Kunst

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Kunst.

Bericht door Ariel »

Of de taart racistisch is weet ik niet, maar hij ziet er heel onsmakelijk uit. Het bloed druipt er net nog niet uit. En de vrouwen blijven ondanks dat de taart kermt van de pijn als je er een stuk afsnijdt heerlijk van eten. Bah......
Ophef in Zweden over 'racistische' taart
Afbeelding
Kunst of racisme? De Zweedse minister van Cultuur Lena Adelsohn Liljeroth is het middelpunt van een rel geworden nadat ze op Wereldkunstdag een taart in de vorm van een Afrikaanse vrouw aansneed.

De taart stelde het naakte bovenlichaam van een Afrikaanse vrouw voor en was gevuld met een bloederig uitziende vulling. Het gezicht was geïnspireerd op het gelaat van de maker zelf. Kunstenaar Makode Linde is van Afrikaanse afkomst.

Vrouwenbesnijdenis
Het Museum voor Moderne Kunst in Stockholm had de minister van Cultuur uitgenodigd om een lezing te houden over het recht op vrije kunst en het recht om met kunst te provoceren. Na de lezing werd haar gevraagd de taart aan te snijden.

Volgens het museum wilde de kunstenaar met zijn taart aandacht vragen voor vrouwenbesnijdenis.

Ontslag
De Vereniging van Afrikanen in Zweden noemt het kunstwerk racistisch en vraagt om het ontslag van Adelsohn Liljeroth. ‘De bereidheid van de minister om hieraan mee te doen en die cake op te eten, is zeer schokkend voor vrouwen die het slachtoffer zijn geworden van besnijdenis,’ zegt Kitimbwa Sabuni van de vereniging.

De minister noemt de beschuldiging ‘bizar’.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultu ... -video.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Ariel »

Makode Linde is een man, wat deze taart toestand nog erger maakt.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Schepsel »

Waarom voelen ze zich gekwetst als het een serieuze poging was om vrouwenbesnijdenis onder de aandacht te brengen?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Mahalingam »

Neen, dat was het niet.
De maker van de taart is tevens de man die u in het filmpje hoort schreeuwen. Volgens hem is er helemaal niets aan de hand. "Mijn taart wordt verkeerd begrepen", zegt Makode Linde in de krant Svenska Dagbladet. "Het is net bedoeld om de problematiek rond vrouwenbesnijdenis onder de aandacht te brengen."
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/o ... artRacisme

Kanibalisme en negers. Dat moet je niet met elkaar in verband brengen.
http://www.animatieplaatjes.nl/plaatjesA/afrika13.gif

net zo min als slavernij en negers (tenminste als je blank bent). Dan wordt je zelfs voor de rechter gesleept:
Prosecutor: slave auction was 'costume party'
”They're basically saying that it is OK to demean Afro-Swedes as long as it is done as a costume party. That means that it is open season for anyone who wish to do so,” Jallow Momodou, chairman of the National Afro-Swedish Association (Afrosvenskarnas riksförbund) told The Local following the announcement.
http://www.thelocal.se/37016/20111028/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Ozes »

Een neger maakt een taart, en de taart word racistisch genoemd, uiteraard met beschuldigingen richting de blanken. Zelfs al eten ze het alleen maar op, zonder enige andere intenties. En mensen proberen mij wijs te maken dat hier geen corrupte ideologie achter zit. Dit bericht zal vast wel weer de druppel zijn voor een allochtone inwoner van Rosengard die even de frustraties bot zal vieren op een zweed. In de krant zal het niet komen.


Smerig uitziende taart inderdaad Ariel. Ik zou er geen hap van nemen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Dhana »

Als een negerzoen al een rascistische benaming voor een zoete versnapering, kon de maker van deze traktatie op zijn vingers natellen dat dit niet echt in goede aarde zou vallen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik zie er niks racistisch in, verre van. Ik vraag me af hoe het racistisch kan zijn als diegene die die taart heeft gemaakt, zwart is? Hier wordt weer de nodige onzin verkocht. Idioten!

Wat betreft de taart... er is zoiets als artistieke vrijheid, en uiteraard moet die kunstenaar de vrijheid hebben iets aan te klagen. Vrouwenbesnijdenis is uiteraard een gruwelijk en walgelijk fenomeen.

Maar die taart vind ik eigenlijk te ver gaan. Ik vind het erg onsmakelijk en er behoorlijk over.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Ozes »

Tjah, racisme word als middel gebruikt om verzet tegen de utopie tegen te gaan. Het woord racist word in 99% van de gevallen gebruikt tegen hen die nooit iets racistisch gezegd of gedaan hebben. Kan een scheldwoord zo lang zijn kracht behouden dat zelfs wanneer allochtonen vrijwel alle misdaad plegen, men nog steeds hier geen opmerking over durft te maken?

De media doet zijn best om er voor te zorgen dat de associatie met het woord racist het volgende is:
-Blank
-Conservatief
-Een Christelijke vorm van geloof.
-Hen die niet geloven in het slachtofferschap & speciale rechten van minderheden.

Hier ontkomt geen mens aan. Mohammed Ali, Malcolm X waren/zijn ook keiharde racisten, maar als je mensen dit vertelt gaat het 1 oor in en de andere uit. Maar mensen zijn om het minste geringste geschokt wanneer er ook maar enige kritiek op niet-blanken is.De associatie met een woord telt, niet de morele waarde ervan.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Ariel »

Zweedse minister biedt excuus aan voor taart

STOCKHOLM - De Zweedse minister van Cultuur, Lena Adelsohn Liljeroth, heeft woensdag haar excuus aangeboden voor een incident met een taart waarop een naakte Afrikaanse vrouw was afgebeeld.

De taart was gemaakt voor een bijeenkomst ter gelegenheid van het 75-jarige bestaan van een Zweedse kunstenaarsorganisatie, waar de bewindsvrouw aanwezig was.

Volgens critici riep het aansnijden van de taart beelden op van een vrouwelijke besnijdenis, een praktijk die algemeen als barbaars wordt beschouwd maar in bepaalde delen van Afrika nog steeds voorkomt.

De Nationale Associatie van Afro-Zweden vond de ceremonie met de taart en de aanwezigheid van de minister daarbij ,,een daad van slechte smaak en racisme''.

Dat was voor Liljeroth aanleiding haar oprechte excuses aan te bieden. Volgens haar was de taart, gemaakt door een Afrikaanse kunstenaar die in Zweden bekend staat om zijn provocerende kunst, juist bedoeld om racisme aan de kaak te stellen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1194 ... art__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Ozes »

:laugh1:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door H.Numan »

De lichtwerking op de broek van die linkse meneer (links op de foto) geeft de indruk dat hij daar meneer Palenmans staat te spelen.
Ik vind die taart er niet smakelijk uitzien, en na opensnijden... doet u mij eigenlijk maar een wortel.

Beauty is in the eyes of the beholder, ik weet het. Van de week was ik op de ambassade, voor een gezellige bijeenkomst. Deze keer was het de Copra groep. Er hangen originele Appels, en er was de laatst overlevende Copra kunstenaar. Ik heb hem ronduit in z'n gezicht gezegd dat ik, kleinburgerlijk manneke als ik ben, die troep niet eens op de plee zou hangen. Krijg je vieze billen van.

Dat kleinburgerlijk manneke zeer bewust: hij vond het namelijk nodig om daar aan te refereren. We werden gevraagd om niet direct een oordeel te geven, maar 'het op je in te laten werken'. Vooral niet kleinburgerlijk denken, want dat was waar Karel de Klodderaar tegen vocht. En dan te beoordelen op techniek, kleurstellingen en zo meer. Appel kon daar dus niks van. Als ik een kleuter ladderzat voer weet die beter werk te produceren. Mooie woorden, overigens. Maar dat heeft dus niets met kunst te maken, lijkt me. Zo beoordeel je een computer of een auto.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Ariel »

H.Numan schreef: Maar dat heeft dus niets met kunst te maken, lijkt me. Zo beoordeel je een computer of een auto.
Wat is kunst tegenwoordig. Men kan het beter freubelen noemen. Vandaag in de krant een artikel dat er geen topkunstenaars meer zijn en dat komt door cultuursubsidies.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultu ... sidies.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door sunshine »

Iedere kans wordt gegrepen om te roepen ze discrimineren of ze zijn racisten. Moe word ik ervan. De volkeren die het luidst roepen dat ze worden gediscrimineerd, discrimineren het meest.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ophef in Zweden over 'racistische' taart

Bericht door Manon »

Ik vermoed dat degenen die heel hard racisme riepen toen (nog) niet wisten dat de maker van het kunstwerk zèlf een kleurtje had. Zo gaat dat met de anti-racisten nietwaar: éérst kijken naar het kleurtje want daar moet heel je houding van afhangen. En af en toe zijn ze dan een mis.

Het kunstwerk zelf is weldegelijk provocerend (waarom moet een blanke zweedse nu die zogenaamde besnijdenis uitvoeren? WIJ doen zoiets toch niet? kon hij geen zwarte afrikaanse vinden? Ayaan bijvoorbeeld? zouden ze deze provocatieve actie dan ook racistisch gevonden hebben? of neen, Ayaan zit bij die politiek correctelingen in het onbenoembaar hokje.... een zwartje waar ze nu eens niet paternalistisch over kunnen doen.

Er is niks racistisch aan deze happening: zwarte afrikaanse vrouwen worden nu eenmaal nog steeds massaal besneden. De kunstenaar had zijn taart misschien beter in zwart afrika laten aansnijden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst.

Bericht door Ariel »

Het eerste beeldje van Pim zal binnenkort aan met veel ceremonieel aan Volkert van de Graaf uitgereikt worden. Ik heb al ergens gelezen dat hij zo nu en dan vrij los loopt om te wennen aan onze racistische samenleving.
Beeldje dode Pim Fortuyn als souvenir

Afbeelding

Bezoekers van de Delftse kunstgalerie 38CC mogen een luguber souvenir mee naar huis nemen. Ze kunnen kiezen uit 120 beeldjes van Pim Fortuyn, liggend in een plas bloed. De sculptuurtjes vormen het nieuwste werk van de Amsterdamse kunstenaar Anno Dijkstra. Hij liet zich inspireren door de schokkende foto van de vermoorde politicus op het Mediapark, die destijds (in 2002) veel stof deed opwaaien.

Zodra de expositie op 11 november voorbij is, mag iedereen gratis een beeld meenemen. Inmiddels zijn er al meer dan dertig 'Pimmetjes' geclaimd.

'Er komt een discussie los over de vraag of je iemand, in dit geval Fortuyn, zo mag tonen,' vertelt Dijkstra aan het AD. 'Je hebt er als kijker emoties bij, terwijl je niet zelf bij de gebeurtenis was. Dat bizarre effect van foto's fascineert me.'

http://www.ad.nl/ad/nl/5600/Kunst-liter ... enir.dhtml
Het hebbedingetje heeft best een leuk formaat, Afbeelding dus kan het zo op een bijzettafel of bureau gezet worden.

En dit is de kunstenmaker.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Kunst.

Bericht door Eliabe »

Dan mag dit binnen kort in Nederland ook niet meer.
Afbeelding

en dit wel.
Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst.

Bericht door mercator »

Laat mij nog even een nog uit te voeren kunstwerk aanprijzen, de FAT MUHAMMAD . Een metershoog beeld van de Profeet kompleet met woeste baard, kromzwaard en met een van giftig kwijl druipende bek, maar opgetrokken in puur varkensvet. Het beeld wordt aan het begin van de winter geplaatst in een moslimrijke omgeving( liefst vlak tegenover een moskee). De kunst zit hem hierin dat met het aanbreken van de lente( verwijst naar de Arabische lente) het beeld langzaam begint te smelten en ten prooi valt aan vliegen, kakkerlakken, kevers, ratten en muizen. Zodat eind augustus alleen een rottende plas smurrie overblijft van de beste mens die ooit geleefd heeft.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst.

Bericht door Mahalingam »

Dank je Eliabe voor die foto van 'Shaun the Sheep".
Die tekenfilms kan ik iedereen aanraden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Het eerste beeldje van Pim zal binnenkort aan met veel ceremonieel aan Volkert van de Graaf uitgereikt worden. Ik heb al ergens gelezen dat hij zo nu en dan vrij los loopt om te wennen aan onze racistische samenleving.

Beeldjes van een dooie Che Guevara of Martin Luther King zijn ongepast voor de huidige kunstwereld.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst.

Bericht door Mahalingam »

Op de R.K begraafplaats van Cuijk staat een wit beeld van een vrouw zonder hoofd. (heeft niks met islam van doen).
Veel bewoners moeten maar niks hebben van die moderne kunstjes en zeker niet op de begraafplaats.
Fractievoorzitter Siroen van Progressief Leefbaar Cuijk sprak over "een robuust beeld met vrij grote tieten".


http://www.omroepbrabant.nl/?news/20203 ... laats.aspx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kunst.

Bericht door Pilgrim »

Ongepast op zo'n begraafplaats. icon_thumbdown.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Ongepast op zo'n begraafplaats. icon_thumbdown.gif
Als het een zwarte beeld was geweest met hangtieten tot op de navel zou het wel niet geplaatst zijn geworden. t Is gewoonweg lelijk, of het nu op een begraafplaats of ergens anders staat. Als t in echt marmer is, is t zonde van dat dure materiaal. Maar het past helemaal in de huidige rommel-stijl zoals je die zowat overal ziet.
Monumentale "kunst" in Breda:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Kunst.

Bericht door Dhana »

Ik vind dit kunstwerk uitermate discriminerend kwetsend voor het rode ras, de Indianen. Alsof de nabestaanden van het de "native Americans" allemaal zo afgegleden zouden zijn dat ze zich met via een trechter laten vollopen met drank.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst.

Bericht door mercator »

Ja zo kan je t ook bekijken. Maar ook hier weer, géén donker beeld dat gevoed wordt met ontwikkelingshulp via een trechter.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst.

Bericht door Mahalingam »

De maakster van dat beeld op de begraafplaats heeft toch iets bruins gemaakt:

Afbeelding
http://carladijsbeelden.com/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie