Bizar.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

En Mozes strekte zijn hand uit over de zee, en toen de ochtend aanbrak, keerde de EverGreen terug naar zijn volle diepte, terwijl wereldwijde de bevoorradingsschepen vluchtten.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Ik durf er bijna niet over te beginnen, maar er is een nieuw complot ontdekt. Eigenlijk twee complotten. Nou weet ik niet meer welke ik moet geloven. :nietverstaan:

Het gaat over de Evergreen . Huiver mee met me.

Afbeelding

Hier zitten de kinderen... :shock:

Afbeelding


En dan dit...


Afbeelding


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

'Grootste problemen Suezblokkade komen pas na vlottrekken containerschip'

:shock: Morgen vroeg, heel snel naar de Jumbo. WC papier inslaan.
'Tekort wc-papier'
Suzano, een van de grootste houtpulpproducenten ter wereld, heeft al gezegd dat er waarschijnlijk minder wc-papier in de schappen komt te liggen. De reden daarvoor zijn vertragingen en de gestegen vrachtkosten, meldt Bloomberg op gezag van de bestuursvoorzitter van het bedrijf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

We mogen weten wie de kapitein van de evergreen is.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

De Ever Given/Evergreen vaart weer.

Dank u Nederland. icon_thumbup.gif
Suez-schip is los: ’Grootste klus ooit, maar gelukkig niet zo ingewikkeld’

Het gestrande containerschip Ever Given is los en het scheepvaartverkeer kan worden hervat. Dat bevestigt Boskalis, dat was ingehuurd om het schip vlot te trekken, na berichten van de autoriteiten in Egypte. Het concern begeleidt ’het drijvende flatgebouw’ nu uit het kanaal, zodat inspectie van het schip kan plaatsvinden

Vlak na drie uur was het schip los, na bijna vier uur trekken met twee zeeslepers. „ We hebben gebruik gemaakt van het tij. Bij opkomend tij wordt het water richting het noorden gestuwd, waardoor het schip als het ware vaster kwam te liggen. Vervolgens stroomde het water weer terug. Die kracht hebben we gebruikt, samen met de trekkracht van de slepers. Toen konden we hem pakken”, zegt topman Peter Berdowski tegen De Telegraaf.

Rond twee uur kwam het bericht binnen dat de reddingspoging mislukt zou zijn. Toen was op trackapps nog te zien dat de Ever Given weer schever lag, richting de oorspronkelijke positie waarin het vorige week was gestrand.„Dat scharnieren en loswrikken van zo’n schip hoort erbij. Dat hebben omstanders niet helemaal goed begrepen. Een uur later was het raak”, zegt de Boskalis-topman.

De slepers van Boskalis en die van de Suez Canal Authority zullen de Ever Given nu richting de Bittermeren slepen. Daar zal het schip geïnspecteerd worden. „Onze klus zit er daarna op”, zegt Berdowksi. De Ever Given heeft met het roer zwaar in de klei gezeten, dus er wordt dan bepaald in hoeverre het schip nog zeewaardig is. Anders is het onverantwoord om met zo’n drijvend flatgebouw de oceaan of zee op gaan”, zegt Berdowski.

De klus lijkt terugkijkend vrij simpel geklaard te zijn, met twee zware sleepboten. Berdowksi schatte de kans dat het maandag zou lukken om het schip los te krijgen op 70%. „Het was qua publiciteit onze grootste klus ooit, maar technisch zeker niet de meest ingewikkelde. Het komt vaker voor dat we schepen van deze grootte moeten bergen”, aldus de Boskalis-topman.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bizar.

Bericht door Ali Yas »

Ik word er dan toch wel weer een beetje warm van dat uitgerekend een Nederlands bedrijf deze klus klaart.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
ma mar 29, 2021 9:15 pm
Ik word er dan toch wel weer een beetje warm van dat uitgerekend een Nederlands bedrijf deze klus klaart.
Ik ook, en een beetje trots.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Even een grapje tussendoor.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Het brandoefencentrum van de brandweer in Boxmeer vloog in brand. De brandweer van Cuijk kwam helpen blussen.

Afbeelding

‘Échte’, uitslaande brand in het oefencentrum van de brandweer: dak in lichterlaaie

BOXMEER - De Boxmeerse brandweer is donderdagavond uitgerukt voor een uitslaande brand in het oefencentrum van de brandweer in Boxmeer. Het dak van het Safety Centre Boxmeer aan de Raamstraat stond in lichterlaaie. De hoogwerker van de brandweer uit Cuijk is onderweg om te helpen blussen.

Hoe de brand in het dak van het oefencentrum is ontstaan, is onduidelijk. Ook is niet bekend of zich op het moment van de uitbraak van de brand mensen in het oefencentrum bevonden.

Het oefencentrum is bekend terrein voor de brandweer. Hier worden regelmatig oefeningen uitgevoerd en kunnen ook derden trainingen krijgen.
https://www.gelderlander.nl/boxmeer/ech ... ~ae3b25d1/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Volgens de beschrijving was de man poedelnaakt. Maar ik denk dat die gewoon naakt was en zijn schoenen aan had. Want het is heel lastig om met blote voeten de pedalen van de auto te bedienen. (probeer zelf maar eens ! )
Politie houdt poedelnaakte man aan na wilde achtervolging
Een patrouille van de politie wilde rond middernacht een auto controleren op de Genooyerweg in de Limburgse stad. De bestuurder gaf echter plankgas. Met snelheden tot 120 kilometer per uur scheurde de man met gedoofde lichten tegen het verkeer in op de linker weghelft door de bebouwde kom, waar hij op de Industriestraat bijna een geparkeerde truck met oplegger ramde. Op het laatste moment kon hij de vrachtwagen ontwijken. Aan het einde van de weg stopte de auto plotseling, sprong de man eruit en zette het op een lopen.

„Tot onze verbazing was deze man helemaal poedeltje naakt”, schrijft de politie op Facebook. De agenten wisten hem aan te houden. Uit een drugstest bleek dat de man waarschijnlijk onder invloed van methamfetamine en wiet was.

Waarom de man geen kleren aan had, moet later zaterdag tijdens het verhoor op het bureau blijken.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1806165 ... tervolging
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Er komen nu bij mij herinneringen boven uit mijn schooltijd. :redface2:

Groep toeristen krijgt strafwerk in India: 500 keer ’sorry’

Een groepje van tien toeristen dat zaterdag op bezoek was in de Tapovan-regio in India heeft strafwerk gekregen van de autoriteiten. Ze moesten vijfhonderd keer ’ik volgde niet de coronaregels op en dat spijt mij’ opschrijven.

In India is er voor 21 dagen een strenge lockdown uitgeroepen. De buitenlandse bezoekers, afkomstig uit Mexico, Israël, de VS en Australië, werden betrapt tijdens een wandeling in het normaal gesproken drukbezochte gebied. Volgens een politiechef hielden ze geen onderlinge afstand.

Iedereen uit de groep kreeg als straf de opmerkelijke opdracht om vijfhonderd keer dezelfde zin te moeten schrijven. Dat moet de honderden andere buitenlanders die nog in het gebied zijn een lesje leren, voegde de zegsman toe. Volgens hem houden de toeristen zich doorgaans niet aan de lockdownregels, meldt het Indiase NDTV.

Op een video is te zien dat een agent een discussie heeft met een van de toeristen. Ondertussen schrijven de anderen druk verder. „500 keer. Begrepen?” roept de agent toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Wat een drama. Want nu moeten de klanten van EasyToys nog langer wachten op hun seks speeltjes.

Maar wie zei er ook alweer..Elk nadeel heb zijn voordeel ?

En een voordeel is het zeker , want...Vastgelopen containerschip Suezkanaal: ‘Dit was een geheime operatie tegen de globalisten’

En erger, het schip bevatte onderdelen van een wapen dat klimaatverandering zou versnellen.”
Het wapen zou de bodem van de aarde ernstig aantasten. Dat is volgens hem de reden dat miljardair Bill Gates de afgelopen jaren zoveel landbouwgrond heeft opgekocht.

Egypte wil Ever Given vasthouden totdat eigenaar schade Suezblokkade betaalt

Egypte wil het containerschip Ever Given, dat vorige maand het Suezkanaal een week lang blokkeerde, niet laten gaan totdat de Japanse eigenaar Shoei Kisen Kaisha de schade van zo'n 900 miljoen dollar vergoed heeft. Het schip ligt voor anker in de Bittermeren, dat twee delen van het Suezkanaal verbindt, en is nu officieel in beslag genomen.

Volgens een van de verzekeraars van de eigenaar heeft Egypte een bod voor compensatie naast zich neergelegd. Wie er verantwoordelijk is voor de rekening van de blokkade is juridisch zeer ingewikkeld. De eigenaar van het schip heeft averij grosse ingeroepen.

Dat betekent dat de kosten evenredig over de scheepseigenaar en de ladingeigenaar worden verdeeld, als er tenminste sprake is van een noodsituatie. Daarvoor is ook de vraag relevant of er sprake was van overmacht of bijvoorbeeld een fout van de bemanning.

De inbeslagname raakt niet alleen de eigenaar van het schip, maar ook de bemanning en bedrijven die lading aan boord hebben. De eigenaar heeft bevestigd dat het schip niet mag vertrekken. Inhoudelijk ging Shoei Kisen Kaisha niet op de situatie in.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bizar.

Bericht door Pilgrim »

Het zou door een windvlaag gebeurd zijn, maar dat lijkt me ook niet waarschijnlijk als je naar die kolos kijkt... :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
wo apr 14, 2021 7:51 pm
Het zou door een windvlaag gebeurd zijn, maar dat lijkt me ook niet waarschijnlijk als je naar die kolos kijkt... :emm2:
Dus jij gelooft het verhaal van die Turk?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

En natuurlijk was het geen enkele windvlaag. Maar de mensen die zoiets overkomt verzinnen altijd een excuus om hun domheid te verbergen. Zo liep mijn broer midden in de nacht eens vast met de kotter op een zandbank . Zijn excuus was dat hij verblind was door het desklampje. Maar de ware reden was dat hij in slaap gevallen was.
Scheepvaartexperts betwisten de rol van de wind niet, maar suggereren wel dat ook menselijke fouten een rol gespeeld kunnen hebben. Voorzitter Osama Rabie van de Suez Canal Authority zinspeelde daar eveneens op. ‘Een aanzienlijk incident als dit is meestal het resultaat van vele oorzaken’, zei hij zaterdag. ‘Het weer was één oorzaak, maar misschien was er een technische fout of een menselijke fout.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Pilgrim schreef:
wo apr 14, 2021 7:51 pm
Het zou door een windvlaag gebeurd zijn, maar dat lijkt me ook niet waarschijnlijk als je naar die kolos kijkt... :emm2:
Hoe groter ze zijn hoe meer wind ze vangen.
In Rotterdam langs het Calandkanaal waar dergeljke grote schepen varen staat aan de oever dit:

Afbeelding
En ook aan de Neckanweg:

Afbeelding

En dat allemaal omdat die containerschepen anders niet in bedwang zijn te houden bij sterke wind.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bizar.

Bericht door Pilgrim »

Je zal wel gelijk hebben Mahalingham. Voor mijn gevoel zou je niet geloven dat een briesje zo'n zware kolos opzij kan duwen, maar kennelijk zijn het grote windvangers.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Man komt 15 jaar lang niet opdagen op werk, krijgt salaris gewoon uitbetaald

In tijden van corona zijn sommige mensen al lange tijd niet op hun werk geweest. Een medewerker van een ziekenhuis in de Italiaanse stad Catanzaro heeft het wel erg bont gemaakt: hij wordt ervan verdacht al 15 jaar absent te zijn op werk. In al die jaren kreeg hij gewoon elke maand zijn salaris op zijn rekening gestort.

Volgens lokale media was de laatste keer dat de man op zijn werk verscheen in 2005. In de jaren dat hij thuis zat, heeft hij zo’n 538.000 euro uitbetaald gekregen, zonder ook maar één keer te verschijnen op zijn werk. De man, die nu bekend staat als de ‘Koning der absenten’, wordt verdacht van fraude, afpersing en ambtsmisbruik.

Onderzoek
Uit het onderzoek naar de man blijkt dat zijn toenmalige manager een onderzoek wilde instellen in het kader van zijn absentie. De thuiszittende man was daar niet van gediend, en bedreigde zijn manager die daarom afzag van verder onderzoek.

Nadat de manager met pensioen ging waren opvolgers niet meer op de hoogte van het bestaan van de nu 67-jarige man en zo kon het gebeuren dat hij 15 jaar lang zijn salaris overgemaakt kreeg.

In het onderzoek naar de absente man wordt ook gekeken naar de rol van zes verschillende managers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Bizar.

Bericht door Maarten »

Daarom zijn de zuid-Europese landen ook een grote rotzooi...Werken hebben ze nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Agent Amsterdam lost mysterie op: vrouw ontving steeds 20 jaar oude kranten

AMSTERDAM - Een Amsterdamse wijkagent heeft een wel heel bijzondere zaak opgelost. Een buurtbewoonster ontving het afgelopen halfjaar elke zaterdag twee kranten van twintig jaar oud in haar brievenbus. Waarom dat gebeurde en wie dat deed, bleef lang onduidelijk, totdat de agent dit wist te ontrafelen, schrijft de wijkagent van het basisteam West Haarlemmerweg op Facebook.


De vrouw ontving als enige van haar appartementencomplex de oude kranten. „Was het wraak na een klacht over de bezorger, een andere gerichte actie? Ze kwam er maar niet achter”, aldus de wijkagent.

Het mysterie belandde op zijn bordje, en hij besloot ’s nachts eens te posten voor haar deur. „Alles en iedereen kwam voorbij, niemand stopte. Maar eindelijk, rond twee uur hield een fietser halt, pal voor de portiek. Ik geloofde mijn ogen niet. Het was de krantenbezorger!” Even dacht de wijkagent beet te hebben, maar de krantenbezorger tilde de naast zich lopende hond in zijn fietsmand en reed door.

Lukraak gekozen

Rond 06.00 uur kwam echter een man aangelopen die zijn aandacht trok. Terecht, want in de portiek duwde hij twee dikke kranten in de bus van de vrouw, schrijft de agent. „Hebbes!” De man ging vrijwillig met hem mee naar het politiebureau. waar hij vertelde dwangmatig iedere zaterdag terug te keren naar de buurt waar hij opgroeide. „Daar loosde hij steevast een paar van zijn thuis opgeslagen oude kranten in een lukraak gekozen brievenbus.”

De man heeft beloofd de kranten naar een papierbak te brengen. De vrouw bij wie hij de kranten ’bezorgde’ was opgelucht.

Afbeelding

Een stapel kranten van twintig jaar oud. Dat krijgt buurtbewoonster Agnita Jorna afgelopen half jaar elke zaterdag in haar brievenbus. Waarom en door wie blijft lang onduidelijk, totdat Cees dit mysterie weet te ontrafelen.

‘Als enige van haar appartementencomplex ontving Agnita behalve haar Volkskrant ook twee oude, ongelezen zaterdagkranten. Was het wraak na een klacht over de bezorger, een andere gerichte actie? Ze kwam er maar niet achter.
Het mysterie belandde op mijn bordje en ik besloot ’s nachts eens te posten voor haar deur. Alles en iedereen kwam voorbij, niemand stopte. Maar eindelijk, rond twee uur hield een fietser halt, pal voor de portiek. Ik geloofde mijn ogen niet. Het was de krantenbezorger!’

Even dacht ik beet te hebben, maar dan tilt de man zijn naast hem lopende hond in het fietsmandje en rijdt door. Waarschijnlijk naar het distributiecentrum om daar zijn bezorgronde te beginnen.
Rond zessen kwam een man aangelopen, die mijn aandacht trok. Terecht, want in de portiek duwde hij twee dikke kranten in de bus van Agnita. Hebbes!

Vrijwillig vergezelde de man mij naar het bureau, waar hij achter een kop koffie vertelde dat hij dwangmatig iedere zaterdag terugkeerde naar de buurt waar hij opgroeide. Daar loosde hij steevast een paar van zijn thuis opgeslagen oude kranten in een lukraak gekozen brievenbus.
Hij beloofde mij voortaan zijn kranten naar een papierbak te brengen. Zijn eigen wijkagent ging later bij hem langs voor nazorg. In weinig tijd is de man geholpen en Agnita opgelucht. En zo zien we het graag!’
De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Wat een trieste bedoening. Dit is geen kerk meer, maar een sekte.
Dreigbrieven voor omstreden kerk: ‘Tijdens zondagsdienst ontploft er een explosief’

Een anonieme briefschrijver heeft met een aanslag op de Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel gedreigd. Afgelopen zondag zou, zo luidde het dreigement, een explosief in een volle kerk afgaan.

De getypte brief viel eerder die week bij de omstreden dominee Anthonie Kort op de mat. De afzender schreef dat het explosief om 10.00 uur, bij aanvang van de ochtenddienst, zou ontploffen. De Krimpenaar zou ‘eraan gaan’.

Volgens de vrouw van Kort gaat het om de vierde dreigbrief in een paar weken tijd. Telkens, zegt zij, dreigt de afzender met een aanslag die de dominee het leven gaat kosten. De brieven komen bij het stel binnen, omdat het kerkgebouw geen brievenbus heeft.

Mikpunt van woede
Kort is al maanden het mikpunt van woede. Dit vanwege homo-onvriendelijke uitspraken en het besluit van zijn kerk om, te midden van een pandemie, fysieke diensten te blijven organiseren. Ook zijn standpunt over het Nederlandse coronabeleid - ‘heel veel mensen sterven door dat vaccineren’ - zorgde voor kritiek.

De spanningen kwamen in de laatste week van maart tot een kookpunt toen een journalist door een gelovige werd mishandeld. Twee dagen later ging voor de deur van het kerkgebouw een vuurwerkbom af.

‘Kost alleen maar belastingcenten’
Een dag na die aanslag kwam de eerste dreigbrief bij de dominee binnen. Ditmaal schreef de afzender de kerk in brand te willen steken. De politie begon dezelfde dag nog met het beveiligen van het gebouw. Voor de deur verscheen camerabeveiliging. Daarna bleef het rustig.

Die camera was vorige week net weer verwijderd toen de vierde dreigbrief arriveerde. Daarop besloot de politie de camera tijdelijk terug te plaatsen.

Het is gelukkig niet gelukt om onrust te zaaien

Wiggert Pols
Het onderzoek naar de brieven is nog altijd in volle gang, meldt de politie. Die stelt verder extra waakzaam te zijn tijdens kerkdiensten. Zo worden agenten ‘zichtbaar en onzichtbaar’ ingezet. Ook komende zondag zal de politie weer toezicht houden. Zowel de dreigementen als de aanslag met de vuurwerkbom hebben nog niet tot aanhoudingen geleid.

Niet bang, want ‘God regeert’
De dreigbrieven maken Kort en zijn vrouw niet bang, vertelt laatstgenoemde. Ze zien in God een 'grote beschermer’. ,,Afgelopen zondag stond de doop van vijf kinderen op het programma. We hebben besloten om dat door te laten gaan. We moeten vertrouwen hebben. God regeert, dat voelen we echt. Dan gaat het niet verkeerd.”

Ook de kerkgemeenschap, die vier keer aangifte deed, zit volgens haar niet ‘in zak en as’. ,,Niemand blijft thuis vanwege deze brieven.” Wiggert Pols, de oudste ouderling, zegt eveneens dat het ‘gelukkig niet is gelukt om onrust te zaaien’. De ‘dreiging’ van afgelopen zondag werd, vertelt hij, voorafgaand aan de dienst bij de mededelingen ‘meegenomen’.

Mevrouw Kort zegt wel te merken kinderen binnen de gemeenschap soms angstig zijn. ,,Ze vragen zich af of ze nog wel naar de kerk kunnen. Daar loopt immers politie rond. Dat vind ik erg.”

‘Doe iets nuttigs met je tijd en geld’
De domineesvrouw vindt de dreigbrieven onzinnig. ,,Wat heb je hier nou aan? Het kost alleen maar belastingcenten. Doe iets nuttigs met je tijd en geld.”

In februari ontving de dominee al honderden boze brieven na een uitzending van YouTube-serie Boos. In die uitzending stond presentator Tim Hofman stil bij de homo-onvriendelijke uitspraken van de Krimpenaar en riep hij kijkers op om de dominee een brief te sturen.

Het leidde volgens mevrouw Kort niet alleen tot verzoeken om ‘in gesprek te gaan’, maar óók tot doodsverwensingen aan het adres van haar man.
De dominee van de Oud Gereformeerde Gemeente heeft hele bizare extreme ideeen.
Hij hoorde de stem van God in zijn hoofd.
Spoiler! :
Ooit was hij manager van een Zwolse rockband. Nu neemt dominee Anthonie Kort strenggelovigen in Krimpen aan den IJssel bij de hand. Wie is deze prediker, die in een uitgelekte brief stelt dat homoseksualiteit moet worden uitgebannen? ,,Het gaat hem niet om de mensen. Het gaat om de zonde.”

De stem van dominee Anthonie Kort (69) klinkt ritmisch. Soms hard, soms zacht, maar altijd staccato. Voor de ongeoefende luisteraar is de boodschap vanaf de kansel moeilijk te volgen. Hij heeft het over ‘de legerscharen van God die in de hemel zij’ en de ‘helse geesten die uit de put komen’. ,,Niet in discussie gaan met de duivel, want dat is een leugenaar’’, zegt hij ook in de kerkdienst op woensdagavond. ,,Daarom praat ik niet met de pers. Met leugenaars wil ik niet praten.’’
Spoiler! :
De veelbesproken Krimpense dominee Anthonie Kort, verbonden aan de kerk waar zondag een journalist werd mishandeld, stelt in een preek dat de overheid Nederlanders de dood injaagt door coronavaccins uit te delen. ,,Heel veel mensen sterven door dat vaccineren.”

Kort noemt in deze preek van afgelopen donderdag virologen de ‘moderne waarzeggers en tovenaars’. Hij vraagt God de Nederlanders te ‘verlossen’ van de overheid omdat ‘heel veel mensen sterven door dat vaccineren’. ,,Kinderen zijn niet meer veilig in de schoot van de moeder, ouderen worden tot sterven aangespoord en sommigen worden tot zelfmoord gebracht door pillen en spuiten.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Bizar.

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
za mei 01, 2021 2:06 pm
Wat een trieste bedoening. Dit is geen kerk meer, maar een sekte.
Niet bepaald iets om je druk over te maken.

Deze wereld telt 1,7 miljard mensen die zich moslim noemen en net zo knettergek zijn. Stuk voor stuk, met Ahmed Aboutaleb in de voorste gelederen als zelfbenoemde salafist die door onze overheid overgewaardeerd wordt als betrouwbare gezond van verstand zijnde burgemeester van Rotterdam, een job die iedere boerenlul tot een goed einde kan brengen, mits hij of zij geen moslim is. Want wees nu redelijk, welk gezond van verstand mens die kritisch zelfstandig kan denken parasiteert in Europa op onze kenniseconomie en beschaving? Dat zijn alleen en uitsluitend mensen die zich moslim noemen. Mensen die het vieze smerige haatboek Koran een bestseller vinden en in staat zijn dagelijks in de kont van de Arabische historische smeerlap, pedofiel, sadist en oorlogsmisdadiger Mohammed te kijken om daar inspiratie op te doen voor het succesvol afstand nemen tot onze beschaving en in de hoogste versnelling door te gaan in Europa met te parasiteren op onze wetenschappelijke en sociale vooruitgang die aan niet één moslim te danken is. Want alle moslims in Europa zijn afkomstig uit de vieze smerige dictatoriale fascistische moslimlanden waar democratie per definitie naar de ideeën van de gore pedofiele profeet Mohammed een vies woord is en in strijd met de achterlijke overtuiging dat Mohammed de volmaakte mens is. Het honderd procent tegendeel is waar, zo leert ons de geschiedenis die nota bene dankzij de vuile stinkende was van de zogenaamde moslimbeschaving tot ons is gekomen.

Moslims horen niet thuis in een beschaving met normen en waarden die niet de hunne is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Hier een zaak die ik toch wel bizar vindt.
In landen waar vrouwen onder grote sociale druk staan komt het geregeld voor dat meisjesscholen in paniek ontruimd worden omdat er collectief flauw gevallen wordt na het ruiken van een vreemd luchtje. De redders ruiken nooit geen vreemd luchtje.
Ook in het westen komt het heel zelden voordat een gebouw ijlings ontruimd wordt omdat men 'er niet goed wordt'.

En dan dit.
Komt het door djinns of anderssoortige kwade geesten? (tovenarij)
Komt het door 'natuurlijke' aardstralen?
Komt het door geluidsgolven?
Komt het door electromagnetische straling gemaakt door mensen?
Of is het toch hysterie?
‘Geluidsaanvallen’ op Amerikaanse ambassade in Cuba waren eigenlijk... bronstige krekels

In november 2016 meldden Amerikaanse diplomaten in Cuba voor het eerst klachten over doordringend, snerpend lawaai dat ze hoorden en waarna ze gezondheisproblemen kregen als hoofdpijn, duizeligheid, gehoorverlies en concentratiestoornissen. Meer dan twintig diplomaten werden onderzocht. Bij sommigen van hen werden tekenen van een hersenschudding of van andere hersenletsels vastgesteld. Er werd aanvankelijk gedacht aan een soort van ultrasonisch wapen, dat de Cubanen zouden inzetten tegen de diplomaten van de Amerikaanse ambassade, maar dat zou de hersenschade niet kunnen verklaren.

De VS trok meer dan de helft van het personeel op de ambassade terug uit Havana. Er ontstond internationale heisa rond de vermeende “aanvallen op de gezondheid”. Er dook ook een geluidsopname van op, die verspreid werd door persagentschap AP. Van in het begin werd het geluid omschreven als iets wat op het getjirp van krekels lijkt. Volgens twee wetenschappers die de opname analyseerden, is dat ook exact wat het is: het geluid van mannelijke krekels in paringstijd. Dat lieten Alexander Stubbs van de University of California in Berkeley en Fernando Montealegre-Z van de University of Lincoln in Engeland vrijdag weten.

“Er is veel discussie in de medische wereld over welke fysieke schade deze personen opgelopen hebben, als daar al sprake van is”, zei Stubbs aan de telefoon met de New York Times. “Het enige dat ik redelijk zeker kan zeggen is dat de AP-opname er een van een krekel is, en we denken ook te weten over welke soort het gaat.” Dat zou dan de ‘anurogryllus celerinictus’ of de Caraïbische kortstaartkrekel zijn. De mannelijke krekel van de bewuste soort uit het Caribisch gebied brengt een hoog en erg luid piepgeluid van overwegend 6,9 kHz voort.

De twee onderzoekers voegden eraan toe dat hun bevindingen niet noodzakelijk betekenen dat de diplomaten niet aangevallen werden, wél dat het zeker niet om een audiowapen ging, zoals eerder werd gesuggereerd. “Het is goed mogelijk dat ze ziek werden door iets dat totaal niets met een geluidsaanval te maken heeft of dat ze op een andere manier geviseerd werden”, aldus Stubbs.
https://www.hln.be/buitenland/geluidsaa ... ~a9251537/

En dan opeens komt het dichter bij huis (het huis van Biden).
VS onderzoeken mogelijke “mysterieuze geluidsaanval” nabij Witte Huis

De veiligheidsdiensten onderzoeken een geval waarbij een ambtenaar van de Nationale Veiligheidsraad ziek werd nabij de Ellips, het grote ovale grasveld aan de zuidkant van het Witte Huis. Daarnaast wordt ook het incident onderzocht van een medewerker van het Witte Huis die tijdens het uitlaten van haar hond in 2019 ziek werd. Ze wandelde langs een geparkeerd busje, waaruit vervolgens een man stapte die haar voorbijwandelde. “Haar hond versteef en vervolgens voelde zij het ook: luide oorsuizingen, een intense hoofdpijn en tintelingen in haar gezicht”, stelt het rapport.

Er doen in Washington al langer geruchten de ronde over gelijkaardige incidenten in de Verenigde Staten. De voorbije jaren maakte overigens ook Amerikaans overheidspersoneel in Rusland en China melding van dergelijke symptomen.

Voorlopig hebben de ministeries van Defensie (Pentagon) en Buitenlandse Zaken en de CIA echter het raden naar wat er precies aan de hand is en wie er eventueel verantwoordelijk is. Ze houden de lippen dan ook stijf op elkaar. Eén studie in opdracht van het ministerie van Buitenlandse Zaken stelde dat de symptomen vermoedelijk het gevolg waren van aanvallen met microgolven.

Een woordvoerder van het Witte Huis deelt mee dat de zaak nauw wordt opgevolgd. “Aangezien we nog steeds gemelde incidenten onderzoeken en we de privacy van de betrokken individuen die de zaken hebben gemeld moeten beschermen, kunnen we voorlopig geen specifieke details geven of bevestigen”, klinkt het.
https://www.hln.be/buitenland/vs-onderz ... ~afbb7557/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

De zwevende tafel; Kan dat echt?

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie