Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door sjun »

Derrick Harriott - Monkey Ska


Grappig dat je voor een ander denkt te bepalen wat goede ska is en dat het na 1975 gestopt zou zijn. Zulke cathegoriseringsdrift opgelegd aan een ander riekt naar betuttelfascisme zoals dat in Nederland momenteel politiek vorm gegeven wordt Door PvdA, GroenLinks en D66. Het zou natuurlijk maar zo kunnen dat ik bewust wat andere geluiden plaats om de muzikale smaak en kennis van lurkertjes wat op te rekken doordat wie dat wil zichzelf er oordelen over kan vormen. Maar vooruit het is jouw naamtopic en het wereldwijde web is groot zat om elders ff door te gaan.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

sjun schreef:Grappig dat je voor een ander denkt te bepalen wat goede ska is en dat het na 1975 gestopt zou zijn. Zulke cathegoriseringsdrift opgelegd aan een ander riekt naar betuttelfascisme zoals dat in Nederland momenteel politiek vorm gegeven wordt Door PvdA, GroenLinks en D66. Het zou natuurlijk maar zo kunnen dat ik bewust wat andere geluiden plaats om de muzikale smaak en kennis van lurkertjes wat op te rekken doordat wie dat wil zichzelf er oordelen over kan vormen. Maar vooruit het is jouw naamtopic en het wereldwijde web is groot zat om elders ff door te gaan.
:greeting2:
Hier gaat het om.
Kennis van zaken.
Van Ska-zaken heeft Sjun de desinformant duidelijk onvoldoende in huis.
Dit is dus de start van een discussie. Voor mij is duidelijk dat de pathologische praatjesmaker vooral bezig is dit topic te verpesten met een soort Gish Gallop van niet-Ska.
Overigens, echte Jamaicaanse Ska is in 1966 en niet 1975 gestopt. Dat was vrij definitief.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op ma mar 06, 2017 10:48 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door sjun »

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Sjun, alweer geen kennis van zaken.

Bericht door Teva Teff »

Sjun is een desinformant
Circa 80% van de door hem hier achtergelaten Ska-info, zijn Youtube-linken is dus gewoon feitelijk onjuist. 4 van de 5 keer zit deze praatjesmaker er gewoonweg helemaal naast.
Maakt verder niet uit. Meestal is de gepresenteerde muziek weliswaar geen Ska maar toch wel het waard om te beluisteren. Maar de desinformant Sjun die in dit muziektopic eigenlijk alleen actief is vanwege zijn Teva-treiter-obsessie zal van mij niet veel aandacht meer krijgen.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op vr mar 03, 2017 9:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Teva Teff

Re: De Ska-verzameling van Teva Teff (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Ter vergelijking. De muziek van de film. Ik heb de film gezien, deze muziek was mij niet opgevallen.
De muzikanten van Jamaica hebben daar hun eigen versie van gemaakt. Op dag 1 (1975) hoorde ik de Ska versie uit 1964 op de radio. Deze viel mij dus wel op.

Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door sjun »

The Skoidats - The Times

Moon Ska Europe 1997, MOON CD 029
01. Saturday Skins 0:00
02. Granted 3:27
03. Whirlwind 6:00
04. Alone 9:11
05. Last Night 12:43
06. Rootsawalkin' 16:02
07. Moonstomp '97 20:24
08. Still Standing 25:22
09. Halway Trhere 29:16
10. Goggles & Blinders 34:05
11. Yesterday 36:26
12. Josh & Johns' Revenge 39:28
13. The Times 44:07
14. Beer Beer Beer 46:53

Beste jongen, heeft iemand jou de status van expert gegeven en het ultieme oordeel over wat er wel of niet tot een muziekgenre behoort? Voor zover hier zichtbaar ken je jezelf een positie toe door zaken absoluut te brengen. Je trekt in mijn optiek steevast een te grote broek aan. Is het niet over politiek dan wel over andere onderwerpen waarin je je roert. Begrijp me niet verkeerd, ga gerust je goddelijke gang want waarom zou je je natuur domesticeren als je daartoe geen noodzaak ziet. Wellicht genereer je met de methode absoluut onder gelijkgestemden en meer timide mensen volgelingen die zichzelf naar jouw inzichten wensen te beperken. Ik lach je vriendelijk toe en verzet de aandacht naar leukere bezigheden voordat ik me tot trollen laat verleiden. Zo gaat het je mijns inziens niet lukken om gezelschap te genereren waarmee over en weer informatie-uitwisseling kan blijven plaatsvinden. Voor eenrichtingsverkeer naar model van Fidel Castro zit je natuurlijk wel op het goede spoor. Ook op zijn begrafenis waren vele 'vrienden'.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Is het niet tijd om je trollenactie te beëindigen?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door sjun »

Je komt met mosterd na de maaltijd Teva. Ik ben elders al verder aan het posten m.b.t. muzikale verkenningen. Maak hier maar een mooi topic met vele views van.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Dag Ska-onbenul.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door sjun »

Tommy McCook - The Shadow Of You Smile


Altijd even vriendelijk die Teva. Het leven lacht je vast toe. :smile4:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »


En de LP heb ik ook nog steeds. Alleen weet ik niet meer waar ik deze gekocht heb.
https://www.discogs.com/Maytals-Never-G ... se/3345302
En later heb ik nog één en ander van de Maytals op CD aangeschaft, daarvan weet ik dan weer wel waar.
Afbeelding
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Dat is een aardige serie. Die Trojan boxes. Met allerlei verzamelingen op thema, 3 CD-tjes in een box. Redelijk goedkoop en ook redelijke kwaliteit wat keuze betreft.
De Ska-boxjes heb ik allemaal. Ik kan mij herinneren dat ik deze voor het eerst thuis hoorde na de aankoop. Dit nummer maakte veel indruk en dat is mij bijgebleven. Lekker felle trompetjes. Hele mooie authentiek Ska van een niet zo heel erg bekende artiest. Jackie Estick
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »


Een ander groots nummer van Ska bandleider Baba Brooks. In deze Trojan Box zitten 3 CD's met in totaal 50 authentieke ska nummers. Een formule die van elke Trojan Box hetzelfde is. Een heleboel van de allerbeste nummers op de 3 CD's kende ik al toen ik de Trojan Ska Box Set Volume 2 omstreeks 25 jaar na de start van deze hobby kocht.
Ik weet niet of deze box nog goed te verkrijgen is, in de zeldzame alternatieve muziekwinkel of het internet, toen omstreeks de millenniumwissel was deze driedubbel-CD niet duur.
Meer informatie: Trojan Ska Box Set Volume 2
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door sjun »

Tuurlijk zijn die verzamelaars nog te verkrijgen. Voor de liefhebbers:

SKA THE ORIGIN OF THE WORD SKA w. Benjamin Zephaniah, Prince Buster + more


bbc documentation - this is ska (live 1964)


Elders heb ik een draad aangemaakt met ruimte voor de muzieksoort die vanaf eind jaren 50 vanuit de Jazz ontstond tot vandaag. Want nog steeds worden er muzikanten over de hele wereld door het genre beinvloed.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef: Eric Morris. Één van mijn Ska-helden. Al decennia lang ben ik van mening dat dit zijn grootste hit is.
Na het vinyl, de 1964 live-uitvoering.
Sammy Dead Oh - Eric "Monty" Morris.
Op deze YouTube video kom je deze zanger weer tegen.

De inmiddels bejaarde Ska-zanger treedt nog steeds op.
Hier een registratie uit 2011.

Meer informatie over Eric Morris.
Facebook
JUMP UP RECORDS celebrates the beginning of it's 20th Anniversary by creating JAMAICAN OLDIES PRODUCTIONS, a partnership with MAYNE STAGE to bring vintage Jamaican vocalists to Chicago every 3 months! Our second event is another amazing 2 day weekend!

Eric 'Monty' Morris is considered to be one of the foundation artists of Jamaican ska, starting as the original vocalist for The Skatalites, duetting with Derrick Morgan, Roy Panton, Patsy, and Prince Buster, plus a prolific string of early 60s Jamaican chart hits including "What A Man Doeth", "Money Can't Buy Life", "Into My Garden", "Enna Bella", 'Humpty Dumpty', 'Sammy Dead', "Solomon A Gundy", "Strongman Sampson", "Oil In My Lamp" and "Penny Reel".

Morris grew up in Kingston's Trench Town and like many singers of the 50s, he could be found at sound system dances and at talent contests including the famous Vere Johns' Opportunity Hour. In 1961 he recorded a medley of nursery rhymes as "Humpty Dumpty", providing vocals to Drumbago Parks All-Star Band's shuffling beat. The song proved a phenomenal success and is regarded as pivotal in the progress of Jamaican music, introducing the emphasis on the half beat in comparison to earlier local recordings which simply mirrored American R&B, creating something rhythmically unique – ska.

At the beginning of the Jamaican music industry singers received a single fee for their studio performance, thus motivated singers like Morris recorded for anyone and everyone who would pay. He voiced for the best producers including Prince Buster, Byron Lee, Sonia Pottinger, Vincent Edwards, Duke Reid, and Clancy Eccles, and repeatedly topped the Jamaican charts. But it was his massive Byron Lee hits "Sammy Dead Oh" and "Oil in My Lamp" that got him invited to perform at the 1964 New York World's Fair as part of a 3 hour "Ska Spectacular", with an esteemed group of musicians that included Millie Small, Jimmy Cliff, Prince Buster, and Byron Lee & the Dragonaires. Unfortunately, ska failed to capture the imagination of the American public at the time, and the "Wild West" mentality of the Jamaican music business left him short of the financial rewards gained by some of his peers. Even with late 60's productions by Clancy Eccles and Lee Scratch Perry under his belt, Morris did not survive the transition to rock steady and reggae very well, retiring from the music business in 1970 by emigrating to the United States.

Time heals all wounds, and since Morris' legend was still strong in the memories of the US Caribbean community, he was tempted back in 1988 to record for the Washington DC Kibwe label. In 1999, Morris saw a triumphant return to Jamaica after 3 decades for the Heineken Star Time oldies concert series. Ten years later Morris' son teamed up with singer/proucer Sadiki to create "The Living Legends Collection", his first ever full length album bearing re-cuts of his original hits. In 2003, his song "Enna Bella" was used in the soundtrack of the Jim Jarmusch film "Coffee and Cigarettes", plus his songs appeared on many ska and reggae compilations issued during the 90s "revival" including "Ska Bonanza", "Ska After Ska", "More Intensified" and the Byron Lee & Dragonaires "Dynamite Ska" collection.

To call 'Monty' an overlooked name in Jamaican music history is truly an understatement, the man is still to receive the true recognition he is due. We at Jamaican Oldies Productions are extremely proud to present this living legend in Chicago, backed by the SOUL RADICS from Tennessee.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op zo mar 05, 2017 8:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

sjun schreef:Elders heb ik een draad aangemaakt met ruimte voor de muzieksoort die vanaf eind jaren 50 vanuit de Jazz ontstond tot vandaag. Want nog steeds worden er muzikanten over de hele wereld door het genre beïnvloed.
Dat is een geweldig initiatief Sjun.
http://uitingsvrij.net/viewtopic.php?f=46&t=3722
Laatst gewijzigd door Teva Teff op zo mar 05, 2017 8:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Als er ooit een Ska top 10.000 gemaakt zou worden, deze staat dan op nummer 1
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Maandagochtend 7.00 uur.
Precies de goede Ska om wakker te worden en de week te beginnen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door xplosive »

Het muziekstuk "Hello Mother" is gebaseerd op een thema uit het muziekstuk Danza delle ore uit de opera La Gioconda van Amilcare Ponchielli.

Het thema begint in de volgende uitvoering ervan op 2 minuten vanaf het begin :



Rijk de Gooyer zong ooit een lied gebaseerd op hetzelfde thema :

Laatst gewijzigd door xplosive op ma mar 06, 2017 1:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

:vhappy;
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »


Ik geloof dat dit Ska-nummer van 1963 is.
Voor het eerst gehoord op deze Trojan box.
Niet in mijn collectie want deze heb ik ooit (15 jaar geleden?) van de discotheek geleend. De meeste nummers heb ik wel op andere Ska-Various- Artists Cd-tjes, misschien zijn er nog enkel over die niet in mijn LP/CD verzameling zitten, maar met het tegenwoordige internet lijkt het mij sterk dat ik nog wat moet missen.
https://www.discogs.com/Various-Trojan- ... ter/976989
En laat je niets wijsmaken, het is niet allemaal Jamaican R&B wat er op de CD's staat.
Gevonden!
Op deze CD ( een 3 dubbelaar ) van deze omvangrijke Blue Beat Archief Serie staat dit geweldige Ska-nummer.
Afbeelding
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Hebben jullie dat nieuwste YouTube filmpje al gezien?
Ik dacht het niet. Het is niet echt moeilijk en tijdsintensief om je eigen filmpje te maken en op YouTube te publiceren. Ik heb dat enkele jaren geleden veel gedaan. Ik denk dat ik deze hobby weer oppak en weer een reeks op het internet publiceer. Hier is de eerste, in nog geen uur in elkaar geflanst.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door xplosive »

Met jouw kennis over Ska lijkt het wel redelijk goed te zitten. Maar onderbouwing van beweringen elders? Daar lijkt het nog aan te schorten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Teva Teff en zijn Ska-verzameling (1975-heden)

Bericht door Teva Teff »

Dit is het Ska-topic. Laten we het gezellig houden!
Er zijn 2 nummers uit Jamaica die ik zelf als eerste Ska beschouw. Dit is er 1 van. Volgens mij zijn de studio-opnames ergens in 1959 gemaakt. Ik heb deze Ska pas veel en veel later voor het eerst gehoord. Een jaar of 10 geleden, gevonden op het internet.
Plaats reactie