Allochtonen: Te veel buitenlanders in Nederland

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Allochtonen: Te veel buitenlanders in Nederland

Bericht door Ariel »

Dit vind ik een van de grappigste stukjes die ik de laatste tijd gelezen heb. :razz:
Toen ik de krantenkop las dacht ik.. He???? Wat krijgen we nou. Dit is wel een heel extreem rechtse opvatting.
Maar na het lezen van de tweede zin barste ik in lachen uit.
Over welke buitenlanders hebben we het nu? Zomaar een vraag.

Allochtonen: Te veel buitenlanders in Nederland
dinsdag 30 oktober 2007 10:46

Veel inwoners van Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun stad wonen. Opvallend is dat vooral Turken het aantal allochtonen te hoog vinden.

Dat meldt De Telegraaf, die zich baseert op jaarlijks onderzoek van de gemeente Den Haag onder de inwoners, de zogenoemde stadsenquête.

Turken storen zich massaal aan het aantal buitenlanders in Den Haag; 73 procent zou willen dat er minder allochtonen waren. Bij 58 procent van de autochtone Nederlanders in de stad heerst hetzelfde gevoel.

Ook meer dan de helft van de Marokkanen en de Surinamers (beiden 53 procent) zouden het liefst minder buitenlanders willen zien in hun stad.

Eigen buurt
Als het gaat om de eigen buurt, dan zijn Nederlanders een stuk tevredener; 26 procent klaagt over te veel allochtonen in de eigen wijk. De allochtonen zelf zijn veel minder tevreden: 56 procent van de Turken vindt het aantal buitenlanders in de eigen buurt te hoog en 48 procent van de Marokkanen denkt daar hetzelfde over.

Wel is er een groot verschil met 2004: toen vond nog maar 14 procent van de Nederlanders het aantal allochtonen in de wijk te hoog, tegenover 68 procent van de Turken en 65 procent van de Marokkanen. De laatste twee groepen zijn dus tevredener dan drie jaar geleden, de Nederlanders ontevredener.

De gemeente Den Haag was dinsdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

Door Claudia van Zanten
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik zie dat er op verschillende forums allemaal op dezelfde manier wordt gereageerd.

De algemene vraag: wie zijn in feite de "buitenlanders" waar de turken en marokkanen een probleem mee hebben in de bijna volledig overgenomen steden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Allochtonen: Te veel buitenlanders in Nederland :oops: :roll:

Sorry, ik vertrek zo rap mogelijk naar B-Limburg. :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lang leve het vredige Twente.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Lang leve het vredige Twente.
Dat is inderdaad een goede plek om te wonen Chaimae.
Ik ben jaloers op je.
De randstad is erg vol.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:Lang leve het vredige Twente.
Dat is inderdaad een goede plek om te wonen Chaimae.
Ik ben jaloers op je.
De randstad is erg vol.
Hier is het erg vredig en rustig.
Nauwelijks mensen en auto's op straat.

Elk voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft weer zo zijn voordeel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

[quote="Chaimae quote]

Dat is inderdaad een goede plek om te wonen Chaimae.
Ik ben jaloers op je.
De randstad is erg vol.[/quote]
Hier is het erg vredig en rustig.
totdat er meer moslims komen wonen.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Dat vergeet Chaimae natuurlijk wel : zij maakt haar eigen buurt minder vredig.

En dan ga je haar horen klagen natuurlijk.

"Geweld is verplicht" - koran 2:216

Chaimae, kan je eens uitleggen waarom jij tegen geweld bent, gegeven bovenstaande vers ?
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Elke etnische eenheid ervaart de rest als buitenlanders. Als er maar een soort buitenlander is, namelijk de Nederlander, is duidelijk waar ze zich aan te houden hebben.
Nu dat laatste niet zo is, ervaren ze elk op zich dezelfde problemen waar de autochtone meerderheid al jaren mee kampt. Diezelfde meerderheid die nu hard op weg is een minderheid te worden in de drie grote steden en dus niet meer normatief werkt op de rest.
Als Turken dit zeggen, is het natuurlijk niet discriminerend, wel als autochtonen dat doen.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Navane schreef:Elke etnische eenheid ervaart de rest als buitenlanders. Als er maar een soort buitenlander is, namelijk de Nederlander, is duidelijk waar ze zich aan te houden hebben.
Nu dat laatste niet zo is, ervaren ze elk op zich dezelfde problemen waar de autochtone meerderheid al jaren mee kampt. Diezelfde meerderheid die nu hard op weg is een minderheid te worden in de drie grote steden en dus niet meer normatief werkt op de rest.
Als Turken dit zeggen, is het natuurlijk niet discriminerend, wel als autochtonen dat doen.
Hoogtijd dus om de allochtonen EINDELIJK eens aan dezelfde restricties te onderwerpen als de aboriginals nu al dertig jaar door hun keel krijgen gesplitst.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
stained_saint
Berichten: 112
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:53 pm

Bericht door stained_saint »

circe schreef:Hoogtijd dus om de allochtonen EINDELIJK eens aan dezelfde restricties te onderwerpen als de aboriginals nu al dertig jaar door hun keel krijgen gesplitst.
Grappig, ik begon mezelf laatst ook als aboriginal te voelen. Binnenkort worden we een toeristische attractie en mogen we stukjes weven en dansjes opvoeren voor de nieuwe bevolking. Als ze bokrijk wat uitbreiden kunnen we er misschien met z'n allen in. Ik durf wedden dat een boom in huis plaatsen tijdens het eindejaar de topattractie zal zijn.
stop de mea culpa cultuur !
Plaats reactie