Vrolijk Pasen jongelui

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Ik wens jullie goede paasdagen toe, met paasbrood, paaseieren, en veel gezelligheid, maar zonder mohammedaanse bommen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door King George »

Van mij mogen deze Paasdagen zelfs geheel Mohammedvrij zijn. En vanmiddag ga ik dubbele centjes verdienen. Helaas ook voor de belasting die m.i. geen knip voor de neus waard is. Van de rest doe ik misschien een kleine donatie aan de PVV of zo. Misschien ook wat aan de slachtoffers van Islam terreur in Israel. En misschien ga ik er als ik morgen geheel vrij ben ook nog ergens buiten de deur halalvrij eten. Van een werkende voor de werkenden. Ostara is ons Europese lentefeest en daar hoort die volksvreemde Islam niet bij.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door King George »

Heeft de premier de Nederlanders al Vrolijk Pasen toegewenst of is dat teveel gevraagd?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Ariel »

King George schreef:Heeft de premier de Nederlanders al Vrolijk Pasen toegewenst of is dat teveel gevraagd?
Uhhhh :no1: Zijn laatste krabbel is van 24 maart waarin hij ons vertelde dat.....“In Nederland direct extra maatregelen genomen, zichtbaar & onzichtbaar”. Heb hem nu net wel prettige paasdagen toegewenst.

Geert Wilders is ons niet vergeten. ALVAST FIJNE PAASDAGEN / HAPPY EASTER! twittert hij met dit plaatje.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Ariel »

:hypocrite: Speciaal maal in noodopvang . :heart:

Dat is leuk voor die mensen. Top!!!! halal runderreepjes, en kuikenfilet gebraden met vel, champignonroomsaus, spinazie à la crème en gekruide aardappelblokjes. Dat wordt smullen voor de asielzoekers op het lentefeest.
Duizenden asielzoekers in noodopvangcentra krijgen met Pasen een speciaal feestmaal voorgeschoteld.

Voor niet-moslims zijn er op eerste paasdag gebakken varkensfiletreepjes, moslims krijgen morgen halal runderreepjes.

Op tweede paasdag bestaat het feestmaal uit kuikenfilet gebraden met vel, champignonroomsaus, spinazie à la crème en gekruide aardappelblokjes.

Uit de maaltijdenplanning van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) en cateraar Sodexo blijkt dat hetzelfde feestmenu wordt herhaald met Pinksteren. Voor Koningsdag en niet-christelijke feestdagen staat geen speciaal menu in de planning.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Pilgrim »

Pasen – een oeroud heidens feest

Geplaatst op 15 april 2017

Afbeelding
Een brandend paaswiel rolt van de berg af.

Het Paasfeest wordt tegenwoordig graag beschouwd als belangrijkste feest van de christenen. Slechts enkele mensen zijn zich er echter van bewust dat het al veel ouder en van Indo-Germaanse oorsprong is.

Het vrij leggen van de heidense wortels uit voorchristelijke tijd verklaart de grote betekenis van dit lentefeest in het verloop van het jaar en in de oude gebruiken: net zoals Kerstmis maakt het deel uit van de Europese oer-traditie.

Onze natuurgebonden voorouders vierden hun feesten in de loop van het jaar zoals deze uit het natuurgebeuren voortkwamen. Daarom valt Pasen ook altijd op de eerste zondag na volle maan die volgt op de lente dag- en nachtevening. Daarmee is verklaard waarom Pasen – in tegenstelling tot de zomer- en winter-zonnewende (en daarmee Kerstmis) – ieder jaar op een andere dag wordt gevierd.

In het oosten gaat de zon op
Waar de naam vandaan komt, daarover wordt verschillend gedacht. Zeker houdt ze verband met de naam “oosten” (webmaster: in het Duits heet Pasen “Ostern”), want daar gaat voor de mensen van ons leefgebied de zon op. En juist in de lente wordt het immers nu weer warmer stralende zonlicht na een lange periode van kou en duisternis als leven schenkende kracht bijzonder gewenst en begroet.

Jacob Grimm leidde door middel van filologische vergelijkingen de naam “Ostara” (van “Eostrae”) van een Germaanse lentegodin af. In vergelijkend godsdienstonderzoek wordt aangenomen dat het gaat om een Indo-Europese godin van het morgenrood, zoals de Griekse Eos, de Romeinse Aurora en de Litouwse Aušrinė aantonen.

Brandende paaswielen
De gebruiken van de carnavalstijd laten ons de strijd tussen de winter en de lente/zomer zien, die natuurlijk door de lente wordt gewonnen. Ter afsluiting wordt de winter als een heks of stropop (stro als zinnebeeld van het dode, onvruchtbare) verjaagd, verdronken of verbrand. Het leven kan weer opbloeien…

De vuren, die op de zondag na de dinsdag van carnaval op de bergen opvlammen, moeten het oude, vermolmde vernietigen en zuiverend werken. In de verschillende Duitse landschappen worden ze op verschillende dagen aangestoken tot aan de Paasvuren. In veel streken rollen de brandende paaswielen van de bergen. Van de velden, waar de paaswielen overheen rollen, belooft de boer zichzelf een bijzonder goede oogst.

Levenswater
Behalve het vuur speelt ook het water in al onze gebruiken een wezenlijke rol. De drie schikgodinnen zitten bij de levensbron en bepalen de lotsbestemmingen. In veel van onze oude sprookjes komt de waterbron voor, bijvoorbeeld in het sprookje Vrouw Holle. De christelijke kerk heeft de betekenis van het water voor de mensen van het oude Europa herkend en als doop- en wijwater bij haar rituelen betrokken.

In de steden is het tegenwoordig nauwelijks nog gebruikelijk om Paasvuren aan te steken. Op het platteland branden ze af en toe nog op een berg in de buurt of op een speciale plek. De bekendste symbolen van de paastijd zijn het paasei en de paashaas. Allebei vruchtbaarheidssymbolen. Het ei is de bron van het leven überhaupt. Paaseieren werden vroeger uitsluitend rood geverfd. Rood, de kleur van het leven, van het bloed en van de liefde, is daarom ook als hoofdkleur in de overgeleverde klederdrachten en het volkskundig borduurwerk te vinden.

Van hazen en konijnen is bekend dat zij talrijke jongen ter wereld brengen (vandaar ook de uitspraak “ze fokken als konijnen”). Zodoende is de haas ook het symbool van de vruchtbaarheid en van het leven. Juist in de lente worden de jonge dieren geboren (lammetjes, kuikentjes, konijntjes, …). Het christelijke symbool van het paaslam had daarmee oorspronkelijk vermoedelijk een heel andere betekenis! Rondom Pasen kun je veel veldhazen over de akkers zien huppelen – de paashaas is onderweg . . .

Bron: www.wochenblick.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/15 ... ens-feest/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Ariel »

Die vermaledijde rot PVV-ers Meeuwen. :shock: Meeuwen vernielden de Nederlandse bloemen op het Sint-Pietersplein. Geen wonder dat de Paus niet voor de bloemen bedankt heeft.
Afbeelding
Meeuwen hebben vannacht de Nederlandse bloemstukken op het Sint-Pietersplein in Rome vernield. Vrijwilligers hadden er vanmorgen hun handen vol aan om de bloemenzee weer netjes te maken voordat paus Franciscus zijn jaarlijkse paaszegen "Urbi et Orbi" uitspreekt, meldt 1Limburg.

Een team van de Nederlandse bloemist Paul Deckers plaatste de bloemen gisteren. Toen ze vanmorgen tegen 06.00 uur de puntjes op de i wilden zetten, ontdekten ze de ravage. Bloemen zijn losgerukt en bakjes met bloembollen zijn omgegooid. "Ik heb dit nog nooit meegemaakt", zegt Deckers.

De meeuwen komen 's nachts naar het plein omdat daar de warmte nog lang blijft hangen. Toch waren de vernielingen een grote verrassing voor het bloementeam, zegt een van de vrijwilligers. "Ik kom uit de bollenstreek. Daar vliegen natuurlijk ook wel vogels, maar daar heb ik dit nog niet eerder gezien."

Volgens Deckers is het hard werken maar zal het publiek er niets van zien tijdens de paasceremonie op het plein. "Uiteindelijk staan de bloemen er natuurlijk wel weer mooi bij." Het is de verwachting dat miljoenen mensen van over de hele wereld het uitspreken van de zegen van de paus zullen volgen via de televisie.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door King George »

De Paashaast heeft zich aangepast om de Muzelmanse medemens niet voor het hoofd te stoten.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Pilgrim »

Vrolijk Pasen allemaal!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Maarten »

Paasfeest: een aloud Germaans feest
http://lagelanden.informe.com/forum/ope ... t6510.html

Ik vindt dat we deze oude traditie moeten blijven koesteren :wink2:
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Ariel »

Afbeelding

En voor de serieuze noot...


  • German:
    Erbarme dich, mein Gott,
    um meiner Zähren willen!
    Schaue hier, Herz und Auge
    weint vor dir bitterlich.
    Erbarme dich, mein Gott.

    English:
    Have mercy, my God,
    for the sake of my tears!
    See here, before you
    heart and eyes weep bitterly.
    Have mercy, my God.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Ariel »

En nu toch even de gelegenheid heb om jullie wat cultuur bij te brengen.... :redface2: :hiding:

Deze vind ik ook zo mooi...



Nou ja, de gehele Matthäus-Passion is prachtig. Beter dan die nep uitvoering van de Passion die vanavond in de Blijmer gehouden wordt. :smile7: Met een zwarte Judas, en daar was zoveel kritiek op. Een zwarte judas in de Bijlmer. Dat kan toch eigenlijk niet !!!

Anyway....Voor jullie, omdat het bijna Pasen is. Sind Blitze, sind Donner in Wolken verschwunden

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door xplosive »

Een fijne Pasen!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Nou ja, de gehele Matthäus-Passion is prachtig. Beter dan die nep uitvoering van de Passion die vanavond in de Blijmer gehouden wordt. :smile7: Met een zwarte Judas, en daar was zoveel kritiek op. Een zwarte judas in de Bijlmer. Dat kan toch eigenlijk niet !!!
Ik ben te laat...ik had flinke subsidies moeten vragen (en automatisch krijgen) voor een Mattheus passie met vluchtelingen en asielzoekers . Jezus was toch ook een soort vluchteling volgens de huidige paus ? Ze hoeven niet te kunnen zingen, dat het Syriërs of Afghanen zijn is al genoeg.
[icon_lol.gif] Een zwarte Judas...dat mag toch helemaal niet mogen ? Jezus moet zwart zijn en Judas net blank dat sluit beter aan bij het kolonisatie verleden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Ariel »

Een paas cadeautje van Don Arturito :razz:
Ik wens u, zo dol als ik op u ben, allemaal, ongezien, de Paastyfus

Arthur van Amerongen over Pasen en Sigrid Kaag-Al Kak

Eigenlijk was mijn humeur gisteren al helemaal verpest door een tweet van Maarten van Rossem.
  • Maarten van Rossem

    Het is Witte Donderdag, en dat betekent dat The Passion vanavond te zien is op tv. De kans is klein dat Maarten gaat kijken.
Wat een ongezellig man is dat toch, en wat een nare partijpoeper! Het is zo makkelijk om The Passion en de Evangelische Omroep af te kraken.

Professor van Rossem weet donders goed dat hij vrijblijvend grappen kan maken over de Heere Jezus en over het hardwerkend, godvruchtig deel der natie dat ons nu zo droevige land ooit zo groot en machtig maakte. Misschien dat een paar baldadige jongens op Urk of in Staphorst hem willen opjagen met de trekker, zwaaiend met mestvorken en knorrend als biggen (ook daar hebben ze – in het geniep weliswaar – Deliverance gezien hoor) maar omdat die kinky boerenjongens van de zwartekousenkerk diepgelovig zijn, zullen ze het willen houden bij een passend Bijbelse strafje in de vrije natuur. Ach, wat is straf, ik ken mannen die van zulks dromen.

Nou moeten ze op de Bible Belt niks hebben van de Evangelische Omroep want die is veel te lichtzinnig, met al die heidense muziek en dat gekrijs van Glennis Grace, al mag Brainpower natuurlijk altijd even komen rappen in een illegaal garagebarretje op Urk. De coke is geregeld! Ik moest wel lachen toen ik gisteravond een geestige tweet zag over Brainpower.
  • jodelahitie

    Die Brainpower hè. Die ziet eruit als een 50’er die in de kledingkast van een 12-jarige uit de jaren 90 heeft gewinkeld. Kleed je een beetje fatsoenlijk joh #ThePassion
Weerloze christenen bashen, daar is het links-progressief-islamitische front erg goed in. Kijk maar naar de ophef rond die twee zoenende homosuelen van het Reformatorisch Dagblad.

Nou zijn ze bij het RD helemaal niet zo homofoob – de apostel Paulus was immers van de Griekse Beginselen, al heeft hij ze niet verbeterd – maar je moet natuurlijk niet in een jurk van je moeder of met haar zondagse hoedje naar de redactie komen. “In de tijd van de baas doe je maar normaal, zegt de chef dan, want je weet hoe het is afgelopen met Sodom en Gomorra.” Daar wordt dan fluisterend aan toegevoegd: “Zie ik je vanavond weer in het Oranjepark, pop. Trek je die mooie bloemetjesjurk van je mama weer aan? En neem je lekker een knabbeltje van King mee?”

Heel progressief links hing in de gordijnen, inclusief NIDA, vanwege de vermeende homohaat van het RD. Het ontbrak er nog maar aan dat Pechtold (van wie we opvallend weinig horen) zich hand in hand liet fotograferen met Nourdin el Ouali, de knappe lijsttrekker van Hamas 010. Maar het progressief-links blok zweeg als het graf tijdens de rel over de poster met twee zoenende mohammedaanse homofielen (m/v/vreer).

De tere zieltjes van de islamitische minderheid (1.6 miljard wereldwijd) mogen immers niet gekwetst worden. God straft onmiddellijk, want twee roomblanke D66’ers raakten hun zetels in de gemeenteraad van Dordrecht kwijt aan twee Turken met voorkeursstemmen. Cliëntelisme en democratie op zijn best!

Enfin, professor van Rossem had mijn humeur op die heerlijke witte Donderdag grondig bedorven met zijn haatzaaierij. Hij weet zich natuurlijk gesteund door de 950 grollenbakkers en bandparodisten van de VARA die onafgebroken grapjes maken over de Heere Jezus maar angstvallig zwijgen over zijn collega-profeet Mohammed. Nederlandse humor op zijn best.

Het ergste moet nog komen. Ik verdiep mij al enige tijd in minister Kaag-al Kak. We hebben nogal wat overeenkomsten qua studie en liefde voor het Midden-Oosten en ik heb natuurlijk ook mijn PLO-kalverliefde gehad. Ik vond het overigens geestig dat Joost Oranje, chef Nieuwsuur, opbiechtte helemaal dol te zijn op Kaag-Al Kak, naar zijn zeggen omdat ze Frans spreekt en ook nog eens Arabisch!

Oranje behoort tot het leger journalisten dat Frans Timmermans zo geweldig vindt omdat hij in het Engels kan speechen (met een bizar Quentin Crisp-accent) en omdat hij met een paar Italiaanse zinnen kan strooien. Frenske: onze eigenste Archie Leach (John Cleese in A fish called Wanda).

Nou heeft Kaag-Al Kak jarenlang Arabisch gestudeerd (uiteindelijk gesjeesd) en ze is al eeuwigheid getrouwd met meneer Al Kak, een PLO-bons die dik was met Arafat. Zo verwonderlijk is het dus niet dat ze Arabisch spreekt. En bovendien: 500 miljoen mensenkinderen spreken die taal dus zo moeilijk kan die nou ook weer niet zijn.

Minister Kaag-Al Kak lijkt mij bijzonder bekwaam en integer, een verademing na al die Airmiles-ijdeltuiten die haar voorgingen. Toch was ik wel benieuwd hoe dat in haar werk zou uitpakken. Er was al veel geschreven over haar warme liefde voor Arafat en de PLO, en ik vroeg me af of ze niet in een spagaat zit. En wat bleek?

Ze lapte meteen flink mee aan het privévliegtuig van de Palestijnse president Mohammed Abbas. Voor dat speeltje moest maar liefst 50 miljoen dollar worden opgehoest. Minister Kaag-Al Kak heeft in een ijltempo allerlei islamitische landen bezocht, met als hoogtepunten haar nederige bezoek aan de zeloten in Teheran en zeer recentelijk beklonk ze een deal met het leger van de islamofascistische heilsrepubliek Iran.

Niemand, zelfs niet de sherrynippers van Clingendael, heeft het nut daarvan kunnen duiden. Ik heb het vermoeden dat onze minister op de een of andere manier een mohammedaanse coalitie probeert te vormen en dat moet dan weer leiden tot een vredesproces. Zo megalomaan is ze wel. Alleen heeft ze buiten de waard gerekend: Israël.

Enfin, helemaal depri van Glennis Grace en Dries Roelvink als een krijsende Jezus tikte ik deze tweet.
  • Arthur van Amerongen
    @DonArturito
    Minister Kaag heeft samen met haar mannie wel een hele bijzondere geheime agenda. Sinds ze in functie is, heeft ze enkel mohammedaanse landen bezocht en de banden aangehaald.
De sluizen van het Twitteriool knalden open! Het trollenleger van Kaag-Al Kak opende de aanval! Ik ben aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd in de Semitische Talen (waaronder Hebreeuws) en woonde jarenlang in Tel Aviv en Jeruzalem. Ik was jarenlang correspondent voor alle mogelijke media en ken de Levant en de problematiek als mijn broekzak. Ik ben er wel klaar mee en ik meng mij nooit meer in discussies over Israël en het Palestijnse vraagstuk. Maar nu had ik een open zenuw aangeboord met mijn tweet. Veel ziedende reacties kwamen van de gebruikelijke judeofoben maar er waren ook belerende reacties van keurige mensen. “Heb ik naast je in de schoolbank gezeten,” reageer ik dan. “Ga je kinderen maar afblaffen, brutale vlerk!”

In de tweet rep ik over de geheime agenda van Kaag-Al Kak. Dat had natuurlijk moeten zijn: publiek-geheime agenda, want iedereen op het Binnenhof heeft weet van haar onomwonden liefde voor Palestina. En reaguurders waren woedend omdat ik schreef dat ze enkel mohammedaanse landen bezocht, terwijl ze ook in Vietnam en de Congo was. Enfin, deze landen bezocht ze: Libië, Tunesië, Jordanië, Libanon, Iran, Oman, Saudi-Arabië en Maleisië. En toen was daar ineens CU-mannenbroeder Gert-Jan Segers met een opzienbarende reactie op mijn tweetje!
  • Gert-Jan Segers

    De suggestie van een geheime agenda is idd vilein, je kunt je er ook onmogelijk tegen verweren.. Laten we onze discussies zindelijk en feitelijk houden en mensen gewoon op hun daden beoordelen. Punt.
Toen wist ik dat er iets aan de hand was, want anders gaat coalitiegenoot Segers zulks toch niet tweeten. Ik werd er een beetje bang van want straks werpt hij nog gelijk een apostel van Kaag-Al Kak zijn sleepwetnet over de Algarve uit en kan ik niet meer twitteren.

Ik zat in zak en as. Eerder op de dag had ik een pakketje gekregen van de redactie van de Haagse Post en ik hoopte dat het troostende bonbons waren van Mon Chéri of een fijne doos sigaren. Bleek het een goodiebag vol Preppies te zijn, een pilletje waar je lekker mee kunt neuken zonder een HIV op te lopen.

Of ik de Preppies niet effe wilde uitproberen in die geile, zinderende Algarve, een hedendaags Sodom en Gomorra.

Ik barstte in tranen uit. Als ik nou in Tel Aviv zat, of in Rio de Janeiro: o.k.

Maar niet in de desolate reet van Europa. Enfin, ik kon natuurlijk naar de paasbrunch van 1.99 euri gaan in de IKEA in Loulé, en wellicht daar een leuk Engels biggetje opsnorren. Maar de kans dat die HIV draagt is uitgesloten. Zo’n onenightstand levert in het beste geval een gemene herpes op. Dus dan was zo’n Preppie ook zinloos. Ik voelde mij zo nu zo ellendig, dat ik de pijn van Jezus aan het kruis voelde. En zo kreeg ik toch nog een beetje de Paasgedachte.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Ik durf het bijna niet te zeggen, want het eens zijn met Maarten stoot me tegen mijn borst, maar nu ben ik het eigenlijk wel eens met hem. :redface2:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door mercator »

Ariel schreef:[icon_lol.gif] Ik durf het bijna niet te zeggen, want het eens zijn met Maarten stoot me tegen mijn borst, maar nu ben ik het eigenlijk wel eens met hem. :redface2:
The Passion, is dat niet het paasgebeuren door de bril van Mad Max actieheld Mel Gibson ? Ik geloof dat ik het ook wel eens gezien heb, het is onvervalste Hollywood kitsch .
Vreemd dat nog niemand aanstoot heeft genomen aan het door en door antisemitische karakter van de Mattheuspassie van JS Bach . t Gaat heel de tijd over die Jüden en wat voor narigheden die allemaal met Jezus uithaalden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Pilgrim »

Pasen: Wat wordt er eigenlijk gevierd?

Geplaatst op 31 maart 2018

Afbeelding
De opstanding van Jezus Christus.

Pasen valt de ene keer in maart en de andere keer in april. Een belangrijke rol bij de berekening van de datum speelt de eerste volle maan in de lente. De eerste zondag daarna is het altijd Pasen. Hij valt op z´n vroegst op de 22e maart en uiterlijk op de 25e april.

Witte Donderdag

Op deze dag herdenken christenen het laatste avondmaal van Jezus in de kring van zijn discipelen. Met die dag begint volgens christelijke voorstelling zijn lijden en sterven. Na de mis worden daarom vaak bloemen, versiering en kaarsen uit de kerk verwijderd. Ook de kerkklokken zwijgen tot in de nacht naar Paaszondag. In veel streken is het gebruik om in plaats daarvan met ratels lawaai te maken.

Goede Vrijdag
De “zoon van God”, zoals christenen Jezus noemen, werd volgens de Bijbelse overlevering op deze dag in Jeruzalem gekruisigd. Al sinds het vroege christendom wordt de vrijdag voor Pasen als stille dag van boetedoening en vasten begaan. Gelovigen bidden bij de kruiswegstaties. In veel christelijk bepaalde landen zijn op deze dag luide muziek, dans en ander vermaak verboden.

Paaszaterdag/Stille Zaterdag
Stille Zaterdag herinnert aan de periode dat Christus dood in het graf lag. In afwachting van de volgende paasmorgen heerst dan in het kerkelijk leven stilte. Stille Zaterdag of Paaszaterdag volgt op Goede Vrijdag. Het is de laatste dag van de lijdensweek die voorbereidt op het christelijke paasfeest, de opstanding van Christus uit zijn graf. Op deze dag herdenkt men de tijd dat Christus dood in het graf lag en er als het ware een stilte in de wereld optrad. Het kruis is nu leeg, en in veel kerken is het altaar nu leeg geruimd. Er liggen of staan geen bloemen, kaarsen of mooie kleden op het altaar.

Paaszondag
Veel mensen associëren Pasen vooral met gekleurde eieren en chocolade paashazen. Christenen vieren op Paaszondag de opstanding van Jezus Christus. Het is oud gebruik om in de nacht daarvoor paasvuren te branden en de paaskaarsen aan te steken. Het paaslam symboliseert de opgestane Christus.

Paasmaandag
Vooral in Zuid-Duitsland zie je overal groepen pelgrims, die zich met gebed en zang op de zogenaamde Emmaüstocht bevinden. Deze herinnert aan twee discipelen op weg naar Emmaüs, een dorp bij Jeruzalem. Volgens het evangelie van Lucas sloot Jezus zich bij hen aan. Eerst herkenden ze hem niet. Veel mensen maken zodoende ook alleen maar een wandeling, als het weer meezit. Het is bovendien de dag van de traditionele antimilitaristische vredesmarsen van de vredesbeweging.

Bron: https://deutsch.rt.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/03/31 ... k-gevierd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door Pilgrim »

Vrolijk Pasen allemaal!!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door King George »

Wordt Pasen vieren de volgende verzetsdaad?

Pasen is een christelijk feest, met voorchristelijke (joodse, ‘Germaanse’) wortels dat in Nederland als een algemeen erkend feest wordt gevierd. Ook niet onbelangrijk: de Paasmaandag na Paaszondag is voor de meeste mensen een vrije dag.

Tegenwoordig is Pasen veel meer dan het christelijke voorjaarsfeest, waarbij de zondagse opstanding van Jezus Christus uit de dood wordt gevierd, nadat hij op Witte Donderdag door zijn leerling Judas was verraden aan vijandige landgenoten die hem uitleverden aan de Romeinse stadhouder die hem op Goede Vrijdag liet kruisigen.

Pasen als nieuwe Sinterklaas
Pasen is ook de Paashaas, die iets met eieren doet – een fenomeen dat in die vorm in Nederland hooguit twee eeuwen geleden vanuit de Duitse landen kwam aanwaaien. Pasen is paaseten, naar de woonboulevard op Tweede Paasdag. Pasen is iets met paastakken. Pasen is sinds enkele jaren ook The Passion, waarin het Bijbelse lijdensverhaal voor een miljoenenpubliek in een soort plastic musicalversie is gegoten, met veel Engelse taal. Voor de notabelen en would-be notabelen van Nederland is er als tegenwicht gelukkig ook de – Duitstalige – Matthäus Passion van Johann Sebastian Bach.
Pasen is een diepgeworteld Nederlands feest, waarbij iedereen zo’n beetje zijn eigen versie kan beleven. Als christen, als consument, als tv-kijker, in het Engels voor het volk en in het Duits voor de hoger geplaatsten.

Maar Pasen heeft ook alles in zich om een nieuwe frontlijn te worden: Pasen als het nieuwe Sinterklaas en Zwarte Piet, Pasen als het nieuwe Kerst. Pasen bedreigd door moslim-fluisteraars, cultuur-relativisten, identity-politici, importeurs van Angelsaksische commercie en multiculturaliteit. Zoals Allerheiligen en Sint Maarten worden bedreigd door Halloween, Sinterklaas her en der zijn kruis al kwijt is, Zwarte Piet in de grote steden nog zelden zwart is, de kerstboom er steeds abstracter uitziet en Kerst een Winterfeest aan het worden is.


Elsevier
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrolijk Pasen jongelui

Bericht door King George »

Je kon er op wachten: Dat gejank over de Paasvuren, want rook, kooltjes en zo.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -paasvuren
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie