Bizar.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Zoek de kat!

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

King George schreef:
wo apr 13, 2022 1:05 pm
Afbeelding
Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Ik heb de kat gevonden, en ik kwam eerder maar niet uit het plaatje van de steen.

Leuk. Dit had ik niet verwacht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

En ik maar roepen: "Poes waar ben je?"

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
zo apr 24, 2022 9:20 pm
En ik maar roepen: "Poes waar ben je?"
Wil je een tip
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Dit is geen kunst met zand. Dit is een echte krokodil. Echt waar.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Knap werk. Die afgebeten hand maakt het plaatje compleet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Ariel schreef:
zo apr 24, 2022 8:16 pm
Ik heb de kat gevonden, en ik kwam eerder maar niet uit het plaatje van de steen.

Leuk. Dit had ik niet verwacht.
Lukt het je ook de vierde kat te vinden? Als ik een hint mag geven: Het is geen zwarte kat.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Dank zij je tip zag ik hem in één seconde. Een leuk grijs katje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Seksuele voorlichting in Amerika.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Opnieuw sterft een Russische oligarch onder bizarre omstandigheden

MOSKOU - Alexander Subbotin (43), voormalige topman bij het Russische oliebedrijf Lukoil, is de laatste in een rijtje van prominente Russen die sinds de invasie in Oekraïne onder verdachte omstandigheden zijn overleden.

De officiële uitleg over de dood van de 43-jarige Rus is dat hij om advies had gevraagd bij twee sjamanen omdat hij een kater wilde verhelpen. De sjamanen zouden daarop een sneetje in zijn huid gemaakt hebben en daar gif van een kikker in gedruppeld hebben. Nadat te hebben overgegeven, zou de man zich beter gevoeld hebben. Maar niet veel later kreeg Subbotin een hartaanval waarna hij overleed.

Subbotin is niet de eerste prominente Rus die in de afgelopen weken overleed. Verschillende miljardairs en ook leidinggevenden van het staatsbedrijf Gazprom zijn overleden sinds Rusland Oekraïne binnenviel. In meerdere gevallen stierven niet alleen de oligarchen zelf, maar ook hun echtgenotes en kinderen. Volgens officiële berichten zouden de mannen hun vrouwen en kinderen doden om daarna zichzelf van het leven te beroven. Al wordt ook door heel wat bronnen beweerd dat die zelfmoorden in scène werden gezet.

Opvallend is dat de mannen nooit openlijk kritische opmerkingen zouden hebben gemaakt over de Russische invasie. Ook stonden de oligarchen niet op sanctielijsten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1933363 ... andigheden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Humor of vandalisme? Eerbetoon aan Johnny Cash op watertoren krijgt kogel op intieme plek

Afbeelding

Een geslaagde grap of puur vandalisme? Of ergens er tussenin? Inwoners van de geboorteplaats van de legendarische Amerikaanse zanger Johnny Cash staan voor een raadsel nu een muurschildering van hun wereldberoemde dorpsgenoot vanaf een grote watertoren in Kingsland met een indrukwekkende straal naar beneden plast.

Al tientallen jaren staat het silhouet van de in 2003 overleden Cash afgebeeld op de watertoren in het dorpje in de staat Arkansas. Afgelopen week werd het silhouet onder vuur genomen en daarbij werd Cash - vermoedelijk niet geheel toevallig - op een gevoelige plaats geraakt. Precies tussen de benen van Cash sloeg een kogel in, waardoor het nu net lijkt of het muzikale genie vanaf de toren tientallen meters naar beneden urineert.

Sommige dorpsbewoners kunnen wel lachen om de grap, maar niet iedereen ziet de humor er van in. Volgens een inwoner lekt er dagelijks 100.000 liter water weg, wat de gemeenschap zo’n 200 dollar per dag zou kosten. Op de grond onder de toren ligt inmiddels een enorme plas water.

’Kan geen toeval zijn’
Het merkwaardige tafereel zou zelfs al toeristen naar het dorpje hebben getrokken. „Dit kan geen toeval zijn. Hier probeert iemand heel grappig te zijn”, aldus een van hen in lokale media.

Het zou niet de eerste keer zijn geweest dat Cash onder vuur werd genomen. Ook in 1993 zou hij al een keer doelwit zijn geweest. Het is niet duidelijk wanneer het dorp de schade gaat herstellen.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Het het Bredero Beroepscollege te Amsterdam.
De ventilatiebuizen zijn tijdelijk opgehangen om de gymzalen, waar de eindexamenkandidaten in mei zitten, te koelen.

,,We zitten midden in de examenperiode. Om voor onze examenleerlingen een goed klimaat te creëren, hebben we in de gymzalen tijdelijk een airco laten plaatsen. Het onderwijs gaat dan even voor op de uitstraling van het gebouw.”
https://www.ad.nl/binnenland/architect- ... ~a1a73beb/
Luid en duidelijk laat de architect in de media weten dat hij zwaar in de zeik is dan wel op zijn pik getrapt over deze verminking van zijn schepping.
Hij moet niet zeuren. Had die maar een schoolgebouw moeten ontwerpen waar deze noodgreep niet voor nodig is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Kunnen honden lantarenpalen omzeiken? Jawel.
Een lange tijd geleden viel bij mij op de gracht een lantarenpaal om omdat die doorgeroest was door de hondenpies. De stalen pijp werd op grondhoogte beschermd tegen corrosie door een bitumen mouw. Tussen die manchet en de paal kwam ruimte en honden konden boven de aanhechting pissen.
Nu lees ik dat ook aluminium palen niet tegen hondenpies bestand zijn.
Honderden lantaarnpalen staan op omvallen door urinerende honden

VIERSEN - Honderden aluminium lantaarnpalen in de Duitse grensstad Viersen, vlakbij Venlo, moeten per direct afgezaagd worden. Ze staan op omvallen door het veelvuldig urineren door honden tegen de voet van deze palen, liet de gemeente Viersen weten.
Door het jarenlang inwerken van urine ontstond roestvorming.

Meteen is begonnen met het kortwieken van de masten op een hoogte van 1,30 meter. Wat blijft staan wordt met ducktape afgeplakt. En dat allemaal om omkiepen van de lantaarnpalen tijdens een storm te voorkomen.

Met name palen op de hoeken van straten zijn ernstig aangetast, omdat honden daar bij voorkeur hun poot tegen opheffen. Door het jarenlang inwerken van urine ontstond roestvorming. De palen rotten weg, en dat leidde enkele weken geleden tijdens een storm al tot het omwaaien van een lantaarn.

Daarop besloot de gemeente de aluminium palen te vervangen door stalen masten. Die zijn beter bestand tegen urinerende viervoeters, aldus de gemeente.

Het vervangen van de lantaarnpalen gaat nog wel geruime tijd duren, want aan staal is moeilijk te komen, en dus blijven veel plaatsen in Viersen langere tijd onverlicht. Wachten met verwijderen van de huidige masten wil de stad niet: vanwege de verkeersveiligheid moet de gemeente naar eigen zeggen direct in actie komen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1292310 ... nde-honden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Een Google zoek op "needle spiking legend" geeft vele treffers:
The British Needle-Spiking Panic | Psychology Today

Claims of syringe attacks on British women may be an urban myth.
Despite over 1300 'attacks' in the past 6 months, there is yet to be a single confirmed case or conviction.
To inject someone with a needle at a nightclub while out with friends - and without anyone realizing -defies credulity.
https://www.psychologytoday.com/us/blog ... king-panic
Needle spiking een urban legend? “Prik of paniek, de klachten zijn sowieso echt”
Het tienerfestival We R Young in Hasselt werd woensdagavond stilgelegd na meldingen van needle spiking. 24 tieners werden onwel.

Heeft er daadwerkelijk iemand geprobeerd om jonge tieners met een naald te drogeren op We R Young? Experten zijn sceptisch, maar nemen de slachtoffers ernstig. “Of er nu wel of geen prik was, de fysieke klachten zijn echt.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220526_96541374

Needle spiking: A new social contagion?
https://www.independent.co.uk/independe ... 58804.html
Telkens raakt een ander land in de ban van ‘needle spiking’, maar overal blijven dezelfde vragen: “Het is onverklaarbaar”

In de herfst was het Engeland, in de winter Frankrijk, en nu is het België: elk seizoen raakt een ander land in de ban van needle spiking. Het patroon is overal hetzelfde, en toch blijven er vooral vraagtekens over het fenomeen. ‘Ik probeer het te begrijpen, maar het is momenteel echt onverklaarbaar.’
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220605_92312557

Gedrogeerd met een spuit tijdens het stappen: veel vraagtekens rondom fenomeen ‘needle spiking’
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220523_95478908
EenVandaag: ‘Needle spiking is klassiek broodje aap verhaal’

Gedrogeerd worden met een naald tijdens het uitgaan. Het aantal meldingen neemt de afgelopen weken flink toe, in Groningen zou het gaan om een aantal meldingen. Volgens het actualiteitenprogramma EenVandaag gaat het om een broodje-aapverhaal.

Bij needle spiking worden vrouwen tijdens het uitgaan gedrogeerd door middel van een injectienaald. Landelijk zijn er bij de politie de afgelopen periode tientallen meldingen binnengekomen van vrouwen die denken geïnjecteerd te zijn. Op sociale media worden tips uitgewisseld hoe je dit kunt voorkomen, bijvoorbeeld door spijkerstof te dragen. Deskundigen zeggen echter het onwaarschijnlijk en praktisch onmogelijk te vinden dat mensen op deze manier gedrogeerd worden.

“Het is best wel een actie”
“Het is best wel een actie”, vertelt Ruben van Beek van het Trimbos Instituut aan EenVandaag. “Je moet het meenemen, je moet het mee naar binnen smokkelen. Je loopt het risico, zeker bij clubs waar de controles best wel streng zijn, dat beveiligers het tegen komen. Daarnaast moet je bij de handeling toch een naald in iemand zijn arm, been of waar dan ook steken, de plunjer naar beneden drukken, en vervolgens de naald er weer uit te halen, zonder dat andere mensen dit zien.”

Engeland
EenVandaag stelt dat het in Nederland een relatief nieuw fenomeen is dat over is komen waaien uit andere landen. In België, Frankrijk en Groot Brittannië houdt het de gemoederen al langer bezig, mede omdat berichten via sociale media massaal gedeeld worden. In Engeland zijn er al veel meldingen bij de politie binnen gekomen. De Engelse politie heeft ondertussen het bloed van duizenden vrouwen, die aangifte hebben gedaan, onderzocht, maar heeft geen enkel bewijs kunnen vinden. De politie in ons land neemt de meldingen echter serieus, maar zegt dat er nog geen enkel bewijs is gevonden.

Alcohol
Toch klagen veel vrouwen over symptomen. Het Trimbos Instituut denkt dat daarvoor een logische verklaring is. “Alcohol is soms best wel een onvoorspelbaar middel”, zegt Van Beek. “En ook geheugenverlies, duizeligheid of angstgevoelens kunnen allemaal veroorzaakt worden door alcohol, zeker in een setting waarbij je jezelf niet op je gemak voelt of angstig bent. Daar kan het aan liggen. Daarmee wil ik niet zeggen dat needle spiking niet gebeurd, maar het is moeilijk om het uitelkaar te halen.”
https://www.oogtv.nl/2022/05/eenvandaag ... p-verhaal/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Dat dit gebeuren op zoveel weerklank kan rekenen, zou dat ook niet komen omdat wij allen nog nooit in ons leven zo vaak zijn geprikt voor iets direct bedreigends?

En dan is nu deze masssahysterie ook in Katwijk opgetreden.
En weer dezelfde soort rare beweringen.
Politie krijgt vijf aangiften van drogeren met een naald in Katwijk en Noordwijk. Horeca schroeft beveiliging op: ’Maar over een maand hoor je hier niemand meer over’

’Kinderen worden geprikt met naalden en die voel je niet. Tien minuten later liggen ze op de grond’, aldus een ouder in de groepsapp.

Bij de politie zijn vijf aangiftes gedaan door meiden die zeggen slachtoffer te zijn geworden van het zogeheten ’needle spiking’, waarbij met een naald drugs worden geïnjecteerd. De politie neemt de aangiften serieus en onderzoekt de zaak, zegt een woordvoerster.

Vooralsnog is er nog geen bewijs, maar de politie heeft contact opgenomen met de ’netwerkpartners’, laat een woordvoerster deze week weten. In dit geval is dat de horeca in Noordwijk en Katwijk, waar verhalen rondzingen over meiden die stiekem zouden zijn geprikt en daarna een black-out kregen.

In een besloten appgroep, door deze krant ingezien, gaan vreselijke verhalen rond. Zo zouden in Club M in Noordwijk op donderdag 26 mei op een 18-feest zestien meiden met naalden zijn gedrogeerd. Er zou een jongen met 27 naalden zijn opgepakt, meldt een ouder in de groepsapp. ’Kinderen worden geprikt met naalden en die voel je niet. Tien minuten later liggen ze op de grond. Uitsmijters zeggen ’stel je niet aan’ en kinderen worden naar buiten gegooid. Morgen verhaal halen bij die tent, is te veel gebeurd en me dochter heeft alles verteld’.

Gedrogeerd

’Me dochter op stap in Club M, jeugd ding. Komen nu naar huis omdat er tien meiden zijn gedrogeerd’, is ook te lezen in de appgroep. Weer een ander meldt dat er xtc wordt aangeboden in wc’s.

Club M laat daags na de verhalen op zijn eigen site weten dat er weinig van het verhaal klopt. ’Net de bevestiging gehad dat zich geen slachtoffers hebben gemeld bij de politie van enige vorm van drogeren op het 18-feest van donderdag 26 mei, ook heeft onze beveiliging hier niets van geconstateerd die avond. Wel zijn een aantal jonge bezoekers geweigerd of naar huis gestuurd die hadden ingedronken, wat bleek door een blaastest. Jammer dat er ook een tiental jongeren alcohol in flesjes of zakjes naar binnen wilden smokkelen op ons fris feest. Zoals we nu kunnen constateren is het een broodjeaapverhaal dat in 95 procent van de gevallen wordt gebruikt door kinderen om het indrinken tegenover hun ouders te verbloemen. Dat wordt versterkt door de landelijke media-aandacht’.

Marco Arnoldus van Club M, voorheen De Bob, legt aan de telefoon uit hoe de avond verliep. Hij heeft geen ouders op bezoek gehad die verhaal kwamen halen. Hij koos ervoor om een eigen lezing op zijn site te plaatsen, omdat er een eenzijdig verhaal dreigde te worden gepubliceerd in het lokale medium.

Hype

,,We hadden een fris-feest voor zevenhonderd jongeren onder de 18 georganiseerd, waar geen alcohol mag worden gedronken. We hebben normaal gesproken drie beveiligers, maar hebben er die avond nog één bij gezet. Dertig jongeren bleken alcohol te hebben gedronken en die hebben we naar huis gestuurd. Omdat ze bij ons niet mogen drinken, doen ze dat thuis of elders en als ze hier binnenkomen worden ze snel heel erg dronken. Dan nemen we meteen een ademtest af. Ze hebben waarschijnlijk tegen hun ouders een ander verhaal opgehangen, dat weet ik niet, maar we hebben in ieder geval geen drogeringen kunnen constateren. Ik heb wel van de politie gehoord dat er twee gevallen zijn gemeld in onze club, maar ik heb van de politie verder nog niet vernomen of het ook echt zo is.”

Hij hecht niet veel waarde aan de prikverhalen. ,,Het is een hype omdat het bij Beau op televisie was en erover is geschreven. Maar het is dus heel lastig om iemand te drogeren met een naald. Over een maand hoor je er niemand meer over.”

Alcohol was die avond wel een probleem in zijn club, zegt hij. ,,We hebben vier emmers met alcohol ingenomen. Daarin zaten Flugelflesjes, breakerzakjes met drank, ze hadden zelfs drank in Danoontjes gestopt! Ik weet niet of we alles hebben onderschept, maar een hoop wel.”

Fouilleert hij op naalden? ,,Nou dat is moeilijk. Ik zou bijna zeggen: dat is zoeken naar een naald in een hooiberg.”

Club M is niet de enige waar verhalen over rondgaan. Volgens een horecaondernemer uit Katwijk gaan er ook verhalen rond over The Safe, The Stairs en de Blauwe Bock. ,,Dat zijn echt de typische kroegen van Katwijk waar veel jongeren komen”, laat hij weten.

Tanja Groenheyde van café The Stairs in Katwijk heeft zelf geen ervaring met prikincidenten, zegt ze. ,,We hebben het er met het personeel wel over gehad hoe we dat gaan controleren, want dat is best lastig. Je kunt die naalden overal verstoppen.” Of de verhalen kloppen, weet ze niet, maar ze heeft er wel haar bedenkingen bij. Voorlopig is er nog geen enkel bewijs gevonden zegt ze.

Eén keer kreeg ze te maken met een meisje dat zei slachtoffer te zijn geworden. ,,Ze meldde zich de volgende dag met een vaag verhaal. De bedrijfsleider heeft contact met haar gezocht en toen zei ze dat ze op het damestoilet was geprikt door een jongen. Ze wilde niets laten zien, omdat het op een intieme plek was, en ze ging ook niet naar de politie. Verder wist ze ook geen bijzonderheden meer. Tja, wat moet je met zo’n verhaal? Ik heb geen camera’s op het damestoilet hangen en als je niet naar de politie gaat, weet ik het ook niet”, zegt ze.

Broodje aap?

Zou het een hysterische hype onder jongeren kunnen zijn, is het een broodje aap? Ze weet het niet. ,,Jongeren zijn natuurlijk bezig met verleggen van hun grenzen, dus ze kunnen best hysterisch zijn. En er is na corona een heel nieuwe generatie gaan stappen. Normaal gesproken werden ze opgeleid door de oudere generatie, maar die is er niet meer. Dus ze kunnen best los gaan. Als ik af en toe mijn toiletten zie, denk ik bij mezelf: dat doe je thuis toch ook niet?”

Bij nachtclub The Safe meldde zich twee weken geleden een bezoekster die zei dat ze was gedrogeerd, zegt Jeffrey Schreuder van café The Safe. ,,Ik ben niet van de politie en ik ben ook geen medisch specialist. Maar ze heeft me twee prikwondjes op haar bovenarm laten zien. Dat hadden ook muggenbulten kunnen zijn. Ik ken haar, ik weet wie ze is. Ze kwam vrijdag binnen, gaf een knuffel, en na een tijdje was ze weg. Ze had een black-out gehad, vertelde ze de volgende dag. Ze heeft online aangifte gedaan bij de politie. Ze is die vrijdag niet lang bij ons binnen geweest en ze is best stevig en drinkt wel vaker, ik heb haar niet lam gezien. Ik weet het niet, maar ik neem het wel serieus en daarom hebben wij de beveiliging opgeschroefd. Bezoekers moeten nu hun zakken leeg maken en daar zijn vooral vrouwen heel erg blij mee. Het merendeel van de bezoekers is nu vrouw.”

,,Ik heb wel het gevoel dat veel jonge mensen na die twee coronajaren niet goed kunnen omgaan met prikkels en sneller te veel drinken, maar we nemen alles serieus hoor.”

Zijn compagnon Marco van Duijn had contact met de politie en vroeg wat hij aan het nieuwe fenomeen kon doen. ,,Je kunt er niet zoveel aan doen, zei de politie. Daarop hebben we toen maar poortjes met bakjes ervoor geplaatst, omdat onze bezoekers ook bang waren. Voordat je bij ons binnenkomt, moet je eerst je zakken legen en de inhoud in een bakje gooien. Dat vond de politie wel een goed idee, het wordt door onze gasten op prijs gesteld en we hopen dat het potentiële daders afschrikt.”

Vervelend vindt hij het wel. ,,Er wordt zo’n verhaal op sociale media gegooid en daar moeten wij dan weer op anticiperen. Als club kunnen we er niet veel aan doen, daarom zijn we maar met die paaltjes gaan werken. Dat is ook een beetje voor het zicht en om te laten zien dat we er wel iets tegen ondernemen.”
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20220603_92962285
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Mensen beweren iets. Dat is een feit. Maar of het waar is? Materieel bewijsmateriaal (injectiespuiten, verdovend middel) zijn niet gevonden.

Man opgepakt op verdenking van ‘needle spiking’ op strand in Frankrijk


In het zuiden van Frankrijk is een 20-jarige verdachte in voorlopige hechtenis genomen wegens een onderzoek naar needle spiking tijdens een concert op een strand in Toulon afgelopen vrijdag.

Bij ‘needle spiking’ worden slachtoffers ongevraagd geprikt met een injectienaald met een verdovende stof. Er hebben zich in Frankrijk de laatste tijd verschillende van zulke prikincidenten voorgedaan, voornamelijk in nachtclubs.

De procureur van Toulon meldt dat de verdachte uit Toulon zondag in beschuldiging is gesteld in het kader van een onderzoek naar een incident op een strand in Toulon.

Daar hadden vrijdag een twintigtal toeschouwers van een concert aan de politie verklaard dat ze geprikt waren. Een van de slachtoffers, een veiligheidsagent, belandde in het ziekenhuis.

De opgepakte verdachte werd geïdentificeerd door twee jonge vrouwen die verklaarden dat ze hem gezien hadden met een injectiespuit en konden voorkomen dat hij hen kon prikken. De man ontkent de feiten.
https://www.ad.nl/buitenland/man-opgepa ... ~a8abe768/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Van een bol gezicht naar een hol gezicht gaat niet lukken.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Politie: onwel geworden meisje Kaatsheuvel niet gedrogeerd

KAATSHEUVEL - De politie heeft geen aanwijzingen gevonden dat een 17-jarig meisje uit Kaatsheuvel in mei het slachtoffer is geworden van 'needle spiking'. Dat meldt de politie vrijdag. Het zogenoemde needle spiking is het prikken van een slachtoffer met een injectienaald, al dan niet gevuld met een verdovende drug.

Het meisje werd op een feest aan het Anton Pieckplein onwel en meldde zich bij een EHBO-post. Ze werd toen naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek.

Artsen en Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) hebben na uitgebreid onderzoek vastgesteld dat er in het bloed van het meisje geen vreemde stoffen zijn aangetroffen.

Over het fenomeen 'needle spiking' is er nog veel onduidelijk. In meerdere landen waaronder Nederland worden de laatste tijd meldingen gedaan van mensen die zeggen tijdens het uitgaan geïnjecteerd te zijn met een naald en op die manier zouden worden gedrogeerd.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1426088 ... gedrogeerd
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Eenvoudig uw haardvuur aanmaken met de ecologische aanmaakblokjes van Fire-Up. De aanmaakblokjes zijn gemaakt uit plantaardige grondstoffen. Daarnaast zijn ze erg makkelijk in het gebruik, niet giftig, reukloos, niet vet en ze drogen niet uit. Voorkom irritatie door het gebruik van kranten of andere brandstoffen en kies voor de veilige oplossing.
En ze branden prima zonder veel rook en stank. Het probleem is alleen: die blokjes vliegen in de fabriek voortijdig in brand. En dan zijn ze bepaald niet rookloos:

Afbeelding
Aanmaakblokjesfabriek in Oisterwijk vat vlam

OISTERWIJK - Vanwege een grote brand bij aanmaakblokjesfabriek Fire-Up in Oisterwijk is het treinverkeer stilgelegd tussen Tilburg en Boxtel. Vanmorgen sloegen de vlammen uit het dak van de fabriek, waarbij tevens veel rook vrijkomt. De brand brak uit in de nacht van zondag op maandag en werd geblust, maar laaide maandagochtend weer opnieuw op.

In september 2019 brak in een paar dagen tijd wel vier keer brand uit. Volgens de eigenaar van Fire-Up zou dat liggen aan de specifieke samenstelling van de aanmaakblokjes, vervolgens heeft het bedrijf de veiligheidsmaatregelen opgeschroefd. Maar toch ging het vanmorgen weer mis, tot ongenoegen van de lokale brandweer. Zij willen nu een aangepast plan zien.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Zo'n 30 jaar geleden raakte het zgn 'vuurlopen' populair.
Ik lees op de site van die club:
What are the benefits of walking on hot coals?

It Heightens Self-Responsibility

Firewalking helps you realize just how many aspects of life are actually in your control. This creates a sense of self-responsibility over the way you think, the way you feel, the choices you make, and the path you choose to travel down.
https://firewalking.com/4-life-changing ... rewalking/

En de belangrijkste vraag in verband met gezondheid is wel: "Is het veilig?".
We roepen de statistiek erbij:
"Normaal gesproken brandt ongeveer een op de vijftien mensen de voeten aan het kunstje."
Tientallen gewonden na lopen over hete kolen in plaatsje 'Au'

In Zwitserland zijn 25 mensen gewond geraakt tijdens een cursus waarbij mensen over hete kolen moesten lopen. Van de gewonden zijn 13 mensen met ernstige brandwonden overgebracht naar het ziekenhuis. Het tafereel voltrok zich aan het Meer van Zürich, in het plaatsje Au. Jawel, Au.

De groep mensen was bijeengekomen voor een teambuilding-dag. De politie heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar de activiteit waarbij de gewonden vielen.

Goeroes

Het is uitzonderlijk dat zoveel mensen in een relatief kleine groep zich branden aan hete kolen bij een dergelijke oefening. De 'vuurloop' kent zijn oorsprong een aantal eeuwen geleden, maar is in de jaren '90 geherintroduceerd door diverse positiviteitsgoeroes zoals Emile Ratelband. Normaal gesproken brandt ongeveer een op de vijftien mensen de voeten aan het kunstje.
https://www.nieuwnieuws.nl/5156570/tien ... aatsje-au/

En het is natuurlijk ook een geval van kulturele toeeigening uit Azië (india)..
" It is also used in many parts of the world as a rite of passage or test.".

Meer over dit gedoe:
https://www.scienceabc.com/humans/how-d ... ewalk.html

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Om deel te nemen moet je een man met de juiste gezichtbeharing zijn. Verder ben je lid van 'The Ministry of Silly Walks".

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Bakverbod voor visboeren om geuroverlast: ’Daar zit je dan met je verse handel. In wat voor wereld leven we nou?’

Peter Ploeger staat al klaar om zijn wagen met viskraam naar de vaste standplaats aan de Nieuwstraat te rijden, waar hij elke dinsdag en woensdag vanaf elf uur vele trouwe klantjes bedient. Tien minuten daarvoor belt de gemeente Schagen: ’Je mag geen vis meer bakken wegens klachten over geuroverlast’.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: Bizar.

Bericht door Boudewijn Atsma »

Het stonk kennelijk nogal heftig.
Plaats reactie