Oorlog in Ede!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Pizzaman »

Ik denk dat het niet lang meer duurt en een organisatie als EDL/DDL komt in actie, en dan vallen er (zwaar) gewonden.
OF de politie lost het op, OF de burger gaat het op een gegeven moment zelf doen, en dan is het hek van de dam.

De staat heeft het geweldsmonopolie van de burger verkregen, maar dient dat dan ook te b gebruiken om de burger te beschermen.
Daar wordt de staat door de burger voor gefinancierd, derhalve heeft de staat zich van de plicht te kwijten.

Mijns inziens is het dan ook terecht indien het een keer goed uit de hand loopt. Leuk is het niet, en niet hoe het hoort.
Echter de burger heeft het recht have en goed te beschermen, doet de staat dat niet volgens afspraak, dan vervallen de rechten van de staat.
Tevens kan je daarbij dan opmerken dat eveneens het financieringssysteem vervalt, dat zal een hoop belastingcenten schelen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door King George »

En de auto's in Ede blijven branden als fakkels; Weer vier auto's in de brand in Ede.

Afbeelding Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door King George »

Heeft Ede een Marokkaanse consul nodig of gewoon een nieuwe burgemeester het wegkijken voorbij en eventueel inzet van het leger?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Ariel »

Bel dan meteen de koning van Marokko of hij Willem-Alexander wil vervangen
PVV-kamerlid Machiel de Graaf
Woede na inzet Marokkaanse consul voor reljeugd in Ede

De Tweede Kamer staat op zijn achterste benen omdat de gemeente Ede de hulp inroept van de Marokkaanse consul om Marokkaanse relschoppers in toom te houden. Regeringspartij VVD noemt het 'een brevet van onvermogen'.

De gemeente Ede blijkt deze week afspraken te hebben gemaakt met de Marokkaanse consul Khalid Guelzim over een groep jonge fanatieke relschoppers, veelal van Marokkaanse afkomst. De consul is door de gemeente gevraagd om zich te verdiepen in de problematiek en waar nodig in actie te komen. De Edese burgemeester Cees van der Knaap (CDA) zegt de bemoeienis van Guelzim 'toe te juichen'.

Een groep van tientallen jongeren - meestal van Marokkaanse komaf - zorgt sinds enige tijd voor ongeregeldheden in met name het leegstaande winkelcentrum De Lindenhorst in Ede. Daar was tot voor kort een theehuis dat door jongeren werd bezocht. Dat is wegens de sloop onlangs gesloten. Ook in de nacht van vrijdag op zaterdag was het weer raak: vier auto's werden in brand gezet. ,,Het zou heel toevallig zijn als dit niet met alle onrust te maken heeft'', aldus een woordvoerder.

Kamerleden die vrijdag van de afspraken tussen de gemeente en Marokkaanse consul hoorden, reageerden stuk voor stuk uiterst kritisch. PvdA-kamerlid Ahmed Marcouch stelt dat Van der Knaap het lokaal gezag 'onder geen beding uit handen moet geven aan een diplomaat van een ander land'.

In zee gaan
Zijn VVD-collega in de Tweede Kamer Malik Azmani begrijpt ook helemaal niets van de beslissing om met Guelzim in zee te gaan. ,,Dat de hulp van de Marokkaanse consul moet worden ingeroepen door Ede is een brevet van onvermogen'', aldus Azmani. ,,Het is 'not done' als je dát vraagt aan de Marokkaanse overheid.''

De Nederlands/Marokkaanse jongerenwerker Ibrahim Wijbenga spreekt van een hoogst 'discutabele' beslissing, helemaal in het licht van de huidige Turkije-discussie. ,,Als Turkije zich met Turken hier bemoeit, hebben we het gelijk over de Lange Arm van Erdogan en nu halen we zelf de Lange Arm van Marokko in huis?! Dat is vreemd", aldus Wijbenga, tevens oud-gemeenteraadslid voor het CDA. PVV-kamerlid Machiel de Graaf: ,,Dit is schandalig. Bel dan meteen de koning van Marokko of hij Willem-Alexander wil vervangen.''

Protesttocht
De Marokkaanse gemeenschap in Ede houdt zondagmiddag een protesttocht tegen het wangedrag van de groep jongeren. Volgens de organisatoren loopt ook de burgemeester van Ede mee.

,,Wij begrijpen dat de jongeren een eigen plek willen hebben maar we gaan er niet mee akkoord als dat op deze manier wordt afgedwongen. Als er onenigheid is moet je praten", zegt Tijani Zallali, voorzitter van Samenstede.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Mahalingam »

Ook vannacht was het weer raak. Waar blijft de buurtwacht?
Afgelopen nacht weer autobranden in Ede
In Ede zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag opnieuw auto's uitgebrand. In totaal gingen vier auto's in vlammen op die geparkeerd stonden aan de Dijkhof in de wijk Veldhuizen. De politie gaat uit van brandstichting, zei een woordvoerder.

De brandweer kreeg de melding rond 02.15 uur. Na een uur waren de branden geblust, maar de voertuigen zijn totaal uitgebrand.
Door de hitte is een raam van een woning gesprongen en raakte een garage licht beschadigd. Niemand raakte gewond.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/afg ... ~a4296291/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door King George »

In de Tour de France hoor je renners die qua klassement en andere voortgang op koers liggen altijd bescheiden blijven zeggen "Parijs is nog ver.". In Ede is Parijs in ieder geval niet meer ver van ons bed.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Eliabe »

Als we nu besluiten om met een grote groep autochtone Nederlanders met harde hand de rust in Ede te gaan herstellen, dus gewoon die marokkaantjes een goed pak op hun flikker geven, dan moet je eens kijken hoeveel ME en linkse schreeuwers er dan op de been is.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Ariel »

De politie stuurt meer agenten naar de wijk Veldhuizen in Ede. Burgemeester Cees van der Knaap en politiechef Peter van den Berg hebben dat zaterdag laten weten. In de buurt is het al bijna een week onrustig. Marokkaans-Nederlandse jongeren steken auto’s in brand en dagen de politie uit.

De extra agenten komen ook van buiten Ede. Om hoeveel het gaat, wil de politie niet zeggen. Het rechercheteam dat de autobranden onderzoekt, wordt uitgebreid van twee naar twaalf mensen. Ook is er een speciaal telefoonnummer geopend waar mensen anoniem tips en informatie kunnen doorgeven: 079-3458999.

De onrust in de achterstandswijk Veldhuizen ontstond vorige week na de sluiting van winkelcentrum Lindenhorst. Daarin was een Marokkaans theehuis gevestigd. “De uitbater vreesde verlies van inkomsten en heeft de onrust voorspeld. Of hij er ook de hand in heeft gehad, laat ik in het midden, maar ik ontken het niet. Ik had gehoopt dat hij meer had gesust”, zegt burgemeester Van der Knaap.

Afgelopen maandag werden twee agenten in Veldhuizen geconfronteerd met een groep van vijftig jongeren. “De sfeer werd steeds grimmiger”, aldus de politie. Ook in de avonden en nachten erna was het onrustig. Zes jongeren zijn tot nu toe aangehouden. Als zij nog een keer de fout ingaan, moeten ze 2500 euro boete betalen. De zes zijn vijftien tot twintig jaar oud. Een deel komt uit Veldhuizen, een deel uit andere delen van Ede. Volgens de burgemeester zijn ook jongens van twaalf betrokken bij de onlusten.

Volgens Van der Knaap zit er een strategie achter de onrust. “Een probleem met de openbare orde is veranderd in criminele activiteiten. Ze zijn dusdanig sluw met tactieken bezig. De politie is op de ene plek en vervolgens ontstaat op een hele andere plek brand. De wijk bestaat uit allemaal hofjes, straatjes en doorgangen. Je kunt niet in elke steeg een agent zetten.”

De Marokkaanse consul heeft deze week een bezoek aan Ede gebracht. Van der Knaap is boos over de ophef daarover. “Hij heeft belangstelling getoond en zijn excuses aangeboden voor het wangedrag. Hij bemoeit zich er niet mee en zegt dat de wet leidend is.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Pizzaman »

Eliabe schreef:Als we nu besluiten om met een grote groep autochtone Nederlanders met harde hand de rust in Ede te gaan herstellen, dus gewoon die marokkaantjes een goed pak op hun flikker geven, dan moet je eens kijken hoeveel ME en linkse schreeuwers er dan op de been is.
Dat hangt er van af hoe groot die groep is, indien er risico is dat de ME het onderspit delft,
dan zal het wel een paar uurtjes na afloop zijn dat ze komen opdraven. Het blijft immers een soort politie.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Mahalingam »



Hier zien we hoe een journaliste een beetje gestenigd wordt door jeugdigen van een zekere persuasie.

Ze meldt de politie dat ze stenen naar haar hoofd gegooid krijgt. Even later komt de politie en vertrekt weer zonder haar aan te spreken.
Waarom zo'n gedrag? Zij had zich niet als slachtoffer gemeld.
Ons beeld nu is dat er in onze interne communicatie een misverstand is ontstaan, waardoor niet duidelijk was dat de verslaggeefster zich als slachtoffer had gemeld. Dat betreuren we, als politie zijn we er juist voor slachtoffers.
https://www.facebook.com/PolitieEde/pho ... =3&theater
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Mahalingam »

Vanmiddag bij de moskee van Ede. De start van de Marokkaanse protestoptocht.

Afbeelding

Verbroederingsbloem ( is van herkomst Turkse tulp) voor burgemeester Cees van der Knaap van Ede voorafgaand aan de protesttocht. Aan hem gegeven door de kindertjes van de zondag-madrassa.
Links achter zie je wat knulletjes waarvan ik mij afvraag "Wat zal er later van worden?".
De ingang is getooid met een Marokkaanse en een Nederlandse vlag.
Rechts achter staan de Gutmenschen zich te verlekkeren aan het multi biculturele gebeuren.

Hier zie je de optocht van zo'n 150 mensen (kinderen inbegrepen)
Afbeelding
En wie kwamen als hekkensluiter opduiken?
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Ali Yas »

Waar is zo'n protesttocht nou goed voor? Volgens Zallali: "Wij zijn tegen polarisatie".

Wat betekent dat: "Wij zijn tegen polarisatie"? Polarisatie is de versterking van de tegenstellingen, tussen moslims/Marokkanen en niet-moslims/Marokkanen in dit geval. Alleen ligt de bron van die tegenstellingen van één kant: het zijn Marokkaanse jongens die Ede op stelten zetten, niet andersom. Zallali vindt dus dat de benadeelden zich maar te schikken hebben. De wereld op zijn kop.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Pizzaman »

Ik zie daar geen 150 Marokkanen van de moskee.... Ik zie daar inderdaad 150 man waarvan veel kindertjes.

Concluderend moet ik dan toch stellen dat er ongeveer evenveel Marokkanen TEGEN de rellen zijn als dat er aan meedoen,
en dat het de rest van de Marokkanen gewoon geen reet kan interesseren. Maar dat er ook weinig Nederlanders zich nog geroepen voelen.

Dat laatste, dat duidt onderhand op een mooie stemming in de komende verkiezingen.
Tenzij ze dan ook gewoon op de bank blijven hangen natuurlijk. En dat vermoeden heb ik helaas...
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Ariel »

De Burgemeester van Ede is op zijn pikje getrapt, en dat doet zeer. . "Dat zoiets kleins zo groot kan worden verzucht hij." : nono3: Niet zijn pikje, maar het bezoek van de Marokkaanse consul.
Burgemeester Ede: Zoiets kleins, zo groot geworden

Burgemeester Cees van der Knaap van Ede heeft zijn handen vol aan de onrust in de wijk Veldhuizen. Behalve de autobranden en vernielingen is er ook kritiek op zijn onzichtbaarheid in de wijk én op zijn gesprek met een Marokkaanse consul.

Politieagenten fietsen langs het leegstaande winkelcentrum De Lindenhorst dat voor onrust zorgt in de wijk Veldhuizen in Ede. Politie wordt belaagd, auto's worden in brand gestoken en er vinden vernielingen plaats in de wijk.

Ziet u de sluiting van het theehuis in de wijk als de voornaamste reden voor de onrust?
Van der Knaap: ,,Het is meer gebruikt als aanleiding, is mijn stellige indruk. Mijn analyse is: die sluiting is door een relatief kleine groep van de Marokkaanse jongeren aangegrepen om onrust te veroorzaken binnen de wijk. De politie stelt vast dat er een harde kern is van criminelen, dát zijn degenen die de autobranden veroorzaken. Als gebaar naar de wijk, is er meer blauw op straat.''

Maar wat zit er nou echt achter?
,,Ze hebben gewoon aanleiding gezien om te te laten zien dat ze er nog steeds zijn, als groep. De harde kern bestaat uit hooguit tien personen. Met een stuk of veertig meelopers er omheen. In 2008 was het in Ede écht onveilig op straat, het ging om een grote probleemgroep van zo'n 250 jongeren. Ook toen gingen auto's in brand en werden bewoners geïntimideerd. Waar we nu mee bezig zijn, is deze groep de laatste klap toebrengen."

Bent u veel de wijk in geweest?
,,Daar heb ik helaas weinig tijd voor gehad.''

Vanwege de Giro d'Italia, zoals een Amsterdams raadslid in een open brief suggereerde?
,,Hou toch op. Ik ben alleen maar met deze problematiek bezig geweest. Ik kon trouwens niet altijd met de bewoners praten, omdat er cameraploegen rondliepen. Dat maakt een gesprek met bewoners lastig, ik wil geen camera's in mijn rug. Zaterdag ben ik er nog wel geweest, anderhalf uur. Ik zal dat de komende tijd vaker doen. De massaliteit van de media in deze kwestie is niet meer proportioneel. Het gaat, nogmaals, om een heel kleine groep, die helaas heel veel onrust heeft veroorzaakt in een wijk die helemaal tot rust gekomen was."

Er klonk tot in de Tweede Kamer kritiek op uw gesprek met de Marokkaanse consul, die naar Ede kwam.
,,Dat is echt... Hoe het kan lopen dat iets dat zó klein is, zó groot gemaakt wordt. Ik stel vast dat iedereen elkaar nakakelt. Hoe het echt gegaan is: een Edes raadslid belde mij op om te zeggen dat de consul-generaal die zij had ontmoet graag met me wilde praten over de situatie in Ede. Ik heb gezegd: dat is prima, iedereen is welkom in Ede. Die man is hier geweest en heeft zijn excuses aangeboden namens de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Hij voelde zich verantwoordelijk. Het zijn Marokkaanse Nederlanders, ze hebben ook het Marokkaanse paspoort.''

Maar welke structurele oplossing heeft u dan voor de problemen in deze wijk?
,,Ik hoop dat we genoeg bewijs vinden om het laatste residu van de harde kern achterover te kunnen drukken. De hoop en verwachting bij mij en de politie is echt dat dit de laatste eruptie van onrust is.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door King George »

De media aandacht heeft het weer gedaan... Niet de media aandacht, maar de Marokkanenterreur is disproportioneel.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Mahalingam »

Waar blijft de burgerwacht? Die komt er.
https://www.facebook.com/IdentitairVerzet/?fref=ts
Identitair Verzet wil patrouilleren in Ede
Het lokale initiatief Ede Veilig gaat aankomend weekend in samenwerking met de landelijke Het Identitair Verzet burgerpatrouilles organiseren in de Gelderse gemeente. De groep zal vanaf vrijdagavond gaan patrouilleren, naar aanleiding van de aanhoudende incidenten met rellende Marokkaanse jongeren in de wijk Veldhuizen.
http://www.elsevier.nl/nederland/achter ... de-303528/
De groep was de afgelopen dagen actief in Ede met spandoeken boven viaducten, posters in het centrum en flyers waarin deelnemers worden geworven voor de patrouilles. De groep bestaat sinds 2012 en heeft zeven lokale afdelingen. De omstreden groep is onder meer bekend van de campagne ‘Opvang in de regio is humaner’ en de bezetting van een moskee in Leiden in februari vorig jaar.
Voor de goede orde: dat was een moskee in aanbouw.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door sjun »

Mohmmed 6 van Marokko gebruikt in navolging van zijn vader hele andere methoden om onaanspreekbaar volk bij te buigen. Ook in Libië, Irak en Egypte werkte een stevige vuist wonderwel uit om mensen met een soortgelijke mentaliteit ordentelijk te laten samenleven en gevalletjes Taharrush tot een minimum te beperken. Zelfs in de enige gepraktiseerde democratie van de Levant blijkt doorpakken nodig om de situatie waarin onaanspreekbaren trachten de boel te verzieken leefbaar te houden. In Nederland denken sommigen nog dat praten (lees: pappen en nathouden) werkt. Het enige dat dit uitwerkt is langzame territoriumoverdracht. Kennelijk is het nodig dat verzakende overheden een groter probleem terug moeten krijgen dan zij trachten door te schuiven om no go area's te voorkomen. In Finland zijn er ook al mensen tot die conclusie gekomen. Een conclusie van toenemende zelfredzaamheid en enclavisering in buurten die weldra over de verschillende lidstaten van Europa zal worden verspreid. De historie van van Spanje leert ons dat dit in 1492 tot een oplossing leidde die het land en haar bevolking verloste van afpersing en uitwoning en het enkele eeuwen beschaving bracht.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Mahalingam »

Zijne Excellentie Asscher heeft gesproken. Zijn woorden:
„Het is aan de gemeente Ede en aan de Nationale Politie om orde en gezag te herstellen”, zegt de PvdA-bewindsman. Volgens Asscher gaat het hier niet om een probleem dat specifiek om jongeren met een Marokkaanse achtergrond draait. „Laat niet het beeld ontstaan dat we de regels zelf niet handhaven of dat dit alleen Marokkanen zijn. Het zijn Nederlanders.”
Nederlanders die als ze dood zijn altijd in Marokko begraven worden.

’Geen ruimte voor tuig’
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2575 ... ig___.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Eliabe »

Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door King George »

Leden van Identitair Verzet krijgen bezoek van politie

door MORPHEUS • 13 MEI 2016

Donderdag twaalf mei hebben activisten van de Nederlandse tak van het Identitair Verzet thuis bezoek gekregen van de politie met de mededeling dat elke activist die vrijdag zijn gezicht laat zien in het plaatsje Ede in de provincie Gelderland een boete gaat krijgen van 5000 euro.

Ede is een van de vele plaatsen waar de plaatselijke Marokkaanse reljeugd de eigen leefomgeving sloopt. Na het sluiten van een theehuis werd er brand gesticht in het winkelcentrum. Om hun woede te kanaliseren begonnen ze dan maar auto’s van wijkbewoners in de brand te steken. Daarnaast werden journalisten en politieauto’s die de wijk bezochten bekogeld met stenen.

Wie denkt dat de politie hard optreed tegen dit wangedrag heeft het mis. Een politieauto die polshoogte kwam nemen reed met piepende banden snel terug naar bureau voor de koffie en de donuts. Volgens de buurt is dit wegkijkgedrag normaal voor de lokale politie. Nu stond het eens een keer op camera.

Buurtbewoners waren het zat en organiseren vanaf komend weekeinde burgerpatrouilles onder de naam Ede Veilig als extra paar ogen voor de politie. Het Identitair Verzet werd gevraagd deel te nemen vanwege de ervaring met buitenparlementaire acties. De aankondiging was vorige zondag. Deze donderdag stond de politie meermalen aan de deur bij activisten. Wij hebben een transcriptie ontvangen waar te lezen is hoe de agenten het verhaal in elkaar steken: “Zodra er iemand van het Identitair Verzet wordt gesignaleerd in Ede, wordt er meteen een bestuurlijke boete (Nederlandse GAS boete red.) opgelegd van 5000 euro. Per persoon.“

Wij belden met het Identitair Verzet voor een reactie. Joris, heftig verhaal van de gemeente. Wat is jullie reactie hierop?

“Het is natuurlijk heftig als er politieauto’s aan de huisdeur komen. En dan ook nog het dreigement van 5000 euro per persoon als wij alleen al in Ede rond zouden lopen. Volgens de politie kan je dus al een boete krijgen vanwege een vermeend lidmaatschap van een organisatie. Ongekend in Nederland. Het is frappant dat de burgemeester in de krant meldde dat Ede niet zit te wachten op mensen van buiten die een handje komen helpen. Frappant, omdat de burgemeester wel de Marokkaanse consul naar de probleemwijk haalde om de gemoederen te bedaren. Daarnaast zijn er een groot aantal eenheden van de politie uit andere gemeentes erbij gehaald omdat de lokale politie het niet aankan. En al jaren niet trouwens. Maar goed, een burgemeester die graag aangesproken wilt worden met ‘excellentie’ nemen wij bij voorbaat al minder serieus.“

En wat nu?

“Wij hebben deze ochtend spoedoverleg met onze advocaat en juristen. Volgens een eerste vluchtig overleg kwam naar voren dat volgens de wet over bestuurlijke boetes er maximaal 340 euro mag worden opgelegd vanwege een overtreding van de APV. Om maar iets te noemen. Zo op het eerste gezicht lijkt het erop dat de politieagent die het woord voerde niet goed weet hoe de wet in elkaar steekt. Maar wij houden een slag om de arm. Aan de andere kant willen wij onze activisten en de vrijwilligers van Ede Veilig niet in financiële problemen brengen. Daarnaast is het sinds afgelopen zondag rustig in Ede na weken van straatrellen en brandstichtingen. Wij maken onze eigen afweging morgen.“


RA
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door King George »

Petje af voor de selectieve wetsdienaren! Niet dus.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door King George »

Burgemeester van Ede doet Ella Vogelaartje bij Rutger Castricum
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... ikken.html

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Ariel »

Dit is ook een manier om politie op straat te krijgen. Normaal durven ze zich niet aan marokkanen te vertonen, maar nu komt de politie massaal in actie om de buurtwacht te verwijderen.
Afbeelding
De politie verwijderde vrijdagavond drie groepjes van de rechtse groepering DSDA (Dutch Self Defence Army) uit de Edese wijk Veldhuizen. Het ging om drie groepjes van drie mensen.

In ieder geval één van de groepjes deed flyers in de bus. De politie greep in, terwijl het in de wijk op dat moment rustig was.Na een dringend verzoek van de politie vertrokken de leden van de groepering. Het ging allemaal om mensen van buiten Ede. Er is niemand aangehouden.

Onrust door Marokkaanse relschoppers
Het is al enige tijd onrustig in de wijk door een tiental Marokkaanse relschoppers die onder meer auto's in de brand staken. Er is sinds kort veel politie in de wijk en er is een samenscholingsverbod van kracht. Daardoor was het de afgelopen dagen relatief rustig in de wijk.

De leden van DSDA hadden bewust gekozen voor groepjes van drie mensen vanwege het samenscholingsverbod.

Buurtwacht in Ede
Het lokale initiatief Ede Veilig had eerder aangekondigd om vrijdagavond met een buurtwacht te patrouilleren in de wijk. Agenten gingen bij de initiatiefnemers langs de deur en belden ze op om te wijzen op de noodverordening in de wijk. De politie en de burgemeester waren juist bang dat de buurtwacht nieuwe onrust zou veroorzaken.

Of er naast de leden van de rechtse groepering ook een buurtwacht in de wijk actief was, is niet duidelijk.
FILMPJE
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Ede!

Bericht door Mahalingam »

Buurtpreventie teams mogen niet ontaarden in een burgerwacht.
Dus zetten nu maar de bewoners emmers water klaar. En bij de bouwmarkten aldaar zijn de brandblussers uitverkocht.
Buurtbewoners in Ede blussen zoveelste autobrand: 'De emmers water stonden al klaar'
EDE - 'Brand, brand!' Ellen uit Ede wordt in de nacht van zondag op maandag wakker van geschreeuw op straat. De auto van haar overbuurman blijkt in lichterlaaie te staan. Het is de zoveelste in de wijk Veldhuizen.

De autobrand woedde rond 4.45 uur aan de Lunenburg in de wijk. 'We hebben emmers water gepakt en een tuinslang en zijn met heel veel buurtbewoners gaan blussen', blikt Ellen terug. Haar overbuurman kan het niet geloven. 'Hij was boos en geschokt.'

'We slapen met de ramen open'
De bewoonster vertelt dat ze al enige tijd met de ramen open slaapt. 'Zo kunnen we horen wat er buiten gebeurt. Uit voorzorg hebben we ook emmers met water paraat staat in de tuin', benadrukt ze.

Eerder werd bekend dat een tiental Marokkaanse relschoppers verantwoordelijk is voor de autobranden in de wijk. Omwonenden van de Lunenburg hebben zondagnacht niemand kunnen betrappen. Ook Ellen heeft niemand gezien.
Veel politie in de wijk

Volgens de bewoonster doet de politie er alles aan om de autobranden te voorkomen. 'We zien hier heel veel politie op straat en als buurtbewoners lopen we zelf ook rondjes door de wijk om te kijken of we gekke dingen zien.'

Maar ondanks alle inspanningen van buurtbewoners en de politie zijn er nog geen aanhoudingen verricht. 'De autobranden zijn niet te voorkomen. Deze woedde 's nachts. Dan slapen de meeste mensen', zegt Ellen.

Volgens haar kunnen de daders ook makkelijk wegkomen. 'Er zijn heel veel steegjes in de wijk, plekjes waar je niet gezien wordt. Het is gewoon heel moeilijk om alles goed in de gaten te houden.'
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... n-al-klaar
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie