Nostalgie

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Hoe het zo ver heeft kunnen komen dat Tropicana in 2010 de deuren sloot? Wat denk je van Marokkanenterreur?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Als de islam de overhand krijgt dan zullen we zoiets als dit nooit meer te zien krijgen :

Chris Evert Lloyd vs Andrea Jaeger 1982 French Open



Voor mij is Chris Evert Lloyd nog steeds de mooiste tennisspeelster aller tijden van alle vrouwen die ooit de wereldtop in het tennis bereikten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

In de vijftiger jaren kon je in de schoenenwinkel dit apparaat zien:

Afbeelding

een zogenaamde podoscoop.
Ik herinner me het nog als jongetje. Machtig interessant !

van bovenaf inkijkend zag je een Röntgen beeld van je voeten met de schoenen eromheen. Kon je zien of ze pasten.
Maar met de komst van de atoombommen kreeg men benul van stralingsdosis en verdwenen deze apparaten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Ik kan het me ook herinneren. :redface2: Oeps..De jaren tellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Teva Teff schreef: Glorierijk?
Valt het bombardement van Rotterdam in 1940 daar ook onder?
Voor een Duitser zal dat wel glorierijk zijn, voor een Rotterdammer wss niet. Zo waren onze "vrijheidsstrijders" voor de Duitsers ordinaire terroristen.
En geheel terecht.

Immers, Nederland had gecapituleerd. Dan moet je niet als een vieze laffe achterbakse stinkende ongewassen hond vanuit een hinderlaag mensen die als bezetter zijn geaccepteerd neerknallen.

"Wie was dat," vraagt dan de Duitser op een beleefde toon. "Steek je vinger op!" Maar dan is er plots een tekort aan vingers die eerder wel de trekker van een dodelijk wapen konden overhalen.

Nog altijd worden deze walgelijke 'Ondergrondsen' - de naam verraadt alles over de zichtbaarheid van deze gevaarlijke bijtgrage ratten - vol potsierlijke ceremonie herdacht op 5 mei. Een gedenkwaardige dag die in het teken staat van de bevrijding van de Duitsers en waarmee aan de bezetting door dat schofterige Duitse volk een einde kwam.

En o ja, er zijn aardig wat mensen tijdens de bezetting door de Duitsers van straat gehaald en tegen de muur geplaatst om als offer te dienen voor de vereffening van moordaanslagen bedreven door de 'Ondergrondsen' die weigerden hun vinger op te steken. Zij zaten onder de grond en ontrokken zich daarmee aan de werkelijkheid van het grote avontuur van leven-en-dood waarmee de menselijke geschiedenis worstelt, om later als zogenaamde helden herinnerd te worden en van de nodige medailles voorzien.

Helden die in werkelijkheid laffe honden waren die met moorden voor eigen genoegen groot verdriet zaaiden onder families die wel de christelijke fascistische mensonterende bezetting accepteerden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nostalgie

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Immers, Nederland had gecapituleerd. Dan moet je niet als een vieze laffe achterbakse stinkende ongewassen hond vanuit een hinderlaag mensen die als bezetter zijn geaccepteerd neerknallen.
Zeker. In feite waren die "vrijheidsstrijders" geen haar beter dan de moslim terroristen van nu. Heel typisch dat de linkse gelovigen die de verzetshelden vereren nu ook de Syrië strijders en hun gebroed triomfantelijk terug naar Europa willen halen, om hen daar te laten genieten van alle sociale vergoedingen die moeten opgebracht worden door hun slachtoffers.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hier moet ik onstuimig om lachen.

Waarom? Omdat ik mij hierbij een voorstelling maak over geïntegreerde moslims. Ondenkbaar! Compleet ondenkbaar. Maar waarom? Goeie vraag. En dan gaat het niet alleen over het feit dat Islam de enige heidense sekte op aarde is die niet toestaat dat alcoholische versnaperingen plezier aan de mens verschaffen. De oplossing van deze afwijking bij moslims vinden we in het meest vieze gore exclusieve van levensbelangboek voor moslims: Koran, een soort tweedehandse achterbakse biografie over het misdadige leven van de historische super achterlijke Arabische nepprofeet psychopaat Mohammed.

Wie daarna nog twijfelt aan de mislukte mensensoort moslims, men raadplege alle hadiths die gaan over het leven van deze dwaas en miserabele moordzuchtige agressieve oversekste discriminerende sadistische Arabische onmens, genoemd Mohammed. Hij etaleerde een uitgesproken hekel aan vrouwen. Dat die Arabische viespeuk aan veelwijverij deed en er niet voor terugdeinsde een meisje van zes te vingeren (Aisha) om haar klaar te stomen voor het grote werk op haar negende om haar vervolgens te verkrachten, heeft bij moslims geen naam. Want voor 1,8 miljard moslims is psychopaat verkrachter Mohammed de volmaakte mens. Logisch dat Jezus dan wel de ware god moet zijn.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Foute nostalgie

Veel privatiseringen zijn mislukt; vooral de Zorg springt eruit. Maar ik zou toch niet graag terug willen naar de tijd van PTT telefonie. Een half jaar of langer wachten op een telefoonaansluiting. Het is goed dat monopolie posities tegenwoordig verboden zijn.

De tijd van de PTT was de tijd van de overheidsmaffia. Er was genoeg keuze uit telefoontoestellen, maar alleen het telefoontoestel van de PTT werd toegestaan. Kopen was er niet bij. Wie een PTT toestel had was verplicht om elke maand 'beschermgeld' te betalen aan de PTT - zijn leven lang. Met beschermgeld bedoel ik huurgeld waarbij men ook nog eens verplicht was om te zorgen voor het welzijn van het toestel dat ongewild niet je eigendom was.

De maffia in de tijd van Al Capone leek verdomd veel op de werkwijze van de Nederlandse staat. Men werd veroordeeld tot levenslang om te gaan met het PTT-toestel en daarbij gedwongen elke maand een belachelijk bedrag hiervoor af te dragen.

Bij mijn weten is tegen deze maffia praktijken nooit geprotesteerd. BEFEHL IST BEFEHL!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nostalgie

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: De tijd van de PTT was de tijd van de overheidsmaffia.
Hier had in de jaren 1960-1990 de overheid ook een monopolie op een reeks vernuftige belastingen. Hondenbelasting, fietsbelasting, het zgn. kijk en luistergeld. Als je een radio in de auto wilde moest daar extra voor betaald worden en de politie controleerde daarop. Die fietsbelasting was in de vorm van elk jaar verschillend gekleurde en gevormde blikken plaatjes zodat de politie in een oogopslag kon zien wie wel of niet betaald had. Al die belastingen zijn met 1 pennetrek afgeschaft. Er zijn er uiteraard wel vele andere en duurdere voor in de plaats gekomen.
Het verschil is dat die oude belastingen een concreet en meetbaar onderwerp hadden. Nu moeten we klimaatbelasting betalen in vele vormen, wat dus eigenlijk een belasting op de gedachten is. Het ogenblik komt eraan dat je bepaalde niet politiek correcte gedachten mag hebben op voorwaarde dat je ervoor betaalt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Fietsbelasting:
Afbeelding

Mensen die het konden betalen hadden een plaatje zonder gat erin. Armoezaaiers en steuntrekkers (lieden die tegenwoordig veel 'kwijtschelding' krijgen) hadden een gat .
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Jan Postmahof, 1956. Nieuwe huizen, kinderrijke gezinnen.

Afbeelding

Jan Postmahof, 2019.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Het zal nog wel even duren maar dan hebben mensen een nostalgische herinnering aan de slagroomspuit uit hun kinderjaren. Deze:

Afbeelding

Hoe dat? Het aandrijfgas is lachgas en omdat er al zo weinig te lachen valt met de Mohammedanen en de marxisten, gebruikte de jeugd dit gas om , juist ja, wat te lachen te hebben.
Lachgas wordt softdrug, kabinet verbiedt bezit en verkoop
Lachgas wordt een softdrug. Het kabinet plaatst dit verdovende middel onder de Opiumwet. Hierdoor wordt het bezit, de handel, verkoop, vervoer en de productie van lachgas verboden.
https://www.ad.nl/politiek/lachgas-word ... ~a66bdf01/

Nu wordt lachgas ook gebruikt bij operaties in ziekenhuizen. Die krijgen nu dus een hele adminstratie rompslomp erbij: het lachgasregister.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

De poppenserie Coco en de Vliegende Knorrepot ging over het jongetje Coco en zijn vliegende tovervarkentje Knor. De serie was een onderdeel van het programma Kijkkast en duurde in het begin 10 minuten, en later, toen bleek dat de serie zo'n groot succes was, 20 minuten.
Het werd uitgezonden door de NCRV, van 7 september 1959 tot 5 juni 1963, in totaal 40 afleveringen.
  • Ken je het kleine jongetje dat woont in de TV?
    Het is nog maar een ukkepuk, maar praatjes heeft hij voor twee

    Hij heeft een vriendje met een vlaggetje in zijn staart
    Het staartje kan draaien
    Het vlaggetje zwaaien
    Ze gaan naar alle landen, met een vliegensvlugge vaart

    Veilig en vlot
    Het zijn Coco en Knorrepot
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Nu wordt lachgas ook gebruikt bij operaties in ziekenhuizen. Die krijgen nu dus een hele adminstratieve rompslomp erbij: het lachgasregister.
:roll:
Verdomd als het niet waar zal zijn.

Voor naar domme mensen kijken, kunt u het best terecht in de Tweede Kamer te Den Haag. Probeer daarbij de Marokkanenwijk te vermijden. Zij zullen u lastig vallen en vragen wat u daar komt doen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Je zag het niet, maar hij zat altijd op een kussen om zijn lengte te compenseren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Toen ik klein was, was ik nog gelovig. Toen dacht ik automatisch dat als Fred Emmer iets op het NOS-journaal had gezegd waar was.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Radiolegende Tom Mulder (72) overleden

Radiomaker Tom Mulder is op 2 januari overleden. Dat meldt radioman Erik de Zwart. Mulder is inmiddels gecremeerd. Mulder is 72 jaar geworden.


Showredactie 09-01-20, 13:27 Laatste update: 13:31

Op 16 mei 1969 begon hij zijn radioloopbaan. Onder de naam Klaas Vaak presenteerde hij zijn eerste programma bij de toenmalige piratenzender Radio Veronica. In 1973 verhuisde hij naar de TROS, waar hij programma’s als de Havermoutshow, 50 pop of een Envelop en Nachtwacht tot grote successen maakte. Na zijn tijd bij de TROS was hij actief voor het eerste commerciële radiostation in Nederland, Cable One.


https://www.ad.nl/show/radiolegende-tom ... ~a020f74d/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

King George schreef:Radiolegende Tom Mulder (72) overleden


Dat is toch die man met de mooie stem?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
King George schreef:Radiolegende Tom Mulder (72) overleden

Dat is toch die man met de mooie stem?
Ik heb ook een mooie stem en ben geen radiolegende. Eerder een logicus die begrijpt waarom het kaartenhuis islam op instorten staat.

Zij worden in de wereld massaal gerekend tot de mislukte mensensoort moslims. Logisch. Omdat zij niet met hun tijd meegaan. Is dat zo erg? Nee, maar wat wel onacceptabel is en reden om hen massaal uit Europa te verwijderen is dat zij hun achterlijke terroristische baggerreligie aan onze westerse beschaving willen opdringen. Dat begon met haat prediking door vieze pluisbaarden uit enkele fascistische dictatoriale doorgaans Arabische moslimlanden. En de vraag is waar dit eindigt met al die welwillendheid tegenover al die moslimparasieten die zich als vluchteling en asieleiser aan de poorten van de westerse beschaving melden met maar één doel: PARASITEREN.

Het gaat moslims maar om één ding:

HET NEDERLANDSE PASPOORT

Voor de rest blijven zij vasthouden aan hun achterlijke heidense gebruiken en cultuur rituelen. Aan het eind van de rit laten de moslims zich begraven in het land van herkomst. Einde geld vernietiging door de Nederlandse samenleving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De nostalgie van links

Het idee van verlies wordt begrijpelijker met het boek van Alistair Bonnett, Left in the Past. Radicalism and the Politics of Nostalgia (2010). Daarin legt deze Britse sociaal-geograaf uit dat nostalgie een verrassende rol speelt in het linkse levensgevoel. Natuurlijk, de linkse beweging ziet zichzelf van oudsher als bij uitstek anti-nostalgisch; links is gericht op de toekomst en staat met de rug naar het verleden. Radicalen beschouwden nostalgie ook altijd als oneigenlijk en hinderlijk niet alleen voor het streven naar revolutionaire oplossingen, maar zelfs voor de kleine stappen van meer gematigde progressieve hervormingspolitiek. Een hang naar geschiedenis lijkt op gespannen voet te staan met de rationele oproep tot een doorbreken van ‘oude vormen en gedachten’.
Sinds de laatste eeuw wordt een appel op de liefde voor wat voorbij is bovendien al snel beschouwd als spelen met het vuur van reactie en fascisme. Overigens ziet zelfs de buitenwereld de tegenstelling links versus nostalgie als iets natuurlijks.

Volgens Bonnett is het echter de hoogste tijd om te erkennen dat juist n besef van verlies tot de wezenskenmerken van links behoort. Volgens hem is de kiem van het linkse levensgevoel het besef dat de mens door het kapitalisme is beroofd van z'n authentieke kern. In de wortel betekent links-zijn dan een streven naar herontdekking van je authenticiteit, wat ook de reden is dat links-radicalen strijden voor een fundamentele hervorming van de maatschappelijke structuren. Bonnett haalt de Franse cultuurwetenschap pers Robert Sayre en Michael Löwe aan, schrijvers van het baanbrekende Romanticism Agains the Tide of 0dernity (2001), die menen dat ‘nostalgie naar wat verloren is gegaan precies dat is wat in het centrum staat van de romantische antikapitalististische traditie’.

Dat nostalgie voor links zo’n centrale rol speelt, mag verrassend lijken, maar is volgens Bonnett heel logisch. Hij komt met een recept dat een uitweg zou moeten bieden uit de hopeloze situatie waarin de linkse beweging zich bevindt in deze tij den van neoliberalisme, rechts populisme en leegloop van de linkse partijen. Terwijl links zich tot nu toe heeft
afgezet tegen nostalgische gevoelens, zou ze die juist moeten aanvaarden als bakens die ons de weg helpen terugvinden naar authenticiteit, solidariteit en de cultuur van ‘het volk’, zoals Bonnett schrijft.

In zijn conclusie zegt hij zelfs dat de erkenning van nostalgie ertoe kan leiden - Bonnett ziet daarbij een parallel met de ideeën van de zwarte bevrijdingsideoloog Frantz Fanon - dat links de band met ‘normale mensen’ terugvindt. Die verwijzing naar het volk geeft mij een wat ongemakkelijk gevoel, omdat het een homogeniteit van de bevolking (van een land, van de wereld) veronderstelt die er uit zichzelf helemaal niet is en ook omdat Bonnett dat ‘volk’, wat dat dan ook is, op een voetstuk lijkt te plaatsen.

Op zichzelf is Bonnetts strategie echter wel het overdenken waard, omdat het evident is dat links er nauwelijks meer in slaagt brede groepen aan de onderkant van de samenleving aan zich te binden.
List en bedrog stonden altijd hoog in het vaandel van de linkse 'vernieuwers' die wilden veranderen om het veranderen omdat zij meenden het beter te weten. Dat dit meestal gepaard ging met tomeloos geweld heeft te maken met de psychologie van de karakters van die mispunten in de geschiedenis. Zij waren recalcitrante ongeduldige types die dolgraag wisten dat hun salafistische ideeën geen uitstel verdienden. Een doordrammer overtuigt nooit. Vandaar dat men tot geweld overgaat. We zien dit dagelijks aan ons voorbij komen met die verschrikkelijke weerzinwekkende walgelijke door en door zieke achterlijke geestelijk ontwrichte moslims die zich korangeleerde noemen in de rol van imam, ayatolla, moefti, kalief, mahdi, aboena, of mollah.

Volgelingen van deze dwazen zijn mede uit om op onze kenniseconomie en vooruitstrevende beschaving te parasiteren, conform hun afschuw voor onze maatschappij die met de religieuze roestige paplepel vanaf de geboorte en eeuwenoude cultuurverdwazing en achterstand op het heden is ingegeven.


Onze regering jaagt op salafisten maar laat ondertussen de Rotterdamse burgemeester en profeet onder de salafisten Aboutaleb ongemoeid. Mogelijk omdat hij tot het linkse kamp behoort en wij met GroenLinks, D66 en onze minister-president al een aantal enorme luizen in de pels van onze beschaving gedogen.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op za feb 15, 2020 11:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nostalgie

Bericht door mercator »

Waar ik met nostalgie aan terugdenk aangaande de jaren 1960/70 was de veel grotere vrijheid die je had en die nadien systematisch beperkt werd. Wat vroeger mocht en nu zwaar gestraft wordt, enkele van vele voorbeelden:
-de hond laten loslopen
-auto zetten waar je wilde zonder te betalen
-roken waar je wilde
-met een paar glazen op rijden
-vuurtje stoken in de tuin
-zo snel rijden als je wilde( in de praktijk dan toch want flitsen bestond niet)
-lachen met zwarten, homo's e.d.
-zoveel geld verdienen als je wilde
etc.etc.
Je zou kunnen argumenteren dat dit allemaal aan banden moest gelegd worden omdat we toen nog niet met zoveel waren maar het zou even goed kunnen dat er iets anders achter zit, nl. de toenemende Marxistische bemoeizucht.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Bemoeizucht. regelzucht.
Ooit kocht ik een rijwiel met hulpmotor (zo werd dat toen wettelijk benoemd). Een Spartamet. Hier een afbeelding:

Afbeelding

Pas later werd ik genoodzaakt om (100 gulden) een kenteken te kopen. (nieuwe regeling van de overheid want met een kenteken zouden ze niet meer gestolen worden (niet dus)).

Ik verstook ongeveer 1 liter benzine (Fossiele brandstof !!) per 100 km. (als ik niet erbij fiets) in een krap 28 cc cylindertje.

Inmiddels is mijn fiets opgevolgd door exemplaren met een electromotor (ongeveer hetzelfde vermogen) waarmee je (als je bijtrapt) 50 km ver kan rijden (op een 2 jaar oude accu ).
Max snelheid 25 km/uur.

Zou er op die Spartamet een electromotor met accu gezet worden dan kan ik helmloos en kentekenloos rijden. Maar omdat het bezine is moet ik deze zomer een helm op zetten. Zelfs als ik fiets is dat verplicht want de wetgever kent alleen maar scooters (waar je niet kan meetrappen).

Misschien sloop ik het kenteken eraf want dan ben ik net een electrische fiets. (op benzine)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie