Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door xplosive »

Teva Teff schreef:Dit is het Ska-topic. Laten we het gezellig houden!
Het lijkt wel alsof je het alleen nog maar gezellig wilt houden. Vluchtgedrag? Smokescreening? Maar enfin, verder over Ska dan maar.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Ska Ska Ska

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef:Dit is het Ska-topic. Laten we het gezellig houden!
Gisteren deed ik het nog.
De CD met dit nummer opzetten en de volumeknop standje hard.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »


.
.
Mijn tweede YouTube maaksel.
De muziek is van een eigen CD. Ik moet zeggen, ik heb er wel werk van moeten maken. Ik wilde eerst gewoon een bestaand filmpje van iemand anders hier op dit forum plaatsen, maar die vond ik geen van allen goed genoeg. Want in mijn herinnering was deze instrumentale Ska veel langer dan "de 3 minuut zoveel" die ik op YouTube tegenkwam. Dus wilde ik mijn eigen long version maken. Alleen was ik vergeten op welke CD dit nummer stond, het probleem is daarbij dat mijn Ska verzameling LP's en CD's op 2 locaties zijn ondergebracht op meer dan fietsafstand van elkaar. Maar goed uiteindelijk is de hele Prince Buster verzameling door mijn handen gegaan en heb ik de 4 minuten versie gevonden op een CD die ik ooit in Rotterdam heb gekocht. De plaatjes erbij zijn van de door Kurt Tank, de Focke-Wulf ontwerper, verzonnen vliegtuig welke gevlogen zou hebben als WOII nog een paar jaartjes langer zou hebben geduurd. De Ta-183.
http://www.ebreggae.com/Reggae/CD/12183 ... f-Ska.html
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door xplosive »

Teva Teff schreef:De plaatjes erbij zijn van de door Kurt Tank, de Focke-Wulf ontwerper, verzonnen vliegtuig welke gevlogen zou hebben als WOII nog een paar jaartjes langer zou hebben geduurd. De Ta-183.
Jij hebt wel iets met vliegtuigen, hè? Vooral met oorlogsvliegtuigen lijkt het. En dan nu deze "nazi-destroyer" op papier die net niet in productie kwam.

Een leuk deuntje trouwens.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

xplosive schreef:
Teva Teff schreef:De plaatjes erbij zijn van de door Kurt Tank, de Focke-Wulf ontwerper, verzonnen vliegtuig welke gevlogen zou hebben als WOII nog een paar jaartjes langer zou hebben geduurd. De Ta-183.
Jij hebt wel iets met vliegtuigen, hè? Vooral met oorlogsvliegtuigen lijkt het. En dan nu deze "nazi-destroyer" op papier die net niet in productie kwam.
Ik overweeg een topic te openen. Teva Teff en de luchtvaart. Dan kan je daar voortaan je ietwat domme commentaren kwijt.
Een leuk deuntje trouwens.
Het is geen deuntje. Het is authentieke Jamaicaanse Ska uit 1965.
Ik weet van dit instrumentale SuperSka nummer niet meer wanneer ik deze voor het eerst heb gehoord, ik heb zelf blijkbaar geen supergeheugen. Maar ik luister er al minstens 18 jaar met veel plezier naar.
Deze hieronder beluister ik ook regelmatig. De Jazz in de Ska hoor ik hier duidelijk in terug.
Dit soort zeer vakkundige blazers van de Ska die helemaal los gaan, ik kan daar nooit genoeg van krijgen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door xplosive »

Teva Teff schreef:Het is geen deuntje.
Deuntje in de betekenis van "melodie" toch wel? Zie hier. Niet te haastig met je oordeel, Teva Teff!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef: :vhappy;
Deze kreeg je voor jouw steengoede bijdrage een paar dagen geleden. Het zou fijn zijn als je er naar zou streven om dat een tweede keer te laten gebeuren. In plaats van dat stelselmatige getroll, bedoel ik dus.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Het zou fijn zijn als je er naar zou streven om dat een tweede keer te laten gebeuren. In plaats van dat stelselmatige getroll, bedoel ik dus.
Pas op hé. : nono3:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Terug naar de Ska denk ik dan maar weer.
Hoewel, in de keuken kan je ook leuke dingen doen.

Goed opletten wat er na 1:04 allemaal met de Ska gebeurt. Bijna een hele minuut lang. Als je je ogen dichtdoet kan je het nog beter horen.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Af en toe kom ik nog Ska tegen op het internet die ik nog niet ken. Deze verrassing vond ik zo'n anderhalve maand geleden op YouTube. Soms, als het hele goede Ska is, zet ik dan de link op de tijdlijn van mijn Facebook pagina.
En als het meezit, zit er nog veel meer in de verzameling van degene die het Ska-singeltje met de wereld wil delen, dus Donald Gregory hou ik wel in de gaten. Wat hij tot nu toe heeft ge-upload is niet allemaal Ska. Dat is wel jammer.
https://www.youtube.com/playlist?list=U ... 4AvcuT7LSg
Laatst gewijzigd door Teva Teff op do mar 23, 2017 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door xplosive »

Prince Buster was dus een van de grote Ska-sterren uit die tijd als ik het goed begrijp.

Na 1966 is "een soort Ska genre" weer opgepakt eind jaren zeventig met de zogenaamde 2 Tone Ska onder meer met The Specials en Madness.

Het is misschien wel aardig om een originele versie van Prince Buster te vergelijken met een latere cover :

Prince Buster - One Step Beyond



En dan de cover van Madness :

Madness - One Step Beyond



Een mooi stukje explosief muziekvuurwerk van Madness wat mij betreft.

Prince Buster is blijkbaar nog niet zo heel lang geleden overleden (8 september vorig jaar) en Madness had dit eerbetoon aan hem :

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door xplosive »

Van Madness (in een "pseudo-Ska-genre" dus, zoals jij het noemt) vind ik deze ook erg leuk :

Madness - Night Boat To Cairo

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Afbeelding
Op de gewone televisie zag ik Madness voor het eerst met inderdaad "One Step Beyond". Dat was in 1979.
Niet lang daarna zag ik deze fraaie poster in de alternatieve platenwinkel in de etalage hangen.
Hier nog even het filmpje zoals ik deze voor het eerst zag. Het knalde toen volkomen onverwacht mijn huiskamer in.

.
.
. +++++++++++++++++++++[ Wordt vervolgd ]+++++++++++++++++++
Laatst gewijzigd door Teva Teff op do dec 07, 2017 7:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Op de gewone televisie zag ik Madness voor het eerst met inderdaad "One Step Beyond". Dat was in 1979.
Ik herinner me dat ook . Hoe jong ik toen ook nog was, ik zag direct dat het commerciële flauwekul was, iets voor puber jongetjes. Wat is dat toch met al die afvalproducten van de muziekgeschiedenis-R&R, reggae, ska, techno etc.etc.-dat ook volwassenen daar iets in zien ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef:
Teva Teff schreef:Op de gewone televisie zag ik Madness voor het eerst met inderdaad "One Step Beyond". Dat was in 1979.
Ik herinner me dat ook . Hoe jong ik toen ook nog was, ik zag direct dat het commerciële flauwekul was, iets voor puber jongetjes. Wat is dat toch met al die afvalproducten van de muziekgeschiedenis-R&R, reggae, ska, techno etc.etc.-dat ook volwassenen daar iets in zien ?
mercator schreef:Hoe jong ik toen ook nog was, ik zag direct.....................................
Ik zag gelukkig wat anders dan jij.
Het lijkt erop dat het al meer dan 35 jaar zo is en ook zo blijft.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op ma mar 13, 2017 11:42 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Nu we het toch over Revival-Ska hebben.

.

.
https://www.youtube.com/watch?v=tC6T_FVSlqs&t=711s
.
.
+++++++++++++++++++++[ Wordt vervolgd ]+++++++++++++++++++
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Kom maar binnen!

.
.
Afbeelding
.
.
Ska Flames
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Ik zag gelukkig wat anders dan jij.
Ik was toen een Pink Floyd liefhebber( fan is een te groot woord). Dat was de "betere" popmuziek. Ik ben dat lang daarna nog blijven denken, maar onlangs heb ik een aantal passages uit die LPs nog s terug beluisterd en het is nu echt wel helemaal gedateerd, ik vind er niks meer aan. Het is, gewoon, popmuziek maar dan met pretentie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

https://www.youtube.com/watch?v=CVyJkKKfRFs
Pas na 1 minuut barst het los.
Geinig filmpje en geinige muziek.
Nog nooit zo'n groot NeoSka orkest gezien.
Het is een populair muziekfilmpje. 1.8 miljoen keer bekeken op YouTube.
Live ziet het er zo uit.
https://www.youtube.com/watch?v=Z2csU0gjgl0
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

https://www.youtube.com/watch?v=Nxj839FaHuQ
Mooie vrouw ( in 1963 ).
Ze had behalve een Britse minister en een Russische spion ook nog een relatie met een in Londen wonende Jamaicaanse "pot" verkoper.
Christine Keeler is 4 dec 2017 overleden.
Afbeelding
Chritine Keeler
Laatst gewijzigd door Teva Teff op do dec 07, 2017 8:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door sjun »

Laurel Aitken - Ska With Laurel

(1965) reissue 2009 Pressure Drop ‎– PDROP CD1
1. Streets Of Glory // 2. Lonesome Traveller // 3. Madame Soroise // 4. We Shall Overcome // 5. Call The Doctor // 6. Freedom // 7. Hallelujah Train // 8. Looking For My Baby // 9. Woman Is Sweetar Than Man // 10. It's Coming Down // 11. Take Off My Pyjamass // 12. Leave My Woman Alone // 13. Mary Don't You weep // 14. Ring Don't Mean a Thing // 15. Come And Let Us Go // 16. How Can I Forget You // 17. Clap Your Hands // 18. Revival // 19. Jumbee Jamboree // 20. Propaganda // 21. Shake // 22. Green Banana // 23. Clementine // 24. Shame And Scandal // 25. Coconout Woman // 26. I Don't Want No More // 27. Last Night
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Een uitstekende keuze, Sjun.
Ik ben blij te kunnen constateren dat je wat hebt bijgeleerd.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Omdat het vandaag toch een beetje feest is. Soms denk ik weleens: "Desmond Dekker, dit is jouw allergrootste hit!" Ik hoorde dit nummer voor het eerst op de LP Intensified.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Een uitstekende keuze, Sjun.
Ik ben blij te kunnen constateren dat je wat hebt bijgeleerd.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie