Zelfverdediging bij inbraak of overval.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Een nep? pistool en een heel groot echt mes.
Afbeelding
Medewerker Arnhemse snackbar verjaagt gewapende overvaller met groot mes
De beelden tonen hoe de dader met een capuchon op en gezichtsbedekking bij de snackbar naar binnenloopt. Even later bedreigt die een medewerker van Cafetaria Onder de Linde met een pistool. Of het wapen echt is, is onduidelijk.

Na een korte woordenwisseling pakt de bedreigde medewerker een groot mes en jaagt hij de overvaller de zaak uit. Die gaat er vervolgens snel vandoor en vlucht via het Noordpad.
Video: https://www.gelderlander.nl/arnhem/mede ... ~ac68c26a/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

Oeps!!!!! :smile7:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door King George »

Groepsgewijs een hoog bejaarde tachtiger in zijn woning overvallen is natuurlijk een makkelijker klusje. Ware het niet dat ze niet tegen de bewoner, maar tegen een 34-jarige kickbokster opbotsten. Want de laatste kon terugtrappen. En deed dat ook. Karma is a bitch.


  • POGING WONINGOVERVAL SPAARWATERSTRAAT, POLITIE ZOEKT GETUIGEN

    28 OKTOBER 2018

    Een 34-jarige vrouw, die op dat moment in de woning in de Spaarwaterstraat was, hoorde omstreeks 22.30 uur geklop op de achterdeur. Toen zij nietsvermoedend open deed stonden er drie mannen voor de deur. Twee van hen droegen op dat moment bivakmutsen. Een van de mannen had geen gezichtsbedekking en keek naar beneden. De vrouw werd vastgepakt en onder bedreiging van een wapen probeerde de mannen haar naar binnen te duwen. Het slachtoffer sloeg en trapte om zich heen waardoor het drietal op de vlucht sloeg. Vermoedelijk in de richting van de Theresiastraat.

    Signalementen
    Het gaat om drie mannen waarvan twee een bivakmuts droegen. De man zonder bivakmuts was donker getint en had volgens het slachtoffer kroeshaar.

    Oproep getuigen
    De politie komt graag in contact met mensen die omstreeks 22.30 uur iets verdachts hebben gezien in de omgeving van de Spaarwaterstraat of de Theresiastraat wat mogelijk met deze poging woningoverval te maken heeft. Heeft u meer informatie? Neem dan contact op met de recherche via 0900-8844. Liever anoniem uw tip doorgeven? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.

https://bezuidenhout.nl/blog/2018/10/28 ... -getuigen/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Opeens een snelle actie. De snackbarmedewerker schrikt er zelf van en maakt dat die weg komt. Zie de video.
Snackbarmedewerker gooit wapen naar overvallers Oost
In een snackbar aan het Galileiplantsoen in Oost heeft zaterdagavond rond 21:00 uur een overval plaatsgevonden.

Twee mannen kwamen de snackbar binnen en bedreigden een medewerker die achter de toonbank aan het werk was met een vuurwapen. Eén mederwerker was op dat moment naar achteren om op te ruimen.

Toen de overvallers de meegebrachte tas vulden met geld, lette een van hen even niet op. De medewerker boog daarop naar voren, greep het wapen en gooide het richting de overvallers. De overvallers schrokken daarvan en renden de zaak uit, elk een andere kant op.
https://www.parool.nl/amsterdam/snackba ... ~a4608019/

Onduidelijk is het of het pistool nep was of niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pilgrim »

21-jarige breekt neus van Afghaan: “Iedereen heeft het recht om zichzelf te verdedigen”

Geplaatst op 5 januari 2019

Afbeelding

Aangifte tegen 20-jarige Afghaan wegens seksuele intimidatie en tegen 21-jarige vrouw wegens het toebrengen van lichamelijk letsel.

Een 20-jarige Afghaan zou met Oud & Nieuw meerdere vrouwen betast hebben aan hun achterste. Toen een 21-jarige zijn slachtoffer werd, draaide die zich als in een reflex om en raakte daarbij de neus van de Afghaan. De jonge man begon onmiddellijk hevig te bloeden. Diagnose: breuk van het neusbeentje. Zo zou het incident, dat op internet voor verontwaardiging zorgt, volgens de politie met Oud & Nieuw op het Raadhuisplein zijn verlopen.

Tegen 01.30 uur hadden andere bezoekers de politie naar het Raadhuisplein geroepen. Nog ter plekke zeiden meerdere ooggetuigen dat de man vermoedelijk ook andere vrouwen betast had. Daarop werd aangifte gedaan tegen de 20-jarige Afghaan. Maar hij is niet de enige, want ook tegen de 21-jarige vrouw werd aangifte gedaan wegens het toebrengen van lichamelijk letsel.

De 21-jarige vrouw, die afkomstig is uit Zwitserland en Oud & Nieuw in Wenen vierde, werd direct na de daad verhoord en is inmiddels weer terug in Zwitserland. Het feit dat er aangifte tegen haar werd gedaan, hoewel ze handelde in zelfverdediging, zorgde al voor veel verontwaardigde commentaren op de sociale netwerken.

Ook Maria Rösslhumer, directrice van de Autonome Vrouwenhuizen Oostenrijk, ziet in de aangifte een verkeerd signaal voor vrouwen: “In principe heeft iedereen het recht om zichzelf te verdedigen en vrouwen zouden door zulke gevallen niet ontmoedigd moeten worden.” De wet, die optreedt tegen seksuele overvallen in het openbaar, is pas sinds september 2017 in werking.

Politie moet aangifte doen
Dat er überhaupt aangifte werd gedaan, heeft simpelweg wettelijke redenen: bij een officieel delict, een delict dat het openbaar ministerie moet vervolgen) moet de politie aangifte doen. “Dat zou ook zo zijn wanneer de politieagenten het incident zien en herkennen dat het zelfverdediging was. Het is niet aan de politie om te beslissen of er aangifte wordt gedaan. Hoe het verdergaat, moet de rechtbank beslissen”, zei de woordvoerder van de politie van Wenen, Harald Sörös. Maria Rösslhumer hoopt op een faire beslissing van de rechter.

Bron: https://kurier.at

Door: Birgit Seiser

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/01/05 ... erdedigen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Een overvaller komt met een pistool de avondwinkel van Beek binnen. De eigenaren vragen zich niet af of het een oveval is, ze gaan onmiddelijk over tot actie.
Video:
https://www.telegraaf.nl/video/3188775/ ... rde-winkel
De politie heeft een 46-jarige man en een 39-jarige vrouw uit Geleen opgepakt nadat het duo had geprobeerd om een avondwinkel in Beek te overvallen.

Rond middernacht stapte de man bij de winkel aan de Elsstraat naar binnen.

Wapen
Hij richtte een wapen op de medewerker. "Toen ben ik beginnen te schreeuwen en heb ik spullen naar hem gegooid", zegt winkelier Haroen Jalili. Met succes, de overvaller koos eieren voor zijn en sloeg op de vlucht sloeg. De politie kon hem op de Prins Mauritslaan in de boeien slaan.

Gestolen kentekenplaten
De vrouwelijke handlanger van de man werd liep vervolgens tegen de lamp omdat ze met gestolen kentekenplaten rondreed. De Geleense is ook opgepakt. De politie onderzoekt de zaak verder.
https://www.1limburg.nl/geleense-man-en ... ke-overval
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pilgrim »

Zelfverdediging

Afbeelding

Wapens brengen geen slachtoffers terug. Maar ze helpen om er zelf niet eentje te worden. Zelfverdediging is een fundamenteel recht.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Bouwvakkers nemen overvallers juwelier te grazen: ’Helden!’
Het is een uur of elf als in het centrum van Amersfoort een zwarte motor stopt voor juwelier Leith Jewels. Met een enorme voorhamer probeert een van hen vervolgens de winkelruit aan gruzelementen te slaan. De poging mislukt.

Daarna gaat het snel. De eigenaar van de juwelier en zijn zoon stormen naar buiten. Ook andere omstanders komen in het geweer. Waar de ene overvaller richting de vluchtmotor snelt, wordt de grootste van de twee tegen een bus geramd.

De 46-jarige Marcel uit het Gelderse Heelsum is een pandje verder met twee maten bezig aan een verbouwing. ,,We zagen die motor hier voor de deur draaien”, vertelt Marcel rustig. ,,Een van die jongens kijkt Ronnie (Marcels collega) aan en die had gezichtsbeschermende kleding aan. Oh zegt Ronnie, das een overvaller.”

’Help, help, help!

Ze zien hoe een van de overvallers een hamer onder zijn shirt vandaan trekt. Al snel horen de drie bouwvakkers doffe klappen. ,,In een keer horen we een vrouw schreeuwen: ‘help, help, help!’. Ik kijk naar buiten en zie een paar mannen een overvaller tegen de bus duwen. In mijn beleving waren dat mensen van de juwelier, de eigenaar met zijn zoon en nog een paar andere mensen...”

Waar de andere overvaller al door omstanders van zijn motor wordt getrokken, weet de grootste zich aan zijn belagers te ontworstelen. ,,Hij was groot. Wel bijna twee meter lang en vrij breed. Ze hadden hem met drie of vier man vast, maar hij wist te ontglippen. Ik had die vijf bij zeven in de hand”, wijst Marcel naar een balk in de hoek.

’Bam, daar lag ie’

,,Hij komt aanlopen en ik sla vol op zijn scheenbenen en bam daar lag ie. Maar hij stond ook gelijk weer op. Dus we pakten hem gelijk met vijf, zes man en we hebben op de grond gedouwd. Ronnie pakte gelijk z’n arm. Hij was wel heel erg sterk. Hij probeerde nog los te komen. Maar we hadden hem om z’n nek. Ik hield de balk op zijn rug en op een gegeven moment was het klaar. Binnen een minuut kwam de politie, maar voor mijn gevoel duurde dat erg lang.” De politie kon de mannen van 18 en 22 vervolgens eenvoudig inrekenen.

Zeker weet Marcel het niet, maar hij meent dat de juwelier klappen met de hamer kreeg. Een overvaller brak tijdens het tumult vermoedelijk zijn arm. De politie wil niet in details treden, maar bevestigt wel dat er inderdaad gewonden zijn gevallen: ,,Een omstander is naar het ziekenhuis gebracht. Ook een andere omstander en de verdachten zelf hebben wat letsel opgelopen."

Marcel en zijn kompanen legden een getuigenverklaring af op het politiebureau. Nu realiseert hij zich dat ze iets heel heftigs hebben meegemaakt. De buren waren er snel bij om hen te bedanken. ,,Ze schudden onze handen en zeiden dat we helden zijn.”

Pistool

Pas later drong de ernst van de situatie tot Marcel door. ,,Er lag een pistool op de stoep. Er zat een kogel in. Dat zagen we toen de politie het ontmantelde. Verderop vonden ze nog een kogel. Het had ook anders af kunnen lopen.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3503223 ... zen-helden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Kopschop-incident in trein: medereiziger schiet slachtoffer te hulp

Een treinreiziger is gisteren mishandeld nadat hij iets had gezegd van een medepassagier die zijn schoen afveegde aan de stoffen stoelbekleding. Robert van der Noordaa (46) uit Delft kreeg meerdere trappen tegen het hoofd. ,,Tot mijn verrassing greep een medereiziger in waardoor de dader kon worden ingerekend’’, zegt hij terugblikkend tegen deze site.

Van der Noordaa kwam er naar eigen zeggen relatief goed van af. ,,Ik heb alleen wat hoofdpijn, een voetafdruk in mijn gezicht, een flinke bloeduitstorting op mijn borst, pijn in mijn ene sleutelbeen en een snee bij mijn linkeroog die gehecht moest worden in het ziekenhuis.’’

Het kopschop-incident vond gisteren plaats omstreeks 10.30 uur in de sprinter Rotterdam-Den Haag vlakbij Delft-Zuid . ,,Nadat ik een tijdje had aangezien hoe een jongen van een jaar of achttien aan de andere kant van het pad zijn schoen telkens afveegde aan de bank, zei ik er iets van. Nota bene op een lollige manier om problemen te voorkomen,’’ recapituleert de veertiger.

Zilveren ring

De jongen en een leeftijdgenoot gingen volgens hem meteen in de aanval. ,,Een van hen sloeg mij vol op mijn slaap, liet me daarna een grote zilveren ring om een van zijn vingers zien en zei ‘zie je deze ring? Die ga je je straks nog wel herinneren’. Hij wilde met me vechten op het perron van Delft-Zuid maar zover kwam het niet. Ik stond op, pakte hem vast en trok hem mee naar het bordes. Daar vielen we op de grond. De jongeman stond op en schopte vervolgens twee keer vol tegen mijn hoofd.’’

Daarna ging het allemaal heel snel, zegt het slachtoffer. Voor hij het besefte kwam er hulp uit onverwachte hoek. ,,De hele coupé bemoeide zich ermee. In tegenstelling tot wat je altijd hoort en leest - dat iedereen lijdzaam toekijkt - dook een medepassagier bovenop de man met de grote ring. Die had hij even later in een houdgreep. Ik heb toen de conducteur opgezocht en gevraagd om de trein dicht te houden. Zodat de dader niet zou kunnen ontsnappen bij aankomst op station Delft-Zuid. Met succes want de deuren gingen pas open toen de politie klaarstond om de kopschopper te arresteren.’’
Hiermee was de kous niet af, de dader werd door de deugbrigade als racist gekenmerkt met zijn verdiende loon. Want om te voorkomen dat men zoals gewoonlijk de Marokkanen in het vizier neemt, zei hij dat het negers waren.
De Deltenaar kreeg veel kritiek nadat hij het incident had gemeld op Twitter. In zijn relaas omschreef hij de agressievelingen als ‘twee zwarte jongens'. ,,Daarop werd ik beschuldigd van racisme maar die kaart wilde ik helemaal niet trekken. Ik noemde het puur in de hoop dat iemand foto’s of een filmpje van het incident zou delen. Als het witte jongens waren geweest dan had ik dat geschreven.’’
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Kopschop-incident in trein: medereiziger schiet slachtoffer te hulp
Veel sympathie kon Robert van der Noordaa ook niet van van rechtse publiek verwachten.

Gevalletje karma riepen die.
Het leuke is dat deze Robert van der Noordaa in het verleden zelf misselijkmakende stukjes heeft geschreven over kiezers als ons.
Eigenlijk is het wel goed dat ze hem te pakken hebben genomen. Jammer he..

Ik wist al dat die naam me bekend voorkwam. Het waren linkse stukjes, gedrenkt in gif. Het enige waar ik me over verbaas waarom ik hem indertijd niet heb geblokkeerd.
En dan hebben we nog die toestand van het meisje Els.. @Wildersthebest
Ze is enthousiast over Geet Wilders, en ze maakte daar spontane filmpjes over.

Maar meneer de linkse 'onderzoeksjournalist' Robert van der Noordaa vond het 'brillant' als ze doelwit wordt van Antifa jagers.

Afbeelding

Robert van der Noordaa blijkt best wel een enge man te zijn,

En dan nu als klapper op de vuurpijl. De pa van de kopschopper gaat los op twitter...Heel vermakelijk allemaal.
De donkere jongen die voor kk neger uitgemaakt word in de trein en geslagen word door robert van der noordaa

Even voor de duidelijkheid, deze meneer (robert van der noordaa) en zijn vrouw zaten gister in de trein van Rotterdam zomer carnaval naar Delft waar mijn zoon van 14 ook in zat, mijn zoon heeft zijn schoenen niet schoongeveegd aan de stoel, maar...

Gewoon zijn veter aan het strikken was op de stoel net zoals ik dat iedere dag zo veel mensen zie doen in de trein. Deze meneer (robert van der noordaa) en zijn vrouw waren behoorlijk beschonken zoals je aan zijn ogen in de foto ook ziet en ging tekeer tegen mijn zoon omdat hij

1 van die jongens is mijn zoon, hij is 14 en donker van kleur.. hij kwam op voor zijn vriend die ook 14 is en werd beetgepakt en geslagen door deze robert van der noordaa

Deze robert van der noordaa zei daar iets van omdat het hem niet aan stond, hierop vroeg de vriend van mijn zoon waar hij zich mee bemoeide, waarop de vrouw van robert van der noordaa heeft gezegd; negers he, altijd weer die negers.. er ontstond een discussie en er werd over en

Gescholden, waarop deze robert van der noordaa is opgestaan naar hun en begon tegen hun te schreeuwen, mijn zoon wilde nog weglopen maar toen was het weer kk negers dit kk negers dat, inmiddels stonden de vriend van mijn zoon en robert van der noordaa hoofd tegen hoofd in het gan

Gangpad van de coupe en probeerde mijn zoon hun uit elkaar te houden, op dat moment heeft robert van der noordaa de eerste klap uitgedeeld aan mijn zoon en zijn vriend (voor de duidelijkheid mijn zoon is 14 en zijn vriend ook). Robert van der noordaa heeft mijn zoon daarna beetge

moeten het wel feiten zijn en niet robert van der noordaa zijn verdraaide versie ervan waar hij zijn straatje mee schoon veegt.

Robert van der noordaa heeft met zijn poten van andermans kinderen af te blijven en moet achteraf niet in de slachtoffer rol kruipen, hij is de aanstichter van deze hele situatie

En dan wanneer de hulpverleners (politie etc) erbij komen kruipt meneer in de slachtoffer rol en word mijn zoon opgepakt en waarom? Misschien iets met etnisch profileren? Robert van der noordaa word gevraagd wat er is gebeurt omdat hij 1. Volwassen is en 2. Blank
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

's Avonds laat in de snackbar wordt opgeruimd. Dan komt iemand de dagopbrengst opeisen. Een misverstand over vermogensbeheer dus.
Er wordt met de strooibus met zout gegooid. Eiser druipt af.
Video:
https://www.facebook.com/dejongsnackser ... ?__tn__=-R
"Wij zijn TROTS op onze HELD EDSEL die ons hiervoor speciaal al jaren helpt bij het afsluiten!! En wat een HELD! Welke lafaard doet dit terwijl wij ons de hele dag uit de naad werken om voor al onze klanten lekkere Dikke Kezen en patatjes te bakken?!?! We hebben nog betere beelden etc. ,omdat wij hele goede digitale camera’s hebben die heeft de politie nu!"
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Wat voor gereeedschap hebben ze voor het grijpen liggen in een shoarmazaak? Deegroller en pizzaschep.
Overvallers met deegroller en pizzaschep uit Tilburgse shoarmazaak gewerkt
De twee waren de zaak binnengegaan maar bestelden niets. Op enig moment liep een van de overvallers richting een medewerker aan de balie en gaf die een klap. Hij riep dat hij geld wilde.

Maar de mensen die achter de balie aan het werk waren lieten het er niet bij zitten. Met een deegroller en pizzaschep joegen ze het duo naar buiten. Ze belden de politie en konden een duidelijk signalement doorgeven.

Via de camera's in de binnenstad kon de politie nagaan waar de twee naartoe waren gegaan. De twee zaten inmiddels in een ander restaurant te eten. Ze hebben geen vaste woonplaats in Nederland maar verblijven al langer in Tilburg. Een van de mannen bleek een broodmes bij zich te hebben.
https://www.ad.nl/binnenland/overvaller ... ~a31ea916/
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Wat voor gereedschap hebben ze voor het grijpen liggen in een bakkerij? Deegroller.
Bakker verjaagt jong overvallertje met deegroller

Vlaardingen - Met een deegroller in zijn hand heeft een bakker uit de Groen van Prinstererstraat in Vlaardingen maandagmiddag om 12.30 uur een overvallertje uit zijn winkel verjaagd. De overvaller, een jongen van vermoedelijk 12 jaar oud, bedreigde de bakker met een aardappelschilmesje; hij wilde geld hebben van de bakker.

De overvaller werd snel verjaagd, schrijft de politie: door het optreden van de bakker vluchtte de jongen snel.
De verdachte was gekleed in een donkere trainingsbroek met een donkere jas met capuchon en bontkraag. Ook droeg hij een petje. Agenten stelden direct een onderzoek in, helaas zonder resultaat.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5932038 ... deegroller
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Het zal je maar gebeuren als inbreker: een gordijn dat zich verzet.
Inbreker komt vast te zitten in gordijn van woning in Warmond en wordt aangehouden
Rond 01.15 uur kreeg de politie een melding van een harde knal. Eenmaal aanwezig op de locatie bleek dat de achterkant van het huis moeilijk te bereiken was. Een van de agenten is over een deur geklommen en kwam zo in de achtertuin van de woning.

Hier bleek dat de achterdeur van de woning was opengebroken. Vervolgens zag de agent de verdachte in de de woning staan. De dader probeerde nog te vluchten maar kwam vast te zitten in een gordijn. De politie kon hem daarop aanhouden.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... angehouden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

91-jarige 'Super-oma’ slaat berovers van zich af en belt 112

De politie heeft vanmiddag twee vrouwen van 27 en 23 aangehouden na een poging tot een babbeltruc bij een vrouw van 91 jaar in Roelofarendsveen.

De vrouwen probeerden via een babbeltruc de woning van de vrouw binnen te dringen. De hoogbejaarde dame rook echter onraad, duwde de vrouwen naar buiten en belde de politie. Die kon het duo, vanwege duidelijke signalementen, op de Meerkreuk in Oude Wetering oppakken. De recherche onderzoekt de zaak.
https://www.ad.nl/alphen/91-jarige-supe ... ~a3b61457/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Als overvaller zou je toch even nadenken voordat je iemand met een hond gaat beroven. Maar nee.
Buddy; hond met een heldenstatus
GORINCHEM Sylvia Kool kreeg dinsdagavond rond 18.00 uur de schrik van haar leven toen ze tijdens het uitlaten van haar hond Buddy ineens van achter gegrepen werd. ,,Ik werd plotseling naar achter getrokken en mijn keel werd dichtgeknepen. Ik was doodsbang. Ondertussen zocht die andere jongen mijn zakken na. Die waren leeg. Toen pakte hij mijn sporthorloge af. Op dat moment greep mijn hond hem in zijn been. Ik weet niet wat er was gebeurd als mijn hond er niet was geweest."
https://www.destadgorinchem.nl/premium/ ... tus-674336
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Gewapende overval op huis aan Joke Smitstraat in Leiden, bewoonster schopt overvaller
Vier gewapende mannen hebben maandagavond rond middernacht een overval gepleegd op een huis aan de Joke Smitstraat in Leiden. De mannen hadden een mes en bedreigden de bewoners.

Een bewoonster verweerde zich en gilde. De vier mannen sloegen daarop op de vlucht, zonder buit. De bewoners zijn niet gewond, maar aangeslagen, zo laat de politie weten.

Rond 23.30 uur belden de overvallers aan bij het huis aan de Joke Smitstraat. Toen een bewoner open deed, duwde een overvaller hem of haar naar binnen onder bedreiging van een mes. De drie handlangers liepen gelijk naar boven.

Schop

Boven was een bewoonster. Zij schopte een van de mannen en gilde. Het viertal vluchtte richting de Mina Kusemanstraat.

De politie is nog op zoek naar de overvallers. De vier ’vermoedelijk jeugdige’ verdachten droegen donkere kleding en capuchons. Eén van de mannen had een getinte huidskleur, van de overige verdachten is dit onbekend. De recherche zoekt getuigen.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... ler-update
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Belgische toerist (36) beukt dief bewusteloos na stelen horloge van 200.000 euro
De gebeurtenissen speelden zich twee weken geleden af, maar werden nu pas bekend. De Belg en zijn partner zaten volgens verscheidene Spaanse media op het terras van een luxueus restaurant in de jachthaven Puerto Banús, een plek waar een ligplaats tot een half miljoen euro per vierkante meter kan kosten. Daarmee is de jachthaven sinds vorig jaar de duurste van Europa.

Wegrennen

De Belg verklaarde dat hij plots iets achter zich voelde. Toen hij zich omdraaide zag hij een man wegrennen en bleek zijn horloge niet meer om zijn pols te zitten. Dat horloge was van het Zwitserse luxemerk Richard Mille en volgens de man 200.000 euro waard. Het zou om een speciale editie gaan van titanium en roségoud.

De Belgische toerist sprong meteen omhoog en ging achter de vermeende dief aan. Na enkele meters kon hij de man al inhalen en werkte hij hem tegen de grond. Doordat de 28-jarige vluchtende Spanjaard zijn hoofd daarbij stootte verloor hij het bewustzijn verloor.

Getuigen wisten te vertellen dat de Belg bij de man bleef en dat hij probeerde hem weer bij kennis te krijgen. Toen hij door zijn zakken ging vond hij daar zijn gestolen horloge. Toen de dief later weer bij bewustzijn kwam en ervandoor probeerde te gaan hield de Belg hield hem in bedwang tot de politie en een ziekenwagen ter plaatse waren.
https://www.ad.nl/buitenland/belgische- ... ~a64cb37f/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Zeventiger stampt mes uit handen van indringer tijdens home invasion: minderjarige opgepakt
Een ouder koppel uit Berlaar stond woensdagavond plots oog in oog met drie indringers die gewapend waren met een mes. De 70-jarige bewoner kon zich echter verzetten en het mes weg stampen, waarna de drie indringers het hazenpad kozen. Eén minderjarige verdachte kon al worden gearresteerd.

Het was rond 21.30u dat een koppel van 68 en 70 jaar tv zat te kijken in hun woning in de straat Ebroek, toen er aan de deur werd gebeld. De 70-jarige bewoner opende de deur, maar de deur werd meteen helemaal opengeduwd. De man stond in de hal oog in oog met drie gewapende verdachten die hem met een mes bedreigden.

De man slaagde erin om de deur naar de woonkamer toe te doen. De verdachten bedreigden de bewoners en eisten geld. De zeventiger kon een mes uit de handen van één verdachte stampen en bleef roepen dat ze buiten moesten. Uiteindelijk kozen de verdachten het hazenpad. De man raakte lichtgewond.

“De politie organiseerde meteen een zoekactie met inzet van de speurhond en de politiehelikopter”, zegt het Antwerpse parket in een persbericht. “Tijdens de actie werd een minderjarige verdachte gearresteerd. Hij zal door het parket voorgeleid worden bij de jeugdrechter.”

Het labo deed ter plaatse het sporenonderzoek. “Het onderzoek door de politiezone Berlaar-Nijlen wordt intensief verderzet”, aldus het parke
https://www.gva.be/cnt/dmf20200402_0491 ... e-opgepakt
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Wat er gebeurd is, dat is niet duidelijk. Maar het resultaat is er wel naar.
Drie verdachten aangehouden bij poging tot overval supermarkt Museumplein

Bij een poging tot een gewapende overval op een supermarkt op het Museumplein zijn zaterdagavond drie verdachten opgepakt.
Dat laat de politie weten op Twitter.

Onder bedreiging met wapens (geen vuurwapens) dreigden de drie verdachten even na 21 uur de supermarkt te overvallen. Twee verdachten konden direct worden aangehouden dankzij kordaat optreden van het supermarktpersoneel.
https://www.parool.nl/amsterdam/drie-ve ... ~bedb2569/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ali Yas »

Gewone burgers worden steeds kordater. Dat lijkt me winst.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door sjun »

Nog meer winst kan er behaald worden met preventief optreden. Ik denk dan aan ordehandhaving, grensbewaking en meer selectieve toelating tot het land. Verder kan vast nagedacht worden over remigratiebeleid, steviger aanpak van delinquenten dan de huidige fopstrafjes en over door middel van vergunning en training gemonitorde bewapening van burgers. Zo kan er tenminste iets worden gedaan aan gevolgen van diversificering met te weinig gebreidelde toelating als behoorlijke afname aan solidariteit, aanspreekbaarheid en veiligheid.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

79-jarige man achtervolgt, mét passagier achterop, fietsendief in Roosendaal en helpt bij aanhouding
De held deed samen met een 76-jarige vrouw uit Huijbergen boodschappen bij het Dijkcentrum. De vrouw deed binnen de boodschappen terwijl de man buiten de fiets in de gaten hield.

Achterop gesprongen

Voordat de man besefte wat er gebeurde, sprong een onbekende man op de fiets van de vrouw en ging de fietsendief ermee vandoor. Verschillende bezoekers van de winkel probeerden dat te verhinderen. Een van hen sprong bij de 79-jarige man achterop en samen zetten ze de achtervolging in.

Met succes, want even verderop, op de Chromietdijk, kwam een surveillerende wijkagent de dief op de fiets tegen. De verdachte viel op, omdat er een flesje uit zijn fietstas viel. Die moest hij oprapen van de agent. De agent fietste verder en kwam toen het duo op de fiets tegen dat de achtervolging had ingezet. De twee personen riepen dat de man net een fiets had gestolen. Met zijn drieën ging de achtervolging vervolgens verder. Op de Cinnaberdijk kon de 27-jarige man uit Eindhoven aangehouden worden.

Bijzondere hulp

Zowel de bejaarde achtervolger als de wijkagent kreeg onderweg hulp van omstanders, die de richting aanwezen waarin de fietsendief reed. De politie dankt iedereen, en in het bijzonder de 79-jarige man, voor de hulp.

De fietsendief zit vast voor verder onderzoek. Hij heeft nog geen verklaring willen afleggen. Hij is een bekende van de politie.
https://www.ad.nl/roosendaal/br-79-jari ... ~adb3e4a0/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie