Weerpraatje

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Mooi.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Jesse Klaver....Vandaag. We are doomed..We are doomed. We gaan allemaal dood
Overal op aarde zien we de gevolgen van klimaatverandering: extremer weer, zoals nu in Siberië, waar het 38 graden is.

We kunnen niet op de oude voet door. Het is tijd voor andere keuzes. Landen moeten hun afspraken uit Parijs, om klimaatverandering aan te pakken, nakomen.
Hier het werkelijke meteo rapport van vandaag.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Weerpraatje

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Jesse Klaver....Vandaag. We are doomed..We are doomed. We gaan allemaal dood
Overal op aarde zien we de gevolgen van klimaatverandering: extremer weer, zoals nu in Siberië, waar het 38 graden is.
Kijk, serieus, die jongen is geen hoogvlieger. Want uitschieters, waar dan ook en hoe hoog ook, zeggen niets over het klimaat. Een record is evenmin een indicator van "extremer weer".

Over dat "extremer weer" gesproken: extremen heten zo omdat ze zeldzaam zijn. En wat wil het geval? Hoe extremer, hoe zeldzamer. Dus hoe langer je iets in de gaten houdt, hoe extremer de metingen die je vindt. Het aantal extremen dat je vindt is bovendien afhankelijk van wanneer je begint met meten. Ben je net begonnen, dan regent het records. De meetreeksen in Siberië zijn hoogstwaarschijnlijk niet lang, dus dat verklaart wel wat.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef: Kijk, serieus, die jongen is geen hoogvlieger.
Jesse is geen kei in rekenen, maar hij heeft ook niet goed opgelet bij aardrijkskunde. Dan had hij kunnen weten dat Siberië heel groot is, en dat Siberië een extreem landklimaat, met zeer strenge winters en warme zomers heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Weerpraatje

Bericht door Maarten »

Ik wet dat Klavertje niet eens Siberië op de kaart kan aanwijzen. Zoals de meeste Marokkanen is geografie en geschiedenis niet het beste wat Marokkaantjes zich goed in kunnen verdiepen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Wie gaat er mee naar het strand. Met video.

Scheveningen.

https://regio15.nl/nieuws/lijst-weergav ... ngepast-ov
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Nou ja zeg. :shock: Wat een onzin.
Hittegolven zijn stille moordenaars”: geef ze een naam zodat we ze ernstiger nemen

Geef hittegolven net als stormen een naam, zodat mensen sneller maatregelen nemen. Dat zegt een groep wetenschappers, nu de temperaturen in veel landen almaar tropischer worden. Voorlopig wordt er enkel met kleurcodes gewerkt zoals code rood, de hoogste hittefase die vandaag in ons land ingaat.

Groen, geel, oranje en rood. Vier kleuren die niet alleen gebruikt worden om aan te geven naar welke landen je nog mag reizen, maar ook om ons te waarschuwen voor mogelijk gevaarlijke weersituaties. De kleurcodes werden in 2005 in het leven geroepen nadat Europa in 2003 geteisterd werd door een langdurige hittegolf die in ons land aan 1.200 extra burgers het leven heeft gekost. De codes werden uitgewerkt om mensen goed te kunnen waarschuwen, maar volgens een groep wetenschappers is er meer nodig.

Hittegolven zijn stille moordenaars. Ze laten geen onmiddellijk spoor van vernieling achter, maar ze doden meer mensen dan gelijk welk ander weerfenomeen

Wetenschappers
Namen, bijvoorbeeld. Vorig jaar al pleitte de London School of Economics ervoor om hittegolven, net als stormen, te benoemen. Die boodschap werd deze week nog eens herhaald door de net opgerichte ‘Extreme Heat Resilience Alliance’ in Washington, een samenwerking van wetenschappelijke centra en steden zoals Athene, Miami en Mexico City. Allemaal hebben ze hetzelfde doel: de groeiende dreiging van extreme hitte wereldwijd aanpakken. “Hittegolven een naam geven is de duidelijkste manier om te tonen hoe gevaarlijk ze zijn”, klinkt het. “Dankzij die naam schatten mensen beter de ernst van de situatie in en gaan ze sneller over tot actie om schade te voorkomen. Hittegolven zijn stille moordenaars. Ze laten geen onmiddellijk spoor van vernieling achter, maar ze doden meer mensen dan gelijk welk ander weerfenomeen.”

Ozon
Tot het ooit zo ver zou zijn, doen we het met kleurcodes. VTM-weerman David Dehenauw, hoofd van het departement voorspellingen van het KMI, was gisteren de eerste die code rood afkondigde voor ons land. Dat gebeurt als de gemiddelde maximumtemperatuur drie opeenvolgende dagen 35 graden of meer is of wanneer er minstens één dag is met een maximumtemperatuur van minstens 40 graden. Ook ozonwaarden worden in rekening gebracht. Gisteren al werd op een aantal plekken de informatiedrempel (180 microgram ozon per kubieke meter lucht) overschreden.

Nog maar één keer gold de hoogste hittefase in ons land: eind juli vorig jaar, toen de temperaturen tot 40 graden en meer klommen. Sinds vandaag is het dus opnieuw van dat, en dat al zeker tot en met maandag. “Gevaarlijke temperaturen”, noemt VTM-weerman Frank Duboccage ze. “Dit is geen normale hittegolf waar je eens 30 of 31 graden haalt. Het wordt meer dan 35 graden. Dit is extreem. Ook de nachten koelen niet af. Als de zon opkomt, is het al 21 graden.” De kans is trouwens niet eens zo klein dat de kleurcode verlengd zal worden tot en met woensdag. “Tot dan duurt sowieso de hittegolf”, vervolgt Duboccage. “Nadien wordt het wat onweerachtig en minder warm, maar we zijn er nog niet van verlost.” Het hele land krijgt de donkerste kleur toebedeeld, behalve de badsteden (geel) en de provincie Luxemburg (oranje).

Voorzorgen nemen
Voor de goede orde: bij een code rood moeten - jawel - voorzorgen genomen worden. Veel drinken, het zoutgehalte op peil houden, veel rusten, in een gekoelde ruimte verblijven, vochtige doeken gebruiken in geval van uitdroging en rechtstreekse zonnestralen vermijden. “Ga niet zomaar iets doen met deze temperaturen”, besluit Duboccage. “Denk alsjeblief eerst na.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Weerpraatje

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Nou ja zeg. :shock: Wat een onzin.
[icon_lol.gif] Inwoners van Amsterdam blijf thuis en doe alle ramen en deuren dicht want hittegolf van categorie 4 Femke komt eraan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Mahalingam »

Ik zat vandaag in de trein van Groningen naar Den Haag.
Ik had bijtelling 1-ste klas gekocht. Die is stukken minder bevolkt. Ik heb het grootste deel van de reis dat kapje af gehad. (om geregeld te drinken nietwaar?)

De airco in het achterste deel van de trein werkte niet. Ik zat in het voorste deel en zag bij ieder station een doortocht door de (mijn) 1-ste klas coupeé van klimaatvluchtelingen op zoek naar koelte.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Weerpraatje

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Scheveningse vrouwen in klederdracht zette muntthee op de boulevard.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Nederland beleeft de 29e hittegolf sinds het begin van de weermetingen door het KNMI in 1901. Om 10.10 uur zondagochtend bereikte het kwik in De Bilt een temperatuur van 25,4 graden, meldt Weeronline.

icon_silent.gif Ik zeg niks.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Weerpraatje

Bericht door Maarten »

Die hitte is potverdorie niet uit te houden...Dit is geen weer voor een blanke. Ik zit nu, op dit moment, in mijn blote borst, met aleel in mijn onderbroek aan en badslippers aan mijn voeten even op mijn laptop, en het zweet druipt van mijn kop af. Het koude glas bier Hertog Jan helpt ook weinig. Ik heb ramen open staan, net een koude douche genomen (Mag niet van het waterbedrijf, maar ik zeg Rot op ) en de ventilator staat aan...Dat wordt weer weinig slapen vannacht. icon_thumbdown.gif

Ik hou het verder voorzien wat internet betreft, ga in de tuin zitten met mijn koud biertje en mijn voeten in ijskoud water en hopende gaat die hitte gauw weg uit NL.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:Die hitte is potverdorie niet uit te houden...
Ik hou het verder voorzien wat internet betreft, ga in de tuin zitten met mijn koud biertje en mijn voeten in ijskoud water en hopende gaat die hitte gauw weg uit NL.
:wink2: Wees dankbaar dat je geen hoofddoek op hoeft en een legging . Dit is de “Hollandse hitte”, aldus de NRC

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Mahalingam »

Ik ben een koukleum.
In deze tijden leef ik helemaal op.
ventilatortje aan bij 34 graden buiten (binnen 30 graden) en het leven is best te doen.
veel thee drinken dat wel.

Het lijkt mij dat mijn poes er meer last van heeft: die doet de hele dag niks anders dan slap als een vaatdoek in de schaduw in de wind liggen.

En vannacht wordt het 22 graden en mijn slaapkamer kan doortochten.
Slaap de laatste 3 nachten prima en wordt om 7 uur wakker als de zon het dak gaat opwarmen.

Veel mensen houden de ramen dicht vanwege muggen. Ik niet: ik heb een klamboe.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door xplosive »

Mahalingam schreef:In deze tijden leef ik helemaal op.
icon_thumbup.gif :hoora:
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

De nieuwe lichting sharia-moslima's hebben het liever nu warm in hun niqab en boerka bij deze zomerse temperaturen dan dat ze later moeten branden in de hel

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Nou weet ik van electriciteitsnetwerkbeheerders dat deze hun electriciteitnetwerk ook aan die van andere hebben gekoppeld. Waterleveranciers zijn een soort waterbeheerders met een regionaal monopolie. Vitens haalt ook veel water uit de grond. En deze bron droogt op bij langdurig warm en droog weer. Heeft Vitens dan niet via een of ander buizenstelsel een koppeling met andere waterbeheerders? Of kost dat teveel geld?

Ze hebben in ieder geval de schuldigen gevonden, de mensen die bij warm weer een zwembadje vullen.

En wat gaan we tegen deze zwembadjeszondaars doen? Boetes uitdelen!

Voor brandkranen open draaien in de Schilderswijk waarbij de waterdruk en -kwaliteit in gevaar komt en brandgevaar kan ontstaan moeten we begrip opbrengen. Maar zwembadjes vullen tijdens een hittegolf, dat is pas echt fout...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Damp van dauw op de daken van de auto’s gevormd na een heldere, koude nacht wat verdampt in de opkomende zon. En beslagen binnenrukten.

Afbeelding

En dan zie je bij een bushalte auto’s voorbij rijden waarvan de bestuurders net aan door het onderste ontwassende deel van het binnenruit heen kunnen kijken en dan ook nog na een bocht pal tegen de laag hangende opkomende zon in moeten rijden. Ik zag de bui hangen en wist dat ik sneller met de bus op mijn eindbestemming zou zijn. Ik had bovendien geen zin een parkeerboete te riskeren. Want een parkeerautomaat vullen is zo’n dingetje wat ik maar moeilijk over mijn hart kan krijgen. Bij slecht weer hoef je niet bang te zijn voor parkeercontroleurs, want dan blijven ze binnen. Maar vandaag is het mooi weer voor een wandelingetje bonnetjes schrijven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Rond de Golf van Mexico, de Caribische Zee en de Oostkust van de Verenigde Staten is het orkaanseizoen weer begonnen. Momenteel woedt de orkaan Sally. En orkaan Teddy is al in de maak.

Vijf orkanen op Atlantische Oceaan: 'Dit is heel bijzonder'

Tot nu toe bevinden zich orkanen (in ontwikkeling) zich op te grote afstand van elkaar om samen te kunnen klonteren tot een eventuele grotere orkaan en zal de voorste orkaan juist de achterliggende orkanen (in ontwikkeling) uitdoven, omdat zo'n orkaan de warmere bovenlagen en de koudere onderlagen door elkaar husselen waardoor de achterliggende orkanen (in ontwikkeling) minder gevoed kunnen worden door een warmere bovenlaag.


In het Middellandse Zeegebied vindt wel plaats dat stormen samenklonteren en verworden tot een grotere storm. Griekenland kan zich gaan opmaken voor een windje uit zee. Er is zelfs een speciale term voor: Medicane.

  • Medicane Ianos nadert Grieks eiland: 'Dit heb ik nog nooit gezien hier'

    17 SEP 2020, 20:23 / UPDATE: 17 SEP 2020, 20:47

    Afbeelding

    Een zware tropische storm, die mogelijk kan uitgroeien tot een orkaan, nadert Griekenland. De Griekse weerdienst heeft code rood afgegeven. De Nederlandse Jackie Boots woont al twintig jaar op het eiland Zakynthos. “Dit heb ik nog nooit gezien hier.”

    De orkaan, die de naam Ianos heeft gekregen, is ontstaan in de wateren tussen Italië en Griekenland, meldt Weer.nl. Het verschijnsel komt gemiddeld een keer in de vier jaar voor en heet Medicane – een mediterane orkaan.

    Deze storm, die mogelijk in de nacht haar hoogtepunt bereikt, lijkt vooral de eilanden Kefalonia en Zakynthos te gaan treffen. Er komen dan windstoten voor van 160 tot 180 km/u en een uitschieter tot 200 km/u is zelfs niet uitgesloten. De golven kunnen een hoogte krijgen van ruim 10 meter.

    ‘Deze medicane kan er ook nog wel bij’

    “Ik vind het echt heel spannend”, zegt Jackie die samen met haar man Takis 13 jaar een bedrijf runt op het eiland, Nefis Travel. Ze organiseren excursies ‘voornamelijk weg van de massa’. Door corona is het seizoen fiks tegengevallen, de boekingen zijn – sinds het gebied code geel heeft gekregen – nagenoeg nul. “Terwijl het seizoen normaal gesproken doorloopt tot in oktober. En dan nu de orkaan. Dit kan er ook nog wel bij”, verzucht ze.

    Afbeelding

    De naderende storm is het gesprek van de dag op het eiland, aldus Jackie. “Alles is dicht gegaan, scholen, winkels. Er zijn extra mankrachten opgeroepen voor de brandweer. Ik zit zelf steeds op een speciale wind-app te kijken. Het is nog heel onzeker wat er gaat gebeuren.” Om haar huis maakt Jackie zich niet zoveel zorgen, dat is sterk. “Maar de garage, die is minder stevig. En daar staan juist de bussen die we gebruiken voor onze tours.”

    Een rustige nacht zal het niet worden voor Jackie. Het eiland bereidt zich voor op het ergste. “Je weet het gewoon niet. Je weet niet hoe erg het wordt.”

Hart van Nederland
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Prachtige plaatjes uit de Alpen vandaag, waar de eerste sneeuwdump van het jaar heeft plaatsgevonden

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Mahalingam »

Er is wetenschappelijk verantwoord in het koffiedik gekeken.
Verheug jij je al op sneeuw en vorst? Dit is wat Weeronline verwacht voor de komende winter

Het wordt komende winter naar verwachting niet extreem koud. Weeronline verwacht normale temperaturen en een normale hoeveelheid neerslag. De wind komt vaak uit het westen of noordwesten en dan is er een grote kans op sombere dagen met weinig tot geen zon en geregeld motregen.

Voor koud winterweer moeten we het waarschijnlijk vooral van december hebben. Het weer is dan het rustigst met weinig wind, waardoor het tijdens heldere nachten flink kan afkoelen. Dit kan tot gladheid leiden, omdat de wegen vochtig zijn en de temperatuur onder het vriespunt duikt.

In januari en februari is er naar verwachting wat meer wind en neemt de kans op regen toe. Uiteindelijk komt de gemiddelde hoeveelheid neerslag waarschijnlijk uit op een normale som van ongeveer 210 millimeter. Daarmee kunnen de lage grondwaterstanden in het zuidoosten en oosten geleidelijk worden aangevuld.
https://www.dvhn.nl/extra/Opnieuw-geen- ... 60494.html

Er wordt dus geen Elfstedentocht voorspeld.
En misschien vallen de verwarmingkosten mee voor deze winter.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Mahalingam »

Delen van Japan zijn ingesneeuwd en duizenden moesten zich meer dan een dag lang in auto's in leven houden.
Duizenden auto’s tot wel 36 uur vast op snelweg Japan door sneeuwstorm

TOKIO - Zeker tweeduizend auto’s hebben uren vastgestaan op een snelweg in Japan door een hevige sneeuwstorm. Sommige voertuigen stonden volgens de Japanse omroep NHK tot wel 36 uur in de file. Nog lang niet iedereen is weg. Zeker zeshonderd auto’s staan nog vast op de snelweg. Drie mensen moesten naar het ziekenhuis.

Reddingswerkers zijn al uren bezig om alle voertuigen uit te graven. Ook worden voedselpakketten en dekens uitgedeeld aan mensen die nog vastzitten in hun auto.

„Ik heb 36 uur vastgezeten en had geen idee wat er aan de hand was”, zei een vrachtwagenchauffeur tegen NHK. Een automobilist zei dat hij sneeuw moest eten, omdat hij geen eten en water bij zich had.

Zware sneeuwval

Het noorden en westen van Japan worden geteisterd door sneeuwstormen. Er is een recordhoeveelheid sneeuw gevallen. Ook de komende dagen blijft het sneeuwen in de regio aan de Japanse Zee. Op zaterdag wordt zeker 40 centimeter sneeuw verwacht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5427116 ... neeuwstorm
Afbeelding

Ook de oostkust van de USA heeft erg veel sneeuw. Wel een meter is sommige plekken.
Deadly winter storm brings nearly 4 feet of snow to some areas of the Northeast, and there's more to come

At least four people have been reported killed by the storm.
More than 50,000 customers were without electricity Thursday morning.
Interior areas of Pennsylvania and New York state took the brunt of the heavy snow.
https://eu.usatoday.com/story/news/nati ... 931908001/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
vr dec 18, 2020 12:35 pm
Delen van Japan zijn ingesneeuwd en duizenden moesten zich meer dan een dag lang in auto's in leven houden.
Duizenden auto’s tot wel 36 uur vast op snelweg Japan door sneeuwstorm

TOKIO - Zeker tweeduizend auto’s hebben uren vastgestaan op een snelweg in Japan door een hevige sneeuwstorm. Sommige voertuigen stonden volgens de Japanse omroep NHK tot wel 36 uur in de file. Nog lang niet iedereen is weg. Zeker zeshonderd auto’s staan nog vast op de snelweg. Drie mensen moesten naar het ziekenhuis.

Reddingswerkers zijn al uren bezig om alle voertuigen uit te graven. Ook worden voedselpakketten en dekens uitgedeeld aan mensen die nog vastzitten in hun auto.

„Ik heb 36 uur vastgezeten en had geen idee wat er aan de hand was”, zei een vrachtwagenchauffeur tegen NHK. Een automobilist zei dat hij sneeuw moest eten, omdat hij geen eten en water bij zich had.

Zware sneeuwval

Het noorden en westen van Japan worden geteisterd door sneeuwstormen. Er is een recordhoeveelheid sneeuw gevallen. Ook de komende dagen blijft het sneeuwen in de regio aan de Japanse Zee. Op zaterdag wordt zeker 40 centimeter sneeuw verwacht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5427116 ... neeuwstorm
Afbeelding

Ook de oostkust van de USA heeft erg veel sneeuw. Wel een meter is sommige plekken.
Deadly winter storm brings nearly 4 feet of snow to some areas of the Northeast, and there's more to come

At least four people have been reported killed by the storm.
More than 50,000 customers were without electricity Thursday morning.
Interior areas of Pennsylvania and New York state took the brunt of the heavy snow.
https://eu.usatoday.com/story/news/nati ... 931908001/
Als de aarde opwarmt gaat er meer sneeuw vallen, toch? [icon_lol.gif]
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie