Omdat mohammedanen (moslims in de volksmond) zich nu eenmaal onterecht superieur wanen aan niet-moslims en vandaar niet aflatend respect eisen voor hun perverse geloofsovertuiging. Vandaar ook dat zij lijnrecht tegenover onze kenniseconomie en beschaving staan.

Hun geloofsfrustratie heeft hen gedreven in het kamp van de vijand en gemaakt tot de eeuwige parasieten op onze cultuur en beschaving. Zij blijven de meer dan 1400 jaar geleden overleden Arabische analfabeet, proleet, pedofiel, profeet, psychopaat, sadist en oorlogsmaniak en vrouwenhater Mohammed eren . Om te onthouden: Coca-Cola is een A-merk en de Arabische psychopaat Mohammed een B-merk. In alles parasiteren moslims als inferieur B-merk op de A-merken van onze beschaving.

Coca-Cola is wereldwijd te verkrijgen, behalve in Noord-Korea en Cuba vanwege een langdurige boycot. Eigenlijk zou Coca-Cola in alle islamitische landen verboden moeten zijn omdat het een genotsdrank is. Maar zoals bekend zijn moslims heidense hypocrieten en notoire dwarsliggers en parasieten op onze cultuur en beschaving van de ergste categorie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nostalgie

Bericht door sjun »

Er is een reden waarom het weldra overal minder zal gaan met Coca Cola:

Afbeelding "De ramadan is een bijzondere maand voor moslims over de hele wereld. Het is een periode van bezinning, tolerantie, liefdadigheid en een maand waarin de eenheid en saamhorigheid van de mensheid centraal staan. We staan als merk al generaties lang voor inclusiviteit en diversiteit, en daarom laten we deze waarden terugkomen in onze nieuwe campagne die tijdens de ramadan actief is."

Ook zo klaar met zulke nieuwspraak? Let zulke bedrijven links liggen in laats van nog langer door hen uitgedragen statements te financieren.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Coca Cola dronk ik toch al nooit. Dat bedrijf is door en door verrot. Zie bijvoorbeeld Criticism of Coca-Cola.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waartoe verslaving aan wanstaltig succes al niet kan leiden. Onder andere tot verstandsverbijstering.

Onderstaande tekst is een vertaling van de tekst die bij het Franse Coca-Cola affiche was gevoegd (overgenomen vanuit tijdschrift in vliegtuig Air France):
Ondanks zich ontwikkelende bastions en gewoonten en sociale VERANDERING, is Coca-Cola altijd trouw gebleven aan haar optimistische filosofie, het smeden van een sterke band met de Fransen ongeacht hun leeftijd, geslacht, meningen en interesses. Fijne verjaardag Coca-Cola!
Kortom? Minachting voor de intelligentie van het Franse volk.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie