Gelukkig Nieuw Jaar.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Ariel »

Afbeelding


Vandaag is de laatste dag van een jaar dat herinnerd zal worden als het jaar van de corona. Een jaar vol verdriet voor sommige mensen, en voor sommige andere een jaar waar ergernis de overhand had.

Wat 2021 voor ons in petto heeft weet ik niet, maar ik hoop voor iedereen, dat het een beter jaar zal worden.

Ik wens jullie een goed jaar in goede gezondheid toe.


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Mahalingam »

Mijn wens voor jullie allen:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Ariel »

In Nieuw Zeeland is het nieuwe jaar al begonnen. Terwijl er in de rest van de wereld strenge maatregelen gelden tijdens de jaarwisseling, kon Nieuw-Zeeland vrijwel onbezorgd het nieuwe jaar begroeten.

Om jaloers op te zijn.
Nieuw-Zeeland gaat 2021 ’normaal’ in met festivals en vuurwerkshows

Wat de rest van de wereld alleen maar kan hopen voor oud en nieuw 2021, is voor Nieuw-Zeeland nu al de realiteit: een onbekommerde jaarwisseling met feest, festivals en vuurwerkshows. Ondertussen hebben bijna alle andere landen te maken met beperkingen die voor een belangrijk deel afdoen aan het feestelijk karakter van de oudejaarsavond.

Nu er geen gevallen zijn van besmettingen met het coronavirus binnen de landsgrenzen, kunnen de meeste evenementen in Nieuw-Zeeland doorgaan. Dat betekent ook: zonder maximumaantallen bezoekers en zonder beperkingen vanwege de volksgezondheid.

In Auckland, de grootste stad van het land, wordt een lichtshow geprojecteerd op de voornaamste gebouwen van de stad. Daarna, om middernacht, barst een vijf minuten lange vuurwerkshow los.

In Gisborne, ook op het Noordereiland, is het driedaagse muziekfestival Rhythm and Vines al bezig. Zo’n 20.000 festivalgangers werden verrast toen volksgezondheidsfunctionaris Ashley Bloomfield op een groot scherm verscheen. De topambtenaar was te zien en te horen met een remix van veiligheidswaarschuwingen die hij samen met een dj had gemaakt.

In Nieuw-Zeeland, dat aan de andere kant van de wereld ligt, begint 2021 twaalf uur eerder dan in Nederland vanwege het tijdsverschil. Nieuw-Zeeland is elk jaar een van de eerste landen die het nieuwjaar vieren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door hans van de mortel »



Youp van het Hek verzorgt vanavond de Oudejaarsconference. Daar deed hij eerder geheimzinnig over. Hoe te spelen in een leeg theater Carré?

Hahaha! Niet zo moeilijk. Op de tv krijgen we waarschijnlijk steeds een volle zaal te zien met gelach uit de zaal op het juiste moment. Net echt. Ik weet het niet zeker. Youp heeft mij niets verklapt, maar zo denk ik erover.

Allemaal aan de haal! Met deze keer minder kabaal.
Het nieuwe jaar wordt waarschijnlijk net zo raar. Als het vorige jaar.

Ik las ergens de verwachting dat kinderen de zomervakantie vergeten kunnen. En wat voor hen geldt, geldt ook voor Henk en Ingrid.

Dus voor iedereen vanaf deze stoel: geen gelukkig jaar, maar wel een heel goede gezondheid met elkaar! :heart:

En ach, met al die moslims zal het wel meevallen zolang zij mogen blijven parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving. :sheik:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Mahalingam »

31 december ergens in Nederland:

Afbeelding

Nee, het is niet de kerk die zo in trek is, het is de oliebollenkraam !
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Maarten »

In de rij voor oliebollen? Really? :scratch:

M'n vrouwtje bakt nu op dit moment zelf de oliebollen, en naar mijn inziens de beste van het land icon_shh.gif

Een voorspoedig uiteinde iedereen, laat je niet ge maken door de beperkingen van dictator Rutte en maak er een mooie avond/nacht van.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door King George »

See you next year in 2021
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Oliebollen, liefst met mooie rozijnen en veel poedersuiker, eet ik vanavond met twee handen tegelijk.
Voor het recept verwijs ik naar de Hof van Eden. Moslims mogen dit keer ook meedoen. :sheik:
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op do dec 31, 2020 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Pilgrim »

De beste wensen voor 2021 voor jullie allemaal!

(Al ziet de toekomst er volgens mij somber uit.)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
do dec 31, 2020 6:07 pm
De beste wensen voor 2021 voor jullie allemaal!

(Al ziet de toekomst er volgens mij somber uit.)
Voor 2021 hoeven we in ieder geval geen hoge pet op te hebben. Ik ben benieuwd naar 17 maart, maar ook dan vrees ik een hevige teleurstelling.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Ariel »

En hoe hebben sommige mensen hun nieuwjaarsnacht gevierd.

De politiebond over oudejaarsnacht: ’Geen rustige nacht, overal autobranden’

Tijdens de jaarwisseling zijn opvallend veel auto’s in brand gestoken, veroorzaakten zware bommen zware schade en is opnieuw veel geweld gebruikt tegen de politie. „Echte veldslagen zijn uitgebleven, maar van een echt rustige nacht kun je niet spreken.”
Dat zegt voorzitter Jan Struijs van de Nederlandse Politiebond NPB. Gedurende de avond en nacht had hij contact met politiemensen in het veld en leidinggevenden uit het hele land en kreeg zo een goed beeld van wat er tijdens de jaarwisseling speelde. De nationale politie komt pas in de loop van vrijdagmiddag met een verslag.

Politie en Openbaar Ministerie vreesden een zware nacht door een giftige cocktail van coronafrustratie en het vuurwerkverbod en schaalden flink op. Er was fors meer capaciteit beschikbaar. „Dat heeft zich duidelijk uitbetaald. Door de forse inzet konden conflicten echt snel in de kiem worden gesmoord”, zegt Struijs.

Wat de vakbondsbaas opviel was het grote aantal autobranden in het land. „En dan echt overal ook. Je ziet dat het maken van vreugdevuren nu een stuk lastiger was omdat dit soort vuren veel voorbereiding vergt en sneller opvalt. Als alternatief stortten jongeren zich op auto’s. Die steek je snel en makkelijk in brand. Ik wil niet spreken van een rustige jaarwisseling. Denk aan die mensen die ’s ochtends wakker worden en aangifte moeten doen omdat van hun auto niets meer over is.”

Volgens Struijs is de politie opnieuw geconfronteerd met veel geweld tegen agenten. „Wat in Arnhem is gebeurd, is toch echt ernstig. Hier zijn meerdere politiemensen gewond geraakt bij het beëindigen van een feest met tientallen mensen. De feestvierders bekogelden hen met stenen. Hier is ook de Mobiele Eenheid ingezet, net als op veel meer plekken in het land.” Ook in Amsterdam-Nieuw West werden politiemensen bekogeld. De ME moest onder andere optreden in Waardenburg. Leeuwarden, Tiel, Oudewater, Utrecht en Amersfoort.

Opvallend was een groot aantal zware explosies. In Rijswijk ontploften gasflessen in een caravan die in brand werd gestoken, waarbij omstanders in brand vlogen. In Deventer raakten twintig woningen beschadigd door een enorme bom. Ook in Haarlem zorgde een bom voor grote schade.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Maarten »

Heel veel vuurwerk bij ons in de wijk... Hoezo vuurwerkverbod? En geen agent te bekennen hé.. [icon_lol.gif]
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Ali Yas »

Maarten schreef:
vr jan 01, 2021 2:14 pm
Heel veel vuurwerk bij ons in de wijk...
Dat komt doordat mensen het zien als een illegitiem verbod - wat het natuurlijk ook is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door xplosive »

De beste wensen voor 2021.

Het voornemen om het gebruik van vuurwerk in te perken lijkt deels geslaagd, maar voor een vuurwerkverbod zijn er veel te weinig handhavers.

De capaciteit voor handhaving is trouwens niet alleen een probleem als het om vuurwerk gaat. Met de huidige capaciteit voor handhaving hebben criminelen zo ongeveer vrij spel.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
za jan 02, 2021 2:38 am
voor een vuurwerkverbod zijn er veel te weinig handhavers
En er is ook veel te weinig draagvlak. Was er ook maar zo weinig draagvlak voor het dragen van muilkorven.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door Ariel »

Ongekend aantal bushokjes sneuvelt in Haarlemse oudejaarsnacht - een rondgang langs de scherven


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Gelukkig Nieuw Jaar.

Bericht door King George »

Een gelukkig Nieuw Jaar? In ieder geval na het jaar 2020 om snel te vergeten gelukkig een nieuw jaar. Al ben ik ook over 2021 ook somber. Ik zie het er niet zo gauw van komen dat al onze vrijheden weer worden teruggegeven. En we moeten maar zien of en hoe die vaccins gaan werken. Of gevaccineerden wel of niet ook nog besmet en besmettelijk kunnen worden, hoe lang deze vaccins werken, hoeveel procent van de bevolking gevaccineerd moet zijn voor een redelijke maatschappelijke groepsimmuniteit. Ik wil onze vrijheden weer terug.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie