Topic citaten

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Wim van Rooy

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Topic citaten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:CITAAT Wim van Rooy

Afbeelding
Helemaal correct. Lees mijn verdere commentaar als deskundige op dit gebied in de topic 'Jehovah's Getuigen'.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Margaret Thatcher

Afbeelding

“(Een verenigd) ´Europa´ is het resultaat van plannen. Het is, in feite, een klassiek utopisch project, een monument voor de ijdelheid van intellectuelen, een programma waarvan het onvermijdelijke noodlot mislukking is: alleen aan de schaal van de uiteindelijke aangerichte schade wordt getwijfeld.”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Topic citaten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Ik ben er helemaal niet op tegen dat er kinderen geboren worden. Over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Het nut van citaten dient de mens om die mens aan het denken te zetten om zelf de conclusie te trekken of het geschrevene van meer dan nul en gener waarde is.

Veel hier geplaatste citaten zijn aan twijfel onderhevig. Omdat er simpelweg geen bronvermelding bijstaat. Pilgrim zelf verwacht dat een ieder aan bronvermelding doet, maar laat dit regelmatig achterwege. Al plaatst hij een bron bij zijn post dan nog is het doorgaans een nietszeggende bron die nog steeds aan twijfel onderhevig is. Nadenken, hersens gebruiken is er dan niet meer bij. Voor mij is er maar één bron, de bron waaraan ik mij met mijn verstand kan laven. Kwestie van logisch nadenken.

Wat Eliabe hierboven schrijft is herkenbaar en NIET falsifieerbaar. Hij is zelf namelijk de bron. Als ik Eliabe niet persoonlijk zou kennen, wil ik hem na het lezen van dit citaat direct tot mijn vriendenkring rekenen. Hij heeft gevoel voor humor. Weet ik meer over hem? JA! Hij hangt het mystieke aan. Hoe weet ik dat? Uit eerste bron. Door met hem persoonlijk gesproken te hebben. Het bevestigde een gedachte die ik nog niet had. De gedachte dat hij het mystieke aanhangt. Nu zijn er mensen die mij op mijn woord geloven. Dat mag. Maar wil je je echt overtuigen dan zul je zelf met Eliabe in contact moeten treden. Want . . . wie bewijst dat ik niet fantaseer of lieg over Eliabe?

Wis en waarachtig hebben de vrienden op FFI vertrouwen in mij. Omdat ze mij menen te kennen en mij persoonlijk hebben ontmoet. Dat wil geenszins zeggen dat ik altijd de waarheid uitkraam. Zowel Eliabe als Ariel geloven in reïncarnatie. Mail ze maar en stel zelf de vraag! Aha! Maar het kan best zo zijn dat een of beiden van mening is veranderd. Dat mag. Zo zit ook ik in elkaar. Niets veranderlijker dan de mens. En wat dan? Niks aan de hand. De logica gebiedt ons het eigen verstand te gebruiken om achter ‘waarheden’ te komen. De EU-ramp is daar een anti-voorbeeld van. Het luie domme gemakzuchtige volk weigerde halsstarrig na te denken over zaken van cruciaal belang alvorens zijn stem uit te brengen.

Verplaatsen wij ons in mohammedanen die het islam virus aanhangen dan dienen wij over te schakelen van een verstandelijke kwestie naar een religieuze kwestie die dichter aan de achterlijkheid schuurt dan aan het gezonde verstand. Kwesties met een lading stompzinnige argumenten en blind geloof worden klakkeloos aangenomen zonder dat men in staat is kennis te nemen van de originele bron. Anders gezegd: men heeft alles van horen zeggen overgenomen, of van geschreven teksten door anderen. Voilà het falen van ALLE religie in het algemeen en de verrotte islam in het bijzonder. De bijbel is allang geen boek meer door God geschreven, maar de Koran blijft als een vijfde deel van de bijbel het onaantastbare perverse haatboek dat door Allah zelf tot stand is gekomen.

Voor het geval u het nog niet weet, het Arabisch is de taal van Allah, maar voor de wetenschap van nul en gener waarde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

Hans v d Mortel sr schreef:Veel hier geplaatste citaten zijn aan twijfel onderhevig. Omdat er simpelweg geen bronvermelding bijstaat. Pilgrim zelf verwacht dat een ieder aan bronvermelding doet, maar laat dit regelmatig achterwege. ...
Ja, je hebt gelijk dat ik bij de citaten geen bronvermelding geplaatst heb. De meeste zijn afkomstig van de site van E.J. Bron, maar die geeft op zijn site van die citaten ook geen bronvermelding (ondanks zijn naam :wink2: ), dus het heeft volgens mij geen zin om er iedere keer 'E.J. Bron' bij te vermelden. Citaten zijn gewoon algemeen bekend en hebben daarom niet dezelfde status als van artikelen.

De bovenvermelde citaat staat hier:

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/10 ... -thatcher/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Topic citaten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:Veel hier geplaatste citaten zijn aan twijfel onderhevig. Omdat er simpelweg geen bronvermelding bijstaat. Pilgrim zelf verwacht dat een ieder aan bronvermelding doet, maar laat dit regelmatig achterwege. ...
Ja, je hebt gelijk dat ik bij de citaten geen bronvermelding geplaatst heb. De meeste zijn afkomstig van de site van E.J. Bron, maar die geeft op zijn site van die citaten ook geen bronvermelding (ondanks zijn naam :wink2: ), dus het heeft volgens mij geen zin om er iedere keer 'E.J. Bron' bij te vermelden. Citaten zijn gewoon algemeen bekend en hebben daarom niet dezelfde status als van artikelen.

De bovenvermelde citaat staat hier:

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/10 ... -thatcher/
Hihi! [icon_lol.gif] Dacht je soms dat ik dit niet gecontroleerd heb? Het eindigt waar het begint: QUOTES.

Wat dacht je overigens van al die auteurs waaronder vele wetenschappers die in hun boek te pas en te onpas de evolutie als de drijfveer achter hun dwaze opvattingen poneren? Een boek is EEN groot artikel. Het is een bron die bronnen aanboort. Ik verwacht dat je nu begrijpt wat ik wil zeggen over de waarde van bronvermelding. Het stelt echt allemaal geen ene reet voor. Zelf nadenken en hersens gebruiken. Daar gaat het om. Om de logica van het denken.

Er zijn bijvoorbeeld diverse schrijvers die in dikke boeken uitleggen dat de mens geen vrije wil heeft. Ik kwam zelf tot de conclusie dat de mens geen vrije wil heeft omdat geen mens in goede gezondheid dood wil gaan. Maar zijn gezondheid gaat hoe dan ook achteruit. Zelfs bij een gezondheid zonder pillen gaat de mens dood. Zo simpel kan dit euvel begrepen worden.

Ik heb ze allemaal op een rijtje [icon_lol.gif] : God bestaat niet - De evolutietheorie is lachwekkende onzin - De vrije wil bestaat niet.

Mijn welgemeende advies aan speculanten: Als er leven na de dood bestaat, dan kun je maar het beste in God geloven en zuinig met je ziel omgaan. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Topic citaten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bijstandsfraude is een opmerkelijk islamitische aangelegenheid. (HvdM)

De miljoenen fraude door voornamelijk 'analfabete' moslim Turken, die zich manifesteert middels vette bankrekeningen en/of eigen riant huizenbezit in Turkije, mag volgens ons rechtssysteem niet opgespoord worden. De logica achter deze opvatting: Dan is het discriminatie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Wie worden er hier in Nederland gediscrimineerd? Juist ja, de Nederlanders!

Bericht door King George »

Nederturken komen weg met bijstandsfraude

Turks-Nederlandse fraudeurs krijgen ruim baan omdat gemeenten door de rechter worden teruggefloten wanneer zij vermogensonderzoek doen op Turks grondgebied.


Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wie worden er hier in Nederland gediscrimineerd? Juist ja, de Nederlanders!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Nederturken komen weg met bijstandsfraude

Turks-Nederlandse fraudeurs krijgen ruim baan omdat gemeenten door de rechter worden teruggefloten wanneer zij vermogensonderzoek doen op Turks grondgebied.

Daar gaat ie weer. Ik discrimineer niet. Ik constateer alleen maar aan de hand van het feit dat de meeste Turken en Marokkanen en ga zo maar door, moslim mensen zijn, die het uitsluitend te doen is om ons Nederlandse paspoort. En die hebben nu eenmaal totaal geen belang bij onze normen en waarden. Het gaat hen a priori om geld en het zich verheven voelen boven niet-moslims. Mijn logische redenatie en conclusie:

ALLE moslims zijn uithuizige PARASIETEN.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

“Religie wordt door de gewone mensen beschouwd als waarheid, door de wijzen als vals, en door de heersers als nuttig.”

(Seneca)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Topic citaten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
“Religie wordt door de gewone mensen beschouwd als waarheid, door de wijzen als vals, en door de heersers als nuttig.”
Hierop inhakend kwam ik een citaat tegen van een van de grootste ruimhartige denkers die nooit een beroep doet op de vrije wil. Hij denkt simpelweg logisch na. En dat is al voldoende. Het zijn vooral de mensen die menen dat ze een vrije wil hebben die ten gronde gaan aan onzorgvuldigheid.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Martin Bosma

Afbeelding

“Als die Republiek Amsterdam er komt (zoals Ollongren wil), dan luidt de eerste afspraak: we gaan ze niet bijvoederen.”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

Islam...

Afbeelding

“De koran leert ons om diegenen als broeders te behandelen die ware moslims zijn en in Allah geloven. Hij leert ons om anderen te slaan, in de gevangenis te gooien, te doden”...

(Ayatollah Khomeini, geciteerd uit een toespraak die hij in 1981 hield n.a.v. de geboortedag van de profeet... Overgedragen op het christendom dus quasi een “kersttoespraak”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Topic citaten

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT van Geert...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Hans Jansen...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Gerrit Komrij

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Gerard Reve

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Topic citaten

Bericht door silkyboxershortXL »

Stefan Molyneux:
op 14.00min
Its not anti-fa, its anti-fact
(En nog veel meer inlijst werk)
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Thomas Sowell

Afbeelding

“Als mensen gewend raken aan voorkeursbehandeling, dan voelt gelijke behandeling als discriminatie.”

(Thomas Sowel)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Aristoteles...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Topic citaten

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Topic citaten

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Topic citaten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jezus nog aan toe King! Kan het nog groter? Wat voor scherm denk je dat ik heb? :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Topic citaten

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Edward Snowden...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie